Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ slepper Edge seriens første forsterker..

480 svar till detta ämne Edge
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 03 juni 2018 - 13:17

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Vad har rör med klass d å göra?

Det var mange som klaget på bilen også, lettere å sköta en hest, dessutom behöver den ikke bensin...


Gillar du hästar så go for it

#102

Postad 03 juni 2018 - 13:18

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Om det er samme motoren i PS som Paul sier har ice på Youtube.

Og samme motoren i Xtz.


Dersom vi glemmer dette med hesten, så er det i prinsippet samme motoren som en Mustang eller Corvette.....


I en... Volvo...

Redigerat av Danke, 03 juni 2018 - 19:52.


#103

Postad 03 juni 2018 - 13:25

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Om det er samme motoren i PS som Paul sier har Edge på Youtube.
Og samme motoren i Xtz.
Dersom vi glemmer dette med hesten, så er det i prinsippet samme motoren som en Mustang eller Corvette.....
I en... Volvo...


Jahaa vad konstigt...

#104

Postad 03 juni 2018 - 13:27

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Det var mange som klaget på bilen også, lettere å sköta en hest, dessutom behöver den ikke bensin...

Den som tror att en häst är billigare i drift än en bil har förmodligen ingen egen erfarenhet ;)


Redigerat av Blåtand, 03 juni 2018 - 13:28.


#105

Postad 03 juni 2018 - 13:33

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Den som tror att en häst är billigare i drift än en bil har förmodligen ingen egen erfarenhet ;)


Eksakt poenget.... Få folk har erfaring med Edge. Prøv å skaff erfaring.


Men det Xtz putter i sin 5000kr ish er det samme andre putter i 50000kr ish..

#106

Postad 03 juni 2018 - 13:46

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Eksakt poenget.... Få folk har erfaring med Edge. Prøv å skaff erfaring.
Men det Xtz putter i sin 5000kr ish er det samme andre putter i 50000kr ish..


Jag har hört edge...

Så du menar att xtz grejer borde kosta 50000kr egentligen? Eller varför tar du upp pris?

#107

Postad 03 juni 2018 - 13:47

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Har inga erfarenheter av EDGE och skulle inte vara rädd att prova, men att tro att man får något som borde kosta 10ggr så mycket bara för att man väljer att köpa något från XTZ?

 

Tänker inte be dig belägga ditt påstående då du kommer att få stora problem med detta men jag tänker inte heller köpa ditt påstående.

 

Själv skulle jag aldrig i livet betala 50.000 för något som mäter som EDGE. Sedan finns det säkert något överprisat exempel som man skulle kunna rota fram om man ansträngde sig, men det finns också många gånger bättre steg att finna för 50ksek.



#108

Postad 03 juni 2018 - 13:55

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Jag har hört edge...
Så du menar att xtz grejer borde kosta 50000kr egentligen? Eller varför tar du upp pris?

Poenget er at Edge er en modul, dvs samme sak som driver alle forsterkerne.


Det med pris er jo relevant med nyeste Edge klasse D


Ikke uvanlig for Xtz som bruker mye kvalitets komponenter i høytalere, forsterke osv.

Fountek og Seas feks..

Redigerat av Danke, 03 juni 2018 - 19:56.


#109

Postad 03 juni 2018 - 14:03

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Her Kan dere lese om Edge,så skjønner dere mer om speks..

https://icepower.dk/...io-ics/iceedge/

#110

Postad 03 juni 2018 - 14:15

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0


Search …
ICEedge
ICEpower // Products // Audio IC’s // ICEedge
Living on the edge
ICEedge is a class D amplifier technology platform enabling higher power levels, better sound quality and reliability than other IC’s in the market. The flexibility and features of ICEedge enables designs from 50 W to 7 kW and from 1 to 20 channels. This makes it the ideal technology platform for applications ranging from high power, professional audio to delicate high-end consumer audio. In short, ICEedge is any amplifier designer’s dream.

