Kul att någon tycker att dessa filmer var bra...
Jag gillade ettan och tvåan men trean var så jäkla menlös. CGI suger fett när det är för mycket.
Postad 20 december 2016 - 20:18
Jag gillade ettan och tvåan men trean var så jäkla menlös. CGI suger fett när det är för mycket. Postad 20 december 2016 - 20:18 Paradistrilogien til Ulrich Seidl Tidvis motbydelig, forstyrrende, trist og opprørende filmer. Postad 20 december 2016 - 20:54
Det stämmer, jätten i BFG är samma skådespelare som spionen i Bridge of Spies, Mark Rylance. Postad 20 december 2016 - 22:22 Hemmabion visade Star Wars Episode IV: A New Hope. Betyg 5 av 5. Så starkt det kan bli.
Så mäktigt att se A New Hope när man sett Rogue One!
- SPOILER ALERT - för dig som inte sett Rogue One: A Star Wars Story!
Spoiler
Redigerat av FEA, 20 december 2016 - 22:25. Postad 21 december 2016 - 10:31
Suicide Squad
5/10 Redigerat av Voldo, 21 december 2016 - 10:32. Postad 21 december 2016 - 15:30 Hell or High Water Får en 4 av mig. Märker hur Jeff Bridges bara mumlar och mumlar. När började han med det? True Grit var ju ett praktexemplar på det tycker jag. Hans underläpp åker ut "mummel mummel" och så ser han ut som bara Jeff kan göra.. he he.
Tycker ändå filmen får fram det smått desperata i vad huvudpersonerna gör i filmen. Man får sig några sköna skratt i filmen. Mest från replikerna mellan Jeff och Gil, som ibland låter sig hunsas för att han är halvblod som Jeff påminner honom om ständigt.
Gil frågar Jeff om han ska låta Alzheimern ta honom, eller om de ska åka ut och undersöka de plötsliga rånen som uppstått. Naturligtvis ska Jeff snart pensioneras vilket gör att skämten är rätt centrerade runt det. Man märker att de båda trivs med varandra. En 4:a som sagt. Redigerat av Unregistered1fef72f3, 21 december 2016 - 15:31. Postad 21 december 2016 - 22:34 Har aldrig sett extended tidigare men passade på när det var dags att inviga den 11-åriga dottern i Middle Earths magiska värld. Största behållningen var att se hur uppslukad hon blev av äventyren. Det tog ca 8 sittningar under några veckor så det blev som en serie. Filmerna och ljud är toppklass men bildkvaliteten är svag. Såg nyss GoT S6 på BD och bilden var 100 ggr bättre där. IMG_3640.PNG 670,24K 0 Antal nerladdningar Postad 22 december 2016 - 10:18 IMG_0108.JPG 241,05K 0 Antal nerladdningar Bra avslut men tycker inte underhållningsnivån är lika hög här som i dom tidigare filmerna. Betyg: 3/5 Postad 22 december 2016 - 10:54 IMG_0110.JPG 86,17K 1 Antal nerladdningar Välgjord tekniskt sett och är en fin och mysig familjefilm som passar bra nu runt juletid men storyn var annars väldigt tunn och engagerar inte en. Betyg: 3/5 Postad 22 december 2016 - 10:59
Jag har som nämnts Extended på orginal-dvd-boxarna och har aldrig skaffat dem på BD då jag känner en tveksamhet till att det skulle tillföra något. Det är inte riktigt samma sak som när det produceras för BD direkt. CGI tex blir ofta sämre på äldre filmer. Postad 22 december 2016 - 14:56
BD-bilden är garanterat mycket bättre än DVD-bilden så det är det helt klart värt om man är ett fan. Postad 22 december 2016 - 16:21
Har både DVD och BD, bilden är mycket bättre på BD versionerna! Gjorde som hasesolo för några månader sen, drog igenom lotr med dottern efter hon sett Hobbitfilmerna, hon är 13, och hon tyckte som jag att dom va grymt bra! Bättre än hobbit, då tycker vi hobbit är bra som tusan, men LOTR ligger några snäpp bättre, vi såg dom i jag vet inte hur många sittningar, va extended, men toppbetyg från både mig och dottern! Postad 22 december 2016 - 16:43
Hur menar du? Postad 22 december 2016 - 23:06
Datorgrafiken är väl lika bra/dålig som när filmen släpptes. LotR-filmerna var ju dessutom några av de första som använde helt digital process för färgkorrigering och liknande så det lär ju inte bli sämre på BD (bortsett från att vissa hävdar att BD på LotR är felaktigt färgkodad). Postad 23 december 2016 - 12:05
Jag förstår inte heller vad du menar. Filmen är väl inte producerad vare sig för DVD eller BD utan för biografvisning. Sedan sker en överföring av originalmaterialet till DVD respektive BD. Och det kan jag säga direkt att det är inte samma överföring som ligger på både DVD och BD skivorna.
