Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Harman Kardon AVR 660, AVR 760

112 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Harman Kardon AVR 760 (Surroundförstärkare) 9 6,71 (6) Inga priser
Harman Kardon AVR 660 (Surroundförstärkare) 4 7,43 (6) Inga priser
3 relaterade trådar

#51

Postad 04 oktober 2010 - 07:09

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Hade en AVR 255 innan som hela tiden tappade ljudet till min HTPC via HDMI varje gång man pausade en film på några minuter, detta problem finns inte alls på AVR 760!

Inga knäppningar när man byter källa osv.

Denna har mycket kraft och välljud utan småbuggar MEN...

Centerkanalen brusar/sprakar väldigt högt, hörs till från 4 meters avstånd till soffan så jag reklamerade denna och skaffade en Onkyo TX-NR809 istället, inget brus alls.

Man kan tycka att en receiver för 17 990:- inte ska ge ifrån sig brus i högtalarkanaler men men...

Redigerat av tonpaa, 07 oktober 2011 - 06:51.


#52

Postad 04 oktober 2010 - 15:23

Arnedanc
  • Arnedanc
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Älskar ljudet på "This is it"

PCM innebär att ljudet är helt okomprimerat.
Mycket bättre än så blir det inte :lol:


Ni som har 660 eller 760.
Hur bra är den programmérbara fjärrkontrollen? Är den bra nog jämfört med Logitechs Harmony fjärrisar?

På jakt efter ny förstärkare att ersätta min 255:a, behöver mer än tre HDMI-ingånger....

Arne.

#53

Postad 04 oktober 2010 - 16:39

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Ni som har 660 eller 760.
Hur bra är den programmérbara fjärrkontrollen? Är den bra nog jämfört med Logitechs Harmony fjärrisar?

På jakt efter ny förstärkare att ersätta min 255:a, behöver mer än tre HDMI-ingånger....

Arne.


Tycker man om storleken på fjärren så tycker jag sj att den är mycket bättre än logitechs fjärr (har en sådan med men använder den inte, dels pga den jobbiga installationen)
har en HK 660 o jag är jättenöjd med själva programeringen av fjärren o att den dessutom fungerar bra!
styr tv-boxen/Tv:en med den. tycker dock att den kan vara lite klumpig ibland. (kan ju vara en fördel ifs för man tycker på den o sen lägger man den ifrån sej den på bordet o hamnar inte kvar i näven! :-p )

#54

Postad 05 oktober 2010 - 16:15

Unregistered28754
  • Unregistered28754
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Hur gör man för att få CD analogt på denna pjäs? ingen direkt CD knapp på fjärren vad jag förstått? el får man köra aux ist?

#55

Postad 24 oktober 2010 - 15:36

Twitcher
  • Twitcher
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hur stor är skillnaden mellan 460 och 660 tro? Har ringt flera åteförsäljare och fått lika många svar som samtal. Allt från stor skillnad till att jag inte skulle märka någon skillnad. Det jag funderar på är om det är värt att byta upp sig. Den ska driva ett Infinity Cascade system. Misstänker att det kanske är svårt att få något vettigt pris för 460:n också...Även om den är relativt ny.

#56

Postad 29 oktober 2010 - 21:44

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Ni som har 660 eller 760, kör ni med HDMI Bypass OFF eller ON ?

Märker ni några skillnader på bilden?

#57

Postad 13 november 2010 - 02:44

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Ni som har 660 eller 760, kör ni med HDMI Bypass OFF eller ON ?

Märker ni några skillnader på bilden?


har 660 och läge off ingen skillnad på bilden.

Hoppas att Uppgraderingen kommer snart!
har lite strul med Handskakningen mellan nya Datorn, tv, och box, (får slå av o på grejerna...)

ingen hört något mer?
prata med Joakim för någon vecka sedan o han sa att Betan var klar o att de väntade på godkännande
för licenser-tjolatjoffen för att amerikanarna inte ska bli mer tokiga än de redan är...

borde ju inte ta så lång tid då tycker ja?

Ang CD ingången,
du kan använda vilken ingång du vill tex AUX (valfri/annan källa) på varje källa kan du stänga av alla ljudinställningar.
jag tex kör datorn som media-uppspelare för musik använder då 2-kanalsläge, orka gå in i menyn.
så programerade en knapp till för detta "Game" som är inställd i 2-kanals Stereo.
när jag ska se film osv från datorn med, så ändrar ja bara källa till "media center" o jag har flerkanalsljud.


använder ju ändå inte alla ingångar så detta gör de smidigare o snabbare än o gå via "Surround modes" o allt vad det nu är

Har även slutsteget till Subborna på radio fjärr :-p simpelt o stänga av o på när man vill ha eller inte vill ha subbsonikbasen...

#58

Postad 16 november 2010 - 20:39

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
När kommer uppdateringen???

#59

Postad 20 november 2010 - 22:35

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Displayen har inte ikoner för vilka högtalare som är aktiva. Det finns inte på de nya AVR-360 - AVR-760.

Inom 6 veckor kommer en nya firmware som stödjer HDMI 1.4 3D. Då fixas också någon bugg i menystemet.



Längsta 6 Veckor jag någonsin varit med om...
uppe i det dubbla nu snart, för någon vecka sedan var betan klar o jag vill verkligen ha in den nya
firmwaren så jag slipper o sätta på o stänga av enheterna för att den ska göra en ny "Handskakning" så
jag får ljud o bild och fungera med min nya TV utan buggar.

känns rätt värdelöst o skicka in den o ändå få vänta på nya uppgraderingen, hoppas den löser problemen.

så när kommer den?

#60

Postad 21 november 2010 - 21:33

Unregistered43749
  • Unregistered43749
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Hej!

