Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bildkritik

852 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 maj 2009 - 17:18

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Tænkte oprette en tråd for kritik af vores billeder, specielt for dem af os der gerne vil have konstruktiv kritik, hvad man kan gøre bedre, hvad der ikke fungerer i kompoistionen, skarpheden etc. og ville høre om der er nogen andre end mig der ville være interesseret i at poste i den her tråd?

Kan selv starte :)

Busy travelers
Postad bild

Lad kritiken begynde.

Edit: Er første billede af 3 i en serie

Redigerat av Dreadlock, 09 maj 2009 - 17:44.


#2

Postad 07 maj 2009 - 18:16

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Busy travelers:

Intressant bild med både rörlighet och statiska objekt. Det jag inte gillar är tomrummet runt de 2 personerna i mitten riktigt, jag hade nog väntat tills ytan fylldes med folk för att ta kortet och på så sätt skapa en bättre balans. Annars är den riktigt bra, och man får med sig stämningen från (vad jag tror är) huvudbangården i Köbenhamn?

#3

Postad 07 maj 2009 - 18:18

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Jag har haft för avsikt att skapa en sådan tråd men det har dragit ut på tiden. Jag föreslår att man får posta en bild per vecka (för att gynna fler kommentarer per bild), och man måste lämna någon form av konstruktiv kritik innan eller i sammanband med att man postar en egen bild.

Låter det vettigt?

#4

Postad 07 maj 2009 - 18:27

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Dread: Ja det er hovedbanegården, og ja der er nok lidt for meget plads (skal vænne mig til vidvinkel, der var slet ikke så meget plads i virkeligheden :))

Joakim: Jo det lyder fornuftig, også så det ikke bare bliver endnu en "Tema" tråd for folk at smide snapshots i.

#5

Postad 07 maj 2009 - 18:31

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0
Jag tycker tvärtemot Dreadlock på en punkt, nämligen tomrummet!
Jag gillar det då man får se "helheten" av människorna och får en uppfattning om att dom verkligen rör på sig!
Det kanske till och med hade blivit ännu bättre (min egna åsikt) om den äldre damen i bakgrunden inte hade funnits där vid den tidpunkten, då tjejen i den vita jackan hade varit själv i bild inuti "tomrummet" :)

Edit; Jag kan tillägga att bilden blev mycket bättre när man tittade på den i större format på din Flickr, man upptäcker nya saker att titta på och det gillar jag! :)

Bra idé Hamteren (Joakim också :( )!
Joakim, menar du att det är totalt en person/vecka som få posta bilder för kritik, eller får varje person posta en bild/vecka?
För om det är det första, hur ska vi samsas om vem som får posta en bild? :D
Försten hit vinner? :D

Redigerat av Ponisch, 07 maj 2009 - 18:34.


#6

Postad 07 maj 2009 - 18:33

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Måste väl ändå vara en bild per person?

#7

Postad 07 maj 2009 - 18:46

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
1 billede / ugen pr person :)

Ponisch: Rart med forskellige meninger, vil dog mene hvis pigen skulle være "fokus" punktet i billedet, skulle hun have været mere centreret i tomrummet. Mmm linker med vilje til flickr så folk kan se de større versioner, så folk på mobilt bredbånd etc. slipper for at loade kæmpe billede :)

Redigerat av Hamsteren, 07 maj 2009 - 18:49.


#8

Postad 07 maj 2009 - 18:47

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Hamsteren, jag gillar du lyckats ta bilden utan att någon tittar in i kameran. Förstärker "busy" känslan mer. För övrigt så är huvudbangården i Köpenhamn väldigt liten jfm Stockholms Central. Är imponerad av att du fått så mycket rymd i bilden :)

Söker du konstruktiv kritik på dina bilder, så rekommenderar jag d70sverige.se; http://www.d70sverig...splay.php?fid=2

Annars hoppas jag verkligen att vi även kan få igång lite "riktig" bildkritik här på forumet också. Men då krävs att Dreadlock, Joakim m.fl. håller rent i tråden.

"Dagens bild"-trådarna känns tyvärr mer som "10 million photos" på Flickr :)

Redigerat av Walkir, 07 maj 2009 - 18:48.


#9

Postad 07 maj 2009 - 19:48

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Ja den har blivit lite ditåt med blandade resultat. Vi håller denna helt ren fr.o.m. nu till ren bildkritik.

