Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Söker Andriod-appar för koll av minne och kontroll av hur telefonens trafik

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 december 2011 - 21:18

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Jag är nyfiken på om någon kan rekommendera en app (gärna gratis), där man enkelt får koll på minnet och program som körs i bakgrunden. Gång på gång går jag in och rensar. Kanske inte spelar så stor roll egentligen, men vore ändå skönt att ha.

Jag är också nyfiken på vad mina appar gör. Läser man vad apparna vill ha åtkomst till, så är det oroande många som vill veta var jag befinner mig. Likaså vill vissa kunna ringa och SMSa. Det skulle vara skönt att veta vad apparna har för sig egentligen. Ser jag till exempel i mina utgående samtals-lista om någon app har SMSat?
I annat fall vore det skönt att ha någon app som visar vad som egentligen har skickats, samt hur mycket data som telefonen kommunicerar och av vad.

Tips tas tacksamt emot och jag har en Galaxy S2 - alltså söker jag Andriod appar :)

#2

Postad 29 december 2011 - 01:13

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Apparna i bakgrunden gör du bäst i att låta android sköta själv, det enda de gör är att ligga cahsade i minnet för snabbare åtkomst nästa gång du ska använda dem.

Vet inte vilka appar du har som behöver tillgång till sms och samtal förutom dialers, smsappar och appar som automatiskt söker efter telefonnr på nätet när du ringer eller tar emot samtal, eller appar som låter dig dela information med andra användare, det väljer du själv isf. En appa som tydligen använder sms utan att egentligen behöva det är Facebookappen, den försöker även lägga upp en del info som tex telnr i din kontaktlista mm. Men det går att stänga av i inställningar.
De flesta appar låter dig även stänga av platsvisning, även om appen förmodligen fungerar lite sämre då. Tex väderappar använder lägesbestämning för att ladda ner rätt prognos, en del andra appar använder plats på samma sätt för att ge dig så relevant information som möjligt.

#3

Postad 29 december 2011 - 09:05

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0
Advanced Task Killer dödar appar du inte vill ha igång.

Watchdog håller koll på appar som snor för mycket minne osv.

Båda gratis.

#4

Postad 29 december 2011 - 18:09

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Tack för svaren :)

Goldstar - Jag tycker att det är jättemånga som vill ha all möjlig info, som jag inte förstår vad dem ska ha det till. Många vill till exempel ha tillgång till finkorning GPS - tex. Aftonbladets app. Jag tror Blockets också ville ha tillgång till en jäkla massa som jag inte förstår vitsen med. Men det är ju som du säger - väderappar och så är ju naturligt.

Tack för tipsen lassehin

#5

Postad 01 januari 2012 - 20:01

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Tack för svaren :)

Goldstar - Jag tycker att det är jättemånga som vill ha all möjlig info, som jag inte förstår vad dem ska ha det till. Många vill till exempel ha tillgång till finkorning GPS - tex. Aftonbladets app. Jag tror Blockets också ville ha tillgång till en jäkla massa som jag inte förstår vitsen med. Men det är ju som du säger - väderappar och så är ju naturligt.

Tack för tipsen lassehin


Själv har jag stängt av all form av lägesbestämning i inställningarna, kollar också i varje app om det går att stänga av i det programmets inställningar.
Vet inte vad du tycker är onödigt i blockets app, Plats för att kunna sätta län och angränsande län enkelt, Tjänster som kostar pengar för att kunna ringa direkt från appen, Lagring ändra/tabort innehåll på sdkort för att du ska kunna lägga in bilder mm i en annons/ mellanlagra bilder mm.Och sen fullständig internetåtkomst, ser inte mycket konstigt här



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.