3
ICEedge – Class D like never before
In 2004, we introduced our ICCx Class D chipset. The chipset was a cutting-edge solution in terms of audio quality, reliability and functionality. ICCx has been implemented in millions of amplifiers designed and manufactured by both ICEpower and partnering audio manufacturers. Today, the chipset is still being integrated in thousands of ICEpower amplifiers and other audio applications bringing grand audio experiences to music enthusiasts all over the world.

Since the launch of ICCx, ICEpower’s knowledge and expertise within Class D amplification have grown substantially. The ICEpower heritage now consists of numerous full-featured amplifier series ranging from 25-1200W and several chipset solutions for both consumer, professional, automotive and mobile audio applications. With ICEedge we have converted these 15 years of experience into a next generation Class D chipset, the successor of ICCx.

Allow us to introduce ICEedge – Class D like never before.

DOWNLOAD BROCHURE
The ICEedge revolution
When initiating the development of ICEedge, we decided to develop the best Class D chipset in the market and promised to make zero compromises in the process. We wanted ICEedge to be a revolution within audio quality, power range, flexibility, protection, diagnostics, integration level, ease of design and cost. By no means an easy target, as many of the design goals are inherently contradictory. This required that in every aspect the design choices, solutions and technologies had to be developed optimally with no short cuts.

The result is ICEedge – the future audio technology platform for ICEpower amplifiers and literally Class D like never before.

ICEedge product concept
The ICEedge chipset consists of a dual channel controller IC and two gate driver IC’s which are used in combination with external MOSFET’s. This enables scalability in power, which means it is the only chipset in the market enabling amplifiers that range in power from 50 up to 7000 watt (4Ω). ICEedge is our finest achievement yet in terms of audio performance and functionality, and likely the world’s most advanced Class D chipset.

All relevant protection, diagnostic and housekeeping features are integrated into ICEedge for easy and fast amplifier development and component reduction. The chipset contains new circuits carrying multiple patented inventions.


Power, Performance, Possibilities
Power

The +/- 150V capabilities of ICEedge enables higher power levels than ever before with a Class D chipset, from 50W-7000W (4Ω).

With great power comes great responsibilities. To provide high power with outstanding reliability, ICEedge features a comprehensive protection scheme. It continuously monitors the amplifier temperature, voltage and current and activates a multi-layered warning and protection system if the operating conditions are nearing the protection limit. We call this “Music at all times”.

Performance

ICEedge is designed with high performance audio circuits throughout the entire design and features a wide array of newly invented performance enhancing features, such as continuous dead time compensation, post filter high order feedback and pop kill to name a few. This enables a market-leading audio performance that both sounds and measures incredibly. As a reference, our ICEedge based 1200AS amplifier achieves a 25µV noise floor and frequency independent THD, which stays well below 0.01% at all frequencies at all powers, all the way to clipping. For the record, that is more than 135dB SNR – better than most commercially available DA converters

#111

Postad 03 juni 2018 - 14:29

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Uthevet...


As a reference, our ICEedge based 1200AS amplifier achieves a 25µV noise floor and frequency independent THD, which stays well below 0.01% at all frequencies at all powers, all the way to clipping. For the record, that is more than 135dB SNR – better than most commercially available DA converters

#112

Postad 03 juni 2018 - 14:37

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Dersom man leser litt om hva IceEdge selv sier om forsterkeren sin og lærer.

Så forstår man bedre Xtz Edge med 0.01% Thd ;)

Redigerat av Danke, 03 juni 2018 - 14:37.


#113

Postad 03 juni 2018 - 15:57

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Specarna på ps audio ser i princip lika dåliga ut

Lite skeptisk till det märket. Ser man på insidan så ser det helt ok ut. ICE Power är ju inte deras egen utan det köps in och sedan trixas lite med. Så långt har jag förstått det hela.

