Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#12201

Postad 20 december 2016 - 20:18

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Kul att någon tycker att dessa filmer var bra...

Jag gillade ettan och tvåan men trean var så jäkla menlös. CGI suger fett när det är för mycket.



#12202

Postad 20 december 2016 - 20:18

Unregistereda896cc37
  • Unregistereda896cc37
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Paradistrilogien til Ulrich Seidl

416129d1482260953-hvilken-film-sa-du-sis
 

 
Paradise (GermanParadies) is the collective name of three films directed by Ulrich SeidlParadise: Love (2012), Paradise: Faith (2012) and Paradise: Hope (2013). They focus on three women from one family; one of them travels to Kenya as a sex tourist, one has to spend time at a weight loss camp, and one tries to propagate Catholicism.[1][2] The project is an Austrian majority production with co-producers in Germany and France. It was conceived as one feature film, but after a long gestation became three entries forming a trilogy.[3] The first installment, Paradise: Love, competed for the Palme d'Or at the 2012 Cannes Film Festival.[4][5] Seidl originally planned to premiere all three films at the same event, but after the Cannes selection decided to roll out parts two and three, Paradise: Faith and Paradise: Hope, at other major film festivals.[6] The individual films are named after the three theological virtues, and focus on how the protagonists conceive their view of paradise.[7]

Tidvis motbydelig, forstyrrende, trist og opprørende filmer. 
Den første filmen, Love - hvor en overvektig og stakkarslig mor overlater dattera og søstera for å reise til Kenya. Sex-turisme fremstilt uten filter. Selvsagt fornedrende og hun blir lurt for penger av "elskeren" i jakt etter kjærligheten. Sterk film

Film to, Faith- likte jeg minst. Søstera til hovedpersonen i film en er sterkt religiøs. Misjonerende, selvpiskende og dømmende. Denne filmen føles ut som går og går uten å helt komme frem til noe. 

Film tre, Hope - er en ganske anderledes film da den tidvis er morsom, selv om den også (selvfølgelig) er trist. Dattera er også overvektig og blir sendt på "fat camp". Ikke det hardeste treningsskjøret, mer som en sommerleier for overvektige men fellesmåling av vekt og magemål opplevelse ikke bra. Hun får heller ikke kontakt med mor i Kenya når hun trenger noen å prate med.

Er totalt mange timer med film dette, og definitivt ikke noe for alle. Tidvis bra, tidvis litt langtekkelig syns jeg - spesielt film to.



#12203

Postad 20 december 2016 - 20:54

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Han som spelar jätten i BFG (Big Fucking Giant..he he) är väl med i Bridges of Spies..? Hur som helst är det en bra skådespelare. Han påminner lite om den där Gus som var populär i sverige för länge sedan.

Det stämmer, jätten i BFG är samma skådespelare som spionen i Bridge of Spies, Mark Rylance.



#12204

Postad 20 december 2016 - 22:22

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Hemmabion visade Star Wars Episode IV: A New Hope. Betyg 5 av 5. Så starkt det kan bli.

 

ANewHope.jpg

 

Så mäktigt att se A New Hope när man sett Rogue One! :D

 

- SPOILER ALERT - för dig som inte sett Rogue One: A Star Wars Story!

 

Spoiler


Redigerat av FEA, 20 december 2016 - 22:25.


#12205

Postad 21 december 2016 - 10:31

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0

image.png

 

Suicide Squad
Positivt: Margot Robbie som Harley Quinn
Negativt: Nästan allt annat.
Jag är snäll med betyget dock.

 

5/10


Redigerat av Voldo, 21 december 2016 - 10:32.


#12206

Postad 21 december 2016 - 15:30

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Hell or High Water

Får en 4 av mig. Märker hur Jeff Bridges bara mumlar och mumlar. När började han med det? True Grit var ju ett praktexemplar på det tycker jag. Hans underläpp åker ut "mummel mummel" och så ser han ut som bara Jeff kan göra.. he he.

 

Tycker ändå filmen får fram det smått desperata i vad huvudpersonerna gör i filmen. Man får sig några sköna skratt i filmen. Mest från replikerna mellan Jeff och Gil, som ibland låter sig hunsas för att han är halvblod som Jeff påminner honom om ständigt.

 

Gil frågar Jeff om han ska låta Alzheimern ta honom, eller om de ska åka ut och undersöka de plötsliga rånen som uppstått. Naturligtvis ska Jeff snart pensioneras vilket gör att skämten är rätt centrerade runt det. Man märker att de båda trivs med varandra. En 4:a som sagt.


