Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Civilization V

86 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sid Meier's Civilization V (PC) (PC-spel) 8 7,13 (14) 22:-
Civilization V (Mac) (Mac-spel) 1 7,5 (1) 259:-
1 relaterade trådar

#51

Postad 20 maj 2011 - 13:50

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

  • 2 891 inlägg
  • 0
Det kommer ett Civilization till Facebook snart, det kan nog vara något för dig?

http://www.youtube.c...h?v=hZJ97DCNXXo

#52

Postad 20 maj 2011 - 14:34

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Det kommer ett Civilization till Facebook snart, det kan nog vara något för dig?

http://www.youtube.c...h?v=hZJ97DCNXXo


Ah trevligt.. förutom att jag är "motståndare" till facebook pga att det bara är en massa spel där :lol:

#53

Postad 20 maj 2011 - 22:30

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Finns det någon light-mode till Civ V så att det blir lite mer anpassat för en "revolution"-spelare som mig?


UI:t till Civ V är väldigt förenklat ifrån Civ IV. Nästan lika enkelt som på Civ Rev.

Civ V kan man spela precis som Civ Rev. Skillnaden mellan spelen är att Civ V ger dig /möjligheten/ att gå in och gräva 'under ytan' och manuellt styra och ställa i saker som man aldrig fick tillfälle att göra i Civ Rev.
Men det är inget krav för att varken gilla eller klara spelet att man gör det.

Civ V är väldigt tacksamt för nybörjare, vill du köra light i början så får du det. Sen när du märker att du vill förbättra vissa taktiker så börjar du skrapa lite på ytan och mot slutet så sitter och microstyr vad dina städer ska göra för någonting. :lol:

#54

Postad 23 juli 2013 - 15:29

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Jag är sugen på att testa multiplayer nu när Brave New World har släppts.

Tänkte använda http://multiplayerrobot.com som server. Någon som vill hänga på? Han som jag egentligen skulle spela med skulle hitta på något annat i några veckor så jag tänkte kolla intresset här. :)

Hade tänkt mig stor värld + många spelare. Hade varit skoj om vi hade kunnat få in så många riktiga spelare som möjligt istället för AI-spelare. Kanske även köra lite 2+2 v/s om vi är jämnt antal?

#55

Postad 23 juli 2013 - 22:29

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 1
Fick precis storpisk av Polackerna. Skyller på dåligt startläge. ;)

Ska man gå och lägga sig och orka jobba imorgon eller starta om? Dessa svåra val.

#56

Postad 03 augusti 2013 - 13:41

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Första omgången av Civ 5 gick briljant. Läge att höja svårighetsgraden? ;)

http://cloud-2.steam...112301A7F611BF/

#57

Postad 03 augusti 2013 - 13:54

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Första omgången av Civ 5 gick briljant. Läge att höja svårighetsgraden? ;)

http://cloud-2.steam...112301A7F611BF/


Grattis. Jag spelar på normal och fick storpisk i de första matcherna.
Gick bättre när jag provade på Venedig dock. Litet rike i början så man kunde snabbt få igång teknologi och social policies och sen bara köpa allting man behövde. :)

#58

Postad 03 augusti 2013 - 17:31

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Grattis. Jag spelar på normal och fick storpisk i de första matcherna.
Gick bättre när jag provade på Venedig dock. Litet rike i början så man kunde snabbt få igång teknologi och social policies och sen bara köpa allting man behövde. :)

Detta var på svårighetsgrad 2 så ingen ära till mig. Jag börjar på 2 och varje gång jag vinner går jag upp en svårighetsgrad. Förlorar jag så vill jag ha minst två vinster på rad innan jag går upp en nivå.

#59

Postad 05 augusti 2013 - 07:20

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
prince minst annars gills det inte :)

#60

Postad 05 augusti 2013 - 20:07

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1

prince minst annars gills det inte :)

Helt sant men jag börjar alltid ett nytt civ från grunden och jobbar mig uppåt. Bästa sättet att lära sig vilka strategier som fungerar samtidigt som man inte tappar sugen efter att ha fått stryk fem matcher i rad.

