Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gears of War 4 [PC/XB1]

233 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 24 oktober 2016 - 16:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

http://xboxclips.com...16-b6915d240493

 

Skjuter tre gånger på en downad spelare, inga skott registreras =/

 

http://xboxdvr.com/g.../video/22731205

 

Skjuter honom point blank rakt på, skottet registreras men gör bara 20 % skada fastän det borde vara dödande.

 

Inte mina filmklipp, men gnashern är så sjukt oregelbunden.


Redigerat av Zoiler, 24 oktober 2016 - 16:08.


#202

Postad 25 oktober 2016 - 06:57

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

http://xboxclips.com...16-b6915d240493

Skjuter tre gånger på en downad spelare, inga skott registreras =/

http://xboxdvr.com/g.../video/22731205

Skjuter honom point blank rakt på, skottet registreras men gör bara 20 % skada fastän det borde vara dödande.

Inte mina filmklipp, men gnashern är så sjukt oregelbunden.


Tycker alla Gears-spel till viss del har haft dessa problem. Har också skjutit på spelare som varit downed utan framgång. Den andra filmen är något som dock händer betydligt mer frekvent.

Får nog ta och starta mitt spel nån dag nu :P

#203

Postad 25 oktober 2016 - 15:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Men de tidigare spelen hade ju host advantage och lagg så det var förståeligt. Nu ska det inte kunna hända.

 

Sen är rankningssystemet kasst fortfarande, spelar ingen roll hur bra jag spelar, går inte upp ändå. Man vet inte vad som behövs för att gå upp heller eller hur man ligger till. Det är ju komiskt att jag gick upp efter att ha förlorat en match och fått minus k/d, men jag går inte upp efter typ 5 raka segrar eller 20-4 k/d i en match. Det bevisar bara att det är något fel på systemet, vad fan går de efter?

 

Igår hamnade jag med nybörjare i alla matcher utom en, det är inte rimligt om vi alla ska vara rankade på samma nivå. Låt mig gå upp så jag får spela med bättre spelare, det är ett lagspel och när man får spela med folk som springer åt helt olika håll som höns så är det poänglöst. Det finns alltid en tre spelare i laget som tillsammans använder upp 80 % av liven utan att döda mer än en handfull. Jag hade en skön omgång igår när jag dödade 4 med en och samma boomshotträff, tog en till med shotgun, dog, och sedan var ensam kvar mot fyra pers som alla anföll en och en så att jag lyckades döda dem. Det är typ så jag känner att jag måste spela varje runda, jag måste verkligen bära dem annars är det kört. Och vi ska alla vara ungefär lika bra, FML.



#204

Postad 25 oktober 2016 - 16:23

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Fast 3:an och UE hade/har väl dedikerade servers? Att doWnade folk inte dör när man skjuter på dom hände iaf mig på UE.

Redigerat av La Cucaracha, 25 oktober 2016 - 16:49.


#205

Postad 25 oktober 2016 - 16:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Fast 3:an och UE hade/har väl dedikerade servers? Att doWnade folk inte dör när man skjuter på dom hände iaf mig på UE.

 

UE har jag inte spelat iofs, men trean hade bara dedicerade om man köpte alla DLC-kartor, löjligt nog.



#206

Postad 26 oktober 2016 - 06:48

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Testade ett par matcher qp igår och lite horde. Gick väl helt ok med tanke på att man inte hade spelat på länge.

Horde var aningen förvirrande till en början då jag valde scout utan att förstå hur man skulle spela som just scout. Sämst var ju att det verkar vara omöjligt att spela med randoms. Folk drar ju hur som helst, hade en omgång där alla dragit efter typ första rundan. Sen börjar folk sticka runt våg 20...säkert pga alla bounties som fanns då jag såg att flera var att man skulle klara ett visst antal vågor bara. Helt värdelöst system imo.

Och allvarligt? Alla horribla skins?? Man kan ju tro det är skaparna av teletubbies som gjort spelet. VARFÖR i hela världen vill man springa runt med vapen som lyser över hela banan?

#207

Postad 26 oktober 2016 - 16:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Den enda fördelen med skinsen är om man kör som typ zombie-Dom eller nåt, då kan man bli förväxlad att tillhöra motståndarlaget i någon sekund vilket kan räcka ;)



#208

Postad 28 oktober 2016 - 18:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Nice, två Gears 3-kartor nästa månad. Drydock (hrmm) och Checkout (yes!)

