Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Kan man höra skillnader på CD-spelare? av mr-välljud

265 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 16 februari 2009 - 20:35

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Jag är rörd över den uppslutning som finns runt dessa tester, Sannerligen. Mycket kul och välkommen med era bidrag. Jag kommer även att längre fram i elimineringen Försöka rota i innandömmen! Man vill ju veta lite vad som är varför om det finns skillnader och om en apparat inte presterar fasst den är dyr vill man kanske rota lite i varför. Tack alla som skriver! Det värmer mitt inre.

#52

Postad 16 februari 2009 - 21:06

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0
Ja, vad ska man säga.. skönt att höra på sitt sätt, tråkigt att höra hur svårt det kan vara att uppgradera sig på CD-sidan. Grymt bra test!

Även om det inte bygger på teknisk forskningsfakta så är det ju trots allt på ditt sätt som vi dödliga hör ljudet från spelarna. Säga vad sägas vill, men ett sådant här test väger enormt tungt i mina ögon :blink:

Bra jobbat!

BTW Kan inte annat än hålla med GAES

/Christian

#53

Postad 16 februari 2009 - 22:33

novaz
  • novaz
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Galet! Kul att du har tid och lust med det här. Väl skrivet

#54

Postad 16 februari 2009 - 23:02

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Det jag tydligt har märkt när jag själv bytt cd spelare är ofta att klangen kan vara väldigt olika. Tycker det e lite konstigt att du inte hört detta? Tex att en basgitarr kan låta varmare eller att ett visst instrument sticker ut mer eller mindre. Den stora skillnaden kom dock inte förrän jag fick min Audio Aero (låter som vinyl:) fast utan knaster) Jag lovar att om du hade haft mina gamla jm labar med beryllium diskant så hade de avslöjat en del. Känsligare högtalare har jag aldrig hört maken till, räckte man byte signalkabel i samma prisklass och vips så var ljudet färgat åt ett annat håll. Det var detta som också bidrog till att de såldes,det blev helt enkelt svårt att få till bra ljud då varje liten detalj avslöjades av diskanten. Spännande fortsättning som följes noggrant.
Sen är ju hifi väldigt personligt men en sak som ofta går genom det mesta är att om något låter väldigt imponerande så tröttnar man snabbt. Hifi ska låta verkligt och inte sticka ut på något håll. Ungefär som när man går in i en affär o kollar bild,de apparater som har stakrast färger osv är de man tröttnar på snabbast. Efter en isf kalibrering kan färger och ljustryck se lite så där ut första gångn men när man använt det ett tag o går tillbaks till fabriksinställning så fattar man att färgerna är åt skogen hehe.

Redigerat av hellbit, 17 februari 2009 - 08:24.


#55

Postad 17 februari 2009 - 11:57

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Tack igen alla och kul med fortsatt engagemang. Jag kan pålysa att jag har seriöst svårt att höra skillnader hitills. Dock hårdnar det ju längre fram. Än är det tight matchning som gäller. Med nägra undantag. Jag finner stereobild, djup, höjd etc oföränderliget likt mellan apparater. Helt otroligt faktiskt. Hade du JM lab electra 927be? Det är inte dina gamla som står hos Repsam. Med tanke på högtalartestet blev jag sannerligen sugen att avyttra en del junk och byta till mig något brukbart. Det ända vettiga jag kunde finna var just dessa.

#56

Postad 17 februari 2009 - 12:25

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Jag hade 937be alltså storebror till 927be. 937be är en mer homogen högtalare med bättre bas egenskaper. Dock är ju diskanten densamma och det är den mest högupplösta jag hört hittils (inom rimliga priklasser)927 be är en bra högtalare, men man bör tänka på att den absolut inte är ett monster när det gäller de lägre frekvenserna. I gengäld briljerar den i mellanregister och diskant. Man bör också tänka på att den är rätt kinkig vad den matas med, man bör absolut inte matcha den med elektronik som drar åt det ljusa hållet utan helst av allt med rör eller något av det varmare slaget.Diskanten blev skrikig med Bladelius men med min gryphon gick det riktigt bra. Mvh

#57

Postad 17 februari 2009 - 13:08

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Har just testat Bow ZZ8 a 70pap mot en strato dvd för 299:- :) en liten teaser som vars reultat kommer att presenteras under kvällen.