Redigerat av Unregistered1fef72f3, 21 december 2016 - 15:31.


#12207

Postad 21 december 2016 - 22:34

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
LOTR extended, BD
Har aldrig sett extended tidigare men passade på när det var dags att inviga den 11-åriga dottern i Middle Earths magiska värld. Största behållningen var att se hur uppslukad hon blev av äventyren. Det tog ca 8 sittningar under några veckor så det blev som en serie. Filmerna och ljud är toppklass men bildkvaliteten är svag. Såg nyss GoT S6 på BD och bilden var 100 ggr bättre där.

Bifogad fil  IMG_3640.PNG   670,24K   0 Antal nerladdningar

#12208

Postad 22 december 2016 - 10:18

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
The Lord of The Rings: The Return of The King

Bifogad fil  IMG_0108.JPG   241,05K   0 Antal nerladdningar

Bra avslut men tycker inte underhållningsnivån är lika hög här som i dom tidigare filmerna.

Betyg: 3/5

#12209

Postad 22 december 2016 - 10:34

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
War Dogs

Bifogad fil  IMG_0109.JPG   85,76K   0 Antal nerladdningar

Rekommenderas!

Betyg: 4/5

#12210

Postad 22 december 2016 - 10:54

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
BFG

Bifogad fil  IMG_0110.JPG   86,17K   1 Antal nerladdningar

Välgjord tekniskt sett och är en fin och mysig familjefilm som passar bra nu runt juletid men storyn var annars väldigt tunn och engagerar inte en.

Betyg: 3/5

#12211

Postad 22 december 2016 - 10:59

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

LOTR extended, BD
Har aldrig sett extended tidigare men passade på när det var dags att inviga den 11-åriga dottern i Middle Earths magiska värld. Största behållningen var att se hur uppslukad hon blev av äventyren. Det tog ca 8 sittningar under några veckor så det blev som en serie. Filmerna och ljud är toppklass men bildkvaliteten är svag. Såg nyss GoT S6 på BD och bilden var 100 ggr bättre där.
 

Jag har som nämnts Extended på orginal-dvd-boxarna och har aldrig skaffat dem på BD då jag känner en tveksamhet till att det skulle tillföra något. Det är inte riktigt samma sak som när det produceras för BD direkt. CGI tex blir ofta sämre på äldre filmer.



#12212

Postad 22 december 2016 - 14:56

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag har som nämnts Extended på orginal-dvd-boxarna och har aldrig skaffat dem på BD då jag känner en tveksamhet till att det skulle tillföra något. Det är inte riktigt samma sak som när det produceras för BD direkt. CGI tex blir ofta sämre på äldre filmer.

BD-bilden är garanterat mycket bättre än DVD-bilden så det är det helt klart värt om man är ett fan.



#12213

Postad 22 december 2016 - 16:21

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Jag har som nämnts Extended på orginal-dvd-boxarna och har aldrig skaffat dem på BD då jag känner en tveksamhet till att det skulle tillföra något. Det är inte riktigt samma sak som när det produceras för BD direkt. CGI tex blir ofta sämre på äldre filmer.

 

Har både DVD och BD, bilden är mycket bättre på BD versionerna! :) 

Gjorde som hasesolo för några månader sen, drog igenom lotr med dottern efter hon sett Hobbitfilmerna, hon är 13, och hon tyckte som jag att dom va grymt bra! Bättre än hobbit, då tycker vi hobbit är bra som tusan, men LOTR ligger några snäpp bättre, vi såg dom i jag vet inte hur många sittningar, va extended, men toppbetyg från både mig och dottern!  :D



#12214

Postad 22 december 2016 - 16:43

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

. Det är inte riktigt samma sak som när det produceras för BD direkt. CGI tex blir ofta sämre på äldre filmer.

Hur menar du?



#12215

Postad 22 december 2016 - 23:06

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Jag har som nämnts Extended på orginal-dvd-boxarna och har aldrig skaffat dem på BD då jag känner en tveksamhet till att det skulle tillföra något. Det är inte riktigt samma sak som när det produceras för BD direkt. CGI tex blir ofta sämre på äldre filmer.

 

Datorgrafiken är väl lika bra/dålig som när filmen släpptes. LotR-filmerna var ju dessutom några av de första som använde helt digital process för färgkorrigering och liknande så det lär ju inte bli sämre på BD (bortsett från att vissa hävdar att BD på LotR är felaktigt färgkodad).