 

http://www.neogaf.co...d.php?t=1302299



#209

Postad 29 oktober 2016 - 10:16

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Tyckte Drydock var rätt kul ändå.

Spelade skitspelsättet Horde igår lite. Fattar verkligen inte varför jag spelar det själv så jag får skylla mig själv.
Första personen lämnade efter typ en våg, nästa efter 10. Sen var det någon som aldrig lämnade resurserna så man kunde bygga försvar. Sen hade skitstöveln ställt in så han inte automatiskt lämnade in när man gick fram till lådan som jag glömt namnet på...constructor???
Till slut lämnade han in säkert närmare 25.000...nä fy vad värdelöst det är att spela Horde med randoms.

#210

Postad 29 oktober 2016 - 23:51

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Är redan less på det här spelet. Det är Overwatch-syndromet även här. Ingen använder chatten. Har folk slutar använda mikrofon på senare år?

Nä, Gears var mörkt och coolt när det kom. Nu är det nåt helt annat...alldeles för färgglatt och käckt.

Edit: får man spela mot PC-spelare eller? Såg att nån skrev i nån slags chatt.

Redigerat av La Cucaracha, 30 oktober 2016 - 00:14.


#211

Postad 30 oktober 2016 - 00:20

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Gow4 ska stödja crossplay ja, men jag vet inte om det var igång sen start. Men verkar ju som det?

#212

Postad 30 oktober 2016 - 01:54

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Gow4 ska stödja crossplay ja, men jag vet inte om det var igång sen start. Men verkar ju som det?


Förstår inte varför, communityt borde vara tillräckligt stort. Så mycket fusk som förekommer på PC så vill man ju gärna slippa sånt.

#213

Postad 30 oktober 2016 - 02:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Är redan less på det här spelet. Det är Overwatch-syndromet även här. Ingen använder chatten. Har folk slutar använda mikrofon på senare år?

Nä, Gears var mörkt och coolt när det kom. Nu är det nåt helt annat...alldeles för färgglatt och käckt.

Edit: får man spela mot PC-spelare eller? Såg att nån skrev i nån slags chatt.

 

Nej det finns ingen crossplay. Men det kommer i en särskild spellista med nästa patch. Folk sitter i partychat numera (såg en likadan tråd på neogaf).

 

1:a november kommer en patch, och givetvis har de nerfat hammerbursten de j-vla fanskapen. För det var väl inte 100 % som använde gnasher så det måste åtgärdas. Antar att jag får testa någon av de andra två och köra snub på distans....

 

Men några bra grejer fixas också, som gnasherproblemet med skott som inte registreras och fotstegsljuden till nästa patch.

 

https://gearsofwar.c...801bb184c/posts

 

 

Cross-play will be in a special event playlist.

Slight changes to Competitive Lancer and Gnasher, significant nerf for Core Hammerburst, fix for Gnasher not firing/expending ammo, many other fixes, true offline LAN lobbies on Windows 10 

TU2:

  • Footstep audio
  • Grenade Spawning Fix
  • Campaign Achievement Issues

Future updates:

  • Ranks/Horde Icons not appearing in scoreboards
  • Competitive/Core Lobbies

Unspecified/after TU1:

  • Player Penalties
  • Horde Leaderboards

Gears Pack Feedback

  • We are going to have an update on Gears Packs. One large piece of feedback we are looking at including is the removal of duplicate cards appearing in packs that need it. We do plan on keeping them in some packs where they make sense (ie: Horde Booster Packs).
  • Future Community Holiday Event packs (Gearsmas, etc) will always have a credit path to obtaining them.
  • We will have more details on this here in the very near future.

Some additional Windows 10 features coming

  • Vertical Split Screen and Ultra Wide HUD scaling are coming to Windows 10 in the next Title Update.
  • Patching on Windows 10 is a better experience now. Cyphos will have a post regarding that later this weekend.

 

 

Angående mörkt och coolt så, bortsett från några skins som är malplacerade så är det ju inte direkt barnvänligt. Groteska finishers och blodiga gibs, mer så än i de flesta spel. Att banorna har blå himmel är inget jag stör mig på.


Redigerat av Zoiler, 30 oktober 2016 - 02:34.


