Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audio Pro Addon T20

172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Audio Pro Addon Sub (Subwoofers) 7 8,18 (10) 2 995:-
Audio Pro Addon T20 (Golvhögtalare) 9 8,42 (23) Inga priser
4 relaterade trådar

#1

Postad 12 november 2014 - 10:52

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0
Nån som hört dessa?

http://www.audiopro....ducts/addon-t20

Bifogad fil  addonT20_700x425_04.jpg   59,01K   3 Antal nerladdningar

#2

Postad 14 november 2014 - 14:51

FranzJaeger
  • FranzJaeger
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 1
Japp, jag har provlyssnat lite snabbt. Var lite nyfiken då jag har en T10 själv som jag tycker är fantastiskt hur de lyckas få ut så mycket bas ur en så liten låda (kanske till och med lite för mycket). T20 är lite av samma karaktär, bra tryck i basen redan på låga volymer men inte så raffinerat mellanregister. På det hela taget väldigt trevliga i denna prisklass skulle jag säga. Sedan tycker jag formatet på högtalarna blir lite märkligt. De var bra mycket mindre i verkligen än vad man får intryck av från de bilder Audio Pro har släppt.

Annars tycker jag att de känns lika gedigna som de andra produkterna ur Audio Pros Addon-serie, men det vore kul om de även haft AirPlay och Spotify Connect.

#3

Postad 28 november 2014 - 12:23

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
Har sålt min hemmabio och köpt en ljudlimpa. Men den duger inte till musik så därför blir jag lite sugen dessa. Någon som har mer intryck att dela med sig eller finns det något test på nätet?

Tror ni att de låter bättre än Pioneer A-30 med ett par Boston Acoustics A25?

#4

Postad 17 december 2014 - 11:29

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
Har haft dem hemma en vecka nu. Lite för tidigt att ge ett riktigt omdöme men lite intryck kan jag dela med mig.

De är riktigt snygga och smidiga. Kör optiskt från min Squeezebox 3 och har spelat både flac och Spotify.

Har hört att det tar minst 30 timmar innan basen släpper men tycker att det redan låter bättre efter ca 10 timmar. Ljudet är klart och tydligt, röster kommer fram riktigt fint. Diskanten är också tydlig, den var lite s:ig i början men det verkar ha försvunnit.

Basen är ju begränsad pga av storleken men jag hoppas att det släpper ännu mer. Kanske är mellanregistret lite tunt. Har som sagt inte lyssnat så mycket än.

#5

Postad 17 december 2014 - 15:20

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0
Blev sugen på dessa som ett par extrahögtalare, så beställde ett par idag.

Kommer jämföra dom med mitt HRT Stage system. :)

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 17 december 2014 - 15:52.


#6

Postad 19 december 2014 - 11:13

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 2
Så kom de då igår.

Bifogad fil  2014-12-19_10-07-32.jpg   46,73K   33 Antal nerladdningar

Välemballerat som vanligt när det gäller audio pro och trevlig out-of-the-box känsla.

Bifogad fil  2014-12-18 17.33.52.jpg   1,53MB   23 Antal nerladdningar

Brux, strömkabel, fjärr och högtalarkabel.

Bifogad fil  2014-12-18 17.34.09.jpg   2,09MB   30 Antal nerladdningar

Rätt små, väger inte så mycket, knackning på kabinett låter en del.

Bifogad fil  2014-12-19_08-19-37.jpg   59,65K   32 Antal nerladdningar

Fjärren lite större än till mina T10:or, men också mer inställningsmöjligheter.

Bifogad fil  2014-12-19_08-20-47.jpg   57,6K   25 Antal nerladdningar

Hur lät det då?

Jag körde från Spotify (inte provat WiMP HiFi än) från min iPhone via AirPlay till min AirPort Express som är kopplad optiskt till den ena av de två optiska ingångarna på T20.