#12216

Postad 23 december 2016 - 00:19

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Burnt

Bifogad fil  IMG_0111.JPG   121,2K   0 Antal nerladdningar

Betyg: 3/5

#12217

Postad 23 december 2016 - 12:05

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Jag har som nämnts Extended på orginal-dvd-boxarna och har aldrig skaffat dem på BD då jag känner en tveksamhet till att det skulle tillföra något. Det är inte riktigt samma sak som när det produceras för BD direkt. CGI tex blir ofta sämre på äldre filmer.

Jag förstår inte heller vad du menar. Filmen är väl inte producerad vare sig för DVD eller BD utan för biografvisning. Sedan sker en överföring av originalmaterialet till DVD respektive BD. Och det kan jag säga direkt att det är inte samma överföring som ligger på både DVD och BD skivorna.

 

Jag klassar LOTR som en modern klassiker. Det har gått såpass många år nu att jag tycker man kan göra det. Dessutom gjordes den på ett sätt som jag inte kommer på gäller för någon annan film. Tre filmer som hänger ihop, det har man gjort många gånger. Men att spela in alla tre på en gång, det var väl inte normalt.



#12218

Postad 23 december 2016 - 13:33

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

I, Daniel Blake

 

Britisk socialrealism signerad Ken Loach.

 

Gillar man den typen av realistisk och ganska mörk film så kan denna rekommenderas. Det är ingen film där man lämnar biografen med ett leende men jag tyckte den var riktigt bra.



#12219

Postad 23 december 2016 - 23:38

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Snowden USBD

En av årets bättre filmer. Ger lite annorlunda bild än dokumentären, även om Stone nu tar sig lite artistiska friheter.

Riktigt bra transfer med 4K DI, men av någon anledning så har man boostat mättnaden för rött och på gränsen för vad färgrymden klarar av.

Extramaterial med 40min QA med Snowden, JGL, Woodley och Stone där Stone bjuds på bl.a. födelsedagstårta och lite lättsamt prat om hur kallt det är i Ryssland. Deleted scenes som förklarar en del småsaker, men egentligen inte bidrog till något i filmen. Ett värdelöst promoinslag om filmen också.

Hade förväntat mig bättre extramaterial faktiskt.



#12220

Postad 24 december 2016 - 00:16

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Tomten är far till alla barn

Skrattar lika mycket varje år, så klockren film!

#12221

Postad 24 december 2016 - 01:34

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlägg
  • 0

Jason Bourne, den var ju inte helt bra om man säger så .

Sämst i serien 2- / 5.

Var bara en massa lösryckta action-scener utan någon direkt story.

Ingen vidareutveckling av karaktären o.s.v.



#12222

Postad 24 december 2016 - 07:54

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 1

Jason Bourne, den var ju inte helt bra om man säger så .

Sämst i serien 2- / 5.

Var bara en massa lösryckta action-scener utan någon direkt story.

Ingen vidareutveckling av karaktären o.s.v.

Bästa Bourne filmen är fortfarande The Bourne Identity (1988), http://www.imdb.com/title/tt0094791/


Redigerat av jn82, 24 december 2016 - 07:55.


#12223

Postad 24 december 2016 - 10:46

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
The Homesman, ViaPlay
Udda western av och med Tommy Lee Jones och Hillary Swank. De skall transportera tre psykiskt sjuka kvinnor över prärien. Alla är knasiga.
4/10
Bifogad fil  IMG_0610.JPG   120,99K   0 Antal nerladdningar

#12224

Postad 24 december 2016 - 22:48

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Kanske filmen växer om du ser den en gång till. Själv såg jag Coraline. 4 av 5.. någonting.



#12225

Postad 25 december 2016 - 11:29

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 1

Suicide Squad

 

Nä, var ingenting för mig! Tur den inte kostade skjortan :)

 

1/5 Färjsestadre



#12226

Postad 25 december 2016 - 16:12

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
A Christmas Carol

Bifogad fil  IMG_0113.JPG   52,74K   0 Antal nerladdningar

Betyg: 3/5

#12227

Postad 25 december 2016 - 21:16

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 1
Point break (originalet) via Netflix.
Kul att se den igen. Var ett tag sedan och jag tycker nog att den håller ganska bra än.

Betyg 6/10 surfbrädor.

