Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One, problem & lösningar

56 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 mars 2014 - 12:07

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Såg att PS-delen i forumet hade en sån här tråd vilket kan vara en fördel och blir lite enklare att söka igenom än vanliga XONE-tråden.

Har upptäckt följande "problem" som jag undrar om någon annan upplevt eller vet en lösning på:

1. I ljudinställningarna så ändras mina inställningar till 7.1 via HDMI efter varje omstart av konsolen vilket är lätt irriterande. Eftersom förstärkaren ställer sig efter vad som skickas ut så kan knappast den vara orsaken till problemet.

2. En gång igår så verkade det som min kontoll tappade kontakten med konsolen, trodde först batterierna var slut men efter runt 10 sek så verkade den hittat kontakten igen och allt fungerade som vanligt. Inget direkt allvarligt när man spelar SP-spel men antagligen skulle man bli galen om det hände under nån MP-match.

#2

Postad 02 mars 2014 - 15:11

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Jag la in vad det är för tv samt förstärkare jag har i xboxsystemet. Sen så startar jag xboxen med handkontrollen och boxen drar sedan igång tv samt förstärkare åt mig. Ljudproblemet har efter det aldrig hänt igen. Kan det vara en lösning tror du?

#3

Postad 02 mars 2014 - 16:02

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Jag la in vad det är för tv samt förstärkare jag har i xboxsystemet. Sen så startar jag xboxen med handkontrollen och boxen drar sedan igång tv samt förstärkare åt mig. Ljudproblemet har efter det aldrig hänt igen. Kan det vara en lösning tror du?


Verkar faktiskt som det kan ha löst biffen :) tack! Hade inte sett den menyn än, finns en hel del att lära har man ju märkt.

#4

Postad 02 mars 2014 - 16:40

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Jo jag såg det av en slump att man kunde göra det så jag tänkte varför inte :) Sen har det funkat för mig och det verkar ju funka för dig också :)

#5

Postad 03 mars 2014 - 15:25

erlander
  • erlander
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0
Jag har en strömdosa som låter mer än själva konsolen. Ska det vara så eller är det bara min?
Den har ett relativt störande och brummande ljud. Man hör den ju inte när man spelar med någorlunda volym men när man kollar BD eller är i huvudmenyn så stör man sig på det något enormt

#6

Postad 03 mars 2014 - 15:29

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Surrar gör min med, det är väl ändå en fläkt i så knäpptyst verkar den inte kunna bli. Konsolen är nog tystare än dosan iaf.

#7

Postad 03 mars 2014 - 16:13

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Har också ett svagt surrande i min. Men det får man väl leva med.
Hur gör ni under natten förresten? Min box är kopplad till en sådan där skarvdosa med strömbrytare på.
När det är dags att natta så stänger jag av allt samt slår av med strömbrytaren på grendosan.
Låter ni strömmen vara på fram till eran box så den står i stanby hela tiden eller hur gör ni?

Redigerat av Chrester, 03 mars 2014 - 16:14.


#8

Postad 03 mars 2014 - 16:30

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
När jag hade min box på i 'instant-on' så störde jag mig på transformatorn när jag stängde ner boxen. Sen ändrade jag till 'power save' eller vad det kallas och nu är den tyst.
Visst, det tar en halvminut längre för allt att starta + att jag måste använda kontrollern för att starta boxen men det är det värt. :)

#9

Postad 08 mars 2014 - 09:10

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Har också ett svagt surrande i min. Men det får man väl leva med.
Hur gör ni under natten förresten? Min box är kopplad till en sådan där skarvdosa med strömbrytare på.
När det är dags att natta så stänger jag av allt samt slår av med strömbrytaren på grendosan.
Låter ni strömmen vara på fram till eran box så den står i stanby hela tiden eller hur gör ni?


Det är fördelar med Instant-On som med updates osv, men jag kör Power Save som @humming, verkar ge mig en trevligare upplevelse när det kommer till gejmingen också, mindre "crasher" dock låter jag det vara osagt hur det är efter mars updaten, såg att Resume Game quickly ej var "beta" längre. så det problemet kan ju vara ur världen.

