Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lyngdorf 2170

286 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Lyngdorf TDAI 2170 (Stereoförstärkare) 3 9,44 (17) Inga priser
Lyngdorf SDA-2400 (Slutsteg) 1 6,5 (1) 33 998:-
2 relaterade trådar

#251

Postad 20 april 2018 - 11:55

Andre 71
  • Andre 71
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Nu när jag tänker på det så lät viss gammal hårdrock, t.ex Megadeth bra på 2170 och det beror nog på att dom från -90 och framåt hade bra inspelningar. 2170 är avslöjande så man kommer inte undan med kassa inpelningar, som så ofta är fallet med gammal hårdrock.

#252

Postad 02 maj 2018 - 21:22

Andre 71
  • Andre 71
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Vore kul att höra ifall nån utvärderat skillnaden i ljud mellan 2170 och 3400. Eller nån som lyssnat på 3400 kanske?

#253

Postad 02 maj 2018 - 21:51

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Jag har hört båda. I mina öron låter 3400 bättre. Den har lite fastare grepp om högtalarna, mer öppet och aningens mjukare ljud. Med reservation för att jag inte jämfört dem sida vid sida: 2170 ger möjligen lite mer bas.

Det är ingen stor skillnad. En del skulle kanske till och med föredra 2170 som ger ett likartat men lite annorlunda ljud.

Det är svårt att beskriva ljud och som ni vet kan ju upplevelsen av ljud vara individuell. Dessutom spelar tycke och smak en viss roll för vad man lyssnar efter.

Ett intryck är att de har förändrat RP på något sätt. Här hemma blev det en mycket högre procent rumskorrigering med 3400 än med 2170.

Redigerat av Mange36, 02 maj 2018 - 22:00.


#254

Postad 09 maj 2018 - 10:18

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Är det fler som testat både 2170 och 3400 och fått en mycket högre procent rumskorrigering med 3400? I mitt fall blev det ca 10% med 2170 och ca 40% med 3400.

#255

Postad 15 augusti 2018 - 13:30

nimman
  • nimman
  • Lärjunge

  • 465 inlägg
  • 0
Någon som jämnfört Lyngdorf pjäserna mot en Micromega M-One? (Förslagsvis M-One 100)

#256

Postad 08 september 2018 - 09:31

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
Hoppsan, TDAI-3400 hoppade just upp i pris med 5-tusen kronor hos HiFi-Klubben. Från 57.998 till 62.998 kr på modellen med extra analog modul och 4K HDMI. Det suger att köpa utländsk hifi när kronan är svag. Tror jag väntar ”ett tag”.

#257

Postad 08 september 2018 - 10:18

Unregistereddbcfbafa
  • Unregistereddbcfbafa
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Hoppsan, TDAI-3400 hoppade just upp i pris med 5-tusen kronor hos HiFi-Klubben. Från 57.998 till 62.998 kr på modellen med extra analog modul och 4K HDMI. Det suger att köpa utländsk hifi när kronan är svag. Tror jag väntar ”ett tag”.

Samma sak med TDAI-2170, ligger nu på 30 000 för standardmodellen.



#258

Postad 08 september 2018 - 14:16

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Sker en del obegripliga höjningar nu.
Har varit lite intresserad av JBL 4306 men det steg med 40-45% relativt nyligen från 17 -24 ksek/par. Kan väl inte gärna skyllas på kronkursen, skulle väl vara om det är strafftullar på dessa möjligen.



#259

Postad 11 september 2018 - 16:08

Lewdas
  • Lewdas
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Hifi-klubben har de senaste åren stegvis höjt priserna på nästa hela sortimentet. Såg att även Dali Rubicon stigit i pris med ca 2k nu. 

Jobbigt om man vill köpa nya grejer, men bra för andrahandsvärdet :)



#260

Postad 14 december 2018 - 21:14

Unregistered8b6175b3
  • Unregistered8b6175b3
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Har

TDAI 2170

Ett par DP-1

Ett par BW-2

 

Hämtar ljudet med USB, använder Spotify, samt justerar in det ljud jag gillar med Equalizer APO 1.2

tycker det funkar kanon.