#214

Postad 30 oktober 2016 - 08:32

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Det var i speciel event där man spelade med pumpskallae det var någon som skrev text så det måste ju rimligtvis varit cross play där.

Tycker multiplayern är relativt värdelös numera.
Jag vill kunna se vilka som sitter i party osv. Nu har man ju inte den blekaste om man som solo får möta folk som sitter 5-manna osv. Med tanke på att man uppenbarligen ändå inte blir matchad med folk i samma rank.

Jag fick tydligen större delen av tiden spela med folk som bara kunde såga för att döda alternativt folk som bara stod på avstånd med lancer eller inte förstod hur t.ex drop shot fungerade?

#215

Postad 02 november 2016 - 14:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Verkar som att de förstörde balansen i senaste patchen utifrån kommentarerna på Gaf. Hammerbursten är nerfad så att den är oanvändbar nu som väntat, och gnashern verkar ännu mer oregelbunden än förut trots att de fixade så att alla skott skjuter.



#216

Postad 02 november 2016 - 23:07

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Verkar som uppkopplingen är svajig som fan. Börjar undra vart dom har sina servers emellanåt. Ena matchen flyter allt fint för att i nästa gå käpprätt åt skogen. Att sätta ett hagelskott från hyfsat nära håll och sekunden senare bli one shottad är helt ok OM man nu inte såg hur mycket skada man gjorde...21%??? What??

Snackade lite med en riktig Gears-räv och han har redan tröttnat på hur ojämt allt fungerar i spelet.

#217

Postad 13 juni 2017 - 10:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 1

Rätt intressant hur de förbättrar Gears på XB1X. Rätt stor förbättring på pappret, t o m högre poly count. Detta trots native 4K.

 

http://www.neogaf.co...d.php?t=1389921

 

-4K Native at all times
-High Res Textures
-Higher Polygon count rendering
-Longer Draw Distance
-Fully Dynamic Shadows in entire environment
-Enhanced Shadow Detail
-Improved Reflections



#218

Postad 13 juni 2017 - 11:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Very nice!

 

Hoppas även att Halo 5 kan få en liknande patch.

Speciellt för att förbättra drawdistance.

Är brutalt tydligt hur föremål och skuggor dyker upp, bara nån meter framför spelaren emellanåt.



#219

Postad 24 oktober 2017 - 02:08

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

 

Performance

Put framerate first. For the first time ever, Gears of War will play at up to 60fps in 1080p in Campaign and Horde – all including higher resolution textures and some of the new enhanced graphical features available in Visuals mode.

 

Visuals

Push graphical fidelity to the max. This mode uses Ultra Quality Textures, a wealth of new and improved graphical features all at 4K resolution (3840×2160) thanks to the power of Xbox One X. You’ll experience the same frame rates you’ve come to expect from Gears of War 4 – 30fps for Campaign and Horde .

In both Rendering modes, Versus will run at a rock-solid 4K 60FPS (with adaptive resolution scaling).

 

Står mer här:

https://news.xbox.co...x-enhancements/

 

http://www.youtube.com/watch?v=2WJWoZ5aJow


Redigerat av Zerox_no1, 24 oktober 2017 - 02:16.


#220

Postad 11 maj 2018 - 09:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0
Dammade av detta. Inte vackert alls på min 55" oled. Antar att jag måste ha digitala versionen för att kunna köra via PC:n? Det värsta är att de verkar låst frameraten till 15-20 FPS. Annars åratal sen jag körde Gears of War men verkar som de copy pastat vapnen, kontrollerna, upplägget på uppdragen, allt mer eller mindre för de kändes ruskigt bekant allting.

#221

Postad 11 maj 2018 - 09:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

verkar som de copy pastat vapnen, kontrollerna, upplägget på uppdragen, allt mer eller mindre för de kändes ruskigt bekant allting.

 

I wish... för då hade inte MP varit en gnasherfest.



