Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 6,85 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 2,83 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

#51

Postad 26 februari 2011 - 18:50

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0



(Bilden från NetOnNet)

Intressant att det skiljer hela 2000 spänn mellan dem - man kan ju köpa en 1Tb USB-hdd för
bara typ 500-600 spänn ...

Hmmm, kanske bara är en tuner på den med lös hdd, synd, fattar inte varför de ändrar en sån grej ... Borde väl annars vara samma specar i övrigt på båda modellerna, va?



Samma skillnad mellan DT90 och RT90-320 och då får du bara 320gb.

#52

Postad 27 februari 2011 - 21:29

n.carlsson
  • n.carlsson
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
SOm jag fattat så har den utan hårddisk bara en tuner. Om man inte har behov av att kunna spela in flera program samtidigt så kan man välja den utan hårddisk och köpa till en hårddisk

#53

Postad 28 februari 2011 - 09:49

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Intressant att det skiljer hela 2000 spänn mellan dem - man kan ju köpa en 1Tb USB-hdd för
bara typ 500-600 spänn ...

Hmmm, kanske bara är en tuner på den med lös hdd, synd, fattar inte varför de ändrar en sån grej ... Borde väl annars vara samma specar i övrigt på båda modellerna, va?

Fast är hårddisken inbyggd i en box så ska ju CopySweden ha typ 300 kr också.

Sen tror jag du missat lite i det här med marknadsekonomi. Vad vi som kunder får betala har inget med vad det kostar att tillhandahålla en produkt, det har med utbud och efterfrågan att göra. Efterfrågan styrs ju också av konkurerande produkters pris. Så att de lägger sig straxt över priset för sagemcoms 320GB är ju inte så konstigt...

Det är fär övrigt inte alls säkert det är samma saker inuti på de två.
Kontaktdonens placering på de två tyder på att det är helt olika kort inuti. Om det också är olika processorer osv är svårt att veta utan att öppna och titta.

#54

Postad 28 februari 2011 - 12:54

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0
Å andra sidan kan man ju köpa två st. av 2.000:- modellen, och sen köpa till varsin hdd till dem - eller så har man nån hdd 'över' - så har man både Dubbla Tuners och dessutom en hel del utrymme att spela in på ...

Och alltid en burk i 'reserv' s.a.s. dessutom!

Enda problemet som möjligen uppstår är ju att Fjärrarna kolliderar, om man inte kan ändra kod för den.

Redigerat av anderswillhelmsson, 28 februari 2011 - 12:55.


#55

Postad 28 februari 2011 - 13:04

reknyl
  • reknyl
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Beställd idag hos Net on Net. Ordern kommer att levereras under perioden 110404-110408.

#56

Postad 28 februari 2011 - 13:35

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Beställd idag hos Net on Net. Ordern kommer att levereras under perioden 110404-110408.

Det var inte precis snabbt det ... men bättre det kanske, och då få en fullt fungerande burk, än att de ska hålla på som Sagem ...!

#57

Postad 28 februari 2011 - 15:00

reknyl
  • reknyl
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Det var inte precis snabbt det ... men bättre det kanske, och då få en fullt fungerande burk, än att de ska hålla på som Sagem ...!


Då jag lyckats få förlängd ångerrätt hos Boxer och returfrakten betald var det ingen tvekan.

#58

Postad 01 mars 2011 - 10:45

Unregistered33b3a508
  • Unregistered33b3a508
  • Forumräv

  • 780 inlägg
  • 0
Finns det någon HD digitalbox med Blu-ray spelare?
.

#59

Postad 01 mars 2011 - 10:46

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Finns det någon HD digitalbox med Blu-ray spelare?
.


Kommer, såg några från LG, tror där var T2 på dem.

#60

Postad 03 mars 2011 - 17:33

Corrigap
  • Corrigap
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Är det någon som har lite 'inside information' om när denna box äntligen kommer ut i handeln?

Det går segt med lanseringen och de återförsäljare som ska ta hem den bara skjuter på lanseringsdatumet hela tiden.