Den nya firmwaren är färdig! Nu väntar vi på godkännande av hdmi.org för få att släppa den. Sorry att det tar tid men det är många moment som en ny firmware måste gå igenom innan den släpps på marknaden. Den ska inte vara långt borta nu.

Mvh
Joakim
Harman Nordic

Redigerat av Unregistered43749, 21 november 2010 - 21:35.


#61

Postad 23 november 2010 - 11:58

bies
  • bies
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Någon som har hdmi-problem med avr 760 ? ( dreambox 800 hd, hk bdt-20, ps3, optoma hd82, audioquest 15 m hdmi-x, jag kopplar med hdmi-kablar, logitech harmony 600) när jag ser på boxen så lägger den av ca 5 ggr per kväll. man måste då slå av och på boxen för att det skall funka! dessutom hoppar den mellan 2-kanals stereo och 7-kanals stereo när man lyssnar på musik fastän man ställt in den, det gjorde inte min förra harman kardon avr 255 å den har högtalarindikatorer även min gammel gammel förstärkare harman kardon avr-245 har indikatorer som lyser och den behåller 7-kanals stereoläget när man ställt in den....
Sen är det märkligt då både på Harman Kardons hemsida, på manualen, finns högtalarindikatorerna tända, men ej på min! tog en ficklampa och lyste på displayen och indikatorerna finns där men lyser ej! man kan ju inte se vilken högtalarsignal som kommer in och vilken som kommer ut! vi hoppas på firmware-uppdateringen då avr-760 även blir 3-d ready!! sen har jag 7.2 uppsättning (infinity tss-1200)6 sat, center å 2 sub vid vissa program på boxen visas dolby digital +pl2x i displayen på avr 760, vad menas?
när jag ser på blue-ray på ps3an så visas på avrren först pcm-multichanel sen visas logic7...är det högupplöst okomprimerat ljud jag hör då och vad får avrren in och vad skickar den ut??
när man spelar ljud så "tonar" den upp uppspelningen dvs det är tyst i början och gradvis ökar volymen tills den når inställd volym dett medför att man missar mäktiga intron och så vidare....
när man drar ut strömkabeln så tappar avrren minnet och alla inställningar försvinner....
nu har avrren varit på rep och funkar. de böt hdmi-kortet. men de hade ej behövt det för det var boxen och projjen som ej tyckte om varandra. har köpt ny box dreambox 800 hd pvr se och nu funkar allt som det ska men indikatorerna lyser med sin frånvaro
nu är den uppgraderad tiil hdmi 1.4 och 3d förberedd!
nu blev det hdmi-problem förstärkaren och projektorn hittar inte varandra alla gånger man får prova att byta ingång på avrren och ibland funkar det men ibland får man stänga av alla enheter och börja om från början.man sätter på optoman först sen förstärkaren och sist signalkällan då funkar det men ibland när man byter till ex internetradio eller vanlig radio så synkar det inte man får ljud men ingen bild konstigt då detta är en signal källa som finns i avrren. detta pekar på att optoman och avrren inte hittar varandra
också var det här med att avrren att den tonar upp vid spelning av en signalkälla det gör att man missar intron eller en bra början på något. slår man av och på avrren så försvinner tonandet men avrren klipper bort första sekunden av musik stycket, detta gäller alla signalkällor även sådana som avrren har inom sig ex radio, internetradio osv.har provat med andra system att spela samma musik å det är inte något klipp eller tonande där. osså r fläkten onödigt högljudd!! fnu har avrren börjat låta konstigt, högt skärrande surrande ljud när man startar avrren.optoman har hamnat i ett låsta läge där den inte går att starta, man måste dra kontakten i 20 sek sen funkar den, lamparn för over hättning lysermen den är inte överhättad. där nu är avr-760 och optoman på service
men ljudet ur avr 760 är mycket bra. optoman är nu tillbaka med senaste mjukvaran samt senaste edid?! avrren har ny fläkt ( låter mycket) hdmi kortet är kollat. en btd-30 införskaffades...det är fortfarande hdmi problem med avrren och optoman. med både bdt-30 pch ps3an tonar och klipper avrren musikstycket.detta gäller vid byte av ljudformat och sker slumpvis...ibland funkar det ibland funkar det inte.. Dessutom så hamnar bdt-30 i ett låst läge ibland där endast ejektknappen på fjärren funkar... inga knappar på fjärr eller enhet funkar . det enda man kan göra då är att använda on/off - knappen som finns på baksidan av enheten, då går den igång....det är förmodligen felkodsutskick från min logitech harmony 600...det funkar med bdt-30 egna fjärr ( den är mycket annorlunda jfr med bdt-20 och den är utan belysta knappar..) jag har fått order att koppla bdt-30 analogt med avrren...då försvinner tonandet och klippet...frågan är bara vilka olika cd format man kan spela då? LJUDET ÄR FORTSATT MYCKET BRA

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  bild.jpg   18,9K   1 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  bild.jpg   23,82K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av bies, 03 december 2011 - 08:57.


#62

Postad 06 december 2010 - 13:57

Anteee
  • Anteee
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Hur ligger det till med högtalarindikeringarna på förstärkaren??? Dom syns ju på alla bilder men inte på förstärkaren om man kikar på den på riktigt!!
Är detta nåt dom fixar i nya firmwaren??

#63

Postad 08 december 2010 - 20:55

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Vad följer med "in the box" till 760:n, zon 2 fjärr, The Bridge docka?

EDIT: Jag svarar på min egen fråga; The Bridge II och en zon 2 fjärr ingår.

EK

Redigerat av Unregisteredcec18524, 08 december 2010 - 21:34.


