Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CoD: Black Ops, Cold War

148 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 augusti 2020 - 22:03

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Reveal 26/8. En teaser är ute och storyn verkar handla om att Sovjet försöker destabilisera USA.

 

https://youtu.be/m1kfCGjOaSw

 

At the height of the Cold War, KGB defector Yuri Bezmenov issues a chilling warning: "Understand what's going on around you. You are in a state of war and you have precious little time to save yourself." He claims a Soviet spy, codename: 'Perseus' has infiltrated Western intelligence. His goal: Subvert the U.S. to ensure Soviet dominance in the arms race. To this day, the identity and whereabouts of Perseus remain unknown. "It is a slow process, which we call 'active measures." The first stage being demoralization, it takes from 15 to 20 years to demoralize a nation. The next stage is destabilization. What matters is essentials: economy, foreign relations, defense systems. The next stage is crisis. With the violent change of power, structure, and economy, a period of normalization. This is what will happen in the United States if you allow all the schmucks to put a big brother government in Washington D.C., who will promise lots of things, never mind whether the promises are fulfilled or not." Inspired by actual events. A plan decades in the making. Know your history or be doomed to repeat it. "The time bomb is ticking, with every second, the disaster is coming closer and closer. The danger is real." Call of Duty: Black Ops Cold War. Worldwide reveal: August 26.


Redigerat av hassesolo, 20 augusti 2020 - 09:59.


#2

Postad 20 augusti 2020 - 20:16

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Black ops😍

#3

Postad 26 augusti 2020 - 18:57

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

https://youtu.be/aTS9n_m7TW0

 

Coolt. B)



#4

Postad 05 september 2020 - 13:41

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0

Bara jag som inte gillar grafiken i alla cod spelen!? Så serietecknande på nått vis, kan inte förklara det. Gillar grafiken i battlefield bättre.



#5

Postad 10 september 2020 - 07:47

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

https://youtu.be/aed2FK9re6M

 

Det ser ut som ett typiskt Black Ops vilket är bra enligt mig. MW var så tråkigt i multiplayer så alla spelade bara Warzone. BO brukar vara lika med spelglädje.

Warzone skall tydligen finnas kvar men på något sätt integreras med BO: Cold War. Jag är osäker på hur de löser det. Jag hoppas på en ny karta utan höghus.

Jag är väldigt tveksam till det här med Cross Play med PC. Hoppas man kan välja bort det. Det finns för mycket fuskare på PC... :angry:



#6

Postad 12 september 2020 - 00:38

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Bara jag som inte gillar grafiken i alla cod spelen!? Så serietecknande på nått vis, kan inte förklara det. Gillar grafiken i battlefield bättre.

Jag själv har aldrig varit större fan av cod spelen förr, men har alltid tyckt grafiken varit skitsnygg (i banor/cutscenes/modeller) men spelmässigt stelt och animationer, speciellt döds- och ragdoll animationerna varit sjukt stela. MEN i nya MW har det varit en revolution, animationerna när man skjuter fiender är klockrena och verklighetstrogna, riktigt snyggt gjort. Tycker sånt är viktigt för upplevelsen och grafiken känns nästan next-gen i nya MW, och BO:Cold war verkar ju graiken vara top-notch, men lade märke i videos från mp-gameplay som släppts att animationerna är fortfarande samma stela "ragdoll" effekt som de gamla spelen (när spelare faller ner döda). Hade hoppats på samma kvalitet som nya MW...


Redigerat av STiFLR, 12 september 2020 - 00:39.


#7

Postad 12 september 2020 - 07:58

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Själv tycker jag att det är viktigare med spelglädje, och den saknas i MW. Grafiken är inte så viktigt i CoD för mig. Grafiknivån i Ghosts är egentligen fullt tillräcklig för mig (om vi glömmer frame rate-problemen på Stonehaven).



#8

Postad 17 september 2020 - 09:09

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Alpha till PS4 nu i helgen. Man kan ladda ner den redan ikväll kl. 17:00 men den drar igång imorgon 👍

#9

Postad 17 september 2020 - 10:28

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Alpha till PS4 nu i helgen. Man kan ladda ner den redan ikväll kl. 17:00 men den drar igång imorgon

 

 

Har du sett någon tid när den startar imorgon? Kanske är kl 17 som gäller då också. Men den stora frågan är ju om det kommer stödja mus/tangentbord som Modern Warfare gör. Jag kan inte spela med kontroll längre. hahaha

 

INB4 Någon säger att jag aldrig kunnat det  :D


Redigerat av walkiii, 17 september 2020 - 10:29.