#61

Postad 03 mars 2011 - 17:51

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Är det någon som har lite 'inside information' om när denna box äntligen kommer ut i handeln?

Det går segt med lanseringen och de återförsäljare som ska ta hem den bara skjuter på lanseringsdatumet hela tiden.

Ingen inside information. Men både butiker och generalagent säger mars nu. Boxer har båda på sin sida så de lär vara godkänd och klara.
Jag väntar hellre ytterligare en månad än får något som är lika illa som sagemcoms box.

#62

Postad 13 mars 2011 - 09:48

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Webhallen har nu flyttat fram datumet en vecka... Ska vi gissa på att netonnets datum 30/3 är det riktiga...
Webhallen har nu också den ena boxen (BXR-HD) i kombination med abonnemang för 1 Kr. Kan väl hoppas på en kombination med BXR-HD+ också.

#63

Postad 13 mars 2011 - 20:26

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Vad finns det för erfarenhet av humaxboxar här i tråden? Jag är sjukt sugen på att slänga ut min Dilog till förmån för BXR-HD+ såfort den kommer men man vill ju undvika att åka på lika mycket strul som folk haft med tex sagemboxarna.

Gör Humax normalt bra grejer? Underhåller de redan lanserade produkter en tid och släpper uppdaterad firmware för buggar som dyker upp efter lanseringsdatum etc?

Vågar man köpa en direkt när de släpps eller skall man avvakta recensioner från de första som köper den?

#64

Postad 13 mars 2011 - 21:32

n.carlsson
  • n.carlsson
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Vad finns det för erfarenhet av humaxboxar här i tråden? Jag är sjukt sugen på att slänga ut min Dilog till förmån för BXR-HD+ såfort den kommer men man vill ju undvika att åka på lika mycket strul som folk haft med tex sagemboxarna.

Gör Humax normalt bra grejer? Underhåller de redan lanserade produkter en tid och släpper uppdaterad firmware för buggar som dyker upp efter lanseringsdatum etc?

Vågar man köpa en direkt när de släpps eller skall man avvakta recensioner från de första som köper den?


Jag undrar samma sak. Sitter på en Dilog 555 och har hört allt skit om Sagems HD box.

Hur brukar Humax boxar fungerar? Mycke strul?

#65

Postad 14 mars 2011 - 14:13

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Vad finns det för erfarenhet av humaxboxar här i tråden? Jag är sjukt sugen på att slänga ut min Dilog till förmån för BXR-HD+ såfort den kommer men man vill ju undvika att åka på lika mycket strul som folk haft med tex sagemboxarna.

Gör Humax normalt bra grejer? Underhåller de redan lanserade produkter en tid och släpper uppdaterad firmware för buggar som dyker upp efter lanseringsdatum etc?

Vågar man köpa en direkt när de släpps eller skall man avvakta recensioner från de första som köper den?


Den enda Humax box jag haft var en SAT box som jag hade för många år sedan, men den boxen var GRYMT bra i jämförelse med andra på den tiden.

Bara att hoppas att de fortf håller bra kvalite.

#66

Postad 14 mars 2011 - 17:25

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Har aldrig haft en Humax själv men vet att den brittiska varianten av BXR-HD+, HDR-FOX T2, har fått mycket bra kritik i storbritannien på i stort sett alla områden.
Från boxens utseende, placering av kontaktdon på baksidan och manualen så verkar det vara i princip samma box här som den brittiska fast med boxer-specifika tillägg som viaccess, annat epg-data osv.
För den brittiska finns t.o.m. mjukvara att ladda ner via nätet (http://www.humaxdigi...ategory_seq=182). Nej, det lär inte funka med den brittiska mjukvaran i den svenska boxen.
Återstår att se hur det blir för den svenska modellen...

Edit:
Länk till några av många brittiska tester:
http://www.whathifi....max-HDR-FOX-T2/
http://www.trustedre...x-HDR-FOX-T2/p1
http://reviews.cnet....eview-50000711/

De verkar ense om att även om den är i dyraste laget så är det den bästa t2 hd pvr på deras marknad och de har en hel bunt att välja mellan (inkl brittisk version på boxers sagemcom box...).