 

:D 



#261

Postad 20 december 2018 - 15:00

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Har

TDAI 2170

Ett par DP-1

Ett par BW-2

 

Hämtar ljudet med USB, använder Spotify, samt justerar in det ljud jag gillar med Equalizer APO 1.2

tycker det funkar kanon.

 

:D

 

Kul! TDAI-2170 är en trevlig förstärkare. Varför behöver du en extern equalizer utöver Roomperfect och de möjligheter att välja "voicings" som finns i förstärkaren?



#262

Postad 24 december 2018 - 21:54

Unregistered8b6175b3
  • Unregistered8b6175b3
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Kul! TDAI-2170 är en trevlig förstärkare. Varför behöver du en extern equalizer utöver Roomperfect och de möjligheter att välja "voicings" som finns i förstärkaren?

Jag kör normalt sett utan EQ samt utan voicings, med global, neutral settings, men när det är fest och vill ösa på mer bas tycker jag det är roligare att justera in med APO EQ . Ärligt talat har jag inte gett voicings så mycket lyssningstid, det skulle säkert fungera bra också.



#263

Postad 25 december 2018 - 00:05

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Jag kör normalt sett utan EQ samt utan voicings, med global, neutral settings, men när det är fest och vill ösa på mer bas tycker jag det är roligare att justera in med APO EQ . Ärligt talat har jag inte gett voicings så mycket lyssningstid, det skulle säkert fungera bra också.


Då är jag med. Vocing skulle nog funka också. Det finns ett par som ger rätt mycket bas.

#264

Postad 16 november 2019 - 10:56

Unregistered72024a6a
  • Unregistered72024a6a
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Jag drar liv i den här tråden igen! Jag beställde i veckan en Lyngdorf TDAI 2170 efter massa velande och provlyssnande på andra förstärkare.. Det landade till slut på Lyngdorfen pga mycket digitala ingångar och room perfect, Kanske rätt vågat att beställa den olyssnad, tyckte priset var jäkligt bra mot att köpa en analog förstärkare + DAC.

Hur som helst, den låter bra som den är, inga jätteskillnader mot min nuvarande NAD C356, lite ljusare, mer neutral kanske, inga jätteskillnader i upplösning tycker jag, men jag får inte RoomPerfect att låta bra alls vilket var hela grejen till köpet, Har kalibrerat 3 gånger, till 97-98% Room knowledge, När jag sedan slår på RoomPerfect så låter det som allting är instängt i en plastburk, Vad jag har läst i tester och på nätet ska det vara "Helt otroligt och ge torr, rapp bas och riktigt bra ljud" Jag antar att jag gör något fel, någon som har några tips? Har provat att ha högtalarna allt från 5cm till 50cm ut från väggen.



#265

Postad 17 november 2019 - 09:20

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Kan det vara så att mätmikrofonen är trasig? Jag har sett i andra forum att det hänt förr. Kanske kan du låna hem butikens över en dag.

Room perfect fungerar bra för min del. Jag har haft en 2170 och har nu en 3400. Med båda dessa har Room perfect gjort underverk.

Jag har placerat mina högtalare så som de ger bäst ljud utan RP (dock lite för nära bakvägg av möbleringsskäl). Därefter har jag kört RP.

Det är viktigt att du mäter på olika höjder, på flera "slumpmässiga" platser i hela rummet och har mikrofonen riktad åt olika håll. Mät inte närmare än 50 cm från vägg, golv och tak. När du nått 98% kan du göra två, tre mätningar närmare än 50 cm. Detta påstås göra basen mer stram.

Jag brukar också mäta för en andra fokusposition. Då mäter jag 70-80 cm framför positionen/lyssningsplats nummer 2. Av någon konstig anledning tycker jag att det blir bäst.

