Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax PVR Digitalbox BXR-HD+2 , uppgraderad version?

724 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
2 relaterade trådar

#1

Postad 10 oktober 2012 - 10:18

Lakris
  • Lakris
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
På Elgigantens hemsida kan man från och med idag (10 okt) köpa en Humax PVR Digitalbox BXR-HD+2 . Enligt hemsidan har den 512Mb internminne (istället för 256) och skall enligt måtten ha 10cm djupare låda (något jag tvivlar på, troligen skrivfel?).
Har inte hittat någon info någon annanstans på nätet om detta, Humax i England svarar inte på mail och enligt Macab som har den svenska Humax-agenturen om jag förstått rätt (?) så har Elgiganten köpt in denna direkt från Humax. Är det någon som vet mer om denna HD+2 variant? Är det en uppdatering av hårdvaran eller bara en custad variant för Elgiganten?

http://www.elgigante...d-2-500gb-boxer

#2

Postad 11 oktober 2012 - 06:52

tander17
  • tander17
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
1. Är lådans djup ett problem?
2. Den har förmodligen det internminne den behöver. Om ökningen stämmer så är ju det en förändring av hårdvaran.
3. Vad är egentligen ditt problem?

Kolla med Boxer om det stämmer att de godkänt den. Sedan är det väl bara att åka?

Elgiganten har fantastiskt bra vilkor. Enastående faktiskt jämfört med t.ex. MediaMarkt. Hos Elgiganten kan du lämna tillbaka inom 30 dagar med bruten förpackning och provkörd men i originalskick. Hos MM skall det vara obrutet enligt en nära källa.

#3

Postad 11 oktober 2012 - 08:22

Lakris
  • Lakris
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
1. Nej, jag bara belyste skillnaderna. Men med erfarenhet av produktutveckling så verkar det osannolikt att man ändrar mekaniken så mycket vid bara en uppgradering. Skulle innebära nya verktyg för att tillverka lådan och stora kostnader, vilket man som tillverkare vill undvika till varje pris. Att den dessutom skulle öka med exakt 10.0cm pekar mer åt att någon råkat skriva in en 3:a istället för en 2:a i beskrivningen. Slutliga beviset är att vikten är specad till att vara exakt samma som förut trots den större lådan

2.Säkerligen. Jag hade ju hoppats på att någon hade mer info på skillnader mot nuvarande variant och
tycker att det är konstigt att de inte finns någon info alls på webben on denna produkt förutom Elgigantens hemsidor.

3.Jag visste inte att man var tvungen att ha problem för att posta ett inlägg :huh: ? Skämt åtsido så vill jag vara säker på att detta inte är en Elgiganten-special som kommer ha egen FW som inte uppdateras lika bra som det vanliga.

Ska kolla med boxer om de vet något om denna och återkomma i ärendet.

Jag går inte in i debatten om butikskedjor, denna tråd handlar endast om Humax PVR BXR-HD+2

#4

Postad 11 oktober 2012 - 10:13

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Jag går inte in i debatten om butikskedjor, denna tråd handlar endast om Humax PVR BXR-HD+2


Vilken debatt, det är sant de han skriver om MM och EG. Ett ställe till: http://www.electrowo...d-2-500gb-boxer

Redigerat av sanningen, 11 oktober 2012 - 10:17.


#5

Postad 11 oktober 2012 - 20:25

glenkeith
  • glenkeith
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag hade hoppats att både bxr-hd2 och bxr-hd+2 skulle vara någon form av uppgradering funktionsmässigt. Så verkar inte vara fallet. Iaf inte för bxr-hd2 som jag testade lite på Elgiganten och den verkade ha samma programvara som min bxr-hd+.

Jag misstänker att dessa bara är nya versioner framtagna för att de är billigare att producera. Vad gäller utseendet på hd2 och hd+2 så ser det inte likartat ut på Elgigantens hemsida (hd+2 ser här ut som hd+) men om man istället ska tro bilden här: http://www.tuotetiet...ff-ffff91eb1420 så verkar hd2 och hd+2 ha samma DNA.