#10

Postad 08 mars 2014 - 11:16

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Såg också att "resume game quickly" inte var beta längre så jag aktiverade det igen.
Sen så märkte jag att batteriikonen visar mera noggrant hur mycket batteri man har kvar. Positivt med förbättringar som gör systemet/boxen bättre hela tiden :)

En undran om nya "ljudet". Man ska tydligen välja "bitstream" under hdmi-ljud (kör med hdmi-sladd till förstärkaren). Men ska man välja Dolby Digital 5.1 eller ska man välja DTS Dgital surround?

#11

Postad 08 mars 2014 - 11:40

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Under hdmi behöver du inte göra valet (låt det istället spela HD-ljud när det finns) men till optisk ska du välja Bitstream och sedan Dolby Digital, om du kör med lurar.

Redigerat av SC-Zap, 08 mars 2014 - 11:41.


#12

Postad 08 mars 2014 - 19:43

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Verkar inte fungera helt smärtfritt med mitt tritton-headset och X1. Får inte mikrofonen att fungera ordentligt. Jag hör men hörs inte och "juckar" jag med kabeln mellan adaptern och den lilla dosan tritton har så kan jag höras lite men då blir det ett j*vla eko för den andra i partyt. Glapp någonstans kanske? Adaptern är kass? Kabeln kass? j*vla skit :(

#13

Postad 08 mars 2014 - 19:48

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Kolla på MS supportsida för adaptern, de nämner några Tritton som inte fungerar med den.

#14

Postad 08 mars 2014 - 21:48

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Har ingen av de två som nämns. Man kunde väl räknat ut med arslet att nåt skulle strula :(

#15

Postad 09 mars 2014 - 22:30

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Ett tips om era gamla headset krånglar med mikrofonen så använd den medföljande lilla sladdadaptern. Testade även en 4-polig 3,5mm sladd direkt i adaptern utan framgång. Mikrofonen funkade dock men det blev totalt eko hos den andra i partyt.

#16

Postad 11 mars 2014 - 08:12

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Jag kopplade in min Xbox One igår och upptäcker precis som ni andra att nätdelen har ett tydligt surr, samtidigt som Xboxen är knäpptyst. Lite irriterande även om det är ett väldigt lågt surr som bara hörs om rummet i övrigt är knäpptyst.

Men synd att nätdelen ska låta öht när dom lyckats få konsollen så tyst.

#17

Postad 11 mars 2014 - 19:31

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Min handkontroll fortsätter att tappa kontakten ibland och jag får då ta ut ett batteri för att släcka kontrollen och sen starta igång den igen för att kunna fortsätta spela. Googlar man lite så verkar jag vara långt från ensam och det verkar inte heller bero på kontrollen utan konsolen. Ska se om jag kan synka om kontrollen men fortsätter det så blir det tillbaka till butiken och kräva en ny konsol.

#18

Postad 04 april 2014 - 09:50

ChristofferL
  • ChristofferL
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Hej verkar stött på ett problem. har haft min box i 2 dagar. och nu när jag skulle starta titanfall så syns bara stillbilden en stund sen hoppar det tillbaka till "home" får inte igång något annat spel för den delen. någon som har tips? allt verkar annars funka som det ska. kan det vara microsofts servrar som strular?

#19

Postad 04 april 2014 - 10:25

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Det där händer "rätt" ofta oavsett spel tycker jag. Tryck på menyknappen när du markerar spelet, välj Quit.
Oftast fungerar det, åker du tillbaka ändå, prova att starta ett annat spel eller app och prova spelet igen.

#20

Postad 04 april 2014 - 10:51

ChristofferL
  • ChristofferL
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Det där händer "rätt" ofta oavsett spel tycker jag. Tryck på menyknappen när du markerar spelet, välj Quit.
Oftast fungerar det, åker du tillbaka ändå, prova att starta ett annat spel eller app och prova spelet igen.




