Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ Cinema Series

2824 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
XTZ Cinema M6 (st) (Surroundhögtalare) 1 9,3 (9) 7 495:-
XTZ Cinema S5 (st) (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
XTZ Cinema S5 (Surroundhögtalare) 1 9,14 (6) Inga priser
XTZ Cinema SUB 1X12 (Subwoofers) 5 9,63 (18) 10 390:-
XTZ Cinema SUB 3X12 (Subwoofers) 1 9,12 (7) 24 990:-
XTZ Cinema M6 (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) 14 990:-
XTZ Cinema S2 Atmos (Surroundhögtalare) 1 8,77 (12) Inga priser
XTZ Cinema M8 (Surroundhögtalare) 1 8,75 (3) 25 990:-
XTZ Cinema M8 Center (Centerhögtalare) 1 8,75 (3) Inga priser
9 relaterade trådar

#101

Postad 17 januari 2014 - 11:20

Poppler
  • Poppler
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

En undran ang. Cinema M6, de utförs i specifikt höger- och vänsterutförande, vinklade 7,5 grader in mot rummet. Men samtidigt ska samma högtalare användas som center, det borde innebära att den måste placeras över eller under öronhöjd för att ljudet ska riktas mot lyssnaren, beroende på åt vilket håll man lägger den. Finns några instruktioner om detta? Så att inte ljudet "hamnar" i taket eller golvet istället.


Det kanske räcker med att kompensera för vinkel vid placeringen genom att vrida högtalaren lite nedåt och låta ljudet på så sätt gå rakt mot lyssningsposition?

#102

Postad 17 januari 2014 - 12:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Fan vad snyggt med dubbla såna subbar (som rob ska ha) :)

#103

Postad 17 januari 2014 - 17:56

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

  • 832 inlägg
  • 1
Nja inte i hop med divine, blir ju bara lådor överallt. Jag skulle kunna tänka mig 2 st 1x12 Cinema med anti-mode.
Ska man ha 3x12 ska man nog definitivt ha någon bra form av EQ.

#104

Postad 17 januari 2014 - 22:06

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Nja inte i hop med divine, blir ju bara lådor överallt. Jag skulle kunna tänka mig 2 st 1x12 Cinema med anti-mode.
Ska man ha 3x12 ska man nog definitivt ha någon bra form av EQ.

Njaaa. Jag kan hålla med om att dom är stora men om man vill åt mer tryck så räcker det inte med 2st 1x12.
Jag har redan 2st 12.18 ICE som utseende mässigt matchar varandra helt fantastiskt men dom räcker inte till.
Hoppas att 3x12 kan fylla den tomheten ;)

Sen så fins det alltid bra sätt att få det bra även med stora lådor (hoppas jag kan få till det)

Blir kul att labba när dom anländer.


Fan vad snyggt med dubbla såna subbar (som rob ska ha) :)

Tycker också att dom är snygga. Hoppas bara att man får till en bra balans bara :)

#105

Postad 18 januari 2014 - 16:34

tollen88
  • tollen88
  • Forumräv

  • 824 inlägg
  • 0
Det finns video och bilder på:

http://www.xtz.se/ne...dbs-china-show#

#106

Postad 18 januari 2014 - 16:46

tollen88
  • tollen88
  • Forumräv

  • 824 inlägg
  • 0
Där förklaras också vinklingen av högtalarn

#107

Postad 18 januari 2014 - 18:21

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Det finns video och bilder på:

http://www.xtz.se/ne...dbs-china-show#

Där förklaras också vinklingen av högtalarn

Har länkat till detta i början av tråden ;)

#108

Postad 21 januari 2014 - 18:24

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

  • 496 inlägg
  • 0
Jag har nyss skickat ut information till de som har hört av sig till oss innan.

Priserna kommer att bli:
SUB 3X12 normal pris 18000:-

SUB 1X12 normal pris 7000:-

M6 normalpris 6800:- per st

S5 normal pris 9500:- par par


SUB 2X12 kommer senare i år.


Leverans uppskattat till slutet av april, början av maj.


PM:a eller maila till [email protected] om ni vill ta del av information kring introduktionspris. Då informationen kring detta inte är något som vi vill skylta med för mycket utåt ser vi gärna att den inte postas här.