#58

Postad 17 februari 2009 - 13:47

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Kul ser fram emot det. En parentes till när det gäller digitalteknik är att utvecklingen går enormt fram hela tiden. Vanliga 2 kanalsförstärkare och högtalare förändras mycket långsammare än vad signalkällor och hembioförstärkare gör. Kan garantera att en cd spelare för 2000kr idag har en bättre d/a omvandlare än en cd som kostade 10 000kr för låt säga 10 år sedan. Sen är det ju andra komponenter också som gör skillnaden. Hoppas du kör med kablage osv som rättfärdigar en så dyr spelare som Bow annars ligger ju svagheten i den svagaste länken :)

#59

Postad 17 februari 2009 - 14:09

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Fan va spännande !!! längtar till 21:00 !!!!! =D=DD=D=D !!

#60

Postad 17 februari 2009 - 14:30

sossen
  • sossen
  • Forumräv

  • 718 inlägg
  • 0
Ja, det är intressant läsning. En sann entusiast är vad du är. Att äga så mycket hifi grejer är helt otroligt.

#61

Postad 17 februari 2009 - 14:53

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Häng med bara ikväll smäller det! Big bang.

#62

Postad 17 februari 2009 - 16:53

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

  • 1 636 inlägg
  • 0
Det här, och ditt högtalartest, är helt klart höjdpunkterna på vårt fourm för tillfälet. Det absolut första som kollas efter inloggning är om dina album har uppdaterats :) Riktigt roligt är det. Keep up the good work. Men jag tror inte att det är nåt du lider av iofs...

#63

Postad 17 februari 2009 - 18:16

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Lite kuriosa är att Bo Christensen skapade Primare 1984 och sålde det 1994 då han grundade Bow Technologies. Mao samma skapare av Primare och Bow hm kanske Bow också bara ett skal med kina elektronik precis som Primare v25 hehe. Vi får väl se vad utfallet blir och jag hoppas på bilder ifrån insidan på Bow.

Redigerat av hellbit, 17 februari 2009 - 18:25.


#64

Postad 17 februari 2009 - 20:14

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Jag tackar för de varma orden. :P Hellbit jag har haft en del kontakt med Bo och jag tror inte han brukar kinaprylar i Bow :P den är nog sannerligen gediget byggd. Men jag har inte tittat in och kanske skall försöka att ge mig på just det men det kräver mod att börja skruva i den det skall jag lova.

#65

Postad 17 februari 2009 - 21:11

Effoc
  • Effoc
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Mkt rolig läsning Speciellt den sista och om primaren

#66

Postad 17 februari 2009 - 21:22

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Tack! Jag känner mig som en sårad, tandlös tiger som fått stryk av en åsna.

#67

Postad 17 februari 2009 - 21:25

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0
SPÄNNANDE! Speciellt det senaste testet, känns skönt att man inte behöver lägga de där extra tusenlapparna på cd utan ta lillebrorsan i samma serie om man köper nått kitt någon gång! Men måste fråga är skillnaden mella förstärkare hästlängder större än mellan cd spelare? Ljudmässigt dvs!

#68

Postad 17 februari 2009 - 21:28

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 004 inlägg
  • 0
Hm, kanske skulle ta och köra en liknande jämförelse någon dag. Har ingen spelare i närheten av samma prisklass som din Bow men har däremot en DVD-spelare för 299kr i ett hörn. Skulle vara kul att höra hur den står sig mot Denon 3910 mfl. Angående förmågan att läsa olika skivor utan problem så är min Denon 1930 förövrigt klart bättre än 3910 :P

#69

Postad 17 februari 2009 - 21:29

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Törs knapp uttala mig om det än men kommer efter mina nuvarande tester att gå igenom hela mitt förstärkarlager också. Häng med då så kanske något klarnar. :P

#70

Postad 17 februari 2009 - 21:45

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
HAHA !! grymmmt test, starkt att du kan vara ärlig och verkligen gå ut med att skillnaderna är så löjligt små som dem är... =P
Jo, jag har en Marantz sa7001ki, jag älskar den för den är super tyst, är snygg och dessutom så tycker jag (har testat flera gånger) att den e bättre än min gamla Yamaha CD som lät "platt" eller vad man nu ska beskriva...
Något e klart bättre på Marantz spelaren i alla fall, men absolut inte så att det e värt 8k som denna kostar ny...