Har alltid gillat audio pros ljudfilosofi som får ses som allround, men detta låter verkligen hifi. Kör några inledande stycken som jag kan som alfabetet och allt faller på plats som det skall. Ljudbilden är bred, hög och djup och spelar helt klart utanför högtalarens fysiska plats. Inget register spretar eller hukar, det låter väldigt neutralt och ofärgat och inspelningarnas karaktärer kommer verkligen till plats - skit in, skit ut hörs.

Basen är verkligen över förväntan. Det spelar djupt och kraftfullt för storleken, samtidigt tajt och med kontur, och det går att spela förhållandevis högt utan att man vrider sig i stolen, som det gör lite med HRT Stage. Jämfört med Stage är alltså basen väsentligt mycket djupare i T20, dock med lite reservation för diskant och mellanregister som jag tycker har en liten fördel på Stage sett till separation och detaljer och där röster får lite mer värme och närvaro, men jag antar att även T20 behöver lite inspelningstid, och inte hård granskning efter några minuter ur lådan. Jag får återkomma när det gått lite fler lyssningstimmar framöver.

Min slutsats får bli att riktigt bra hifi verkar verkligen inte behöva kosta skjortan på 2010-talet. Detta blir nu ännu ett absolut favoritsystem under 10.000:- vid sidan av HRT Stage, där Stage får fördel på vad som verkar vara lite mer neutralitet och upplösning i mellanregisterområdet, men där helheten i T20 verkligen appellerar. Man saknar helt enkelt inget ur rent hifiperspektiv och man får den där inblicken i bra inspelningar som riktigt bra hifi ger. Jag sätter inget värde på användarvänlighet här, jag ser detta som ett rent 2-kanals system - precis som HRT Stage. Begränsningen blir då åter att det kommer inte lira i hur stora rum som helst, å andra sidan finns det en subutgång baktill, men där hade också ett önskemål varit att kunna ha en funktion som stryper basen i T20 vid t ex 30, 40 eller 50 Hz, gärna steglöst, när man använder subb, så att högtalaren kunde avlastas från det spelområdet. Precis som med HRT Stage (gäller ju alla högtalare iofs, oavsett kvalitet) så gynnas verkligen T20 av att man lägger lite tid på placering och injustering.

#7

Postad 20 december 2014 - 10:51

Barker
  • Barker
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tack så mkt för din recension Fredrik! Återkom gärna när de är lite mer inspelade. Fundrar nämligen på ett inköp.

#8

Postad 20 december 2014 - 14:46

Tomlund
  • Tomlund
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0
Audio pro verkar ha lyckats med sin addon serie, får överlag väldigt bra kritik pris/prestanda.

#9

Postad 20 december 2014 - 17:07

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Tack så mkt för din recension Fredrik! Återkom gärna när de är lite mer inspelade. Fundrar nämligen på ett inköp.


Jag hade slagit till, så som dessa spelar out-of-the-box. Finns inte mycket som slår dessa för dom pengarna sett till att du får högtalare, förstärkare och DAC allt-i-ett.

Audio pro verkar ha lyckats med sin addon serie, får överlag väldigt bra kritik pris/prestanda.


Japp. Verkar som hela detta ADDON-koncept lyft dom rejält och vänt minus till plus. :)
http://www.allabolag...16/Audio_Pro_AB

#10

Postad 20 december 2014 - 23:56

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
Jag: Fan, det börjar låta riktigt bra nu!

Frugan: Ja, de har ett behagligt ljud.

#11

Postad 25 december 2014 - 20:11

moggebe
  • moggebe
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag hade slagit till, så som dessa spelar out-of-the-box. Finns inte mycket som slår dessa för dom pengarna sett till att du får högtalare, förstärkare och DAC allt-i-ett.



Japp. Verkar som hela detta ADDON-koncept lyft dom rejält och vänt minus till plus. :)
http://www.allabolag...16/Audio_Pro_AB



Ja jag vet att Elgiganten hade 20% på allt för ett tag sedan, man kunde alltså få dem för 5200:-
Är ute efter ett par trådlösa golvare som passar både till film & fest och då känns dessa som en bra kombo. Förvånansvärt hur mkt dom får ut av dessa 65wattarna.
Dock tror jag många liknande produkter kommer lanseras under 2015 men vad vet jag.