/Joel


#109

Postad 21 januari 2014 - 20:46

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Tackar Joel.
Då kör vi på en beställning :)

#110

Postad 22 januari 2014 - 19:51

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Hade inte tackat nej till 2st Sub 3x12" :D
Frågan är om man har råd med en till att börja med, hehe.

#111

Postad 22 januari 2014 - 20:04

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Lutar nog åt ett par st 1x12 istället...det blev ju lite prisskillnad! Spännande i vilket fall som helst att höra dessa prylar :)

#112

Postad 22 januari 2014 - 21:04

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Hade inte tackat nej till 2st Sub 3x12" :D
Frågan är om man har råd med en till att börja med, hehe.

Passa på nu när man har möjligheten med introduktions priset.

Lutar nog åt ett par st 1x12 istället...det blev ju lite prisskillnad! Spännande i vilket fall som helst att höra dessa prylar :)

Ja det blev lite högre pris :( Men jag måste passa på nu medan möjligheten finns, tror knappast att det blir någon mer uppdatering utav subbar på typ... aldrig :P efter de här köpet.

Kan nog lova dig att du får bra tryck i 2st 1x12. Jag är VÄLDIGT nöjd med mina ICE och tycker att det räcker gott och väl för dom allra flesta. I mitt fall så är jag väldigt bas hungrig till film ;)

Redigerat av RobNB, 22 januari 2014 - 21:08.


#113

Postad 23 januari 2014 - 20:24

Unregistered39f3573c
  • Unregistered39f3573c
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 1
fy s*tan vad fint äntligen är en 3*12 bokade:) tråkigt nog har man ju inte råd till två än. så får bita i det sura och hosta upp 18k mot hösten;)

tack alla för bra info mm

#114

Postad 23 januari 2014 - 20:29

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

fy s*tan vad fint äntligen är en 3*12 bokade:) tråkigt nog har man ju inte råd till två än. så får bita i det sura och hosta upp 18k mot hösten;)

tack alla för bra info mm

Grattis! :)

Redigerat av RobNB, 23 januari 2014 - 21:34.


#115

Postad 23 januari 2014 - 21:21

floyd123
  • floyd123
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Gratis! :)

Kan man få en gratis?! Då vill ja oxå ha en ;)

#116

Postad 23 januari 2014 - 21:38

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Kan man få en gratis?! Då vill ja oxå ha en ;)

haha de e därför jag tog 2st :D

Nä. De e som vanligt när jag skriver från plattan eller mobilen, en massa stav fel och konstiga ord :)

De e rättat nu.

#117

Postad 24 januari 2014 - 19:35

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Verkar bli test av Cinema i nästa Hemmabio, som kommer i slutet av Februari...

#118

Postad 24 januari 2014 - 21:18

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Verkar bli test av Cinema i nästa Hemmabio, som kommer i slutet av Februari...

Och XTZ är väl en av dom större annonsör där .

Jag har nyss skickat ut information till de som har hört av sig till oss innan.

Priserna kommer att bli:
SUB 3X12 normal pris 18000:-
SUB 1X12 normal pris 7000:-
M6 normalpris 6800:- per st
S5 normal pris 9500:- par par

SUB 2X12 kommer senare i år.

Leverans uppskattat till slutet av april, början av maj.

PM:a eller maila till [email protected] om ni vill ta del av information kring introduktionspris. Då informationen kring detta inte är något som vi vill skylta med för mycket utåt ser vi gärna att den inte postas här.

/Joel

Om ni skall lägga ut normalpris så kan ni lika bra lägga ut resten också annars så ta bort ert postade inlägg för den passar bäst i butikserbjudanden.

#119

Postad 24 januari 2014 - 21:28

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 3

Och XTZ är väl en av dom större annonsör där .


Om ni skall lägga ut normalpris så kan ni lika bra lägga ut resten också annars så ta bort ert postade inlägg för den passar bäst i butikserbjudanden.

Tur att du påpekade det. Alla som annonserar är inte bra ;) Eller?

Dessa priser är nog en riktlinje för dom som är intresserade utav produkterna som kommer att släppas. Ingen annons enligt mig.



#120

Postad 24 januari 2014 - 22:43

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 2
Och som vi har sagt tidigare kalle12dussin, ska man hålla på och gnälla på XTZ så gör det på ett annat lämpligt forum. Här diskuterar vi som är intresserade av Cinema det, och inget annat!