#10

Postad 07 maj 2009 - 19:52

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
Antingen så kan vi alla kommentera mer överlag i bild trådarna än vad vi gör. Eller så skapar ni en särksilld tråd för det. Risken är att vissa (mig inkl) inte vågar posta, för jag känner att bilderna jag tar kvalar in som "snapshots". Men det tar sig, och jag lär mig varje gång jag fotar.

Hamsteren: Bilden är jätte fin, och jag tycker också den känns djup och känslan av "busy" infinner sig. Jag hade gärna sett några till suddiga människor gå förbi. Däremot så fastnar jag för tjejen i vitt med telefonen. I det fallet så är tanten bakom störande. :)

Redigerat av Mikael_R, 07 maj 2009 - 19:57.


#11

Postad 07 maj 2009 - 20:10

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
mikael_ronnberg: Vi er i samme båd, føler mange af mine billeder mangler noget og ligesågodt kunne være snapshots, derfor jeg gerne vil have mere konstruktivt kritik end "fin bild" som oftest er det man får i Dagens bild, eller Tema trådene. Det er ikke meningen der skal være noget elitært over det her, kun en måde at få kritik og derved vokse som fotograf :)

Mmm men hun er lidt for stor til at jeg kan clone hende væk ;)

#12

Postad 07 maj 2009 - 20:26

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Jag menade naturligtvis 1 bild per person och vecka. Det kan dock finnas anledning att, efter konstruktiv kritik, posta en annan variant av bilden. Huvudsaken att det i grunden handlar om samma bild, tycker jag.

Vidare håller jag med om att bilder som kvalar in här inte behöver vara de av högsta klass. Tvärtom kan det vara av stort värde att diskutera hur man får en typisk, ganska ointressant snapshot att se intressant ut. Det går att höja standarden på vardagliga bilder med ganska enkla medel, sådant man som betraktare av sin egna bild inte alltid upptäcker på egen hand men kan finna med hjälp av andras ögon.

Jag kan städa bort onödiga inlägg sedan när vi har kommit fram till riktlinjerna för tråden.

Redigerat av Joakim, 07 maj 2009 - 20:43.
Stavfel


#13

Postad 07 maj 2009 - 20:30

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

  • 2 525 inlägg
  • 0

ganska ointressant snapshot att se intressant ut. Det går att höja standarden på vardagliga bilder med ganska enkla medel


Tycker jag påminner om vad PlasmaNoob gjorde med sin fågelbild i Natur& Landskap´s-tråden :)

#14

Postad 08 maj 2009 - 07:43

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Så 1 ny bild per person och vecka, men okej att posta nya versioner av bilden, ex beskurna på annat sätt, annorlunda exponering eller annan efterbearbetning.

Behåll kritiken till fototekniken och motivet, inte mot fotografen

Är man inte redo att få kritik för sina bilder - posta dem inte i denna tråd

Vad mer?

#15

Postad 08 maj 2009 - 09:06

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Man skal give kritik for at ligge et nyt billede op i tråden.
Man må gerne give kritik uden selv at poste billeder.

#16

Postad 08 maj 2009 - 13:03

Tec
  • Tec
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Jag anser inte att man ska behöva ge kritik bara för att få lägga upp en bild.
Finns kanske fler personer än jag själv som saknar förmågan att ge bra kritik...kritik har jag inget svårt att ge men den ska ju ge något också och inte bara vara något meningslöst mummlande för att man ska få lägga upp en bild!

Redigerat av Tec, 08 maj 2009 - 15:53.


#17

Postad 08 maj 2009 - 16:07

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Kritik utan att lägga in bilder, fler önskemål?

#18

Postad 09 maj 2009 - 11:29

Tec
  • Tec
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Tycker din bild är mycket bra Hamsteren. Tror den dock skulle bli ännu bättre om den äldre damen i mitten inte fanns där. Att tjejen som pratat i tfn är "oskarp" och så gott som allt annat skarpt inger en trevlig känsla av "stress" :)

Tänkte lägga upp ett eget litet alster. Jag har inte gjort något åt bakgrunden förutom att ta bort färgen på väggen lite.

Bifogad fil  Selma_20090502_279.jpg   1,25MB   1 Antal nerladdningar

#19

Postad 09 maj 2009 - 12:13

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Jag gillar hur kortet är taget - när man plåtar barn försöker man alltid få dem att titta in i kameran, men i detta fallet känns det som om fotografen är en del i den lek som pågår.