#6

Postad 18 oktober 2012 - 07:47

Lakris
  • Lakris
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Blev kontaktad av Humax nordenrepresentant, en engelsktalande man som jobbade i Stockholm. Han berättade att det är några små hårdvaruändringar (bla dubbel storlek på RAM-minnet) jämfört med föregångaren. Den stora skillnaden är mjukvara för att öppna upp möjligheten för kommande tjänster från Boxer i framtiden, bland annat en web-browser som skall fungera redan nu. Jag gissar att det kommer komma hyrfilms-funktioner och liknande tjänster. Den nya +2 skulle även innehålla finska som språk. Mekaniken är exakt samma som tidigare, så jag hade rätt att Elgiganten skrivit fel i sin beskrivning. Hursomhelst är bxr-hd+2 efterföljaren som kommer ersätta bxr-hd+ på sikt, alltså INTE ett sidospår endast beställd av Elgiganten/Dixons gruppen.

#7

Postad 18 oktober 2012 - 07:51

Lakris
  • Lakris
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Just det, Boxer meddelade att Humax bxr-hd+2 är Boxer-godkänd också.

#8

Postad 15 november 2012 - 16:00

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

.
Ingen som köpt denna box ännu?

Jag köpte den då jag ville ha en inspelningsbar DVB-T2 box och samtidigt skrota min gamla inspelningsbara DVD. Hade också Humax BXR-HD innan. (Har den kvar ifall någon vill köpa).
Denna nya boxen fungerar som den ska, dvs inga problem.

Denna tråd är inte vad jag hoppats på för boxen, fler inlägg om Media Markt och deras återlämningspolicy.

#9

Postad 20 november 2012 - 20:16

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Jag köpte den då jag ville ha en inspelningsbar DVB-T2 box och samtidigt skrota min gamla inspelningsbara DVD. Hade också Humax BXR-HD innan. (Har den kvar ifall någon vill köpa).
Denna nya boxen fungerar som den ska, dvs inga problem.

Denna tråd är inte vad jag hoppats på för boxen, fler inlägg om Media Markt och deras återlämningspolicy.

Är det en BXR-HD+2 du köpt?
Kan du berätta vad det är för mjukvaru-versioner på den? Både "huvudmjukvaran" och sen den siffran som syns tillsammans med humax-loggan när man slår på den.

#10

Postad 20 november 2012 - 21:16

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Är det en BXR-HD+2 du köpt?
Kan du berätta vad det är för mjukvaru-versioner på den? Både "huvudmjukvaran" och sen den siffran som syns tillsammans med humax-loggan när man slår på den.

Ja, det är en BXR-HD+2 jag köpt.
Programversion: SETVAB 1.00.72
Laddningsversion: SETVAB 1.00
Uppdateringsdatum: 26 juli 2012

Laddningsversion gissar jag är samma som vad du skriver " siffran som syns tillsammans med humax-loggan när man slår på den". Kollar det imorgon för att bekräfta, då jag inte kan se det nu eftersom jag spelar in ett program.

Redigerat av Core2, 20 november 2012 - 21:17.


#11

Postad 21 november 2012 - 10:52

terrorific
  • terrorific
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Ja, det är en BXR-HD+2 jag köpt.
Programversion: SETVAB 1.00.72
Laddningsversion: SETVAB 1.00
Uppdateringsdatum: 26 juli 2012

Laddningsversion gissar jag är samma som vad du skriver " siffran som syns tillsammans med humax-loggan när man slår på den". Kollar det imorgon för att bekräfta, då jag inte kan se det nu eftersom jag spelar in ett program.


Är det någon skillnad utseendemässigt emellan boxarna?

#12

Postad 21 november 2012 - 11:39

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

...och sen den siffran som syns tillsammans med humax-loggan när man slår på den.

Det står: SETVAB 01.00
Bifogad fil  BXR-HD+2 systeminfo.jpg   300,68K   37 Antal nerladdningar

Är det någon skillnad utseendemässigt emellan boxarna?

