Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax PVR Digitalbox BXR-HD+2 , uppgraderad version?

724 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
2 relaterade trådar

#601

Postad 10 juni 2016 - 07:31

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Kan det vara störningar från tex 4G-nätet?

 

http://www.onastra.s...-pa-marksand-TV



#602

Postad 10 juni 2016 - 08:52

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0

Störningar i bilden...

Vi är ute på landet i närheten av Furusund i Roslagen. Här är det längre avstånd till Nackasändaren än hemifrån Järfälla, men Nacka är ändå bästa sändare för oss.

Nu har jag noterat störningar i form av kortvariga schackrutemönster i bilden och slumpmässiga hopp i inspelat material.

Trodde först att det är signalkvalitén som är lägre pga avståndet, men nu har jag kollat signalstyrkan i boxen och den visar 100% signal och kvalitet.

Jag har en antennförstärkare inkopplad mellan antennen och Humax-boxen och den är uppskruvad till max förstärkning.

 

Stor försiktighet rekommenderas vid analys av mätvärdena från Humaxen när en antennförstärkare är inkopplad. Du får ingen information om hur signalen ser ut före antennförstärkaren. Skit in skit ut. Vad får du för värden utan förstärkare?

 

Ett mycket vanlig problem är annars glapp i någon antennkontakt eller kabel.


Redigerat av Åskviggen, 10 juni 2016 - 09:31.


#603

Postad 10 juni 2016 - 16:15

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Nu provade jag att koppla förbi antennförstärkaren.

Då blev det styrka 90%, kvalitet 100%.

På kanal 39 (SVT HD)



#604

Postad 10 juni 2016 - 16:23

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Efter att ha fått tillbaka min box från Humax, orörd, eftersom det är programvaran det är fel på.
så var det första gången boxer support erkänt det till mig att deras senaste uppdatering fuckade upp allt som gäller serieinspelningar.
Problemet nu, enl. Boxer, är deras ägare, Teracom, som inte begriper/gör något åt detta.

Innan ny version kommer kvarstår problemet tydligen så rekommendationen var att inte använda serieinspelningen alls.


Redigerat av r_o_n, 10 juni 2016 - 17:30.


#605

Postad 10 juni 2016 - 16:27

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Efter att ha fått tillbaka min box från Humax, orörd, eftersom det är programvaran det är fel på.
Första gången boxer support erkänt drt tillmig att deras senaste uppdatering fuckade upp allt som gäller serieinspelningar. Problemet nu, enl. Boxer, är deras ägare, Teracom, som inte begriper/gör något åt detta. Innan ny version kommer kvarstår problemet tydligen så rekommendationen var att inte använda den alls

Nu vill dom ju sälja Boxer till ComHem så då lär väl inget hända innan affären går i lås.



#606

Postad 30 juni 2016 - 19:13

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0
Någon mer som fick ett konstigt SMS från Boxer i dag? Dom ville att man skulle kontakta kundtjänst angående tillgängligheten av utbudet på flera TV-aparater. Kan det vara att korten kommer att paras?

#607

Postad 30 juni 2016 - 19:36

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Inga konstiga sms. Har maxpaket och är kund sedan 14 år.

 

Däremot så har ju serieinspelningarna fungerar felfritt i snart 14 dagar. :)



#608

Postad 01 juli 2016 - 12:34

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Inga konstiga sms. Har maxpaket och är kund sedan 14 år.

 

Däremot så har ju serieinspelningarna fungerar felfritt i snart 14 dagar. :)

Nu vet jag vad SMS:et handlade om.

Boxer hade tydligen inte tålamod nog på att vänta att jag ringde upp dom så jag blev uppringd av kundtjänst nu på förmiddagen.

 

Dom ville kolla så att jag hade rätt utrustning för att kunna ta emot deras kanaler efter frekvensomläggningen. Konstigt då jag har köpt 2 st HD-boxar genom dom så detta borde dom känna till. I vilket fall som helst så kunde man köpa rätt boxar till rabatterat pris samt en bindningstid.

 

Nu var det inte aktuellt för mig och då ville dom sälja på mig ett tvillingabonnemang med bindningstid.

 

Känns lite som att dom försöker binda upp kunder nu när Canal Digital kommer att få TV6 HD samt TV10.



#609

Postad 22 juli 2016 - 11:53

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Formatet på AlJazeera ändrat?

För någon vecka sedan ändrades plötsligt bildformatet för Al Jazeera till 4:3 i stället för 16:9.