Jag klassar LOTR som en modern klassiker. Det har gått såpass många år nu att jag tycker man kan göra det. Dessutom gjordes den på ett sätt som jag inte kommer på gäller för någon annan film. Tre filmer som hänger ihop, det har man gjort många gånger. Men att spela in alla tre på en gång, det var väl inte normalt. Postad 23 december 2016 - 13:33 I, Daniel Blake
Britisk socialrealism signerad Ken Loach.
Gillar man den typen av realistisk och ganska mörk film så kan denna rekommenderas. Det är ingen film där man lämnar biografen med ett leende men jag tyckte den var riktigt bra. Postad 23 december 2016 - 23:38 Snowden USBD En av årets bättre filmer. Ger lite annorlunda bild än dokumentären, även om Stone nu tar sig lite artistiska friheter. Riktigt bra transfer med 4K DI, men av någon anledning så har man boostat mättnaden för rött och på gränsen för vad färgrymden klarar av. Extramaterial med 40min QA med Snowden, JGL, Woodley och Stone där Stone bjuds på bl.a. födelsedagstårta och lite lättsamt prat om hur kallt det är i Ryssland. Deleted scenes som förklarar en del småsaker, men egentligen inte bidrog till något i filmen. Ett värdelöst promoinslag om filmen också. Hade förväntat mig bättre extramaterial faktiskt. Postad 24 december 2016 - 00:16 Skrattar lika mycket varje år, så klockren film! Postad 24 december 2016 - 01:34 Jason Bourne, den var ju inte helt bra om man säger så . Sämst i serien 2- / 5. Var bara en massa lösryckta action-scener utan någon direkt story. Ingen vidareutveckling av karaktären o.s.v. Postad 24 december 2016 - 07:54
Bästa Bourne filmen är fortfarande The Bourne Identity (1988), http://www.imdb.com/title/tt0094791/ Redigerat av jn82, 24 december 2016 - 07:55. Postad 24 december 2016 - 10:46 Udda western av och med Tommy Lee Jones och Hillary Swank. De skall transportera tre psykiskt sjuka kvinnor över prärien. Alla är knasiga. 4/10 IMG_0610.JPG 120,99K 0 Antal nerladdningar Postad 24 december 2016 - 22:48 Kanske filmen växer om du ser den en gång till. Själv såg jag Coraline. 4 av 5.. någonting. Postad 25 december 2016 - 11:29 Suicide Squad
Nä, var ingenting för mig! Tur den inte kostade skjortan
1/5 Färjsestadre Postad 25 december 2016 - 21:16 Kul att se den igen. Var ett tag sedan och jag tycker nog att den håller ganska bra än. Betyg 6/10 surfbrädor. Postad 26 december 2016 - 18:40 Veckans dokumentärtips: Marley (2012) Postad 27 december 2016 - 05:30
Fasen, måste fixa plåtar snarast. Postad 27 december 2016 - 22:41 IMG_0120.JPG 213K 0 Antal nerladdningar Har dragit mig för att se den men i brist på annat så fick det bli denna iaf.. Lika dålig som jag förväntat mig. Betyg: 1/5 Postad 29 december 2016 - 00:10 Verkligen min typ av film! Länge sedan jag satt helt fokuserad en hel film. Nu är jag visserligen svag för filmer från DC och Marvel, men denna var det något speciellt med. Det kändes lite som att DC ville "låna" lite av Marvels komik samtidigt som det skulle vara mörkt. På något sätt gifte sig