#64

Postad 09 december 2010 - 01:33

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Någon som har hdmi-problem med avr 760 ? ( dreambox 800 hd, ps3, optoma hd82, audioquest 15 m hdmi-x) när jag ser på boxen så lägger den av ca 15 ggr per kväll. man måste då slå av och på boxen för att det skall funka! dessutom hoppar den mellan 2-kanals stereo och 5-kanals stereo när man lyssnar på musik fastän man ställt in den
Sen är det märkligt då både på Harman Kardons hemsida, på manualen, finns högtalarindikatorerna tända, men ej på min! tog en ficklampa och lyste på displayen och indikatorerna finns där men lyser ej! vi hoppas på firmware-uppdateringen då avr-760 även blir 3-d ready!!


Hej!

Jag har strul med HDMI på min 660, har väntat på Uppdateringen för tok länge nu tycker ja.
får starta om Boxen eller recivern när jag byter till datorn o vise versa annars blir jag utan bild/ljud.
startar jag bara recivern o kör datorn får jag ingen bild/ljud startar jag dock tv:en så kommer ljudet o bilden,
kan sedan stänga av tv:en o ff ha kvar ljudet från datorn, kraftigt irriterande. (TV:en är nyköpt o har stöd för HDCP som jag hatar (bara mer strul pga detta "piratskydd"...)

#65

Postad 19 december 2010 - 20:02

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0
Hej!

Är riktig sugen på att skaffa en 660 eller 760 men vet inte riktigt om det kommer bli något lyft, vad tror ni?
Jag har just nu en Marantz sr8001 som skall vara bra, men tycker inte mina högtalare släpper loss, saknar lite tryck.
Högtalarna är ett Infinity Classia 5.1 system med stora frontar som jag tror är rätt trögdrivna.
Marantzen är ju känd för sina fina musikegenskaper men tycker inte det blir riktigt bra med den, saknar lite styrka och misstänker att HK kanske skulle lyfta högtalarna, det är ju dock samma koncern.

Hur har det gått med uppdateringen, har för mig att jag såg den på deras hemsida för några dagar sen, eller var det bara till 260-460 modellerna?

Christian

#66

Postad 19 december 2010 - 20:22

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Hej!

Är riktig sugen på att skaffa en 660 eller 760 men vet inte riktigt om det kommer bli något lyft, vad tror ni?
Jag har just nu en Marantz sr8001 som skall vara bra, men tycker inte mina högtalare släpper loss, saknar lite tryck.
Högtalarna är ett Infinity Classia 5.1 system med stora frontar som jag tror är rätt trögdrivna.
Marantzen är ju känd för sina fina musikegenskaper men tycker inte det blir riktigt bra med den, saknar lite styrka och misstänker att HK kanske skulle lyfta högtalarna, det är ju dock samma koncern.

Hur har det gått med uppdateringen, har för mig att jag såg den på deras hemsida för några dagar sen, eller var det bara till 260-460 modellerna?

Christian

Om du tycker att du saknar kraft så häng på ett slutsteg då du enligt mig i alla all har en bra förstärkare redan nu .

#67

Postad 21 december 2010 - 03:52

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Om du tycker att du saknar kraft så häng på ett slutsteg då du enligt mig i alla all har en bra förstärkare redan nu .


Håller med till Fullo!
visst en strömstark HK 660 lämnar visslingen 384Watt i Kubmätningen, men tror inte din reciver ligger långt efter.
kolla om du kan låna hem en receiver för o jämföra, men jag anser med att det inte är någon större ide'
du får ett bra slutsteg för de pengarna som HK värre modeller kostar, o tror du kommer bli mer nöjd för den receivern du har nu är inte dålig! fast den är från 2007?

#68

Postad 30 december 2010 - 18:17

Flingan
  • Flingan
  • Forumräv

  • 808 inlägg
  • 0

Hej!

Är riktig sugen på att skaffa en 660 eller 760 men vet inte riktigt om det kommer bli något lyft, vad tror ni?
Jag har just nu en Marantz sr8001 som skall vara bra, men tycker inte mina högtalare släpper loss, saknar lite tryck.
Högtalarna är ett Infinity Classia 5.1 system med stora frontar som jag tror är rätt trögdrivna.
Marantzen är ju känd för sina fina musikegenskaper men tycker inte det blir riktigt bra med den, saknar lite styrka och misstänker att HK kanske skulle lyfta högtalarna, det är ju dock samma koncern.

Hur har det gått med uppdateringen, har för mig att jag såg den på deras hemsida för några dagar sen, eller var det bara till 260-460 modellerna?

Christian


Jag är övertygad om att HK 660 kommer att ge ett lyft i till dina Infinity. HK och Infinity brukar dessutom lira bra ihop. Det du saknar med Marantzen är inte kraft som de andra verkar tro, utan det är karaktären på försteget som gör skillnaden här. HK kommer definitivt att ge mer liv och tryck till dina högtalare, sen får du även en förstärkare som levererar mer än det dubbla i strömstyrka.

MVH Flingan

#69

Postad 08 januari 2011 - 18:51

bobrupp
  • bobrupp
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
hej

Lite frågor kring AVR 660
1. Jag upplever fläkten som väl ljudlig. Kan man göra ngt åt detta? vet att man på avr255 kunde sända in dem just för detta.
2. Vad innebär denna firmware uppdatering som skall komma gällande annat än 3D... är det ngt mer kul som kommer med?
3. Har svårt att få ordning på rumskorringen och när man klickar på "audio effects" knappen och väljer "EQ" off så blir ljudet så mkt bättre. Ngn som har funderingar kring detta?

Låter dock väldigt väldigt bra och mycket!! Finns det några andra receiver alternativ när det gäller strömstyrka?


MVH//B

#70

Postad 08 januari 2011 - 22:31

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Fläkten är inte den samma som i 255.
255:an hade bekymmer med fläkten att den surrade, mer än så lät den inte.
660 och 760 har en fläkt som går igång ibland för att kyla det hela.

