Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Cydia Apps till Iphone

88 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 19 november 2010 - 14:59

Twim
  • Twim
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Har nu jailbreakat med greenpoison, gick finemang.
Körde sen loader och installerade Cydia.

Men nu när jag är i Cydia så säger den hela tiden "cannot locate package". Testat SBSettings
och några andra grejer men blir samma sak hela tiden....

Någon idé om vad som är fel?

Mvh
Twim

#52

Postad 19 november 2010 - 15:12

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Har nu jailbreakat med greenpoison, gick finemang.
Körde sen loader och installerade Cydia.

Men nu när jag är i Cydia så säger den hela tiden "cannot locate package". Testat SBSettings
och några andra grejer men blir samma sak hela tiden....

Någon idé om vad som är fel?

Mvh
Twim


Har du uppdaterat Cydia?

Kolla efter "Essential upgrades" och starta sen om Cydia.

#53

Postad 19 november 2010 - 15:19

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0

Personligen är jag rätt nöjd med hur menyer etc ser ut i orginal utförande.
Lockscreenen är dock rätt tråkig orginal och att endast sätt en egen bakgrundsbild är väl inte så lockande direkt.
jag har själv installerat "Weather elemenst 4.0" HiRes varianten med animationer.
Såg idag att den numera enkelt kan installeras via cydia (man får lägga in följande adress under "manage/sources" add: http://brandon28139.exofire.net/repo

Typsnittet på klockan heter Base02 och kan laddas ner från cydia (glöm ej installera fontswap först.
bifogar bild på min lockscreen.

Någon som har problem med denna? funkade finfint för någon vecka sen och sedan vet jag inte riktigt vad jag gjort men funkar ej längre.

#54

Postad 19 november 2010 - 15:24

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

  • 791 inlägg
  • 0
funkar inte för mig heller längre

#55

Postad 19 november 2010 - 15:41

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
Va bra, inte jag som fingrat sönder något då.

The developer wrote me back. He said that accuweather cut the xml feed. He said he'll find another feed and put it in a update later tonight

källa

#56

Postad 19 november 2010 - 15:44

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
på samma sida skriver en del om hur de fått igång det igen, får se om jag orkar pröva....

#57

Postad 19 november 2010 - 16:40

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0
Det funkar fortfarande med weather elements :unsure: är inte helt uppdaterat via cydia/modmy ännu.
kika här hur ni får tag på en fungerande version. http://www.macthemes...p...6807030&p=1

#58

Postad 19 november 2010 - 20:03

Twim
  • Twim
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Har du uppdaterat Cydia?

Kolla efter "Essential upgrades" och starta sen om Cydia.


Tack, nu funkar det! Något tips på lockscreen?

Mvh
Twim

#59

Postad 19 november 2010 - 22:16

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Lockinfo är rätt nice tycker jag.

#60

Postad 19 november 2010 - 22:23

Twim
  • Twim
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Lockinfo är rätt nice tycker jag.


Mmm kör den nu och den verkar funka bra. Man får väl ge den några dagar och testa. Elements såg ju schysst ut men fick det aldrig att funka. Gick inte att hitta den under cydget och aktivera den där. Blir lite rörigt med allt då man är helt färsk på både Iphone & jailbreak :unsure:

#61

Postad 21 november 2010 - 18:35

Twim
  • Twim
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Jaha finns det några vassa på cydia här? Detta är väl nackdelen med att hålla på med jailbreak programvara. Testat hela dagen att försöka att få in elements som lockscreen men det funkar inte. Testat avinstallera, testat att bara ta in cydget först och sen element. Testat att bara ta hem elements (då den ändå ska innehålla cydget) men allt utan resultat. När jag går in i inställningar och sen klickar på cydget så ska man sen trycka på "lock cydget order" och där ska man sen då välja elements. Problemet är att det går inte att trycka på den knappen, inte ett skit händer hur jag än gör. Frustrerande då jag tycker elements verkar vara OK. Även förvånad att det inte finns fler "bra" lockscreen som elements eller lockinfo. Hittar inte direkt några andra som verkar lovande i samma stil... Så, finns det någon vass cydia eller jailbreak människa som vet vart felet ligger?

