Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XBOX Till Projektor !

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 31 december 2004 - 12:40

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Vill gärna koppla in min (chippade) XBOX till TX100 projektorn. Vilket är det bästa alternativet för att få ut den absolut bästa bilden (ljudet) ?

Ska jag köra component med High Definition AV Pack - Original:
Postad bild

eller ska jag satsa på en X2VGA High Definition VGA Pack, så jag kan koppla in XBOX'en med en VGA-kabel till projektorn ? Om jag väljer detta alternativ, vilken typ av kabel ska jag då satsa på för att koppla den till projektorn ?
Postad bild

Jag blir inte riktigt klok på vilket som är det bästa alternativet !? Jag vill förövrigt ha möjlighet att utnyttja det optiska ljudet från XBOX'en. Tacksam för all hjälp :)

#2

Postad 01 januari 2005 - 12:27

Stargatefour
  • Stargatefour
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
hej


Jag köpte en XBOX X2VGA+ High Definition VGA adapter med Optisk Digitalutgång

som jag kör till en monitor . (för tillfälligt)

Vilken super bild !!

Detta var en ny ver. så att man även kan koppla in en pc på kabeln och på så sätt switcha mellan xbox/pc på samma proj /monitor.

Går även att aktivera H/V sync eller composit sync.

Helnöjd. :ph34r:

#3

Postad 01 januari 2005 - 14:27

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Om jag har förstått det hela rätt så är VGA anslutningen det som ger dig RGB medans du kan plocka ut en progressiv signal över komponentutgången (om spelet stöder det) så du kan lira dina spel i 720p. Sådant äger :ph34r:

#4

Postad 01 januari 2005 - 16:27

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Tack för svaren ! Ok, det är ju inte helt fel att få ut en progressiv bild med component anslutning till projektorn. Frågan är bara hur detta står sig om man jämför med VGA metoden. Köper jag en XBOX X2VGA+ High Definition VGA adapter får jag lägga ut ganska mycket pengar, men satsar jag på en High Definition AV Pack - Original kommer jag undan billigare...

Stargatefour hur pass bra är bilden på din monitor ? Den är väl inte interlaced antar jag ? Verkar ju som om man kan dra upp upplösningen en hel del också !?

Blir inte klok vad man ska satsa på... :ph34r:

#5

Postad 02 januari 2005 - 00:45

Stargatefour
  • Stargatefour
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Eftersom jag ska köra till en crt proj när jag får tag i den så köpte jag den kabeln.

Spelen som stödjer progresiv bild startar automatisk i det högst läget som man ställt in /spelet stödjer .

Jag skulle vilja påstå att vga har bäst kvalite på signalen . /längre kabel.

All bildinformation är ju uppdelad i 3 färger och h/v sync

95 % av alla spel stödjer ju åtmistone 480p .

lycka till .

#6

Postad 02 januari 2005 - 00:49

Stargatefour
  • Stargatefour
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Tack för svaren ! Ok, det är ju inte helt fel att få ut en progressiv bild med component anslutning till projektorn. Frågan är bara hur detta står sig om man jämför med VGA metoden. Köper jag en XBOX X2VGA+ High Definition VGA adapter får jag lägga ut ganska mycket pengar, men satsar jag på en High Definition AV Pack - Original kommer jag undan billigare...

Stargatefour hur pass bra är bilden på din monitor ? Den är väl inte interlaced antar jag ? Verkar ju som om man kan dra upp upplösningen en hel del också !?

Blir inte klok vad man ska satsa på...  :ph34r:

kör tex mediacenter i 1080i 1900 * 1080i . dvd filmer blir väldigt små i normal storlek ...

720p är nog att föredra eftersom inte xboxen klarar hd filmer i allafall.

1280 * 720p riktigt skön bild.

#7

Postad 02 januari 2005 - 01:45

MR_Jimmy
  • MR_Jimmy
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
hur kommer sen convertern in i bilden? ger inte denna samma resultat fast billigare med fler utgångar? Eller ger inte denna lilla sak hd kvalité?

LÄNK

#8

Postad 02 januari 2005 - 12:41

Stargatefour
  • Stargatefour
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

hur kommer sen convertern in i bilden? ger inte denna samma resultat fast billigare med fler utgångar? Eller ger inte denna lilla sak hd kvalité?

LÄNK

På komponent utgången får du ut hd upplösningar. Men bara på den.

Ingen VGA utgång på den men annars verkar den riktigt komplett den burken.

#9

Postad 02 januari 2005 - 20:49

MR_Jimmy
  • MR_Jimmy
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
så man får samma upplösning på denna som hd pack?

#10

Postad 02 januari 2005 - 20:51

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Det blir High Definition AV Pack - Original + en componentkabel för min del :D Får den innan nästa helg ! :blink:

#11

Postad 02 januari 2005 - 20:56

MR_Jimmy
  • MR_Jimmy
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
finns inte det med när du köper hdpack? kablarna alltså ? Om inte vad blev det för sladdar, märke? kostand?

#12

Postad 02 januari 2005 - 21:53

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

finns inte det med när du köper hdpack? kablarna alltså ?  Om inte vad blev det för sladdar, märke? kostand?

