Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1551

Postad 08 juni 2011 - 13:23

Unregistered1e694483
  • Unregistered1e694483
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Hm, det blir en aning för mycket röd ton i bilderna då - inte lika mycket som i luren men iaf...

#1552

Postad 08 juni 2011 - 13:27

masun
  • masun
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har du installerat Camera firmware uppgraderingen som ligger på Samsung apps, jag tycker att den hjälpte mot färgsticken.

#1553

Postad 08 juni 2011 - 13:39

Unregistered68d2427b
  • Unregistered68d2427b
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Någon som lämnat in sin telefon p.g.a att den blir för varm?..min kan bli det även fast den inte används.vore bra att få höra vad dom gör åt felet..kör man exempel vis virus sökning och processorn ligger mellan 3-10% blir den super varm,knappt det går att hålla i den.luktar om den,inte brännt men något annat..inte lämnat in min ännu..vill avvakta lite,inge kul att bli av med den några veckor..angående batteri tid så e det inget vidare..får ladda den efter 15 timmar,då har jag sync på ett mejl konto var 4:e timme,lyssnat på lite musik via bluetooth max 1 timme och kollat lite på internet,ej via wifi.verkar som displayen drar mest,klart sämre än min Nokia N8 jag hade innan..den klarade sig hela dagen tills det var dags att sova,åndå lite kvar..använde den på samma sätt som denna..vet inte om man fått ett defekt ex..någon som har problem med Dlink-DI524 trådlös router?..ofta det kommer upp nätverks fel när man t.e.x surfar eller kollar mejl..eller så står det "utanför område",trots att den e 3 meter bort..skumt


Min blir varm om jag har igång för många program samtidigt, men inte så att jag inte kan hålla i den eller att det kommer någon lukt. Vad jag vet så är bluetooth batterislukare, en timmes användning kan nog dra sin beskärda del.
Vad gäller min batteritid så ligger jag på nått mellanting mellan er med över 2 dagars användning o er med en dags användning. Varken bra eller dåligt!

Angående D-link överlag så tycker jag dem e grovt överskattade, köpte min dir-855 för 2000 kr för ett år sen men använder den inte pga sämre wifi sändning än tele2:s medföljande thomson. Inte godkänt med tanke på att den har 3 antenner , N-teknik, 5Hrz band o bla bla bla. Folk som klagat på att dem haft problem , både här på tråden o bland mina vänner b.la att dem e okompatibla med mycket.

Mitt råd e att du lämnar in luren, så varma ska dem inte bli att man knappt kan hålla i dem. Har du tur får du en ny. lycka till.

#1554

Postad 08 juni 2011 - 14:49

Unregistered1e694483
  • Unregistered1e694483
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Har du installerat Camera firmware uppgraderingen som ligger på Samsung apps, jag tycker att den hjälpte mot färgsticken.

Tack, masun, ska genast uppgradera!!

#1555

Postad 08 juni 2011 - 15:01

Unregistered1e694483
  • Unregistered1e694483
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Tack, masun, ska genast uppgradera!!

Uppdateringen tog 5 min men attans vilken skillnad det blev - det ser jag ju direkt!
Återigen, tack, masun, för tipset!!

#1556

Postad 08 juni 2011 - 15:08

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

  • 1 095 inlägg
  • 0

Låter konstigt? Är det inte knas på operatören då?
Pröva att starta om luren.
Har själv inte råkat ut för det så det verkar ju skumt. Är det så ofta eller ibland? I vilka situationer blir det så?


Verkar inte vara operatören eftersom ingen annan jag känner har problem (Halebop).
Luren har jag startat om många gånger, men det verkar som den lägger av helt sporadiskt och sen funkar igen utan att jag gjort något.
Just nu funkar den, och då står det ett "E" jämte signalstyrkan. Vad betyder det? När den inte funkar står det ofta 3G eller inget alls.

Redigerat av Sardaukar, 08 juni 2011 - 15:12.