Även, hur avinstallerar man bäst cydia? Är det återställa telefonen som gäller?

Mvh
Twim

#62

Postad 22 november 2010 - 09:36

Twim
  • Twim
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Jaha finns det några vassa på cydia här? Detta är väl nackdelen med att hålla på med jailbreak programvara. Testat hela dagen att försöka att få in elements som lockscreen men det funkar inte. Testat avinstallera, testat att bara ta in cydget först och sen element. Testat att bara ta hem elements (då den ändå ska innehålla cydget) men allt utan resultat. När jag går in i inställningar och sen klickar på cydget så ska man sen trycka på "lock cydget order" och där ska man sen då välja elements. Problemet är att det går inte att trycka på den knappen, inte ett skit händer hur jag än gör. Frustrerande då jag tycker elements verkar vara OK. Även förvånad att det inte finns fler "bra" lockscreen som elements eller lockinfo. Hittar inte direkt några andra som verkar lovande i samma stil... Så, finns det någon vass cydia eller jailbreak människa som vet vart felet ligger?

Även, hur avinstallerar man bäst cydia? Är det återställa telefonen som gäller?

Mvh
Twim


Svarar mig själv, verkar som Elements inte funkar till Iphone4....Tycker ju att den borde uppdateras snart...
Jaja...Lockinfo är faktiskt helt OK, hade bara velat testa några fler lockscreens innan man bestämmer sig.

#63

Postad 22 november 2010 - 15:51

Twim
  • Twim
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Bara jag som skriver i denna tråd verkar det som....

Nåja, nu är jag förvirrad. Kör Lockinfo och den funkar bra. Men jag har för mig att visst ska man väl kunna klicka på ett mail ute i lockscreen för att se hela mailet samt eventuellt svara eller ta bort det?! Har för mig att så funkade det i början när jag lagt in den men nu när jag testar så händer ingenting när jag trycker på ett mail. Finns ett kryss som man kan trycka på och då markeras mailet som läst. Men visst kunde man väl klicka upp mailet eller är det jag som är förvirrad nu? (kalendern funkar ju på det viset, även fast jag tycker att den borde öppna upp själva ordinarie kalendern så man kan göra ändringar för nu kan man ju bara se själva aktiviteten men inte göra några justeringar till dem)

Suck, man är nersyltad i jailbreak träsket! :P

Mvh
Twim

#64

Postad 27 november 2010 - 22:47

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
PhotoAlbums+ släpps i Cydia imorgon, mycket efterlängtad tweak som gör att man kan skapa album av bilder på telefonen helt utan hjälp av iTunes som man idag är beroende av om man vill göra detta. Kommer även finnas möjlighet att lösenordsskydda album om man så vill.

Kommer att kosta 2.99 $ i Cydia store.

Se videopresentation här!

Postad bild

Postad bild

Redigerat av Mentos, 27 november 2010 - 22:48.


#65

Postad 05 december 2010 - 13:40

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
SBRotator är annan bra tweak som jag kan rekommendera, gör så att man kan vrida springboarden men även alla andra apps till landskapsläge. Coolt :)

Finns i Cydia store för $1.99

Postad bild

Redigerat av Mentos, 05 december 2010 - 13:41.


#66

Postad 11 december 2010 - 21:55

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

  • 598 inlägg
  • 0
Prövade SBrotator, men jag lyckades inte få så att man såg vad apparna hette, dom låg liksom omlott om varandra ovanpå varandra, så man såg bara vad den nedersta appen hette. Men det kanske är inställningsbart? Jaja fick inte ordning på det.

#67

Postad 13 december 2010 - 14:54

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
StayOpened är en bra tweak, gör så att Appstore inte stängs ner när man laddar/köper en app utan kan fortsätta navigera runt. Finns gratis i Cydia.

Redigerat av Mentos, 13 december 2010 - 14:54.


#68

Postad 26 december 2010 - 23:25

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
IconRenamer kan jag rekommendera för er som vill ändra namnet på någon app, t.ex "Köp & sälj" appen kan ju lämpligtvis döpas om till Tradera osv.

Finns gratis i Cydia.

