Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1601

Postad 11 juni 2011 - 22:44

noone2k
  • noone2k
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Funkade riktigt bra via wlan.
Och då laddade jag ändå ner en torrent samtidigt till telefonen i 800KB/S

Edit.
Fifan vilken mobil:-)
Snacka om att den har muskler.
Fast jag laddar å surfar samtidigt finns inte en tendens till lagg...POWER



Vad kör du för torrentprogram till telefonen?

#1602

Postad 11 juni 2011 - 22:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Adownloader använder jag..
Funkar bra men det känns onödigt bökigt..

Skulle gärna haft en kopia av utorrent..
Kanske finns ? Inte forskat så mycket

#1603

Postad 12 juni 2011 - 10:26

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
när man läser den här tråden verkar det bara som att alla har problem med att hitta saker på telefon och att ingen vet hur man gör olika saker, och att den saken inte funkar om man inte gör på det sättet osv.

har tänkt köpa en men börjar bli rädd för att den är alldeles för osmidig och krånglig att använda
det kanske är bättreatt köpa sig en iphone istället, den verkar mycket smidigare att använda faktiskt .

#1604

Postad 12 juni 2011 - 10:39

noone2k
  • noone2k
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

när man läser den här tråden verkar det bara som att alla har problem med att hitta saker på telefon och att ingen vet hur man gör olika saker, och att den saken inte funkar om man inte gör på det sättet osv.

har tänkt köpa en men börjar bli rädd för att den är alldeles för osmidig och krånglig att använda
det kanske är bättreatt köpa sig en iphone istället, den verkar mycket smidigare att använda faktiskt .


Jag är helnöjd med min telefon och jag skulle AVRÅDA från att köpa en iphone nu. Jag skulle kunnar argumentera i evigher om varför jag tycker att GSII är bättre än iphone men jag väljer att göra det med glimten i ögat ;) GSII är det värsta som finns i telefonväg för tillfället och om du ens överväger iphone vänta tills femman kommer i höst (för det är väl då den ska komma?).
Postad bild

#1605

Postad 12 juni 2011 - 10:43

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Postad bild

#1606

Postad 12 juni 2011 - 13:01

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
hehe ;)
vänta till höst orkar jag nog inte men jag får se. det som är lite tråkigt md iphone är att det inte händer så mycket mellan dom olika modellerna, bara små förändringar.

är det fortfarande problem med att batteriet tar slut orimligt fort på samsungen? eller har det kommit någon uppdatering som har fixat det?
avskyr dålig batteritid på telefoner

#1607

Postad 12 juni 2011 - 13:25

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

hehe ;)
vänta till höst orkar jag nog inte men jag får se. det som är lite tråkigt md iphone är att det inte händer så mycket mellan dom olika modellerna, bara små förändringar.

är det fortfarande problem med att batteriet tar slut orimligt fort på samsungen? eller har det kommit någon uppdatering som har fixat det?
avskyr dålig batteritid på telefoner



Det mesta i android är inte så knepigt, det handlar mest om att man ska lära sig hur det fungerar. Sen när det kommer till roota och flasha så blir det ju värre, men det är absolut inget nödvändigt, är man nöjd med sin telefon från början finns det absolut ingen anledning att krångla till det. Det har gått lite inflation i att man ska roota och visst det ger möjligheter, men det ger också möjligheter att krångla till det för sig.

Sen blir det ofta onödigt rörigt och tillkrånglat på forumen eftersom att alla har sin egen metod och sina appar (nackdel med öppenhet :) )

Det som är sgs2 största problem verkar vara kies. Man kan tydligen använda odin istället men jag vet inte om odin hittar samsungs uppdateringar av sig själv, moparman vet säkert.

#1608

Postad 12 juni 2011 - 13:47

Gervais
  • Gervais
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Ursäkta om någon redan besvarat denna fråga, men jag ska lämna in min S2 för garantiservice (om inte DOA-tiden är 14+ dagar vilket jag betvivlar :)), jag har en grön tint på min skärm som min kompis med samma telefon inte har. Jag undrar om den 3-brandade stock ROM:en finns tillgänglig någonstans? Vill ju såklart att den ska se omoddad ut när lämnar in den.. ;)

#1609

Postad 12 juni 2011 - 15:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Det som är sgs2 största problem verkar vara kies. Man kan tydligen använda odin istället men jag vet inte om odin hittar samsungs uppdateringar av sig själv, moparman vet säkert.