Vilka högtalare har du? Hur stort är rummet? Begränsar inredningen möjligheterna att placera högtalarna enligt tillverkarens rekomnendationer? Jag hade en gång ett par stora golvare som var överdimensionerade för mitt lilla vardagsrum. Dessutom hade de två bakåtriktade basportar och borde stå längre från bakväggen än vad som var estetiskt försvarbart. Med dessa högtalare fick jag aldrig till det med RP. Hur jag än gjorde blev basen en tjock smet som lade sig som en matta över övriga register.

Jag har läst att RP fungerar bäst i "normalt" möblerade rum; mattor, bokhyllor, soffa. I rum med mycket akustikåtgärder, som diffusioner (heter det så?) basfällor och annat, blir resultatet sämre med RP.

Kort sagt, testa först att placera högtalarna så som de skulle låta bäst utan RP. Mät sedan som beskrivits ovan. Funkar inte det, låna butikens mikrofon för att klargöra om det är din mikrofon som är trasig.

Den här tråden är lång men väldigt lärorik, flera tips om hur man kan/bör mäta:
https://www.avforums...1580956/page-78

#266

Postad 18 november 2019 - 15:16

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Har tänkt jag ska ta mig till HK och lyssna på ett komplett system. Till att börja med deras vägghängda nyhet, FR-1 modell. Ska bli intressant att höra detta :))

 

Kom du iväg och lyssnade på FR-1? Jag är också väldigt nyfiken på dessa ihop med Lyngdorfs egen förstärkare.



#267

Postad 18 november 2019 - 22:51

David2
  • David2
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Kom du iväg och lyssnade på FR-1? Jag är också väldigt nyfiken på dessa ihop med Lyngdorfs egen förstärkare.

 

Jadå, och de lät så bra så att det nu sitter ett par på väggen.

Kör med dubbla subar, XTZ 99 W10.16. Är hur nöjd som helst med detta!



#268

Postad 19 november 2019 - 07:32

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Kul att du är nöjd.

Då måste jag också försöka provlyssna.

Det finns få recensioner på nätet. De som finns är positiva, men inte översvallande. Ljud & Bild har synpunkter på diskanten, menar att den är "tam". De testade dock inte med RP.

#269

Postad 19 november 2019 - 14:11

David2
  • David2
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Gör det, är ju kul bara detta! 

Är som sagt riktigt nöjd nu. Har inte testat att köra enbart med FR-1:orna utan bara med subarna. 

Helst skulle jag ju vilja ha Lyngdorfs egna, BW-2, 2st. Men, kan inte rättfärdiga kostnaden för detta....än iaf!   :)

 

Tycker helheten låter riktigt bra. Man kan höja rejält innan det blir jobbigt.

Har inte hört något som låter annat än riktigt bra om diskanten, om inspelningen är ok. Det ju också så att om det är dåliga inspelningar på musiken så tänker jag på det speciellt jämfört med annat.



#270

Postad 19 november 2019 - 20:38

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Tack för informationen.

Skulle du säga att det är nödvändigt med två subwoofers eller kan en vara tillräckligt?

Redigerat av Mange36, 19 november 2019 - 20:39.


#271

Postad 19 november 2019 - 22:26

David2
  • David2
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Det kan nog också bero mycket på vilken sub man har.
Jag tycker att den storlek jag har, så är det en stor skillnad och därav nödvändigt! 

Enligt Lyngdorf så ska man vid två subar ha dom i främre hörnen av rummet. Detta har jag testat två ggr men får inte till ljudet till det bättre, det blir sämre. Har dom placerade ganska rakt under frontarna nu. 



#272

Postad 19 november 2019 - 23:02

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Så förmodligen är två att föredra om FR-1 kombineras med Lyngdorfs egen sub. Den är ju rätt liten.

#273

Postad 19 november 2019 - 23:14

David2
  • David2
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Det skulle jag köra på om jag en gång köper dessa iaf! Även om de låter större än de är. Fördelen är ju också att de spelar högt i Hz jämfört med de flesta subar. Om jag minns rätt kan de delas ända upp till 800Hz.



#274

Postad 20 november 2019 - 12:51

Unregistered72024a6a
  • Unregistered72024a6a
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

"Kan det vara så att mätmikrofonen är trasig? Jag har sett i andra forum att det hänt förr. Kanske kan du låna hem butikens över en dag.