#69

Postad 03 januari 2011 - 00:35

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Lite magert med tips här i tråden på sistone tycker jag :P

Här kommer ett riktigt bra i alla fall, "iRetina GUI" är en app som gör om de ikoner på iPhone 4 som inte redan är retina kompatibla. Jag testade precis att låta appen omarbeta de ikoner på min lur som var aktuella och de ser genast mycket bättre ut :)

Det finns även möjlighet att gå tillbaka till hur ikonerna såg ut innan omarbetningen om man så skulle vilja.

Kräver iOS 4.0+

#70

Postad 09 januari 2011 - 23:49

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
VLC för iOS är numera bortplockad från appstore, finns istället i Cydia för er som jailbreakat under denna repo: http://rpetri.ch/repo

#71

Postad 04 mars 2011 - 01:07

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Kan rekommendera tweaken "folder enhancer" som genast gjorde det mycket roligare att använda mappar i iOS.

#72

Postad 29 december 2011 - 17:38

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Nu när iOS 5.0.1 jailbreaket är släppt vill jag verkligen rekommendera "IntelliScreenX" som är en förbättrad version av nya notifikations systemet i iOS 5. Riktigt bra tweak och väl värd dom $9.99 den kostar i Cydia.

http://www.youtube.c...d&v=KTGd_3CnMOE

#73

Postad 05 januari 2012 - 09:39

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Nu när iOS 5.0.1 jailbreaket är släppt vill jag verkligen rekommendera "IntelliScreenX" som är en förbättrad version av nya notifikations systemet i iOS 5. Riktigt bra tweak och väl värd dom $9.99 den kostar i Cydia.

http://www.youtube.c...d&v=KTGd_3CnMOE


Är det samma grej som Lockinfo ungefär då eller?
Vad skiljer dom åt?

#74

Postad 05 januari 2012 - 23:47

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Är det samma grej som Lockinfo ungefär då eller?
Vad skiljer dom åt?


Jag vet faktiskt inte vad som skiljer dem åt, har aldrig använt Lockinfo så kan inte uttala mig om den men skulle tro att den är ungefär likadan.

Den största skillnaden mellan Apples egna notifikationssystem och IntelliscreenX är ju att man kommer åt det direkt från låsskärmen precis som det ska vara.

#75

Postad 05 januari 2012 - 23:50

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
En annan sjukt bra tweak är "zephyr" för multitasking, se denna video så förstår ni varför. http://www.youtube.c...h?v=oZEypDIqekQ

#76

Postad 06 januari 2012 - 19:44

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

En annan sjukt bra tweak är "zephyr" för multitasking, se denna video så förstår ni varför. http://www.youtube.com/watch?v=oZEypDIqekQ


Härlig app!
Tack för tipset!

#77

Postad 18 januari 2012 - 21:10

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Jag jailbreakade min telefon nyss bara för den där appen. Jag har nästan tagit sönder min homeknapp så zephyr är en uppskattad tweak. Tack för tipset.

#78

Postad 11 februari 2012 - 22:51

Unregistered2db81962
  • Unregistered2db81962
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Klockrent Mentos, den tackar vi för :) Min homeknapp är oxå utsliten. En annan MÅSTE app från Cydia är Bytafont som gör att ni kan ändra typsnitt i iPhone. Sök på Bytafont i Cydia och ladda ner. Gå in i Cydia sen och sök på Bytafont så kan ni ladda ner olika typsnitt.

Sen finns ju även Installous och där finns alla gratis apps. Tar lite tid gemfört mot appstore men ni får allting gratis.

#79

Postad 23 februari 2012 - 21:50

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
tusen tack för appen. fixade hem den direkt. och oj den var smidig

men en fråga, det kommer ju en ny iOS 5.1 nu den 9 mars sägs det ju. man ska inte uppgradera för att ha jailbreak kvar, men kan man uppgradera iTunes och ändå återställa iphonen om man skulle behöva det med den nya itunes versionen? för man brukar få uppgradera itunes samtidigt som iphonen.
hoppas ni föstår vad jag menar annars får ni höra av er.

#80

Postad 24 februari 2012 - 21:24

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
mega-x:

Ja, du kan återställa iPhonen även om du uppgraderat iTunes till senaste versionen. Det är endast programvaran till telefonen som du inte skall uppgradera.

