Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Corona och hur den sprids och är aktiv

2286 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#101

Postad 02 december 2020 - 14:03

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Absolut inte. Bilden visar att det finns många som inte begriper vad det är frågan om. Det jag efterlyst hade inte hjälpt denna fårskock. Jag vill ha avståndet vi pratar om specat i SI-enheter. Sen kan man överföra det till egna personliga måttstockar

 

Varför blandar du hela tiden äpplen och päron då? Du säger en sak sen visar du en bild på ett annat problem. Du verkar endast vilja ha något att gnälla över, lite som en insändare i lokaltidningen.



#102

Postad 02 december 2020 - 14:07

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Vaccination ska starta nästa vecka i Storbritannien går det att läsa i olika tidningar. Det är nära nu.



#103

Postad 02 december 2020 - 14:15

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

Vaccination ska starta nästa vecka i Storbritannien går det att läsa i olika tidningar. Det är nära nu.

 

Ja. Sedan får vi hålla ut åtminstone ett halvår allteftersom fler blir vaccinerade innan det uppnår någon form av påtaglig flockimmunitet. Hoppas att det inte tar alltför lång tid innan vaccinen blir tillgängliga för den stora massan.


Redigerat av Zacabeb, 02 december 2020 - 14:17.


#104

Postad 02 december 2020 - 14:44

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Jag vill ha avståndet vi pratar om specat i SI-enheter. 

På FHM's hemsida kan du läsa att det skall vara 1 m mellan sällskap på serveringsställen. Den siffran tror jag är kopplad till att inspektörer (och en del andra) skall ha något specifikt att förhålla sig till.

 

Majoriteten klarar sig ändå. Men nu har du fått en siffra, räcker det?


Vaccination ska starta nästa vecka i Storbritannien går det att läsa i olika tidningar. Det är nära nu.

I Storbrittannien är det förhoppningsvis hyfsat nära för en start. Men det gäller ju att få volym på det hela och det tar nog lite tid.



#105

Postad 02 december 2020 - 16:51

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0
Thailand har 60 avlidna totalt på 70 000 000 invånare. Ingen släpps in i landet utan 2 veckors karantän. Skärpning Sverige!

#106

Postad 02 december 2020 - 19:38

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Du verkar endast vilja ha något att gnälla över, lite som en insändare i lokaltidningen.

Poliser brukar filma folksamlingar som tittar på bränder då man kan hitta den skyldige pyromanen bland åskådarna. :rolleyes:



#107

Postad 02 december 2020 - 20:35

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

En biverkning av vaccinet känns som en baksmälla

https://www.dailymai...e-hangover.html



#108

Postad 02 december 2020 - 20:53

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 1
*undrar*

Hur en som inte förstår "en armslängd avstånd" sedan ska försöka få fram SI-enheter kompatibelt med livet i övrigt... :huh: Märkligt.

Thailand har 60 avlidna totalt på 70 000 000 invånare. Ingen släpps in i landet utan 2 veckors karantän. Skärpning Sverige!


Intressant siffra som det lär finnas orsak att titta närmare på varför och hur sådana siffror kan presenteras. :wub: :blink: :)

Bifogad fil(er)


Redigerat av PML73, 03 december 2020 - 05:39.


#109

Postad 03 december 2020 - 13:33

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

*undrar*

Hur en som inte förstår "en armslängd avstånd" sedan ska försöka få fram SI-enheter kompatibelt med livet i övrigt... :huh: Märkligt.

 

Det är väldigt lätt eftersom en armlängd inte är precis, utan man utgår från sin egen om den är normal, vilket är 70 cm. Vill man då uppskatta 1 meter så tar man armlängden plus lite till (som är 30 cm) och då har man 1 meter.  ;)



#110

Postad 03 december 2020 - 14:18

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
-... And the saga continues ...-

Det är troligen inte vaccin mot Covid19 som behövs mest. Det finns akut behov av hjälp på så många fler nivåer.

#111

Postad 03 december 2020 - 14:23

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

-... And the saga continues ...-

Det är troligen inte vaccin mot Covid19 som behövs mest. Det finns akut behov av hjälp på så många fler nivåer.

Du fick ett svar på din undran och sen är du missnöjd med det. Hur uppskattar du själv 1 meter?



#112

Postad 03 december 2020 - 14:29

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 1

Det va ett jäkla tjat om om armlängd, t.o.m mina ungar/ungdomar håller bra avstånd ute mot folk när dom är ute/ nere på stan, använd sunt förnuft för faen, är det nättroll här eller vad är det frågan om?!