Det du menar med att "man biter inte den hand som föder en" är alla någorlunda brighta människor varse om...oavsett Hemmabios slutsats ang Cinema så vill vi som är intresserade av serien fortsätta diskutera det, utan att någon ska komma och berätta att det finns bättre alternativ!



#121

Postad 24 januari 2014 - 22:46

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 1

Och som vi har sagt tidigare kalle12dussin, ska man hålla på och gnälla på XTZ så gör det på ett annat lämpligt forum. Här diskuterar vi som är intresserade av Cinema det, och inget annat!

Det du menar med att "man biter inte den hand som föder en" är alla någorlunda brighta människor varse om...oavsett Hemmabios slutsats ang Cinema så vill vi som är intresserade av serien fortsätta diskutera det, utan att någon ska komma och berätta att det finns bättre alternativ!

Nej men ni tål inte kritik och kritisk skall man vara till motsatsen har bevisats.För det verkar mera vara en hyllnings kör som skränar.

#122

Postad 24 januari 2014 - 22:56

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 2
Det verkar mest vara någon som har något mot XTZ. Ring Olle och berätta det då så han får ta del av de kunskaper och råd som du verkar inneha, så blir dom ännu bättre till slut...

Vi som redan har bestämt oss för att pröva nya Cinema bryr oss knappast om vad som står i Hemmabio. När du kan visa på ett helt oberoende test av några kunniga personer, posta då det på tråden eller ring XTZ och berätta om de gjort ännu ett sop-system (i dina öron) eller ett helt ok system, med de kompromisser som måste göras när systemet kostar betydligt mindre än jämnbördig konkurrent...

#123

Postad 24 januari 2014 - 23:37

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Det verkar mest vara någon som har något mot XTZ. Ring Olle och berätta det då så han får ta del av de kunskaper och råd som du verkar inneha, så blir dom ännu bättre till slut...

Vi som redan har bestämt oss för att pröva nya Cinema bryr oss knappast om vad som står i Hemmabio. När du kan visa på ett helt oberoende test av några kunniga personer, posta då det på tråden eller ring XTZ och berätta om de gjort ännu ett sop-system (i dina öron) eller ett helt ok system, med de kompromisser som måste göras när systemet kostar betydligt mindre än jämnbördig konkurrent...

Skicka lite högtalare så skall jag mäta så som illka gjorde på HTS .

#124

Postad 25 januari 2014 - 02:33

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0
Angående recensenter ställer jag mig på kalles sida.
Efter att ha läst svammel om högtalarkablar som måste spelas in och sen spelas in igen om dom inte använts på ett tag, hyllningar av Sunfires microsubbar och test på ljudkvalite på usb-kablar är jag osäker på vad jag ska tro när jag läser vissa test.

Även B&W CM10 höjdes till skyarna, själv anser jag inte att den lever upp till vare sig betyg eller pris.

Inte sagt att jag har rätt, men nästan varje test är ju bra, saker som prisvärd står väldigt ofta osv.

#125

Postad 25 januari 2014 - 05:54

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Kalle12dussin får absolut tycka det han gör. Det är alltid intressant å läsa tester. Men om dom är vinklade pga sponsorerna eller liknande är ju fel. Set tror jag inte att man vill skriva allt för mycket bra om något inte är det. Tidningens trovärdighet mm är ju på spel (men jag kan givetvis ha fel)
Att man ska vara kritisk är också helt rätt. Men att såga visst saker är väl lite å ta i. Jag har ingenting emot åsikter men se så finns det olika sätt att framföra det på och det kan tolkas olika.



#126

Postad 25 januari 2014 - 06:16

rotelpower
  • rotelpower
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Jag har nyss skickat ut information till de som har hört av sig till oss innan.

Priserna kommer att bli:
SUB 3X12 normal pris 18000:-
SUB 1X12 normal pris 7000:-
M6 normalpris 6800:- per st
S5 normal pris 9500:- par par

SUB 2X12 kommer senare i år.

Leverans uppskattat till slutet av april, början av maj.

PM:a eller maila till [email protected] om ni vill ta del av information kring introduktionspris. Då informationen kring detta inte är något som vi vill skylta med för mycket utåt ser vi gärna att den inte postas här.

/Joel


Ser bra ut ju!