Stämmer att det följer med componentkablar, men dom är endast ca 2m långa. Jag behöver ca 10m. Köpte en riktig billig componentkabel på ClasOhlsson, kostade 249kr för 10m. Funkar kanon från min Denon 1910 upp till projektorn, borde också fungera tillsammans med HDpacket... (HOPPAS HOPPAS !!!) :D

Total kostand: HD Pack 331kr (Nathell) + 10m componentkabel 249kr = 580kr. Helt ok !

Redigerat av Cameron, 02 januari 2005 - 21:54.


#13

Postad 02 januari 2005 - 22:50

oster
  • oster
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
en fråga bara, vart kan man köpa X2VGA High Definition VGA Pack?? nån länk skulle gärna sita fint!!

#14

Postad 02 januari 2005 - 22:58

stebo
  • stebo
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
www.psxcare.com, köpte min där förra veckan.

#15

Postad 02 januari 2005 - 23:22

oster
  • oster
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
tack så mycket:D

#16

Postad 02 januari 2005 - 23:31

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Nathell ska få in den om den inte redan finns i sortimentet. Sedan så har de ju 10% till alla prisjaktsmedlemmar just nu.
Kan ju vara en bra grej om man ska handla något till Xboxen.

#17

Postad 04 januari 2005 - 14:48

Unregistered16b96569
  • Unregistered16b96569
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
En annan fråga.

Om man kör XBMC och har komponent till en proj som klarar HD. Hur blir kvaliteten om man kikar på DIVX/XVID filmer då.
Har testat med S-VIDEO från XBMC mot min proj och den bilden suger B)
Så än så länge får datorn sköta all film.

mvh

P

#18

Postad 04 januari 2005 - 15:22

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0

Om man kör XBMC och har komponent till en proj som klarar HD. Hur blir kvaliteten om man kikar på DIVX/XVID filmer då.

Jag tycker xbmc blir lite suddigt (trots att man inte kor nagra filter), om man jamfor med dvi ifran datorn.
kor 720p ifran xboxen
och 1024x768 ifran datorn
testat pa min plasma (s.k hd-plasma)
/ c

#19

Postad 04 januari 2005 - 22:58

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Fick HD Packet idag, Nathell skickade snabbt som ********, blev mycket stor skillnad. Kör i 720p i XBMC, ser riktigt flott ut. 1080 blir för segt i min mening. Har dock endast testat Burnout3 som hastigast, det spelet har ju som bekant endast stöd för 480p...men det såg bra ut för det ;)

Kul att componentkablarna från Classe höll måttet !

#20

Postad 04 januari 2005 - 23:10

Unregistered16b96569
  • Unregistered16b96569
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0

Fick HD Packet idag, Nathell skickade snabbt som ********, blev mycket stor skillnad. Kör i 720p i XBMC, ser riktigt flott ut. 1080 blir för segt i min mening. Har dock endast testat Burnout3 som hastigast, det spelet har ju som bekant endast stöd för 480p...men det såg bra ut för det ;)

Kul att componentkablarna från Classe höll måttet !

Har du hunnit testat att köra nån DIVX/XVID från XBOXen till din proj? Vore intressant att höra hur du upplever bilden.

mvh

P

#21

Postad 09 januari 2005 - 20:27

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Har du hunnit testat att köra nån DIVX/XVID från XBOXen till din proj? Vore intressant att höra hur du upplever bilden.

mvh

P

Hej igen. Ledsen för mitt sena svar... Använder aldrig boxen för att titta på film, tyvärr. Men jag kollade som hastigast på ett South Park avsnitt, det såg väl ok ut. Kan inte kommentera bilden ytterliggare då jag inte testat ingående, jag spelare enbart spel på boxen...film ska man se på DVD ! :angry:

#22

Postad 10 januari 2005 - 18:59

fulpinnen
  • fulpinnen
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Hallå
Varför står det 750/60p i projektorns meny när man kör 720p i xboxen???

#23

Postad 11 januari 2005 - 03:11

Mr.Blonde
  • Mr.Blonde
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Fulpinnen: Samma för mig men jag har fått veta att det bara är en annan beteckning för 720P så det är inget att oroa sig för.

Ang bästa kopplingen till Xboxen så fick jag både en ny 7 m HDTV VGA - 5 BNC kabel idag plus X2VGA+ så jag har suttit och jämfört med min Benq 8700+ och jag måste säga att bilden blir märkbart bättre med X2VGA+ adaptern.

Bilden var redan mycket bra i komponent men den blev som lugnare och stabilare plus bättre färger och kontrast. Det blev bättre på dom flesta punkter helt enkelt.

Jag testade även om VGA kablens kvalite spelade in och det gjorde den, då jag bytte till en äldre och inte lika skärmad och utan crimpade kontaker och det blev sämre. Så en bra VGA kabel är att rekomendera. Dock blev detta en klart dyrare lösning än med vanliga HD packet men vill man ha det bästa ur xboxen så tycker jag klart X2VGA+ Är värt priset.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.