Vet inte hur BXR-HD+ ser ut, men så här ser fronten ut på BXR-HD+2 ut (mobilfoto):
Bifogad fil  Humax front.png   1,76MB   48 Antal nerladdningar

Redigerat av Core2, 21 november 2012 - 11:40.


#13

Postad 24 november 2012 - 09:57

axelman
  • axelman
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
Hej
Vi har just fått igång en sådan BXR-HD+2 - box
På vår PIO DVR så skulle man då och då köra en optimering av hårddisken.
Jag har inte hittat någon sådan funktion på HUMAX´n.
Sköts optimeringen / defragmenteringen på annat sätt på Humax´n ?

God helg
Axelman

#14

Postad 24 november 2012 - 13:03

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Det står: SETVAB 01.00


Vet inte hur BXR-HD+ ser ut, men så här ser fronten ut på BXR-HD+2 ut (mobilfoto):

Den ser likadan ut. Men det betyder ju egentligen inget...
Sjyst tv du verkar ha... ;)

Verkar det finnas någon nätverksfunktionalitet i den?

#15

Postad 25 november 2012 - 11:03

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Sjyst tv du verkar ha...

Verkar det finnas någon nätverksfunktionalitet i den?

Sista generationen Pioneer plasma 6090H...

Det finns ett Ethernet-uttag på baksidan, men det är för serviceport.
Hittar inget heller i meny-inställningarna eller i "Hidden service menu".

#16

Postad 28 november 2012 - 10:07

axelman
  • axelman
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
Är det ingen som har koll på det där med optimering av hårddisken av Humax ?
Får man göra det via formatering ?
Men då försvinner ju allt !

Axelman

#17

Postad 28 november 2012 - 12:49

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Är det ingen som har koll på det där med optimering av hårddisken av Humax ?
Får man göra det via formatering ?
Men då försvinner ju allt !

Axelman

Du behöver inte optimera hårddisken. Att du behövde det på din gamla tyder på att den var dåligt konstruerad.

Redigerat av matbl, 28 november 2012 - 12:50.


#18

Postad 28 november 2012 - 19:59

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Det står: SETVAB 01.00


Utseendemässigt verkar de lika, men de verkar ju ha olika mjukvara (BXR-HD+ har nu 1.00.07). Vore intressant att veta om den har samma buggar och brister som BXR-HD+.

#19

Postad 29 november 2012 - 12:32

axelman
  • axelman
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

Du behöver inte optimera hårddisken. Att du behövde det på din gamla tyder på att den var dåligt konstruerad.


Tack
Det är ju skönt om man slipper att optimera hårddisken då och då.
Men hur är det med datorernas hårddiskar ?
De behöver ju defragmenteras då och då.
Defragmentering är väl detsamma som optimering ?

Axelman :blink:

#20

Postad 29 november 2012 - 19:30

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Tack
Det är ju skönt om man slipper att optimera hårddisken då och då.
Men hur är det med datorernas hårddiskar ?
De behöver ju defragmenteras då och då.
Defragmentering är väl detsamma som optimering ?

Axelman :blink:

Det beror på vilket filsystem som man kör på disken. Bra filsystem behöver inte defragmenteras.

#21

Postad 11 december 2012 - 21:18

Premo
  • Premo
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Ni som haft BXR-HD+2 ett tag nu, har ni hittat några buggar eller problem med den?