#127

Postad 25 januari 2014 - 07:13

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Kalle12dussin får absolut tycka det han gör. Det är alltid intressant å läsa tester. Men om dom är vinklade pga sponsorerna eller liknande är ju fel. Set tror jag inte att man vill skriva allt för mycket bra om något inte är det. Tidningens trovärdighet mm är ju på spel (men jag kan givetvis ha fel)
Att man ska vara kritisk är också helt rätt. Men att såga visst saker är väl lite å ta i. Jag har ingenting emot åsikter men se så finns det olika sätt att framföra det på och det kan tolkas olika.

HiFi & mystik har kursat en gång på grund av att dom skrev negativt om en produkt i från deras största annonsör.

#128

Postad 25 januari 2014 - 09:21

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

HiFi & mystik har kursat en gång på grund av att dom skrev negativt om en produkt i från deras största annonsör.

Väldigt tråkigt att det bli så. Hoppas att det inte blir så i det här fallet. Vist har XTZ fått bra omdömen i HemmaBio tidningen, men många utav dessa produkter är faktiskt bra. Sen finns det vissa XTZ produkter som inte får toppbetyg i HemmaBio tidningen. Så man hoppas på ärliga recensioner.

#129

Postad 25 januari 2014 - 09:31

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Där förklaras också vinklingen av högtalarn


Kan inte hitta informationen, någon som kan återge vad som står?

#130

Postad 25 januari 2014 - 09:33

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Kan inte hitta informationen, någon som kan återge vad som står?

Minns ej vad Olle sa i videon nu. Tittade du på den?

#131

Postad 25 januari 2014 - 17:38

Unregistered18d54463
  • Unregistered18d54463
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 3

Nej men ni tål inte kritik och kritisk skall man vara till motsatsen har bevisats.För det verkar mera vara en hyllnings kör som skränar.


Vad du låter som en tråkig människa. Varför måste du bestrida allt som låter positivt med XTZ i denna tråd? Var inte en sådan pessimist och låt oss som tycker om XTZ diskturera detta själva utan att du ska lägga in en massa trams som drar ned stämningen.

PS. en 1X12 bokad här med. Ut med 2 st W10.16

#132

Postad 25 januari 2014 - 19:19

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Vad du låter som en tråkig människa. Varför måste du bestrida allt som låter positivt med XTZ i denna tråd? Var inte en sådan pessimist och låt oss som tycker om XTZ diskturera detta själva utan att du ska lägga in en massa trams som drar ned stämningen.

PS. en 1X12 bokad här med. Ut med 2 st W10.16

Du låter som en i hyllnings kören som köper en produkt som ni inte vet något om snacka om att köpa grisen i säcken :D

#133

Postad 25 januari 2014 - 19:25

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 2

Du låter som en i hyllnings kören som köper en produkt som ni inte vet något om snacka om att köpa grisen i säcken :D

Varför skriver du ens i denna tråden om det enda du har att komma med är en massa drygt och negativt snack om produkten som tråden faktiskt handlar om?
Du tillför absolut ingenting mer än att skapa dålig stämning och irritation.

Men det kanske inte är en slump med tanke på att minst ett av dina tidigare nicks om inte fler här blivit bannade förut.
Jag tycker själv denna nya serie från XTZ är spännande och tilltalande och gillar du inte det tycker jag du gott kan hålla dig härifrån så slipper man läsa dina inlägg.

Redigerat av masse70, 25 januari 2014 - 19:27.


#134

Postad 25 januari 2014 - 19:31

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Nån som vet om man kan lägga 3x12 subben ner? vore ju riktigt bra om man kunde det.

#135

Postad 25 januari 2014 - 19:46

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Varför skriver du ens i denna tråden om det enda du har att komma med är en massa drygt och negativt snack om produkten som tråden faktiskt handlar om?
Du tillför absolut ingenting mer än att skapa dålig stämning och irritation.

Men det kanske inte är en slump med tanke på att minst ett av dina tidigare nicks om inte fler här blivit bannade förut.
Jag tycker själv denna nya serie från XTZ är spännande och tilltalande och gillar du inte det tycker jag du gott kan hålla dig härifrån så slipper man läsa dina inlägg.

varför överhuvod taget hylla en produkt som ingen vet ett skvatt om och skriva en massa som bara är tro på dpom små uppgifter som finns .
Det borde finnas mätningar på vad produkten kan prestera varför publiceras inte dom mätningar men dom kan lägga ut att nu går produkten att förboka till ett reducerat pris .
men troligen så blir den väl lika bra som w serien och hur den mäte det vet ju alla med lite insikt .
Ken Krissel var före XTZ när det gäller designen.Sen finns det konstruktörer som ställer sig kritisk till deras konstruktion.

