Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Final Fantasy XII

155 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Final Fantasy XII (PS2) (PlayStation 2-spel) 5 8 (4) 279:-
Final Fantasy XII (USA) (PS2) (PlayStation 2-spel) 1 (0) Inga priser

#1

Postad 31 oktober 2006 - 09:50

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Yes, ett spel som jag har längtat efter sjukt mycket har äntligen släppts på den amerikanska marknaden, jag själv köpte mitt exemplar hos NCSX som skickade det i fredags och idag anlände det :)

Och ja, det är original, här har ni bildbevis om ni inte tror mig :

FFXII - NTSC\UC (Front)

FFXII - NTSC\UC (Back)

Och ni vet förmodligen om att spelet läckte ut på nätet för några veckor sedan, men inget prat om det, utan här snackas det om originalversionen och ingenting annat!
Så undvik gärna att skriva inlägg som "jag är på sista bossen" vilket inte är trovärdigt eftersom spelet släpptes idag tisdag 31\10.

Och vill ni berätta något som innehåller spoilers så använder ni spoilertaggarna, annars lär det bli sura miner.

So, vilka förväntningar har ni?
Själv har jag grymt stora förväntningar och ska sätta mig ner med spelet senare idag, något jag verkligen ser framemot ;)

Och för er som undrar när den europeiska versionen kommer; inget releasedatum är fastställt ännu, men 1:a kvartalet 2007 verkar vara det som gäller.

Redigerat av X5-452, 01 november 2006 - 08:30.


#2

Postad 31 oktober 2006 - 12:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Årets bästa spel. Ser inget som kommer toppa det i år på nån konsoll.
Har spelat ca 30 timmar nu och det blir bara bättre och bättre.
Underbart är bara förnamnet.

#3

Postad 31 oktober 2006 - 15:44

Cesa
  • Cesa
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Har seriöst avvägt att skaffa det, problemet är att man ju måste chippa konsolen för att kunna spela amerikanska spel, vilket blir runt tusenlappen för chip plus arbete. Sedan tillkommer själva spelet... Det tar emot rejält att lägga ner runt 1500:- för ett spels skull. Samtidigt är det ju surt att behöva vänta så länge...suck.

Jag hade fått för mej att det amerikanska releasedatumet var det europeiska, så jag tänkte att det skulle vara perfekt att ha FFXII att spela fram till Wii släpps, men tji fick jag :lol:

#4

Postad 31 oktober 2006 - 16:03

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Har sett fram emot detta spel riktigt länge.
men såg precis en recension på gametrailers.
dom var inte så imponerade av det, och tyckte storyn och spelbarheten var bristande.
tog kol på suget lite. :lol:

#5

Postad 31 oktober 2006 - 16:19

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Dolph Lundgren: De var en av de få som tyckte så, marjoriteten lovordar spelet. Synd bara att den släpps 1a kvartal 2007. :lol:

#6

Postad 31 oktober 2006 - 21:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Har sett fram emot detta spel riktigt länge.
men såg precis en recension på gametrailers.
dom var inte så imponerade av det, och tyckte storyn och spelbarheten var bristande.
tog kol på suget lite. :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Mycket märkligt. Jag vill påstå det är det bästa spelet i serien. Så jäkla skönt att slippa det sunkiga turbaserade fightingsystemet och random battles. FF X är skräp i jämförelse.

#7

Postad 31 oktober 2006 - 22:46

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
Håller samma klass som FF VII och med nya battlesystemet så går det förbi.

#8

Postad 01 november 2006 - 08:34

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Jag tog och ändrade underrubriken på tråden för att inte orsaka mer förvirring :lol:

Och ni som funderar på att köpa, köp en amerikansk konsol istället, går väl loss på ungefär samma summa men då får ni en helt ny konsol och behåller garantin på er europeiska, Pstwo har en inbyggd strömförsörjare i maskineriet så ingen strömomvandlare behövs.
Sen släpps det ju massvis med bra spel till PS2 nu, så köper man en så köper man ju den inte bara för FFXII, utan för en hel del drös med andra bra spel också.