#12

Postad 25 december 2014 - 21:15

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0
Är väldigt intreserad av dessa själv nu när jag snart ska flytta till ny lägenhet och vill slippa kabel eländet som vi har bakom TV:n nu. Går dessa att komplettera med andra högtalare och sub från samma sortiment för att få ett fullt 5.1 system? Både elggiganten och electroworld kör med 20% rabatt just nu på alla högtalare, så det verkar vara ett bra tillfälle att slå till.

#13

Postad 25 december 2014 - 23:29

moggebe
  • moggebe
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag hade slagit till, så som dessa spelar out-of-the-box. Finns inte mycket som slår dessa för dom pengarna sett till att du får högtalare, förstärkare och DAC allt-i-ett.



Japp. Verkar som hela detta ADDON-koncept lyft dom rejält och vänt minus till plus. :)
http://www.allabolag...16/Audio_Pro_AB


Har du märkt av några störningar, avbrott?

#14

Postad 26 december 2014 - 08:39

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Är väldigt intreserad av dessa själv nu när jag snart ska flytta till ny lägenhet och vill slippa kabel eländet som vi har bakom TV:n nu. Går dessa att komplettera med andra högtalare och sub från samma sortiment för att få ett fullt 5.1 system? Både elggiganten och electroworld kör med 20% rabatt just nu på alla högtalare, så det verkar vara ett bra tillfälle att slå till.


Det går inte köra 5.1, bara 2.1.

#15

Postad 26 december 2014 - 08:43

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Har du märkt av några störningar, avbrott?

Antar att du menar Bluetooth?

Har inte använt det så mycket men körde en kväll med mobilen i ett annat rum (betongvägg) utan problem.

#16

Postad 26 december 2014 - 19:55

moggebe
  • moggebe
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Antar att du menar Bluetooth?

Har inte använt det så mycket men körde en kväll med mobilen i ett annat rum (betongvägg) utan problem.


Ja precis, BT:n!
Läst något negativt omdöme ang just avbrott i blåtanden men var kanske ett måndagsex han fick!
Har du provat använda dem till film eller endast musik?

#17

Postad 29 december 2014 - 12:18

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Ja precis, BT:n!
Läst något negativt omdöme ang just avbrott i blåtanden men var kanske ett måndagsex han fick!
Har du provat använda dem till film eller endast musik?


Har bara kört musik och radio. Röster låter mycket trevligt och naturligt.

#18

Postad 31 december 2014 - 11:46

Barker
  • Barker
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Ok. Blir nog ett inköp till helgen!

#19

Postad 04 januari 2015 - 16:05

Qvarnström
  • Qvarnström
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Blev inköp av ett par vita idag, var sugen på någon soundbar till TV egentligen men det här är
onekligen ett fynd för 5200:- på Elgiganten.

#20

Postad 04 januari 2015 - 16:44

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Blev inköp av ett par vita idag, var sugen på någon soundbar till TV egentligen men det här är
onekligen ett fynd för 5200:- på Elgiganten.


Får man dessa för 5.200:-, så är det bara att löpa å köpa. :)

#21

Postad 13 januari 2015 - 13:33

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 1
Nu har jag spelat på dessa av och an sedan mitten på förra månaden och är fortfarande väldigt nöjd. Det är ett trevligt system att sätta sig framför, för man vet att man inte kommer höra det. Systemet ger verkligen ett fönster in i bra inspelningar och framförallt den djupa basen imponerar, dock jämfört med HRT Stage, så är Stage lite mer sofistikerat. Det är tystare mellan tonerna och det förmedlar individuella instrument och röster deras unika karaktärer. Lite svårt att beskriva, men Stage är helt enkelt helt otroligt bra i diskant och mellanregisterområdet, men, som sagt, brister i botten, där T20 har betydligt mer att komma med. Å andra sidan en bra subb till Stage, så är det några steg före, men som helhetslösning för allroundlyssnaren med hifi-ambitioner, så är T20 ett riktigt kap i dagens läge. Både T20 och Stage har enligt min mening inga konkurrenter under 10.000:- sett till kompletta 2-kanals system med medföljande förstärkare och DAC.