#71

Postad 09 januari 2011 - 02:18

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Tyckte med att fläkten lät på tok för mycket!
var i kontakt med H/K ang detta o de sa att det skulle vara så... ;) ?
orkade inte med att skicka in o vänta o troligtvis få tillbaka den med samma fel
så jag bytte ut fläkten själv till en noqtua. (den till HDMI- kortet bytte jag till en Fractal)
(rekomenderar ABSOLUT INTE!! att göra detta själv! då det kräver kunskap om både elektronik o ESD!
sedan så är det mycket skruvande innan man kommer åt själva fläkten sedan är det lödning osv med ESD
avskärmad lödkolv!)

men numera hör jag inte min stärkare längre o den blev bara 5-8 grader varmare.

har väntat flera månader nu på denna firmware uuppdatering! men INGET händer!? ;)
Börjar faktiskt bli riktigt besviken på H/K som lovar men inget händer!
Nu ligger troligvis inte felet hos dem utan på en "underleverantör" som måste godkänna uppdateringen
först för o få använda HDMI 1.4...

Har dock aldrig varit mer nöjd med någon stärkare som denna förutom dessa små buggar man vill få
fixade.

vill gärna slänga in uppdateringen o förhoppningsvis försvinner mina Problem då. (HDCP bla +3D)
känns rätt värdelöst o skicka in den för o sedan få vänta på uppdatering ändå...
ok att uppdateringar kan dröja lite länge ibland men detta är ju löjligt!
(nu beror nog inte "uppdateringsproblemet" på HK utan på de som godkänner standarden!!)
Kostar nog rätt fett mycket o köpa licensen på 1.4 skulle ja tro. :-p

BTW har mailat hdmi.org nu o frågat hur det går med godkännandet för firmwaren!

Redigerat av Unregistered6e98fd36, 09 januari 2011 - 02:48.


#72

Postad 09 januari 2011 - 02:37

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Fick svar idag från HDMI.org att de har skickat min fråga vidare till rätt HDMI tech team.
o att jag troligtvis får svar i början av veckan.

svar på en söndag! ;) ;) (kl : 05:00)


(Har nu fått svar)

Hello Mr. Larsson,



Your email was forwarded to me by xxxx xxxx. Unfortunately, I cannot answer your question and must politely refer you back to your product manufacturer. Each of our Adopters are responsible for insuring that their products are HDMI compliant and coordinate product testing with HDMI Authorized Test Centers on their own. ATCs are independent from HDMI Licensing, LLC; we are not involved in product testing.



I apologize for the incompleteness of my answer; hopefully you can work with the product manufacturer to get resolution to your issue.



Thank you for your interest in HDMI Technology.



Best Regards,

Ja vad säger man?
ett svar från H/K vore uppskattat så man vet hur det går med uppdateringen.

Redigerat av Unregistered6e98fd36, 10 januari 2011 - 07:53.


#73

Postad 11 januari 2011 - 21:35

Unregistered5282d64f
  • Unregistered5282d64f
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0

Hej!

Är riktig sugen på att skaffa en 660 eller 760 men vet inte riktigt om det kommer bli något lyft, vad tror ni?
Jag har just nu en Marantz sr8001 som skall vara bra, men tycker inte mina högtalare släpper loss, saknar lite tryck.
Högtalarna är ett Infinity Classia 5.1 system med stora frontar som jag tror är rätt trögdrivna.
Marantzen är ju känd för sina fina musikegenskaper men tycker inte det blir riktigt bra med den, saknar lite styrka och misstänker att HK kanske skulle lyfta högtalarna, det är ju dock samma koncern.

Hur har det gått med uppdateringen, har för mig att jag såg den på deras hemsida för några dagar sen, eller var det bara till 260-460 modellerna?

Christian

Jag lyssnade på mina Infinity Beta 50 hos lokala handlaren parade med en HK-stärkare av mindre modell. Blev riktigt impad av ljudtrycket och bestämde mig på mindre än 5 minuter att det var rätt högtalare för mig.
Till dessa köpte jag en NAD T743 och tänkte att den precis som HK är underspecad och strömstark. Tyvärr blev resultatet inte vad jag väntat mig. Ljudtrycket infann sig aldrig.
Den byttes efter något år mot en Denon 1709 som spelade något högre men inte med mer tryck.

För 2 veckor sedan införskaffades en HK AVR-255 och en ny värld öppnade sig. Ljudtrycket och basen som jag upplevde vid första provlyssning fanns plötsligt där. Tydligen är kombinationen av Infinity och HK extra gynnsam. Tyvärr är det bara att erkänna att Denon är klart bättre på bioljudet. Positionering , etc, vilket gör att jag nu funderar på Denon om igen. Dock med separat slutsteg i någon form.
Tyvärr känns detta som en dyr lösning även om man jagar begagnat.

#74

Postad 17 januari 2011 - 15:20

Unregistered6e98fd36
  • Unregistered6e98fd36
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0


Tja!

Lite nyfiken hur det gått för dej, testat AVR 660:n än?
vill du ha mer drag (strömstark!) satsa på H/K eller ett större slutsteg, man får ganska mycket för pengarna när
man väljer H/K enligt mej iaffa.

Blir det slutsteg eller ny receiver?

#75

Postad 22 januari 2011 - 15:31

Tuomas
  • Tuomas
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

För 2 veckor sedan införskaffades en HK AVR-255 och en ny värld öppnade sig. Ljudtrycket och basen som jag upplevde vid första provlyssning fanns plötsligt där. Tydligen är kombinationen av Infinity och HK extra gynnsam. Tyvärr är det bara att erkänna att Denon är klart bättre på bioljudet. Positionering , etc, vilket gör att jag nu funderar på Denon om igen. Dock med separat slutsteg i någon form.
Tyvärr känns detta som en dyr lösning även om man jagar begagnat.