Redigerat av Garrett, 03 december 2020 - 14:31.


#113

Postad 03 december 2020 - 14:47

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Det va ett jäkla tjat om om armlängd, t.o.m mina ungar/ungdomar håller bra avstånd ute mot folk när dom är ute/ nere på stan, använd sunt förnuft för faen, är det nättroll här eller vad är det frågan om?!

Det har varit en diskussion om hur långt en armlängds avstånd är. Ingen har kunnat svara på det, inte ens FMH som använder den enheten. Använder sunt förnuft gör jag och hoppas att övriga också gör det. Det finns fler som har samma funderingar. https://www.aftonbla...-dubbla-budskap



#114

Postad 03 december 2020 - 15:04

Unregisteredb2a15602
  • Unregisteredb2a15602
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

En armlängd är = kroppslängd - en armlängd - halva axelbredden. Men med tanke på alla klistermärken i golven och skyltar i butiker med "håll avstånd" så är armlängd irrelevant.



#115

Postad 03 december 2020 - 15:37

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Kanske är det svåra att inte begripa sunt förnuft. Det är kanske lättare att veta hur otroligt komplicerat allt kan vara så man slipper oroas sig för sådant man ändå inte begriper.

#116

Postad 03 december 2020 - 15:51

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Sen har vi detta med munskydd. WHO skärper kraven men Tegnell säger att dom inte behövs i Sverige än. Vad har ni för åsikter? Själv använder jag munskydd i t.ex vissa situationer på jobbet om det är svårt att hålla avståndet.



#117

Postad 03 december 2020 - 15:51

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Gissar på Aspbergers syndrom eller annan autism...

#118

Postad 03 december 2020 - 16:25

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 2

Sen har vi detta med munskydd. WHO skärper kraven men Tegnell säger att dom inte behövs i Sverige än. Vad har ni för åsikter? Själv använder jag munskydd i t.ex vissa situationer på jobbet om det är svårt att hålla avståndet.


Munskydd är bara dumheter eftersom 99% skulle använda dom fel, pilla sig i ansiktet, återanvända dom samt ha dom på sig för länge utan att byta till ett nytt.
Ganska talande bild tycker jag.

Bifogad fil(er)



#119

Postad 03 december 2020 - 16:32

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Varför en arm plus en arm alltid kommer att var just bara en arm, och inte två armar...

https://m.youtube.co...h?v=92Z3gOIoH-I

Frågor på det skickas till närmaste person som lider av konfirmationsbias.

Redigerat av PML73, 03 december 2020 - 16:35.


#120

Postad 03 december 2020 - 16:47

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Munskydd är bara dumheter eftersom 99% skulle använda dom fel, pilla sig i ansiktet, återanvända dom samt ha dom på sig för länge utan att byta till ett nytt.
Ganska talande bild tycker jag.

Om vi nu utgår från att alla använder dom rätt, gör dom ingen nytta då?



#121

Postad 03 december 2020 - 16:54

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 2

Om vi nu utgår från att alla använder dom rätt, gör dom ingen nytta då?


Fast varför utgå ifrån något som aldrig kommer att ske?

#122

Postad 03 december 2020 - 16:58

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Munskydd är bara dumheter eftersom 99% skulle använda dom fel, pilla sig i ansiktet, återanvända dom samt ha dom på sig för länge utan att byta till ett nytt.
Ganska talande bild tycker jag.

Väldigt bra bild :lol: eller som i SouthPark där alla har dom på hakan. Jag trodde detta var lite överdrivet men har faktiskt sett folk som har dom på hakan......kan inte helt förstå hur flera personer på olika delar av jordklotet har kommit til samma slutsats att hakan är kanonbra ställe.  :huh: 



#123

Postad 03 december 2020 - 17:00

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Jag utgår från att samtliga omkring mig är idioter, blir stundtals positivt överraskad. Sker dock inte så ofta längre...



#124

Postad 03 december 2020 - 17:04

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Fast varför utgå ifrån något som aldrig kommer att ske?

För jag undrar om du anser att själva munskyddet inte gör nån nytta. 



#125

Postad 03 december 2020 - 17:57

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

För jag undrar om du anser att själva munskyddet inte gör nån nytta.