På grund av ett rätt så omfattande snöoväder igår (blev mycket skottning) hann jag inte spela mer än 3 timmar, men det jag spelade var nog det mest underbara när jag har spelat i på länge.
Det här kommer nog rocka.

#9

Postad 01 november 2006 - 08:45

Cesa
  • Cesa
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Har sett fram emot detta spel riktigt länge.
men såg precis en recension på gametrailers.
dom var inte så imponerade av det, och tyckte storyn och spelbarheten var bristande.
tog kol på suget lite. :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Hehe, ta en titt på Gamespots sammanställning så blir du nog sugen igen :lol:

X5-452: Du menar att det skulle bli i princip lika billigt att köpa en ny amerikansk som att chippa en europeisk? Värt att kolla upp. Det finns ju dock andra fördelar med ett chip, som regionsfri DVD och möjlighet att spela backuper (och jag pratar verkligen om backuper nu, känns ffa aktuellt mtp att min FFX-2-DVD gav upp för ett tag sedan, lyckades dock rädda den med tandkrämstricket :lol:)

#10

Postad 01 november 2006 - 10:18

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Cesa:

Jag betalade cirkus 1750:- inkl.frakt för min amerikanska Pstwo, men det var ett tag sen och priset har sjunkit sen dess.
Chippa en Pstwo skulle jag aldrig våga, hört så mycket problem med folks maskiner efter chippning så då föredrar jag absolut att man har en amerikansk konsol istället.
Garantin förlorarar man ju också om man chippar.

Det finns ju för- och nackdelar att skaffa en amerikansk pstwo ,men jag tycker fördelarna väger upp nackdelarna, men det är ju upp till var och en.

#11

Postad 01 november 2006 - 10:25

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Jag kommer att låna hem en chippad PS2 bara för att kunna spela det här. Har inte spelat över huvud taget på 2 år ungefär, men så fort det blir FF så blir det ju speciellt, och detta spelet verkar ju vara riktigt speciellt enligt recensionerna. Skall bli intressant!

#12

Postad 01 november 2006 - 10:29

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Synd att man sålde sin PS2a för två veckor sen ;) vill verkligen spela detta spel... jaja får väl spela det på PS3an sen då :huh:

#13

Postad 01 november 2006 - 10:45

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Synd att man sålde sin PS2a för två veckor sen ;) vill verkligen spela detta spel... jaja får väl spela det på PS3an sen då  :huh:

<{POST_SNAPBACK}>


Jag sålde min för ett år sedan ungefär, och hamnade i samma situation som du när jag nu läste om detta spelet. Vara bara tvungen att jaga tag i en PS2, i värsta fall hade man väl fått köpa en ;) Vilken "tur" att min projektor är på service då. Nu känns det bättre. Det lär ligga en hög upp till taket med filmer som skall ses när den kommer tillbaka :P

Redigerat av Drem, 01 november 2006 - 10:47.


#14

Postad 01 november 2006 - 10:51

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Detta spel ska även fungera från hårddisk (med HDLoader) så det behövs ingen moddad maskin för att spela det. Dock lite omständigt att få igång, men hellre det än att chippa min gamla fina PS2:a.

X5-452: Hur mycket fick du ge för spelet?

Redigerat av Walkir, 01 november 2006 - 11:17.


#15

Postad 01 november 2006 - 12:08

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Walkir :
Spelet inklusive frakt gick på 59.50 USD, vilket blev 437 svenska kronor :huh:


Nu ska jag hem och spela vidare ;)

#16

Postad 01 november 2006 - 12:22

Unregisteredbdae541f
  • Unregisteredbdae541f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Jag har nu lirat FFXII i ca 10-15 timmar.. måste nog ändå säga att det bara är "sådär" hittills. Men det beror bara på att jag inte diggar fighting systemet det allra minsta.. Tycker dem borde fortsatt i traditionell FF anda med random battles. Det här känns för mkt kaos-artat. Man känner sig verkligen tvungen att köra med gambits, känns annars som det skulle bli för rörigt. Och detta bidrar till att man inte får någon total kontroll över striden. Men allt detta kan ju bero på att jag inte riktigt kommit in i spelet ännu. Det kanske klarnar snart.. och blir helt fantastiskt :huh: ...who knows..