som sagt riktigt roligt test och jag kan garantera att, med mina upplevelser av olika CD spelare också ditt ytterst trevliga test, så kommer jag att leva länge på min Marantz ! =)

#71

Postad 17 februari 2009 - 21:45

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Inte ska du känna att du trampar någon på tårna jag tycker du varit ärlig och gillar verkligen att du inte fallit för placebo effekter. Jag tror precis som du att cd formatet är såpass bra att det viktigaste är som du säger att börja utirån med högtalare och förstärkare. (Jag vet iofs att en bra förstärkare kan få en högtalare att prestera mer än man någonsin trodde). Dock, när man är klar med detta så kan man ju börja exprimentera med källan. Själv har jag jämfört ett antal cd spelare (inte lika många som du)och funnit skillnader, visst det är inte som att vända handen men det är ändå en klart luftigare och mindre skarp ljudbild (ljudet känns mycket större och trots värmen är där mer detaljer) med min Audio Aero (kanske rören som gör det?) än vad det varit med andra spelare. Denna skillnad har jag vant mig vid och med min dv868 är det inte lika kul att lyssna det fattas hela tiden något och ljudet känns instängt och med vassare diskant (små skillnader men tillräckliga för att jag ska störa mig när jag vet att det kan låta bättre) (resulterar i att jag lyssnar mindre och saknar min AA) Hade jag inte märkt skillnad när jag jämfört så hade jag sålt min Audio Aero direkt. Hade jag sagt till en icke hifi intreserad polare att jämföra så hade denne tyckt jag var galen att betala för denne skillnad men för mig är det värt pengarna (kompromisslös hifi är underbart för mig medans andra inte bryr sig. Vissa männinskor har dock bestämda åsikter hur ett visst instrument ska låta och jag har upplevt en sån människa han satt o retade sig över hur en ståbas lät på en anläggning för ca 300 000kr, efter kabelbyte till en i detta fallet billigare kabel så var han nöjdare hehe. Han sa att han spelat ståbas i 20 år och att han vet hu den ska låta i verkligheten därför kunde han snabbt avgöra om anläggningen för honom var bra. Efter ett par byte av elektronik var han nöjd och när vi återgick till den förtasetupen med samma högtalare så hade han övertygat mig det lät verkligen helt annolunda (då hade vi bara bytt cd spelare och kablage). Personligen så hade jag om jag lagt säg 300 000kr på en stereo inte kopplat ihop den med en strata dvd, det hade känts fel. Jag hade inte heller köpt en cd för 70 lök utan hade kollat beg marknaden. Själv betalde jag 22 tusen för min cd och den kommer stanna :P Sen om de stora skillnaderna när jag testat beror på att både Gryphon och Audio Aero är balanserade konstruktioner och dragit fördel av detta gentemot mina testobjekt som varit obalanserade lter jag vara osagt. (båda tillverkarna rekomenderar att det skall kopplas balanserat, om denna rek finns är det enligt mig viktigt att följa den). Nu ser jag fram emot förstärkar test där är det betydligt större skillnader och hittar du inte dem så kommer jag personligen upp med min Gryphon så ska du få höra kontroll och luftighet/närvaro som heter duga :P. En bioförstärkare har inte en chans mot en dyrare 2 kanalare detta har jag testat flera gånger (kolla mina gamla galleri jag har haft en del bra förstärkar kombos och ingen kommer i närheten av Gryphon). Förresten, otroligt konstigt att din Bow krånglar med skivor min har också en cdpro 2 men den tar hur repiga skivor som helst :D.

Redigerat av hellbit, 17 februari 2009 - 21:52.


#72

Postad 17 februari 2009 - 21:58

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
Tack för ett bra test och välskrivet reultat.
Det var som väntat : )

1. Högtalare
2. Rum
3. Förstärkare
4. källa
5. Kablar

prio listan förblir orörd : )

Ser fram emot förstärkar testerna.

#73

Postad 17 februari 2009 - 21:59

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Vill också tillägga att den lilla skillnad i toner och öppnare topp du hör mellan vissa spelare kan i längden bli svårt att leva utan. Den gamla regeln du betalar 80% mer för att få 20% mer gäller kanske dock inte i cd träsket hehe. Där är kanke skilnaden än mindre.

