Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Var skall du resa?

681 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#601

Postad 30 januari 2020 - 12:44

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Man kan ju åka uppåt, behöver ju inte hålla sig nere i Miami.


Väldigt trevligt land, speciellt om man tar sig tiden och bilar lite på östra sidan - västra är slättland.

 

Ja, men jag skulle nog hålla mig betydligt längre norrut om man skall åka mellan juni-september. Framförallt om man inte gillar hög värme.

Men väder kan ju som bekant variera ganska kraftigt, så har man tur kan det ju vara ganska behagligt.


Jag reser till Taiwan i Juni, man får hoppas på att det lugnat ned sig lite i kina och taiwan fram tills dess, men jag är ju lite orolig såklart.

Juni skall nog vara ganska lugnt. Verkar ju bara vara en lite jobbigare influensa.

Kommer åka dit i krokarna och vistas nära gränsen till Kina om nån vecka bara. Så jag kan ju avrapportera om jag överlevt! :D



#602

Postad 30 januari 2020 - 13:42

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Kommer åka dit i krokarna och vistas nära gränsen till Kina om nån vecka bara. Så jag kan ju avrapportera om jag överlevt! :D

 

Vi kan väl förutsätta det andra, om du inte återrapporterar ? ;)
 



#603

Postad 07 februari 2020 - 15:58

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Fyller 40 i sommar och undrar vart man ska åka för behaglig värme i två veckor. Kanske Kanarieöarna / Fuerte kan vara ett alternativ, Medelhavet är för varmt för mig mitt i sommaren.

Spana in Galicien, blir inte tokvarmt, är atlanten, så när man doppar sig blir man avkyld. Perfekt plats om man älskar bra, billigt, lugnt och fridfullt, men massa saker att se. Framför allt, ganska turist tomt.. :P



#604

Postad 03 april 2020 - 19:22

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Det blir väl en stuga på Nicksta camping.  Dit kan man i alla fall ta bilen. Sommarresan blev just inställd.



#605

Postad 04 april 2020 - 12:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Ja man skulle kunna säga att den här tråden blev lite mindre het av nån anledning...

Redigerat av pacman, 04 april 2020 - 12:30.


#606

Postad 04 april 2020 - 12:48

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Jag impulsköpte en resa till Los Angeles vid årsskiftet som skulle ha burit av om ca tre veckor. Blir av förklarliga skäl inte av, men tycker att kontexten är lite rolig.

 

Reser praktiskt taget inte, har aldrig ens varit utomlands. Ser helt enkelt inte poängen med det. Så när man väl bokar något blir det en pandemi. Kanske är krafter ovanifrån som gör allt de kan för att jag inte ska lämna Sverige? Inte för att jag är religiös men... :P



#607

Postad 04 april 2020 - 12:49

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Så det är ditt fel allt det här Filmsamlaren1 :D

#608

Postad 04 april 2020 - 12:49

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 1

Jag impulsköpte en resa till Los Angeles vid årsskiftet som skulle ha burit av om ca tre veckor. Blir av förklarliga skäl inte av, men tycker att kontexten är lite rolig.

Reser praktiskt taget inte, har aldrig ens varit utomlands. Ser helt enkelt inte poängen med det. Så när man väl bokar något blir det en pandemi. Kanske är krafter ovanifrån som gör allt de kan för att jag inte ska lämna Sverige? Inte för att jag är religiös men... :P


Aldrig varit utomlands?😱 Klart att du inte ser poängen med det då!

#609

Postad 04 april 2020 - 13:39

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Aldrig varit utomlands?😱 Klart att du inte ser poängen med det då!

+ hur mycket som helst på den.
Jag hade släktingar som resonerade likadant. När de väl tog sig ut första gången blev det två gånger per år, så länge de var friska nog.