#136

Postad 25 januari 2014 - 20:14

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 3
Sen får man ha lite i åtanke också att xtz faktiskt har släppt sjukt bra grejer innan för små pengar gentemot konkurrenterna...... så det är ju inte så konstigt att folk är mer eller mindre "jätte intresserade"
Men visst inväntas mätningar med höga förväntningar men jag personligen tror ju knappast att de släpper en proson bomb med tanke på deras tidigare skapelser....det vore självmord för en tillverkare som xtz.

Konkurrenterna får det tufft tror/hoppas jag :)

#137

Postad 25 januari 2014 - 20:15

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0
kalle12dussin, aka x-12, sdx osv är inte helt ute och cyklar...

Att köpa en produkt för 18000kr, utan att först lyssna på den, är lite... intressant.

Att kräva fullständiga mätningar är väl däremot att ta i, eftersom de flesta andra tillverkare inte publicerar sådant.

Angående oberoende mätningar på XTZ så finns det väl bara en?

Ilkka på Home Theater Shack mätte den billiga 99 W12, och den var ingen höjdare direkt... användbar ner till 40Hz.
http://www.hometheat...mum-output.html

edit: I "maximum extension" läget ser det bättre ut, användbar ner till 30Hz iaf.
http://www.hometheat...-extension.html

Vid 20Hz klarar den ~74dB SPL innan disten stiger över 10%.

Redigerat av Ageve, 25 januari 2014 - 20:29.


#138

Postad 25 januari 2014 - 20:26

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

kalle12dussin, aka x-12, sdx osv är inte helt ute och cyklar...

Att köpa en produkt för 18000kr, utan att först lyssna på den, är lite... intressant.

Att kräva fullständiga mätningar är väl däremot att ta i, eftersom de flesta andra tillverkare inte publicerar sådant.

Angående oberoende mätningar på XTZ så finns det väl bara en?

Ilkka på Home Theater Shack mätte den billiga 99 W12, och den var ingen höjdare direkt... användbar ner till 40Hz.
http://www.hometheat...mum-output.html


w12:an vet man ju sen innan att den inte spelar särskilt djupt...men den ger väldigt bra tryck o låter bra för pengarna, likaså 18p.....vad finns det egentligen för konkurrenter i den prisklassen? (baserat på innan prishöjningen på 18p)

Men jag håller med...man borde lyssna först...givetvis.

Redigerat av robert293, 25 januari 2014 - 20:29.


#139

Postad 25 januari 2014 - 20:32

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

Nån som vet om man kan lägga 3x12 subben ner? vore ju riktigt bra om man kunde det.


Kan inte hitta någon orsak till varför man inte skulle kunna det.
Allt ska ju sitta fast, så det är bara att köra på.

#140

Postad 25 januari 2014 - 20:39

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0

w12:an vet man ju sen innan att den inte spelar särskilt djupt...men den ger väldigt bra tryck o låter bra för pengarna


Ja, jag antog bara att det var den kalle12dussin menade när han nämnde Ilkkas mätningar, eftersom det är den enda XTZ-modell han har mätt på.

#141

Postad 25 januari 2014 - 20:47

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

Ja, jag antog bara att det var den kalle12dussin menade när han nämnde Ilkkas mätningar, eftersom det är den enda XTZ-modell han har mätt på.


:)

#142

Postad 25 januari 2014 - 20:48

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 3
1: har inte XTZ lärt sig att göra bättre subbar sen 2007 när testet gjordes, ska dom nog lägga ner...

2. Skillnaden mellan kalle12dussins inlägg och ni övriga som kommer med kritik, är att ni inte hugger direkt och inte har till livsuppgift i ert trista liv, att göra allt för att sprida dålig stämning på forumet...

Farsan har under sitt liv köpt en ny volvo amazon, sen en ny 142a, sen en ny 240, sen en ny V70, sedan slutligen en ny xc60....han har sen första köpet konstant varit nöjd med service, pris och kvalitet. Konstigt att han fortsatt i snart 50 år med samma märke? Lika konstigt att folk som har/haft XTZ sen tidigare köper nästa produkt utan att stora mätningar och tester är gjorda? Inte det minsta lilla...