/Strife

#17

Postad 01 november 2006 - 12:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag har nu lirat FFXII i ca 10-15 timmar.. måste nog ändå säga att det bara är "sådär" hittills. Men det beror bara på att jag inte diggar fighting systemet det allra minsta.. Tycker dem borde fortsatt i traditionell FF anda med random battles. Det här känns för mkt kaos-artat. Man känner sig verkligen tvungen att köra med gambits, känns annars som det skulle bli för rörigt. Och detta bidrar till att man inte får någon total kontroll över striden. Men allt detta kan ju bero på att jag inte riktigt kommit in i spelet ännu. Det kanske klarnar snart.. och blir helt fantastiskt  :huh: ...who knows..     




/Strife

<{POST_SNAPBACK}>


Tycker precis tvärtom. Random battles är det värsta som ngnsin funnits i spel. Behöva slåss 10 gånger för att gå en liten bit till en savespot. Helt värdelöst.
Du kan skita i gambits om du vill och välja vad alla ska göra hela tiden. Kommer ta evigheter att ta sig igenom spelet på det sättet bara.

#18

Postad 01 november 2006 - 12:38

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
spelbutiken.se tar 1395:- för en amerikansk pstwo.

#19

Postad 01 november 2006 - 13:04

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Vad tycker ni som spelar det, om storyn då?
Gametrailers sa ju att den var oengagerad och att det var färre mellansekvenser.
För mig är storyn helt klart det viktigaste i ett FF spel

#20

Postad 01 november 2006 - 13:19

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Dom flesta recensioner är ju lyriska. Tror det var IGN som skrev att det var bästa storyn sen FFVII.

#21

Postad 01 november 2006 - 13:29

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Alltså, det är ju i princip bara Gametrailers som inte verkar gilla spelet, Gamespy, Gamespot, IGN etc. lovordar spelet, tycker inte du ska haka upp dig på en enda recension.

Har inte hänt så mycket i storyn så länge jag har spelat, men det jag har spelat tycker jag är bra.
Introt var riktigt stabilt.

#22

Postad 01 november 2006 - 13:52

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0

Jag har nu lirat FFXII i ca 10-15 timmar.. måste nog ändå säga att det bara är "sådär" hittills. Men det beror bara på att jag inte diggar fighting systemet det allra minsta.. Tycker dem borde fortsatt i traditionell FF anda med random battles. Det här känns för mkt kaos-artat. Man känner sig verkligen tvungen att köra med gambits, känns annars som det skulle bli för rörigt. Och detta bidrar till att man inte får någon total kontroll över striden. Men allt detta kan ju bero på att jag inte riktigt kommit in i spelet ännu. Det kanske klarnar snart.. och blir helt fantastiskt  :huh: ...who knows..     




/Strife

<{POST_SNAPBACK}>


Ett tips är att ställa ned hastigheten på lägsta o sätta på "wait" i options. Blir det ungefär som gamla systemet.

#23

Postad 01 november 2006 - 13:54

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0

Vad tycker ni som spelar det, om storyn då?
Gametrailers sa ju att den var oengagerad och att det var färre mellansekvenser.
För mig är storyn helt klart det viktigaste i ett FF spel

<{POST_SNAPBACK}>



Storyn kan tyckas vara lite knapphändig precis i början men kommer igång riktigt ordentligt när man satt igång med spelet.

Sen åandra sidan kan du spendera 10-15 timmar i början innan du ska ge dig ut på mainstoryn o köra sidequests o hunts också.