#610

Postad 04 april 2020 - 13:51

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Jag motsäger inte att andra får ut något av att resa, men personligen har jag oftast väldigt svårt att lämna mitt hem mer än något enstaka dygn. Får hemlängtan nästan omedelbart om jag åker iväg någonstans lite längre bort. Att såldes lägga ner en massa pengar på utlandsresor blir ju direkt ett självskadebeteende om samma mentalitet uppstår. Om jag vore ärlig med hur pass illa konsekvenserna av det hade kunnat bli skulle ni förmodligen tro att jag ljög.

 

Nu var det ju som sagt ett impulsköp, lite som att testa gränserna, men det blir ju som bekant inte av iaf och då känner jag att det är sak samma. Värdechecken jag fick tillbaks från SAS har jag gett bort då jag inte kan se mig själv åka någonstans alls egentligen, oavsett rådande läge. Lägger hellre ner mina pengar på annat.



#611

Postad 04 april 2020 - 14:07

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Jag motsäger inte att andra får ut något av att resa, men personligen har jag oftast väldigt svårt att lämna mitt hem mer än något enstaka dygn. Får hemlängtan nästan omedelbart om jag åker iväg någonstans lite längre bort. Att såldes lägga ner en massa pengar på utlandsresor blir ju direkt ett självskadebeteende om samma mentalitet uppstår. Om jag vore ärlig med hur pass illa konsekvenserna av det hade kunnat bli skulle ni förmodligen tro att jag ljög.

Nu var det ju som sagt ett impulsköp, lite som att testa gränserna, men det blir ju som bekant inte av iaf och då känner jag att det är sak samma. Värdechecken jag fick tillbaks från SAS har jag gett bort då jag inte kan se mig själv åka någonstans alls egentligen, oavsett rådande läge. Lägger hellre ner mina pengar på annat.


Å sen bokar du en resa till LA som första utlandsresa när du inte har en aning om du kommer reagera??

#612

Postad 04 april 2020 - 14:16

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Haha, dina svängningar är ju skrattretande. Ffa då du inte ens tycks läsa inläggen i sin helhet.

 

Först påstår du att det är uppenbart att jag inte förstår poängen med att resa och sedan ifrågasätter du varför jag ens bokade resan? Då motsäger du ju i praktiken dig själv, då du skulle med din logik lika gärna kunna svara på frågan själv. Jag tyckte vid bokning att det vore intressant att prova men nu när inget längre är aktuellt känner jag inget sug. Ser inte företeelsen som mer dramatisk än så egentligen.

 

EIDT: Man skulle ju också kunna se en resa till LA som ett gediget försök. Om jag även efteråt inte skulle känna att det är värt mina pengar, hade det åtminstone gått att säga att jag har provat. Det är en vital del i sig kan jag tycka. Kanske får samma ryck igen om några år.


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 04 april 2020 - 14:25.


#613

Postad 04 april 2020 - 14:31

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
LA är väl inte det första ställe jag skulle besöka, vare sig i världen eller i USA.
Men du kanske hade tänkt dig filmstudiornas nöjesparker, i och för sig?

#614

Postad 04 april 2020 - 14:34

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Nej, nöjesparker är knappast min melodi och de fem stora bolagen i Hollywood ger jag inget för. Men Santa Monica och Catalina har jag alltid tyckt verkar trevligt. Och jag hade nog uppskattat att gå på jazzbar i Downtown.



#615

Postad 04 april 2020 - 14:43

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Skulle varit i Thailand/Khao lak just nu, resan bokades för ett år sedan, men såklart inställd.

Lite surt sådär ändå, hade ju varit skönt med lite värme.

Även resa till Cypern i juni inställd.

Hoppas Cypernresan i augusti blir av.



#616

Postad 04 april 2020 - 14:56

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Jag impulsköpte en resa till Los Angeles vid årsskiftet som skulle ha burit av om ca tre veckor. Blir av förklarliga skäl inte av, men tycker att kontexten är lite rolig.