Det är precis som när Jehovas knackar på dörren och vill hjälpa mig till ett bättre liv, lika fanatiskt måste det propsas på att det finns ett bättre hemmabiosystem än Cinema..

#143

Postad 25 januari 2014 - 21:58

Unregistered39f3573c
  • Unregistered39f3573c
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 1
jag förstår mig inte riktigt på forum, det är jämt så svår att få en bra nivå på diskussionerna, vissa höjer produkter till skyarna och vissa total sågar dom , men jag får hålla med plingen har dom inte lärt sig något så är det ju en skam , men håller även med att beställa en sub för så mycket utan att ha hört den eller sett tester av det är ju också vågat, men som för min del. jag litar helt enkelt på xtz vore ju fan om dom inte släpper en råare sub en 2* ice det våre ju att såga sig själva, men varför spelar man på hästar? hur ofta vinner man? lite så tänker jag, en vacker dag satsar man på rätt vilket jag tror jag har gjort ialla fall;)

tycker dock personligen att det är den mäktigaste suben som jag har sett ialla fall, kommer ju bli kung i grabb gänget ialla fall:)

#144

Postad 25 januari 2014 - 23:22

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 1
Det jag menar är...att man kan varken såga eller hylla XTZ än. Vi tycker att det är...

- ett rejält maffigt bygge de fått till i 3x12! Kommer knappast att lämna någon oberörd även om den mot all förmodan skulle låta skit-illa. Till viss del spelar utseende givetvis in. Vem har inte sett Man-Caves med Cerwin-Vega högtalare som är allt annat än diskreta? Låter subbarna bra, samtidigt som alla där ute med en förestående bättre hälft tycker att 100 kilo subb funkar bra istället för en Yuccapalm i hörnet - då är det många som kommer att få jul i maj redan :)

- ett högtalarsystem som liknar M&K 150 och enligt hörsägen låta ännu bättre! Den som säger att M&K är skit har antingen en väldigt stor plånbok - eller tycker bara att det är kul att ordbajsa på Internet.

- kul med en svensk aktör på den hårda hifi-marknaden - SOM I MITT TYCKE - behandlar kunderna sina betydligt bättre än många konkurrenter.

Sen om det låter skit är upp till var och en att avgöra. Jag tycker inte det är speciellt ofta som användare på detta forum varnar andra för deras dåliga produkter? Idel lovord från de flesta om du frågar mig...ALLTSÅ INTE EN HEMMABIOTIDNING SOM TILL VISS DEL LEVER PÅ XTZ'S ANNONSER - utan en helt normal levande person som köpt grejerna och lirat med dom.

PUNKT!

#145

Postad 26 januari 2014 - 01:06

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Det är väl ingen vågad gissning att XTZ genom fyndbörsen kommer ha Buy & Try även på dessa nya högtalare. Så att påstå att det är att köpa grisen i säcken är väl att ta i? Har människor förtroende för ett märke sen tidigare, så är väl det helt vanligt att man köper utan att ha testat nyaste produkterna. Sen om man hinner spela in högtalarna innan det är dags att fatta ett beslut, är en helt annan diskussion.
Att Hemmabiotidningen skrivit väldigt positiva omdömen om XTZ behöver ju inte enbart handla om prestanda kontra pris. Det säljs ju som ett svenskt märke och det är vanligt att hylla det egna landets produkter överlag. Läs en amerikansk tidning om amerikanska produkter, där kan vi diskutera sektliknande beteende.

Ser fram emot nästa nummer av Hemmabiotidningen, ska förkovra mig om olika dukars förutsättningar i nya numret först bara.

#146

Postad 26 januari 2014 - 10:14

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Det är väl ingen vågad gissning att XTZ genom fyndbörsen kommer ha Buy & Try även på dessa nya högtalare. Så att påstå att det är att köpa grisen i säcken är väl att ta i? Har människor förtroende för ett märke sen tidigare, så är väl det helt vanligt att man köper utan att ha testat nyaste produkterna. Sen om man hinner spela in högtalarna innan det är dags att fatta ett beslut, är en helt annan diskussion.
Att Hemmabiotidningen skrivit väldigt positiva omdömen om XTZ behöver ju inte enbart handla om prestanda kontra pris. Det säljs ju som ett svenskt märke och det är vanligt att hylla det egna landets produkter överlag. Läs en amerikansk tidning om amerikanska produkter, där kan vi diskutera sektliknande beteende.