#24

Postad 01 november 2006 - 14:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det är en mer politisk story än tidigare vill jag nog påstå. Det är inte så sockersött och känslosamt som i FF X. Annorlunda fast ändå riktigt bra. Sen är fightingsystemet bättre än ngnsin.

#25

Postad 01 november 2006 - 16:05

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Jag själv har absolut ingenting emot RE-fighter, men det här är så fasiken mycket bättre, skönt att slippa skärmbyte i varje fight, och fighterna flyter på riktigt bra.
Hittills har det väl inte nått upp till Grandia III's fightingsystem (som var sjukt bra, resten av spelet var dock mindre bra) men det är verkligen ett steg i rätt riktning.

#26

Postad 01 november 2006 - 16:10

Unregisteredbdae541f
  • Unregisteredbdae541f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Man kastas inte in i Storyn på samma sätt som de tidigare. Men när man väl kommer in i spelet blir det helt okej tycker jag. Dock måste man alltid vara koncentrerad när de väl snackas, annars e det lätt att man tappar bort sig i handlingen. Men jag står ändå kvar vid min ståndpunkt, att gamla stridssystemen är mkt skönare. Nu har man ju ofta en "guest" också som springer runt å attackerar lite allt möjligt.. -.- Ingen direkt kontroll där heller..

Men överlag så känns det ändå lovande.. blir säkert kul ..snart så :huh:

#27

Postad 01 november 2006 - 17:57

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Har importerat skiten, men glömde bort att PS2an står hos polaren! HÄMTAHÄMTA imorrn! :huh:

#28

Postad 04 november 2006 - 18:51

Viggo1
  • Viggo1
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Men man kan väl fightas manuellt med med den personen man styr? Eller måste man programmera samtliga vad de ska göra bara hela tiden och sen bara passivt glo på ?? ;)
Isåfall är det ju inge kul ;)

#29

Postad 04 november 2006 - 19:03

Unregisteredbdae541f
  • Unregisteredbdae541f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Du kan välja att antingen styra själv eller programmera in vad de ska göra. Självklart gör du alla val inviduellt. Men även fast du väljer att slåss själv med din huvudkaraktär (vilket man typ alltid gör) är det rätt trist fighting system. Det är inte samma känsla som i en het strid i typ FF7. Här springer man (jag) oftast runt.. klickar "attack" på en fiende.. sen springer ba alla fram å köttar.. och sen kan man ställa in så att alla kastar heals åså när en party member kommer till en viss hälso%. Flyter på riktigt bra, men som sagt... ingen skön känsla tycker jag personligen.

#30

Postad 04 november 2006 - 19:49

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Själv gillar jag fightingsystemet extremt mycket, vissa bossfighter känns så heta att det nästan börjar glöda i kroppen ;)
Fightingsystemet känns lite segt i början med bara vanliga attacker och basic-magier, men när man lär sig lite mer avancerade grejer och quicken-attacker blir det bra mycket intressantare.

#31

Postad 04 november 2006 - 21:57

Viggo1
  • Viggo1
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Ok bra så långt då i alla fall. Ja tyckte vidsarna på gamespot såg riktigt bra ut. Kan inte låta bli att tycka att det ser ut som ett najs spel, ett sånt där som man ba måste ha ;)

#32

Postad 06 november 2006 - 00:17

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Kan vi utveckla den här tråden till någon form av guide eller tips-tråd gällande spelet? Själv dog jag precis (det var lagom att gå och lägga sig ändå) i ett parti där jag kände att jag tappade stinget. Kommer inte ihåg exakt vad stället heter, men man skall taga fatt på dom där "spindlarna" som käkar upp strömmen. Vad är bästa sätt att tampas med dessa, samt zombisarna på samma nivå? Eld var ju väldigt bra på "slembubbarna" iaf hehe.

Redigerat av Drem, 06 november 2006 - 00:18.


