Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SMS från TELIA på kväll (kl. 21.21)

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 mars 2017 - 07:09

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0

Hade precis börjat slumra till, enormt nöjd med en hård arbetsdag bakom mig. Då piper det i mobilen- klarvaken. Vem SMSár så här sent. Försökte analysera situationen och var plötsligt klarvaken. En olycka....dödfall....larm av något slag.........?

 

Näää det var TELIA som skulle göra reklam för någon j***a elektroniktjänst.

 

Tack så mycket TELIA för att jag fick info!

 

En nyanställd och nyutbildad marknadsförare med en dygnsrytm som aviker från min egen. Lycka till med kampanjen. Tack förresten för att jag inte fick SMS kl 3 på natten. Tack så väldigt mycket.



#2

Postad 23 mars 2017 - 07:23

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 7
Jag anser att har man mobilen på så får man skylla sig själv.

Att gnälla på ex. Telia är bara larvigt imho.

#3

Postad 23 mars 2017 - 09:50

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0

Jag anser att har man mobilen på så får man skylla sig själv.

Att gnälla på ex. Telia är bara larvigt imho.

Man skall alltså stänga av mobilen. Bra tips!

 

Syfte med inlägget: att få TELIA att lägga in en spärr (klockslag) när man skickar reklam till kunderna. Varför skickar man inte ut före kl. 18 tex? Har försökt att spärra reklam från TELIA, men det går inte pga. att jag begärt hemligt nummer. Vilket fyller sitt syfte att stoppa andra okynnesringare (säljare) som vill prångla ut nya super- erbjudanden av diverse art.



#4

Postad 23 mars 2017 - 09:58

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

En välkommen funktion i mobilen skulle vara att kunna välja "ingen signal" på sms och mail från vissa avsändare.



#5

Postad 23 mars 2017 - 10:25

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
I min telefon finns en "stör ej-funktion", där man kan välja att telefonen är tyst vissa tider vissa dagar. Det går även vitlista vissa nummer eller ställa in så att ringsignalen låter om någon ringer två gånger inom 15 minuter. Antar att de flesta har liknande funktioner.

Personligen stör jag mig mer på säljare som ringer när man jobbar.

#6

Postad 23 mars 2017 - 10:42

Bubben141
  • Bubben141
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0

Man skall alltså stänga av mobilen. Bra tips!

Syfte med inlägget: att få TELIA att lägga in en spärr (klockslag) när man skickar reklam till kunderna. Varför skickar man inte ut före kl. 18 tex? Har försökt att spärra reklam från TELIA, men det går inte pga. att jag begärt hemligt nummer. Vilket fyller sitt syfte att stoppa andra okynnesringare (säljare) som vill prångla ut nya super- erbjudanden av diverse art.

Du tror alltså att Telias informationsavdelning läser här? Intressant..

#7

Postad 23 mars 2017 - 10:51

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Det finns väl gott om appar som kan spärra både samtal och sms från specifika nummer?



#8

Postad 23 mars 2017 - 11:07

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0

En välkommen funktion i mobilen skulle vara att kunna välja "ingen signal" på sms och mail från vissa avsändare.

Det går tydligen åtmindstone att få specifik ringsignal för vissa utvalda personer.

 

I min telefon finns en "stör ej-funktion", där man kan välja att telefonen är tyst vissa tider vissa dagar. Det går även vitlista vissa nummer eller ställa in så att ringsignalen låter om någon ringer två gånger inom 15 minuter. Antar att de flesta har liknande funktioner.

Personligen stör jag mig mer på säljare som ringer när man jobbar.

Har knapptelefon. (väger minst, tar minst plats och enorm batteritid) Men äger också ett antal smartphones som bara används på resa etc.

 

Du tror alltså att Telias informationsavdelning läser här? Intressant..

fniss*** Ja! På något sätt så garanterar jag att detta letar sig fram till TELIA´s tekniska ledning.Vad är vitsen med att irritera folk, när man lika gärna kan skicka på dagtid? Allt är ju datorstyrt. En programrad är allt som behövs.

 

Det finns väl gott om appar som kan spärra både samtal och sms från specifika nummer?