Ser fram emot nästa nummer av Hemmabiotidningen, ska förkovra mig om olika dukars förutsättningar i nya numret först bara.

Ser man på huruvida det skulle vara svenskt så står det nog made in china på dom och det gör det nog på hela XTZ program så att hylla det som landets produkter är nog att ta i.
Men man kan säga så här så finns det konstruktörer i Sverige som tillverkar sina produkter i Sverige eller inom den stora gemenskapen EU.

#147

Postad 26 januari 2014 - 11:52

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 1

Ser man på huruvida det skulle vara svenskt så står det nog made in china på dom och det gör det nog på hela XTZ program så att hylla det som landets produkter är nog att ta i.
Men man kan säga så här så finns det konstruktörer i Sverige som tillverkar sina produkter i Sverige eller inom den stora gemenskapen EU.

Då är ju IKEA en utländsk affär? Kalle12dussin. Snälla lägg ner nu. I början av tråden bad jag om God stämning i denna tråd. Som jag skrev innan så får man ha sina åsikter men man behöver inte klanka ner bara för den sakens skull. Äger du eller kommer du att köpa någon XTZ produkter? Eller tillhör du dom som vi få din röst hörd och sliter i om de är lämpligt eller ej.

Om du anser att produkterna inte uppfyller dom kraven du ställer så kan du skriva det på ett fint sätt. Sluta försöka få oss andra att ha samma syn (alla är vi individer) Yttra dig negativ och ifrågasättande om du så önskar men sen blir det nog bra. Tror inte du behöver framföra det på olika sätt.

Du kan alltid skapa en tråd du med.
Kalla den för Hmmmm. "Nackdelarna med kommande XTZ produkter och dom som finns på marknaden"

Annars så kan jag fixa den åt dig så kan man delta i oändliga diskussioner där.

Vh
Robert

Redigerat av RobNB, 26 januari 2014 - 11:53.


#148

Postad 26 januari 2014 - 13:29

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 4
Jag måste nog hålla med Kalle här faktiskt.. Det är lite konstigt att förhandsboka en produkt utan att man ens sett den i verkligheten. Ännu värre att man inte hört den.
Tror säkert att det är bra grejer, men det känns som lite väl mycket pengar för en produkt man inte har minsta susning om.
Tillverkarens ord ska man ju alltid ta med en hel näve salt. Vad gör man om produkten inte lever upp till ens förväntningar? Då står man där med en låda som tappat 25% i värde bara för att man tagit den ur kartongen..

Men det är ju bara att hålla tummarna för att det är bra skit. :)

#149

Postad 26 januari 2014 - 13:56

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 2
Bakerman hade du lyssnat på dina element innan du knappade hem dom från staterna? Isåfall så ok, men annars är ditt inlägg o kasta sten i glashus.

Visst jämförman med de du har så kanske detta inte är så mycket, men jämför man med andra så kanske de presterar hyfsat bra. Sen fattar jag inte hur Kalle kan säga att dessa pumpar 1,5l luft/st. Finns det äns parametrar ute för dessa nya element som man kan räkna pumpförmåga på?

#150

Postad 26 januari 2014 - 14:05

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0

Jag måste nog hålla med Kalle här faktiskt.. Det är lite konstigt att förhandsboka en produkt utan att man ens sett den i verkligheten. Ännu värre att man inte hört den.
Tror säkert att det är bra grejer, men det känns som lite väl mycket pengar för en produkt man inte har minsta susning om.
Tillverkarens ord ska man ju alltid ta med en hel näve salt. Vad gör man om produkten inte lever upp till ens förväntningar? Då står man där med en låda som tappat 25% i värde bara för att man tagit den ur kartongen..

Men det är ju bara att hålla tummarna för att det är bra skit. :)


Tror att man kan se det utifrån flera perspektiv.
http://bytbil.com/ny...%5D-%5B14001%5D
Vissa tycker 18000:- är mycket pengar att lägga på något man inte sett eller provat, andra har en högre ribba. Som sagt, XTZ har Buy & Try, så skulle man komma fram till att det inte var rätt för en själv, så kan man alltid skicka tillbaka och få sina pengar tillbaka inom 3 veckor.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.