Är det nån inställning på min box som måste göras för att få tillbaka 16:9 igen eller har de själva ändrat bildformatet?

Inga andra kanaler som jag kollat har detta problem.



#610

Postad 23 juli 2016 - 05:42

1951
  • 1951
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0

Har inte Humaxboxen men på min TV hjälpte det att ändra bildformatet från AUTO till 16:9.



#611

Postad 23 juli 2016 - 09:46

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Att göra nåt på TV:n hjälper inte för det är Humax som bestämmer formatet (eller de som sänder kanalen).

Alla andra kanaler visas i 16:9 eller vissa gamla i 4:3 och har alltid varit så. Men Al Jazeera var 16:9 för ett par veckor sedan och nu är den 4:3. Inga andra kanaler har påverkas.

Så:

Har man ändrat utsändningsformatet hos Al Jazeera eller är det nåt annat konstigt som hänt?



#612

Postad 23 juli 2016 - 10:12

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Att göra nåt på TV:n hjälper inte för det är Humax som bestämmer formatet (eller de som sänder kanalen).

Alla andra kanaler visas i 16:9 eller vissa gamla i 4:3 och har alltid varit så. Men Al Jazeera var 16:9 för ett par veckor sedan och nu är den 4:3. Inga andra kanaler har påverkas.

Så:

Har man ändrat utsändningsformatet hos Al Jazeera eller är det nåt annat konstigt som hänt?

Ni ingår inte denna kanal bland mina 8 (flex 8) men den sänder i 16:9 hos Canal Digital.

Denna kanal ingick i de kanaler som bytte sändningsteknik för några månader sedan och sänder för närvarande med båda sätten. Hos mig ligger dom på kanalplats 28 och 104. Kan det vara så att på den gamla tekniken så sänds den i 4:3 och boxen av någon anledning har skiftat till denna?

Kolla i kanallistan där du har alla kanaler för att se om där finns 2 st olika och om så är fallet prova båda om det blir någon skillnad.

 

Denna box har ju en förmåga att hoppa mellan Animal Planet HD och Animal Planet SD när den själv känner för det.



#613

Postad 23 juli 2016 - 14:01

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Jag hade Al Jazeera på nr 101 också, men det var samma sidoförhållande där också (4:3).

Konstigt...



#614

Postad 31 juli 2016 - 18:19

Unregistered8de98e76
  • Unregistered8de98e76
  • Lärjunge

  • 463 inlägg
  • 0

Nån mer som har problem med TV3 HD?

 

Det laggar liksom i bilden sedan 2 v.



#615

Postad 31 juli 2016 - 23:54

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Jag hade Al Jazeera på nr 101 också, men det var samma sidoförhållande där också (4:3).

Konstigt...

Kom hem till stan (Järfälla) igår och när jag kopplade in HUMAX-boxen här hemma så var Al Jazeera 16:9 som tidigare. Konstigt, för jag kör mot Nackasändaren både här och på landet.



#616

Postad 16 september 2016 - 17:38

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Nu har min Humax BXR-HD+2 säckat på antenningången, den säger att det inte finns signal. Flyttar kabeln till TV-apparaten och det går hur bra som helst. Den var så här idag när vi slog på TV:n, igår kväll var allt OK.

Elektronikfel i mottagaren troligen. :(

Ringde Boxer men det var ingen garanti på min apparat eftersom den var köpt i januari 2014. :(  :(

 

Och man kunde inte förlänga bindningstiden för att få lägre pris på en Humax heller, då var man tvungen att nöja sig med en Sagem. :( :( :(

Rek att kolla med Elgiganten, som skulle sälja Humax också.

 

Men den boxen de har på sin webb är den utan On-Demand, så nu undrar jag ifall det är några som kör den boxen och är nöjda? Jag använder aldrig On-Demand (Hyrfilm) och väldigt sällan SVTr. Skall jag titta på play via nätet så kör jag en Kodi media player i stället.

Så nu har jag räknat ut att det funktionsmässigt är bättre utan On-Demand eftersom originalfunktionerna för uppkoppling då finns kvar i boxen (Boxer har ju blockerat USB- och Nätverksportarna i sin On-Demand-version).

 

Jag skulle vilja ha några synpunkter från folk som kör med Humax BXR-HD+2 från NetOnNet eller Elgiganten.


Redigerat av Bo_B, 16 september 2016 - 17:40.