Samt forum-tråd på avforums:
http://www.avforums....d-part-one.html

Då mjukvaran lär skilja så kan vi nog inte räkna med exakt samma funktionalitet i vår variant. Tänker mest på DLNA, mediauppspelning och liknande. Men vem vet.
1080p50 ut ur boxen lär vi inte få heller.

Redigerat av matbl, 14 mars 2011 - 20:55.


#67

Postad 14 mars 2011 - 19:19

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Det skall bli spännande att följa denna tråd, för det jag tvekat till att slänga ut CD är att Boxer har sunkiga Sagemboxar i sitt utbud och som gammal CD-kund litar jag inte på Sagem.

#68

Postad 15 mars 2011 - 10:27

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0
Manualen finns på Humax hemsida:
BXR-HD+ PVR

#69

Postad 15 mars 2011 - 11:15

Dudemeister
  • Dudemeister
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Jag försökte lova mig själv att inte hoppas för mycket.

Men det verkar ju som den första produkten på marknaden(för boxer) som kan fungera, eventuellt, kanske, möjligen.... det finns en chans ialla fall...

Väntar med spänning på kommentarer från köpare sen när den släppts, så man kan få verifierat om den kommer fungera, i motsats till Sagem, Dilog och annat sånt skräp.

/D

#70

Postad 15 mars 2011 - 22:25

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
matbl, tack för ett riktigt matnyttigt inlägg!

dudemeister, det borde dyka upp användarrecensioner innan återförsäljarna ställer ut den i hyllorna. Kan tänka mig att det finns en hel del som jobbar i dist / återförsäljarledaen som väntar på den här produkten. Tills dess är det väl bara att hålla tummarna och .... hoppas!

#71

Postad 15 mars 2011 - 23:07

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

matbl, tack för ett riktigt matnyttigt inlägg!

dudemeister, det borde dyka upp användarrecensioner innan återförsäljarna ställer ut den i hyllorna. Kan tänka mig att det finns en hel del som jobbar i dist / återförsäljarledaen som väntar på den här produkten. Tills dess är det väl bara att hålla tummarna och .... hoppas!


Operatörsboxar är inget som dyker upp innan släpp. Ofta styrs släppet av själva Digital TV operatören så tillverkaren skeppar till ett startdatum.

RT90 hade t ex inget om sig innan släpp. Sett till att Humax snart är här så skulle jag inte förvänta mig något innan den går att köpa.

#72

Postad 15 mars 2011 - 23:49

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

  • 816 inlägg
  • 0
Önskvärt vore om den kunde testas i smyg före officellt släpp i butik.Någon kreativ på distributörssidan skulle väl kunna "låna" hem ett ex helt omärkligt för utprovning under natten..

#73

Postad 16 mars 2011 - 07:56

Helmsman
  • Helmsman
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Webhallen flyttade fram sitt datum pga att beställda boxar blev återkallade av leverantören då man upptäckt "buggar i mjukvaran"...

#74

Postad 16 mars 2011 - 09:21

n.carlsson
  • n.carlsson
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Webhallen flyttade fram sitt datum pga att beställda boxar blev återkallade av leverantören då man upptäckt "buggar i mjukvaran"...


Om det stämmer så är det ju bra. Bättre och vänta än att släppa buggiga boxar som sagem

#75

Postad 16 mars 2011 - 09:31

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Webhallen flyttade fram sitt datum pga att beställda boxar blev återkallade av leverantören då man upptäckt "buggar i mjukvaran"...

Fast då verkar lite drygt en veckas framflyttning lite lite...
Ser också att netonnet nu inte har något leveransdatum längre.

#76

Postad 17 mars 2011 - 10:24

vyrs
  • vyrs
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Fast då verkar lite drygt en veckas framflyttning lite lite...
Ser också att netonnet nu inte har något leveransdatum längre.