#81

Postad 25 februari 2012 - 22:19

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
okej tack. läste nånstans att man inte skulle uppgradera itunes för att kunna återställa iphonen. för då fick man ett felmeddelande typ 1043 eller nåt. men det var visserligen från 2010 det inlägget så det har ju hänt en del. men tack då vet jag =)

EDIT:

om man läser detta
http://iphonepyssel....ilbreak-ovrigt/
där längst ner
"Om de inväntar iPad 3 betyder det att vi har fri tillgång till ett jailbreak i ett par veckor till, men glöm inte att spara din SHSH-fil för iOS 5."
varför tjatar alla om att spara sina SHSH-fil? är det någon säkerhets backup till mobilen?
och hur gör man det isåfall??

Redigerat av mega-x, 26 februari 2012 - 14:28.


#82

Postad 13 mars 2012 - 10:31

Unregistered993f9066
  • Unregistered993f9066
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Hej,

Här kommer lite app/tweaks från cydia som jag gillar :

1 3G Unrestrictor - $2.99 - Något som jag egentligen tycker är helt fel att behöva betala för, men har gjort det för att det är sån irriterande "feature" i iphone, mao att du inte får ladda hem något större än 20mb i app store, eller strema HQ videos från youtube när du inte har WLAN påslaget, denna app tar bort denna restriction, och du kan välja vilka appar som som inte ska ha denna begränsning.

2 PerpageHTML - Gratis - Gör det möjligt att ha "Widgets" på dina skärmar.
Tex så här ser en av mina hemskärmar ut :
Postad bild

(Med HTC Widget som också finns gratis i cydia)

3 Gridock - $0.99 - Gör det möjligt att placera dina ikoner vart som helst på skärmen (i princip ett måste om du kör PerpageHTML)

4 Stay Opened - Gratis - Fixar så att när du väljer att ladda hem och installera en app från appstore, så stängs inte appstore ner, och du kan fortsätta browsa appstore medans dina apps laddas ner/installeras.

5 Update hider - Gratis - fixar bort notifikationen på appar som har uppdateringar i appstore som du inte vill uppgradera.

MVH
PG

Redigerat av Unregistered993f9066, 13 mars 2012 - 10:39.


#83

Postad 06 april 2012 - 12:13

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Aero är en ny multitask tweak som är riktigt cool, föredrar själv denna framför multiflow & zephyr. Funkar bara till iPhone kan ju tilläggas.

Se videon för presentation här:
http://www.youtube.c...player_embedded

#84

Postad 22 april 2012 - 23:40

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
SwipeBack är en riktigt bra tweak jag kan rekommendera, funkar i så gott som alla iOS appar jag testat.
Ni hittar tweaken under denna repo i Cydia: http://rpetri.ch/repo/

http://www.youtube.com/watch?v=LEiOJ724Bo4

Redigerat av Mentos, 22 april 2012 - 23:42.


#85

Postad 02 maj 2012 - 22:05

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Vore bra om nån moderator kunde ändra rubriken på denna tråd så att den innefattar iPad också, så slipper man ju starta en separat tråd för bara iPad cydia apps/tweaks

Här är ett tips för iPad i alla fall, "Quasar" window manager. Riktigt cool!

http://www.youtube.c...player_embedded

#86

Postad 05 maj 2012 - 23:24

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
SwipeSelection för iPad & iPhone, riktigt bra!

http://www.youtube.c...h?v=6h2yrBK7MAY

#87

Postad 30 maj 2012 - 09:53

omega123
  • omega123
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Jag såg någon film på Youtube där de bytt ut carriernamnet mot en Subarulogga. Så min fråga är: Finns det någon cydia app som kan byta carriernamnet mot en logga/bild? Jag antar att det går via terminal/ssh men det känns liet way out of my league att börja pilla där :)

Redigerat av omega123, 30 maj 2012 - 10:02.


#88

Postad 30 maj 2012 - 17:38

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
omega123:

Testa "zeppelin"

#89

Postad 10 september 2012 - 00:23

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Missionboard Pro för iPhone
http://youtube.com/watch?v=4xl_B3TM7Ns




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.