Beror ju på vad det är för typ av munskydd, är det likvärdigt med det dom har i vården, är det ett 100pack från wish eller är det ett i tyg med något fränt tryck?

Jag tror det gör mest nytta om den som redan är sjuk använder ett munskydd som är likvärdig med det dom har i vården om personen måste gå ut av någon anledning.

#126

Postad 03 december 2020 - 18:09

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Beror ju på vad det är för typ av munskydd, är det likvärdigt med det dom har i vården, är det ett 100pack från wish eller är det ett i tyg med något fränt tryck?

Jag tror det gör mest nytta om den som redan är sjuk använder ett munskydd som är likvärdig med det dom har i vården om personen måste gå ut av någon anledning.

https://sverigesradi...artikel/7601096



#127

Postad 03 december 2020 - 18:21

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

https://sverigesradi...artikel/7601096

Vad WHO säger spelar NOLL och INGEN roll när folk köper dessa produkter...

https://www.adidas.s...ack/HB7856.html

https://fyndiq.se/pr...ab84f2c678441b/

https://www.amazon.c...0?ie=UTF8&psc=1

#128

Postad 03 december 2020 - 18:31

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Vad WHO säger spelar NOLL och INGEN roll när folk köper dessa produkter...

https://www.adidas.s...ack/HB7856.html

https://fyndiq.se/pr...ab84f2c678441b/

https://www.amazon.c...0?ie=UTF8&psc=1

Själv har jag kirurgiska engångsskydd typ 2r köpt från Apotea.se



#129

Postad 03 december 2020 - 18:54

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

https://sverigesradi...artikel/7601096


Okej?

Själv har jag kirurgiska engångsskydd typ 2r köpt från Apotea.se


Grattis?

#130

Postad 03 december 2020 - 19:06

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Feed me, feeeeeeeed me....

#131

Postad 03 december 2020 - 20:26

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 2

Använder sunt förnuft gör jag och hoppas att övriga också gör det. 

Jag har en kollega som ibland säger att "sunt förnuft" och "förstånd" är egenskaper som är väldigt demokratiskt fördelade. Alla anser sig ha dom, och ofta i överflöd.

 

Med din långa diskussion om hur lång en arm är, med "sunt förnuft" kanske du själv inser vilken slutsats man kan dra om dina resonemang ;) .

Ungefär som killen på en biograf som trodde han höll avståndet två meter till mig, mitt inlägg 62. Jag frågade hur lång han var, en enkel fråga och det är för mig sunt förnuft. En enkel måttstock som alla klarar av. och väldigt många är mellan 1.5 och 2 m långa :) .

 

Och nu har du gått över på munskydd. Om du håller nämnda avstånd, tillför munskydd något då?



#132

Postad 04 december 2020 - 04:56

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Angående munskydd så använder jag det de få gånger jag är ute bland folk. Detta då det funkar som en påminnelse. Innan jag gjorde det så höll nästan ingen avstånd, efter att jag satt på ett så håller nästan alla avstånd. Numera kör vi enbart e-handel så blir egentligen bara när jag måste hämta upp ett paket.  

 

Samtidigt förstår jag inte resonemanget om att folk använder de fel. De flesta klarar ju inte av att hålla avstånd så då behövs det något mer. Det är väll bara att de informerar om hur munskydd ska användas. Det är inte så komplicerat. Å andra sidan inser jag ju att många ändå inte skulle fatta, precis som med allt annat. 



#133

Postad 04 december 2020 - 07:20

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

 

 

Och nu har du gått över på munskydd. Om du håller nämnda avstånd, tillför munskydd något då?

Bra fråga. Om man håller ett så pass långt avstånd att man aldrig blir exponerad för viruset så tillför naturligtvis inte munskyddet något. Nu kan ingen svara på hur långt avstånd man ska hålla för att endast en åtgärd ska skydda dig fullt ut. Om man nu i verkliga livet försöker hålla det rekommenderade avståndet som  jag sett ligger mellan 0.7 till 2 meter så tillför munskyddet lite extra. Min tillit till munskyddet är delvis baserat på vad WHO säger.


Redigerat av Buddypresley, 04 december 2020 - 07:23.


#134

Postad 04 december 2020 - 08:13

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Själv har jag kirurgiska engångsskydd typ 2r köpt från Apotea.se

314@60.jpg
https://www.expresse...te-acceptabelt/

#135

Postad 04 december 2020 - 11:15

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

Samtidigt förstår jag inte resonemanget om att folk använder de fel. De flesta klarar ju inte av att hålla avstånd så då behövs det något mer. Det är väll bara att de informerar om hur munskydd ska användas. Det är inte så komplicerat. Å andra sidan inser jag ju att många ändå inte skulle fatta, precis som med allt annat.