 

Reser praktiskt taget inte, har aldrig ens varit utomlands. Ser helt enkelt inte poängen med det. Så när man väl bokar något blir det en pandemi. Kanske är krafter ovanifrån som gör allt de kan för att jag inte ska lämna Sverige? Inte för att jag är religiös men... :P

 

Usa är ett fantastiskt land att besöka.  Var där första gången 2017 och blev hänförd. åkte dit 2018 också och tänkte ev. åka dit iår igen. Men så blir det ju såklart inte. Får bli ett annat år istället.

Synd att du inte kommer iväg. :)



#617

Postad 04 april 2020 - 18:36

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Vi kan väl förutsätta det andra, om du inte återrapporterar ? ;)
 

 

Ja tyvärr så överlevde man... eller som tur var kanske man säger.

 

Såhär i backspegeln så var hysterin värre här hemma i Sverige redan innan jag åkte än under tiden jag var där. Kan säkert underlättat att man inte förstod språket så bra, men jag tyckte att läget var ganska lugnt. Det brakade lös precis innan jag skulle åka hem dock.

Samma dag som jag åkte därifrån så började flygbolag ställa in avgångar så jag hade tur som tog mig hela vägen till Sverige utan missöden. Däremot hade SAS ställt in mitt plan från Arlanda och satt mig på ett tidigare flyg, och hade det inte varit för att vi landade före tidtabellen så är risken att jag fått övernatta i Stockholm men jag klarade mig på håret!

 

Tror tyvärr inte det blir så många fler resor i år. Hade en Skottlandsresa inplanerad i juni-juli skiftet samt ev en USA resa till hösten, men känns som att båda dom ligger risigt till.

Kommer resebranschen igång i höst så lär det vara ganska kaosartat med folk som vill resa men även flygbolag som kanske till och med gått i konkurs pga allt det här.



#618

Postad 06 april 2020 - 07:29

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Skulle ha åkt till Korea i år och hälsat på släktingar men det blir svårt. 

 

Så istället skall jag åka till Östersund och hälsa på en vän som vi har pratat om i tio års tid att vi borde göra. Så det behövdes en pandemi för att boka in det.



#619

Postad 06 april 2020 - 08:51

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 584 inlägg
  • 0

Skulle fira midsommar i Torrevieja var det tänkt, men det är väl bara att ställa in tyvärr nu när UD färlängde "rese-avrådet" till 15//6.

 

Lysingsbadet i Västervik veckan efter känns dock som det kan bli av.



#620

Postad 06 april 2020 - 09:05

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Jag motsäger inte att andra får ut något av att resa, men personligen har jag oftast väldigt svårt att lämna mitt hem mer än något enstaka dygn. Får hemlängtan nästan omedelbart om jag åker iväg någonstans lite längre bort. Att såldes lägga ner en massa pengar på utlandsresor blir ju direkt ett självskadebeteende om samma mentalitet uppstår. Om jag vore ärlig med hur pass illa konsekvenserna av det hade kunnat bli skulle ni förmodligen tro att jag ljög.

 

Nu var det ju som sagt ett impulsköp, lite som att testa gränserna, men det blir ju som bekant inte av iaf och då känner jag att det är sak samma. Värdechecken jag fick tillbaks från SAS har jag gett bort då jag inte kan se mig själv åka någonstans alls egentligen, oavsett rådande läge. Lägger hellre ner mina pengar på annat.

Jag känner igen mig i det du beskriver. Min första utlandsresa gjorde jag också till USA. Jag åkte ensam och var där i tre månader. Jag hade dock ett tillfälle, cirka två månader in där jag kände att jag tagit mig vatten över huvudet och fick rejäl hemlängtan men samtidigt var jag ju fast där vilket ledde att jag fick en rejäl panikångestattack. Det har dock inte fått mig att sluta resa...men nu räcker det med en vecka i taget. Jag klarar knappt att åka till Stockholm mer än en vecka trots att jag växte upp där. Nu när vi reser utomlands så brukar vi nästan uteslutande göra det i samband med ett konsertbesök för då har jag ett mål som inte består av endast resan i sig.