H/K och Infinity är den perfekta kombon. Båda märkena ägs ju av samma koncern, Harman International.

Körde ett tag på H/K AVR 255 och Infinity PHI 51 och jag var hur nöjd som helst. Nu har jag bytt upp mig till Infinity Cascade och H/K AVR 660. De spelar grymt bra ihop. :)

Du borde testa AVR 460 till dina betor :) Du lär få ett bra lyft!

#76

Postad 27 februari 2011 - 11:45

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

  • 522 inlägg
  • 0
Jag har ett litet problem som jag ej kan hitta lösningen själv.
Jag har nu kopplat PS3 med bild och ljud via HDMI 1 på min AVR 660. När jag jag bläddrar i menyerna på Ps3 hör jag inte detta "klickande" som jag gjorde med min gamla Marantz. Och även när jag spelar spel så klipper den ljudet tex i början av en stor explosion.

Någon som har en lösning?

Tack
Christian

#77

Postad 14 mars 2011 - 12:41

matte2
  • matte2
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Noterade att firmware updateringen till 660 och 760 nu hade kommit.
Uppdaterade min 660 från 4.18 till 4.45 och det gick hur bra som helst.

Har jag upplevt någon skillnad? Tja kanske, det är som när man byter Olja i bilen,
man tycker att allt blir bättre :D

#78

Postad 15 mars 2011 - 06:52

bies
  • bies
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
var hittade du den och vilka är skillnaden mot den tidigare versionen

#79

Postad 15 mars 2011 - 08:58

matte2
  • matte2
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

var hittade du den och vilka är skillnaden mot den tidigare versionen

H/K hemsida fanns den på och den enda skillnaden som dom säger är att man numera har HDMI 1.4 (Dvs man kan köra 3D om man har en TV som pallar det).
Sen har dom säkert polerat lite på ev buggar och så.....

#80

Postad 16 mars 2011 - 06:17

bies
  • bies
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
tack
mvh tobias nilsson

#81

Postad 17 mars 2011 - 09:24

bies
  • bies
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
är det hdmi 1.4a eller hdmi 1.4? och vad är skillnaden vissa projektorer är bara hdmi 1.4 ( sony vpl-hw20) och dessa är inte 3d

#82

Postad 17 mars 2011 - 16:12

matte2
  • matte2
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

är det hdmi 1.4a eller hdmi 1.4? och vad är skillnaden vissa projektorer är bara hdmi 1.4 ( sony vpl-hw20) och dessa är inte 3d

Har ingen aning men ett hett tips är att surfa till deras hemsida där kan man b.la. läsa

Update Improvements
This new software upgrades your receiver’s HDMI to be 3D compatible. It also makes other improvements to HDMI performance, and includes all the benefits of the previous software upgrade for these models.

#83

Postad 25 april 2011 - 21:40

julle75
  • julle75
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Någon som kan svara på om HK AVR760 klingar med JBLES100? Andvänder nu en sony 598!

#84

Postad 06 oktober 2011 - 19:39

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Ville bara tipsa om att AVR760 är nere i 14990:- nu.
Köpte mig en själv nyss och det är väldigt mycket kraftfullt ljud för pengarna i den :)

#85

Postad 06 oktober 2011 - 22:13

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Jag hade stora problem med brus/sprak ljud från centerkanalen på AVR760, hördes ifrån 4meters avstånd till soffan ibland, likadant på 3 olika exemplar. Spelade ingen roll vilket el-uttag jag kopplade in receivern på och räckte med att ha endast högtalare inkopplad på centerkanalen för att bruset skulle höras. Alltså bara el och centerhögtalare.

Reklamerade till slut.

Synd, eftersom jag gillar utseendet och kraften/ljudet.

Har någon av er andra upplevt detta?

Redigerat av tonpaa, 07 oktober 2011 - 07:03.