#22

Postad 16 april 2013 - 20:51

D-bug
  • D-bug
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har haft denna box i ett par dagar nu och har frivisning på Boxer-kanalerna (gick från Comhem till Boxer) och än så länge har jag "bara" hittat ett fel och det gäller textningen på de kanaler där man kan styra det via boxen (alltså inte de svenska kanalerna som verkar ha texten "inbränd" i sändningen).
På vissa av dessa kanaler har den ganska stora problem med synkningen på inspelat material (då man ser det i efterhand alltså). Det tar ett tag innan texten kommer igång (detta kan jag acceptera), men sen när den börjar är den oftast lite efter och så småningom kommer den ikapp (efter 10-20 sekunder), men sen fortsätter den att öka tills den ligger flera sekunder FÖRE talet och så håller den sig ganska konsekvent där. Den blir i praktiken oanvändbar - då är det bättre att stänga av den!
Detta fel har än så länge uppstått på Travel Channel och BBC Entertainment, men inte på Discovery Science (här kan den vara lite efter i början, men när den kommit ikapp håller den sig där den ska) och inte heller på National Geographic HD som verkar ha ett annat textvisningsprogram - det visas i ett annat typsnitt och här är den alltid bra synkad direkt. C More First verkar bli rätt från början också. Jag har provat att växla mellan de två typsnitten som finns i inställningarna utan någon synbar skillnad när det gäller detta problem. Jag upplever inga problem då jag tittar direkt på sändningarna.
Vid uppstart säger den Setvab 01.00 och i inställningarna säger den Programversion 1.00.02 och uppdateringsdatum är fortfarande 26jul2012, så det verkar inte hänt så mycket. Jag har också gått in på "Autouppdatering" och sökt, men den hittar inget där. Boxen finns fortfarande inte att köpa hos Boxer utan denna är inköpt via Elgiganten.
När det gäller EPG är den bättre än Comhem genom att den sträcker sig betydligt längre (Comhem ca 2 dygn och denna minst 5 dygn).

#23

Postad 17 april 2013 - 09:01

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

När det gäller EPG är den bättre än Comhem genom att den sträcker sig betydligt längre (Comhem ca 2 dygn och denna minst 5 dygn).


Boxers EPG är numera bara 5 dagar eftersom de har problem med utrymmet i etern, men de 'säger' de ska tillbaks till 7-dagars så snart det tekniskt sett går.

Man ska då o då gå in på Boxers hemsidas Kundservicesida, där de informerar om störningar osv.
http://www.boxer.se/...g-programguide/


Comhem har 7-dagars, men BARA om man har den kanal de sänder ut EPG-data på, inlagd i sin mottagare/box, dvs Viasat Motor (har jag för mig de använder).

Har man tagit bort den / inte har den, så har man bara två dagars EPG med Comhem.

#24

Postad 03 juni 2013 - 16:39

ingliz
  • ingliz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej ny här på forumet. Har en fråga vad som gäller BXR-HD+2. Har ingen signal på antenn out. På den tidigare boxen
BXR-HD+ gick detta att åtgärda med hjälp av energisparinställningarna, det fungerar inte på denna. Oavsett vilket läge
den står på så har jag ingen antenn out. Någon som vet hur jag skall lösa detta?

#25

Postad 04 juni 2013 - 08:39

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0
Har du aldrig någonsin signal ut? Inte ens när boxen är på? I så fall skulle jag gissa på att den är trasig.

#26

Postad 04 juni 2013 - 11:43

ingliz
  • ingliz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jo det är signal ut när boxen är på men inte annars.

#27

Postad 05 juni 2013 - 09:34

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0
Nu har jag den "vanliga" HD+-boxen så jag vet inte om din beter sig exakt likadant. Men min box lyder energisparinställningen i tre(?) timmar och sedan stänger den av sig oavsett vad man valt :-(

Lösningen att ha den på jämt funkar inte heller eftersom boxen, ibland, vill stänga av sig själv när timer-inspelningar har tagit slut.

#28

Postad 05 juni 2013 - 11:50

ingliz
  • ingliz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
På BXR-HD+ fungerade det alltid om man ändrade energisparinställningarna men på
BXR-HD+2 hjälper inte detta. Fungerar bara om boxen är igång. Går heller inte om boxen
spelar in i standby läge. Har pratat med Humax support om detta men han begrep ingenting,
men skulle påpeka det.

#29

Postad 24 juli 2013 - 23:35

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Inget ny info kring när Boxer kan tänkas fokusera på den här boxen? Ryktades ju ett tag om On demand-stöd?

