Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samlade C-More tråden (Sat, IPTV och Webb)

130 svar till detta ämne C-More
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 22 december 2018 - 22:07

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Om det inte är en streaming tjänst, vad är det då? :)


Bra fråga :)

#102

Postad 23 december 2018 - 09:59

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Känns som c.more är ett sjunkande skepp, iallafall när det gäller sport. Har kvalitén förbättras nu på slutet i övrigt? :)



#103

Postad 01 januari 2019 - 15:06

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Fler som noterat att cmore ”croppar” sina filer till 16:9 format? Skulle se Three Billboards idag, men blev förvånad över att den var så smal (kör 2,35:1) så man tappar mycket av upplevelsen. Blir nog att hyra på Itunes istället. Tråkigt när jag ändå sitter på ett cmore abonnemang...

#104

Postad 23 januari 2019 - 17:14

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Är det bara i Chromecast(Gen 1/2, har ingen Gen3 än) som CMore slutat med 50fps och gått ner till 25fps igen på sina kanal- och sports-streams(har MycketSport, ej AllSport) sen någon månad tillbaka eller två?

 

Förra året började dom med 50fps på den mesta sporten som inte hade en kanallogga i bilden, och iom det så slutade deras sports-streams fungera i Gen1, eftersom bitraten var för hög. Men nu verkar dom slutat med 50fps, streamen från damlandskampen igår som dom rippade från CMoreFotboll såg gräslig(haha) ut med sina 25fps.

 

Samma idag med konståkningen(som har en egen stream, inte rippad från TV12/Sportkanalen), och det har varit så med all handboll och basket dom senaste veckorna.

 

Har tyvärr ingen AppleTv så kan inte prova om det är bättre streams i dom. Är det 50fps på AllSport-streamarna? Är så dom så fula som dom straffar MycketSport-köparna med lägre bit-/frame-rate?



#105

Postad 23 januari 2019 - 17:38

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Fler som noterat att cmore ”croppar” sina filer till 16:9 format? Skulle se Three Billboards idag, men blev förvånad över att den var så smal (kör 2,35:1) så man tappar mycket av upplevelsen.

Det är inte bara CMore som croppar filmer till 1.78:1, det gäller även Netflix, Viaplay och SVTPlay(ej provat HBO eller DrakenFilm än). Otyget blev uppmärksammat internationellt för 5-6år sedan när folk blev irriterande på att 2:35:1-filmen Pulp Fiction var croppad, varvid personer som hade dialog försvann ur bild i lägenheten när Julius och Vincent skulle hälsa på hos dom hamburgerätande väsktjuvarna. Sen dess så bättrade Netflix sig och jag uppskattar att över 98% av deras filmer presenteras i korrekta 2.35-40:1 eller 1:85:1 nuförtiden. Det är mycket lite i Netflix utbud som ska vara i 1.75:1 eller 1.66:1, men filmer i dom två formaten är vanligare att dom är croppade till 1.78:1.

 

Viaplay och CMore är dom värsta syndarna, emellanåt har det varit 50% av 2.35:1-filmerna som är saboterade till 1.78:1, och det är väl runt 30% av bildytan som förvinner? Jag föraktar detta otyg nåt så in i ****, och är en 2.35:1-film croppad så stänger jag av den.

1.85:1 croppat till 1.78:1 kan jag leva med, det är inte mycket som försvinner där, men det är fortfarande sunkigt. Men att sitta och se en Scope-film croppad till Widescreen, nej. Aldrig mer. Det är som att lyssna på en stereo-skiva i mono.

Croppandet sker för övrigt av klåfingriga äckel hos dom svenska streamingbolagen själva, även om deras kundtjänster ofta ljuger och försöker skylla ifrån sig på kopian från leverantören, ett utmärkt bevis på det är filmen 20.000 Leagues Under The Sea som finns på Viaplay och är förstörd, vilket är extremt synd eftersom just den filmen har en historia kring sitt bildformat, var en av dom första i Scope vad jag minns. Men voila, om man startar upp filmen via Viaplay's Disney-avdelning i en operatörs-app(ivarjefall i mitt fall när jag kör den via BBB/TelenorStream), så har BBB/Telenor gett tusan i att förstöra filmen när dom kodade om Viaplays originalkopia till sin egna tjänsts codec, och där kan man se den i rätt bildformat. Ska avnjuta den filmen ytterligare en gång snart innan den utgår i Februari tror jag det var.



#106

Postad 10 februari 2019 - 21:26

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Är det bara i Chromecast(Gen 1/2, har ingen Gen3 än) som CMore slutat med 50fps och gått ner till 25fps igen på sina kanal- och sports-streams(har MycketSport, ej AllSport) sen någon månad tillbaka eller två?

