Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#2551

Postad 10 januari 2020 - 11:59

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Android 8 och senare är betydligt bättre/snabbare/stabilare när det kommer till just Android TV plattformen.

 

 

Då kan man ju undra varför CD inte kör med dessa istället

 

Lite dumt att använda något som är sämre om det finns bättre

 

Kan du svara på det Nicklas?


Redigerat av MalcomX, 10 januari 2020 - 12:01.


#2552

Postad 10 januari 2020 - 12:00

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Är det någon som känner till om man kan ha två st lnb på canaldigtal parabolen och ha den ena på gratis satellit? Oneplace box verkar ha sat2 ingång. Tacksam för svar.

Hej
 
OnePlace hanterar endast våran satellit (Thor) HD-Box Smart, HD-Box Basic och HD-Box Ondemand är våra boxar som hanterar DiSEqC (Möjlighet att ta in flera satelliter via en box)
 
Mvh
Niklas 


#2553

Postad 10 januari 2020 - 13:08

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Då kan man ju undra varför CD inte kör med dessa istället

 

Lite dumt att använda något som är sämre om det finns bättre

 

Kan du svara på det Nicklas?

Hej

 

Det kommer en ny version av android till OnePlace, har tyvärr inget datum just nu.

Mvh

Niklas



#2554

Postad 10 januari 2020 - 18:28

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Hej

Går det inte att justera ”lipsync” på One Fake” boxen ??
Hittar ingen sådan inställning.
På den förra ”Nord Korea” tillverkade gick ju detta att justera i alla fall !

Mvh;Amadeus.

#2555

Postad 10 januari 2020 - 19:12

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Hej

 

Det kommer en ny version av android till OnePlace, har tyvärr inget datum just nu.

Mvh

Niklas

 

 

Som jag förstår det ett mycket bra beslut !



#2556

Postad 10 januari 2020 - 19:18

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Nicklas !

 

En sak som ni måste göra i en box som skall behandla olika linjära kanaler och Appar med native

 

4K 50hz

4K 60hz

1080i 50hz

720p 50hz

1080p 50 och 60hz

HDR

osv osv

 

Är att ge användaren möjlighet att i inställningar välja att boxen skickar ut det som boxen tar emot native

För er box kommer aldrig att kunna omvandla allt detta så att det blir rätt.
Mycket lättare för er att låta Tv eller projektor att omvandla eller som i de flesta fall använda native för bästa bild



#2557

Postad 11 januari 2020 - 00:50

Yusshaka20
  • Yusshaka20
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Hej

 

Det kommer en ny version av android till OnePlace, har tyvärr inget datum just nu.

Mvh

Niklas

 

Men Niklas, du lovade i fjol att det skulle komma innan slutet av året!



#2558

Postad 11 januari 2020 - 09:34

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Som jag förstår det ett mycket bra beslut !

OM man är kloka nog att testa det mycket noga, först internt, sedan i en lämplig Beta-testgrupp, med flera iterationer, innan man släpper den på allmänheten. Annars blir det bara etter-värre än allt det vi upplevt sedan OP-boxen kom.

 

Tyvärr tror jag OP-boxens rykte lidit så mycket skada att man inte får någon ordning på detta innan nästa HW-generation med sin SW, som man förhoppningsvis testar ut bättre innan man börjar sälja.


Redigerat av Nisken, 11 januari 2020 - 09:37.


#2559

Postad 11 januari 2020 - 10:17

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

OM man är kloka nog att testa det mycket noga, först internt, sedan i en lämplig Beta-testgrupp, med flera iterationer, innan man släpper den på allmänheten. Annars blir det bara etter-värre än allt det vi upplevt sedan OP-boxen kom.

 

Tyvärr tror jag OP-boxens rykte lidit så mycket skada att man inte får någon ordning på detta innan nästa HW-generation med sin SW, som man förhoppningsvis testar ut bättre innan man börjar sälja.

 

Då får man nog sätta fart, för det är inte länge till att bolagen slås ihop och Viaplay skall fungera perfekt i den ev nya boxen. Vilket det inte gör alls nu 



#2560

Postad 11 januari 2020 - 11:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Men Niklas, du lovade i fjol att det skulle komma innan slutet av året!

Hej

Nej då har du missförstått mig, ny version av android kommer under 2020.