Däremot hade jag försökt skapa större kontrast i förgrunden, nu känns det lite 'platt' - kanske jobba med skugga/efterbelys lite?

#20

Postad 09 maj 2009 - 12:32

Tec
  • Tec
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Jag fanns nog ca 20 meter därifrån och var inte på något sätt deltagande. De var fem små som roade sig alldeles själva :). Ska se om jag hinner roa mig lite i ps senare idag ... är dock inte ps kunnig men försöka kan man alltid!

Redigerat av Tec, 09 maj 2009 - 13:58.


#21

Postad 09 maj 2009 - 16:27

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Ja, så kan man tolka det (som jag gjorde) ;) Jag gillar detdär ändå att kameran inte är ett objekt som stör utan fotot är bara taget "mitt i" - jag gillar sånt.

#22

Postad 13 maj 2009 - 20:15

Tec
  • Tec
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Försökte roa mig i CS4 men tycker det endast blev sämre ... jag får träna mer senare.
Bifogad fil  Selma_20090502_279_neww_2.jpg   1,27MB   1 Antal nerladdningar

#23

Postad 15 maj 2009 - 05:35

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Jag tock och plockade bort färgsticket du hade i bilden, samt det röda i ansiktet.
JAg vet itne hur det blev men jag hoppas att du tycker att det blev bättre.
Lite svårt att göra detta bara på en komprimerad jpeg.
Tar ca fem min att göra men kan rädda en bild.

Bifogad fil(er)



#24

Postad 15 maj 2009 - 10:19

Tec
  • Tec
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
För den som kan går det fort =).
Helt klart bättre än föregångaren!

#25

Postad 16 maj 2009 - 22:17

Tec
  • Tec
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Eftersom det är sådant otroligt liv i denna tråd så ....

Bifogad fil  Selma_20090419_240.jpg   1,25MB   1 Antal nerladdningar
50.0mm, 1/10, ISO: 800, f1.7

#26

Postad 17 maj 2009 - 00:00

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
Provade med att öppna i ACR för att försöka fixa vitbalansen, drog ner på saturation också. I PS, förminskade och oskarp mask tror jag det bara blev. Funkar?

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  testar.jpg   120,31K   1 Antal nerladdningar


#27

Postad 17 maj 2009 - 00:14

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
Ibland när man sitter och donar med bilder så kommer man till vissa som man funderar om det är bild eller icke. Här är en jag funderar över, lite rörig men funkar den..?
Kan tillägga att det inte blev så många bilder från den här spelningen pga skitdåligt ljus, läs bla vad de skrev i Dalademokraten ang ljuset. http://www.dalademok...;epslanguage=sv

Så vad tycker ni, papperskorgen eller bild? :P

Bifogad fil(er)



#28

Postad 17 maj 2009 - 01:50

xray
  • xray
  • Guru

  • 4 296 inlägg
  • 0
Justerade levels (ljusa delen av histogrammet saknade betydande info varför jag begränsade bildens gråskala här >> bättre konstrast). I cs3 utfördes även bl a brusreducering, curves, färgjustering samt smart sharpen.

Bifogad fil  post_87195_1242508590moddet.jpg   490,73K   0 Antal nerladdningar

#29

Postad 17 maj 2009 - 18:06

Tec
  • Tec
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Provade med att öppna i ACR för att försöka fixa vitbalansen, drog ner på saturation också. I PS, förminskade och oskarp mask tror jag det bara blev. Funkar?

Tycker den blev en hel del bättre än "orginalet". Först tyckte jag nog färg mättnaden var nerdragen lite för mycket men ju mer jag ser den så tycker jag den ser bra ut.

Justerade levels (ljusa delen av histogrammet saknade betydande info varför jag begränsade bildens gråskala här >> bättre konstrast). I cs3 utfördes även bl a brusreducering, curves, färgjustering samt smart sharpen.

Jag tycker denna blev blev riktigt bra. Känns som jag har långt kvar att gå för att lyckas med detta själv. Tur man har detta forum =).