#30

Postad 06 augusti 2013 - 23:11

Davey
  • Davey
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Efter många år med ett par Topfield boxar har jag nu tagit klivet in i HD- och Smart-TV världen. Upptäckte ju snabbt att PVR funktionerna som finns i TV:n (Samsung UE55F7005) inte var mycket att heja för jämfört med vad man är bortskämd med från Topfield :angry: En snabb titt på Boxer-box marknaden pekar ju snabbt ut denna Humax HD+2 som ett av få (enda ???) vettiga alternativ... Har kollat lite på manualen och hoppat lite i trådarna om HD+ varianten, men har fortfarande en del frågor:
1. Kan man spela in två kanaler och titta på en tredje inom samma muxar?
2. Kan man spela in en kanal och time-shifta i en annan samtidigt
3. Går det att "kopiera"/avkryptera inspelningar som ligger kodade på hårddisken?
4. Lider denna variant av samma begränsningar som HD+ när det gäller uppspelning av kodade inspelningar; att det inte går att hoppa/spola etc.?
5. Läste om folk som haft problem med äldre Boxer-kort i HD+... Mitt kort är ver. 2.2, någon som har samma version i sin HD+2? Funkar det utan problem?
6. Kan man hoppa minuter direkt ett visst antal minuter i en inspelning? T.ex. 6 minuter förbi en reklampaus, eller måste man snabbspola sig framåt?
7. Går det endast att visa "grid-EPG", inte en lista per kanal?

Förutom denna box, finns det några andra alternativ som är värda att överväga?

Många frågor blev det... Hoppas någon kan reda ut begreppen lite för mig :)

#31

Postad 07 augusti 2013 - 08:47

boborg
  • boborg
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
1. Ja
2. Ja
3. Nej
6. Nej
7. Ja

Svar bygger på den danske test http://digitalt.tv/humax-bxr-hdplus2

Redigerat av boborg, 07 augusti 2013 - 12:49.


#32

Postad 07 augusti 2013 - 11:10

haboso
  • haboso
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Efter många år med ett par Topfield boxar har jag nu tagit klivet in i HD- och Smart-TV världen. Upptäckte ju snabbt att PVR funktionerna som finns i TV:n (Samsung UE55F7005) inte var mycket att heja för jämfört med vad man är bortskämd med från Topfield :angry: En snabb titt på Boxer-box marknaden pekar ju snabbt ut denna Humax HD+2 som ett av få (enda ???) vettiga alternativ... Har kollat lite på manualen och hoppat lite i trådarna om HD+ varianten, men har fortfarande en del frågor:
1. Kan man spela in två kanaler och titta på en tredje inom samma muxar?
2. Kan man spela in en kanal och time-shifta i en annan samtidigt
3. Går det att "kopiera"/avkryptera inspelningar som ligger kodade på hårddisken?
4. Lider denna variant av samma begränsningar som HD+ när det gäller uppspelning av kodade inspelningar; att det inte går att hoppa/spola etc.?
5. Läste om folk som haft problem med äldre Boxer-kort i HD+... Mitt kort är ver. 2.2, någon som har samma version i sin HD+2? Funkar det utan problem?
6. Kan man hoppa minuter direkt ett visst antal minuter i en inspelning? T.ex. 6 minuter förbi en reklampaus, eller måste man snabbspola sig framåt?
7. Går det endast att visa "grid-EPG", inte en lista per kanal?

Förutom denna box, finns det några andra alternativ som är värda att överväga?

Många frågor blev det... Hoppas någon kan reda ut begreppen lite för mig :)

Jag har både Humax BXR HD+2 och Sagemcom RTI95-320HD. Sagemcom boxen kan allt som Humax boxen kan förutom att tiita på en tredje kanal på samma mux när man spelar in två. Men den har PLAY och VOD funktioner som Humax saknar och man kan hoppa 5min med kapitel knappar vid uppspelning och timeshift.