Room perfect fungerar bra för min del. Jag har haft en 2170 och har nu en 3400. Med båda dessa har Room perfect gjort underverk.

Jag har placerat mina högtalare så som de ger bäst ljud utan RP (dock lite för nära bakvägg av möbleringsskäl). Därefter har jag kört RP.

Det är viktigt att du mäter på olika höjder, på flera "slumpmässiga" platser i hela rummet och har mikrofonen riktad åt olika håll. Mät inte närmare än 50 cm från vägg, golv och tak. När du nått 98% kan du göra två, tre mätningar närmare än 50 cm. Detta påstås göra basen mer stram.

Jag brukar också mäta för en andra fokusposition. Då mäter jag 70-80 cm framför positionen/lyssningsplats nummer 2. Av någon konstig anledning tycker jag att det blir bäst.

Vilka högtalare har du? Hur stort är rummet? Begränsar inredningen möjligheterna att placera högtalarna enligt tillverkarens rekomnendationer? Jag hade en gång ett par stora golvare som var överdimensionerade för mitt lilla vardagsrum. Dessutom hade de två bakåtriktade basportar och borde stå längre från bakväggen än vad som var estetiskt försvarbart. Med dessa högtalare fick jag aldrig till det med RP. Hur jag än gjorde blev basen en tjock smet som lade sig som en matta över övriga register.

Jag har läst att RP fungerar bäst i "normalt" möblerade rum; mattor, bokhyllor, soffa. I rum med mycket akustikåtgärder, som diffusioner (heter det så?) basfällor och annat, blir resultatet sämre med RP.

Kort sagt, testa först att placera högtalarna så som de skulle låta bäst utan RP. Mät sedan som beskrivits ovan. Funkar inte det, låna butikens mikrofon för att klargöra om det är din mikrofon som är trasig.

Den här tråden är lång men väldigt lärorik, flera tips om hur man kan/bör mäta:
https://www.avforums...1580956/page-78"

 

 

Tjenare, tack för svaret, och ursäkta att jag dröjde med respons! 
Jag har ett par Klipsch RP-260F och ett par hembyggda stativhögtalare med SB acoustic satori 7,5" midbas och scanspeak D2608 diskant, Jag kör med stativarna nu.

 

Jag gjorde iallafall som du sa och lade till en fokusposition ca 70cm från min första och jäklar vad mycket bättre det låter, fenomenet att det lät "instängt som i en plastburk" är helt borta, rent, klart fint ljud med stor ljudbild över hela väggen! Tusen tack för det tipset! Jag kan ha kommit in med en annan inställning, mindre stress som gjorde att jag har en annan uppfattning men jag är kanonnöjd med ljudet nu, trodde jag var allergisk mot digitalförstärkare där ett tag! haha..

 

Rummet är 21kvm, 3,6 x 6, och jag kan bara möblera högtalarna mot långsidan för tillfället iom. dörrar och balkong, är väl inte optimalt kanske!

Denna setup har högtalarna ca 50cm från väggen, jag tejpade positionen på golvet för att kunna gå tillbaka och testade lägga till en andra högtalarsetup och kalibrerade med högtalarna 5cm från väggen, jag tror jag föredrar när dom står längre ut..

Nu kör jag optisk kabel från chromecast audio och streamar Tidal med, någon som jämfört Chromecasten med Bluesound NODE 2i streamern? Den verkar populär och ligger i en rimlig prisklass.

 

 

 



#275

Postad 20 november 2019 - 17:37

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Kul att du uppskattar ljudet nu! Då är det i alla fall inget fel på din mikrofon.

De högtalare du har borde funka fint i ditt rum, inte överdimensionerade. Jag kan inte mycket om akustik, men här förstått att det är bättre att ha högtalarna vid kortväggen (någon som vet får gärna korrigera). Fast ibland kan man ju inte välja.

Jag kör Tidal, har en Bluesound Node 2 och har jämfört den med Chromecast audio. I mina öron låter Bluesound mycket bättre.