#61

Postad 06 augusti 2013 - 12:15

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
mjo men t.ex happiness i civ5 är ju bra mycket svårare än i civ4. Så kör du fel policies kan du inte expandera som du vill i civ5 ( vilket du kan på lättare svårighetsgrader där happiness inte är lika stor issue ) etc. Så man kan bli lurad en del också av att köra på lägre svårighetsgrader. Men tanken är ju egentligen rätt sund :)

#62

Postad 06 augusti 2013 - 18:38

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1
Ja man får passa sig så man inte fastnar i en strategi som fungerar bra på de lättare nivåerna för då kommer man bli uppäten när man kommer upp på king och över. Men jag tycker det är ett bra sätt att spela spelet. Framförallt när man kommer upp på king, emperor och över.

#63

Postad 11 september 2013 - 07:30

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Jag har spelat en del Civ 5 den senaste tiden, riktigt kul även om det är en del grejer jag stör mig på. T.ex. så verkar det som att AI:n liksom ger upp kampen om science victory efter ett tag samt att det verkar lite för lätt att vinna genom att bli world leader.

Spelar på King just nu, men känner att det är lite för lätt, ska prova att öka till nästa svårighetsgrad nästa gång jag spelar. Jag spelar just nu med 4 städer och går oftast på sience victory men vinner oftast genom culture eller diplo. Startar oftast med Tradition men har experimenterat en del med Liberty. Försöker också att alltid ta två poäng i Patronage (när jag upptäckt ett par city states) så att jag får 20 resting points med city states. Som tillsammans med att man lovar att skydda dem ger 30 poäng och således blir vi vänner och får bonus från dem. Sen satsar jag direkt på Rationalism när den blir tillgänglig.

Jag har också märkt att AI:n inte attackerar om jag har en hyfsad armé. Så jag brukar bygga ett par archers bara för att förebygga detta. Sen får vi se om det räcker på högre svårighetsgrader.

#64

Postad 11 september 2013 - 07:34

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Jag har spelat en del Civ 5 den senaste tiden, riktigt kul även om det är en del grejer jag stör mig på. T.ex. så verkar det som att AI:n liksom ger upp kampen om science victory efter ett tag samt att det verkar lite för lätt att vinna genom att bli world leader.

Spelar på King just nu, men känner att det är lite för lätt, ska prova att öka till nästa svårighetsgrad nästa gång jag spelar. Jag spelar just nu med 4 städer och går oftast på sience victory men vinner oftast genom culture eller diplo. Startar oftast med Tradition men har experimenterat en del med Liberty. Försöker också att alltid ta två poäng i Patronage (när jag upptäckt ett par city states) så att jag får 20 resting points med city states. Som tillsammans med att man lovar att skydda dem ger 30 poäng och således blir vi vänner och får bonus från dem. Sen satsar jag direkt på Rationalism när den blir tillgänglig.

Jag har också märkt att AI:n inte attackerar om jag har en hyfsad armé. Så jag brukar bygga ett par archers bara för att förebygga detta. Sen får vi se om det räcker på högre svårighetsgrader.

Intressant. Jag har haft en nerperiod när jag inte spelat så mycket men tänkte dra igång ett nytt parti snart. Satsa på Conquer. Tankar och idéer på det?

#65

Postad 11 september 2013 - 09:13

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Kör du Brave New World? Jag tycker personligen den expansionen blev ett lyft.

Conquer är det svåraste sättet att vinna tycker jag. Får ofta problem att ta hem någon av de andra sätten att vinna då. Eller så har jag helt enkelt vunnit på något annat vis innan jag hinner ta över. Men å andra sidan så har jag ett King-spel igång just nu där jag tagit över 2 huvudstäder och troligtvis kommer ta 3 till inom de närmaste 20 dragen. Men då har jag iofs kunnat vinna på både diplo och science sen många drag tillbaka. Har en bit över 30 röster och sista biten av rymdraketen parkerad i huvudstaden. Leker mest runt med XCOM-soldater och annat kul.

Hur gör du när du vinner på conquer? Rushar du motståndarna tidigt i spelet? Eller kör du hårt på science och köttar över motståndaren när du har en starkare armé?