#33

Postad 08 augusti 2013 - 23:31

Davey
  • Davey
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Tack för infon! Efter att ha kollat lite mer på den danska testen så var jag och handlade en box idag :) Positivt överaskad så långt, tror nog jag vänjer mig rätt fort vid denna. Skip-knapparna hoppar -0:15/+2:00 så det hjälper ju till att komma förbi reklamen snabbt. Den verkar också funka bra med mitt V2.2 kort. Återkommer nog med fler synpunkter och frågor varefter!

#34

Postad 08 augusti 2013 - 23:56

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
På Humax + boxen fungerar piltangenterna vänster/höger på den stora runda knappen som snabbflytt vid tidsförflyttning. (Om du kan förstå vad jag menar) /Tor.

#35

Postad 31 augusti 2013 - 15:34

Unregistereda4691be2
  • Unregistereda4691be2
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Lånar denna tråd. Vi är på väg att uppdatera vår inspelningsbara Samsung-box på 60GB till något modernare.... Denna Humax-box har jag tittat på men har även hittat en LG box som har inbyggd Blue-Ray också, modellen är LG HR935. Fördelen med denna LG är att då har man även DVD/BD spelare i samma enhet. Är denna en bra enhet? Skulle ni välja denna? /Johan

#36

Postad 31 augusti 2013 - 19:16

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Isåfall så har du nog? en bättre maskin - Samsung BD-F8900 - här:

https://www.minhembi...pic=309769&st=0

https://www.prisjakt...t.php?p=1818225

#37

Postad 01 september 2013 - 06:13

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0
Varken LG eller Samsung kan hantera två krypterade tjänster samtidigt (d.v.s. spela in 2xkrypterade eller spela in 1xkrypterad + titta på 1xkrypterad).

Det finns separata trådar (inte så långa dock) för båda dessa boxar.

#38

Postad 01 september 2013 - 20:10

Unregistereda4691be2
  • Unregistereda4691be2
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Kung Nu och Berkan, tack för input. Det blir en Humax och en separat BD-spelare istället.

#39

Postad 02 september 2013 - 19:07

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0
Ja, om man inte är allergisk mot många fysiska enheter i tv-bänken så är nog det det bästa alternativet.

#40

Postad 16 november 2013 - 00:44

Mike Xand
  • Mike Xand
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Verkar nu finnas en uppdaterad version av BXR-HD+2 med On Demand funktion enligt Boxers hemsida, WiFi sticka ser ut att ingå också vilket underlättar en del! Återstår att se om denna är bättre än de tidigare boxarna, Sagemcom boxen ser ut att vara bortplockad förutom att den finns kvar på Erbjudanden.
Efterlyser nu en försökskanin som vill testa denna version så att man vet om den är värd att satsa sina slantar på! ;)
Hoppas den kommer upp som erbjudande till befintliga kunder inom rimlig tid, för Boxer brukar ju vara rätt sega på detta område vad jag kunnat se innan! :(

#41

Postad 16 november 2013 - 11:09

sinriel
  • sinriel
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
såg det med skulle vara intressant hur den fungerar. vad jag förstått så är det likadan mjukvara i humax on demand boxen som sagem och pace boxen.

#42

Postad 16 november 2013 - 17:06

Mike Xand
  • Mike Xand
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Även denna kan man få för 1495kr om man förlänger i 24 månader, då är bara frågan om man skaffar sig ett 24 månader långt problem eller 24 månader av frid och fröjd!

#43

Postad 21 november 2013 - 13:45

Unregisteredd0b87557
  • Unregisteredd0b87557
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag var intresserad av att köpa denna box från Elgiganten innan Boxer la till den som ondemand-box.
Egentligen tycker jag det vore bra med ondemand-funktionerna, men det verkar ju som andra haft problem med pace o sagem-boxarna, så frågan är vad som är bäst, att köpa från Boxer med ondemand o hoppas att mjukvaran funkar bättre med tredje boxtypen, eller köpa från elgiganten utan ondemand o vara nöjd med bättre(?) mjukvara..