#1557

Postad 08 juni 2011 - 15:21

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Verkar inte vara operatören eftersom ingen annan jag känner har problem (Halebop).
Luren har jag startat om många gånger, men det verkar som den lägger av helt sporadiskt och sen funkar igen utan att jag gjort något.
Just nu funkar den, och då står det ett "E" jämte signalstyrkan. Vad betyder det? När den inte funkar står det ofta 3G eller inget alls.



Om det står 3G så har du vanlig 3g-data och inte H=hispeed, E står för edge som också är dataöverföring

#1558

Postad 08 juni 2011 - 18:53

Unregistereda9643921
  • Unregistereda9643921
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Verkar inte vara operatören eftersom ingen annan jag känner har problem (Halebop).
Luren har jag startat om många gånger, men det verkar som den lägger av helt sporadiskt och sen funkar igen utan att jag gjort något.
Just nu funkar den, och då står det ett "E" jämte signalstyrkan. Vad betyder det? När den inte funkar står det ofta 3G eller inget alls.

Jag hade problem med att den tappade kontakt med allt vad dataöverföring heter, men läste ett tips att man kunde prova att knappa in *#*#9900#*#* och inaktivera 'fast dormancy', vilket löste alla mina bekymmer. Surfningen blev dessutom mycket rappare.

#1559

Postad 08 juni 2011 - 19:31

Unregistered2bf0c45d
  • Unregistered2bf0c45d
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Sökte men hittade inget om armband i denna tråd.

Någon som hittat ett lämpligt armband som passar och som dessutom håller fukten borta?

#1560

Postad 08 juni 2011 - 19:40

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0

Snyggt! Vad kostade den och ingick skärmfilm?? Ebay eller?? Isf vilken säljare???
Edit: Såg länken nu!

mkt nice, får min S2a när som så letade lite grann coh fick se denna @Katshing

http://www.katshing....sii-14175_22636

ngn som köpt, sett, provat?

#1561

Postad 08 juni 2011 - 20:25

otto zx-7r
  • otto zx-7r
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
tyckte 15:- var rätt ok ink frakt :)

http://www.dealextre...-s2-black-70754

#1562

Postad 08 juni 2011 - 21:08

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

tyckte 15:- var rätt ok ink frakt :)

http://www.dealextre...-s2-black-70754


Köpte ett sådant jag med, ruskigt prisvärt!!
Perfekt passform och bra känsla.

Redigerat av tomasgbg, 08 juni 2011 - 21:08.


#1563

Postad 09 juni 2011 - 07:59

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0

tyckte 15:- var rätt ok ink frakt :)

http://www.dealextre...-s2-black-70754



Köpte ett sådant jag med, ruskigt prisvärt!!
Perfekt passform och bra känsla.

ur känns kvaliteten? bra passform? blir den mycket tjockare? hur pass hal eller bättre grepp får man ?

#1564

Postad 09 juni 2011 - 08:37

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Om det står 3G så har du vanlig 3g-data och inte H=hispeed, E står för edge som också är dataöverföring


Finns både H och H+ faktiskt.

#1565

Postad 09 juni 2011 - 09:27

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0

tyckte 15:- var rätt ok ink frakt :)

http://www.dealextre...-s2-black-70754


Kan bara hålla med. Hade väl inte direkt några förväntningar, trodde att det skulle vara ett sådan "sladdrigt" skal. Men perfekt passform!
Telefonen blir något tjockare, men enklare att hålla i istället.

#1566

Postad 09 juni 2011 - 09:40

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har bekymmer med dålig täckning och dålig wifi? Har lagt andra telefoner bredvid och Samsungen ligger på halva deras staplar?

ur känns kvaliteten? bra passform? blir den mycket tjockare? hur pass hal eller bättre grepp får man ?


Har även jag köpt denna och den är grymt prisvärd! Bra grepp och passform. Hur den är i längden går däremot inte att uttala sig om.