#617

Postad 16 september 2016 - 17:48

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Nu har min Humax BXR-HD+2 säckat på antenningången, den säger att det inte finns signal. Flyttar kabeln till TV-apparaten och det går hur bra som helst. Den var så här idag när vi slog på TV:n, igår kväll var allt OK.

Elektronikfel i mottagaren troligen. :(

Ringde Boxer men det var ingen garanti på min apparat eftersom den var köpt i januari 2014. :(  :(

 

Och man kunde inte förlänga bindningstiden för att få lägre pris på en Humax heller, då var man tvungen att nöja sig med en Sagem. :( :( :(

Rek att kolla med Elgiganten, som skulle sälja Humax också.

 

Men den boxen de har på sin webb är den utan On-Demand, så nu undrar jag ifall det är några som kör den boxen och är nöjda? Jag använder aldrig On-Demand (Hyrfilm) och väldigt sällan SVTr. Skall jag titta på play via nätet så kör jag en Kodi media player i stället.

Så nu har jag räknat ut att det funktionsmässigt är bättre utan On-Demand eftersom originalfunktionerna för uppkoppling då finns kvar i boxen (Boxer har ju blockerat USB- och Nätverksportarna i sin On-Demand-version).

 

Jag skulle vilja ha några synpunkter från folk som kör med Humax BXR-HD+2 från NetOnNet eller Elgiganten.

Detta hände mig härom dagen och då kunde jag inte heller titta på inspelade program, jag gjorde då boxen strömlös och startade om den och då funkade allt igen. Fick också upp info om saknad signal/kanal kodad trots att jag kollade på inspelat från SVT1 HD. Samtliga kanaler gav samma info när jag försökte titta på dom "live".



#618

Postad 16 september 2016 - 17:57

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Nu har min Humax BXR-HD+2 säckat på antenningången, den säger att det inte finns signal. Flyttar kabeln till TV-apparaten och det går hur bra som helst. Den var så här idag när vi slog på TV:n, igår kväll var allt OK.

Elektronikfel i mottagaren troligen.

Jag drabbades av exakt samma, SVT1 HD och SVT2 HD = ingen signal. Inte heller från min nästan sprillans nya DVB-T2 TV. SVT1 och SVT2 och andra fria kanalerna i fria marknätet funkade.

Gjorde som du skrev och flyttade antennkabeln direkt till TVn och då funkade SVT1 HD och SVT2 HD på TVn.

 

10 minuter senare flyttade jag tillbaka som jag hade ursprungligen och gjorde en ny kanalsökning. Nu fanns alla kanaler inklusive båda HD från SVT på Humaxen och TVn.

Måste ha varit något tillfälligt.

Jag har Elgigantens Humax.

 

Gjorde inte Humaxboxen strömlös och startade inte om den.


Redigerat av Core2, 16 september 2016 - 17:59.


#619

Postad 16 september 2016 - 19:13

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
Jag har Elgigantens Humax.

Intressant, kan man visa material som finns på hemmanätverket eller på ett USB-minne?

Och kan man lägga inspelningar i undermappar som man själv hanterar (namn och undermappar till mappar)?

 

Nu fanns alla kanaler inklusive båda HD från SVT på Humaxen och TVn.

Måste ha varit något tillfälligt

Jag fick avbryta felsökningen med boxen i läge att den saknar signal. Måste ordna/äta middag med barnbarnen.

Kom tillbaka efter detta, c:a en halvtimme. Då stod boxen och matade ut SVT2 för fullt och EPG hade fyllts på med program.

Allt ser nu normalt ut...

Väldigt konstigt. Undrar hur länge det varar.

 

EDIT 2016-09-17 10:15:

Funkar fortfarande och signalstyrkan mäts till 100%.

Märkligt uppträdande igår!


Redigerat av Bo_B, 17 september 2016 - 09:13.


#620

Postad 17 september 2016 - 13:06

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Intressant, kan man visa material som finns på hemmanätverket eller på ett USB-minne?

Och kan man lägga inspelningar i undermappar som man själv hanterar (namn och undermappar till mappar)?

Har aldrig haft behov av det.

 

Det finns en ingång för ethernet, men det är serviceport enligt bruxen.

Det ska gå att visa material (foton, musik) via ett USB-minne.

Nya mappar kan man skapa för video, foton och musik. Har testat det och det fungerar, men hur man använder dem och lagrar i dem har jag inte en susning om.