#22

Postad 13 januari 2015 - 20:29

danfe358
  • danfe358
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag köpte dessa i vitt utförande och de låter betydligt större än de är. Storleken är absolut inte "inkräktande" på något sätt. Det är annars lätt att tro att de är för små för att kunna spela något vidare. Nätta och passar bra vid bänken. Har svårt att tro att någon flickvän kommer att tycka att de tar för mycket plats eller ser för "ungkarliga ut" :)

Basen är lite underlig, sitter jag just utanför vardagsrummet så är basen enorm, medan om jag sitter i soffan ca. två meter från tv-bänken så kan basen vara försvinnande liten. Förutom om man hittar en "sweetspot" längsledes i soffan där allt låter rätt. Får repetera vågfysiken känner jag :P Samt jobba in en bra placering mot vägg och sånt. Har någon några tips?

Jag kommer att returnera mina ex. då bokstäverna på loggan på ena högtalaren ramlat bort så att det nu står "Aud o p o", men jag ska byta de mot ett nytt par som jag tänker behålla. Bluetooth 3.0 fungerar även att streama med, men artefakter kan höras. Optisk inkoppling ger väldigt bra ljud utan problem.

Funkar fantastiskt för att få bättre ljud till tv:n och att poppa lite extra högt med när man sitter och fiser i soffan med datorn.

Addendeum 24/1:

Audio Pros kundtjänst skickade en ny logga som jag kunde sätta dit själv, så ingen retur nödvändig. Är definitivt glad att jag köpt dessa och finner allt väl skött av tillverkaren.

Redigerat av danfe358, 24 januari 2015 - 18:23.


#23

Postad 17 februari 2015 - 01:54

Shing0
  • Shing0
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Förra veckan köpte jag mig ett par vita Audio Pro Addon T20 till vardagsrummet samt en vit Audio Pro Addon T10 till köket. Är riktigt nöjd med ljudet trots att högtalarna inte är inspelade ännu.

 

Trådlöst ljud är framtiden. Perfekt att bara dra upp min iPhone, iPad eller MacBook och klicka på valfri låt på Spotify eller iTunes så börjar högtalaren spela låten direkt. Det enda jag önskade vore att det fanns en funktion som gjorde att när jag gick från vardagsrummet till köket så slutar T20 i vardagsrummet att spela musiken och T10 i köket tar över.

 

Det enda "negativa" jag har att säga är att T20 inte har samma tryck/snärt som när jag körde stativare och sub med T20 går nästan lika djupt så jag saknar inget i ljudbilden. Känner inget behov av en sub i dagsläget men skulle jag göra det kan jag alltid köpa Audio Pro Addon Sub från samma serie.

 

Både T20 och T10 är troligt snygga och kompakta högtalare som låter riktig, riktigt bra. 

 

Har kört med Audio Pro's högtalare i 13 år och har aldrig blivit besviken.


Redigerat av Shing0, 17 februari 2015 - 22:37.


#24

Postad 17 februari 2015 - 07:52

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Kopplade in en liten och gammal JVC-sub bara för att testa och det blev en extra dimension i ljudet. Lite mer tryck och tyngd. Kommer att byta ut den mot en Addon Sub i samma färg som T-20.

 

Är det något jag har att anmärka på så är det att ljudet blir lite grötigt när jag spelar typ Angra, Iron Maiden, Dream Theater osv men troligtvis beror det mer på rummet. Stor, öppen planlösning med betongväggar och lite högre till tak.



#25

Postad 25 mars 2015 - 15:12

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Bra pris.

https://www.larsbeng...o-pro-addon-t20



#26

Postad 25 mars 2015 - 15:19

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

 

Grymt pris för ett av dom bästa 2-kanals högtalarna under 10.000:-, inkl. DAC, förstärkare och blåtand. :)



#27

Postad 26 mars 2015 - 00:09

Unregisterede34f65a1
  • Unregisterede34f65a1
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Ska köpa mig ett par imorgon! Vet ni fall elgiganten prismatchar? Vill gärna hämta dom direkt imorgon så vore grymt om elgiganten kan köra samma pris.

