Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Filmer/filmklipp hackar när jag kollar på surfplatta från NAS

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 oktober 2015 - 21:08

Man United
  • Man United
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Vad beror det på att mina filmer och filmklipp som ligger på min NAS hackar/fryser när jag vill kolla på dem på min surfplatta eller telefon? Beror det på min internethastighet (ADSL 30/10) eller är det för klen processor på min NAS (Synology DS212j) eller min telefon (Sony Xperia Z3)?

 

Jag använder mig av Synologys egna app DS Video, men tycker det hackar om jag testar andra appar/mediaspelare också.

 

Vi kommer snart få fiber och funderar på att då skaffa hastighet 100/100. Skulle det bli bättre att spela upp filmklipp från min NAS då?



#2

Postad 30 oktober 2015 - 10:40

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Ligger filmerna på din NAS så spelar ju hastigheten på ditt bredband ingen som helst roll.



#3

Postad 30 oktober 2015 - 10:48

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Jag har samma NAS, brukar aldrig hacka när jag spelar upp filmer via TVn eller ipad så det beror nog inte på den. 

 

Synologys egna app funkar bäst, tredje parts hackar och är allmänt sega.

 

Har du kanske dålig signalstyrka på ditt WiFi hemma? Om du mäter med bredbandskollen vad får du för resultat?


Redigerat av Cantstandya, 30 oktober 2015 - 10:48.


#4

Postad 30 oktober 2015 - 12:41

Man United
  • Man United
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Jag tänker mest när jag inte är hemma utan vill nå filmerna från t.ex. sommarstugan. Då spelar väl internethastigheten hemma roll? Mitt 4G på telefonen spelar väl mindre roll då, eller är jag ute och cyklar? Det är hastigheten upp i hemmet som spelar roll har jag läst (tror jag). Tänkte att det var därför bättre att välja 100/100 när jag väljer bredband sen än 100/10. Rätta mig om jag har fel! :)

 

Fast det är lustigt att det hackar och fryser även när jag är hemma.



#5

Postad 30 oktober 2015 - 14:01

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Jag tänker mest när jag inte är hemma utan vill nå filmerna från t.ex. sommarstugan. Då spelar väl internethastigheten hemma roll? Mitt 4G på telefonen spelar väl mindre roll då, eller är jag ute och cyklar? Det är hastigheten upp i hemmet som spelar roll har jag läst (tror jag). Tänkte att det var därför bättre att välja 100/100 när jag väljer bredband sen än 100/10. Rätta mig om jag har fel! :)

 

Fast det är lustigt att det hackar och fryser även när jag är hemma.

Nu hänger jag inte med. Om man har sommarstuga, ska man inte göra sommarstugeaktiviteter så som...vilka nu de kan vara, men istället för att titta på film?

 

Men ja, då spelar hastigheten på internetanslutningen roll och speciellt uppströms som du säger.



#6

Postad 30 oktober 2015 - 14:16

Man United
  • Man United
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Nu hänger jag inte med. Om man har sommarstuga, ska man inte göra sommarstugeaktiviteter så som...vilka nu de kan vara, men istället för att titta på film?

 

Men ja, då spelar hastigheten på internetanslutningen roll och speciellt uppströms som du säger.

Du har rätt, men ibland så regnar det och ibland så är det myskväll :rolleyes:

 

Så du rekommenderar att jag skaffar hastighet 100/100 istället för 100/10?



#7

Postad 30 oktober 2015 - 15:19

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Du har rätt, men ibland så regnar det och ibland så är det myskväll :rolleyes:

 

Så du rekommenderar att jag skaffar hastighet 100/100 istället för 100/10?

Beror ju på. Förmodligen har du väl bara en ström igång i taget och då räcker säkert även 10 upp.

Men som sagt. Detta har inget att göra med att det hackar. Då är det snarare något med din NAS. Ser det ok ut när du spelar upp på direktkopplad skärm?



#8

Postad 30 oktober 2015 - 16:47

Man United
  • Man United
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

När jag testar på datorn och surfar in på Synology File Station och spelar upp en film så blir det ryckigt då med. Fast då använder jag mig av mitt DDNS Värdnamn och inte min interna ip-adress så då blir det väl som om jag skulle sitta typ 40 mil bort?

 

När jag mäter med Bredbandskollen så får jag 30,65/11,59. Det skulle alltså bli ryckigt även om jag hade 100/100?



#9

Postad 30 oktober 2015 - 17:04

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

När jag testar på datorn och surfar in på Synology File Station och spelar upp en film så blir det ryckigt då med. Fast då använder jag mig av mitt DDNS Värdnamn och inte min interna ip-adress så då blir det väl som om jag skulle sitta typ 40 mil bort?

 

När jag mäter med Bredbandskollen så får jag 30,65/11,59. Det skulle alltså bli ryckigt även om jag hade 100/100?

Ja, det gör ingen nämnvärd skillnad.



#10

Postad 30 oktober 2015 - 18:11

Man United
  • Man United
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Ok, kanske lösningen istället är att ladda hem filmen

 

Jag har samma NAS, brukar aldrig hacka när jag spelar upp filmer via TVn eller ipad så det beror nog inte på den. 

 

Synologys egna app funkar bäst, tredje parts hackar och är allmänt sega.

 

Har du kanske dålig signalstyrka på ditt WiFi hemma? Om du mäter med bredbandskollen vad får du för resultat?

Jag får som sagt 30,65/11,59 trådlöst.

 

Kan du även kolla på filmer ryckfritt från din Synology DS212j om du inte är hemma?

 

Jag tycker det är tråkigt att jag inte kan det. När jag köpte min NAS för ett par år sedan så var det mest för att kunna spela upp filmer eller inspelade filmklipp från den varsomhelst t.ex i sommarstugan eller på bussen.



#11

Postad 01 november 2015 - 18:15

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Beror ju även på i vilket format och bitrate klippen och filmerna är ....



#12

Postad 02 november 2015 - 07:06

Cantstandya
  • Cantstandya
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Ok, kanske lösningen istället är att ladda hem filmen

 

Jag får som sagt 30,65/11,59 trådlöst.

 

Kan du även kolla på filmer ryckfritt från din Synology DS212j om du inte är hemma?

 

Jag tycker det är tråkigt att jag inte kan det. När jag köpte min NAS för ett par år sedan så var det mest för att kunna spela upp filmer eller inspelade filmklipp från den varsomhelst t.ex i sommarstugan eller på bussen.

Jag har faktiskt inte testat kolla på filmer någon annanstans än hemma. Men jag får återkomma när jag har råd med en sommarstuga om 10-15år för då lär jag behöva kunna nå mina filmer hemma :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.