 

Vad gäller gårdagens "ingen signal" för SVT HD kanalerna, kan vi utesluta fel på våra boxar då det inträffade på minuten? samtidigt hos oss.



#621

Postad 17 september 2016 - 13:26

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Nu när jag skulle starta upp min box så visade det sig att den hade hängt sig och jag fick göra den strömlös för att få igång den.

Av mina inspelningar att döma så hängde sig boxen igår kväll mellan 22 och 23, där har jag en inspelning det står "ej komplett" och de efterföljande inspelningarna saknas.



#622

Postad 17 september 2016 - 14:22

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Vad gäller gårdagens "ingen signal" för SVT HD kanalerna, kan vi utesluta fel på våra boxar då det inträffade på minuten? samtidigt hos oss.

 

Tänkte inte på att testa SD-kanaler....

Alla mina vanliga kanaler är HD så att bläddra upp/ner med programmen leder till HD hela tiden.

Kanske det var sändarproblem då...



#623

Postad 19 september 2016 - 08:09

Unregisteredc58591b9
  • Unregisteredc58591b9
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

 

 

Jag skulle vilja ha några synpunkter från folk som kör med Humax BXR-HD+2 från NetOnNet eller Elgiganten.

 

Jag hade en sådan tidigare.

Den funka bra men hade nackdelen av att den aldrig blev uppdaterad någonsin.

Vilket till slut fick som följd att vissa funktioner började strula.

Serieinspelningar och synk mellan text och bild funkade ej bra.

Så till slut köpte jag on-demand boxen i stället.

 

Med vänlig hälsning



#624

Postad 19 oktober 2016 - 17:16

Unregistered8de98e76
  • Unregistered8de98e76
  • Lärjunge

  • 463 inlägg
  • 0

En snabb fråga bara. Har priset gått upp det sista?
Jag minns för ett år sen, att det kosta 169 / mån med boxer 8 eller minns jag fel?

https://www.boxer.se...ang/kanalpaket/



#625

Postad 19 oktober 2016 - 18:50

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Det verkar som om Boxer smyghöjer hela tiden utan att man får frågan om man vill fortsätta.

Jag hade ett avtal om 159/mån för några år sedan men nu är det uppe i 299/mån utan att jag har beställt något extra. :(

Har Boxer på autogiro....



#626

Postad 19 oktober 2016 - 18:56

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Det verkar som om Boxer smyghöjer hela tiden utan att man får frågan om man vill fortsätta.

Jag hade ett avtal om 159/mån för några år sedan men nu är det uppe i 299/mån utan att jag har beställt något extra. :(

Har Boxer på autogiro....

De "smyghöjer" genom att döpa om och ändra innehåll i de "paket" de har. Så Maxpaketet idag ser helt annorlunda ut än för ett år sedan, typ...



#627

Postad 19 oktober 2016 - 20:38

Unregistered8de98e76
  • Unregistered8de98e76
  • Lärjunge

  • 463 inlägg
  • 0

Ja precis. För att kunna erbjuda "Halva priset i ett år" måste de höja. Bara spekulerar nu.



#628

Postad 02 november 2016 - 23:43

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Tips på bästa HD-box (för Boxer) med dubbla tuners och inbyggd (stor) hårddisk ?



#629

Postad 17 november 2016 - 19:55

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Helt plötsligt fel på min box, eller störning från Nackamasten i digitala marknätet?

Spelade in ett program på SVT1 HD i går kväll utan problem. Idag finns inte SVT1 HD och SVT2 HD kanalerna. SVT1 och SVT2 är pixlad bild och inte sebart.

Stänger jag av boxen med fjärren och väljer att se på SVT1 HD i TV:n så får jag ingel signal. Stänger jag av strömmen till boxen med strömbrytaren på baksidan kan jag se SVT:s HD kanaler i TV:n. Men då och då bryts det och ingen signal visas. Det kan tyda på någon störning i marknätet eller antennen. Har en Televés Mira.

Har fabriksåterställt Humax boxen och gjort ny kanalsökning, men det blev ingen skillnad.

Har märkt en sak med boxen de senaste dagarna. Jag har alltid SVT1 HD och SVT2 HD som standard då jag väljer att spela in program, men senaste dagarna har de inte visats först utan det har varit SVT1 och SVT2 som legat först som standard. Har fått ändra varje gång jag spelat in.

 

Någon annan som har störningar?



#630

Postad 18 november 2016 - 06:08

1951
  • 1951
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0

Jag har haft ett liknande fel på Humaxboxen utan inspelning. Efter ett par veckor dog den helt.