#114

Postad 03 juni 2018 - 17:08

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Poenget er at Edge er en modul, dvs samme sak som driver alle forsterkerne.


Det med pris er jo relevant, til Cambridge og PS fordi det er samme forsterker modell/modul


Ikke uvanlig for Xtz som bruker mye kvalitets komponenter i høytalere, forsterke osv.

Fountek og Seas feks..


Jag har förstått vad edge är...du behöver inte upprepa det hela tiden.

Dersom man leser litt om hva IceEdge selv sier om forsterkeren sin og lærer.

Så forstår man bedre Xtz Edge med 0.01% Thd ;)


Ja vad ska dom själva annars säga?

#115

Postad 03 juni 2018 - 17:37

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Det ser sånn ut fordi det ikke kan sammenlignes med A AB.

Du tror vel at en rör sak på 80watt er dårlig også?

Jag har förstått vad edge är...du behöver inte upprepa det hela tiden.Ja vad ska dom själva annars säga?

Mulig jeg misforstod spørsmålet ditt. Edge brukes mye i mye dyrere utstyr, det er det samme på innsiden effekt. Jeg vil si at Edge modulen er verdens beste klasse D forsterker idag..


Prisen for Xtz 4780 for verdens beste klasse D Edge modul er det vel lite å si imot.

Eller tror dere de andre driver svindel?

Redigerat av Danke, 03 juni 2018 - 17:45.


#116

Postad 03 juni 2018 - 17:56

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 0

Många dyra förstärkare använder moduler från Hypex, är Ice bättre och på vilket sätt?



#117

Postad 03 juni 2018 - 18:14

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Många dyra förstärkare använder moduler från Hypex, är Ice bättre och på vilket sätt?

Ja jeg vet at Hypex er den andre aktøren sammen med Ice. Disse to har omtrent monopol.

Det bla PS Paul og Xtz har fortalt er at Edge modulen fra Ice er merket som er mest anvendelig og fleksibel. Dvs enkelt å anvende.

Akkurat sånn Ice selv forklarer i linken jeg viste til.

Redigerat av Danke, 03 juni 2018 - 18:15.


#118

Postad 03 juni 2018 - 18:25

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Xtz har meldt at det kommer en matchende pre amp også..

#119

Postad 03 juni 2018 - 20:20

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Lite skeptisk till det märket. Ser man på insidan så ser det helt ok ut. ICE Power är ju inte deras egen utan det köps in och sedan trixas lite med. Så långt har jag förstått det hela.


PS Audio Stellar 300 er nok mye bedre bygget, og ikke så altfor dyr mtp at den er skrudd sammen i USA. Så man får nok kvalitet for kronene.

Men Xtz Edge er veldig prisvärd og godt bygget den også.

Av nyeste klasse D 150w så er det nyeste og beste teknologi for en grei pris.

#120

Postad 03 juni 2018 - 22:37

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

PS Audio Stellar 300 er nok mye bedre bygget, og ikke så altfor dyr mtp at den er skrudd sammen i USA. Så man får nok kvalitet for kronene.

Men Xtz Edge er veldig prisvärd og godt bygget den også.

Av nyeste klasse D 150w så er det nyeste og beste teknologi for en grei pris.

Har själv Primare 34.2 och lyssnat på Bel Canto Ref serie och Black serie. Där är min referens om klass D. Väntar lite på nya Primare Amp 35 för jag vet om det är värt att lägga så mycket pengar på nytt effektsteg. Annars hade jag önskat nya Classe Sigma om jag vill ligga i framkant.

Redigerat av Buddaz12, 03 juni 2018 - 22:41.


#121

Postad 04 juni 2018 - 07:43

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Primare använder ju en Hypex UCD102 modul i sin senaste I15.

 

I de nya premium produkterna används UFPD 2 moduler.

 

Någon som har koll på hur dessa skiljer sig emot den ICEpower® Class-D-teknik som Edge A2-300 använder?