 

Förra året började dom med 50fps på den mesta sporten som inte hade en kanallogga i bilden, och iom det så slutade deras sports-streams fungera i Gen1, eftersom bitraten var för hög. Men nu verkar dom slutat med 50fps, streamen från damlandskampen igår som dom rippade från CMoreFotboll såg gräslig(haha) ut med sina 25fps.

 

Samma idag med konståkningen(som har en egen stream, inte rippad från TV12/Sportkanalen), och det har varit så med all handboll och basket dom senaste veckorna.

 

Har tyvärr ingen AppleTv så kan inte prova om det är bättre streams i dom. Är det 50fps på AllSport-streamarna? Är så dom så fula som dom straffar MycketSport-köparna med lägre bit-/frame-rate?

 

Som jag skrev i annan tråd så är det 50fps på mina streams.

Antingen beror det på enheten du kör med eller nån inställning på den.



#107

Postad 10 februari 2019 - 22:50

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Jag har fulla paketet och kör med Kodi + CMore addon på en HTPC.

Har inte kollat vad det är om jag streamar till telefon eller liknande.

Kör med Telenor som leverantör.

 

Som jag skrev i annan tråd så är det 50fps på mina streams.

Antingen beror det på enheten du kör med eller nån inställning på den.

 

Kodi-addons brukar vanligtvis rippa web-streamen eller AppleTv-streamen, vilket kan vara en separat kvalitet på från den streamen som körs i Chromecast's receiver, så var det bland annat när EurosportPlayer började med 50fps för två år sen, där Chromecast-streamen fick 50fps senare än den via AppleTV.

 

Finns inga inställningar att göra i varken i Chromecasten eller Android-appen som är relevanta, så din slutsats är nog lite förhastad. Om du orkar får du gärna testa om du har en Chromecast.

Hade dock själv missat att det fanns ett Kodi-addon för CMore, ska se om jag kan leta reda på det och prova i min Nexus med Leia, och se om det blir 50fps den vägen.

Eller om dom helt enkelt börja snåla så kunder med mindre paket än AllSport får sämre frame rate.



#108

Postad 14 februari 2019 - 01:55

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Här hittar du addonet https://github.com/e...sson/kodi-cmore

 

Finns även för Viaplay och Netflix bla med av samma person.



#109

Postad 25 februari 2019 - 22:54

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

För den som fått strul med CMore senaste tiden kan jag tipsa om att CMore sen 18/2 har infört VPN blockering för sin streamingtjänst. Inget dom ville erkänna direkt men till slut ändå fick göra. Förmodligen inget som drabbar normalanvändaren, så länge det inte är någon som försöker använda VPN för att komma runt geoblock så klart.


Redigerat av improwise, 25 februari 2019 - 22:55.


#110

Postad 12 augusti 2019 - 22:16

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Leifby sågar C mores sändningar av Allsvenskan. Tror personligen inte Serie A och La Liga kan kompensera för förlusten av Allsvenskan. Då jag själv inte bryr mig om ishockey lär i alla fall inte vara kvar.

 

https://www.aftonbla...som-en-dod-fisk



#111

Postad 17 augusti 2019 - 08:39

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Tips: Tanka 30 liter och få C MORE i två månader!

https://m.circlek.se...SE1&sitepfx=SE1

#112

Postad 21 augusti 2019 - 05:38

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

Tips: Tanka 30 liter och få C MORE i två månader!

https://m.circlek.se...SE1&sitepfx=SE1

Det står inget om det i reklamen men sådana erbjudande brukar innebära ytterligare 20 månaders inlåsning och pengar i kassan för C-More. Om inte, så tänk på att TV4-gruppen är den enda tjänst, vad jag vet om, som vill att man kontaktar dem personligen vid uppsägning.



#113

Postad 21 augusti 2019 - 06:14

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Det står inget om det i reklamen men sådana erbjudande brukar innebära ytterligare 20 månaders inlåsning och pengar i kassan för C-More. Om inte, så tänk på att TV4-gruppen är den enda tjänst, vad jag vet om, som vill att man kontaktar dem personligen vid uppsägning.

 

Inte nödvändigtvis. Har en kompis som fick Viaplay i tre månader för att han hade tankat (vet ej vilken kedja) utan någon krav om att binda sig för ytterligare tid.



#114

Postad 21 augusti 2019 - 08:41

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Circle K var det som hade Viaplay 3 månader. Knappade bara in koden och sen sa jag direkt upp abb. = gratis i 3 månader och ingen dragning på kortet efter det så klart. Utgår att det funkar på samma sätt för Cmore

#115

Postad 14 mars 2020 - 15:26

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Cmore sänker sänker också priset på sport paketen, bra om man nu sitter med en bindningstid! 139kr gäller båda!