Redigerat av Mange36, 20 november 2019 - 23:46.


#276

Postad 21 november 2019 - 08:12

Unregistered72024a6a
  • Unregistered72024a6a
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Nej, det verkar inte vara nå bekymmer med mikrofonen, det var bara skit bakom spakarna!  :rolleyes:

Jo Vad jag har läst och förstått så bör man placera högtalarna vid kortväggen som du säger, men det är tufft, ena kortväggen har jag balkongdörren på och andra kortväggen sitter en dörr in till sovrummet.

Okej, härligt! När jag var in på klubben så tyckte dom att jag skulle låna hem en Bluesound och testa med när jag berättade att jag planerade att köra med Chromecast.. Man har ju haft sina misstankar om hur f.. man kan få samma ljud ur en pryl för 350kr som är 8-10mm tjock och 35mm i diameter när många andra streamers är i storleken av en liten förstärkare och kostar 5-35k, fast samtidigt är det ju bara en digital ljussignal, jag har för dålig kunskap i ämnet så det är väl bara låna hem och testa och lyssna själv, ingen blir gladare än jag om jag tycker Chromecasten är lika bra.

 

 

EDIT: Jag såg längre upp att David2 körde dubbla XTZ subbar, jag har lite små planer på att eventuellt komplettera med dubbla XTZ SUB10.17. Hur är dessa till musik i stereo? Jag har ingen erfarenhet alls av subwoofers. Jag antar att jag lär göra en ny kalibrering med subbarna inkopplade, är det svårt att få det att lira bra ihop?


Redigerat av Unregistered72024a6a, 21 november 2019 - 08:15.


#277

Postad 21 november 2019 - 10:47

David2
  • David2
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Hade också en Chromecast mellan tidigare streamer och den Node 2i jag har nu. Tycker det var en klar skillnad på både ljud och egenskaper. Chromecasten är ju väldigt prisvärd om inte annat.

Jag tycker inte det finns nåt speciellt att anmärka på ljudet med de 2 XTZ subarna jag har. De är ju väldigt mycket billigare än att köra med 2 Lyngdorf. Även om jag hellre skulle göra detta. Men jag är mycket nöjd iaf.



#278

Postad 30 juni 2020 - 21:01

Unregisteredb96d8a3d
  • Unregisteredb96d8a3d
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Hej på er!

 

Har införskaffat en Lyngdorf 2170 från 2016 och har två frågor.

 

1. Hur ansluter man bäst Spotify till förstärkaren? (Har idag enbart en MBP med thunderbolt 3 ut samt en iPhone11 som ljudkällor). 

2. Som högtalare har jag ett par Audiovector C-series. Flaskhals på något sätt eller funkar högtalarna bra med förstärkaren?

 

Väldigt tacksam för input.

 

Allt gott.



#279

Postad 03 juli 2020 - 14:17

Unregistered72024a6a
  • Unregistered72024a6a
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 1

Hej på er!

 

Har införskaffat en Lyngdorf 2170 från 2016 och har två frågor.

 

1. Hur ansluter man bäst Spotify till förstärkaren? (Har idag enbart en MBP med thunderbolt 3 ut samt en iPhone11 som ljudkällor). 

2. Som högtalare har jag ett par Audiovector C-series. Flaskhals på något sätt eller funkar högtalarna bra med förstärkaren?

 

Väldigt tacksam för input.

 

Allt gott.

 

Grattis!

 

Har du några moduler på din 2170? Högst bitrate får du ut genom USB modulen (32bit/384khz) Kolla i specen på din mac om thunderbolt porten även går att bruka som USB-C port, då bör du kunna köpa en USB-C / USB-B kabel

(typ https://www.hifiklub...3RoCTVgQAvD_BwE) Finns även billigare varianter på kjell eller liknande.

 

Annars är väl en streamer, typ Bluesound Node att rekommendera. Jag kör med Chromecast audio för 400kr, det fungerar riktigt bra, men jag tror inte dom säljs längre!
 