#66

Postad 11 september 2013 - 11:13

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
slå av alla andra victory conditions än conquer = win :)

#67

Postad 11 september 2013 - 11:34

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Kör du Brave New World? Jag tycker personligen den expansionen blev ett lyft.

Yes box. Dock hade jag inte spelet innan utan köpte ett paket med Civ 5 gold och Brave New World.

Hur gör du när du vinner på conquer? Rushar du motståndarna tidigt i spelet? Eller kör du hårt på science och köttar över motståndaren när du har en starkare armé?

En kombination när jag provat på lättare svårighetsgrad. Hitta vad motståndarna befinner sig, rusa snabbt till stål, slå snabbt och hårt sedan ligga före i science och plocka dem med bättre vapen.

Dock är det svårare nu eftersom det är fler barbare som är aggressivare så jag kan inte fokusera allt på en fiende.

slå av alla andra victory conditions än conquer = win :)

Hade jag aldrig våga göra. Skulle jag bli uppsmiskad så det visslade om det.

#68

Postad 11 september 2013 - 11:47

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
plockar alltid bort barbarer och goodie-huts( ruins ) och sätter vinst på domination/conquer när jag spelar, blir som intensivare då :) Barbarerna är ju bara jävulskt dryga och förstör spelglädjen ;)

#69

Postad 11 september 2013 - 13:35

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Intressant, kanske skulle prova att ta bort vissa victory conditions. Kan ju bli en rätt intressant match. Har heller aldrig provat att plocka bort barbarer, tycker iofs inte att de är särskilt irriterande. Ruins tycker jag iofs är rätt skoj.

Vilka social policies brukar ni använda?

#70

Postad 11 september 2013 - 13:53

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
ruins är för random, iaf i mp spel.. Prova med raging barbarians någon gång när du spelar själv :) Policies beror helt på vilken civ, om man vill expandera snabbt i början eller lite senare. hålla sig till färre städer eller inte osv :)

#71

Postad 11 september 2013 - 22:31

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 1
Tacka vet jag Venedig. Du får en stad. Punkt slut. :)

#72

Postad 12 september 2013 - 12:29

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande svårt att förlika mig med att jag inte kan skapa arméer genom att slå ihop tre likadana truppslag. Det blir väldigt mycket byggande av trupper som sedan tar mycket plats på kartan.

#73

Postad 12 september 2013 - 13:52

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande svårt att förlika mig med att jag inte kan skapa arméer genom att slå ihop tre likadana truppslag. Det blir väldigt mycket byggande av trupper som sedan tar mycket plats på kartan.

Det är ett helt annat sätt att slåss. Jag har svårt att få till conquer, dels så tål städer mycket mer och del kan man inte bygga stacks of doom längre. Men det är mer utmanande också.

#74

Postad 13 september 2013 - 06:22

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
archers/range units och artillery blir ju mycket viktigare i civ5 och catapults/artilleri är ju typ ett krav för att inta städer :)

#75

Postad 13 september 2013 - 07:27

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Jag körde en conquer vinst igår men vann på tid innan jag hann inta den sista huvudstaden. Men när jag ändå fortsatte och intog den huvudstaden (den var redan omringad) så fick jag achivement för domination win.

Ja ranged är klart mycket bättre än melee enheter i Civ5. Det kanske alltid har varit så iofs. Bra att det behövs melee för att inte städer dock, det gör det hela mer intressant.

Ska prova Venice i nästa spel, efter det är det dags att höja svårighetsgraden.

Edit: En sak jag stör mig på är att AI:n håller fast vid gamla enheter. När jag väl rullade ut hela min armé så var det ruskigt enkelt och de gjorde knappt något vettigt motstånd. Detta trots att de flesta civs hade större arméer än mig. Men de var fyllda med gamla utjänta enheter, trots att de har forskat fram teknologin för bättre enheter. Tror inte det handlar om pengar för Venice hade 160000 på fickan och försvarade med ridande enheter. Förhoppningsvis försvinner sånt här på högre svårighetsgrader.

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 13 september 2013 - 07:33.