Bifogad fil(er)


Redigerat av mcmike, 14 mars 2020 - 15:28.


#116

Postad 05 maj 2021 - 09:38

mrbetone
  • mrbetone
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Heads Up! Ser att Cmore just i detta nu utför en testsänding i 4k!


Redigerat av mrbetone, 05 maj 2021 - 09:41.


#117

Postad 23 maj 2021 - 11:15

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Såg fotboll i vad Cmore kallar UHD, och det var nog det blurrigaste 4K jag nånsin sett.



#118

Postad 08 juni 2021 - 19:07

Neond13
  • Neond13
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0

Hatar att de tog bort sport "tablå" tabben i TV-apparna.. hittar ju inte skit nu, väldigt dålig förändring.


Redigerat av Neond13, 08 juni 2021 - 19:07.


#119

Postad 25 augusti 2021 - 22:34

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

CMore lyckades klanta till det ganska ordentligt just nu, Rebecka Peterson skulle precis börja spela sin match i Chicago, dom var på banan och värmde upp, kommentatorerna pratade om spelarna, mitt i en mening bryter CMore streamen som pågått sen 18:00 till sin förbannade röda logga, så alla tittarna blir blåsta på matchen just nu, om man inte vet hur man får in matchen via TennisChannels streams. Via SportsBay länkas fel match i Rebecka-streamen. CMore's nästa stream från Chicago börjar först vid midnatt.

Det här är resultat av att dom inkompetent hela tiden håller på och bryter streams automatiskt istället för att låta streamen ligga uppe oavbrutet så länge feeden pågår. Någon kontaktkanal finns givetvis inte mitt i natten, för sändningsteknikern vill vara ifred. 10år har dom hållit på med att ta betalt för sportstreams, men dom lyckas fanimej aldrig få ordning på sina produkter. Suck.

Edit: Den streamen som börjar vid midnatt är inte från Chicago såg jag nu, utan Cleveland, så Rebecka's match försvann helt. Skickligt.


Hatar att de tog bort sport "tablå" tabben i TV-apparna.. hittar ju inte skit nu, väldigt dålig förändring.

Det där har jag också stört mig på i AndroidTV-appen, helt omöjligt att se en vanlig hederlig tablå över vad som komma skall, man får använda denna sidan i en browser, och om jag inte minns fel så fungerar den sidan bäst när man är oinloggad, är man inloggad var den mer rörig.

Se kommande matcher i vår sporttablå | C More


Redigerat av tTW, 25 augusti 2021 - 22:53.


#120

Postad 14 september 2021 - 08:06

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

I dag spelar Malmö i CL, men jag som har det största paketet kan inte se matchen då jag har C more via Allente. Just CL har C more sålt till Telia och man måste ha dem som leverantör  för att kunna se matchen. Det är ett märkligt agerande mot oss som betalar för det största paketet i många år.  



#121

Postad 14 september 2021 - 08:53

Kullre
  • Kullre
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

I dag spelar Malmö i CL, men jag som har det största paketet kan inte se matchen då jag har C more via Allente. Just CL har C more sålt till Telia och man måste ha dem som leverantör  för att kunna se matchen. Det är ett märkligt agerande mot oss som betalar för det största paketet i många år.  

Två frågor; ingår inte cmores streamingtjänst i Allentes abonnemang och varför ska en bajare kolla Iff-Iff? ;)



#122

Postad 14 september 2021 - 08:55

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Förvånar mig inte om Telia kommer krascha ikväll lagom till CL premiären.



#123

Postad 14 september 2021 - 10:09

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Två frågor; ingår inte cmores streamingtjänst i Allentes abonnemang och varför ska en bajare kolla Iff-Iff? ;)

Nej, Den. liksom alla andra CL-matcher  ingår bara i Telias utbud. Är intresserad av all fotboll och hur Malmö står sig mot Juventus. 



#124

Postad 14 september 2021 - 12:17

Kullre
  • Kullre
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Nej, Den. liksom alla andra CL-matcher  ingår bara i Telias utbud. Är intresserad av all fotboll och hur Malmö står sig mot Juventus. 

 

Min operatör Tele2 tipsade mig att teckna avtal direkt med cmore av skälet att de och Telia hade 'monopol'. Oväntat men tacksamt. Har du lång bidningstid?



#125

Postad 14 september 2021 - 13:28

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 1

Min operatör Tele2 tipsade mig att teckna avtal direkt med cmore av skälet att de och Telia hade 'monopol'. Oväntat men tacksamt. Har du lång bidningstid?

Vill behålla mina kanaler via parabol då jag har flera abonnemang samt en box på landet utan internet. Är mer inne på att säga upp mina mobilabonnemang hos Telia i stället. 