#28

Postad 26 mars 2015 - 07:52

Unregisterede34f65a1
  • Unregisterede34f65a1
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Kunde inte hålla mig. Självklart fanns dom inte hos elgiganten där jag bor så jag beställde dom direkt via Lars Bengtssons hemsida. Hoppas dom kommer innan helgen!

#29

Postad 26 mars 2015 - 08:06

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Tror du kommer bli nöjd. Tänk på att det tar ett tag att spela in dem.



#30

Postad 27 mars 2015 - 00:21

Unregisterede34f65a1
  • Unregisterede34f65a1
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Det hoppas jag med! Tur att jag beställde dom imorse, jag vågade inte vänta. Jag hade nog en jädra tur för nu finns dom inte längre kvar till det fina priset.

*EDIT*

Nu kanske jag gjorde bort mig totalt? Jag beställde även en förstärkare, det behövs kanske inte för dessa? Iofs gör det inte så mycket då jag behöver alla HDMI ingångar för att fördela ljudet.

Redigerat av Unregisterede34f65a1, 27 mars 2015 - 00:25.


#31

Postad 27 mars 2015 - 07:36

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Det hoppas jag med! Tur att jag beställde dom imorse, jag vågade inte vänta. Jag hade nog en jädra tur för nu finns dom inte längre kvar till det fina priset.

*EDIT*

Nu kanske jag gjorde bort mig totalt? Jag beställde även en förstärkare, det behövs kanske inte för dessa? Iofs gör det inte så mycket då jag behöver alla HDMI ingångar för att fördela ljudet.

Nej, det behövs ingen förstärkare. Den är inbyggd. Hade du tänkt koppla in en tv och Blue-ray spelare kan du göra det med en optisk kabel.



#32

Postad 27 mars 2015 - 07:48

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Det hoppas jag med! Tur att jag beställde dom imorse, jag vågade inte vänta. Jag hade nog en jädra tur för nu finns dom inte längre kvar till det fina priset.

*EDIT*

Nu kanske jag gjorde bort mig totalt? Jag beställde även en förstärkare, det behövs kanske inte för dessa? Iofs gör det inte så mycket då jag behöver alla HDMI ingångar för att fördela ljudet.


Tror det var ett demo ex dom sålde billigare. Satt sjäv och tittade lite på dessa. Så grattis☺

Redigerat av urbjo, 27 mars 2015 - 07:50.


#33

Postad 27 mars 2015 - 13:00

Unregisterede34f65a1
  • Unregisterede34f65a1
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Nej, det behövs ingen förstärkare. Den är inbyggd. Hade du tänkt koppla in en tv och Blue-ray spelare kan du göra det med en optisk kabel.


OK då kanske förstärkaren kommer till användning ändå. Jag ska koppla in dator, ps4, apple tv och blueray.

Tror det var ett demo ex dom sålde billigare. Satt sjäv och tittade lite på dessa. Så grattis☺


Jaha var det demo ex dom sålde? Då lär dom vara inspelade med andra ord? Hur vet man att det är demo ex? För det stod ingenting i annonsen och inte på kvittot heller. Jag måste köpt sista paret, får dom nog idag

#34

Postad 27 mars 2015 - 13:01

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

OK då kanske förstärkaren kommer till användning ändå. Jag ska koppla in dator, ps4, apple tv och blueray.

Har du tänkt att koppla förstärkaren till T20? Kan bli lite skumt. Kanske funkar om förstärkaren har pre-out.