Dom flesta är och pillar sig i ansiktet när dom har munskydd för att det hamnat fel eller så har dom det på hakan för att det blir jobbigt att andas.
Sen ska du aldrig återanvända ett munskydd och det bör bytas efter ca 3tim, det blir snabbt väldigt dyrt då för folk som inte har så mkt pengar och då vänder dom sig till storpack ifrån wish av dålig kvalitet eller så köper dom ett i tyg som (kanske) tvättas och återanvänds men som inte skyddar alls.

#136

Postad 04 december 2020 - 11:24

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 1

Frågan kring munskydd blir lätt infekterad har jag märkt, och båda sidor brukar göra sitt bästa för att missförstå ;)

 

Att munskydd fungerar råder det väl inget tvivel om, annars skulle de förstås inte användas inom vården.

 

Om ett allmänt munskyddstvång i samhället fungerar är väl däremot väldigt osäkert, eller t.o.m. motbevisat. Det finns inget som tyder på att de länder som infört det har mindre smittspridning än länder utan. Och för lite sedan publicerade Danmark en undersökning som visade att nyttan var obefintlig eller minimal.

 

Jag var för lite sedan tvungen att vistas i ett land med masktvång och det jag såg förklarar rätt väl varför. Fel skydd, fel använda, konstant pillande i ansiktet, och avstånden som hölls var betydligt mindre än i Sverige (ungefär som om det inte fanns någon smittrisk alls).



#137

Postad 04 december 2020 - 11:25

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Dom flesta är och pillar sig i ansiktet när dom har munskydd för att det hamnat fel eller så har dom det på hakan för att det blir jobbigt att andas.
Sen ska du aldrig återanvända ett munskydd och det bör bytas efter ca 3tim, det blir snabbt väldigt dyrt då för folk som inte har så mkt pengar och då vänder dom sig till storpack ifrån wish av dålig kvalitet eller så köper dom ett i tyg som (kanske) tvättas och återanvänds men som inte skyddar alls.

Funkar inte tyg menar du?



#138

Postad 04 december 2020 - 13:04

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 1

Funkar inte tyg menar du?

Nej.

#139

Postad 04 december 2020 - 13:44

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Nej.

Har WHO fel då?

clothing-masks-infographic---(web)-logo-who.png?sfvrsn=b15e3742_16



#140

Postad 04 december 2020 - 14:33

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0
Tror att det där handlar mer om att lugna folk än göra nytta och när det kommer till tygmask så är det ju bara att testa och hosta igenom en T-shirt så märker du hur mkt luft som tar sig igenom.

#141

Postad 04 december 2020 - 14:41

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Har WHO fel då?

Bilden belyser iaf väldigt bra varför id_t83 har en poäng. För komplext. 



#142

Postad 04 december 2020 - 14:44

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Tror att det där handlar mer om att lugna folk än göra nytta och när det kommer till tygmask så är det ju bara att testa och hosta igenom en T-shirt så märker du hur mkt luft som tar sig igenom.

Tror du inte att en bra tygmask är konstruerad på ett annat sätt än ett stycke tyg från en T-shirt?


Bilden belyser iaf väldigt bra varför id_t83 har en poäng. För komplext. 

Tycker du det verkar komplext?


Redigerat av Buddypresley, 04 december 2020 - 14:49.


#143

Postad 04 december 2020 - 14:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 4

Tycker du det verkar komplext?

För gemene man till vardags, oja. De har fullt upp med fundera på vad armlängds avstånd betyder.



#144

Postad 04 december 2020 - 14:48

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

så länge ett tyg "andas" vilket merparten av alla vanliga tyger gör så släpper dom alltså igenom luft/partiklar och blir således mindre bra eller till och med värdelösa ur ett munskydds perspektiv.


Redigerat av somoene2, 04 december 2020 - 14:48.


#145

Postad 04 december 2020 - 14:53

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

så länge ett tyg "andas" vilket merparten av alla vanliga tyger gör så släpper dom alltså igenom luft/partiklar och blir således mindre bra eller till och med värdelösa ur ett munskydds perspektiv.

Alla masker släpper igenom luft. Blir problem annars.