#621

Postad 06 april 2020 - 09:12

Unregistered7157ebc1
  • Unregistered7157ebc1
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Skulle resa till Italien, titta på Rom. Nu är det bara att sitta hemma. :(



#622

Postad 06 april 2020 - 09:32

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 1

Skulle resa till Italien, titta på Rom. Nu är det bara att sitta hemma. :(


Kanske lika bra.... du hade kanske bara gått vilse😂

#623

Postad 06 april 2020 - 09:53

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Skulle fira midsommar i Torrevieja var det tänkt, men det är väl bara att ställa in tyvärr nu när UD färlängde "rese-avrådet" till 15//6.

 

Lysingsbadet i Västervik veckan efter känns dock som det kan bli av.

 

Min midsommar skulle firas i Italien :D blir nog inte riktigt som planerat.



#624

Postad 06 april 2020 - 19:36

Ryssen
  • Ryssen
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Skulle fira midsommarveckan i Dublin och svensk EM-match i fotboll. Gör ont att missa.
Skulle även ha blivit en vecka i Lausanne med hockey-VM. Nästan lika ont.
För att inte tala om SM i hembyggd öl i Gbg i maj. Så fruktansvärt mycket man sett fram emot som inte blir av.

#625

Postad 07 april 2020 - 15:50

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Vi har en Italienresa inplanerad den femtonde maj. :rolleyes:



#626

Postad 07 april 2020 - 17:37

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Jag skulle åkt till Paris på torsdag. Långhelg och vår i Frankrike, som inte blir av för min del.

 

Men som världen ser ut nu är det många som har det värre  :) .



#627

Postad 29 mars 2021 - 13:38

Billy Gibbons
  • Billy Gibbons
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Tjo!

 

Sambon fyller 50 i höst, så vi funderar på en "paradis" resa. (Om Covid tillåter förstås...)

Tanken är att åka i november nångång.

Någon som gjort nån liknade trip och kan tipsa/rekommendera t.e.x. Maldiverna, Mauritsius eller Zanzibar kanske?



#628

Postad 29 mars 2021 - 19:03

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Beror väl på vad man vill göra.

Bara sola och bada, eller också se lite saker.

Redigerat av frollic, 29 mars 2021 - 19:03.


#629

Postad 29 mars 2021 - 21:09

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Tjo!

Sambon fyller 50 i höst, så vi funderar på en "paradis" resa. (Om Covid tillåter förstås...)
Tanken är att åka i november nångång.
Någon som gjort nån liknade trip och kan tipsa/rekommendera t.e.x. Maldiverna, Mauritsius eller Zanzibar kanske?

Ja Maldiverna är najs tycker jag. Jag och min fru har varit där 4 gånger sedan 2013. Vi är lite snorklingstokiga, för det är ju ungefär det och dykning som finns att göra utöver att "relaxa" och njuta av den härliga tropiska omgivningen. Av öarna vi varit på är Kuredu största ön och vår favorit och den ön vi varit på två gånger och vi kommer säkerligen åka dit igen. Väldigt härlig atmosfär på ön och bra lättillgänglig snorkling, med massor av sköldpaddor och en del haj, framförallt Black Tip Reef shark. Jag har en del snorklingsbilder, om du scrollar igenom mitt Instagram "hampestampe1981", (det är ju lite varannat år vi varit där).
Så om snorkling, dykning är intressant för er, eller om ni mest bara vill lata er är Maldiverna bra. Annars bör ni överväga annat alternativ.
Själv brukar jag snorkla och fridyka 4-6 timmar om dagarna när vi är där, då jag håller mig aktiverad.

Redigerat av hampestampe, 29 mars 2021 - 21:10.