#35

Postad 27 mars 2015 - 18:44

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Tror du köpte nya står tillfälligt slut på deras hemsida men i lager på svarta t20. Så du tog dem sista vita dem hade ;)

#36

Postad 28 mars 2015 - 00:48

palle77
  • palle77
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Hej
Ang led indikatorn för vald ingång som sitter i vänstra diskanten. Läste någonstans att den skulle vara flerfärgad beroende på val av ingång, BT blå, Grön 3,5mm, röd RCA.
Min är vit oavsett val av ingång. Hur ser det på era ?

Mvh,
Palle77

#37

Postad 28 mars 2015 - 01:53

Unregisterede34f65a1
  • Unregisterede34f65a1
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Tror du köpte nya står tillfälligt slut på deras hemsida men i lager på svarta t20. Så du tog dem sista vita dem hade ;)


Då tog jag nog de sista vita 😀

Redigerat av Unregisterede34f65a1, 28 mars 2015 - 02:02.


#38

Postad 28 mars 2015 - 02:01

Unregisterede34f65a1
  • Unregisterede34f65a1
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Har du tänkt att koppla förstärkaren till T20? Kan bli lite skumt. Kanske funkar om förstärkaren har pre-out.


Det går inte koppla dom som vanligt till förstärkaren mao? Jag kan ju alltid häva köpet då förstärkaren inte kommit ännu.
Hur skulle ni gå tillväga med kopplandet? Om jag kör optiskt till BD-spelaren samt appletv så kan jag inte koppla fler enheter förutom att dra ur/byta kabeln från appletv till ps4 exempelvis, vilket jag hatar att göra.

Min tanke var att koppla dom till förstärkaren som vanligt och med en optisk kabel mellan t20 och förstärkaren och sen fördela ljudet från förstärkaren ut till övriga enheter genom att koppla dessa via HDMI. Är jag helt ute och cyklar?

Förstärkaren det rör sig om är: https://www.prisjakt...t.php?p=2655685

Har ni andra förslag på hur jag kan gå tillväga utan att behöva switcha kablar mellan enheterna?

#39

Postad 28 mars 2015 - 11:40

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Måste väl finnas HDMI-switchar med optisk utgång för ljud, typ denna.



#40

Postad 28 mars 2015 - 12:15

Unregisterede34f65a1
  • Unregisterede34f65a1
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Ah ok så då kopplar jag mina HDMI-enheter till den och ljudet via optiska utgången till högtalarna så får jag ljud till alla HDMI-enheter?

Om vi säger att jag vill behålla förstärkaren, skulle min lösning fungera? Är det någon som kan bekräfta? Eller blir det komplikationer p.g.a att högtalarna har en inbyggd förstärkare?

#41

Postad 28 mars 2015 - 15:36

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Jag har wii samt dvden kopplad till tv:en sedan har jag otisk från tv:en till stereon. Borde gå och göra samma för dig fast då tv till t20.

#42

Postad 31 juli 2015 - 12:17

phonexx
  • phonexx
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Ni som äger dessa, är ni fortfarande nöjda? :)  Jag står i valet och kvalet mellan dessa och ett par Dali Zensor 7 men i och med att jag bor i lägenhet så har jag börjat fundera mer och mer på hur stora högtalare jag verkligen behöver då jag ändå inte kommer kunna nyttja dem fullt ut.

 

Hur upplever ni kvalitén på fjärrkontrollen? Delen som är av aluminium kan jag tänka mig är av hög klass men jag är skeptisk till materialvalet kring knapparna. Mina tidigare erfarenheter av tex bankdosor med liknande konstruktion är att det uppstår sprickor runt knapparna efter ett tag. :mellow:



#43

Postad 07 augusti 2015 - 08:26

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Vid sidan av HRT Stage, så är audio pro T20 en annan favorit under 10.000:-.

Oerhört fina hifi-egenskaper som kommer fram om man ger dom lite tid och omsorg med placering (gäller iofs alla högtalare).

HRT Stage vinner dock på finliret där T20 har den bättre djupare basen. 

Mindre rum hade jag valt HRT Stage, större rum T20.



#44

Postad 08 augusti 2015 - 11:31

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Om man har optisk ut från Tv:n till dessa så räcker det väl så för att få det ljud som spelas upp på tv till högtalarna?

