Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

8806 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 januari 2023 - 16:50

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Hmm, mitt såg ut såhär!

Bifogad fil(er)

Postad 26 januari 2023 - 20:43

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Nat Geo Wild försvinner??
Den kanalen är enda orsaken till mitt Premium-abbonnemang - den visar Dr. Pol. Favoritveterinären. 😃

Nu går min bindninstid ut i April, men.. vill ju såklart ha tillgång till Nat Geo Wild. Hmm?

Postad Idag, 02:00

WotPubgRedC
  • WotPubgRedC
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Vad ska ersätta kanaler som plockas bort sista februari?

Saken är att Allente inte förlorat rättigheter för kanalerna vilket annars ofta leder till att man får tillgång till ny kanaler/tjänster som kompensation tills en lösning är på plats utan att Disney(som nu äger alla de kanaler som försvinner) har sen länge planerat att lägga ner majoriteten av deras tv kanaler och istället fokusera på Disney+. I många länder har kanalerna lagts ner, i norden var första steget att lägga ner Disney XD.

Postad Idag, 09:34

tyckaren
  • tyckaren
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag har köpt ett depositionskort och CA interface från Allente för en extra TV (LG OLED) men det fanns absolut ingen info med om hur man skall sätta upp det - varken hur kortet skall vändas i CA modulen, vilken information som bör visas om CA-modulen/kortet i TVn om det fungerar som förväntat eller vilken typ av ny sökning av Satellit som skall göras etc.

Detta är kanske triviala frågor men tänkte ändå höra am det finns någon websida med information? Jag antar man kan kontakta er support men det brukar trist nog ta rätt mycket tid (lång telefonkö och ber man dem ringa upp brukar det ske när man inte själv råkar kunna svara pga arbete och då måste man själv ringa upp igen etc) så tänkte börja och se om jag själv kan lösa det utan att gå den vägen...

Just nu ser jag följande information om CA modulen i TV:n och spontant ser det ju inte så bra ut tycker jag med datum som är 1990 något men vem vet kanske skall det "vara så"?! När jag sökte nya kanaler på Astra 5°E / Sirius 5°E (som jag tror är den rätta för SVT) dök inte dessa kanaler upp (de fanns inte heller sedan tidigare då jag enbart sökt efter FTA kanaler vilket dessa inte är).

Om Allente inte har någon info att dela med sig av kanske någon som har ett depositionskort från dem med en LG OLED kan ge några tips?

Bifogad fil(er)

Redigerat av tyckaren, Idag, 09:52.

Postad Idag, 11:28

tyckaren
  • tyckaren
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Har löst problemet - man behövde bara vänta ett bra tag innan kortet började fungera och sedan göra en ny kanalsökning där man fick valet "Canall Digital" som alternativ och även kunde lägga till fler sateliter än Sirius som föreslogs. 
Nu har jag både de fria kanalerna som kortet låser upp och mina vanliga FTA kanaker.

Redigerat av tyckaren, Idag, 16:45.

Postad Idag, 13:52

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 846 inlägg
  • 1
Är det inte 0,8°w du ska söka på ? Där har jag alla mina kanaler iaf , men använder iofs inte depositions kort ..

Postad Idag, 15:02

WotPubgRedC
  • WotPubgRedC
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Jag tror att jag kommit ett steg längre med depotitionskortet från Allente - om jag nu går in och försöker starta en "automatisk scan" får jag frågan om jag vill ha Canal Digital eller "others" men får samtidigt en varning att detta tar bort redan scannade kanaler och bara Sirius 5E anges för sökning. Jag verkar kunna lägga till ytterligare satelliter manuellt i samma sökning (men måste fylla i alla DiSEqC info igen - dum TV som inte minns dessa) så en del strul och detta får mig att undra om det inte går att titta på fria kanaler (FTA) samtidigt som man har ett CA interface från Allente (som boxarna Allente fungerar)? Om så skall jag omgående returnera det här kortet sätta upp en vanlig TV antenn så jag kan ta in SVT mm via marksänt då jag absolut inte vill tappa tillgång till alla mina bra FTA kanaler...

Som jag förstår det söker du på Viasats gammala satelliter, du ska söka på Canal Digitals(Thor) satelliter då Allente använder sig av CD's system. Om du kan använda auto sök, så ska du definitivt göra det då du får kanal listan sorterade automatiskt, oftast är valet Canal Digital.

Redigerat av WotPubgRedC, Idag, 15:03.

4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2023 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.