#126

Postad 17 september 2021 - 11:53

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

Gamla C-More Ligor delas upp mer och mer genom åren. Först Allsvenskan till Discovery. CL då till Telia men tror det kan streamas genom C-More om man byter paket. Turneringarna under CL tog Aftonbladet. Expressen tar nu franska ligan https://www.expresse...sportexpressen/ så för de som vill se alla sina favoritlag blir det att prenumerera hos allt fler. 

 

Men förstår detta när det gäller fotboll. Övergångar i miljardklassen och årslöner på +100 miljoner måste ju tas någon stans.


Redigerat av ruva, 17 september 2021 - 11:55.


#127

Postad 17 september 2021 - 13:18

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Gamla C-More Ligor delas upp mer och mer genom åren. Först Allsvenskan till Discovery. CL då till Telia men tror det kan streamas genom C-More om man byter paket. Turneringarna under CL tog Aftonbladet. Expressen tar nu franska ligan https://www.expresse...sportexpressen/ så för de som vill se alla sina favoritlag blir det att prenumerera hos allt fler. 

 

Men förstår detta när det gäller fotboll. Övergångar i miljardklassen och årslöner på +100 miljoner måste ju tas någon stans.

Förutom att CL har sänts av Viasat så länge jag kan minnas. Det är ju först nu CL har kommit till Cmore/Telia. :)



#128

Postad 19 september 2021 - 07:55

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

Förutom att CL har sänts av Viasat så länge jag kan minnas. Det är ju först nu CL har kommit till Cmore/Telia. :)

Det har du helt rätt i



#129

Postad 21 mars 2022 - 19:30

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

CMore-tjänsten har verkligen blivit värdelös sen Telia tog över. Det normala för alla andra streamingtjänster är att om max antal streams redan visas så kan man inte starta en ny, men med CMore är det tvärtom, den som kollat längst blir automatiskt utslängd om nån startar en ny, så om ett barn i lekrummet sätter på en barnprogram så slängs dom som kollar på direktsänd sport ut.

Om dom som vill streama befinner sig på olika platser, som hemmet, jobbet och sommarstugan, så blir det en j*vla oreda att reda ut vem som ska kolla på vad och vad som är prioriterat, vilket av naturliga skäl alltid är direktsänd sport. En enkel lösning hade varit att låta användarna välja med en inställning om dom vill leka vem orkar trycka mest på streamknappen för att att starta om sin stream, eller sist in, glöm det. Eller en textvarning, som visar i klartext att profil 1/2 ser redan på dessa streams, vill du avbryta någon av dom? Ja/Nej? Telia's lösning på problemet måste vara den dummaste jag varit med om.

Dessutom har dom halverat värdet av tjänsten, så man kan bara kan se en match på ett ställe, den som är på jobbet eller sommarstugan och inte hunnit hem kan inte se samma match som dom andra i soffan, men inte halverade CMore priset i samband med den halveringen av värdet för tjänsten.

Nu såg jag dessutom att dom i tysthet flyttat över SDHL till Premium Plus från Premium.

Det finns inget i utbudet som är "viktigt" och oersättligt, det har varit så mycket irritation på tjänsten här senaste månaderna så vi är extremt nära att säga upp skiten och skaffa IPTV istället för att få det innehållet som vi kollar på via CMore.


Redigerat av tTW, 21 mars 2022 - 19:31.


#130

Postad 10 juni 2022 - 00:52

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Nu har Telia lyckats förstöra CMore-appen för AndroidTV ännu mer igen. När man kollar på gamla SF-filmer eller TV-serier i 4:3-formatet så får man inte längre korrekt svarta kanter med absolut svart/noll-värde på sidorna, vars svärta då normalt sett bestäms av ens TV's förmåga att visa svart eller faktiskt släcka ner bildytan, istället är det lila fält som om det vore en Philips Ambilight-TV, antagligen för att matcha appens nya lilla design.

Är det här något Telia gjort för att dom tycker det är coolt, eller finns det någon forskning som visar att bilden blir mer behaglig att titta på med svagt upplysta fält vid sidan av? Själv tycker jag det är extremt störande, eftersom den lila färgen skär sig så mot bildkompositionen, i synnerhet när det är nattsvarta scener som blir svårare att urskilja.

Via Chromecast-receivern slipper man det, finns denna feature i AppleTV?

Finns det något fungerande CMore-addon för Kodi 18.9, så man kan slippa det den vägen? Sist jag provade ett addon där så fick jag det inte att fungera.



#131

Postad 06 september 2022 - 19:14

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

10% extra rabatt om man köper 3-, 6- eller 12-månadersabonnemang på Cmore via tidningskungen.se. ange koden CMORE09 i kassan.

Såg även att det ser ut som de ska börja sända SHL i UHD. Tyckte inte jag såg något sådant i tablån förra säsongen.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.