På det viset får man ju med allt som är kopplat till tv, apple tv, blu-ray etc.



#45

Postad 08 augusti 2015 - 18:06

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Om man har optisk ut från Tv:n till dessa så räcker det väl så för att få det ljud som spelas upp på tv till högtalarna?
På det viset får man ju med allt som är kopplat till tv, apple tv, blu-ray etc.


Ja. Så har jag det.

Se mit föra inlägg.

#46

Postad 12 augusti 2015 - 13:53

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Ni som äger dessa, är ni fortfarande nöjda? :)  Jag står i valet och kvalet mellan dessa och ett par Dali Zensor 7 men i och med att jag bor i lägenhet så har jag börjat fundera mer och mer på hur stora högtalare jag verkligen behöver då jag ändå inte kommer kunna nyttja dem fullt ut.

 

Hur upplever ni kvalitén på fjärrkontrollen? Delen som är av aluminium kan jag tänka mig är av hög klass men jag är skeptisk till materialvalet kring knapparna. Mina tidigare erfarenheter av tex bankdosor med liknande konstruktion är att det uppstår sprickor runt knapparna efter ett tag. :mellow:

 

Jag är fortfarande väldigt nöjd. Bor i lägenhet med STOR öppen planlösning och mycket fönster. Trots det låter det mycket bra.

 

Anmärkte tidigare på att det kunde låta lite grötigt med stökig hårdrock men har kommit fram till att det är mest pga sunkiga inspelningar (facking loudnesswar). Inspelningstiden (tillvänjningen) var väldigt lång tycker jag. Omkring 100 timmar.

 

Har inte använt fjärren utan kör med en multifjärr men den känns gedigen.



#47

Postad 19 augusti 2015 - 17:07

phonexx
  • phonexx
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Jag är fortfarande väldigt nöjd. Bor i lägenhet med STOR öppen planlösning och mycket fönster. Trots det låter det mycket bra.

 

Anmärkte tidigare på att det kunde låta lite grötigt med stökig hårdrock men har kommit fram till att det är mest pga sunkiga inspelningar (facking loudnesswar). Inspelningstiden (tillvänjningen) var väldigt lång tycker jag. Omkring 100 timmar.

 

Har inte använt fjärren utan kör med en multifjärr men den känns gedigen.

Fungerar det att ställa in bass / treble med multifjärr? Jag tänker på om man är beroende av orginalfjärrkontrollen då dessa inställningar inte går att göra direkt på högtalaren.



#48

Postad 20 augusti 2015 - 06:25

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Fungerar det att ställa in bass / treble med multifjärr? Jag tänker på om man är beroende av orginalfjärrkontrollen då dessa inställningar inte går att göra direkt på högtalaren.

Det går bra. Använder Logitech Harmony 650.



#49

Postad 02 november 2015 - 16:09

Herr Herre
  • Herr Herre
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Jag tänkte köpa hem ett par av dessa, blir mina första riktiga högtalare. Jag kommer köra dessa + Panasonic CX700 + Playstation 4. Kan jag koppla såhär?

Högtalare
-optisk ljudkabel-
TV
-hdmi-
Playstation 4

Får jag ut allt ljud i högtalarna då eller måste jag även koppla optiskt ljudkabel mellan Playstation 4 och högtalarna?

http://www.elgigante...talare-2-st-vit

http://www.elgigante...CX725#tab-specs

EDIT: Pratade med försäljaren på Elgiganten, enligt honom bör jag ha två optiska kablar för att inte riskera input lag på ljudet. Antar att det blir så.

Redigerat av Herr Herre, 03 november 2015 - 07:31.


#50

Postad 06 november 2015 - 05:29

Klevzz
  • Klevzz
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Kanske lite sent o säga det men Elgiganten säljer dessa högtalare för endast 3500kr denna vecka. Ska hämta mitt par idag. Lär blir bästa köpet jag gör på ett tag. Enda högtalarna jag haft tidigare i mitt liv har varit ett par logitech hehe



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.