För intresserade har nu fått reda på att den släpps på måndag !

#77

Postad 17 mars 2011 - 11:54

n.carlsson
  • n.carlsson
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

För intresserade har nu fått reda på att den släpps på måndag !


Var har du fått den infon?

#78

Postad 17 mars 2011 - 17:58

vyrs
  • vyrs
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Var har du fått den infon?

Humax själva,den borde finnas i butik onsdag,torsdag.Boxen kommer troligtvis inte att säljas av Boxer(500 gig varianten) .Skall man teckna nytt eller förlänga, så finns det butiker som gör detta, men jag skulle tippa på att den blir ganska dyr ändå, man kanske kan göra en tusenlapp mot rek. pris, och detta är vad jag tror.Denna box kan bli riktigt intressant, om den nu fungerar som den ska göra.I andra länder så har den fått mycket bra kritik.

#79

Postad 17 mars 2011 - 19:45

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Boxer har fullt upp med att lura på folk den usla Sagemboxen, så de hinner inte lägga ner tid på att sälja en bra box :rolleyes:

Redigerat av tamias, 17 mars 2011 - 19:47.


#80

Postad 21 mars 2011 - 17:42

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Var har du fått den infon?

Webhallen har 5 st BXR-HD i lager.
Måste ha kommit dit idag.

#81

Postad 21 mars 2011 - 20:40

reknyl
  • reknyl
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Webhallen har 5 st BXR-HD i lager.
Måste ha kommit dit idag.


Har fått besked från posten att min ligger klar för avhämtning. Blir installation i morgon

#82

Postad 21 mars 2011 - 21:56

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Har fått besked från posten att min ligger klar för avhämtning. Blir installation i morgon

Jag har fått hem min box idag. Kopplar in i morgon.

#83

Postad 21 mars 2011 - 22:22

n.carlsson
  • n.carlsson
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Jag har fått hem min box idag. Kopplar in i morgon.


Imorgon??? Hur kan du vänta?? :-) :)

#84

Postad 21 mars 2011 - 22:43

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Imorgon??? Hur kan du vänta?? :-) ;)

Om jag har väntat sen i höstas kan jag vänta en dag till.

#85

Postad 22 mars 2011 - 09:20

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0
Nu har jag testat boxen och den funkar ganska bra än så länge.

Lite störigt är dock den lilla displayen med 4 tecken som bläddrar konstant. Den skriver t.ex. EUrOSPOrt med 4 st. rullande svårtolkade tecken i taget. Mer obegripligt är SUt 1 GAULEbOrG. (SVT1 Gävleborg)
Men jag ska kolla om displayen går att stänga av.

Text-TV funkar bra och även genom HDMI. Om man bläddrar upp till nästa sida hoppar den över sidor som inte finns samt flersidor läggs i minnet.

Bilden på SD kanaler är inte bättre än med min gamla Force 320T.

Om jag stänger av TV'n när boxen är på och startar TV'n igen på HDMI1 visas ingen bild. Om jag byter kanal på boxen kommer bilden fram. Omstart av box (5 sekunder) ger också bild.

Redigerat av AC3, 22 mars 2011 - 10:26.


#86

Postad 22 mars 2011 - 10:09

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Nu har jag testat boxen och den funkar ganska bra än så länge.
Bilden på SD kanaler är inte bättre än med min gamla Force 320T.

Men du kan ta emot HD kanaler med BXR-HD. ;)

Tar du emot kanaler från marknätet?
Kom gärna med mer erfarenheter.

Jag är riktigt sugen på att beställa en, men vill inte gå på samma mina som med Sagem-boxen som jag utnyttjade återköpsrätten med.

#87

Postad 22 mars 2011 - 10:36

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

...Tar du emot kanaler från marknätet?
Kom gärna med mer erfarenheter.....

Klart att jag tar emot kanaler från marknätet med denna DVB-T2 box. ;)

Det enda dåliga just nu är den värdelösa displayen, som inte går att stänga av.