#1567

Postad 09 juni 2011 - 09:49

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0

Kan bara hålla med. Hade väl inte direkt några förväntningar, trodde att det skulle vara ett sådan "sladdrigt" skal. Men perfekt passform!
Telefonen blir något tjockare, men enklare att hålla i istället.



Någon mer än jag som har bekymmer med dålig täckning och dålig wifi? Har lagt andra telefoner bredvid och Samsungen ligger på halva deras staplar?



Har även jag köpt denna och den är grymt prisvärd! Bra grepp och passform. Hur den är i längden går däremot inte att uttala sig om.

fint boys, då köper vi en sådan, tack för info :)

#1568

Postad 09 juni 2011 - 09:54

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som har bekymmer med dålig täckning och dålig wifi? Har lagt andra telefoner bredvid och Samsungen ligger på halva deras staplar?


Har upplevt samma...har jämfört galaxyn med motorola defy...pratar obehindrat med motorola:n där galaxyn är utan mottagning

#1569

Postad 09 juni 2011 - 11:50

Nallwood
  • Nallwood
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Jag hade problem med att den tappade kontakt med allt vad dataöverföring heter, men läste ett tips att man kunde prova att knappa in *#*#9900#*#* och inaktivera 'fast dormancy', vilket löste alla mina bekymmer. Surfningen blev dessutom mycket rappare.


Trodde det skulle lösa mina problem, men det gjorde det inte. Att föra över eller ta bort filer funkar inte, kontakten mellan datorn och telefonen bryts om återupptas om vartannat. Det är ren tur om man får in eller bort något från telefonen.

Någon som har tips på någon lösning?

#1570

Postad 09 juni 2011 - 11:58

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som har bekymmer med dålig täckning och dålig wifi? Har lagt andra telefoner bredvid och Samsungen ligger på halva deras staplar?


Tyvärr är väl det en av få nackdelar med denna telefon. Men nog så viktig.

Jag har testat och jämfört denna mot SE X10, SE Arc och Iphone 4. Den här telefonen har sämst täckning.
För mig så är den dock tillräckligt bra ( bor i storstad ) så det är innget jag stör mig av direkt.

Men det kan ju vara en avgörande faktor för många andra.

Redigerat av BrittBastard, 09 juni 2011 - 11:59.


#1571

Postad 09 juni 2011 - 13:22

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
När jag tittar på batteriförbrukning så står Maps för ca 18%. Varför ? Jag använder ju inte den. Jag tvingar stopp för den men det händer inget.

#1572

Postad 09 juni 2011 - 13:29

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

När jag tittar på batteriförbrukning så står Maps för ca 18%. Varför ? Jag använder ju inte den. Jag tvingar stopp för den men det händer inget.

Har du aktiverat Latitude?

#1573

Postad 09 juni 2011 - 13:31

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

När jag tittar på batteriförbrukning så står Maps för ca 18%. Varför ? Jag använder ju inte den. Jag tvingar stopp för den men det händer inget.


Har du nån funktion igång för att tex visa var du befinner dig på twitter eller facebook?
Ett annat alternativ kan vara att ladda hem watchdog och gå in och döda programmet där, alternativt starta om telefonen och direkt gå in och döda maps, vänta några timmar och se om det fortfarande drar batteri, om du bara dödar programmet kommer du ju se vad det förbrukat tills du laddat nästa gång.

Edit/ Med wachdog ser du även om det använt cpu och hur mycket

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 09 juni 2011 - 13:31.


#1574

Postad 09 juni 2011 - 14:12

bigbandit
  • bigbandit
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

När jag tittar på batteriförbrukning så står Maps för ca 18%. Varför ? Jag använder ju inte den. Jag tvingar stopp för den men det händer inget.


Under Inställningar-Hantera Program Stoppar man Maps under fliken Körs så hoppar den igång direkt för mig. Men om jag stoppar Maps under fliken Alla "påtvinga stop" hoppar den inte upp igen.

#1575

Postad 09 juni 2011 - 14:23

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Under Inställningar-Hantera Program Stoppar man Maps under fliken Körs så hoppar den igång direkt för mig. Men om jag stoppar Maps under fliken Alla "påtvinga stop" hoppar den inte upp igen.