Angående högtalarna så har jag aldrig hört dessa, men om du är nöjd och var nöjd med dom innan ditt förstärkarköp kan man väl inte påstå att de skulle vara en flaskhals. Det bör bara låta ännu bättre när du får bort rumsresonanserna.



#280

Postad 16 augusti 2020 - 11:20

Unregisteredb96d8a3d
  • Unregisteredb96d8a3d
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Sen på pucken här.

Jag har alla moduler utom 4K.

Har skaffat en Bluesound nu som streamer. Vilken kabel bör man koppla samman Bluesounden med Lyngdorfen? Om det spelar någon roll. Koaxialkabel, Usb, RCA?

#281

Postad 16 augusti 2020 - 11:40

David2
  • David2
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Sen på pucken här.

Jag har alla moduler utom 4K.

Har skaffat en Bluesound nu som streamer. Vilken kabel bör man koppla samman Bluesounden med Lyngdorfen? Om det spelar någon roll. Koaxialkabel, Usb, RCA?


Jag har Bluesond Node 2 till 2170:an. Har testat både optisk och Coax och hör ingen skillnad här, blev Coax.
USB:n är ju bara för att koppla till en källa.

#282

Postad 16 augusti 2020 - 12:26

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Har fått upp ögonen för 2170 lite. Är ni som äger nöjda med era?

Vilka högtalare matchar nu med?

Hur skulle ni beskriva ljudkaraktären?



#283

Postad 19 augusti 2020 - 15:53

Unregisteredb96d8a3d
  • Unregisteredb96d8a3d
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
@david2 tack, det blev en coax mellan bluesounden och lyngdorfen. Funkar riktigt fint.

@mikkiz tycker förstärkaren känns mycket bra. Känns att det finns mycket kraft i den, om än jag bara spelar med två fronthögtalare just nu. Som dessutom är min flaskhals i systemet (nästa uppdatering blir högtalarna). Men den spelar riktigt fint och neutralt ljud skulle jag bedöma det som.

#284

Postad 20 augusti 2020 - 16:27

David2
  • David2
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Har fått upp ögonen för 2170 lite. Är ni som äger nöjda med era?

Vilka högtalare matchar nu med?

Hur skulle ni beskriva ljudkaraktären?

Lite åsikter från mig för vad det är värt  :rolleyes:

jag har Lyngdorfs vägghängda, FR1:or samt 2st XYZ 99W10.16 subbar.

Jag är mycket nöjd med förstärkaren. I mina öron är den väldigt neutralt. Är även avslöjande hur kvaliteten på materialet är. Grymt ljud på bra inspelningar och sämre på dåliga.



#285

Postad 22 december 2020 - 15:23

Unregisteredb96d8a3d
  • Unregisteredb96d8a3d
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Hej på er! 

Söker ett par högtalare till min 2170 och undrar om någon har förslag (gärna begagnat)?



#286

Postad 23 december 2020 - 08:47

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 1

Hej på er!

Söker ett par högtalare till min 2170 och undrar om någon har förslag (gärna begagnat)?


Beror på vilket ljudideal och budget du har. Golvare eller stativare?

Med hjälp av Room Perfect klarar 2170 att ta fram potentialen hos de flesta högtalare. Jag har provat flera högtalare till min 3400. Alla lät bra, men också väldigt olika.

Personligen föredrar jag Canton eller Elac. I mina öron har dessa ett neutralt, öppet och analytiskt ljud. Exempelvis går Canton Ergo 92 att hitta begagnade.

#287

Postad 24 december 2020 - 21:21

Andre 71
  • Andre 71
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 1

Hej på er!

Söker ett par högtalare till min 2170 och undrar om någon har förslag (gärna begagnat)?


En av orsakerna till att jag köpte mina Dali Rubicon 6 var att dom lät så magiskt med TDAI2170. När jag efter rätt lång tid lånade hem en TDAI2170 så tyckte jag att den lät lite ljust och tunt...men ändå svinbra...men ändå inte riktigt värt 30 lök.

Dock tror jag att Rubicon är en grym matchning. Prova det.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.