#88

Postad 22 mars 2011 - 11:41

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Har själv tänkt köpa en av dessa boxar inom kort, har övergett ComHem efter deras ständiga prishöjningar utan att förbättra utbudet och känner att det är lockande med SVT1+2, TV3, TV4 och Kanal5 i HD förstås.

Har en enkel fråga till de som har fått testa boxen redan: Går det att sortera kanaler som man vill och då också ändra kanalnummer? (Om det så är i favoritlistor eller om man kan redigera originallistan spelar ingen större roll, men jag vill åtminstone kunna välja på vilka nummer jag vill ha vilka kanaler i någon lista). Detta borde väl vara en självklarhet misstänker jag, men vill ändå dubbelkolla detta då jag haft en humaxbox för comhem för några år sedan och den hade inte denna funktion, kunde sortera kanalerna men kanalnumren var ändå desamma vilket gjorde det smått rörigt..

#89

Postad 22 mars 2011 - 13:09

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Även jag är nyfiken på några punkter

- Favoritlistor, går det att skapa egna kanallistor och lägga dessa kanaler i den ordning man själv vill?
- Kanalbyten, upplevs det som om det går snabbt eller långsamt?
- PVR, problem med ljudsynk etc?

Lite oroväckande det där med att den inte klarar att man startar om TVn utan att tappa anslutningen. Kan ju iofs vara något med just den specifika TVn som boxen ogillar.

Fyll gärna på med ytterligare erfarenheter och tankar kring denna box ni som fått hem den.

Inväntar att webhallen eller netonnet får in storebror med ibyggd disk och dubbeltuner sen lutar det nog att åka och köpa en ;)

#90

Postad 22 mars 2011 - 13:54

reknyl
  • reknyl
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Efter att sökt en lösning på utebliven handskakning och blå skärm på min Philips TV och Sagemcom boxen sedan början på december och blivit hänvisad Boxer - Sagemcom - Philips och alla skyller på varandra har jag nu lyckats returnera boxen och fått utlagda stålar tillbaka från Boxer har jag nu anskaffat en Humax och den funkar hittills perfekt till min Philips TV.
Rekommenderas

Återkommer med synpunkter

Redigerat av reknyl, 22 mars 2011 - 13:55.


#91

Postad 22 mars 2011 - 13:58

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Även jag är nyfiken på några punkter

- Favoritlistor, går det att skapa egna kanallistor och lägga dessa kanaler i den ordning man själv vill?
- Kanalbyten, upplevs det som om det går snabbt eller långsamt?
- PVR, problem med ljudsynk etc?
....


- Det finns 5 st. favoritlistor. Favorit 1, Favorit 2 osv. Det går inte att byta namn på listorna, men det går att flytta kanaler i önskad ordning. I huvudlistan kan man välja nummerordning eller alfabetisk ordning. Ingen fri placering här.
- Kanalbytena går hyfsat fort. Jag brukar reagera direkt på sega boxar, men den här verkar ganska snabb.
- PVR har jag inte testat ännu.

#92

Postad 22 mars 2011 - 16:31

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

- Det finns 5 st. favoritlistor. Favorit 1, Favorit 2 osv. Det går inte att byta namn på listorna, men det går att flytta kanaler i önskad ordning. I huvudlistan kan man välja nummerordning eller alfabetisk ordning. Ingen fri placering här.


Låter väl ok, förutsatt då att favoritlistorna får egen kanalnumrering? Dvs, kanalerna behåller inte de nummer som de hade i huvudlistan, utan om man exempelvis lägger in TV3 först i en favoritlista så får den kanalnummer 1, även om den har 3 i huvudlistan, är det så det funkar?

#93

Postad 22 mars 2011 - 17:04

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Låter väl ok, förutsatt då att favoritlistorna får egen kanalnumrering? Dvs, kanalerna behåller inte de nummer som de hade i huvudlistan, utan om man exempelvis lägger in TV3 först i en favoritlista så får den kanalnummer 1, även om den har 3 i huvudlistan, är det så det funkar?