Ibland när man sitter och donar med bilder så kommer man till vissa som man funderar om det är bild eller icke. Här är en jag funderar över, lite rörig men funkar den..?
Kan tillägga att det inte blev så många bilder från den här spelningen pga skitdåligt ljus, läs bla vad de skrev i Dalademokraten ang ljuset. http://www.dalademok...;epslanguage=sv
Så vad tycker ni, papperskorgen eller bild? ;)

Jag tycker den inte hör hemma i papperskorgen. Till att börja med såg jag inte änns handen/fingrarna som finns i pannan/högera sidan. Fokus sitter perfekt tycker jag, det runt omkring är faktiskt inget som stör mig. Gillar bilden kanske just därför ...

Redigerat av Tec, 17 maj 2009 - 18:09.


#30

Postad 18 maj 2009 - 02:17

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
Tack för åsikt, Tec. ;)

#31

Postad 18 maj 2009 - 13:11

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Det enda jag stör mig lite på är en av publikens händer som är i vägen för mikrofonen, annars är det en toppbild imo.

Sen är det ju superroligt att fotografen klagar på vakterna och kallar de sura för att hon inte fick fota framför kravallen... Är det en klubbspelning är avståndet mellan scenkant och kravallstaket precis så personalen kan utföra sitt jobb - dvs hjälpa de som potentiellt kan ta skada av publiktrycket - INTE att låta fotografer springa runt. Visst - är det lugna gatan, sittande publik som lyssnar på stråkkvintetten som tolkar Strauss - då kanske man kan köra lite fotografer i diket, men är det högtryck och partaj skulle inte jag heller släppa in en fotograf från dalademokraten. ;)

my $0.02

Redigerat av Dreadlock, 18 maj 2009 - 13:13.


#32

Postad 21 maj 2009 - 16:10

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Bilden är tagen handhållet med 60-250, inte skärpt i PS.

Redigerat av Drey123, 21 maj 2009 - 18:53.


#33

Postad 21 maj 2009 - 17:10

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0

Bilden är tagen handhållet med 60-250, inte skärpt i PS.



Och den här vill du ha kritik på..? ;)
Ok, om du vill ha lite kritik så är det att hon har ringen på fel finger.. Komigen nu Drey123, våga ställa frågan.. :P :D

Annars är bilden bra, du levererar som oftast.. :D

#34

Postad 21 maj 2009 - 17:18

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0

Bilden är tagen handhållet med 60-250, inte skärpt i PS.


vad menar du med 60-250, 60 mm 1/250 s?
Jag kanske borde förstå och får skylla på att jag inte lärt mig allt fackspråk än. :D

Jag skulle gärna se att det var lite mer dramatik i hennes ansikte, lite mer skuggor kanske. Inte monsterskuggan Orvar, men lite mer på något vis. Nu känns hon lite platt kanske?


(Visst är det väl tänkt att man ska kritisera hårt i denna tråd? Annars ber jag om ursäkt och säger bara att det var ett snyggt porträtt ;) )

#35

Postad 21 maj 2009 - 17:18

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Lite oskarp ;) :D

Cawi: han syftar på det härliga optiken Pentax DA* 60-250

Redigerat av Unregistered0b884712, 21 maj 2009 - 17:21.


#36

Postad 21 maj 2009 - 17:19

Tec
  • Tec
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
BempaS har egentligen redan sagt det mesta ... kritik på den bilden är svår att ge.
Möjligen då att det finns grässtrån som sticker in över pannan & kinden ;)
Ganska lysande bild faktiskt ... som vanligt från dig!

#37

Postad 21 maj 2009 - 17:32

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Om man ska vara riktigt kritisk så är det 2 grästrån som ska bort, vid tinningen och lite längre ned vid hårsvallet vid axeln

Redigerat av Unregistered0b884712, 21 maj 2009 - 17:33.


#38

Postad 21 maj 2009 - 17:33

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0

Bilden är tagen handhållet med 60-250, inte skärpt i PS.


Hmm får väl försöka :D
- Håret på halsen stör lite tycker jag.
- Att man kan se grässet inte är "rakt" (präcis som horisonten måste vära rak på ett landskapsbild)
- Petitess tröjan är skrynklig vid halsen :P

Skärpan är riktigt bra og ljuset är perfekt ;)

cawi: yup den här är mera till "hård kritik"

Redigerat av Hamsteren, 21 maj 2009 - 17:33.


#39

Postad 21 maj 2009 - 17:43

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
I beg to differ.

