Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

MinHembio-app till Android

71 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 03 augusti 2011 - 19:47

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Finns det någon chans att appen kommer till iOS? :rolleyes:

#52

Postad 04 augusti 2011 - 07:01

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Kul med en till uppdatering! Jag körde en +1 på den i Google + också, om det nu gör någon som helst nytta. :P

:P

Finns det någon chans att appen kommer till iOS? :D

Visst finns det det, men det får någon annan utveckla. Jag har ingen iphone och ingen Mac.
Jag delar gärna med mig av min kod och hur jag har löst de olika bitarna.

Redigerat av Sigma78, 04 augusti 2011 - 07:01.


#53

Postad 18 september 2011 - 08:13

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0
Någon som appen att fungera med nya forumversionen?
"Processen com.Minhembio för programmet MinHembio stoppades oväntat. Försök igen." Bara att tvinga fram tvinga fram en stängning. Prisjakt och Marknaden fungerar, men inte Forum.
Jag har avinstallerat och ominstallerat, men samma sak i alla fall.

Dags för forumägaren att införa stöd för Tapatalk. Det kostar inget för forumägaren.

#54

Postad 18 september 2011 - 11:33

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Någon som appen att fungera med nya forumversionen?
"Processen com.Minhembio för programmet MinHembio stoppades oväntat. Försök igen." Bara att tvinga fram tvinga fram en stängning. Prisjakt och Marknaden fungerar, men inte Forum.
Jag har avinstallerat och ominstallerat, men samma sak i alla fall.

Dags för forumägaren att införa stöd för Tapatalk. Det kostar inget för forumägaren.


Jag märkte också att forumet har slutat fungera med den nya versionen. De verkar ha plockat bort lofi-forumet som jag använder helt. Irriterande att inte få någon förhandsinfo eller någon heads-up att de ska ändra, det har ändå varit minst en moderator inne i den här tråden och tyckt att det är en god idé med en sådan här app, så de som kör siten vet om den.
Med lite tur dyker någon moderator in i tråden här och ger lite mer info. Den kraschar inte för mig däremot, men den visar inget.

Att använda det vanliga forumet i appen blir ganska långsamt, det innehåller en massa extra som man ändå kastar och inte vill visa. Lo-fi forumet var jättebra för det.

#55

Postad 18 september 2011 - 18:31

Ferniss
  • Ferniss
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Det kraschar för mig med. :(
En av de bästa appar i telefonen fungerar inte, det är hemskt!
Hoppas ni/du lyckas fixa det så fort som möjligt! :)

#56

Postad 19 september 2011 - 07:07

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Jag ska göra mitt bästa. Innan jag kan komma vidare behöver jag få svar kring statusen på LoFi-forumet, eller något annat sätt att anropa sidan för att få en avskalad version.

Edit: Ny version ute. Den löser inte problemet med att läsa forumet, men gör förhoppningsvis så att appen inte kraschar längre.

Redigerat av Sigma78, 19 september 2011 - 07:26.


#57

Postad 19 september 2011 - 17:16

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Edit: Ny version ute. Den löser inte problemet med att läsa forumet, men gör förhoppningsvis så att appen inte kraschar längre.

Nu kraschar inte appen. Klickar på Forum-ikonen, så får jag upp en lista med 65 rader som alla innehåller siffror. Utom den sista som det står: Markera allt som läst.
Prisjakt- och Marknaden-ikonen fungerar bra.

#58

Postad 20 september 2011 - 06:46

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Nu kraschar inte appen. Klickar på Forum-ikonen, så får jag upp en lista med 65 rader som alla innehåller siffror. Utom den sista som det står: Markera allt som läst.
Prisjakt- och Marknaden-ikonen fungerar bra.

Japp, det är effekten av att adressen som tidigare gick till LoFi-forumet numera går till det vanliga forumet. Då fungerar inte min parsning alls. Enligt vad jag har förstått så var det ett misstag att LoFi-forumet försvann och att det ska komma tillbaka. Med lite tur kommer appen att kicka igång helt automagiskt när det händer.

Redigerat av Sigma78, 20 september 2011 - 07:14.


#59

Postad 20 september 2011 - 07:06

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Respekt till dig Sigma som fortfarande håller denna vid liv och dessutom uppdaterar den!
Förhoppningsvis kommer appen bli ännu bättre med den IP 3.2.2 som grund.

Jag försöker skicka vidare dina önskemål/synpunkter till utvecklarna.

Redigerat av BrittBastard, 20 september 2011 - 07:06.