#76

Postad 25 februari 2019 - 04:12

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Gör en smidig liten bump här ;)

Köpte spelet igår och har spelar ett par timmar. Kör på lättaste för att lära mig. Har aldrig spelat civ förut så det är mycket att ta in. Älskar dock hur avkopplande spelet är. Jag njuter från första sekund 😊

Har en fråga. Jag har några olika warrior som är i mina två städer, sen ett par som är ute och ränner. Men vad ska jag göra med dom varje runda? Det är ju inte alltid det finns nåt att göra. Speciellt inte dom som står vid städerna. Ska jag bara hoppa över när det är deras tur att gå? Ingen vits att bara gå fram och tillbaka med dom väl?

Har jag onödigt många kanske ? Är det bättre att bygga workers i början kanske ?

#77

Postad 25 februari 2019 - 07:00

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Nu var det rätt många år sen jag spelade Civ 5. Men jag brukade inte bygga särskilt många warriors i början. Kanske en i varje stad och möjligtvis en som gick runt, men oftast hade jag 1-2 scouts som utförde det jobbet. Det berodde dock på svårighetsgraden då AI:n har en tendens att attackera om man har en svag armé. När jag väl fick archers så byggde jag ett gäng såna istället, detta då ranged var bättre än melee.

 

Du kan "fortify" de warriors du har i städerna så slipper du göra något åt dem varje runda.



#78

Postad 25 februari 2019 - 07:47

kaffe-koko
  • kaffe-koko
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Gör en smidig liten bump här ;)

Köpte spelet igår och har spelar ett par timmar. Kör på lättaste för att lära mig. Har aldrig spelat civ förut så det är mycket att ta in. Älskar dock hur avkopplande spelet är. Jag njuter från första sekund

Har en fråga. Jag har några olika warrior som är i mina två städer, sen ett par som är ute och ränner. Men vad ska jag göra med dom varje runda? Det är ju inte alltid det finns nåt att göra. Speciellt inte dom som står vid städerna. Ska jag bara hoppa över när det är deras tur att gå? Ingen vits att bara gå fram och tillbaka med dom väl?

Har jag onödigt många kanske ? Är det bättre att bygga workers i början kanske ?

Oftast behövs ett par warriors för att hålla barbarerna i schack. Sen om du har elaka grannar kan man förvänta sig en attack och då är man rökt om man inte har något försvar. Dock är den första tiden i spelet viktigast då man bygger grunden för resten av omgången. Varje turn är viktig så att bygga för många warriors kan göra att du kommer på efterkälken eller att andra tar bra ställen för städer osv. 

 

Men bara att gratulera till en ny hobby.. väldigt bra spel. Charmen ligger tycker jag i att optimera och prova olika taktiker. Finns lite fallgropar men man lär sig ganska fort vad som funkar. 

 

Man kan ha warriors på "alert"- vaknar när de ser fiender. Eller "fortify"- vaknar inte men får bonus vid försvar. 



#79

Postad 25 februari 2019 - 18:04

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

tack för tipsen :)



#80

Postad 25 februari 2019 - 20:28

Frux
  • Frux
  • Forumräv

  • 970 inlägg
  • 0

Jag kan inte sluta att spela det här spelet. :D Men numera spelar jag det nästan bara på surfplattan. Jag streamar det över Wifi från min PC filserver som får agera speldator också.

 

https://www.youtube.com/watch?v=hOgFTKRWOYw



#81

Postad 06 mars 2019 - 04:12

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Hur länge tar en omgång ungefär ?
Hur vinner man lättast?

Tycker jag spelar och spelar men har ingen aning om hur nära slutet man är. Eller finns det inget slut liksom? Kan man spela så länge man känner för det?

Riktigt kul oavsett 😊

#82

Postad 06 mars 2019 - 07:12

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Hur länge tar en omgång ungefär ?
Hur vinner man lättast?

Tycker jag spelar och spelar men har ingen aning om hur nära slutet man är. Eller finns det inget slut liksom? Kan man spela så länge man känner för det?

Riktigt kul oavsett

 

Går inte att svara på hur lång en omgång är då det beror på för många faktorer. Det går att vinna rätt fort om man rushar och har en liten karta med enkla motståndare och hög gamespeed. 