#33

Postad 06 november 2006 - 08:33

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Drem:

Låt spindlarna komma emot dig och inte låta dom stå vid strömmen hela tiden, för då kommer de bara fylla på sina liv genom att käka på strömmen.
Använd sen mycket magi på dom, blizzard tror jag är magin de tappar mest HP utav.
Använd dock inte Thunder, för det får de liv av :)

Några zombies kan jag dock inte komma ihåg att jag mötte...

#34

Postad 06 november 2006 - 09:20

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Drem:

Låt spindlarna komma emot dig och inte låta dom stå vid strömmen hela tiden, för då kommer de bara fylla på sina liv genom att käka på strömmen.
Använd sen mycket magi på dom, blizzard tror jag är magin de tappar mest HP utav.
Använd dock inte Thunder, för det får de liv av :)

Några zombies kan jag dock inte komma ihåg att jag mötte...

<{POST_SNAPBACK}>


Tackar för tipsen! Jo det kommer fram gubbar som ser ut som zombies hehe, vet inte exakt hur jag ska förklara men dom har ett rörelsemönster som ser ut så. Två eller tre sådana sprang jag på innan jag dog. Körde blizzard på spindlarna faktiskt (eller något med vatten som bas) med både Vann och Fran, men på något sätt så lyckades jag ändra Gambit så dom körde attack istället ;) En annan "kul" grej som hände igår när tröttheten föll på efter 10 timmars spelande, var att jag i Frans Gambit istället för Cure på Any Ally hade råkat ställa på Attack :P Eftersom jag var så trött så trodde jag att hon drabbats av något efter den senaste fighten, så jag försökte hela henne med olika potions, men hon stod där och fortsatte skjuta bow på Baltier och Basch. Dödade dom två gånger innan jag fattade vad som stod på haha :P Läge att ladda senaste sparpunkten kanske :P

Redigerat av Drem, 06 november 2006 - 09:25.


#35

Postad 06 november 2006 - 11:59

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Du verkar onekligen ha gjort en hel del misstag, bara loada och köra om :)

#36

Postad 07 november 2006 - 06:50

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Tog mig genom området igår. Det gick hyfsat bra. Tycker dock att man förbrukar MP väldigt fort och när den väl är slut så kan det bli tight. Vad gör ni när ni är tillbaka i Rabanastre igen, försöker ni bygga upp karaktärerna genom hunts eller någonting annat? Eller kör ni bara vidare och ger er iväg på uppdraget för att rädda Penelo? Sen lite om vad man ska lägga license points på. Tycker ni att alla gubbarna bör ha cure som andra gambit, eller hur sätter ni upp era gambits?

#37

Postad 07 november 2006 - 08:35

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
MP Får du ju annar sås fort du springer, bara att lalla runt lite så får du igen den MP du förlorat.
Senare i spelet får du ju tillgång till icenser som gör attmagierna blir starkare och att magierna inte kostar lika mycket i MP att använda.

Jag följde storyn tills jag kom dit där man skall rädda Penelo, finns en väldigt bra dungeon där som du kan få gott om både exp. och gil.

Jag har cure på prioritering 2 som oftast, det blir bäst så, problemet är väl att under långa fighter tenderar karaktärerna till att endast använda prioritering ett, men hittills 20 timmar i spelet har det fungerat bra.

#38

Postad 07 november 2006 - 09:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Har Cure som första gambit. Cure när nån är under 50%. Sen har jag steal på 100% av fiendens hp. Grejjer kostar en hel del och om man snor från varenda monster man träffar på får man betydligt mer pengar att röra sig med. Räcker med steal på en char. Sen har jag gambit på alla chars som kastar protect och shell + lite annat smått och gott.

#39

Postad 07 november 2006 - 09:58

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
En enkel fråga. Stridssystemet på denna, är det stora skillnaden jämfört med FF X-2? Jag pers hatade det! Är det som i FF X då är det toppen!

OJ såg nyss att spelet sålts närmare 4miljoner exemplarer... ;)

Redigerat av LeTheMan, 07 november 2006 - 10:05.