#630

Postad 30 mars 2021 - 00:27

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Håller med om Maldiverna, vi har också varit där 4 gånger på 3 olika öar.

Vi ska åka dit igen i augusti bara man får.



#631

Postad 30 mars 2021 - 06:39

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

En kompis är och knatar upp för Kilimanjaro nu. Det vill jag göra nån gång.



#632

Postad 30 mars 2021 - 08:51

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

En kompis är och knatar upp för Kilimanjaro nu. Det vill jag göra nån gång.

 

Var på ett hotell nedanför Kilimanjaro en 10 år sedan, på vägen till Arusha för en 10-dagars safari,

kändes som vi var de enda gästerna.

Sent på kvällen, droppar det in ett gäng turister som hade gått upp och ner för berget på en dag, de

såg *inte* glada ut :)

Vädret hade varit skit, etc.

 

Upplevelsen förhöjdes inte av en överenergisk svensk som konstant snackade skit, skröt om dina

bravurer under Göteborgskravallerna, och kallade folk för frenchies, mm.


Redigerat av frollic, 30 mars 2021 - 09:29.


#633

Postad 30 mars 2021 - 11:32

Billy Gibbons
  • Billy Gibbons
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Det är främst de klassiska paradisstränderna man är lite sugen på att uppleva. Kritvit sandstrand, bungalow  o.s.v.

Kanske det blir för enformigt på Maldiverna? Tänker ändå att det blir mat och dryck + sol och bad. Det är väl helt ok :-D

All inclusive antar jag är standard, och att det är lite lyxigare mat än en All inclusive på typ Kanarieöarna?

Ingen som varit både på Maldiverna och t.e.x Mauritius och kan jämföra?

Maldiverna känns som det dyraste alternativet iallafall.... Lite pyssel kanske med flygtransfer?


Redigerat av Billy Gibbons, 30 mars 2021 - 11:33.


#634

Postad 30 mars 2021 - 11:51

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Ingen som varit både på Maldiverna och t.e.x Mauritius och kan jämföra?

Maldiverna känns som det dyraste alternativet iallafall.... Lite pyssel kanske med flygtransfer?

Tror nog Mauritius klår Maldiverna, prismässigt (läs: högre), dessutom färre flyg som går dit, om man inte tittar på charter,

men troligen även då.

Austrian *brukade* ha bra priser till Maldiverna före Corona, nu och framåt, vem vet.

 

Av den anledningen hampestampe uppger som varför han åker dit, skulle jag undvikit det.

Snorkling för all del, men inte så mycket mer, tyvärr :/


Redigerat av frollic, 30 mars 2021 - 12:15.


#635

Postad 23 april 2021 - 14:52

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Vaccinspruta ett klar. Om några veckor börjar jakten på resmål som man är välkommen till. Längtar till Berlin och shopping.  Har inte besökt annat än matbutiker på drygt ett år. Online i all ära, men det ger inget för själen. 



#636

Postad 23 april 2021 - 15:23

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Vad ger shoppingresor till själen?

#637

Postad 23 april 2021 - 15:45

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Vad ger shoppingresor till själen?

Tysk bira i biergarten och byta miljö. Shopping är en bieffekt då utbudet i Stockholm blir mindre och mindre. Snart är det bara Dressman kvar då folk shoppar på nätet.



#638

Postad 23 april 2021 - 17:13

DPC
  • DPC
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0

Var i Berlin för ett par år sen. Mycket trevlig stad på alla vis! Rekommenderas!



#639

Postad 23 april 2021 - 17:51

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Tjo!

 

Sambon fyller 50 i höst, så vi funderar på en "paradis" resa. (Om Covid tillåter förstås...)

Tanken är att åka i november nångång.

Någon som gjort nån liknade trip och kan tipsa/rekommendera t.e.x. Maldiverna, Mauritsius eller Zanzibar kanske?