#122

Postad 06 juni 2018 - 18:31

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Primare använder ju en Hypex UCD102 modul i sin senaste I15.

I de nya premium produkterna används UFPD 2 moduler.

Någon som har koll på hur dessa skiljer sig emot den ICEpower® Class-D-teknik som Edge A2-300 använder?


Xtz Edge har ikke den beste Ice forsterker modulen . Den beste ICE edge heter 1200AS2

Kan anta at Primare bruker en mer eksklusiv Hypex med mer kraft. Dersom Hypex har en like oversiktlig side som Ice så er det lett å se.


https://icepower.dk/...-power-modules/

Xtz har denne.

https://icepower.dk/news/


Redigerat av Danke, 06 juni 2018 - 21:53.


#123

Postad 06 juni 2018 - 18:35

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Ja de har en side. Bare at kolla se..

https://www.hypex.nl/power-supplies/

#124

Postad 06 juni 2018 - 18:50

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Hypex UCD102 Primare er heller ikke den beste av Hypex effekt.

https://www.hypex.nl...t/ucd102-oem/52


Xtz har faktisk bedre speks.


Redigerat av Danke, 06 juni 2018 - 21:54.


#125

Postad 06 juni 2018 - 18:56

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Danke, XTZ’s talesman och mest inbitne säljare...?

#126

Postad 06 juni 2018 - 19:24

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Danke, XTZ’s talesman och mest inbitne säljare...?


Jeg bare ser på specs, mulig Hypex modulen som er nevnt har bedre lydkvalitet, Primare er sikkert mye bedre bygget, men den har mindre effekt enn Edge.

Redigerat av Danke, 06 juni 2018 - 20:05.


#127

Postad 06 juni 2018 - 19:28

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Danke, XTZ’s talesman och mest inbitne säljare...?


Jeg er nok bare fornøyd kunde.


Den nyeste high end Primare modulen finner jeg ikke, men den har sikkert mye bedre specs enn Icen til Xtz...

Redigerat av Danke, 06 juni 2018 - 20:04.


#128

Postad 06 juni 2018 - 19:38

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
https://www.primare....cts/i35-prisma/

Dette er vel high end Primare, har Dacs og Spotify connect og masse tilkoblinger og funksjoner..

Redigerat av Danke, 06 juni 2018 - 19:49.


#129

Postad 07 juni 2018 - 00:02

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

https://www.primare....cts/i35-prisma/

Dette er vel high end Primare, har Dacs og Spotify connect og masse tilkoblinger og funksjoner..


OT
Primare High End är 60 serien. PRE60/A60
Prisma är namnet på streaming tjänsten. På Primare FB kan du se bilder på när de hade demo i USA med TAD högtalare.

Redigerat av Buddaz12, 07 juni 2018 - 00:06.


#130

Postad 07 juni 2018 - 08:50

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

OT
Primare High End är 60 serien. PRE60/A60
Prisma är namnet på streaming tjänsten. På Primare FB kan du se bilder på när de hade demo i USA med TAD högtalare.



250 watt ja, er nok en mye bedre platform.

#131

Postad 07 juni 2018 - 09:02

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

250 watt ja, er nok en mye bedre platform.

 

Watt är ju inte allt, men vad gäller 60-serien så bygger den ju på första generationens UFPD.

Om vi nu tar bort wattkomponenten i ekvationen, så är ju frågan hur en 150W UFPD2 (I35) låter jämfört med en 250W UFPD (A60).

https://www.primare....ef-01052018.pdf



#132

Postad 07 juni 2018 - 12:45

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Watt är ju inte allt, men vad gäller 60-serien så bygger den ju på första generationens UFPD.

Om vi nu tar bort wattkomponenten i ekvationen, så är ju frågan hur en 150W UFPD2 (I35) låter jämfört med en 250W UFPD (A60).

https://www.primare....ef-01052018.pdf

 

Jo det er sant, til sammenligning så bygger XTZ ice på den nyeste teknologien, enn om den minste modulen dvs 150watt.