Tack för svar... tänkte göra det men nu visar det sig att kontrollen tappat kontakten också. är de nå skämt ? :P Blir less på sånt här

#21

Postad 04 april 2014 - 11:01

ChristofferL
  • ChristofferL
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
drog ut strömmen till xboxet och starta om det. Nu funkar det. mycket märkligt :)

#22

Postad 04 april 2014 - 13:04

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Får jag också göra ibland, tyvärr. Kommer en uppdatering så småningom (på väg ut till Beta-testare) som åtminstone ska lösa problemet med att handkontrollen tappar kontakten (har inte jag varit med om, men många har ju råkat ut för det).

Värre för mig att jag, varje gång, måste starta om min One hårt (dra ut sladden) OCH starta om modemet för att komma ut på nätet.

#23

Postad 04 april 2014 - 13:07

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Såg att PS-delen i forumet hade en sån här tråd vilket kan vara en fördel och blir lite enklare att söka igenom än vanliga XONE-tråden.

Har upptäckt följande "problem" som jag undrar om någon annan upplevt eller vet en lösning på:

1. I ljudinställningarna så ändras mina inställningar till 7.1 via HDMI efter varje omstart av konsolen vilket är lätt irriterande. Eftersom förstärkaren ställer sig efter vad som skickas ut så kan knappast den vara orsaken till problemet.


Har också det problemet, men det händer inte vid varje omstart dock. Hänt typ 3 gånger.
Är helt retarderat med en sådan inställning till att börja med. Räcker väl med att kunna välja PCM endast. Sen skickas så många kanaler som källan har vidare till recievern?


Sen har jag det här problemet också:

Det här med NAT strict är en mycket märklig historia här hemma. Inget har ändrats utom uppdateringar på xbonen då, och NAT ändras från open, till strict. Trots att alla anvisade protar i routern är öppnade fungerar det ändå inte? Skall man behöva köra DMZ-mode till xbonens ip-adress för att det skall fungera, mycket märkligt.

Redigerat av genstruktur, 04 april 2014 - 13:08.


#24

Postad 04 april 2014 - 13:21

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Har också det problemet, men det händer inte vid varje omstart dock. Hänt typ 3 gånger.
Är helt retarderat med en sådan inställning till att börja med. Räcker väl med att kunna välja PCM endast. Sen skickas så många kanaler som källan har vidare till recievern?


Sen har jag det här problemet också:

Det här med NAT strict är en mycket märklig historia här hemma. Inget har ändrats utom uppdateringar på xbonen då, och NAT ändras från open, till strict. Trots att alla anvisade protar i routern är öppnade fungerar det ändå inte? Skall man behöva köra DMZ-mode till xbonens ip-adress för att det skall fungera, mycket märkligt.


Vad kör du med för router, leverantör? Jag har inte haft det problemet som du beskriver, jag har Bbb fiber, sen en asus n66u router. Inga ändrade inställningar.

#25

Postad 04 april 2014 - 13:27

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Vad kör du med för router, leverantör? Jag har inte haft det problemet som du beskriver, jag har Bbb fiber, sen en asus n66u router. Inga ändrade inställningar.


Asus rtu-56(kan den heta så?) och Banhof ITUX.


edit: https://www.prisjakt...kt.php?p=765738


Funkat prima fram tills för 1 vecka sedan.

Redigerat av genstruktur, 04 april 2014 - 13:29.


#26

Postad 04 april 2014 - 14:23

ChristofferL
  • ChristofferL
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Någon som vet varför man inte ska kinecten ovanpå konsolen ? Läste det nånstans

#27

Postad 04 april 2014 - 15:15

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

drog ut strömmen till xboxet och starta om det. Nu funkar det. mycket märkligt :)


Hade också samma problem med att bli skickad till "home" när jag försökte starta ett spel. Xbox supporten föreslog just då en "hard reset" eller vad dom kallade det vilket var att man skulle dra ut strömkabeln i 5 min.
Har iaf aldrig hänt mig sen dess.

#28

Postad 04 april 2014 - 18:17

apabepa12
  • apabepa12
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
TV problem och fixar

Bilden fryser etc?
Ställ in TV boxen på 720p

Bilden hackar(TV judder)?
Slå på 50Hz under Settings -> TV & Oneguide -> Troubleshooting -> Video -> Enable 50Hz

Menyer syns inte samt att bilden inte uppdateras när man snabbspolar sin DVR?
Om du har en HD kanal vald testa byta till en SD kanal(detta funkar för Bergan). Har sett att det finns relaterade problem rapporterade i USA och att det ska finnas en fix i den senaste firmware previewen. (http://forums.xbox.c...3.aspx?pi7406=6) Är dock inte med i preview programmet så jag kan inte bekräfta att detta löser problemen.