Är lycklig innehavare av en NOKIA 301. (men skall köpa Nokias nya nostalgitelefon när den kommer ut också)

Bra ide annars. Funkar säkert på  min Android 7 när jag använder den...



#9

Postad 23 mars 2017 - 13:47

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Det går tydligen åtmindstone att få specifik ringsignal för vissa utvalda personer.

 

 

Ja, både för samtal och sms. Dock hittade jag ej möjlighet att välja "ingen signal". Kan funka om man importerar egen "tyst" signal. Men problemet kvarstår då detta måste kopplas till specifikt nummer. De sms jag fått från Telia visar inget nummer.



#10

Postad 23 mars 2017 - 15:00

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Man skall alltså stänga av mobilen. Bra tips!

 

Syfte med inlägget: att få TELIA att lägga in en spärr (klockslag) när man skickar reklam till kunderna. Varför skickar man inte ut före kl. 18 tex? Har försökt att spärra reklam från TELIA, men det går inte pga. att jag begärt hemligt nummer. Vilket fyller sitt syfte att stoppa andra okynnesringare (säljare) som vill prångla ut nya super- erbjudanden av diverse art.

Men om man jobbar skift, som jag gör, då kommer man ju bli galen på alla som ringer/sms mellan 7-15 när man sover.

Hur ska Telia lösa detta då?

 

Jag brukar lösa mitt nattjobbande med att stänga av vibrationen vid ljudlöst och att aktivera den tidigare nämnda "Stör ej"-funktionen som alltid funkar.



#11

Postad 23 mars 2017 - 15:05

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0

Ja, både för samtal och sms. Dock hittade jag ej möjlighet att välja "ingen signal". Kan funka om man importerar egen "tyst" signal. Men problemet kvarstår då detta måste kopplas till specifikt nummer. De sms jag fått från Telia visar inget nummer.

Ja "bolagen" vill ju dölja sitt telefonnummer. Dom vill ju inte ha SMS tillbaka från kunderna. Skulle vara mycket störande för dom.

 

no_replie :D

 

Övrigt:

Förresten så fick jag ett nytt SMS från TELIA idag.

"Nu finns din faktura med beloppet xx och förfallodatumet xx på din internetbank. Varför skickar dom detta SMS varje månad.

 

Varje månad är ju beloppet detsamma,och förfallodatumet exakt detsamma.

Tala om onödig info/terror av kunderna


Men om man jobbar skift, som jag gör, då kommer man ju bli galen på alla som ringer/sms mellan 7-15 när man sover.

Hur ska Telia lösa detta då?

 

Jag brukar lösa mitt nattjobbande med att stänga av vibrationen vid ljudlöst och att aktivera den tidigare nämnda "Stör ej"-funktionen som alltid funkar.

skratt*** tänkte inte på det.

Så för dig är natt- SMS bäst.

 

 

Om TELIAS ledning läser detta så är lösningen enkel. Slopa all meningslös reklam, eller gör det möjligt att spärra denna. Sluta också skicka standard tramsinfo om att nu finns fakturan på din internetbank.


Redigerat av Unregisterede08ae2cf, 23 mars 2017 - 15:10.


#12

Postad 23 mars 2017 - 15:16

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

 

Om TELIAS ledning läser detta så är lösningen enkel. Slopa all meningslös reklam, eller gör det möjligt att spärra denna. Sluta också skicka standard tramsinfo om att nu finns fakturan på din internetbank.

Har du ringt till Telia angående detta?



#13

Postad 23 mars 2017 - 15:55

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0

Har du ringt till Telia angående detta?

Jag gjorde dock som Buddypresley föreslog- dvs.ringde TELIA. Enligt kundtjänst går det att stänga av reklamen. Gjorde naturligtvis så också. Konstigt för det gick inte senast jag försökte....(Lite snopet att det gick)

Tack för denna enkla ide Buddypresley!

 

Aviseringen, via SMS, av att fakturan finns på internetbanken jobbar TELIA just nu med en funktion för att även denna skall gå att stänga av. Kommer framöver.


Redigerat av Unregisterede08ae2cf, 23 mars 2017 - 16:27.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.