#12228

Postad 26 december 2016 - 18:40

Neatless
  • Neatless
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0

Veckans dokumentärtips: Marley (2012)

Den fullständiga historien om Bob Marleys liv. Från uppväxten i fattiga stadsdelen Trenchtown, Kingston, till de första inspelade låtarna 1962, till formandet av The Wailers, världsgenombrottet på 70-talet, kärleken till fotboll, konverteringen till Rastafari som förklarade hans berömda dreads, inställningen till cannabis (för, om ni inte visste), skjutningen som sårade honom på flera ställen men ändå ställde han sig på scen två dagar senare och genomförde en konsert. Och slutligen cancern som tog hans liv år 1981 - endast 36 år gammal. Men trots sina unga ålder för evigt inskriven i musikhistorien som en ikon för en genre och legend överlag.

En minst sagt matig dokumentär på nästan 2.5 timme. Mer lagd åt det informativa hållet än ett försök till att vara mer underhållande, här är målet att berätta om hela Marleys liv utan att gräva alltför djupt i detaljer. Man måste imponeras av arbetet med att finna allt arkivmaterial och framför allt alla intervjuer som avslöjar massvis med intressant fakta om Marley man inte visste. Lång men aldrig tråkig, och självklart fullproppad med Marleys underbara musik. Har du en favoritlåt kan jag nästan garantera att du kommer få höra den. Den har balansen med att visa precis så mycket livematerial så man blir tillfredsställd med att få gunga med en stund och avbryta i rätt tid så det inte bara känns som en långrandig konsertfilm.

Man får veta mer om mannen Bob Marley än musikern. Hans aptit på kvinnor som ledde till elva officiella barn och flertalet fruar som han sällan var trogen mot, den politiska slagkraft han till slut hade på Jamaica då han i princip kunde avgöra val med bara sin åsikt och hur han reagerade när han fick cancerbeskedet. Tragiskt nog så vägrade han ju amputera sin tå med hänvisning till sin rastafari-tro vilket ledde till att cancern kunde sprida sig och ta hans liv.

Men man får också en förståelse för vilket musikaliskt geni han var. Ofta struntade han i konventionella riktlinjer och skapade sin egna stil som utmynnade i ett oslagbart sound som ekade över hela världen. Som sagt - dokumentären innehåller det mesta!



#12229

Postad 26 december 2016 - 20:52

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Rogue one

Så grymt j*vla bra film!

#12230

Postad 27 december 2016 - 05:30

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Rogue one

Så grymt j*vla bra film!

 

Fasen, måste fixa plåtar snarast.  :)



#12231

Postad 27 december 2016 - 22:41

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 1
Batman vs Superman: Dawn of Justice

Bifogad fil  IMG_0120.JPG   213K   0 Antal nerladdningar

Har dragit mig för att se den men i brist på annat så fick det bli denna iaf..

Lika dålig som jag förväntat mig.

Betyg: 1/5

#12232

Postad 29 december 2016 - 00:10

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Kollade just på Suicide squad och är helt lycklig.
Verkligen min typ av film!
Länge sedan jag satt helt fokuserad en hel film.

Nu är jag visserligen svag för filmer från DC och Marvel, men denna var det något speciellt med.
Det kändes lite som att DC ville "låna" lite av Marvels komik samtidigt som det skulle vara mörkt.
På något sätt gifte sig detta ganska bra och jag har en ny favorit i bokhyllan som konkurrerat ut Avengers (den första).

Suicide Squad

Nä, var ingenting för mig! Tur den inte kostade skjortan :)

1/5 Färjsestadre

Ett bevis på hur olika vi människor är, är det inte underbart :)

Redigerat av MartinAberg, 29 december 2016 - 00:13.


#12233

Postad 29 december 2016 - 12:53

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
The Legend of Tarzan

Bifogad fil  IMG_0121.JPG   114,27K   0 Antal nerladdningar

Bättre än förväntat, helt ok underhållningsnivå.

Betyg: 3/5

#12234

Postad 29 december 2016 - 13:02

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Nu har de ju sminkat och highlightat likt 300, osv, men han hann fan bli ganska bitig till den filmen.



#12235

Postad 30 december 2016 - 14:32

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Manchester by the Sea

 

Det här tyckte jag var riktigt bra, 8/10.

 

Jag vill inte spoila för någon så jag lägger kommentarerna dolda:

 

Spoiler


Redigerat av Mr_Tom, 30 december 2016 - 14:42.