#146

Postad 04 december 2020 - 14:58

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

För gemene man till vardags, oja. De har fullt upp med fundera på vad armlängds avstånd betyder.

 

Touche!



#147

Postad 04 december 2020 - 15:30

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

Mask är nog bra så länge man använder det korrekt. Jag använder andningsmask (FFP2-klassat) när jag handlar mat, går till apoteket, eller hämtar ut paket. Samtidigt beter jag mig lika försiktigt som om jag inte bar mask, eftersom jag inte vet hur väl den skyddar i praktiken. Minst ett par meters avstånd till andra människor överallt det är möjligt och handsprit på både innan och efter jag hanterar masken.

 

Utomhus använder jag den inte för att minska slitaget samt att det går hålla tillräckligt avstånd till folk där. Om jag måste gå förbi någon utan att kunna hålla det avståndet andas jag in före, håller andan och andas ut efteråt. Man kan inte vara försiktig nog.

 

Förhåller man sig på det viset tror jag mask tillför extra skydd. I situationer där man inte kan hålla avstånd, som i kollektivtrafiken för alla de som måste till sina arbeten, är det nog inte så effektivt man skulle önska, men i alla fall bättre än inget så länge som man använder det korrekt.

 

Gällande avstånd tycker jag att liknelsen med kroppslängd är bra. En annan liknelse är att en mindre bil ska kunna passera mellan.

 

Många är dock dåliga på att hålla avstånd. Jag hämtade ut ett paket idag och eftersom det var kö inne hos postombudet stod jag och en person till och köade utanför. Det sket dock en del andra i och gick förbi för att trängas därinne. Samma sak när jag går till mitt lokala apotek. De släpper bara in två personer åt gången, men respekterar man det och väntar utanför får man påminna andra som vill tränga sig förbi om att det faktiskt är utomhusköande som gäller. Hittills har de jag påmint om det varit förnuftiga (och det är skyltat utanför om det), men jag bävar varje gång jag måste gå dit.

 

Jag tycker det är lite väl mycket klankande på Buddy. Även om vi här på forumet inte kan göra något åt hur personer beter sig eller hur flummigt FHM tenderar uttrycka sig så har han trots allt en poäng.


Redigerat av Zacabeb, 04 december 2020 - 15:33.


#148

Postad 04 december 2020 - 16:09

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 2

Jag tycker det är lite väl mycket klankande på Buddy. Även om vi här på forumet inte kan göra något åt hur personer beter sig eller hur flummigt FHM tenderar uttrycka sig så har han trots allt en poäng.


I detta fallet har han ingen annan poäng alls, han vill bara munhuggas.

#149

Postad 04 december 2020 - 16:24

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 2

Mask är nog bra så länge man använder det korrekt. Jag använder andningsmask (FFP2-klassat) när jag handlar mat, går till apoteket, eller hämtar ut paket. Samtidigt beter jag mig lika försiktigt som om jag inte bar mask, eftersom jag inte vet hur väl den skyddar i praktiken. Minst ett par meters avstånd till andra människor överallt det är möjligt och handsprit på både innan och efter jag hanterar masken.

 

Utomhus använder jag den inte för att minska slitaget samt att det går hålla tillräckligt avstånd till folk där. Om jag måste gå förbi någon utan att kunna hålla det avståndet andas jag in före, håller andan och andas ut efteråt. Man kan inte vara försiktig nog.

 

Förhåller man sig på det viset tror jag mask tillför extra skydd. I situationer där man inte kan hålla avstånd, som i kollektivtrafiken för alla de som måste till sina arbeten, är det nog inte så effektivt man skulle önska, men i alla fall bättre än inget så länge som man använder det korrekt.

 

Bra inlägg. Jag tror att om man gör ett aktivt val att använda mask så kommer man använda det på ett hyfsat korrekt sätt vilket leder till ökat skydd. Och det är ju som sagt inte förbjudet att använda mask om man vill.

 

Problemet är om man ska införa ett tvång. Då kommer antagligen majoriteten att använda dem så som jag skrev i mitt tidigare inlägg, helt fel, och kanske t.o.m. förvärra situationen. Statistiken runt om i världen talar ju för att det är verkningslöst trots att det är odiskutabelt att mask i sig skyddar.



#150

Postad 04 december 2020 - 16:36

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

I detta fallet har han ingen annan poäng alls, han vill bara munhuggas.

1uzorc.jpg





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.