 

Jeg ble litt frustrert når enkelte mente den ikke dro mer enn 50watts fordi forfrengning var oppmålt til lite forvrengning.

 

 

Er jo liksom det som er poenget eller forskjellen mellom digitalt og transformator.. Det er enkelte tidligere ulemper også, men de tror jeg snart er borte.

 

Digital forsterkere er framtiden. Snart så er sikker klasse A forbudt fordi det er dårlig miljø, presis som Plasma gikk bort..

 

Jeg kommer dog på å beholde A AB XTZ 100Ap...... Men jeg skal kjøpe Edgen.



#133

Postad 08 juni 2018 - 19:16

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 0

Primare använder ju en Hypex UCD102 modul i sin senaste I15.

 

I de nya premium produkterna används UFPD 2 moduler.

 

Någon som har koll på hur dessa skiljer sig emot den ICEpower® Class-D-teknik som Edge A2-300 använder?

 

Modulerna fungerar på liknade sätt, ganska mogen teknik egentligen. En analog signal konverteras till en PWM (pulsvidds-modulering) signal som efter filtrering återigen är en analog signal. Det som skiljer är hur man kontrollerar moduleringen via feedback osv. Det är analogt men switchat. Man kan sen kombinera Class D utgångstegen men en linjär transformator eller ett switchat kraftaggregat som i XTZ.



#134

Postad 21 juli 2018 - 10:45

Zorak
  • Zorak
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

så efter att ha läst och försökt förstå samt ringt och pratar med säljaren på XTZ så beställde jag en Edge A2-300 med inställninge 

Buy & Try! 150-250kr i retur frakt kan 1 månads provspelning var värt :D så nu blire upp till bevis. Antingen så åker den ner i sin kartong efter bara någon dag å sedan  iväg med posten igen eller så kommer jag nog sitta med en liten tår i ögat då jag ej fått funs tillåtelse att läga 5k av semester kassan på denna enhet. 

 

så om jag kommer ihåg så ska jag försöka återkomma med mer info senare.



#135

Postad 22 juli 2018 - 07:09

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0
Zorak,

Följer med spänning.

#136

Postad 30 juli 2018 - 15:54

Unregistered3891e39c
  • Unregistered3891e39c
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0
Hur står sig dessa med t.ex. ett primare A30.7 tror ni?
Något billigare men inte mkt att köra XTZ....

#137

Postad 31 juli 2018 - 21:21

Zorak
  • Zorak
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

fick den idag och har just kopplat in den. utaan att gjort någon inställning och bara rakt in i min Yamaha A3000 så måste jag säg. NEJ!!!!!!

 

denna leverera inte mer än vad min nuvarande Reciver gör när jag kör mina högtalare i PURE Direct läget  min revicer är på 7x145w "bull shit" men så står ialla falla via Yamaha om jag inte mins fel. Denna ska ge 2x150w  och känns troligt om det är samma shit värden.

jag har ett par Canton Karat 770dc och denna orkar inte får kontroll över mina 8tums basar som är på sidan och den ger ingen värme alls.

 

men innan jag spyr mer galla över denna så måste jag säga att jag har inte lätta högtalare att driva utan min refrens är NAD c275bee 2x150w och den orkar med mina högtalare. och själv klar jag har inte kalliberat signalen från recivern än så jag ska göra det först.

 

 

Mvh Zorak



#138

Postad 31 juli 2018 - 23:42

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

fick den idag och har just kopplat in den. utaan att gjort någon inställning och bara rakt in i min Yamaha A3000 så måste jag säg. NEJ!!!!!!
 
denna leverera inte mer än vad min nuvarande Reciver gör när jag kör mina högtalare i PURE Direct läget  min revicer är på 7x145w "bull shit" men så står ialla falla via Yamaha om jag inte mins fel. Denna ska ge 2x150w  och känns troligt om det är samma shit värden.
jag har ett par Canton Karat 770dc och denna orkar inte får kontroll över mina 8tums basar som är på sidan och den ger ingen värme alls.
 
men innan jag spyr mer galla över denna så måste jag säga att jag har inte lätta högtalare att driva utan min refrens är NAD c275bee 2x150w och den orkar med mina högtalare. och själv klar jag har inte kalliberat signalen från recivern än så jag ska göra det först.
 