#74

Postad 17 februari 2009 - 22:13

femkommatvå racing
  • femkommatvå racing
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Jalla va bra du skriver. Dessa tester kan bli så j-vla skitnödiga i Hifi-tidningar. Du kanske skulle satsa på att starta en testsida på nätet?
Jag gav 7000: för min v10. Såhär i efterhand c:a 6701:- kr för mycket rent ljudmässigt...Känns lite bättre nu, men efter ditt test på v25:an ville jag kasta min spelare ända till växjö!

Ser med stort intresse fram emot dina framtida tester. Bra jobbat!

#75

Postad 17 februari 2009 - 22:21

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Femkomma 2racing : Jag tycker nog inte att man ska ta det på det viset. Bara för att någon tycker att en BMW inte är värd skillnaden i pris mot tex en Saab så går ju inte alla med Bmw och säljer. De skillnader som Mrvälljud tycker är små kan för någon annan vara helt avgörande för huruvida ljudet upplevs korrekt. Ljud är personligt och man bör alltid testa själv. Vissa gillar focals ljud medan andra föredrar B&w osv. Men precis som mr välljud så tycker jag man gör bäst i att i första hand skaffa bra högtalare och en ordentlig förstärkare (gillar man musik så helst en 2 kanlare)

Redigerat av hellbit, 17 februari 2009 - 22:23.


#76

Postad 17 februari 2009 - 22:25

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Kan nu meddela att jag lyckats med att öppma Bow cd'n och ett mycket intressant kollage kommer att främträda inom kort. Det utlovas!

#77

Postad 17 februari 2009 - 22:34

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
Tummen upp för dig Mr-välljud. Det är hur kul som helst. så Tack igen.

#78

Postad 17 februari 2009 - 22:41

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Tack alla och som sagt så väntar vidare repotage om Bow och dess numer snart avslöjade innehåll så BoChristensen håll i hatten! :P

#79

Postad 18 februari 2009 - 03:48

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Tack alla och som sagt så väntar vidare repotage om Bow och dess numer snart avslöjade innehåll så BoChristensen håll i hatten! :P



Kom igen nu Mr Välljud, jag väntar, ha ha ha ha!!!!!!

Ser verkligen fram emot vad du hittat innanför skalet i Bow?????

Mr Välljud. Vad anser du om spikes/dämpfötter på ett parkettgolv? Jag har för tillfället spikes, vilka är placerade på en klinkerplatta. Jag känner en viss resonans i golvet och därför lutar det åt att jag istället införskaffar mig dämpfötter istället.

Jag har ett par dämpfötter hemma, vilka jag nyligen köpte till min CD-spelare. Funderar på att byta de här mot dämpfötter till högtalarna istället då förpackningen är obruten..

CD-spelaren är en Thule och högtalarna är fr B&W 600 serien.

Mvh

G

#80

Postad 18 februari 2009 - 05:35

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Hehe. Det kommer. Ca 2100 ikväll kanske lite tidigare. Jag måste arbeta först. Dvs förvärvsarbeta samt laga mat och lägga ungar. :P Men bjuder på en tesaser först.

#81

Postad 18 februari 2009 - 08:06

femkommatvå racing
  • femkommatvå racing
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Hellbit: Nja, du har väl rätt i sak, men fel i övrigt :P Visst är det så att det är små skillnader som gör det. För en del så räcker det med att den väger 8 kg och ser ruskigt snygg ut.(mina argument för att köpa min primare-dvd för c:a 7 år sen...)

Men. Oavsett tycke och smak så är detta test en fingervisning om att skillnaderna inte är så stora som man kan tro.
Jag tror också, som det är sagt av Nahaz innan här i tråden, att högtalare, rum och förstärkare är viktigare parametrar.

#82

Postad 18 februari 2009 - 08:24

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Ja det är ju precis vad jag också säger:) Förstärkare o högtalare. Men när dessa saker är på plats så bör man titta på signalkällan. Alla små bitar tillsammans skapar känslan jag är ute efter. Nu kanske det visar sig att Bow precis som Primare använt sig av "billiga komponenter" hehe. Det bästa vore egentligen att använda en av cd spelarna (den bästa) under låt säga 1 månad och sen byta er till en sämre. Då tror jag inte att en petg hifi människa tycker det e så kul utan de där små skillnaderna uppskattas.

#83

Postad 18 februari 2009 - 08:46

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Pga Mr välljuds opererande av maskiner så öppnade jag min Audi Aero Capitole mk 2 nu på morgonen (72000 kr nypris). Min första reaktion var..... Lägger upp galleri på en lynchad AA samt min gryphon ikväll under ett nytt galleri. Ca kl 18.30.