#86

Postad 03 december 2011 - 10:46

bies
  • bies
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Någon som har hdmi-problem med avr 760 ? ( dreambox 800 hd, hk bdt-20, ps3, optoma hd82, audioquest 15 m hdmi-x, jag kopplar med hdmi-kablar, logitech harmony 600) när jag ser på boxen så lägger den av ca 5 ggr per kväll. man måste då slå av och på boxen för att det skall funka! dessutom hoppar den mellan 2-kanals stereo och 7-kanals stereo när man lyssnar på musik fastän man ställt in den, det gjorde inte min förra harman kardon avr 255 å den har högtalarindikatorer även min gammel gammel förstärkare harman kardon avr-245 har indikatorer som lyser och den behåller 7-kanals stereoläget när man ställt in den....
Sen är det märkligt då både på Harman Kardons hemsida, på manualen, finns högtalarindikatorerna tända, men ej på min! tog en ficklampa och lyste på displayen och indikatorerna finns där men lyser ej! man kan ju inte se vilken högtalarsignal som kommer in och vilken som kommer ut! vi hoppas på firmware-uppdateringen då avr-760 även blir 3-d ready!! sen har jag 7.2 uppsättning (infinity tss-1200)6 sat, center å 2 sub vid vissa program på boxen visas dolby digital +pl2x i displayen på avr 760, vad menas?
när jag ser på blue-ray på ps3an så visas på avrren först pcm-multichanel sen visas logic7...är det högupplöst okomprimerat ljud jag hör då och vad får avrren in och vad skickar den ut??
när man spelar ljud så "tonar" den upp uppspelningen dvs det är tyst i början och gradvis ökar volymen tills den når inställd volym dett medför att man missar mäktiga intron och så vidare....
när man drar ut strömkabeln så tappar avrren minnet och alla inställningar försvinner....
nu har avrren varit på rep och funkar. de böt hdmi-kortet. men de hade ej behövt det för det var boxen och projjen som ej tyckte om varandra. har köpt ny box dreambox 800 hd pvr se och nu funkar allt som det ska men indikatorerna lyser med sin frånvaro
nu är den uppgraderad tiil hdmi 1.4 och 3d förberedd!
nu blev det hdmi-problem förstärkaren och projektorn hittar inte varandra alla gånger man får prova att byta ingång på avrren och ibland funkar det men ibland får man stänga av alla enheter och börja om från början.man sätter på optoman först sen förstärkaren och sist signalkällan då funkar det men ibland när man byter till ex internetradio eller vanlig radio så synkar det inte man får ljud men ingen bild konstigt då detta är en signal källa som finns i avrren. detta pekar på att optoman och avrren inte hittar varandra
också var det här med att avrren att den tonar upp vid spelning av en signalkälla det gör att man missar intron eller en bra början på något. slår man av och på avrren så försvinner tonandet men avrren klipper bort första sekunden av musik stycket, detta gäller alla signalkällor även sådana som avrren har inom sig ex radio, internetradio osv.har provat med andra system att spela samma musik å det är inte något klipp eller tonande där. osså r fläkten onödigt högljudd!! fnu har avrren börjat låta konstigt, högt skärrande surrande ljud när man startar avrren.optoman har hamnat i ett låsta läge där den inte går att starta, man måste dra kontakten i 20 sek sen funkar den, lamparn för over hättning lysermen den är inte överhättad. där nu är avr-760 och optoman på service
men ljudet ur avr 760 är mycket bra. optoman är nu tillbaka med senaste mjukvaran samt senaste edid?! avrren har ny fläkt ( låter mycket) hdmi kortet är kollat. en btd-30 införskaffades...det är fortfarande hdmi problem med avrren och optoman. med både bdt-30 pch ps3an tonar och klipper avrren musikstycket.detta gäller vid byte av ljudformat och sker slumpvis...ibland funkar det ibland funkar det inte.. Dessutom så hamnar bdt-30 i ett låst läge ibland där endast ejektknappen på fjärren funkar... inga knappar på fjärr eller enhet funkar . det enda man kan göra då är att använda on/off - knappen som finns på baksidan av enheten, då går den igång....det är förmodligen felkodsutskick från min logitech harmony 600...det funkar med bdt-30 egna fjärr ( den är mycket annorlunda jfr med bdt-20 och den är utan belysta knappar..) jag har fått order att koppla bdt-30 analogt med avrren...då försvinner tonandet och klippet...frågan är bara vilka olika cd format man kan spela då?sacd? åhur skulle jag koppla med min förra spelare bdt-20, den har bara digitala utgångar?Om jag kopplar til len htpc hur blir det då med tonandet och klippandet? LJUDET ÄR FORTSATT MYCKET BRA
Bifogade bild(er)
  • Postad bild
  • Postad bild

Redigerat av bies, 06 december 2011 - 10:30.


#87

Postad 05 december 2011 - 14:01

Unregistered43749
  • Unregistered43749
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Hej bies!

Ska försöka svara på så mycket jag kan. Använder själv en AVR 660 hemma till JBL LS 60.

Angående högtalarindikeringen så är det inget fel på din receiver. Den displayen som sitter AVR 660 och AVR 760 har ingen högtalarindikering. Tyvärr har det figurerat bilder där det fanns med.

När du byter mellan ljudformaten så stämmer det att det tar några skunder för receivern och låsa signalen. När du byter mellan källor så sker det en mjuk höjning av volymen efter källbyte för att du inte ska få en chock om volmyen är mycket högre från en annan källa, den funktionen uppskattar jag själv.

När du ansluter PS3 rekommenderar jag att du sätter den i auto select. I displayen på AVR kommer det stå PCM. När du lyssnar på musik eller kollar film på PS3 så kan det ta några sekunder för receivern och låsa signalen och byta ljudformat.

Har provat med en del spel nu bl a. MW3 och där missar man inget ljud när man spelar spelet. När första loggan kommer upp när spelet laddas så tar det ca 3 sekunder innan ljudet kommer.

Hälsningar
Joakim
Harman Nordic

#88

Postad 06 december 2011 - 10:28

bies
  • bies
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
hej joakim på Harman nordic

displayen på min 760 HAR högtalarindikatorer, men dom lyser inte...prova lysa med en ficklampa så ser du...
Jag tycker oxå det är OK att den i ett inledande skedet tar avrren 3 sekunder att låsa signalen...men att den vi ett musikstycke
( ex en hel cd skiva) tonar vid varje låt..(prova själv får du se... koppla med hdmi och så byter du till 2-kanal stereo och spela....prova även andra ljudformat...)..dessutom så om man slår av och på avrren så försvinner tonandet vid varje låt men ett klippande på 1 sekund finns kvar i början av musikstycket...(klippningen sker vid spelande av en bränd skiva med min egna musik) har provat med andra anläggningar och något tonande eller klippande finns ej..detta försvinner vid analog koppling...har visat Tomas och Rickard på Ljudshopen i skellefteå så dom är inforstådda med problemet. skulle gärna vilja veta vad avrren gör för något...?
har sega megadrive ultimate collection ...får väl prova sonic the hedgehog på ps3an då...

LJUDET OCH DESIGNEN PÅ HARMAN KARDONS PRODUKTER ÅR MYCKET BRA

mvh
tobias nilsson
norrbölegatan 56
93137 skellefteå
0705455850
[email protected]

Redigerat av bies, 06 december 2011 - 11:03.


#89

Postad 06 december 2011 - 12:24

Unregistered43749
  • Unregistered43749
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Hej Tobias!