Kanske samma sak du har att vänta.



#631

Postad 18 november 2016 - 09:31

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Det löste sig efter att jag flyttat antennen. Har haft den stående på kant på fönsterbrädan och lutade mot fönstret. Nu la jag den platt mot fönsterbrädan exakt där den tidigare stod och då fungerade allt som vanligt. Alla HD kanalerna hittades vid sökning i boxen. TV:ns mottagare som vanligt också. Min slutsats är att det inte är något fel på mina prylar.

Antennen är ca 7 år gammal.

Kan inte släppa tanken på att något utanför orsakade störningen. Ny LTE mobilmast?



#632

Postad 18 november 2016 - 13:23

jonasn
  • jonasn
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

Tänkte köpa ny box med dubbla tuners och hårddisk för Boxer, och vill inte ha sagemcom igen.

De flesta återförsäljare verkar inte ha Humax mottagaren i lager. 

 

Många butiker skriver att den har utgått, och en återförsäljare skriver att Humax lanserar efterföljaren i mitten av november.

Någon som har läst någon om efterföljaren ?



#633

Postad 20 november 2016 - 18:39

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Verkar som om HUMAX BXR HD+2 inte längre finns i Boxers sortiment...

Det finns bara SAGEMCOM RTI95 500 HD som inspelningsbar box.

Verkar bara kunna "spela in ett program medan man tittar på nåt annat", åtminstone tolkar jag deras text så. Humax har jag fått att spela in 4 samtidigt ibland.

:angry:



#634

Postad 23 november 2016 - 16:13

Mheel
  • Mheel
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Verkar som om HUMAX BXR HD+2 inte längre finns i Boxers sortiment...
Det finns bara SAGEMCOM RTI95 500 HD som inspelningsbar box.
Verkar bara kunna "spela in ett program medan man tittar på nåt annat", åtminstone tolkar jag deras text så. Humax har jag fått att spela in 4 samtidigt ibland.
:angry:


Mailade och frågade, fick följande svar.

Hej,

Vi har för närvarande ingen information om eller när det kommer en ersättare till Humax BXR-HD+2



Med vänliga hälsningar
Humax Service

Verkar som om HUMAX BXR HD+2 inte längre finns i Boxers sortiment...
Det finns bara SAGEMCOM RTI95 500 HD som inspelningsbar box.
Verkar bara kunna "spela in ett program medan man tittar på nåt annat", åtminstone tolkar jag deras text så. Humax har jag fått att spela in 4 samtidigt ibland.
:angry:


Då är sagemboxen värdelös. Då köper jag hellre en Vu+ eller liknande. Dom är också låsta till att bara spela ett program i taget verkar det som. Men bättre mjukvara m.m.

#635

Postad 23 november 2016 - 17:41

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Otroligt!

En kanal inspelad åt gången....

Hur kan man backa tillbaka till VCR-tiden?

Dags att bygga en egen PC-lösning kanske.



#636

Postad 24 november 2016 - 12:49

jonasn
  • jonasn
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

Skickade en fråga till Euronics återförsäljare som skrev att efterföljare är på gång till Humax BXR HD+2, fick nedan svar:

 

 

Från: Kungstv <[email protected]>
Skickat: den 23 november 2016 17:12
Till: Jonas Nilsson
Ämne: Sv: Kontaktformulär

 

Hej Jonas
Nej, men det kommer inom kort.

 

MVH
KUNGSTV
NOrrköping

 

 

On ons, nov 23, 2016 at 16:38, Kungs Radio Tv AB <[email protected]> wrote:

Kundens namn:

Jonas

E-post:

 

Meddelande:

Hej, Har ni mer info kring den nya Humax ? Hälsingar Jonas
Artikelnr: HUMAX BXR-HD+2 On Demand Dual Tuner 500GB
Lagerstatus: Tillfälligt slut - Ny Modell kommer preliminärt under November



#637

Postad 05 januari 2017 - 17:08

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Vad och var köper man i dag till Boxer T2 HD om man vill ha 2 tuners och stor hårddisk ?

Bra pris ingen nackdel...



#638

Postad 07 januari 2017 - 12:44

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

Lagerstatus: Tillfälligt slut - Ny Modell kommer preliminärt under November

Står så här nu:

 

"Lagerstatus: Tillfälligt slut - Ny Modell kommer preliminärt under Januari -2017".