#84

Postad 18 februari 2009 - 09:48

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Tackar ödmjukast för dessa ytterst intressanta tester!
Mycket mycket intressant läsning.

#85

Postad 18 februari 2009 - 11:08

femkommatvå racing
  • femkommatvå racing
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Detta börjar bli värsta Cliffhangertråden...

#86

Postad 18 februari 2009 - 12:51

janank
  • janank
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Ser fram emot hur Bow ser ut inuti.

Tack för ett mycket bra genomfört test som jag själv aldrig skulle orka göra.

#87

Postad 18 februari 2009 - 12:55

waconda
  • waconda
  • Beroende

  • 1 026 inlägg
  • 0
Jättekul utvärdering Mr -välljud. Riktigt kul att läsa :-))

#88

Postad 18 februari 2009 - 13:10

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlägg
  • 0
Fantastiskt läsning som vanligt i dina tester, bekräftar vad jag har misstänkt i många år. Har bytt Cd och Dvd spelare herrans många gånger men aldrig märkt nåt markant bättring på ljudet.

#89

Postad 18 februari 2009 - 15:20

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Tack alla som skriver. Mycket roligt.Ikväll är det stor visning av Bow ZZ8! :)

#90

Postad 18 februari 2009 - 17:30

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Ska bli spännnde att se resultatet. Så länge kan ni ju kika på hur Audio Aero ser ut under kläderna i mitt nya galleri "Nakenbilder (elektonik)". Där kommer också Gryphon kläs av om en stund och det var nog den löjligaste ringkärnan ja sett :).

Redigerat av hellbit, 18 februari 2009 - 17:32.


#91

Postad 18 februari 2009 - 18:09

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Klockan tickar :)

Väntar ivrigt vad vi kommer att få se kl 21:00.

Var kommer man att hitta bilderna?

Mvh

G

#92

Postad 18 februari 2009 - 18:22

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Förrsten jag skymtar en Wadia digital d/a omvandare. Vore kul att höra hur denne uppför sig om man tex använder en och samma cd spelare först som transport och sen som cd källa. Undrar om och isåfall hur mycket bättre låter Wadia?

#93

Postad 18 februari 2009 - 18:28

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Wadia med Teta kommer sista paret ut och dessa kommer givetvis att plockar i detaljer. :) Bilderna kommer här..... 2100:- 2h32min kvar

#94

Postad 18 februari 2009 - 20:48

Unregistered41238
  • Unregistered41238
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Ingen chans att du postar lite i förväg? :)

#95

Postad 18 februari 2009 - 20:50

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Hm en speciell teknik det där med att låta örat bestämma hehe. Det bästa är nog att kombinera mätning/lysning.

#96

Postad 18 februari 2009 - 21:09

hellbit
  • hellbit
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Hm jag är ju inte så tekniskt lagd men det ser ju inte något vidare ut. Dock tyckte jag att mina båda high end prylar levererade en fin insida. Lägg till det att de tillsammans skapar magi. Jag har ägt mycket vilket man kan se om kollar igenom mina galleri, inget har kommit i närheten av det ljud jag har idag. Däremot kommer jag aldrig att äga Bow efter ditt test och opererande :)

Redigerat av hellbit, 18 februari 2009 - 21:11.


#97

Postad 18 februari 2009 - 21:17

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Som jag nämnde är det ingt fel på Bow mer än priset. :) Den fungerar ypperligt.

#98

Postad 18 februari 2009 - 21:24

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 004 inlägg
  • 0
Rätt väntat. Det ser inte kass ut men på gränsen till löjligt med tanke på den enorma prislappen. Att tvinna ihop supertunna kablar genom halva maskinen... "Varför" är kanske en befogad fråga :)

#99

Postad 18 februari 2009 - 21:24

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
Men just nätdelar/nätsladdar är lukrativt. Jag är troende enligt principen (trash in trash out) Men köper en nätkabel för xxxx-antal kronor så tror jag inte att den gör så stor skillnad i mot vad som händer med strömmen innan den lämnar vägguttaget. Samma princip med Signal kablar.

#100

Postad 18 februari 2009 - 21:29

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Det kommer snart en slutplädering som är skrattretande. :) Håll tillgodo jag måste slura garva innan jag slänger upp den.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.