#12236

Postad 30 december 2016 - 14:40

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 1

är de lönt att skriva ut betyg egentligen, smaken som baken, många av filmerna som fåt 1 av 5 ger jag 3-4 av 5, så vad får vi ut av det mer än olika smak, nog bättre man skriver någon mening om filmen hur den upplevdes osv,, ger nog mer...

 

ingen kritik, bara mer att man får nog ut mer utifrån om man skriver hur filmen var(alltså inte berätta handlingen), än att ge den 1 av 5 och säga den var dålig, vad säger det, andra ger den 4 ut av 5 och säger den är bra, alltså står vi stilla bara..



#12237

Postad 30 december 2016 - 14:41

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Passengers

 

Underhållande, inte så mycket mer. Men ibland så räcker det. Jag blev ändå positivt överraskad.


Redigerat av Mr_Tom, 30 december 2016 - 14:43.


#12238

Postad 30 december 2016 - 17:47

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

en kvinnas hemlighet, helt ok, gripande så man är tvungen att följa den men samtidigt hade man ingen aning om slutet, rätt spännande ändå...

 

Whole truth, en film om ett fall i som utspelar sig i domstolen, som får en vändning i mitten och ett slut man inte kunde tro, en rätt ok film.

 

har en hel del till att berätta vad jag tyckte, ska bara fika först :)



#12239

Postad 30 december 2016 - 17:54

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

är de lönt att skriva ut betyg egentligen, smaken som baken, många av filmerna som fåt 1 av 5 ger jag 3-4 av 5, så vad får vi ut av det mer än olika smak, nog bättre man skriver någon mening om filmen hur den upplevdes osv,, ger nog mer...

ingen kritik, bara mer att man får nog ut mer utifrån om man skriver hur filmen var(alltså inte berätta handlingen), än att ge den 1 av 5 och säga den var dålig, vad säger det, andra ger den 4 ut av 5 och säger den är bra, alltså står vi stilla bara..

Så man ska alltså aldrig diskutera musik eller film då det alltid är subjektivt?

Själv gillar jag betygen, men tar det för vad det är. Suicide squad kan vara den sämsta smörja jag sett på flera år, men jag respekterar att andra uppenbarligen uppskattar den.

Sedan har jag identifierat några medlemmar här som har liknande smak som mig, vilket ger mig tips på vad man ska köpa eller kika på.

Redigerat av Unregistered706504e9, 30 december 2016 - 17:54.


#12240

Postad 30 december 2016 - 18:03

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

får ta med fikan in till datarummet :)

 

Race, en film om jesse owens, som jag tycker var välgjord även om man visste vad som skulle ske mer eller mindre. 

 

Money monster, den här handlade om en galning som tar över en tvsändning och kräver saker, men slutet får en vändning som jag tycket var lite konstig, även om filmen var rätt ok gjord.

 

Central intelligense, en komedi action med som jag tycker 2 bra skådisar som på något sätt var roliga att följa genom filmen, underhållande hela tiden, rätt bra.

 

Bone tomahawk, egentligen en liten berättelse om några dagar i western, thats it, dock duktigt köttig och rå, gillar man sånt så är den kanske rätt bra, den gav inte mig så mycket.

 

Skönheten och odjuret, den franska nya filmen, en fantasifilm som var mycket bra gjord, spännande och underhållande helt klart.

 

Man who knew infinity, handlar om en indier som var ett mattegeni och efter några brev till england så bjöds han dit för att få lite matte påståenden publicerade med lite motstånd, sanna story, bra film, bra slut.

 

Mechanic ressurection, en actionfilm i all ära, lite överdrivet, men bra filmat, bra ljud o bild, bra scener med mycket action.


talisker00, visst kan ni sätta betyg :), mena mest att man kanske ska skriva nåt mer, så andra kan göra en lite kort bedömmning själva. Istället för skriva : kass film 1 av 5, så kan man utveckla det mer, bara de jag menade... om jag hatar skräck som exempel, så om jag skriver efter sett en skräckfilm: usel 1 av 5, de ger liksom inte så mycket om man inte känner mig, då är det bättre att utveckla sig några få ord till bara, kanske skriva nåt att man egentligen inte gillar skräck osv.... ähhh, ni fattar va ja menar... gör nu inte stor kaka av en smula.. :)


Redigerat av hundrakg, 30 december 2016 - 18:09.


#12241

Postad 30 december 2016 - 19:57

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Hemmabion visade Star Wars Episode IV: A New Hope. Betyg 5 av 5. Så starkt det kan bli.