Jag har titta under program som körs. Där finns så mycket som jag inte behöver. Tex så musik spelaren. Den körde jag igång för 4 timmar sedan och lyssnade i ca 1h. Varför är den igång. Eller SocialHub den använder jag ju inte för den fungerar inte för mig. Finns det inget program som tar död på program som slutar användas? Är watchdog för detta ändamål?

#1576

Postad 09 juni 2011 - 14:32

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag har titta under program som körs. Där finns så mycket som jag inte behöver. Tex så musik spelaren. Den körde jag igång för 4 timmar sedan och lyssnade i ca 1h. Varför är den igång. Eller SocialHub den använder jag ju inte för den fungerar inte för mig. Finns det inget program som tar död på program som slutar användas? Är watchdog för detta ändamål?



Den är inte igång även om det ser ut så, när man stänger ner ett program så chachas det i minnet för snabbare programstart nästa gång du vill ha det, programmet använder ingen cpu och drar inget batteri, behöver android minnet till nått annat så knuffas det bort från listan, det är helt enkelt så android fungerar, och även så android trivs bäst. Låter man systemet sköta sig självt till största delen så får man både ut bäst batteritid och stabilast telefon.

Dock om ett program löper amok är det ju en anna sak som tex 2.3.3-buggen som gör att telefonen dräneras på några få timmar, har beskrivits flera gånger tidigare i tråden.

#1577

Postad 09 juni 2011 - 16:18

Viggen69
  • Viggen69
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Kan du jämföra med att ta utan routern och endast ta data på 3gnätet? (det går att stänga av wifi i notifieringskärmen). Hur mycket drar batteriet då? om det inte 'är någon skillnad så är det något annat som drar.


Jag kör sedan några dagar med wlan avstängt när jag inte behöver det. Då räcker batteriet i flera dagar (vid måttlig användning).

Jag har sett telefonen ta 40% batteri på sex timmar med wlan aktiverat. Då var inga program igång och jag rörde inte telefonen!

#1578

Postad 09 juni 2011 - 18:15

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0

När jag tittar på batteriförbrukning så står Maps för ca 18%. Varför ? Jag använder ju inte den. Jag tvingar stopp för den men det händer inget.


Använder du någon väder-widget som kollar vädret utifrån din position? Jag hade exakt det där problemet på min milestone när jag körde en viss väderwidget (kommer inte ihåg vilken).

Givetvis kan andra sorters appar skapa samma problem.

#1579

Postad 09 juni 2011 - 19:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Bara att kolla under batterianvändning.
Står mediaserver oftast för mig .
Brukar bara ha dragit 2-4 procent..
Inte den blekaste aning vad de är

Redigerat av moparman, 09 juni 2011 - 19:03.


#1580

Postad 09 juni 2011 - 20:03

grude
  • grude
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Kan du jämföra med att ta utan routern och endast ta data på 3gnätet? (det går att stänga av wifi i notifieringskärmen). Hur mycket drar batteriet då? om det inte 'är någon skillnad så är det något annat som drar.

Har själv en Dir-655 och den suger ut batteriet fullständigt. Gick och la mig med wifi på och mobilen fulladdad, när jag vaknade var batteriet nere på 49%. Nästa natt testade jag med bara 3G och då gick det inte åt alls lika mycket batteri, fast den drog ändå en hel del (Android OS 61% Display 7%). Tjurade ihop och installerade watchdog och juicedefender och nu håller batteriet riktigt bra! (OS 20% Display 31%)
Men som det verkar så kommer dessa problem med batteriet vara åtgärdat med Gingerbread 2.3.4. Hoppas bara dom kan lösa problemet med D-link...

Redigerat av grude, 09 juni 2011 - 20:15.


#1581

Postad 09 juni 2011 - 21:34

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Någon som rekommenderar case från http://www.zenuscase.net ?
Eftersom dessa är så dyra vill jag höra med andra om det är värt pengarna.