 

Vinner lättast? Jag vet faktiskt inte, jag föredrog längre spel och gärna domination vinster. Var inget fan av religionsvinster och stängde oftast av religionsvinster. Misstänker att religion är ett av de snabbaste. Det går iofs att rush-vinna med domination. Men som sagt det beror på en massa faktorer, typ av karta, gamespeed, svårighetsgrad o.s.v.

 

Ja du kan fortsätta spela när du vunnit om du vill. Du får upp det alternativet när spelet avslutas. 

 

Blev faktiskt lite sugen att plocka upp Civ 6 nu när de släppt en ny expansion. Kommer dock avvakta tills den blir billigare då jag redan har för många spel att spela. 


Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 06 mars 2019 - 07:45.


#83

Postad 06 mars 2019 - 15:57

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Går inte att svara på hur lång en omgång är då det beror på för många faktorer. Det går att vinna rätt fort om man rushar och har en liten karta med enkla motståndare och hög gamespeed. 

 

Vinner lättast? Jag vet faktiskt inte, jag föredrog längre spel och gärna domination vinster. Var inget fan av religionsvinster och stängde oftast av religionsvinster. Misstänker att religion är ett av de snabbaste. Det går iofs att rush-vinna med domination. Men som sagt det beror på en massa faktorer, typ av karta, gamespeed, svårighetsgrad o.s.v.

 

Ja du kan fortsätta spela när du vunnit om du vill. Du får upp det alternativet när spelet avslutas. 

 

Blev faktiskt lite sugen att plocka upp Civ 6 nu när de släppt en ny expansion. Kommer dock avvakta tills den blir billigare då jag redan har för många spel att spela. 

 

så man vinner på att kriga och överta dom andra länderna på kartan?  jag blir ju bara vän med dom andra länderna :P

läste någonstans att man kunde vinna genom att nå ända till slutet på research-trädet också.  siktar på det istället och ser vad som händer.

 

Men kör på näst lättaste läget så det är aldrig någon som attackerar mig. kanske borde gå upp en nivå för att få lite mer action :)



#84

Postad 07 mars 2019 - 06:08

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Nu kanske jag blandar ihop de olika CIV-utgåvorna men du kan vinna på dessa sätt:

- domination (slå ut dina motståndare)

- forskning

- religion

- kultur

- FN-omröstning

 

Hmm glömde jag någon nu?

 

Ja det händer grejer på de högre svårighetsgraderna. På den högsta var det väldigt viktigt vilken start man fick. Min erfarenhet är att om man bara överlever de första 50-100 rundorna så brukar man vinna. Såvida inte AI:n smyger in en religionsvinst som en jäkla kniv i ryggen :)

 

När du väl spelat igenom denna rundan kan du ju höja en nivå. Sen kan du testa att satsa på de olika vinstsätten, spelstilen skiljer sig åt en del.



#85

Postad 07 mars 2019 - 09:14

Frux
  • Frux
  • Forumräv

  • 970 inlägg
  • 0
Jag inser poängen med andra sätt att vinna en runda Civ på än bara "slå ihjäl dina motståndare", men personligen tycker jag det blir så konstgjort och otillfredsställande på något sätt. Jag kör med enbart Domination som sätt att vinna, på gammalt hederligt vis.

Jag är rätt rutinerad men har stannat vid halvsvåra King som svårighetsgrad. Lite soft avkoppling med typ 90% chans att vinna men utan att det blir ointressant enkelt. Hatar att förlora. :D

#86

Postad 07 mars 2019 - 10:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Hur löser ni one more turn? Kör med alarmklocka

#87

Postad 07 mars 2019 - 14:11

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Håller med Frux om win conditions. 

 

Jag har för mig att jag körde på max svårighetsgrad på slutet. Men om jag inte minns fel så krävde det en bra start och att man inte gjorde några misstag i början. Sen fick motståndarna en j*vla armé. Det man vann på till slut var att de inte uppgraderade den så när jag hade stridsvagnar hade de fortfarande en del låg level krigare på kartan. 

 

Var det i Civ 5 man skulle hålla sig till 4 städer för att det fanns någon perk som gav en akvedukter eller nått i de första fyra städerna? Jag blandar ihop Civ-spelen känner jag.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.