Verkar funka efter sista updaten(1404).

Redigerat av apabepa12, 16 april 2014 - 17:39.


#29

Postad 24 september 2014 - 18:57

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
Min Xbox One har NAT som "strict" ("Your network is behind a cone NAT"), och jag vill ju såklart ha det som "open". Jag har en sketen Thompson gateway(?) TG799vn v2 från Telia och jag kan inte byta mot något annat eftersom det är VDSL. Efter att ha googlat fram cirka tio olika guider som i princip säger samma sak har jag öppnat följande:
Port_16000 TCP & UDP
Port_3074 TCP & UDP
Port_3075 UDP
Port_3076 UDP
Port_3544 UDP
Port_4500 UDP
Port_500 UDP
Port_53 TCP & UDP
Port_80 TCP & UDP
Port_88 UDP

Har även satt en statisk ip-adress på xboxen
Men lik förbannat är NAT strict och voice chatten funkar inte.
Någon som har något tips?

Ps. DMZ finns inte i routern. Kanske Telia som har plockat bort det..?

Redigerat av Unregistered4a9b099f, 24 september 2014 - 19:11.


#30

Postad 24 september 2014 - 21:34

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Jag hade samma problem som du med strict NAT med Telia Smart när jag hade Xbox 360.
Gjorde precis som du. Satte statisk IP på Xboxen, öppnade upp de portar som behövs och skickade vidare dessa till den IP jag hade satt till Xboxen. Dock så tror jag att jag behövde starta om både routern och Xboxen för att detta skulle fungera. Eller så var det så att jag gick in och gjorde om nätverksinställningarna igen. Annars ville det inte slå igenom.

#31

Postad 03 oktober 2014 - 13:50

ds_punkt
  • ds_punkt
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Har också en sådan router och det krävs en omstart för att det ska fungera. :)

#32

Postad 03 oktober 2014 - 14:05

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Nu minns jag inte vilken router jag fick från Telia till mitt VDSL men det första jag gjorde var att ringa dom och be att få den bryggad så den bara agerar modem, sedan in med min gamla hederliga router istället! Fast om ni kör med TV och Telefoni via den så kan det kanske bli lite meckande...

#33

Postad 13 november 2014 - 18:43

ChristofferL
  • ChristofferL
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Någon som har samma problem som mig. mina handkontrollen tappar kontakten med konsolen ibland... bara för någon sekund och sen fungerar dom igen. Väldigt irriterande. börjar fundera vad det är som stör signalen. har konsolen i tv bänken med endast en ram med högtalartyg.

#34

Postad 13 november 2014 - 19:11

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Någon som har samma problem som mig. mina handkontrollen tappar kontakten med konsolen ibland... bara för någon sekund och sen fungerar dom igen. Väldigt irriterande. börjar fundera vad det är som stör signalen. har konsolen i tv bänken med endast en ram med högtalartyg.


Så har jag haft oxå innan. Men det har försvunnit för tillfället. Har dock andra problem med att kontrollen fryser o måste köra en Hard reset på konsolen för att lösa problemet.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 13 november 2014 - 19:13.


#35

Postad 13 november 2014 - 21:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Någon som har samma problem som mig. mina handkontrollen tappar kontakten med konsolen ibland... bara för någon sekund och sen fungerar dom igen. Väldigt irriterande. börjar fundera vad det är som stör signalen. har konsolen i tv bänken med endast en ram med högtalartyg.


Hade det väldigt ofta när jag köpte konsolen, fick konsolen utbytt och sen kom någon uppdatering sen dess har jag möjligvis fått felet en gång. Har du uppdaterat kontrollen osv?

Kan tillägga att min kontroll tappade kontakten helt så jag var tvungen att ta ut batteriet och sätta i det igen.