Mvh

Niklas



#2561

Postad 11 januari 2020 - 13:19

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Ja !

Canal Digital i ett nötskal !
Man lovar saker men sedan säger man att man aldrig lovat eller att kunden missförstått.
Hänt massor av gånger för mig.
Lika med då man förlänger abonnemanget. Samtalet spelas in och sen när man inte får det som avtalats och hänvisar till det inspelade samtalet så är ljudfilen helt plötsligt skadad.
Detta hände mig då CD hade problem med Discovery för några åt sedan och jag sa upp mitt abonneman för att sedan bli uppringd någon tid efter att problemen var löst. Blev lovad ett mycket bra deal om jag återkom som kund.
Sedan började CD att ta betalt som vanligt och jag till slut blev uppringd av deras högste chef( sa han att han var) för kundrelationer och denne kunde inte spela upp det inspelade avtalet då ljudfilen blivit skadad.
Klart han inte ville spela upp det för då hade ju deras försök till att lura mig blivit uppenbar. Och även Konsument verket ville ha denna ljudfil då jag hade kontaktat dem och de skulle vidta åtgärder emot CD
Nu har jag fått fiber indraget i huset och har stors möjligheter att säga upp mitt avtal med. CD. Har varit kund hos dem sedan 2003 med ett 3-månaders avbrott då de hade problem med Discovery (2016 har jag för mig det var) och när allt fungerar är det kalas. Men dessa eviga problem med deras värdelösa boxar, lögner vid abonnemangsfrågor, support som är helt värdelös, tekniker som lägger på då man ifrågasätter deras kompetens (deras enda kompetens är att be kunden fabriksåterställa boxen och formatera hårddisken verkar det som) måste vara Sveriges enklaste jobb att få om man ser till kompetenskrav m.m m.m gör att jag med flera bekanta kommer att avsluta våra abonnemang snart.

Mvh; Amadeus

Redigerat av Unregistered420cb7ee, 11 januari 2020 - 13:23.


#2562

Postad 11 januari 2020 - 15:11

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Som jag förstår det ett mycket bra beslut !

Notera att det inte utlovades att det skulle vara Android 8, bara en "ny version". Kalla mig pessimist om ni vill.



#2563

Postad 11 januari 2020 - 19:37

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Är parabolen tillräckligt stor kan du med en skena få en LNB för Astra, men det kan vara bättre att använda gamla parabolen med tillhörande LNB.  



#2564

Postad 11 januari 2020 - 22:08

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Ja !

Canal Digital i ett nötskal !
Man lovar saker men sedan säger man att man aldrig lovat eller att kunden missförstått.
Hänt massor av gånger för mig.
Lika med då man förlänger abonnemanget. Samtalet spelas in och sen när man inte får det som avtalats och hänvisar till det inspelade samtalet så är ljudfilen helt plötsligt skadad.
Detta hände mig då CD hade problem med Discovery för några åt sedan och jag sa upp mitt abonneman för att sedan bli uppringd någon tid efter att problemen var löst. Blev lovad ett mycket bra deal om jag återkom som kund.
Sedan började CD att ta betalt som vanligt och jag till slut blev uppringd av deras högste chef( sa han att han var) för kundrelationer och denne kunde inte spela upp det inspelade avtalet då ljudfilen blivit skadad.
Klart han inte ville spela upp det för då hade ju deras försök till att lura mig blivit uppenbar. Och även Konsument verket ville ha denna ljudfil då jag hade kontaktat dem och de skulle vidta åtgärder emot CD
 

Hade samma problem med CD´s säljare för drygt ett år sedan, som lade in mig som ett helt annat abb med en helt annan kostnad, än det jag nappade på. Men eftersom jag varit med några gånger, hade jag egna inspelningar av både ljudfiler och skärmdumpar.

 

Just DET problemet kommer nog snarare från när bolag använder externa provisionssäljare under kampanjer, säljare som inte alltid har samma värdegrund som bolaget de säljer för har.

 

Självklart fick jag ordning på avtalet, om än efter en del jobb. Idag är det enda som saknas en OP-box som uppför sig enligt manual och marknadsföring. Men åtminstone det sista året har CD gjort en hel del för att närma sig det. 

 

Vi användare väntar med spänning på vad det nya decenniet kan tänkas bjuda på därvidlag.....


Redigerat av Nisken, 11 januari 2020 - 22:12.


#2565

Postad 11 januari 2020 - 22:31

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Hade samma problem med CD´s säljare för drygt ett år sedan, som lade in mig som ett helt annat abb med en helt annan kostnad, än det jag nappade på. Men eftersom jag varit med några gånger, hade jag egna inspelningar av både ljudfiler och skärmdumpar.

Just DET problemet kommer nog snarare från när bolag använder externa provisionssäljare under kampanjer, säljare som inte alltid har samma värdegrund som bolaget de säljer för har.

Självklart fick jag ordning på avtalet, om än efter en del jobb. Idag är det enda som saknas en OP-box som uppför sig enligt manual och marknadsföring. Men åtminstone det sista året har CD gjort en hel del för att närma sig det.

Vi användare väntar med spänning på vad det nya decenniet kan tänkas bjuda på därvidlag.....

Värdegrund ???? Varför använder du ordet ”värdegrund” för ett företag som CD ?
De har väl och har väl aldrig värderat sina kunder högt.
Ju längre tid du är kund hos CD desto mindre värderas du.
Bara se på vad nya och nyligen anslutna kunder får för erbjudanden och de gamla ”trogna” får inga som helst erbjudanden

Och vad har CD gjort för att OP boxen skall fungera enligt vad de lovar ?
Ett otal uppdateringar som mer eller mindre inte gjort något positivt i allt som krånglar med denna box.
Ett seriöst företag hade återtagit alla sålda exemplar och ersatt med nåt som fungerar.
Men inte CD få de ska ju bara sälja ex antal av denna box innan de inför nåt nytt de kan sälja till sina kunder.

Redigerat av Unregistered420cb7ee, 11 januari 2020 - 22:35.


#2566

Postad 12 januari 2020 - 20:00

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Hej!

 

Jag har återigen beställt canal digital med one place box. Det jag undrar imorgon när installatör kommer. Kan han montera dit ett huvud till och jag kan få in den där gratis satellit med t ex tyska gratis kanaler? Förr hette satelliten astra men jag har inte använt parabol på över 10 år så jag är osäker vad den heter idag. Vore tacksam för råd. Har också hört att nya huvuden har 24 band. jag har min gamla parabol kvar också idag men jag får ju en ny installation och saker. Räcker det med att bara att han byter tallrik och sen sätter på en nytt lnb och sen återanvänder det gamla för gratis satellit. skulle vilja köra en montering till annat rum också om min gamla box kan användas där.Läste på manualen att det står sat 1 och sat 2. Som sagt tacksam för råd.

OnePlace stödjer inte DiSEqC-signal som du behöver för att kunna ta in fler satelliter, så han kommer bara att montera den nya parabolen med nytt LNB. Snabbast möjligt eftersom det är en BASinstallation. Vill du ha något utöver detta så kommer det garanterat att kosta extra.


Redigerat av AC3, 12 januari 2020 - 20:02.


#2567

Postad 12 januari 2020 - 21:02

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

TV7 idag söndag 12/1 17:00 Miss Marple, inspelning som saknar ljud. Ingen felkod.


Redigerat av Nisken, 12 januari 2020 - 21:03.


#2568

Postad 12 januari 2020 - 21:06

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Svt1 säger 5.1 ljud,men de finns ju inget.

#2569

Postad 12 januari 2020 - 21:21

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Jag har 5.1!

Sorry jag kör ju med  ADB PVR 5720 & inte OP!


Redigerat av Crazyberra, 12 januari 2020 - 21:28.


#2570

Postad 12 januari 2020 - 21:36

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Svt1 säger 5.1 ljud,men de finns ju inget.

 

Tryck på "OK" och stega fram till "Text och Ljud" ner till höger och välj under ljud "Automatisk Svenska"



#2571

Postad 13 januari 2020 - 00:19

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Svart skjerm i en 4-5 sekunder en 5-6 ganger i timen, er det noen andre som opplever dette med OnePlace tuneren?

Redigerat av Unregistered995dd1dc, 14 januari 2020 - 04:01.


#2572

Postad 13 januari 2020 - 00:59

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Tryck på "OK" och stega fram till "Text och Ljud" ner till höger och välj under ljud "Automatisk Svenska"

 

 

Bättre att göra det under inställningar, för att det skall gälla alla kanaler



#2573

Postad 13 januari 2020 - 01:17

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Bättre att göra det under inställningar, för att det skall gälla alla kanaler

 

Jo så har jag gjort men måste ändå göra om denna inställning med jämna mellanrum på resp kanal.



#2574

Postad 13 januari 2020 - 01:45

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Jo så har jag gjort men måste ändå göra om denna inställning med jämna mellanrum på resp kanal.

 

 

Då får vi be Nicklas att han fixar så att man inte behöver göra det



#2575

Postad 13 januari 2020 - 13:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Som jag förstår det ett mycket bra beslut !

Hej

Det ska bli väldigt spännande att testa. Kommer hålla er uppdaterade så fort jag har mer information.

Mvh

Niklas



#2576

Postad 13 januari 2020 - 14:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Ja !

Canal Digital i ett nötskal !
Man lovar saker men sedan säger man att man aldrig lovat eller att kunden missförstått.
Hänt massor av gånger för mig.
Lika med då man förlänger abonnemanget. Samtalet spelas in och sen när man inte får det som avtalats och hänvisar till det inspelade samtalet så är ljudfilen helt plötsligt skadad.
Detta hände mig då CD hade problem med Discovery för några åt sedan och jag sa upp mitt abonneman för att sedan bli uppringd någon tid efter att problemen var löst. Blev lovad ett mycket bra deal om jag återkom som kund.
Sedan började CD att ta betalt som vanligt och jag till slut blev uppringd av deras högste chef( sa han att han var) för kundrelationer och denne kunde inte spela upp det inspelade avtalet då ljudfilen blivit skadad.
Klart han inte ville spela upp det för då hade ju deras försök till att lura mig blivit uppenbar. Och även Konsument verket ville ha denna ljudfil då jag hade kontaktat dem och de skulle vidta åtgärder emot CD
Nu har jag fått fiber indraget i huset och har stors möjligheter att säga upp mitt avtal med. CD. Har varit kund hos dem sedan 2003 med ett 3-månaders avbrott då de hade problem med Discovery (2016 har jag för mig det var) och när allt fungerar är det kalas. Men dessa eviga problem med deras värdelösa boxar, lögner vid abonnemangsfrågor, support som är helt värdelös, tekniker som lägger på då man ifrågasätter deras kompetens (deras enda kompetens är att be kunden fabriksåterställa boxen och formatera hårddisken verkar det som) måste vara Sveriges enklaste jobb att få om man ser till kompetenskrav m.m m.m gör att jag med flera bekanta kommer att avsluta våra abonnemang snart.

Mvh; Amadeus

Hej

Det pratas väldigt mycket om mjukvaror både från mig och av andra här i forumet, därför är det då lätt att missförstå informationen om när vi går över till en nyare version av android. Den mjukvara vi har pratat om under december är boxens mjukvara, inte versionen av android. Och stöter ni på några problem som rör era abonnemang så skickar ni bara ett PM till mig så kommer jag hjälpa er.

Mvh

Niklas



#2577

Postad 13 januari 2020 - 14:27

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Då får vi be Nicklas att han fixar så att man inte behöver göra det

Hej

Jag ska följa upp detta. Återkommer.

Mvh

Niklas



#2578

Postad 14 januari 2020 - 10:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej

Går det inte att justera ”lipsync” på One Fake” boxen ??
Hittar ingen sådan inställning.
På den förra ”Nord Korea” tillverkade gick ju detta att justera i alla fall !

Mvh;Amadeus.

Hej

Nej det går tyvärr inte på OnePlace.

Mvh

Niklas



#2579

Postad 14 januari 2020 - 11:22

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

och så var det vanliga Favoritlistor Nicklas

 

Absolut inte så som det fungerar på One Place nu 

 

Det skall vara favoritlistor som man själv kan döpa och när man valt en lista är det den som skall gälla och det skall bara vara att gå in och välja vilka kanaler man vill ha i respektive lista från en lista. Precis så som det funkat i över 20 år på vanliga och fullt fungerande boxar


Redigerat av MalcomX, 14 januari 2020 - 11:23.


#2580

Postad 14 januari 2020 - 11:35

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Hej

Jag ska följa upp detta. Återkommer.

Mvh

Niklas

 

Det är på SVT1 och TV4 som jag har fått ändra flera gånger för att få ut 5.1 ljudet



#2581

Postad 14 januari 2020 - 13:34

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

och så var det vanliga Favoritlistor Nicklas
 
Absolut inte så som det fungerar på One Place nu 
 
Det skall vara favoritlistor som man själv kan döpa och när man valt en lista är det den som skall gälla och det skall bara vara att gå in och välja vilka kanaler man vill ha i respektive lista från en lista. Precis så som det funkat i över 20 år på vanliga och fullt fungerande boxar


Helt enig i att den favorittliste som er på tidligere CD tunere er og foretrekke men går fint for meg og leve med den nye såkalte favorittliste, men det blir for dumt når du ikke kan bruke talltastene i henhold til valgt kanalrekkefølge.

#2582

Postad 14 januari 2020 - 22:12

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Nu sänder 1an 5,1ljud,men icke!!
Väljer danska då funkar de.
Canal Digital,ska det va så jävlens svårt?

#2583

Postad 14 januari 2020 - 22:24

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Nu sänder 1an 5,1ljud,men icke!!
Väljer danska då funkar de.
Canal Digital,ska det va så jävlens svårt?

Jag får ut 5.1 ljud med inställningen "Automatisk Svenska".



#2584

Postad 16 januari 2020 - 23:37

Unregisteredfdbfe8b9
  • Unregisteredfdbfe8b9
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 1

VAD ÄR DET SOM HÄNDER!! Stoppa denna cirkus och det nu........... En redan strulig box blev hel värdelös efter sista uppdateringen.  Inspelningar utan ljud, serieinspelningar som var bokade slutar att spela in, svart ruta långa stunder med seg respons, inspelningar slutar långt innan programmet slutat, tar lång tid att byta kanal väldigt ofta,

utan förvarning så dyker loggan med canal digital upp och försvinner sedan som inget hade hänt med ett tapp i programmet.

Hur kan ni släppa ut en uppdatering som inte är fixad för många av dom som har varit typ beta testare har ju upplyst er om många problem. Undrar om det finns någon OP box som fungerar som den var tänkt.

 

Nu börjar jag tröttna //



#2585

Postad 17 januari 2020 - 11:18

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Jag får ut 5.1 ljud med inställningen "Automatisk Svenska".

Oavsett vad jag väljer ”ingen 5.1 ljud”. Varför ? Sänder CD inte 5.1 ljud ens på SVT 1 och SVT2 ?
Den förra boxen skickade ju ut 5.1
Har tv OP boxar nu och samma saknad av 5.1 ljud i båda.
Eller kostar det kanske extra om man vill ha 5.1 ? 🤬🤯

Redigerat av Unregistered420cb7ee, 17 januari 2020 - 11:19.


#2586

Postad 17 januari 2020 - 11:19

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Varannanburk företag. Sagem 250gb burken var rena skiten,adb 500gb bra men slö, vita burken bra med follow me. Kaonburken bra men borttaget stöd för follow me???
Och nu One shit burken de borde återkalla och ersätta med nåt som funkar. Många fick ju aset gratis black friday för två år sen. Sen smartbox? De flesta tv har smartfunktioner. Känns som nåt överflödigt i enn produkt som är för vanlig tvtittande.Nä,återkalla och ersätt utan kostnad!!

#2587

Postad 17 januari 2020 - 13:08

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Oavsett vad jag väljer ”ingen 5.1 ljud”. Varför ? Sänder CD inte 5.1 ljud ens på SVT 1 och SVT2 ?
Den förra boxen skickade ju ut 5.1
Har tv OP boxar nu och samma saknad av 5.1 ljud i båda.
Eller kostar det kanske extra om man vill ha 5.1 ?

Jag förutsätter att du har valt "Flerkanalsljud" under inställningar för Canal Digital-appen.

 

SVT sänder inte alltid 5.1, när dom gör det brukar det stå 5.1 uppe i vänstra hörnet precis när programmet börjar. Det vanligaste är DD 2.0.

 

Prova med Discovery i stället som sänder 5.1 hela tiden.



#2588

Postad 17 januari 2020 - 15:22

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0

MYCKET intressant läsning i den här tråden, sitter själv med en påtvingad One Shit box som fungerar under all kritik... Vid kontakt med kundtjänst blir jag endast rekommenderad att "rensa data och cache", gång på gång, och dessa "specialtekniker" säger i stort sett samma sak... Har skrivit via messenger på Facebook där man numera slutat svara, är det verkligen rätt att låsa oss kunder till den här skiten när det finns oerhört mycket bättre boxar på marknaden ? 

Omstarter med en grå "Canal Digital" ruta, hänger sig vid kanalbläddring, oerhört seg att byta kanaler på, m.m.

 

Gör om, gör rätt säger jag bara !



#2589

Postad 17 januari 2020 - 15:33

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

MYCKET intressant läsning i den här tråden, sitter själv med en påtvingad One Shit box som fungerar under all kritik... Vid kontakt med kundtjänst blir jag endast rekommenderad att "rensa data och cache", gång på gång, och dessa "specialtekniker" säger i stort sett samma sak... Har skrivit via messenger på Facebook där man numera slutat svara, är det verkligen rätt att låsa oss kunder till den här skiten när det finns oerhört mycket bättre boxar på marknaden ? 

Omstarter med en grå "Canal Digital" ruta, hänger sig vid kanalbläddring, oerhört seg att byta kanaler på, m.m.

 

Gör om, gör rätt säger jag bara !

Låter som om du skulle ha intresse av FB-gruppen om OP-boxen?

 

https://www.facebook...20236525149166/



#2590

Postad 17 januari 2020 - 18:17

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Bruker texsting av programmer med texsttv og den henger seg opp vist ett opptak starter når teksttv er aktivert, da må jeg avslutte texsttv og legge den inn på nytt. Så vist jeg har start av opptak 4 ganger under en sending hvor texsttv er aktivert da må jeg avslutte og starte texsttv 4 ganger.
Bytte av kanal i Tv-guide virker ikke ved bytte til noen kanaler, prøvde og bytte fra NRK1 til SV1. Det funker ikke, men går jeg til TV3 fra NRK1 så virker det og da fra TV3 til SV1. Litt tungvint må jeg si.

#2591

Postad 17 januari 2020 - 19:24

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 1

är det verkligen rätt att låsa oss kunder till den här skiten när det finns oerhört mycket bättre boxar på marknaden ? 
 

Du är inte låst. Har du betalat för en OP så kräv pengarna tillbaka eller annan typ av kompensation som motsvarar priset.

Be dom skicka en CA modul kostnadsfritt (det minsta dom kan göra tycker jag) och köp en valfri mottagare med obegränsade möjligheter och en stabilitet som deras OP aldrig kommer uppnå.

Jag är fortfarande förvånad över er entusiaster som håller på att mecka med denna skrotprodukt.  När ska ni inse att den aldrig kommer fungera bra?

 

Kör en 5-6år gammal Vu+Duo2 för tillfället med CDs CA modul och jag är rätt säker på att jag inte ens startat om den under hela 2019. Den bara tuffar på.

Visst, jag kan med den setup inte spela in tre program och kolla på ett fjärde samtidigt men vem tusan gör det idag?

 

För övrigt så skrattar jag åt simpla saker som saknaden av bra favoritlistor och att det ska behöva ta x-antal sekunder att zappa mellan kanaler :P  

Fruktansvärt 1980 i min värld.

 

Tänk er gamle Sverker på Plus i SVT :P  Tror till och med att han inte hade kastat den i soptunnan utan att först hoppat på den och slagit sig trött med ett basebollträ!

Det är nog den enda tillfredsställelse man kan få ut av "Vår bästa box"



#2592

Postad 17 januari 2020 - 20:14

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Haha nu har även jag råkat ut för buggen med utrymmet. Startar boxen och den sa att hårddisken är full. Kollade och mycke riktigt 0% kvar. Tog bort allt jag kunde vilket inte va mycke och sparade kanske 5 program/filmer som vi inte har sett än. Boxen säger att 61% använt, hahah troligt. NOT.

Finns det nåt man kan göra förutom att formatera föratt få korrekt läsning av utrymmet? Det här känns inte riktigt OK då man kan inte lita på att boxen kommer spela in nåt i framtiden pga utrymmet. Ett par filmer och utrymmet är slut och sen är man rökt

Redigerat av Turbo-Danne, 17 januari 2020 - 20:15.


#2593

Postad 17 januari 2020 - 23:43

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Lite skoj är det med den sketboxen.Har inte fått ut 5.1ljud med nån ordning,nu visar det sej att vilket jag väljer utom svenska i "ljud o undertexter så funkar det.Alla utom svenska!!!!
Hela tiden har det inte gått att välja 2an då blir de svart i rutan.Man får gå tillbaka för att välja 2an igen.Detta har hänt hundratals gånger,bara med tv2.Detta är box nr 2.
Sketbox sa Karlsson.

#2594

Postad 18 januari 2020 - 01:59

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Låter som om du skulle ha intresse av FB-gruppen om OP-boxen?

https://www.facebook...20236525149166/

Jaha,så nu ska man även ha FB om man är CD kund med deras värdelösa hårdvara och support. Var i abonnemangs avtalet står detta ???? Trodde att det räckte med att betala ett hutlöst överpris för en tjänst som inte fungerar. Låter som en ide med gruppanmälan till KO !

Redigerat av Unregistered420cb7ee, 18 januari 2020 - 02:01.


#2595

Postad 18 januari 2020 - 07:10

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Jaha,så nu ska man även ha FB om man är CD kund med deras värdelösa hårdvara och support. Var i abonnemangs avtalet står detta ???? Trodde att det räckte med att betala ett hutlöst överpris för en tjänst som inte fungerar. Låter som en ide med gruppanmälan till KO !

Gruppen som föreslås, drivs av boxens användare med syfte att få kontakt mellan användare för att ge tyngd mot CD, dels för att kunna anmäla buggar, dels för att kunna föreslå förbättringar. Medlemskap är inget som CD kräver. Men några av deras anställda är medlemmar för att kunna fånga upp gruppens rapporter/åsikter/förslag.


Redigerat av Nisken, 18 januari 2020 - 09:43.


#2596

Postad 18 januari 2020 - 14:52

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0
Man måste ju ha CD'S hårdvara eftersom korten är parade med deras boxar, eller?

#2597

Postad 18 januari 2020 - 15:31

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 1

Man måste ju ha CD'S hårdvara eftersom korten är parade med deras boxar, eller?

Man kan nyttja valfri box/TV/CA-modul som kan koda av Conax och få tillgång till ge flesta kanalerna utan pairing. Paradoxalt måste man däremot paira kort med CD:s boxar för att få bild. 



#2598

Postad 18 januari 2020 - 17:41

Unregistered0add459c
  • Unregistered0add459c
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Hej Niklas

  1. Med nya mjukvaran som släpptes i vintras så har ljudlösa inspelningar tyvärr blivit en daglig bugg. Detta är allvarligt med så dyr produkt.
  2. Fortfarande är tiden att byta kanal eller ta upp meny så slö så det känns som 90-talets första staplande steg med IP tv.

mvh

Dive



#2599

Postad 18 januari 2020 - 17:53

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Man kan nyttja valfri box/TV/CA-modul som kan koda av Conax och få tillgång till ge flesta kanalerna utan pairing. Paradoxalt måste man däremot paira kort med CD:s boxar för att få bild. 

 

Va?

Samtliga kanaler fungerar i valfri mottagare med stöd för CA modul. (UHD kanalen kräver naturligtvis en mottagare med 4K stöd)


Man måste ju ha CD'S hårdvara eftersom korten är parade med deras boxar, eller?

Nej



#2600

Postad 18 januari 2020 - 17:56

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Haha nu har även jag råkat ut för buggen med utrymmet. Startar boxen och den sa att hårddisken är full. Kollade och mycke riktigt 0% kvar. Tog bort allt jag kunde vilket inte va mycke och sparade kanske 5 program/filmer som vi inte har sett än. Boxen säger att 61% använt, hahah troligt. NOT.
Finns det nåt man kan göra förutom att formatera föratt få korrekt läsning av utrymmet? Det här känns inte riktigt OK då man kan inte lita på att boxen kommer spela in nåt i framtiden pga utrymmet. Ett par filmer och utrymmet är slut och sen är man rökt

Trodde sletting av programmer var ordnet, har blitt bedre i hvertfall for meg, får slette litt og se hva som skjer.
Det jeg irriterer meg mest over nå er disse svart skjem pausene på 5-6 sekunder som kommer oftere og oftere, trolig 10-15 ganger i timen. Håper dette går ann og fikse snart.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.