Tycker den är klockren rakt igenom. Det ENDA jag kan störa mig liiiite på är de uttorkade grässtråna framför ansiktet, annars inget. Att horisonten är sned är ju klockrent! ;)

#40

Postad 21 maj 2009 - 17:55

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Det beror nog helt och hållet på vad som man tycker om B8 ;)

#41

Postad 21 maj 2009 - 18:05

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Vad är det man brukar säga kill your darlings.
När jag tog kortet så kändes allt perfekt och när jag väl kom hemså behövde jag knappt göra ngt i ps utan bilden var i princip klar direkt ur kameran.
Dock så är det alltid svårt att själv se vilka brister ens bild har.
Ni får verkligen gå ner på detalj nivå om ni vill och kritisera bilden. Jag är även intresserad av vilka känslor bilden väcker. Är den lätt att ta till sig eller är den svår?

Tack för att ni gillar den, den är tagen med en vanlig Pentax 540AGZ på stativ med ett paraply monterat framför om någon undrar hur jag gjort, jag har använt kamerans fjärrstyrning av blixten.

#42

Postad 21 maj 2009 - 18:17

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0

Jag är även intresserad av vilka känslor bilden väcker. Är den lätt att ta till sig eller är den svår?


Den verkar rätt drömmande och mjuk på mig, men är ändå lite svår att ta till sig eftersom jag saknar lite mera "kontakt" kanske med ögonen?

#43

Postad 21 maj 2009 - 18:18

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Det beror nog helt och hållet på vad som man tycker om B8 ;)


Självklart. :D

Drey: den är lätt. Gillade direkt. :P Har tyvärr inget mer konstruktivt att tillägga. Ser inte riktigt hur man skulle kunna förbättra den, utan tycker den är bra som den är.

#44

Postad 21 maj 2009 - 19:01

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Oki v gör så här( jag tog bort den andra bilden men den kommer igen här), om ni får välja en av bilderna vilken skulle ni då valt?

Redigerat av Drey123, 16 september 2009 - 06:32.


#45

Postad 21 maj 2009 - 19:06

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

  • 1 697 inlägg
  • 0
Bilden som tiltaler mig mest är den tredje (kanske med hälften av grässet croppat bort)
Uttrycket är bättre väldigt mjukt och sårbart, den fånger blicket bäst helt enkelt.

#46

Postad 21 maj 2009 - 22:32

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0
Tredje bilden ger en känslan av riktig filmstjärna. Med "riktig" menar jag på den tiden filmer gjordes svartvita och det var nåt extra med stjärnorna. Denna gång i färg!

Andra bilden är lite annorlunda... Hon känns lite lurig, på språng i tanken. Att sedan ringen sitter på fel finger ökar känslan som ansiktet ger mig. Har nåt redan hänt?

Helt flummigt som du märker. Men det kanske är det du hoppas på? :)

Redigerat av Supernaut77, 21 maj 2009 - 22:33.


#47

Postad 22 maj 2009 - 07:52

kinjon
  • kinjon
  • Beroende

  • 1 015 inlägg
  • 0
Bild 2 tilltalar mig mest!
Den ger mig en känsla av att något bra har hänt, hon kanske är nykär och träffat någon? Är det därför ringen sitter lite tokigt? Den väcker många fler tankar hos mig än de övriga två.
Samtidigt stör jag mig lite på att ringen sitter på långfingret, eftersom det är något som ögat dras till vill jag gärna veta varför den sitter på fel ställe. Det blir en konflikt mellan hennes glada ansiktsuttryck och känslan av att det är något som är galet.

3e bilden ser lite för konstlad ut för min smak. Möjligen är hon lite stel i handen, eller så är det ansiktsuttrycket som är lite för tomt, men hon ser mest likgiltig ut på den bilden, eller möjligen ser hon ut som om hon himmlar med ögonen.

Många ord nu, men du bad ju om det =)

#48

Postad 24 maj 2009 - 19:58

Tec
  • Tec
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Tec, 27 maj 2009 - 05:46.


#49

Postad 24 maj 2009 - 22:48

kinjon
  • kinjon
  • Beroende

  • 1 015 inlägg
  • 0
Fin bild, men jag skulle önska att fokus istället låg på ögat närmast kameran alternativt att du beskär bort en del av det oskarpa området. Just nu drar det mer i mina ögon än den del som faktiskt är i fokus.

#50

Postad 24 maj 2009 - 22:51

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Vad skull ehända om du la skärpa över hela ansiktet?

Redigerat av Drey123, 24 maj 2009 - 22:52.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.