Redigerat av La Cucaracha, 13 november 2014 - 22:01.


#36

Postad 14 november 2014 - 15:06

ChristofferL
  • ChristofferL
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Hade det väldigt ofta när jag köpte konsolen, fick konsolen utbytt och sen kom någon uppdatering sen dess har jag möjligvis fått felet en gång. Har du uppdaterat kontrollen osv?

Kan tillägga att min kontroll tappade kontakten helt så jag var tvungen att ta ut batteriet och sätta i det igen.


Okej nu är det ett tag sen jag uppdatera kontrollen så ska kolla om det finns nån uppdatering. upplever att jag tappar kontakten mycket mer när jag kör med uppladdningsbart batteri. Är riktigt irriterande när man kör någon MP match när kontrollen börjar blinka... Var bättre för när det var sladd till kontrollerna :P

#37

Postad 15 november 2014 - 09:17

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Okej nu är det ett tag sen jag uppdatera kontrollen så ska kolla om det finns nån uppdatering. upplever att jag tappar kontakten mycket mer när jag kör med uppladdningsbart batteri. Är riktigt irriterande när man kör någon MP match när kontrollen börjar blinka... Var bättre för när det var sladd till kontrollerna :P


Testa charge n play-kitet annars och se om det blir bättre. Ändå en bra investering oavsett.

#38

Postad 27 november 2014 - 23:12

Unregistered2109
  • Unregistered2109
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Ja har problem med att ja blir utloggad från min profil ofta, o kan ta en halvtimme innan ja lyckas logga in igen.
Fungerat bra förut. men senaste veckorna är det bara problem.
Fruktansvärt irriterande. Nära att skiten flyger ut genom fönstret.

#39

Postad 28 november 2014 - 06:17

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Jag har börjat få problem med kontrollern också, jag brukar gå omkring en del när man sitter i lobbyn och väntar på nya matcher (CoD, Titanfall osv) och räckvidden är ju betydligt sämre nu vilket gör att kontrollern tappar kontakten med konsollen. Några gånger har det nu hänt att kontrollern fått kontakt med konsollen igen men då funkar inte chatten!

Jag kan höra vad mina partypolare säger genom TVn men inte genom headsetet samt att de inte kan höra mig. Det enda som hjälper är att dra ur sladden ur Xboxen. Helt sjukt drygt. Har nu på slutet testat att uppdatera handkontrollern och har, ta i trä, inte haft några problem. Känns sjukt att behöva uppdatera en handkontrollers firmware.

#40

Postad 29 november 2014 - 19:59

Sonnerphors
  • Sonnerphors
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

Jag har börjat få problem med kontrollern också, jag brukar gå omkring en del när man sitter i lobbyn och väntar på nya matcher (CoD, Titanfall osv) och räckvidden är ju betydligt sämre nu vilket gör att kontrollern tappar kontakten med konsollen. Några gånger har det nu hänt att kontrollern fått kontakt med konsollen igen men då funkar inte chatten!

Jag kan höra vad mina partypolare säger genom TVn men inte genom headsetet samt att de inte kan höra mig. Det enda som hjälper är att dra ur sladden ur Xboxen. Helt sjukt drygt. Har nu på slutet testat att uppdatera handkontrollern och har, ta i trä, inte haft några problem. Känns sjukt att behöva uppdatera en handkontrollers firmware.


vad har du för headset? är det kopplat med adaptern i dosan?
har liknande problem själv..

#41

Postad 07 juli 2015 - 21:38

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Nu när amazon us slutat sälja digitala presentkort ämnade för xbl så fick det bli från www.gyft ist.

Smidigare och snabbare :)

 

Dying light för 260kr kan jag leva med



#42

Postad 07 juli 2015 - 22:53

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0

Nu när amazon us slutat sälja digitala presentkort ämnade för xbl så fick det bli från www.gyft ist.

Smidigare och snabbare :)

 

Dying light för 260kr kan jag leva med

 

Vad menar du? Går alldeles utmärkt att köpa från amazon och få koden direkt.