#222

Postad 11 maj 2018 - 10:44

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Gears har ju tyvärr inte riktigt utvecklats alls egentligen. Tyckte ändå storyn på de tre första var rätt bra om man ser till vilken typ av spel det är. Trean har väl egentligen varit höjdpunkten multiplayermässigt då det var relativt buggfritt som jag minns och bättre balans på vapnen. Sen kom clownspelet Judgment med avsaknaden av locust samt massa överdrivna fjantiga skins som i tidigare spel inte haft nån större del även om de fanns.
4:an ser f.ö jävligt snyggt ut i 4K och med HDR kan jag tänka mig att det lätt är XO’s snyggaste spel.
Tyvärr är multiplayern trist och tillför inget nytt utan är endast en fest för wall bounce-experterna (dvs gnasher-eliten)

#223

Postad 11 maj 2018 - 15:20

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0

 Det värsta är att de verkar låst frameraten till 15-20 FPS.

mmm eller hur. 4k/30fps med HDR, samt 60fps i multiplayer. Du menar att del 4 i en serie ska kännas obekant att spela?



#224

Postad 11 maj 2018 - 15:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

mmm eller hur. 4k/30fps med HDR, samt 60fps i multiplayer.

 

Japp.

 

https://www.eurogame...-war-4-face-off

 

Thanks to its adaptive resolution scaling, the Xbox One manages to avoid bottlenecking the GPU to the point where slowdown rarely occurs resulting in an almost completely locked campaign experience

 

 

 

Kan nog behöva lämna in sin Xbox, verkar inte fungera som den ska.



#225

Postad 11 maj 2018 - 19:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Dammade av detta. Inte vackert alls på min 55" oled. Antar att jag måste ha digitala versionen för att kunna köra via PC:n? Det värsta är att de verkar låst frameraten till 15-20 FPS. Annars åratal sen jag körde Gears of War men verkar som de copy pastat vapnen, kontrollerna, upplägget på uppdragen, allt mer eller mindre för de kändes ruskigt bekant allting.

 

Eh...

Jag och en polare spelade splitscreen på min Xbox One X, och märkte aldrig av nån slowdown, även när ****t brakade loss. Inte märkt av nån slowdown i single player heller i 4K. Så inga 15-20 fps där iaf.

 

Och 4:an känns inte mer copy and paste, jämfört med uppföljare till andra spel, som Uncharted m.m.

Finns ju nya vapen, som man får av cyborgs, som inte funnits i de tidigare spelen. Samt ett par nya moves.



#226

Postad 11 maj 2018 - 19:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Har ingen one x eller PC så inga 4k/30 eller 60 fps i multiplayer tror jag på min one. Har inte testat mp än dock. Har bara kört någon timme så de kanske dyker upp några nyheter längre fram. Tycker väl ofta det är kul om uppföljare känns utvecklade och bjuder på förbättringar men grunderna är ju bra i gears iaf :)

 

Skulle vart kul med en fps mätare på One. Ska testa på plasman och se om det är min Oled som buggar ur på något sätt men har kunnat köra xbox one spel på den förut. Men de ska fixa 30 fps även på Xbox One?



#227

Postad 11 maj 2018 - 19:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Har ingen one x eller PC så inga 4k/30 eller 60 fps i multiplayer tror jag på min one.

 

Men det är det på vanliga också.



#228

Postad 11 maj 2018 - 19:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Var grymt stabilt även på original Xbox One.

https://youtu.be/A99kon29MbU?t=11m29s



#229

Postad 11 maj 2018 - 19:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0
399 för ett så gammalt spel på ms store :(

#230

Postad 11 maj 2018 - 21:12

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 1

399 för ett så gammalt spel på ms store :(

Eller så köper man Xbox Game Pass för 10usd och spelar ut det på 1mån.



#231

Postad 11 maj 2018 - 21:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0
Fungerar för PC också? Jag kör bara solokampanjer så det är ju lockande.

#232

Postad 12 maj 2018 - 00:10

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0

Fungerar för PC också? Jag kör bara solokampanjer så det är ju lockande.

Typ, du kan bara köpa det till Xbox men spela spelen på PC som stödjer det.
https://www.xbox.com...ere?xr=shellnav



#233

Postad 19 maj 2018 - 09:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Skaffade xbox game pass och installerade på pcn. Brutalt mycket bättre på alla punkter. Blir ett helt annat lir när man inte kör slideshows. Ser brutalt mycket bättre ut dessutom men det har mindre betydelse.



#234

Postad 19 maj 2018 - 10:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
Gött!

Har både på PC och Xbox One X. Inte så stor skillnad grafiskt mellan dom, men på Xbox One måste man köra i 1080p för att köra i 60fps.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.