detta ganska bra och jag har en ny favorit i bokhyllan som konkurrerat ut Avengers (den första). Ett bevis på hur olika vi människor är, är det inte underbart Redigerat av MartinAberg, 29 december 2016 - 00:13. Postad 29 december 2016 - 12:53 IMG_0121.JPG 114,27K 0 Antal nerladdningar Bättre än förväntat, helt ok underhållningsnivå. Betyg: 3/5 Postad 29 december 2016 - 13:02 Nu har de ju sminkat och highlightat likt 300, osv, men han hann fan bli ganska bitig till den filmen. Postad 30 december 2016 - 14:32 Manchester by the Sea
Det här tyckte jag var riktigt bra, 8/10.
Jag vill inte spoila för någon så jag lägger kommentarerna dolda:
Spoiler
Redigerat av Mr_Tom, 30 december 2016 - 14:42. Postad 30 december 2016 - 14:40 är de lönt att skriva ut betyg egentligen, smaken som baken, många av filmerna som fåt 1 av 5 ger jag 3-4 av 5, så vad får vi ut av det mer än olika smak, nog bättre man skriver någon mening om filmen hur den upplevdes osv,, ger nog mer...
ingen kritik, bara mer att man får nog ut mer utifrån om man skriver hur filmen var(alltså inte berätta handlingen), än att ge den 1 av 5 och säga den var dålig, vad säger det, andra ger den 4 ut av 5 och säger den är bra, alltså står vi stilla bara.. Postad 30 december 2016 - 14:41 Passengers
Underhållande, inte så mycket mer. Men ibland så räcker det. Jag blev ändå positivt överraskad. Redigerat av Mr_Tom, 30 december 2016 - 14:43. Postad 30 december 2016 - 17:47 en kvinnas hemlighet, helt ok, gripande så man är tvungen att följa den men samtidigt hade man ingen aning om slutet, rätt spännande ändå...
Whole truth, en film om ett fall i som utspelar sig i domstolen, som får en vändning i mitten och ett slut man inte kunde tro, en rätt ok film.
har en hel del till att berätta vad jag tyckte, ska bara fika först Postad 30 december 2016 - 17:54 Så man ska alltså aldrig diskutera musik eller film då det alltid är subjektivt? Själv gillar jag betygen, men tar det för vad det är. Suicide squad kan vara den sämsta smörja jag sett på flera år, men jag respekterar att andra uppenbarligen uppskattar den. Sedan har jag identifierat några medlemmar här som har liknande smak som mig, vilket ger mig tips på vad man ska köpa eller kika på. Redigerat av Unregistered706504e9, 30 december 2016 - 17:54. Postad 30 december 2016 - 18:03 får ta med fikan in till datarummet
Race, en film om jesse owens, som jag tycker var välgjord även om man visste vad som skulle ske mer eller mindre.
Money monster, den här handlade om en galning som tar över en tvsändning och kräver saker, men slutet får en vändning som jag tycket var lite konstig, även om filmen var rätt ok gjord.
Central intelligense, en komedi action med som jag tycker 2 bra skådisar som på något sätt var roliga att följa genom filmen, underhållande hela tiden, rätt bra.
Bone tomahawk, egentligen en liten berättelse om några dagar i western, thats it, dock duktigt köttig och rå, gillar man sånt så är den kanske rätt bra, den gav inte mig så mycket.