#10

Postad 17 september 2020 - 10:42

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Har du sett någon tid när den startar imorgon? Kanske är kl 17 som gäller då också. Men den stora frågan är ju om det kommer stödja mus/tangentbord som Modern Warfare gör. Jag kan inte spela med kontroll längre. hahaha

INB4 Någon säger att jag aldrig kunnat det :D


6pm BST läste jag på nån sida och det betyder 19:00

Det ska stödja M&T men om alphan gör det eller inte vet jag inte

#11

Postad 17 september 2020 - 11:34

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

6pm BST läste jag på nån sida och det betyder 19:00

Det ska stödja M&T men om alphan gör det eller inte vet jag inte

 

Kl 19.00 låter rimligt, det brukar ju vara en klassiker.

 

Stödjer det inte M&T nu, då skyller jag på dig.   ;)



#12

Postad 19 september 2020 - 07:53

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Nån som provat alphan än?

#13

Postad 19 september 2020 - 08:17

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Snart tror jag. Hade inte möjlighet igår.



#14

Postad 19 september 2020 - 09:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag har spelat några matcher och det är riktigt bra. :wub: Mycket bättre än MW som jag aldrig gillat. 



#15

Postad 19 september 2020 - 10:06

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Spelade 2 timmar och nej, det här är inte lika bra som MW men ändå ganska kul.

Det negativa:
Grafiken
Vapenkänslan
Rörelse (känns stelare än MW)
Animationer
Ljudet.
Inget Ground War
Känns som en tillbakagång i utvecklingen helt enkelt.

Det positiva:
Betydligt enklare och förhoppningsvis inte lika svettigt som MW.
Funkar att spela på fyllan.
TTK är riktigt bra 👍
Snipers är jäkligt nice

Nu får vi bara hoppas att dom slopar den aggressiva SBMM och låter en stanna kvar i lobbys och ha map vote 👍

Redigerat av beat_strandh, 19 september 2020 - 10:06.


#16

Postad 19 september 2020 - 10:10

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag tycker allt som betyder något är mycket bättre. Hur kan du tycka ljudet är sämre än mw? Nu hör man ju fotsteg bra. Mycket snyggare är det och skärmen skakar inte hela tiden. Känns som bo2 typ.



#17

Postad 19 september 2020 - 11:03

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Ljudet låter fjösigt jämfört med MW. Dessutom gillar jag att man inte hör fotsteg så tydligt för det gör bara att alla korttidskampar (ljudhorar ) mot mig när jag kör run n gun 😂

Snyggare? Nej verkligen inte. Och ja, det känns som Bo2 och det är inte det bästa spelet i serien enligt mig. Ganska määh faktiskt.

Redigerat av beat_strandh, 19 september 2020 - 11:04.


#18

Postad 19 september 2020 - 11:44

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Ljudet låter fjösigt jämfört med MW. Dessutom gillar jag att man inte hör fotsteg så tydligt för det gör bara att alla korttidskampar (ljudhorar ) mot mig när jag kör run n gun

Snyggare? Nej verkligen inte. Och ja, det känns som Bo2 och det är inte det bästa spelet i serien enligt mig. Ganska määh faktiskt.

 

Allt det låter så mycket bättre än MW. Hellre korttidscampande än heltid som MW alltid belönat.



#19

Postad 19 september 2020 - 11:51

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Betydligt bättre. Allt är bättre än mw som är ett skämt.

#20

Postad 19 september 2020 - 14:38

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Allt det låter så mycket bättre än MW. Hellre korttidscampande än heltid som MW alltid belönat.


Kan hålla med om det litegrann men tycker dom gått för långt (tillbaka) med CW. Höga fotsteg och en mer berättande minimap tycker jag inte om. Man får för mycket hjälp i det här spelet.

Själv hade jag velat att det kändes som en evolution av MW men som balanserade endel mekaniker som gjorde MW till en campfest. Nu känns det som ett gammalt CoD från 2010 som ifs är kul men det känns gammalt liksom.

#21

Postad 19 september 2020 - 14:45

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Å andra sidan kanske detta spel passar mig bättre då jag inte spelar så mycket längre och behöver inte lära mig och anpassa mig som i MW. Det är bara å köra på. Allt i det här spelet sitter i ryggmärgen sen 10 år tillbaka. Bra fylle spel som sagt 😉👍

#22

Postad 19 september 2020 - 16:29

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Jag kan inte säga om det är bra ännu, men jag vet att jag kommer sitta med spelet på release som alla andra år. Det är inte svårt att vara bättre än MW 2019, för det är stjärt. Det måste göras lite balansering i spelet iaf. Jag är inte så j*vla pepp på banorna som vi spelat. Satelite får jag nog säga är den bästa. Moscow är en tragedi på ps4'an iaf, texturer som poppar in helt galet mycket. Men det kan vara en alpha grej kanske. Men har varit många matcher som tagit slut pga tid och inte kills på både Miami och Moscow. Och det är katastrofalt dåligt.

