Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG OLED 2020: BX CX GX WX ZX OCH RX

915 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG OLED48CX (TV) 0 10 (4) 12 890:-
LG OLED55BX (TV) 0 0 (0) 10 990:-
LG OLED55CX (TV) 0 8,53 (17) 13 322:-
LG OLED55GX (TV) 0 10 (1) 17 931:-
LG OLED55GX6 (TV) Rapporterad 0 0 (0) Inga priser
LG OLED65BX (TV) 0 0 (0) 17 990:-
LG OLED65CX (TV) 2 8,94 (33) 19 490:-
LG OLED65GX (TV) 0 9,13 (8) 24 886:-
LG OLED65WX (TV) 0 0 (0) 49 990:-
LG OLED77CX (TV) 2 10 (2) 37 990:-
LG OLED77GX (TV) 0 8 (2) 48 303:-
LG OLED77ZX (TV) 0 0 (0) 175 939:-
LG OLED88ZX (TV) 0 0 (0) Inga priser
13 relaterade trådar

Postad 28 februari 2021 - 10:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Veteran

• 2 386 inlägg
  • 0

Dom var inte supersnabba, skulle säga 3+ veckor innan servicetekniker hörde av sig och en vecka till innan han var på plats. och då jagade jag på dom på Mail och telefon rätt så ofta.

Ok, tur att tvn åtminstone fungerar bra annars hade det varit extremt drygt.

Postad 28 februari 2021 - 13:02

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 072 inlägg
  • 1

Hej!

Har en 65GX sen en dryg vecka tillbaka och jag noterade för ett par dagar sedan det du beskriver just på viaplayappen, som diffusa "ringar på vattnet" i bakgrunden på appen. Nu blev jag inte direkt orolig för att något skulle vara trasigt i panelen då de mesta annat jag tittat på ser klockrent ut i mitt tycke. Men jag håller med, skulle allt man tittade på se ut som i viaplayappen skulle ju tvn vara oanvändbar men som sagt, har bara sett det i just den appen.

Ser lika ut här, CX65. Ser inte bra ut (liknande) på Disney+-appen heller.

Tack för svar!

Postad 28 februari 2021 - 19:35

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Ni som haft reparatörer via LG hemskickade, hur lång tid tog det innan ni felanmälde tills någon faktiskt kom hem? Det har gått två veckor och inte ett ljud, ringde LG igen men det gav föga hjälp.

Dom var inte supersnabba, skulle säga 3+ veckor innan servicetekniker hörde av sig och en vecka till innan han var på plats. och då jagade jag på dom på Mail och telefon rätt så ofta. [...]

Har fått utbytt panel på ett par LG OLED:s (inte just dessa årsmodeller dock) och det har för det mesta gått ganska snabbt för mig, inom ett par dagar/en vecka. Mycket beror på var du bor, hur fort en ny panel kan skickas och vilka reparatörer som finns i närheten samt hur mycket jobb de redan har bokade.

Alltså, LG delegerar arbetet till externa reparatörer, så beroende på hur fort LG kan skicka ny panel och delegera arbetet samt hur fort reparationsfirman kan ta sig an jobbet så kan tiden säkert variera stort beroende på var i landet du befinner dig (+/- tur/otur).

Postad 01 mars 2021 - 17:36

Cahors
  • Cahors
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Blev cx65 igår istället för b65 då cdon hade 10 %

Nu undrar jag om någon sitter på "rätt" inställningar för becksvart rum och som då vill dela med sig av dom.
Förhoppningsvis får jag den innan helgen och längtar som ett barn på julafton.

Postad 01 mars 2021 - 18:11

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Veteran

• 2 386 inlägg
  • 0

Har fått utbytt panel på ett par LG OLED:s (inte just dessa årsmodeller dock) och det har för det mesta gått ganska snabbt för mig, inom ett par dagar/en vecka. Mycket beror på var du bor, hur fort en ny panel kan skickas och vilka reparatörer som finns i närheten samt hur mycket jobb de redan har bokade.

Alltså, LG delegerar arbetet till externa reparatörer, så beroende på hur fort LG kan skicka ny panel och delegera arbetet samt hur fort reparationsfirman kan ta sig an jobbet så kan tiden säkert variera stort beroende på var i landet du befinner dig (+/- tur/otur).

Reparationsfirman hörde iaf av sig idag, dom hade fått reservdelar nu så jag antar att det kanske var därför det tog lite tid. 3v iaf från att jag anmälde och dom kommer redan imorgon.

Postad 01 mars 2021 - 21:03

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1 841 inlägg
  • 0

Blev cx65 igår istället för b65 då cdon hade 10 %

Nu undrar jag om någon sitter på "rätt" inställningar för becksvart rum och som då vill dela med sig av dom.
Förhoppningsvis får jag den innan helgen och längtar som ett barn på julafton.

Brukar sällan bli bra att kopiera inställningar, man kan lika gärna göra bilden sämre då.

Om man inte gör en unik kalibrering så är det antagligen bäst att använda Filmmaker mode.

Postad 01 mars 2021 - 21:16

Cahors
  • Cahors
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Hur ska jag koppla för bästa resultat? Har en Onkyo 676 och en Samsung K8500 uhd. Tidigare körde jag recivern som hdmi växel.

Postad 03 mars 2021 - 20:33

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 429 inlägg
  • 0

Hej, en vän till mig kommer antagligen köpa en CX modell... han är lite nojjig för han läst lite om inbränning, sa till honom att han kan nog vara väldigt lugn nu på dagens oleds, han kommer använda svt play mest, kan bli flera timmar irad, sen är det ju ytube, netflix och diverse streamingstjänster, han kommer också ha en mac mini kopplad till den, men kommer lägga in så skärmsläckare går igång rätt fort om man har tex spotify etc igång, och ha så Tvn stängs av efter några timmar också. Lovade skriva här och kolla av lite om nån av alla som köpt den av medlemmarna märkt av nånting. :)

Postad 03 mars 2021 - 21:57

Yugoboy
  • Yugoboy
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Hej, en vän till mig kommer antagligen köpa en CX modell... han är lite nojjig för han läst lite om inbränning, sa till honom att han kan nog vara väldigt lugn nu på dagens oleds, han kommer använda svt play mest, kan bli flera timmar irad, sen är det ju ytube, netflix och diverse streamingstjänster, han kommer också ha en mac mini kopplad till den, men kommer lägga in så skärmsläckare går igång rätt fort om man har tex spotify etc igång, och ha så Tvn stängs av efter några timmar också. Lovade skriva här och kolla av lite om nån av alla som köpt den av medlemmarna märkt av nånting. :)

Är han orolig för inbränningar kan han alltid köpa till förlängd garanti, då är han säker i 5 år i alla fall.

https://www.elgigant...-tv-totalt-5-ar

Postad 04 mars 2021 - 10:38

Senjin
  • Senjin
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Funderar också på en CX 65 men hur fraktar man den, kan man lägga den ner eller måste den stå upp, har en XC60 och det är inget jätte bagage.

Postad 04 mars 2021 - 10:55

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0

Funderar också på en CX 65 men hur fraktar man den, kan man lägga den ner eller måste den stå upp, har en XC60 och det är inget jätte bagage.

Du kan lägga den

Postad 04 mars 2021 - 12:07

Cahors
  • Cahors
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Hemkörning?

Postad 04 mars 2021 - 13:16

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 429 inlägg
  • 0

Är han orolig för inbränningar kan han alltid köpa till förlängd garanti, då är han säker i 5 år i alla fall.

https://www.elgigant...-tv-totalt-5-ar

Tack, men tänkte mest era tankar/ erfarenheter som köpt modellen. :) 

Postad 04 mars 2021 - 15:29

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1 083 inlägg
  • 0

Tack, men tänkte mest era tankar/ erfarenheter som köpt modellen. :)

Finns en del inlägg om det på förra sidan. citerar om mitt inlägg från den:

Har haft min CX i några månader nu och inte sett några permanenta inbränningar. Dock märkt av en tillfällig en gång i Youtube appen med en väldigt skrällig färgad Youtube thumbnail som var på skärmen en stund (CyberPunk i det fallet, har ju väldigt skrikig gul färg). Den låg kvar som en skugga en stund när jag bytte till Amazon Prime appen, men inte märkt av det sen dess och varit extra nitisk med att försöka hitta sådana tillfälliga inbränningar sen dess.

Spelat en del spel (AC: Valhalla på PS5:an) och inte märkt av inbränningar av HUD:en där t.ex.

Postad 04 mars 2021 - 17:41

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 429 inlägg
  • 0
Tackar :)

Postad 04 mars 2021 - 22:31

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Ställ in texten på netflix tex till genomskinlig vit med svart genomskinlig bakgrund. Mycket bättre en gult med full styrka. Apple tv 4k har jag också inställt så universelt. Har en b6 och fick aldrig inbränningar på första panelen som gick sönder efter 3,5år. Kollar mest streaming. Inga statiska loggor ofta direkt.

Redigerat av axion84, 04 mars 2021 - 22:35.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.