#43

Postad 08 juli 2015 - 07:26

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0

Själv har jag problemet att charge n play sladden in till handkontrollen glappar rejält och är trög att sätta in. Sladden på baksidan måste vara tryckt nedåt för att få kontakt. Men även om jag spelar med den och lampan lyser så tappar den kontakten så mycket så det är ospelbart. Måste köra trådlöst. Så jag använder bara sladden när jag ska ladda. Har varit så mer eller mindre ifrån starten. Rätt dålig kvalite tycker jag!



#44

Postad 09 juli 2015 - 00:02

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Vad menar du? Går alldeles utmärkt att köpa från amazon och få koden direkt.

Se där, nu va det tillbaka på amazon.
Fanns inga där i förrgår.

#45

Postad 04 augusti 2015 - 19:39

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Märkte förra veckan när jag skulle streama och spela att det var helt omöjligt att skicka vidare ljudet till mina bluetooth lurar, allt ljud funkar inkl headset funktionerna men inte ljudet från xboxen i xbox appen i windows 10. Någon som vet varför?

 

Vill dom förhöja min upplevelse och undvika ljudlagg? märkligt att den inte kan skicka vidare det ljudet iaf.



#46

Postad 05 augusti 2015 - 15:40

micke5721
  • micke5721
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Jag kommer från PS4 och har inte haft min Xbox One så länge och jag upplever att Jag har löjligt mycket problem med mina handkontroller vilket jag aldrig haft på varken PS3 eller PS4.

 

Förutom att handkontrollen tappar kontakten ibland och man får trycka på A för att ansluta den så verkar min Xbox glömma bort mina handkontroller lite nu och då. Det som brukar hända är jag ska starta min Xbox med en handkontroll men handkontrollen bara blinkar och blinkar (byter jag till den andra handkontrollen så blir det samma problem). Jag får då ansluta handkontrollen med USB-kabel och i menyn på Xboxen stänga av handkontrollen, ta ut kabel och sedan starta handkontrollen igen och då synkar den.

 

Jag har uppdaterat handkontrollerna så de har den senaste mjukvaran och jag har haft problem med det här sedan dag ett vilket nu är lite över en månad sedan.

 

Så här dåligt ska det väl inte fungera, eller?

 

Någon som har något tips?



#47

Postad 05 augusti 2015 - 15:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Det där problemet har jag läst om på Neogaf har jag för mig.

 

Yep: http://www.neogaf.co...ad.php?t=978188



#48

Postad 05 augusti 2015 - 17:03

micke5721
  • micke5721
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Det där problemet har jag läst om på Neogaf har jag för mig.

 

Yep: http://www.neogaf.co...ad.php?t=978188

 

Oj, det var mycket att läsa där men efter att ha kolla där och på tuben så verkar den primära lösningen vara:

"1.) turn your Xbox completely off.

2.) make sure everything is off including your controller.

3.) turn on the Xbox, but instead of pushing it hold it for about 10 seconds or until it turns on.

4.) you should see the Xbox sign with a green background.

5.) your remote should turn on with it! "
 

En teori som cirkulerar på forum är att det är något som stör Xboxen och att man ska leta efter störkällor. Personligen har jag inte inte haft några konstiga problem tidigare i mitt hem innan Xboxen kom hem till mig. Men efter den kom hem till mig har jag haft problem med att det inte gått att kommunicera med min Chromecast som är i samma rum och att mina lampor  i rummet i fråga som alla slås av med RF -fjärr inte kunnat slås av/på (3 incidenter på typ en månad). Jag ska nog felsöka lite efter störningar om felet återkommer efter reset av Xboxen, men förhoppningsvis hjälper en reset.



#49

Postad 05 augusti 2015 - 20:19

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
En annan sak man brukar kunna testa när saker strular är nån s.k "hard reset" eller vad dom nu kallar det. Fungerar ungefär som det du skrev ovan fast du stänger av allt genom att hålla inne power"knappen" i typ 10 sek.

#50

Postad 12 april 2016 - 07:15

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Är det någon annan som haft problem med att inte tvn startas automatiskt med energy saving-läget? Stängs av gör den när jag stänger av konsolen men aldrig på. Det har funkat tidigare och i instant on-läget fungerar det utan problem.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.