Har själv en av varje, HUMAX BXR-HD och HUMAX BXR-HD+2 som jag inte använder längre, men de är svårslagna boxar.

Blir inte att man spelar in så mycket längre, eftersom det finns play-kanaler för det jag vill se, så jag sade upp boxer och skaffade några play-abonnemang istället.



#639

Postad 09 januari 2017 - 14:15

ErOx
  • ErOx
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0

Någon som vet ifall det går att köpa WiFi-adaptern (dongle) löst någonstans?

Alternativt någon annan än Humax egna som fungerar med boxen?

 

//ErOx



#640

Postad 11 januari 2017 - 17:31

haboso
  • haboso
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Mailade och frågade, fick följande svar.

Hej,

Vi har för närvarande ingen information om eller när det kommer en ersättare till Humax BXR-HD+2



Med vänliga hälsningar
Humax Service

Då är sagemboxen värdelös. Då köper jag hellre en Vu+ eller liknande. Dom är också låsta till att bara spela ett program i taget verkar det som. Men bättre mjukvara m.m.

 

Har sagemboxen och man kan spela in 2 program samtidigt men då måste man titta på en av dessa kanaler, eller ett inspelat program. Humax kan man titta eller spela in på up till 4 kanaler om kanalen befinner sig i samma frekvens (MUX)



#641

Postad 11 januari 2017 - 17:34

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Tror att jag har lyckats spela in 5 samtidigt en gång....



#642

Postad 12 januari 2018 - 13:04

Wirus
  • Wirus
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0

Är Humax BXR HD+2/SE den senaste varianten av boxen och den som ses som bästa alternativet där ute just nu?

Är det annars någon som vet nåt om en eventuell kommande bättre box iochmed sammanslagningen av Boxer/Comhem/Tele2? :)



#643

Postad 12 januari 2018 - 15:29

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Detta verkar vara det enda som finns hos Boxer (om man går omvägen via "godkända boxar", annars visar de bara upp den miserabla Sagem-boxen).

Någon som har /SE i slutet har jag inte sett.



#644

Postad 13 januari 2018 - 14:08

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Är Humax BXR HD+2/SE den senaste varianten av boxen och den som ses som bästa alternativet där ute just nu?

Är det annars någon som vet nåt om en eventuell kommande bättre box iochmed sammanslagningen av Boxer/Comhem/Tele2? :)

Det ska komma en Android TV box till Boxer (samma som Com hem)



#645

Postad 31 januari 2018 - 19:22

Mheel
  • Mheel
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Det ska komma en Android TV box till Boxer (samma som Com hem)


När ska den komma?

#646

Postad 04 februari 2018 - 16:31

klp
  • klp
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Antagligen när som helst, när jag förlängde abb imellandagarna så nästan kastade de med Humaxboxen för 199:-

#647

Postad 02 mars 2018 - 00:44

Unregisteredc58591b9
  • Unregisteredc58591b9
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Från och med den 27 mars 2018 kommer On Demand-tjänsterna inte längre att finnas tillgängliga i de inspelningsbara digitalboxar som idag har denna funktionalitet. Detta innebär att Filmbutiken och playkanalerna försvinner från dessa boxar. Dessa tjänster hittar du i fortsättningen enklast via Boxer Play som ingår kostnadsfritt i ditt abonnemang. Du kommer fortfarande att kunna spela in program och i övrigt sker inga förändringar med din box.

 

Jaha ja



#648

Postad 02 mars 2018 - 07:53

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Från och med den 27 mars 2018 kommer On Demand-tjänsterna inte längre att finnas tillgängliga i de inspelningsbara digitalboxar som idag har denna funktionalitet. Detta innebär att Filmbutiken och playkanalerna försvinner från dessa boxar. Dessa tjänster hittar du i fortsättningen enklast via Boxer Play som ingår kostnadsfritt i ditt abonnemang. Du kommer fortfarande att kunna spela in program och i övrigt sker inga förändringar med din box.

 

Jaha ja

Fy fan så kass! Nu blir det till att byta leverantör hos mina föräldrar!



#649

Postad 14 april 2018 - 19:23

Mheel
  • Mheel
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Det ska komma en Android TV box till Boxer (samma som Com hem)


Några nyheter om detta?

#650

Postad 07 juni 2018 - 21:46

Hamahang
  • Hamahang
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Finns det någon annan box att ha istället om man har boxer?
Kommer det inget ny digitalbox eller alternativ som man kan ha om man har boxer?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.