Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Behöver bollplank till en ny tillfällig hembiouppsättning

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 juli 2019 - 08:33

nucco
  • nucco
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

En fundering! Har just skaffat eget boende efter en lååång tid som sambo. I den gamla bostaden hade jag ett ordentligt 5.1 system med B&W CM10 samt SVS SB13 Ultra. Jag har sålt högtalarna och kommer bygga nytt i den nya bostaden så småningom. Det kommer kräva en del pengar, som jag inte har just nu. Jag har därför tänkt att inledningsvis sätta upp en enklare uppsättning som fungerar tills vidare, tills jag känner att ekonomin tillåter det nya bygget.

 

Jag har kvar min SVS SB13Ultra sub samt min förstärkare Hegel H300. En tillfällig TV bänk har införskaffats.

 

https://www.ikea.com...tbets-60339220/

 

Den (tillfälliga?) TVn kommer EJ att väggmonteras, utan kommer stå på sin vanliga fot. Begränsat utrymme för en stor playbar således.

 

Ingen TV eller högtalarsystem har införskaffats. Hur hade ni gjort i detta läge? Kul med input. Hade vart kul att kunna använda åtminstone subben på något sätt.

 

Mvh Nicklas


Redigerat av nucco, 27 juli 2019 - 08:49.


#2

Postad 29 juli 2019 - 12:49

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0

Lite alternativ....

 

Du kan skaffa en soundbar, det är en bra temporär lösning tills du fått budgetmedel för nåt bättre. Problemet då blir ju att du får en soundbar som inte är så användbar när du till slut bygger ut systemet. 

 

Alternativt kan du skaffa två hyfsade sattelithögtalare som inte behöver kosta alltför mycket och använda tillsamman med din förstärkare och sub som ett 2.1 system. När du sedan skaffar nya front och center så kan du sätta de två satteliterna som surroundhögtalare så de går att använda på det sättet. Det lär inte låta sämre än en budget soundbar och blir not faktiskt billigare. Köpt til ett par stativ för satteliterna så får de plats även om tv-bänken inte är så stor. 

 

jag hade nog gått på alternativ två för det är ju relativt enkelt och billigt att lägga till en center för 3.1 och lite senare när man  vunnit på lotto eller fåt län köpa ett par fronthögtalare. På så sått bygger man upp det steg för steg. 



#3

Postad 29 juli 2019 - 12:58

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 1

jag förstår inte problemet riktigt :)

du gör de svårare än det är

 

Du har en fet sub och en fet 2 kanalare, köp 2 beggagde högtalare, och njut, finns hyffsat vällåtande begagnat för max 1000 lapp



#4

Postad 29 juli 2019 - 13:51

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Hur mycket fick du för dina CM10, har själv likadana och funderar på att sälja.

#5

Postad 31 juli 2019 - 10:45

nucco
  • nucco
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Fasen, ni har ju helt rätt! Skaffa några enklare högtalare just nu. Helst sådana som kan tjänstgöra som sateliter när jag skaffar mina riktiga frontar. Vet inte varför jag krånglade till det, bra att jag fick er hjälp att se det faktiska läget, tack ska ni ha =). Sålde CM10:orna (S1) för 16k. Lågt pris, men ville slippa behöva flytta dem själv till det nya boendet och ville ha loss lite kontanter. Många hål att stoppa pengar i iom flytt till nytt boende efter separation ;)

 

Igen, stort tack!



#6

Postad 31 juli 2019 - 11:02

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

  • 3 158 inlägg
  • 0

jo, köp ett par som kan agera sateliter sen, smart tänkt, de är ju ej så viktiga att de ska vara samma serie o så..  så sparar du satelit pengar för framtida bygge ;)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.