#60

Postad 20 september 2011 - 07:13

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Tack! :)

#61

Postad 27 september 2011 - 13:53

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Inget nytt om appen? Man känner sig ju helt vingklippt utan denna trevliga app :D

#62

Postad 27 september 2011 - 14:57

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Dessvärre inga nyheter, men kul att höra att den används mycket :)

Jag ligger på moderatorerna så mycket jag kan om att få information kring hur det går med att återetablera LoFi-forumet, men jag har inte fått något svar än. Att använda det vanliga forumet blir väldigt långsamt och kräver att jag gör ganska stora justeringar, som jag får göra om igen ifall de lägger till LoFi-formet igen.

Det är över 1000 personer som har appen installerad enligt google developer console, så det finns en ganska stor användarbas som väntar på uppdateringar. Ingen är mer frusterad än jag, som gärna vill serva mina användare.

På lördag åker jag till staterna i två veckor, så om inget magiskt händer väldigt snabbt får en uppdatering vänta tills jag är tillbaka, och då finns förhoppningsvis LoFi-forumet igen.

#63

Postad 28 september 2011 - 17:35

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Nu har jag fått lite mer information!

Det finns ett mobiltema som aktiveras automagiskt när man går in med en telefon, som faktiskt ser riktigt bra ut. När jag är tillbaka i Sverige om dryga två veckor ska jag sätta mig ner och se vad som behöver ändras för att appen ska använda sig av det istället.

Eventuellt kommer jag att bara anropa mobiltemat för forumet rakt av för forum-delen, det verkar väldigt snyggt formatterat och väl anpassat för telefoner, men jag ska göra en mer grundlig undersökning av det innan jag bestämmer mig vilket jag tror blir bäst.

Redigerat av Sigma78, 28 september 2011 - 17:35.


#64

Postad 24 oktober 2011 - 10:02

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Jag har tillfälligt tagit bort appen från Market tills dess att jag får tid att fixa stöd för det nya forumet. Anledningen är att jag har fått några ettor i betyg från användare för att forumet inte fungerar, och jag vill inte att betyget tyngs ner av för många sådana när den fungerar igen.

Gamla ettor hänger kvar i all evighet även om funktionerna kommer igång.

Jag hade hoppats få tid och möjlighet att fixa den i veckan som gick, men jag var så pass jetlagad att jag sov bort kvällarna istället.

#65

Postad 04 november 2011 - 12:45

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Appen är nu tillgänglig igen och använder sig av den nya mobilwebben. Berätta gärna vad ni tycker om det.

Jag ber om ursäkt för att det har tagit så lång tid. Det är ingen ursäkt, men utvecklingsmiljön passade på att krångla när jag uppdaterade den med de nya APIerna för ICS. Det är inget jag använder däremot, men lika bra att ha det senaste, vad kan det påverka..... och så har det tagit mig en vecka att få rätt på den efter det.

Moderatorer och annat MHB-folk: Finns det något API eller annat jag kan anropa för att göra en ännu mer skräddarsydd upplevelse?
Eller någon typ av lista på URLer till vanliga funktioner, som prenumerationer, PM, osv, så att jag kan bygga genvägar direkt dit i appen?

#66

Postad 06 november 2011 - 13:41

Ferniss
  • Ferniss
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Kan du fixa så man kan ha favoriter, som det var förut. Så man slipper klicka sig fram till alla dem trådarna man brukar läsa. :-)

#67

Postad 06 november 2011 - 16:01

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Jag har ambitionen och ska se vad jag kan göra. Lovar inget däremot, jag gillade det också, men blev lite lack när forumet ändrade format helt utan förvarning. Trist att lägga en massa tid på något som de kan ändra utan att säga till igen när som helst.

#68

Postad 06 november 2011 - 17:09

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Bra jobbat Sigma! Det som skulle kunna fixas är navigeringen i trådarna. Så att man lätt kommer till olika sidor, första olästa, toppen, botten osv.

#69

Postad 07 november 2011 - 08:18

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Tack!


Jag har lagt en felrapport på att stjärnan inte tar en till det första olästa inlägget i mobilversionen som den ska göra. Jag ska se om jag kan lägga in lite av den andra navigeringen i appen. Olika sidor kan jag nog inte lösa, utan det måste byggas in i mobilversionen av forumet. Toppen/botten kanske jag kan få till.

#70

Postad 14 november 2011 - 07:51

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0
Bra jobbat Sigma78 :) Hoppas du fortsätter att utveckla denna trevliga app :)

#71

Postad 15 november 2011 - 02:04

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Dags att börja optimera den för ics nu då :D Lär ju förmodligen snart komma romar med det då google släppte källkoden idag

#72

Postad 13 september 2018 - 10:46

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Körde ominstallation av min telefon. Skulle ladda ner minhembio igen. Men fanns inte i play butiken. ?!?!?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.