 

Varför inte Karibien ? Underbara paradis öar, vid kryssning kan du besöka flera olika. Mexiko är underbart, mycket att göra om man inte bara vill sola.



#640

Postad 23 april 2021 - 18:23

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Vaccinspruta ett klar. Om några veckor börjar jakten på resmål som man är välkommen till. Längtar till Berlin och shopping.  Har inte besökt annat än matbutiker på drygt ett år. Online i all ära, men det ger inget för själen. 

 

 

Berlin är en fantastisk stad. var där 2019 och har planerat att åka tillbaka. finns mycket att se och göra i den staden :)



#641

Postad 24 april 2021 - 08:22

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
Igår var det 10-årsdagen av den här tråden! Det borde firas genom att ge rubriken korrekt start: ”Vart skall du resa?”

#642

Postad 24 april 2021 - 08:50

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Igår var det 10-årsdagen av den här tråden! Det borde firas genom att ge rubriken korrekt start: ”Vart skall du resa?”

Vi får hoppas på det. Annars blir mitt nästa resmål ett torn nånstans och så börjar jag skjuta på folk...

(ok, fullt så störande är det kanske inte men you get the point :D)

#643

Postad 24 april 2021 - 20:12

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

Vi får hoppas på det. Annars blir mitt nästa resmål ett torn nånstans och så börjar jag skjuta på folk...
(ok, fullt så störande är det kanske inte men you get the point :D)

Haha! Det ÄR störande...!

Redigerat av Saturnus, 24 april 2021 - 20:13.


#644

Postad 25 april 2021 - 20:09

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Svensk sommarsemester bokad! Gullviks havsbad på Höga Kusten följt av några nätter på Storhogna Högfjällshotell i Vemdalen! Tar tacksamt emot tips på aktiviteter/utflyktsmål för båda destinationerna.

#645

Postad 25 april 2021 - 20:49

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Svensk sommarsemester bokad! Gullviks havsbad på Höga Kusten följt av några nätter på Storhogna Högfjällshotell i Vemdalen! Tar tacksamt emot tips på aktiviteter/utflyktsmål för båda destinationerna.


Höga kusten Slottdalsskrevan, Skuleberget, Ulvön, Nordingrå, Hemsö fästning om du vill åka några mil mot Härnösand.

#646

Postad 26 april 2021 - 05:47

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0

Det blir väl en stuga på Nicksta camping.  Dit kan man i alla fall ta bilen. Sommarresan blev just inställd.

 

Ojoj, var minst 35 år sedan jag var där. Kollade lite bilder på nätet där jag saknar två vattenrushbanor, en rak platt och en rak guppig. Bra tips, ska ta dit grabben och gumman i sommar.  :)



#647

Postad 26 april 2021 - 13:53

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Svensk sommarsemester bokad! Gullviks havsbad på Höga Kusten följt av några nätter på Storhogna Högfjällshotell i Vemdalen! Tar tacksamt emot tips på aktiviteter/utflyktsmål för båda destinationerna.

 

High Coast Whisky. ( https://highcoastwhi...visitor-center/ )

..om du nu är intresserad av whisky eller ett destilleri.


Redigerat av HenkeEdge, 26 april 2021 - 13:57.


#648

Postad 26 april 2021 - 20:26

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Höga kusten Slottdalsskrevan, Skuleberget, Ulvön, Nordingrå, Hemsö fästning om du vill åka några mil mot Härnösand.

  

High Coast Whisky. ( https://highcoastwhi...visitor-center/ )
..om du nu är intresserad av whisky eller ett destilleri.

Tack båda! Ett par av Berras förslag hade jag koll på, men flertalet inte... :)

#649

Postad 26 april 2021 - 20:37

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0
Närmast går resan till Ädelfors för lite guldvaskning. Dvs riktig vaskning.

#650

Postad 26 april 2021 - 23:51

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Glömde Norrfällsviken men är smockat där på sommaren men det är snart hela HK området.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.