ANewHope.jpg

Så mäktigt att se A New Hope när man sett Rogue One! :D

- SPOILER ALERT - för dig som inte sett Rogue One: A Star Wars Story!

Spoiler


Rouge One igår, A new hope ikväll. Ska bli riktigt trevligt.

#12242

Postad 30 december 2016 - 20:14

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

blir sugen som fasiken på projje när man ser detta......  får klara mig med min 55" TV på hyffsat nära hål, hehe...



#12243

Postad 30 december 2016 - 20:17

Johan_81
  • Johan_81
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Forrest Gump. 5/5

Säkert den film jag sett flest gånger. Sanslöst bra.



#12244

Postad 31 december 2016 - 10:16

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Interstellar

​Blir bättre och bättre. Musiken förtjänar högsta poängsättning. Matthew överspelar en aning, men han är förlåten. 4 av 5.

 

Live. Die. Repeat/Edge Of Tomorrow

När man tänker efter så är det en rätt vanlig Sci-fi. Dock fick jag kasta mig på fjärren och sänka ljudet när bastonerna kom i filmens början vilket fick mig att flina. Jag gillar bas. Filmen är rätt förutsägbar och liknar Groundhog Day fast med rymdmonster. 3 av 5.



#12245

Postad 31 december 2016 - 11:10

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0

Interstellar
​Blir bättre och bättre. Musiken förtjänar högsta poängsättning. Matthew överspelar en aning, men han är förlåten. 4 av 5.
 
Live. Die. Repeat/Edge Of Tomorrow
När man tänker efter så är det en rätt vanlig Sci-fi. Dock fick jag kasta mig på fjärren och sänka ljudet när bastonerna kom i filmens början vilket fick mig att flina. Jag gillar bas. Filmen är rätt förutsägbar och liknar Groundhog Day fast med rymdmonster. 3 av 5.

Basen i början av Edge of tomorrow får ens subwoofer/s att bekänna färg :)

Håller med angående Interstellar, den blir bättre och bättre en av favoriterna i filmhyllan.

#12246

Postad 31 december 2016 - 11:48

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0

Raggare! 3/5

Star Wars Episode IV: A New Hope 4/5



#12247

Postad 31 december 2016 - 15:22

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Suicide Squad (Extended cut) - Jag börjar märka ett mönster när det gäller DC filmerna. Man skall vänta tills Extended versionerna kommer ut. Efter att läst all akit om denna film så hade jag riktigt låga förväntningar men den var faktiskt bra. Kände inte att det fattades något för att presentera karaktärerna i Task Force X. Själva handlingen förutom att introducera "hjältarna" var väl ingen höjdare men hur många superhjälte filmer har en bra handling? 

Jag måste säga att jag gillar DC filmerna bättre än Marvel, den lite mörkare tonen passar mig bättre. Dessutom har ju DC Batman som är min absoluta favorit hjälte ;)



#12248

Postad 31 december 2016 - 16:22

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlägg
  • 0

Rogue One: Helt ok, såg den på IMAX 3D och skulle hellre ha sett den på samma bio utan 3D.

Introt där de introducerar IMAX (utan 3D) var mer 3D än 3D i filmen :)

Ger den 3 av 5, för att vara en SW rulle 4/5.

 

The Hateful Eight, mästaren av våldsamma och sjuka scener utan att göra avkall på karaktär och story är i alla fall Tarantino.

Kanske lite overkill i vissa scener men ger den 4/5.



#12249

Postad 31 december 2016 - 16:50

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Suicide Squad (Extended cut) - Jag börjar märka ett mönster när det gäller DC filmerna. Man skall vänta tills Extended versionerna kommer ut. Efter att läst all akit om denna film så hade jag riktigt låga förväntningar men den var faktiskt bra. Kände inte att det fattades något för att presentera karaktärerna i Task Force X. Själva handlingen förutom att introducera "hjältarna" var väl ingen höjdare men hur många superhjälte filmer har en bra handling?
Jag måste säga att jag gillar DC filmerna bättre än Marvel, den lite mörkare tonen passar mig bättre. Dessutom har ju DC Batman som är min absoluta favorit hjälte ;)

Håller helt med. DC filmer, främst Snyders håller mycket bättre klass IMO än Marvel filmer. Mörka och dystra. Marvels blir mer och mer trams för varje film, Civil War var ett lågvattenmärke....

#12250

Postad 31 december 2016 - 18:03

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0

Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back 4/5

Star Wars Episode VI: Reurn Of The Jedi 4/5





3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.