Nej tyvärr, kanalerna byter inte nummer, de har alltid samma nummer som i huvudlistan. Om man zappar med kanal + & - i en favoritlista bläddrar man kanaler i den ordning man har lagt dem. Men trycker man på siffran 5 får man in Kanal 5 och inte Kanal 5 HD som man har lagt i favoritlistan. Kortfattat, boxen hoppar till huvudlistan vid tryck på sifferknapp.

Jag kan inte begripa varför det inte går att byta plats på kanaler i huvudlistan?

#94

Postad 22 mars 2011 - 17:14

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Nej tyvärr, kanalerna byter inte nummer, de har alltid samma nummer som i huvudlistan. Om man zappar med kanal + & - i en favoritlista bläddrar man kanaler i den ordning man har lagt dem. Men trycker man på siffran 5 får man in Kanal 5 och inte Kanal 5 HD som man har lagt i favoritlistan. Kortfattat, boxen hoppar till huvudlistan vid tryck på sifferknapp.


Ajdå, då är det ungefär likadant som på min urgamla Humax DVBC-box alltså.. Var övertygad om att de hade ändrat på de dumheterna vid det här laget, men tydligen inte då.. Får fundera över om det är en dealbreaker eller inte, en besvikelse är det åtminstone.

#95

Postad 22 mars 2011 - 19:04

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Lite störigt är dock den lilla displayen med 4 tecken som bläddrar konstant. Den skriver t.ex. EUrOSPOrt med 4 st. rullande svårtolkade tecken i taget. Mer obegripligt är SUt 1 GAULEbOrG. (SVT1 Gävleborg)

Tog hem en box på prov.
Första intrycket är den störande displayen med 4 tecken konstant rullande. ;)
SVT HD 1 och 2 ser riktigt bra ut.

Vilken upplösning har du ställt in?
Jag har valt 720p. Kan inte än så länge uppleva någon skillnad mot 1080i. Undrar vad inställningen Original innebär?

Har du samma programversion som min?
Programversion: 1.00.02
Laddningsversion: L7.43
Uppdateringsdatum: 6 Oct. 2010

#96

Postad 22 mars 2011 - 19:14

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0
Jag har valt 720p. Kan inte än uppleva någon skillnad mot 1080i.
När jag valde original skickade boxen 576i till TV'n på SD sändningar.

Lika programversion här:
Programversion: 1.00.02
Laddningsversion: L7.43
Uppdateringsdatum: 6 Oct. 2010

Redigerat av AC3, 22 mars 2011 - 19:15.


#97

Postad 22 mars 2011 - 21:24

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Någon av er som tappar ut digitalt ljud till en reciever från HDMI kabeln? Om ja, hur funkar det? Vad får man ut för ljud på de olika kanalerna (vissa har väl DD5.1 och andra bara vanlig stereo)?

Hur upplever ni EPG´n? Ser man långt framåt i tiden, får man en bra överblick över vad som visas för stunden? Kan man bläddra omkring i EPG´n utan att den byter kanal?

Redigerat av Unregistered93573766, 22 mars 2011 - 21:26.


#98

Postad 22 mars 2011 - 21:26

ovsun
  • ovsun
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Någon som testat om SmartWi fungerar med Humax BXR-HD+ ?

#99

Postad 22 mars 2011 - 22:21

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Har någon testat Cardcaster med denna box?

#100

Postad 22 mars 2011 - 23:45

Gymir
  • Gymir
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Jag är själv lite småsugen på denna box. Regeringen kräver en inspelningar box.

Min gamla trotjänare humax va Fox t ska bytas ut, men inte om det fungerar så dåligt med favoritlistorna. Själv har jag inga problem att rangordna kanalerna som jag vill, vilket även fungerade på dvb-c varianten.

Meny - organisera kanaler - redigera favoritlistor

Kan någon verkligen bekräfta att det inte går ?!
En annan småkul detalj jag läste på humax sida var 1080p 24hz det kräver en hel del av hårdvaran om jag inte är helt fel på det....



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.