 
Mvh Zorak


Intressant

#139

Postad 02 augusti 2018 - 22:11

Zorak
  • Zorak
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Kan säga såhär...

min motivation till att prova detta steg dog samma sec jag provlyssnade på den.

jag har för visso jobbat under hela semestern så jag har inte direkt haft någon tid över men ikväll gjorde jag ett nytt försök.

 

jag provade allt från att konfigurera om min reciver till att se så alla kontaker satt som dom skulle, lyssnade på olika låtar och allt över normal tal nivå lät direkt okontrollerat och dynamik löst.

 

detta gjorde att jag i frustration kopplade isär ena sidan och bryggade steget och kopplade in slutteget via mono läge och startade upp. nu måste jag säga att det började komma lite värme från ljudet och den kände lite mer kontrollerad men fortfarande fanna ingen dynamik. det ända jag måste erkänna är att jag ändast har ett par billigare RCA kablar från Hifi klubben så detta kan ha spelat roll men aldrig dubbla effekt utan snarare dynamik i mellan register.

 

 så summering. har ni behovb av mycket kraft så köp minst 2 st annars skippa och köp något vettigt slutsteg för 10000kr på en gång.

 

tack för mig nu packar jag ner den å den får åka tillbaka.

 

//zorak



#140

Postad 04 augusti 2018 - 13:08

Unregistered3891e39c
  • Unregistered3891e39c
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0

Som väntat då.....

Köper man en review på AREA DVD eller hur fungerar det? Kan det verkligen vara möjligt att de diffar så sjukt mellan åsikterna...



#141

Postad 05 augusti 2018 - 07:48

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 075 inlägg
  • 0

Kan säga såhär...
min motivation till att prova detta steg dog samma sec jag provlyssnade på den.
jag har för visso jobbat under hela semestern så jag har inte direkt haft någon tid över men ikväll gjorde jag ett nytt försök.
 
jag provade allt från att konfigurera om min reciver till att se så alla kontaker satt som dom skulle, lyssnade på olika låtar och allt över normal tal nivå lät direkt okontrollerat och dynamik löst.
 
detta gjorde att jag i frustration kopplade isär ena sidan och bryggade steget och kopplade in slutteget via mono läge och startade upp. nu måste jag säga att det började komma lite värme från ljudet och den kände lite mer kontrollerad men fortfarande fanna ingen dynamik. det ända jag måste erkänna är att jag ändast har ett par billigare RCA kablar från Hifi klubben så detta kan ha spelat roll men aldrig dubbla effekt utan snarare dynamik i mellan register.
 
 så summering. har ni behovb av mycket kraft så köp minst 2 st annars skippa och köp något vettigt slutsteg för 10000kr på en gång.
 
tack för mig nu packar jag ner den å den får åka tillbaka.
 
//zorak

Gissar att du har råkat ut för det en kompis gjorde för ett antal år sedan. Hans förstärkare gick sönder och sedan letade han i ca ett halvt år genom att lyssna på en antal förstärkare och till sist hittade han en som lät som den förstärkare som hade gått sönder.

Redigerat av hmarkstrom, 05 augusti 2018 - 07:48.


#142

Postad 05 augusti 2018 - 10:24

Zorak
  • Zorak
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Hmarkström nä inte riktigt

 

Min historia började med att jag köpte ett paket av med högtalare och reciver men där recivern var flaskhalsen. uppgraderade till större reciver men även den blev för klen.