#1582

Postad 09 juni 2011 - 22:50

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

  • 1 429 inlägg
  • 0
För mig står "maps" på 25-27%, när det gäller batterianvändning, och ligger för övrigt högst på listan där.
Har avaktiverat "aktivera aktuell plats" i accuweather.

"Max locator" låg å drog 12% innan jag avinstallerade det (pga. att de slutat sälja de lux burgaren btw :))!

Spelar ingen roll om jag "påtvingar stopp" på Maps..., ligger kvar på batterianvändning trots allt.

#1583

Postad 09 juni 2011 - 23:00

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

För mig står "maps" på 25-27%, när det gäller batterianvändning, och ligger för övrigt högst på listan där.
Har avaktiverat "aktivera aktuell plats" i accuweather.

"Max locator" låg å drog 12% innan jag avinstallerade det (pga. att de slutat sälja de lux burgaren btw :))!

Spelar ingen roll om jag "påtvingar stopp" på Maps..., ligger kvar på batterianvändning trots allt.



Har du fler program som anger nån location? Kanske finns nåt i socialhub eller så som har med platsdata att göra.
Om det har kommit upp så högt som till 25% så kommer det inte försvinna från listan förrän något använt mer batteri totalt sett mellan 2 laddningar eller 2 omstarter om du förstår hur jag menar.

#1584

Postad 09 juni 2011 - 23:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Roota och frys maps..gjort på några minuter så är problemet ur världen

#1585

Postad 09 juni 2011 - 23:12

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Roota och frys maps..gjort på några minuter så är problemet ur världen



Samsungs stöldskydd funkade visst inte om man fryst googleapparna, bara en upplysning.

#1586

Postad 10 juni 2011 - 07:14

jimmy1976
  • jimmy1976
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
en snabbfråga: vad root och vad kan man göra om man rootar telefonen?
fixar man det själv?

#1587

Postad 10 juni 2011 - 07:22

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
min telefon har nu varit igång 21 timmar 32% dragna. dvs 1.5% per h.

Har haft en galaxy s tidigare. har inte riktigt märkt hastighetsskillnaden ännu. Det är få program som utnyttjar dubbelkärnan. har den orootad med stock-romen (anser att det är så man gör en rättvis bedömning av en telefon)
min rekommendation är att om man har en galaxy s så är det inte mycket man vinner på att byta men står man och väljer mellan ettan och tvåan så är det tvåan (gs2) man skall gå efter.

#1588

Postad 10 juni 2011 - 07:25

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Någon som rekommenderar case från http://www.zenuscase.net ?
Eftersom dessa är så dyra vill jag höra med andra om det är värt pengarna.


Fick hem ett sådant igår och kvalitets känslan är riktigt fin! Lite smålyxigt.
Kastade bort mitt silikonskal direkt :)

Helt klart värt sina 300:-. Frakten tog ca 5dagar.

#1589

Postad 10 juni 2011 - 07:52

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Fick hem ett sådant igår och kvalitets känslan är riktigt fin! Lite smålyxigt.
Kastade bort mitt silikonskal direkt :)

Helt klart värt sina 300:-. Frakten tog ca 5dagar.


Fan vad bra. Jag beställde ett från de igår. Det står att frakten tar 10-28 dagar. Men då menar de säkert England :-) där har jag hört att posten inte gör sitt bästa :-)

#1590

Postad 10 juni 2011 - 07:59

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0

Fick hem ett sådant igår och kvalitets känslan är riktigt fin! Lite smålyxigt.
Kastade bort mitt silikonskal direkt :)

Helt klart värt sina 300:-. Frakten tog ca 5dagar.

köpte nyss 1 som jag frågade om nga postar ovan,men dessa ser ju ut att vara good shit :D dammit!

#1591

Postad 10 juni 2011 - 11:28

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Fodralen från Zeus viks ut men finns det fordral som liknar "mobilvante" vilket innebär att man drar ut mobiltelefonen eller trycker ut den? Typ som en tygpåse. En annan fråga, om leveranstiden ändras kan man avboka utan att påföra extra kostnader? Det gäller Tele2 webbutik...