#40

Postad 07 november 2006 - 11:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det är inte som FFX. Det liknar FFXI ganska mycket.
Turbaserade systemet som finns i FFX och tidigare är finns inte längre.

#41

Postad 07 november 2006 - 16:40

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Som sagt, inte som i FFX eller FFX-2.
Det är realtid nu,inga laddningstider eller så när man fightas.

#42

Postad 09 november 2006 - 09:21

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Ja hur går det för er? Jag tänkte levla upp lite i Lhusu Mines och köra mycket steal på skeletons för att samla mkt bone fragments = mkt gil. Har ni någon bra variant på gambits så att steal funkar bra, så att när man stulit från en foe att den hoppar till nästa, eller ska man köra steal manuellt? Sen undrar jag om ni levlar upp alla karaktärer eller gör tre st till en supergrupp.

Redigerat av Drem, 09 november 2006 - 09:22.


#43

Postad 09 november 2006 - 10:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jag har en gambit som bara kör steal på monster som har 100% HP.

#44

Postad 09 november 2006 - 10:32

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Jag har en gambit som bara kör steal på monster som har 100% HP.

<{POST_SNAPBACK}>


Kan man köra steal flera gånger om på en foe eller har dom bara ett item som går att stjäla?

#45

Postad 09 november 2006 - 10:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Man kan bara lyckas sno en gång per monster. Sen vad man får beror på lite olika onständigheter. Finns Thieves Cuffs som ger större chans att sno superior items tex. Sen finns det Grimoires man kan köpa i Bazaar som påverkar droprate av superior items.

#46

Postad 09 november 2006 - 11:00

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Jag kör att jag har två stycken partyn, ena innehållar Vaan, Balthier och Fran och det andra partyt innehåller Ashe, Basch och Penelo.
Steal har jag som equippad gambit i båda partyn, jag kör på 100% HP, sen attackerar de som vanligt.
Ofta har de inte mycket mer än en item att stjäla så det räcker så tycker jag.

Många verkar köra att de bara kör med tre stycken óch skiter i resten av karaktärerna, jag själv försöker dock jämnlevla allihopa, tar längre tid men i svårare fighter känns det skönt att båda partyn är jämnbra.

#47

Postad 09 november 2006 - 11:05

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Om ni vill och orkar får ni gärna posta vilka gambits och i vilken ordning ni har dem på varje karaktär.

#48

Postad 09 november 2006 - 11:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag kör att jag har två stycken partyn, ena innehållar Vaan, Balthier och Fran och det andra partyt innehåller Ashe, Basch och Penelo.
Steal har jag som equippad gambit i båda partyn, jag kör på 100% HP, sen attackerar de som vanligt.
Ofta har de inte mycket mer än en item att stjäla så det räcker så tycker jag.

Många verkar köra att de bara kör med tre stycken óch skiter i resten av karaktärerna, jag själv försöker dock jämnlevla allihopa, tar längre tid men i svårare fighter känns det skönt att båda partyn är jämnbra.

<{POST_SNAPBACK}>


Exakt. Jag levlar alla lika mycket precis som du. Då kan man utan problem byta ut chars under svåra fighter.

#49

Postad 09 november 2006 - 11:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Som första gambit har jag cure < 50% HP.
Sen har jag kasta protect och shell på self.
Sedan steal = 100% HP. Men det har jag bara på en char
Sen har jag spells för att ta bort olika typer av status och sen attack foe med kritisk hp sen attack leaders target och sist attack nearest target.
Sen varierar jag attackerna med olika spells beroende på bossar jag träffar på.
Funkar rätt bra.
Behövs det mer healing än vanlig cure så gör jag det manuellt.
Är det mot bossar bytar jag ut cure mot hi-potion istället.

#50

Postad 09 november 2006 - 13:35

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Realtime innebär att man inte kan ha en strategi då? Eller jag gillar inte när allt går för snabb, knapphysteri är inget jag föredrar. Vill så gärna sitta i lugn och ro och tänka ut nästa drag, men det är kanske ute :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.