När du byter ljudformat så tar synkar receivern signalen vilket gör att det tar någon sekund. Processorn mutar då ljudet för att det inte ska uppstå störningar. Det gäller speciellt via HDMI då HDMI-standarden kräver att signalen och EDID-informationen bekräftas i bägge ändar, alla apparaterna måsta acceptera, detta kallas HDMI handshake. Detta kräver lite processorkraft och tar lite tid. Samma sak händer när du byter kanal, låt, kapitel, osv, det är lite olika beroende på vilken apparat du använder.

Vissa apparater skickar ut en kontinuerlig signal och då behövs ingen HDMI handshake, medan andra avbryter signalen och startar igen, tex PS3, då måste receivern, tvn och PS3 hitta varandra igen och bekräfta signalen. Det är då AVR 760 mutar signalen medan detta sker så att det inte klickar och sprakar i högtalarna medan detta sker.

Mitt tips: koppla in cdspelaren analogt, då slipper du dessa avbrott får bästa ljudkvalité. När du tittar på film och spelar använder du HDMI.

Med min setup så kopplar jag in DMC 1000 analogt, PS3 HDMI, AirPort Express optiskt. Denna setup fungerar utan avbrott när jag spelar musik från DMC 1000 med AirPort Express optiskt (Airplay) blir det ett kort avbrott ca 0,1 sekund vid låtbyte.

Mvh
Joakim
Harman

#90

Postad 06 december 2011 - 13:47

bies
  • bies
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
TACKAR,
jag har följt rådet att koppla analogt
och konstaterar att musikspelning på, ps3 eller en framtida htpc kopplat med hdmi (eller någon av de digitala ingångarna ???) kommer att få svårt att fixa början på musikstycket...!? har du märkt att ett tyst parti mitt i musikstycket även tonas....

SOM SAGT DESIGNEN OCH LJUDET ÄR MYCKET BRA

MVH

tobias nilsson
norrbölegatan 56
93137 skellefteå
0705455850
[email protected]

Redigerat av bies, 08 december 2011 - 05:36.


#91

Postad 06 december 2011 - 15:24

Unregistered43749
  • Unregistered43749
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har inte märkt att det tonas mitt i en låt. Men jag tror det kan vara en inställning av Dolby Volume. Kontrollera inställningen av Dolby Volume så att den står i läge off när du lyssnar på musik. Du hittar den inställningen via Audio Effects.

Dolby Volume är på i orginalinställningen. Dolby Volume är tänkt och användas när man ser på tv och det kommer en reklampaus som har högre volym än programmet, då griper Dolby Volume in och jämna ut volymen till samma nivå som programmet.

MVH
Joakim
Harman Nordic

#92

Postad 06 december 2011 - 16:54

bies
  • bies
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
tack!
vilken av DACarna, avrrens eller bdt-30s, är bättre? Vad ska man använda alla digitala ingångarna på avrren(hdmi, koaxiala och optiska) till, när man ska koppla analogt för att komma förbi toningen och klippningen? kan man uppdatera avrren med en ny firmware?



LJUDET OCH DESIGNEN ÄR MYCKET BRA PÅ HARMAN KARDONS PRODUKTER

mvh

tobias nilsson
norrbölegatan 56
93137 skellefteå
0705455850
[email protected]

Redigerat av bies, 08 december 2011 - 06:15.


#93

Postad 08 december 2011 - 05:56

bies
  • bies
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
tack!
vilken av DACarna, avrrens eller bdt-30s, är bättre? Vad ska man använda alla digitala ingångarna på avrren(hdmi, koaxiala och optiska) till, när man ska koppla analogt för att komma förbi toningen och klippningen? kan man uppdatera avrren med en ny firmware?



LJUDET OCH DESIGNEN ÄR MYCKET BRA PÅ HARMAN KARDONS PRODUKTER

mvh

tobias nilsson
norrbölegatan 56
93137 skellefteå
0705455850
[email protected]

Redigerat av bies, 08 december 2011 - 08:54.


#94

Postad 08 december 2011 - 23:21

Unregistered43749
  • Unregistered43749
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Dac:arna i dem är ungefär likvärdiga. Det jag rekommenderar är att du kopplar BDT 30 analogt också och använder tex CD-ingången när du lyssnar på musik. Alla andra produkter ansluter du digitalt via HDMI, koaxiala eller optiska kablar. Att det tar lite tid och låsa signalen när du byter källa gäller alla produkter med HDMI. Se mitt tidigare svar om HDMI.

Med min utrustning får jag ingen toning av ljudet. Det förekommer endast när jag byter källa och då tycker jag bara att det är bra så att man inte hoppar till om ljudet är för högt.

Den senaste firmwaren till AVR 760 är V 4.43.

Mvh
Joakim
Harman

#95

Postad 09 december 2011 - 10:33

bies
  • bies
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
TACK

MVH

tobias nilsson
norrbölegatan 56
93137 skellefteå
0705455850
[email protected]