 

Hörde att det bara skulle vara 7st 6v6 och 3st 12v12 banor på release med, det bådar inte heller gott. Men värst av allt är ju att sbmm antagligen kommer förstöra spelet som det gjorde med MW 2019.

 

Sen måste jag få spela det på pc dessutom, klarar tyvärr inte av kvaliten från konsol längre.  :huh:



#23

Postad 19 september 2020 - 19:28

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Tur jag har låga krav på grafik. Det flyter fint i 60 fps och det är snyggt nog för mig. Det kommer ju bli snyggare på PS5 dessutom. ^_^



#24

Postad 20 september 2020 - 11:36

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 198 inlägg
  • 0
Känns lite tidigt att uttala sig om spelet än känner jag.
Det mest positiva är att AK47:an helt saknar rekyl och är ett fruktansvärt effektivt vapen. Alla andra vapen känns som ärtbössor.
Det mest negativa kan jag tycka är banan Miami där det är så mycket neon att fienderna försvinner och man riskerar att få ett lättare epilepsianfall.
Eller så är jag bara usel på den banan...🤔

#25

Postad 20 september 2020 - 13:25

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Kan vi vara överens om att wildcard greed måste bort från spelet. Det är ju ett sånt självklart val, varför skulle jag inte spela med 6 perks för. 



#26

Postad 20 september 2020 - 17:26

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Känns lite tidigt att uttala sig om spelet än känner jag.
Det mest positiva är att AK47:an helt saknar rekyl och är ett fruktansvärt effektivt vapen. Alla andra vapen känns som ärtbössor.
Det mest negativa kan jag tycka är banan Miami där det är så mycket neon att fienderna försvinner och man riskerar att få ett lättare epilepsianfall.
Eller så är jag bara usel på den banan...

AK47 har ju klart mest rekyl av alla vapen.



#27

Postad 20 september 2020 - 18:13

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 198 inlägg
  • 0

AK47 har ju klart mest rekyl av alla vapen.


Och ändå är den slim to none.
I modern warfare så stegrade den från knäskålen till huvudet på ca 7 skott. Helt obrukbar.

#28

Postad 20 september 2020 - 18:44

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 1

Testat några matcher nu under helgen. Känslan är lite konstig och kan inte beskriva den som annat än lite "stel".

 

Inför release så hoppas man på en nerf av 74u som är det överlägset starkaste vapnet. Fick lite MW2 UMP-känsla emellanåt.

 

Och som walkii skrev, Greed måste bort. Finns ingen anledning att ha de andra wildcardsen när detta finns med i spelet.

 

Men bara de här tre kartorna är så j*vla mycket bättre än MWs.



#29

Postad 20 september 2020 - 20:03

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Snipers hade dom av någon anledning skruvat upp till 1000. Men dom ska justeras, tack och lov. Dom har bokstavligen 0 flinch, så det spelar ingen roll om man skjuter på dom. Ser man en glint, så dör man typ. Snabbare ads än smg's dessutom.  :ph34r:

 

74u är jag ganska säker kommer bli nerfad.

 

Allmän genomgång av vapnen kan dom få göra. Bör kommit in lite data åt Treyarch efter denna helg.

 

Hörde att det bara skulle vara 7st 6v6 banor och 3st 12v12, det är i min mening alldeles för lite.

 

Fotsteg behöver justeras också enligt mig. Trots att jag har ninja på, så klampar jag runt som en elefant tycker jag. Men det kanske mer är ninja som behöver fixas.

 

Önsketänkande är ju att dom tonar ner sbmm rejält! Jag hatar att behöva ha en svettfest varje gång man vill spela lite, det kommer döda spelet för mig. Precis som MW gjorde, avskyr det spelet. Fast det finns andra faktorer också dock.



#30

Postad 21 september 2020 - 11:09

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Fan vad segt. Kom hem från landet igår och tänkte spela lite på kvällen men då var Alfan redan över... buhuhuhu :(



#31

Postad 21 september 2020 - 11:18

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Fotsteg behöver justeras också enligt mig. Trots att jag har ninja på, så klampar jag runt som en elefant tycker jag. Men det kanske mer är ninja som behöver fixas.

 

 

 

håller med. Buffa ninja tack ;)



#32

Postad 08 oktober 2020 - 18:07

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Nu drar betan igång för Sony folk som förbokat spelet.

En riktigt nice nyhet är FOV slider för konsol 👍

#33

Postad 09 oktober 2020 - 09:32

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Nu drar betan igång för Sony folk som förbokat spelet.

En riktigt nice nyhet är FOV slider för konsol

Jag fattar inte att folk vill spela med den hemska förvrängda bilden man får med maxat FOV, men det är väl bra med valfrihet antar jag. Jag skall testa ikväll för att se hur det känns. man vänjer sig kanske...



#34

Postad 09 oktober 2020 - 10:51

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Jag har inte förbokat spelet, så har inte testat betan. Men vad jag sett så är inte folk jättenöjda direkt.

 

Och ja, fov på konsol är en gudagåva för alla spelare. Sen behöver man inte ha den på max såklart. Jag brukar landa på runt 95, då ser det inte ut som man springer med skygglappar på sig.  :D



#35

Postad 09 oktober 2020 - 11:30

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag kanske blir såld när jag väl har provat...



#36

Postad 09 oktober 2020 - 13:41

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Jag har inte förbokat spelet, så har inte testat betan. Men vad jag sett så är inte folk jättenöjda direkt.

Och ja, fov på konsol är en gudagåva för alla spelare. Sen behöver man inte ha den på max såklart. Jag brukar landa på runt 95, då ser det inte ut som man springer med skygglappar på sig. :D


Nä precis. Själv kör jag 100. Man får riktig fartkänsla och ser lite mer i ”ögonvrån” men det ser inte som när man spelade Quake II med maxad FOV och alla grafikinställningar i botten 😂

#37

Postad 09 oktober 2020 - 16:21

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Det va som att spela med en fischlens på den tiden.  



#38

Postad 10 oktober 2020 - 10:36

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Tydligen ingen pre-load på den öppna betan. Så lär inte bli något spelande ikväll. Psn är ju så sjukt segt att ladda ner från.



#39

Postad 10 oktober 2020 - 11:55

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1

Testade 95 fov och det var faktiskt bra. Man levlar i betan. Det flyter fint.



#40

Postad 10 oktober 2020 - 17:54

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Hmm mycket dö bakom skydd men annars känns det rätt bra 👍

#41

Postad 10 oktober 2020 - 19:00

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Nicaraguanska banan passar mig fint.



#42

Postad 10 oktober 2020 - 19:36

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Nicaraguanska banan passar mig fint.


Den är riktigt bra. Älskar att man kan gömma sig i gräset 😂

#43

Postad 12 oktober 2020 - 18:45

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Spelade nästan bara Combined arms: assault, hette det så kanske. Tyckte det va betydligt roligare än 6v6.



#44

Postad 17 oktober 2020 - 10:12

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 198 inlägg
  • 0
Har kört en del beta nu. Tycker det är helt ok.
Det jag dock stör mig på är att vapnet tar upp så stor del av bilden när man "aimar down sight". Tar ju 68% av hela bilden! Jag kan se fienden innan jag börjar skjuta på dom, sen bara försvinner dom och jag chans-skjuter resten av magasinet.

#45

Postad 18 oktober 2020 - 12:49

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Jag har haft kul när jag spelat faktiskt. När jag spelat själv, så har det varit sjukt lätt. Lirade lite med en polare också, då fick vi smaka sbmm dock. Kör nästan uteslutet sniper. Det är ju inte Battlefield sniping direkt, men tycker det är kul att snipa här. Sen kör jag semi-auto shottyn som secondary vapen. Där kan vi snacka om ett trasigt vapen, herregud.  :D



#46

Postad 19 oktober 2020 - 13:54

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 0

Jag hade rätt roligt i betan på PC. Nyfiken på zombieläget med vänner också. 



#47

Postad 19 oktober 2020 - 14:36

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Mycket som behöver tweakas inför release men i grunden tycker jag det är ett roligt CoD. Betydligt enklare än MW speciellt när man kan köra Ghost och Ninja samt silencer 👍

ps: tydligen är betan förlängd till imorgon

Redigerat av beat_strandh, 19 oktober 2020 - 14:36.


#48

Postad 07 november 2020 - 21:14

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
https://www.eurogame...usives-revealed

Fin deal Activision och Sony har gjort ihop. Hade inte planerat köpa det till Xbox men nu behöver man inte ens fundera på saken.

#49

Postad 07 november 2020 - 21:19

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

https://www.eurogame...usives-revealed

Fin deal Activision och Sony har gjort ihop. Hade inte planerat köpa det till Xbox men nu behöver man inte ens fundera på saken.


Det där är iaf så mycket bättre än att sälja mappacks och ge tidsexklusivitet till bara en plattform.

#50

Postad 07 november 2020 - 21:37

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Det där är iaf så mycket bättre än att sälja mappacks och ge tidsexklusivitet till bara en plattform.


Läste du ens länken? Är det rimligt att folk på Playstation ska få mer för sina pengar när det köps Battle Pass än på Xbox/PC?

Ang tidsexklusivitet, är det inte så att Zombie mode är just det till Playstation också?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.