Skönheten och odjuret, den franska nya filmen, en fantasifilm som var mycket bra gjord, spännande och underhållande helt klart.
Man who knew infinity, handlar om en indier som var ett mattegeni och efter några brev till england så bjöds han dit för att få lite matte påståenden publicerade med lite motstånd, sanna story, bra film, bra slut.
Mechanic ressurection, en actionfilm i all ära, lite överdrivet, men bra filmat, bra ljud o bild, bra scener med mycket action. talisker00, visst kan ni sätta betyg , mena mest att man kanske ska skriva nåt mer, så andra kan göra en lite kort bedömmning själva. Istället för skriva : kass film 1 av 5, så kan man utveckla det mer, bara de jag menade... om jag hatar skräck som exempel, så om jag skriver efter sett en skräckfilm: usel 1 av 5, de ger liksom inte så mycket om man inte känner mig, då är det bättre att utveckla sig några få ord till bara, kanske skriva nåt att man egentligen inte gillar skräck osv.... ähhh, ni fattar va ja menar... gör nu inte stor kaka av en smula.. Redigerat av hundrakg, 30 december 2016 - 18:09. Postad 30 december 2016 - 19:57
Rouge One igår, A new hope ikväll. Ska bli riktigt trevligt. Postad 30 december 2016 - 20:14 blir sugen som fasiken på projje när man ser detta...... får klara mig med min 55" TV på hyffsat nära hål, hehe... Postad 30 december 2016 - 20:17 Forrest Gump. 5/5 Säkert den film jag sett flest gånger. Sanslöst bra. Postad 31 december 2016 - 10:16 Interstellar Blir bättre och bättre. Musiken förtjänar högsta poängsättning. Matthew överspelar en aning, men han är förlåten. 4 av 5.
Live. Die. Repeat/Edge Of Tomorrow När man tänker efter så är det en rätt vanlig Sci-fi. Dock fick jag kasta mig på fjärren och sänka ljudet när bastonerna kom i filmens början vilket fick mig att flina. Jag gillar bas. Filmen är rätt förutsägbar och liknar Groundhog Day fast med rymdmonster. 3 av 5. Postad 31 december 2016 - 11:10 Basen i början av Edge of tomorrow får ens subwoofer/s att bekänna färg Håller med angående Interstellar, den blir bättre och bättre en av favoriterna i filmhyllan. Postad 31 december 2016 - 15:22 Suicide Squad (Extended cut) - Jag börjar märka ett mönster när det gäller DC filmerna. Man skall vänta tills Extended versionerna kommer ut. Efter att läst all akit om denna film så hade jag riktigt låga förväntningar men den var faktiskt bra. Kände inte att det fattades något för att presentera karaktärerna i Task Force X. Själva handlingen förutom att introducera "hjältarna" var väl ingen höjdare men hur många superhjälte filmer har en bra handling? Jag måste säga att jag gillar DC filmerna bättre än Marvel, den lite mörkare tonen passar mig bättre. Dessutom har ju DC Batman som är min absoluta favorit hjälte Postad 31 december 2016 - 16:22 Rogue One: Helt ok, såg den på IMAX 3D och skulle hellre ha sett den på samma bio utan 3D. Introt där de introducerar IMAX (utan 3D) var mer 3D än 3D i filmen Ger den 3 av 5, för att vara en SW rulle 4/5.
The Hateful Eight, mästaren av våldsamma och sjuka scener utan att göra avkall på karaktär och story är i alla fall Tarantino. Kanske lite overkill i vissa scener men ger den 4/5. Postad 31 december 2016 - 16:50 Håller helt med. DC filmer, främst Snyders håller mycket bättre klass IMO än Marvel filmer. Mörka och dystra. Marvels blir mer och mer trams för varje film, Civil War var ett lågvattenmärke.... Postad 31 december 2016 - 18:03 Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back 4/5 Star Wars Episode VI: Reurn Of The Jedi 4/5 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |