Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony OLED 2018

169 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 07 juli 2018 - 16:08

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 1

D-nice, rätt känd kalibrerare i USA som brukar vara med på diverse hdtvshootout släppte sina AF8 inställningar precis. Intressanta saker är att han rekommenderar ACE/Adv. contrast enhancer till low på dolby vision, en liten boost på gamma till 1 (från 0) och han gillar sonys smooth gradation på allt då han själv intygar att det inte finns något negativt med funktionen utan bara hjälper posterisation.

 

Prövat dessa någon dag och känner inget negativt då jag hade Flatpanels innan.

 

 

Cinema Pro SDR
Brightness Menu
Brightness: Max
Contrast: 90
Gamma: -1
Black Level: 50
Black ADJ: Off
ACE: Off
Peak Luminance: Low
 
Color Menu
Color Temp: Expert 1
 
Clariy Menu
Reality Creation: Off
Smooth Gradation: Low
 
Motion Menu
Motionflow: True Cinema
CineMotion: Low
 
 
 
Cinema Pro HDR
Brightness Menu
Brightness: Max
Contrast: 90
Gamma: 0
Black Level: 50
Black ADJ: Off
ACE: Off
Peak Luminance: High
 
Color Menu
Color Temp: Expert 1
 
Clariy Menu
Reality Creation: Off
Smooth Gradaion: Low
 
Motion Menu
Motionflow: True Cinema
CineMotion: Low
 
 
 
Dolby Vision
Brightness Menu
Brightness: Max
Contrast: Max
Gamma: 1
Black Level: 50
Black ADJ: Off
ACE: Low
Peak Luminance: High
 
Color Menu
Color Temp: Expert 1
 
Clariy Menu
Reality Creation: Off
Smooth Gradation: Low
 
Motion Menu
Motionflow: True Cinema
CineMotion: Low
 

Redigerat av wesslan, 07 juli 2018 - 16:15.


#52

Postad 07 juli 2018 - 16:17

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Har inte bestämt mig om jag gillar flatpanels rörelseinställning eller D-nice. Tror flatpanels har magi som vissa inte gillar men tycker det flyter gudomligt medans D-nice är mer korrekt utan något som rör signalen.



#53

Postad 08 juli 2018 - 21:28

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Tackar för svaren!Jag ska prova mig fram med dom inställningar ni visat samt länkat till👍😊.

#54

Postad 09 juli 2018 - 17:55

Unregistereda21abf58
  • Unregistereda21abf58
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

ni som har denna tv, vad anser ni om den....va och kollade på elgiganten, givetvis får man ingen rättvis bild med deras demoslinga,  men såg att den inte va så ljusstark, nog tillräcklig i hemmamiljo skulle jag tro ändå..sen ser man lite lila skimmer på ytan, antar det är nåt filter ?   tyckte det oled svarta va lite mer lila aktig ?

 

men förmodar det gäller alla paneler då dom tillhandahålls av LG



#55

Postad 09 juli 2018 - 19:57

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Tillräckligt ljusstark är en smaksak. För mig som prioriterar film/serier i mysbelysning alltid är det inga problem och grymt nöjd med sonyns hantering av detaljer färger och rörelser. Inte sett nåt lila här hemma.

 

Mer lite ont i ögonen så här i början av allt ljus från HDR då man inte är van ;)

 

Har du ett mycket ljust vardagsrum och tänker titta mycket där och massa sport så finns risk att du blir besviken på sonys modell och även om du spelar mycket kan andra tvs passa bättre som är ljusstarkare och har lägre inputlag.


Redigerat av wesslan, 09 juli 2018 - 19:57.


#56

Postad 11 juli 2018 - 10:01

Unregistereda21abf58
  • Unregistereda21abf58
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

ja föredrar mysbelysning med helst tv, drar gärna för persinennerna....men antar denna inte är så ljussvag som en plasma kan upplevas ?



#57

Postad 11 juli 2018 - 17:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

ja föredrar mysbelysning med helst tv, drar gärna för persinennerna....men antar denna inte är så ljussvag som en plasma kan upplevas ?

Den är betydligt mer ljusstark än en plasma ja. Och har ett bättre reflex/kontrast-filter än de flesta (alla troligtvis, kanske att ZT60 var på liknande nivå) plasmor.

#58

Postad 11 juli 2018 - 17:32

Unregistereda21abf58
  • Unregistereda21abf58
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Den är betydligt mer ljusstark än en plasma ja. Och har ett bättre reflex/kontrast-filter än de flesta (alla troligtvis, kanske att ZT60 var på liknande nivå) plasmor.


vad bra att det är så. då kommer det funka fint...st60 jag har nu är svag dagtid...då känns en lcd roligare se på

#59

Postad 12 juli 2018 - 13:02

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

vad bra att det är så. då kommer det funka fint...st60 jag har nu är svag dagtid...då känns en lcd roligare se på

 

Alltså, ST60 har inte en suck mot någon modern OLED på något sätt :)



#60

Postad 13 juli 2018 - 06:47

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Efter att ha kalibrerat min Sony 65af8.Så har jag märkt stt jag måste köra peak luminans på ”low” eller ”off” ,annars får jag posteringar i mörka delar av bilden,vilket ser ut som aska i bilen.Tänk på att tv’n själv automatiskt sätter peak luminans på high varje gång du kör en hdr film.Så nu går jag in varje gång och ändrar till low/off innan jag kör en hdr film.
Annars är teven helt fantastisk när det gäller klar och fin bild utan något kryp i bilden.
Dock skulle jag vilja ha en lite ljusstarkare bild,framför allt i mörkare partier i bilden.
Nu är jag perfektionist,som letar fel och vill ha bilden 100% perfekt.
Använder man bara Ultra hd filmer med betyg på minst 4,5/5,0 (Revenant/Deadpool) så är bilden makalöst bra.

Hade som referens på Blu ray (gällande bild kvalité) ”Skyfall”,men måste säga att nya Black panther är lika bra dock annorlunda förgsatt (tyvärr inte så bra ljud),men inget som störde mig så mycket,då jag kör försteg/slutsteg med minst 250w rms till vsrje högtalare,så det var bara att vrida upp volymen 5steg.

#61

Postad 13 juli 2018 - 08:33

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0

Efter att ha kalibrerat min Sony 65af8.Så har jag märkt stt jag måste köra peak luminans på ”low” eller ”off” ,annars får jag posteringar i mörka delar av bilden,vilket ser ut som aska i bilen.Tänk på att tv’n själv automatiskt sätter peak luminans på high varje gång du kör en hdr film.Så nu går jag in varje gång och ändrar till low/off innan jag kör en hdr film.
Annars är teven helt fantastisk när det gäller klar och fin bild utan något kryp i bilden.
Dock skulle jag vilja ha en lite ljusstarkare bild,framför allt i mörkare partier i bilden.
Nu är jag perfektionist,som letar fel och vill ha bilden 100% perfekt.
Använder man bara Ultra hd filmer med betyg på minst 4,5/5,0 (Revenant/Deadpool) så är bilden makalöst bra.

Hade som referens på Blu ray (gällande bild kvalité) ”Skyfall”,men måste säga att nya Black panther är lika bra dock annorlunda förgsatt (tyvärr inte så bra ljud),men inget som störde mig så mycket,då jag kör försteg/slutsteg med minst 250w rms till vsrje högtalare,så det var bara att vrida upp volymen 5steg.


Hur kalibrerade du, med vilka verktyg och mot vilket mål?

Med vänlig hälsning,

/Pär

#62

Postad 13 juli 2018 - 18:31

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Kalibrerade enligt hemmabiotidningens inställningar för mörkt rum.

#63

Postad 13 juli 2018 - 18:37

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Kalibrerade enligt hemmabiotidningens inställningar för mörkt rum.

 

<HelmetOn=true> :D



#64

Postad 13 juli 2018 - 21:38

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Morgan M: testa och kör med smooth gradation på low i alla lägen (inte bara SDR) så borde posteriseringarna bli lite mindre och rekommenderas på flera håll.

 

Trodde jag skulle se mer posterisering än jag gör efter allt jag läst om oled men inget jag själv stört mig på efter ett antal filmer och serier och jag låter all HDR vara kvar på high. Men alla är vi olika petiga, Säker att man kan hitta fel på allt om man letar noga. Dock är posteriseringar bättre på årets modeller överlag så blir nog inte mycket bättre än så här med tekniken. Det jag själv upplever är att bilden är mörkare i tonen än min VT60 som ändå var lågt inställd och för mörkt rum. 

 

Just DV läget behöver lite extra knuff (pga för mörkt ffrån början? Kan hoppas sony putsar där) så där är gamma 1 rekommenderat och sen advanced contrast enhancer - On för endast DV läget för att ljusa upp lite till. 



#65

Postad 14 juli 2018 - 06:40

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Improwise:?

#66

Postad 14 juli 2018 - 06:45

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Wessla:Jag har faktiskiskt den inställningen nu (Smooth gradation på low).Och det blew bättre🙂.Det konstiga var att jag ställde in det först,men sen var det tillbaka på high?

#67

Postad 14 juli 2018 - 06:58

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Improwise:?

Han menar att du förmodligen kommer att åka på lite kritik efter ditt påstående. Då du bara har kopierat någon annans inställningar så har du inte kalibrerat din TV.



#68

Postad 14 juli 2018 - 10:06

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Wessla:Jag har faktiskiskt den inställningen nu (Smooth gradation på low).Och det blew bättre.Det konstiga var att jag ställde in det först,men sen var det tillbaka på high?

 

Också sett att det spökar ibland med inställningarna, tjejen blir tokig då jag alltid vill "kolla menyerna" innan man ser nåt, men man vill ju vara säker på bästa bild :P 



#69

Postad 14 juli 2018 - 10:29

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0

Kalibrerade enligt hemmabiotidningens inställningar för mörkt rum.


Då är den inte kalibrerad, endast inställd...

#70

Postad 14 juli 2018 - 16:14

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Efter att ha kalibrerat min Sony 65af8.Så har jag märkt stt jag måste köra peak luminans på ”low” eller ”off” ,annars får jag posteringar i mörka delar av bilden,vilket ser ut som aska i bilen.Tänk på att tv’n själv automatiskt sätter peak luminans på high varje gång du kör en hdr film.Så nu går jag in varje gång och ändrar till low/off innan jag kör en hdr film.
Annars är teven helt fantastisk när det gäller klar och fin bild utan något kryp i bilden.
Dock skulle jag vilja ha en lite ljusstarkare bild,framför allt i mörkare partier i bilden.
Nu är jag perfektionist,som letar fel och vill ha bilden 100% perfekt.
Använder man bara Ultra hd filmer med betyg på minst 4,5/5,0 (Revenant/Deadpool) så är bilden makalöst bra.

Hade som referens på Blu ray (gällande bild kvalité) ”Skyfall”,men måste säga att nya Black panther är lika bra dock annorlunda förgsatt (tyvärr inte så bra ljud),men inget som störde mig så mycket,då jag kör försteg/slutsteg med minst 250w rms till vsrje högtalare,så det var bara att vrida upp volymen 5steg.

Den här ska tydligen vara så bra out of the box med cinema pro mode att man knappt ser skillnad kalibrerad.

Från avforums af8 rescension.
"Cinema Pro Mode: There are two Cinema modes, but the pro setting is the one to choose to guarantee no back door processing or image tampering. This will look dull and washed out if you are flicking between all the modes at once because our eyes are programmed to pick out the brightest and most colourful images, it’s why those modes are used in shops to sell you a TV. But by sticking with this mode and watching for at least a couple of days without flicking back and forth you will start to see just how realistic, accurate and detailed the Cinema Pro mode is, and you can be confident you are seeing the content as it was intended to be seen. All image assessment going forward in this review is done using this image preset.

In SDR the out of the box performance is excellent with superbly deep black levels, stunning levels of shadow detail and extremely natural colours. Motion is also excellent with no issues whatsoever to report with banding or dirty screen effect. Indeed the Sony is up there with the best OLEDs on the market and out of the box is very accurate. We doubt many users would notice any of the small image errors discussed above which means most will just enjoy the superb image quality on offer."

Calibrated image performance
"With the AF8 being as accurate as it was out of the box there wasn’t a huge step up in image quality once calibrated"

"The only question is if it will be worthwhile getting the AF8 calibrated if the results on our retail sample are representative of all the AF8’s out there."

Från Rtings. Högt betyg.

Pre calibration 8.6

Out of the box color accuracy is very good. Gamma almost follows our target directly, with only a small spike at the high end. Color temperature is a little warm, but most people won't notice it. Even without any calibration, the A8F is accurate for most people.

Då är det ganska bra endå :)

Panasonic är nog ännu lite vassare out of the box.

Redigerat av axion84, 14 juli 2018 - 16:17.


#71

Postad 14 juli 2018 - 19:45

sune bejas
  • sune bejas
  • Beroende

  • 1 002 inlägg
  • 0
wrgb oled tvs går inte att kalibrera till referens.
stabila upp till 100 nits sen går det utför.
https://www.avsforum...ml#post56201380
så glöm det där med kalibrering.

ställ in bilden så den ser bra ut
klart ;)

#72

Postad 16 juli 2018 - 12:37

Unregistered4a294113
  • Unregistered4a294113
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Var på EG och hittade en Sony A1 För 13999, demo-ex och tänkte kolla om någon har erfarenhet av att köpa det? Framförallt oled. Gärna andra synpunkter, åsikter, tas emot innan jag slår till.

#73

Postad 16 juli 2018 - 16:06

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Risken med en demo tv från butik är att den gått 10 tim/ dag.Just med oled är det inbränningar som finns risk stt det är.

#74

Postad 19 juli 2018 - 21:24

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Använder nån tvn att spela på? Har den nåt märkbart inputlag? Siffermässigt ligger den ju efter t ex LG på den fronten vad sett

#75

Postad 19 juli 2018 - 21:40

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Använder nån tvn att spela på? Har den nåt märkbart inputlag? Siffermässigt ligger den ju efter t ex LG på den fronten vad sett

Beror på vad du hade innan och hur känslig du är. Kom från en plasma med 36ms så denna med 31 är minst lika bra. Sen finns det säkert flera som kanske spelar snabba spel som tycker 10ms extra på sony mot LG är olidligt. Ska du spela 4K går sony fint, ska du även köra 1080p och under rekommenderar jag inte sony i dagsläget då det blir ännu högre inputlag då.


Redigerat av wesslan, 19 juli 2018 - 21:41.


#76

Postad 19 juli 2018 - 21:57

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Har en 3 år gammal Samsung idag och har för mig den låg på dryga 20 ungefär som LGn och det funkar ju kanon men man har ingen koll vart det väl börjar märkas av på allvar. Ser riktigt fin ut i övrigt denna 😊

#77

Postad 29 juli 2018 - 19:43

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Får en 65AF8 hemlevererad på tisdag. Sitter idag med en LG C7 55:a. Varit i valet och kvalet om jag ska byta eller inte. Befarar att jag kommer sakna WebOS och fjärrkontrollen. Ser fram emot Sonys rörelsehantering, uppskalning och större bild. Tycker även LGs tone mapping verkar mer rimlig, men tror inte det är något jag i praktiken kommer märka av.

 

Håller tummarna för att jag inte ska behöva ångra bytet.

 

Några tips om vad det första är man ska göra efter att TVn är installerad?



#78

Postad 29 juli 2018 - 20:47

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 2

Får en 65AF8 hemlevererad på tisdag. Sitter idag med en LG C7 55:a. Varit i valet och kvalet om jag ska byta eller inte. Befarar att jag kommer sakna WebOS och fjärrkontrollen. Ser fram emot Sonys rörelsehantering, uppskalning och större bild. Tycker även LGs tone mapping verkar mer rimlig, men tror inte det är något jag i praktiken kommer märka av.
 
Håller tummarna för att jag inte ska behöva ångra bytet.
 
Några tips om vad det första är man ska göra efter att TVn är installerad?


Ta fram popcorn å några fina öl

#79

Postad 30 juli 2018 - 12:19

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Ställ in efter nåt vettigt, tex Flatpanels, https://www.flatpane...l&id=1523863026 Sen är det bara att njuta. Otroligt bra tv direkt ur kartong med manuella inställningar.

 

Efter ha kikat på inbyggda Netflixappen och nya Extinction rullen i 4K dolby vision som man tänkte skulle kunna vara det bästa Netflix har i 4K speciellt med DV har jag insett hur otroligt dåligt strömmande material kan vara. Värre bild har jag inte ens sett på 1080p eller under så undvik streaming med låg bitrate så du inte blir för besviken på tvn :) DV på skiva ser fantastiskt ut!  



#80

Postad 31 juli 2018 - 17:25

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Har bara precis satt igång TVn (65" AF8) och har inte tid att leka runt just nu. Kanske en dum fråga, men ställer jag in bilden olika för olika inputs? Dvs HDMI1, Netflix-appen, etc... 

 

Eller gör man en inställning och sedan kör den på allt, inkl HDR?

 

Kommer det upp logo för HDR och Dolby Vision så man vet att tvn kör det?

 

Sjukt nervös att jag kommer sakna min C7:a, inte det man vill när man pungat ut närmare 30 lakan för en tv-maskin  :wacko:



#81

Postad 31 juli 2018 - 18:34

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Vad är det du ska sakna...DV?

#82

Postad 31 juli 2018 - 21:08

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Vad är det du ska sakna...DV?

Ljusflöde möjligen.

#83

Postad 31 juli 2018 - 21:12

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Inputlag oxå kansje...det jag tycker är den största nackdelen om man läser runt, annars gillar jag Sony så vill gärna att den ska va bra.



#84

Postad 01 augusti 2018 - 20:59

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 1

Vad är det du ska sakna...DV?

 

DV var en klar besvikelse. Får jobba mer med inställningarna, men här gav C7 en bättre upplevelse. Det är främst mörka/skuggiga partier som inte funkar. Jag är inte ens säker på vilka inställningar jag har för Netflix, som är min enda DV-källa.

 

Sedan kommer jag sakna fjärrkontrollen och WebOS från C7.

 

Misstänker dock starkt att Gud anser att jag ska sluta bitcha om fjärrkontrollen. Han försökte lära mig en läxa idag genom att visa livet helt utan fjärrkontroll. Men jag överlistade honom då jag lite av en slump gick förbi tvättmaskinen 2-3 minuter efter jag startat den. Hörde ett dunsande ljud från tvättmaskinen och när jag tittade in såg jag till min förskräckelse min en dag gamla fjärrkontroll till min AF8 snurra runt där inne bland handdukar och lakan. Avbröt snabbt som fanken tvättprogrammet. Rusade till TVn och tryckte på On, inget hände - livet passerade revy. Kom då på att jag dragit ut strömmen pga åska. Kopplade in allt igen och fjärren funkade *puh*.

 

Så dagens tips är nog att om ni har barn i 1-årsåldern, med intresse för såväl fjärrkontroller som tvättmaskinen, så kolla alltid i tvättmaskinen innan ni börjar lägga in tvätten.

 

Idag har tiden med TVn mest gått till att få upp den på väggen. Ser bättre ut på väggen än C7:an. Iaf med mitt väggfäste. Beror på att baksidan är svart och att den inte går lika långt ut på kortsidan som C7 gjorde med sitt vita bakstycke. Kablarna göms dessutom helt istället för att delvis sticka ut på sidan som på C7.

 

Om någon kan beskriva vilken bildinställning det är som används till Netflix så vore det toppen. Är den man ställer in på appar?



#85

Postad 01 augusti 2018 - 21:09

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Haha, i tvättmaskinen! Top 5 av ställen man inte vill hitta den.



#86

Postad 02 augusti 2018 - 07:46

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Kör flatpanels inställningar under bildinställningar på sonyn så funkar det både för SDR och HDR på Netflix, samma med blu-ray, UHD och allt.



#87

Postad 11 augusti 2018 - 12:53

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Jag förstår inte riktigt hur jag gör för att göra separata inställningar för SDR, HDR och DV. Om jag t.ex. gör inställningarna för HDMI1, hittar jag bara en uppsättning inställningar. Jag förstår inte hur jag gör för att göra olika inställningar för SDR och HDR. 

 

För som jag förstår det så kan man göra olika inställningar beroende på format, så väljer TVn rätt inställningar baserat på det format som visas?



#88

Postad 11 augusti 2018 - 14:21

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Jag förstår inte riktigt hur jag gör för att göra separata inställningar för SDR, HDR och DV. Om jag t.ex. gör inställningarna för HDMI1, hittar jag bara en uppsättning inställningar. Jag förstår inte hur jag gör för att göra olika inställningar för SDR och HDR.

För som jag förstår det så kan man göra olika inställningar beroende på format, så väljer TVn rätt inställningar baserat på det format som visas?


Är det inte som med LG att man bara kan ställa in ex hdr när hdr matas till tvn?

#89

Postad 11 augusti 2018 - 15:58

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Är det inte som med LG att man bara kan ställa in ex hdr när hdr matas till tvn?

 

Jo, det var samma. Bara att jag inte hittade "Action menu"-knappen på fjärrkontrollen förrän nu. Hela tiden gått genom Home-menyn för inställningar och då kunde jag inte komma åt rätt inställningar.



#90

Postad 30 augusti 2018 - 20:47

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Kollade på Black Mirror ikväll, avsnittet Hang the DJ. Väldigt mycket posterisation. T.ex. vid 4:30 och någon minut fram, och sedan vid ca 48:00.

 

Får ni samma på era AF8?



#91

Postad 31 augusti 2018 - 10:01

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Källan blu-ray eller netflix?



#92

Postad 02 september 2018 - 06:24

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Det är via TVns interna Netflix.



#93

Postad 03 september 2018 - 13:22

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Får liknande problem på Ozark s02 i mörka scener på 4K DV från netflix appen. Tror att vissa serier verkar ha lite halvdana streamingvarianter. Ofta ser de minst lika bra ut eller bättre från blu-ray eller 1080p varianten.



#94

Postad 08 september 2018 - 15:19

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

:rolleyes:

 

https://www.forbes.c...l/#4b0b200e2ecc



#95

Postad 08 september 2018 - 16:15

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

:rolleyes:
 
https://www.forbes.c...l/#4b0b200e2ecc


Blev du glad?

#96

Postad 27 september 2018 - 05:56

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0

I Avsforums recension så fick A8F väldigt mycket kritik för operativsystemet, som enligt dem mer eller mindre gjorde tv:n oanvändbar som annat än monitor.

 

Lång reaktionstid på knapptryckningar, tröga kanalbyten, krascher mm.

 

Hur upplever ni som äger tv:n den delen?

Ex. att se på och spela in tv-kanaler på hdd, inställningar, köra appar och använda tv:n som central enhet för att styra annan utrustning som ex Apple-tv osv. 


Redigerat av JockeJ, 27 september 2018 - 06:04.


#97

Postad 27 september 2018 - 07:01

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0

I Avsforums recension så fick A8F väldigt mycket kritik för operativsystemet, som enligt dem mer eller mindre gjorde tv:n oanvändbar som annat än monitor.

 

Lång reaktionstid på knapptryckningar, tröga kanalbyten, krascher mm.

 

Hur upplever ni som äger tv:n den delen?

Ex. att se på och spela in tv-kanaler på hdd, inställningar, köra appar och använda tv:n som central enhet för att styra annan utrustning som ex Apple-tv osv. 

 

Android TV 7.0 är helt jäkla hopplöst, särskilt på Sony apparater. Det finns lite tweaks man kan göra för att snabba upp det men Android 8.0 kan inte komma fort nog nu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=w3ZnPq06jjA



#98

Postad 27 september 2018 - 08:26

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Tror ni android 8,0 gör så stor skillnad då?

#99

Postad 27 september 2018 - 09:57

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0

Tror ni android 8,0 gör så stor skillnad då?

 

Hoppet är det sista som överger en människa :)



#100

Postad 27 september 2018 - 10:34

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Hoppet är det sista som överger en människa :)


Det e sant :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.