#96

Postad 15 januari 2012 - 12:14

bies
  • bies
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Någon som har hdmi-problem med avr 760 ? ( dreambox 800 hd, hk bdt-20, ps3, optoma hd82, audioquest 15 m hdmi-x, jag kopplar med hdmi-kablar, logitech harmony 600) när jag ser på boxen så lägger den av ca 5 ggr per kväll. man måste då slå av och på boxen för att det skall funka! dessutom hoppar den mellan 2-kanals stereo och 7-kanals stereo när man lyssnar på musik fastän man ställt in den, det gjorde inte min förra harman kardon avr 255 å den har högtalarindikatorer även min gammel gammel förstärkare harman kardon avr-245 har indikatorer som lyser och den behåller 7-kanals stereoläget när man ställt in den....
Sen är det märkligt då både på Harman Kardons hemsida, på manualen, finns högtalarindikatorerna tända, men ej på min! tog en ficklampa och lyste på displayen och indikatorerna finns där men lyser ej! man kan ju inte se vilken högtalarsignal som kommer in och vilken som kommer ut! vi hoppas på firmware-uppdateringen då avr-760 även blir 3-d ready!! sen har jag 7.2 uppsättning (infinity tss-1200)6 sat, center å 2 sub vid vissa program på boxen visas dolby digital +pl2x i displayen på avr 760, vad menas?
när jag ser på blue-ray på ps3an så visas på avrren först pcm-multichanel sen visas logic7...är det högupplöst okomprimerat ljud jag hör då och vad får avrren in och vad skickar den ut??
när man spelar ljud så "tonar" den upp uppspelningen dvs det är tyst i början och gradvis ökar volymen tills den når inställd volym dett medför att man missar mäktiga intron och så vidare....
när man drar ut strömkabeln så tappar avrren minnet och alla inställningar försvinner....
nu har avrren varit på rep och funkar. de böt hdmi-kortet. men de hade ej behövt det för det var boxen och projjen som ej tyckte om varandra. har köpt ny box dreambox 800 hd pvr se och nu funkar allt som det ska men indikatorerna lyser med sin frånvaro
nu är den uppgraderad tiil hdmi 1.4 och 3d förberedd!
nu blev det hdmi-problem förstärkaren och projektorn hittar inte varandra alla gånger man får prova att byta ingång på avrren och ibland funkar det men ibland får man stänga av alla enheter och börja om från början.man sätter på optoman först sen förstärkaren och sist signalkällan då funkar det men ibland när man byter till ex internetradio eller vanlig radio så synkar det inte man får ljud men ingen bild konstigt då detta är en signal källa som finns i avrren. detta pekar på att optoman och avrren inte hittar varandra
också var det här med att avrren att den tonar upp vid spelning av en signalkälla det gör att man missar intron eller en bra början på något. slår man av och på avrren så försvinner tonandet men avrren klipper bort första sekunden av musik stycket, detta gäller alla signalkällor även sådana som avrren har inom sig ex radio, internetradio osv.har provat med andra system att spela samma musik å det är inte något klipp eller tonande där. osså r fläkten onödigt högljudd!! fnu har avrren börjat låta konstigt, högt skärrande surrande ljud när man startar avrren.optoman har hamnat i ett låsta läge där den inte går att starta, man måste dra kontakten i 20 sek sen funkar den, lamparn för over hättning lysermen den är inte överhättad. där nu är avr-760 och optoman på service
men ljudet ur avr 760 är mycket bra. optoman är nu tillbaka med senaste mjukvaran samt senaste edid?! avrren har ny fläkt ( låter mycket) hdmi kortet är kollat. en btd-30 införskaffades...det är fortfarande hdmi problem med avrren och optoman. med både bdt-30 pch ps3an tonar och klipper avrren musikstycket.detta gäller vid byte av ljudformat och sker slumpvis...ibland funkar det ibland funkar det inte.. Dessutom så hamnar bdt-30 i ett låst läge ibland där endast ejektknappen på fjärren funkar... inga knappar på fjärr eller enhet funkar . det enda man kan göra då är att använda on/off - knappen som finns på baksidan av enheten, då går den igång....det är förmodligen felkodsutskick från min logitech harmony 600...det funkar inte med bdt-30 egna fjärr ( den är mycket annorlunda jfr med bdt-20 och den är utan belysta knappar..) jag har fått order att koppla bdt-30 analogt med avrren...då försvinner tonandet och klippet...frågan är bara vilka olika cd format man kan spela då?sacd? åhur skulle jag koppla med min förra spelare bdt-20, den har bara digitala utgångar?Om jag kopplar til len htpc hur blir det då med tonandet och klippandet?nu har avrren bara slagit av sig själv 10 ggr, den går inte att slå på med fjärren eller on/off- knappen på avrren , man måste dra kontakten och då funkar det kanske?..vad kan det bero på?sen när man kopplar analogt så är ljudvolymen mycket lägra än vid lyssning digitalt, man måste dra på volymen ordentligt för att det skall bli samma ljudvolym som man är van vid!! sen låser sig bdt-30 sig och man måste använda onoff knappen på baksidan för att den ska gå igång..

LJUDET ÄR FORTSATT MYCKET BRA
Bifogade bild(er)
  • Postad bild
  • Postad bild

Redigerat av bies, 22 mars 2012 - 05:49.


#97

Postad 16 januari 2012 - 12:44

Loud
  • Loud
  • Beroende

  • 1 459 inlägg
  • 0
vad är en bra ersättare till min gamla AVR5550 av dessa nya HK? Kommer det kanske ännu nyare strax?

#98

Postad 18 januari 2012 - 20:36

Anteee
  • Anteee
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Är det någon som hört nåt om uppföljare till AVR 760 och 660?

Jag var inne på att byta ut min AVR 635 mot en 760 men blev bortskrämd av fläktljud.....så nu sätter jag mitt hopp till nya modeller i år utan fläktljud.....

#99

Postad 19 januari 2012 - 11:23

Loud
  • Loud
  • Beroende

  • 1 459 inlägg
  • 0
Funderar på min avr 5550 hur det fungerar med multiroom funktionen. Vill ha två högtalare i annat rum som jag vill då spela separat. Hur gör man?
Misstänker att vi har någon gammal 5550 ägare i tråden?

#100

Postad 20 januari 2012 - 18:00

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
När kommer HK släppa ny förstärkare?

Hörde något av min lokala handlare att det skulle komma till sommaren,ingen som har lite information?

För dom har ju inte släppt något nytt på länge.

Har dom gått i konkurs eller har dom slutat tillverka förstärkare?

Mvh



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.