#44

Postad 22 november 2013 - 10:26

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Jag var intresserad av att köpa denna box från Elgiganten innan Boxer la till den som ondemand-box.
Egentligen tycker jag det vore bra med ondemand-funktionerna, men det verkar ju som andra haft problem med pace o sagem-boxarna, så frågan är vad som är bäst, att köpa från Boxer med ondemand o hoppas att mjukvaran funkar bättre med tredje boxtypen, eller köpa från elgiganten utan ondemand o vara nöjd med bättre(?) mjukvara..

Skulle tro att på sikt kommer boxarna från Elgiganten ha On Demand. Är ju samma hårdvara vad jag har förstått. Så är nog bara en uppdatering som behövs som alla lär få till slut?

#45

Postad 27 november 2013 - 13:36

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Boxer Kundservice, ja vad ska man säga?

Att Humax BXR HD+2 tidigare sålts i en version utan mjukvara för On-Demand är ingeting vi känner till.
Jag råder dig därför att kontakta Humax för att höra om det går, och i så fall hur du får tillväga för att få nya mjukvaran med On-demand.
Det är Humax själva som har hand om olika mjukvaror.

Du kan kontakta ditt inköpsställe för att få kontaktinformation till Humax.


#46

Postad 29 november 2013 - 01:00

Mike Xand
  • Mike Xand
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Har nu testat denna i en vecka och kan säga att den var värd sitt pris.

Fick dock byta antenn då boxen klagade på att antennen kortslöt lite då och då så den aktiva antennen fick plockas ner och upp med en passiv istället så var problemet löst!

Problem
Fjärrkontrollen hade en repa ut från varje knapphål vilket inte är så snyggt men inget man inte kan leva med.
Testade att ladda ner Tvärsnytt från play och det hackade rätt bra när jag skulle kolla på det men med sportnytt funkade det kanon så lite ostabilt verkar det vara bland playtjänsterna.

Filmer har jag inte laddat ner från filmbutiken ännu, (kommer ta rätt lång tid med mitt 2 Mbit/s bredband).

Allt annat fungerar kanon så ångrar inte köpet av denna box! :)

#47

Postad 29 november 2013 - 06:01

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Fick dock byta antenn då boxen klagade på att antennen kortslöt lite då och då så den aktiva antennen fick plockas ner och upp med en passiv istället så var problemet löst!


Och det var inte som så att du råkade matade den Aktiva Antennen från BÅDE Boxen OCH dess egen Strömmatning, för då blir det säkert 'kortis', för en Aktiv Antenn ska ju bara ha ström från EN källa ?!

#48

Postad 01 december 2013 - 18:57

Mike Xand
  • Mike Xand
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Och det var inte som så att du råkade matade den Aktiva Antennen från BÅDE Boxen OCH dess egen Strömmatning, för då blir det säkert 'kortis', för en Aktiv Antenn ska ju bara ha ström från EN källa ?!

Nej, bara från boxen och ut till antenn, följde inte ens med några grejer så att man kunde mata ström till antennen utan en D-box när jag köpte den för några år sedan!

#49

Postad 03 december 2013 - 07:33

fgblomqvist
  • fgblomqvist
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Köpte denna box på Elgiganten igår, och kan glatt meddela för alla som tvivlar att den kör Humax firmware, dvs ingen Boxer-skit :D

Mitt intryck av den so far är något otroligt bra, men det återstår att se ifall den fungerar lika bra efter en vecka eller två ;)

#50

Postad 03 december 2013 - 12:08

Unregisteredd0b87557
  • Unregisteredd0b87557
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag slog till på denna från NetOnNet, även den utan OnDemand (aktivt val av mig).
Dock är det ju intressant att veta om det kommer gå att installera ondemand-mjukvara framöver om man nu skulle vilja det, Spindelns inlägg tyder ju på dålig hjälp från kundtjänstne dock...

Kommer från Brf-boende med Comhems digitalTV, vilket jag tyckte hade en riktigt bra bild på SD-kanalerna (lever fortfarande med en tjockTV, det ni!), med denna box tar jag steget över i Boxer-världen o tycker bilden på SD-kanalerna är betydligt sämre. Är det bara att vänja sig med det, eller finns det några vanliga felkällor att titta på?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.