#1592

Postad 10 juni 2011 - 15:47

Viggen69
  • Viggen69
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jag får inte filöverföring via bluetooth att fungera, t.ex. att hämta foton från telefonen. Telefonen och datorn kan ansluta till varann, men datorn ser inga filer alls. Provat med både XP samt Debian/Linux.
Via USB går det bra...
Jag har läst om andra som lyckats, så det måste vara jag som missat något, men vad?

#1593

Postad 10 juni 2011 - 17:44

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
En fråga när det gäller MHL.

Om man använder en skärm som kopplad via MHL till Galaxy S2, kan man då koppla till USB mass storage samtidigt?

#1594

Postad 10 juni 2011 - 19:19

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Har problem med att ställa in sync.schema mot exchange i mailen.
Så fort jag ska ställa in vilka tider det skall gälla så stoppas programmet!
Bifogad fil  SC20110610_201056.jpeg   262,41K   0 Antal nerladdningar
Någon som varit med om detta?

#1595

Postad 10 juni 2011 - 20:11

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag får inte filöverföring via bluetooth att fungera, t.ex. att hämta foton från telefonen. Telefonen och datorn kan ansluta till varann, men datorn ser inga filer alls. Provat med både XP samt Debian/Linux.
Via USB går det bra...
Jag har läst om andra som lyckats, så det måste vara jag som missat något, men vad?



Det finns BT-tjänst i tex Es file explorer, du behöver nog nått sånt program, med ES kan du även använda wifi för att flytta filer

#1596

Postad 10 juni 2011 - 20:36

Viggen69
  • Viggen69
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Det finns BT-tjänst i tex Es file explorer, du behöver nog nått sånt program, med ES kan du även använda wifi för att flytta filer

Tack, det kan nog fungera, men jag hade hoppats att det gick att få datorn att få tillgång till filerna direkt, precis som det blir när man ansluter via USB.

Dvs, datorn är "master" och man kan sköta allt från datorn.

#1597

Postad 10 juni 2011 - 20:51

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Tack, det kan nog fungera, men jag hade hoppats att det gick att få datorn att få tillgång till filerna direkt, precis som det blir när man ansluter via USB.

Dvs, datorn är "master" och man kan sköta allt från datorn.



Kanske går att fixa, men jag kan inte testa, har ingen bt till datorn. Kan finnas nått i btinställningarna som heter bt-ftp eller bt-mapp eller nått du måste slå på, kolla inställnigar/trådlöst och nätverk/bluetooth-inställningar och gå igenom inställningar, finns det inte nått synligt, prova att trycka menu när du har telefonen kopplad med datorn.

#1598

Postad 10 juni 2011 - 21:06

Viggen69
  • Viggen69
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Kanske går att fixa, men jag kan inte testa, har ingen bt till datorn. Kan finnas nått i btinställningarna som heter bt-ftp eller bt-mapp eller nått du måste slå på, kolla inställnigar/trådlöst och nätverk/bluetooth-inställningar och gå igenom inställningar, finns det inte nått synligt, prova att trycka menu när du har telefonen kopplad med datorn.

Tack, men hittar ingen vettig inställning där och menu verkar inte göra något heller.

#1599

Postad 10 juni 2011 - 21:59

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
Hur fungerar flash i webläsaren för er? Tänkte då på alla playkanaler. De första gångerna jag testade flöt det rikitgt bra. Nu laggar det riktigt rejält. Kör via bra wifi.....

#1600

Postad 11 juni 2011 - 06:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Funkade riktigt bra via wlan.
Och då laddade jag ändå ner en torrent samtidigt till telefonen i 800KB/S

Edit.
Fifan vilken mobil:-)
Snacka om att den har muskler.
Fast jag laddar å surfar samtidigt finns inte en tendens till lagg...POWER

Redigerat av moparman, 11 juni 2011 - 06:25.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.