 

har sedan dess provat både sluteg och Subwoofer  för att komromissa å inget blir perfekt utan idag blir jag nog tvunget att erkänna att ingenting är billigt om man vill ha bra ljud så nu måste jag nog köpa ett bra slutsteg typ Nad samt en bio sub  " vet inte vilken som håller budget kanske XTZ" å även en musik sub

Rel T9 alt S3 för musik via högnivå

 

så  detta är allt



#143

Postad 13 augusti 2018 - 07:16

Unregistered377c46ce
  • Unregistered377c46ce
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
https://www.avforums...er-amp.2182474/

#144

Postad 13 augusti 2018 - 09:34

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

https://www.avforums...er-amp.2182474/


En som verkar nöjd iaf :)
Säger det hur bra xtz är el hur överskattade mark levinson är.? :) :)

#145

Postad 17 augusti 2018 - 07:26

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Är det samma steg i Emotivas nya PA-1?

https://emotiva.com/products/pa-1

Output power:
140 watts RMS into 8 Ohms at 1 kHz at 1% THD;
135 watts RMS into 8 Ohms at 0.1% THD.
300 watts RMS into 4 Ohms at 1 kHz at 1% THD;
270 watts RMS into 4 Ohms at 0.1% THD.
450 watts RMS into 2.7 Ohms at 1 kHz at 1% THD

#146

Postad 17 augusti 2018 - 10:04

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Är det samma steg i Emotivas nya PA-1?
https://emotiva.com/products/pa-1
Output power:
140 watts RMS into 8 Ohms at 1 kHz at 1% THD;
135 watts RMS into 8 Ohms at 0.1% THD.
300 watts RMS into 4 Ohms at 1 kHz at 1% THD;
270 watts RMS into 4 Ohms at 0.1% THD.
450 watts RMS into 2.7 Ohms at 1 kHz at 1% THD


Den ger alltså mer än det dubbla i 4ohm (300w)jmf med 8(140w)?

#147

Postad 17 augusti 2018 - 16:55

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 0

Är det samma steg i Emotivas nya PA-1?

https://emotiva.com/products/pa-1

Output power:
140 watts RMS into 8 Ohms at 1 kHz at 1% THD;
135 watts RMS into 8 Ohms at 0.1% THD.
300 watts RMS into 4 Ohms at 1 kHz at 1% THD;
270 watts RMS into 4 Ohms at 0.1% THD.
450 watts RMS into 2.7 Ohms at 1 kHz at 1% THD

 

Det är definitivt en ICE-modul i Emotiva och inte så mycket mer än en låda och lite kontakter. Lätt att vara hifi-konstruktör idag.

XTZ verkar använda en annan lösning ett separat powersupply och ett stereo utgångssteg. Ingen som har bättre bilder på XTZ's interiör?



#148

Postad 18 augusti 2018 - 12:05

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Det är definitivt en ICE-modul i Emotiva och inte så mycket mer än en låda och lite kontakter. Lätt att vara hifi-konstruktör idag.
XTZ verkar använda en annan lösning ett separat powersupply och ett stereo utgångssteg. Ingen som har bättre bilder på XTZ's interiör?


Kan någon vänlig ägare öppna och fota kanske?

#149

Postad 18 augusti 2018 - 13:48

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Googla

XTZ slepper Edge

Välj bilder, där finns en bild på en öppen enhet klickar du på denna får du upp fler bilder där du ser tydligare.



#150

Postad 18 augusti 2018 - 16:52

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Det är definitivt en ICE-modul i Emotiva och inte så mycket mer än en låda och lite kontakter. Lätt att vara hifi-konstruktör idag.

XTZ verkar använda en annan lösning ett separat powersupply och ett stereo utgångssteg. Ingen som har bättre bilder på XTZ's interiör?

 

XTZ

xtz-a2-300-endverstaerker-7.jpg

 

Emotiva

PA1_top_web_1500x.png?v=1528386180






Även taggad med Edge

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.