Man får kolla efter uppdateringar på xda..
Verkar också finnas här om man reggaer sig
http://www.samfirmware.com

Gervais
Här finns det du söker
XWKE1
XWKE1 Stock Kernel

Under 3g Sweden

http://forum.xda-dev...d.php?t=1113928

#1610

Postad 12 juni 2011 - 19:20

zhogun
  • zhogun
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Kan börja med att säga att jag gillar Android mycket bättre än iOS och hade i princip sålt min iphone 4 till en arbetskamrat för att dagen efter åka å hämta en SG2 på mediamarkt när jg fick chansen att låna en SG2 i 2h av en kompis för att jämföra med i4.
Satt med SG2 i vänstra handen och Iphonen i högra samtidigt och blev nästan chockad över hur mycket pisk Samsungen fick i allt, mitt enda orosmoment innan var bredden efter att ha ägt en HD2 men det var bara en sak den var bättre på,.. och det var operativsystemet.

Sjukt besviken på skärmen, alldeles för låg PPI ( känslig på det jag) Google Maps var det Samsungen fick mest pisk i iaf..

Tror jag köper en billig Motorola Defy istället bara för att kompletera med Android, den såg riktigt bra ut för det priset.

Jag är helnöjd med min telefon och jag skulle AVRÅDA från att köpa en iphone nu. Jag skulle kunnar argumentera i evigher om varför jag tycker att GSII är bättre än iphone men jag väljer att göra det med glimten i ögat :) GSII är det värsta som finns i telefonväg för tillfället och om du ens överväger iphone vänta tills femman kommer i höst (för det är väl då den ska komma?).
Postad bild



#1611

Postad 12 juni 2011 - 19:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jo det är lite trist..
Men å andra sidan har ju inte SGS2 en dvärgskärm.

Sen så tror jag många hakar upp sig på att ikoner och rader med valmöjligheter i tex inställningar tar sån plats och tror att det har med upplösningen att göra...
Det har de inte.

Däremot märks det lite när man surfar.

#1612

Postad 12 juni 2011 - 20:18

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
Vettefan vad som har hänt med min.
Flash i webläsaren laggar apa.
Den suger ur batteriet på något konstigt sätt. Laddat över natten, och nu på kvällen har jag 20% kvar. Några sms, något samtal, facebook.... har dragit ner ljusstyrkan.
Snabbikonerna längst ner på skärmen försvinner hela tiden, och måste starta om telefonen för att de skall komma fram. Kör ADW Launcher och Widgetlocker.

#1613

Postad 12 juni 2011 - 20:38

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Gått in och kollat på batteriförbrukning? Där ser du ju om det är nått ovanligt som drar ström.
Watchdog från market så kan du se om det är nått som använder cpu ovanligt mycket och döda den processen.

Känns spontant som att du har nån app som inte lirar som den ska.

#1614

Postad 12 juni 2011 - 22:13

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0

Gått in och kollat på batteriförbrukning? Där ser du ju om det är nått ovanligt som drar ström.
Watchdog från market så kan du se om det är nått som använder cpu ovanligt mycket och döda den processen.

Känns spontant som att du har nån app som inte lirar som den ska.


Android System 23%
Android OS 19%
Display 17%

Det är mina över 10%, inga program förutom Facebook på 7%.

Det som mest stör mig är ju det feta lagget på playkanalerna. Spelar ingen roll med uppkoppling, laggar ändå. Samt att ikonerna försvinner titt som tätt på startsidan. Något är galet, känns som en återställning el. dylikt kan vara värt.

#1615

Postad 13 juni 2011 - 12:47

Flecks
  • Flecks
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
En liten fundering, finns det ingen liten indikatior som visar när man fått sms osv? Lyckas inte hitta någon sådan inställning.

#1616

Postad 13 juni 2011 - 13:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Om du menar en liten lamp ea som blinkar så finns de ej

#1617

Postad 13 juni 2011 - 13:23

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Lätt kopiera dvd film på typ 4gb till någon mindre smidigare storlek och få bra bild till mobilen?

#1618

Postad 13 juni 2011 - 14:25

Flecks
  • Flecks
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Om du menar en liten lamp ea som blinkar så finns de ej


Okej, tackar.

#1619

Postad 13 juni 2011 - 14:36

Unregistered5f5e0b14
  • Unregistered5f5e0b14
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Du vet att du kan logga in på gmail på datorn och där redigera dina kontakter och att de sen syncas till mobilen automagiskt ?

Måste väl vara enklast...Sen sammafoga med facebook om du har lust


Hur tusan gör man för att "överföra" sina kontakter på simkortet/telefonen till googlekontot. Jag har letat som en galning i mobilen (Galaxy S1), jag har köpt en S2 och vill med den köra alla kontaktergrejer via google!

#1620

Postad 13 juni 2011 - 15:24

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Hur tusan gör man för att "överföra" sina kontakter på simkortet/telefonen till googlekontot. Jag har letat som en galning i mobilen (Galaxy S1), jag har köpt en S2 och vill med den köra alla kontaktergrejer via google!



Jag tycker det enklaste är att exportera telefonkontakterna till en *.cvs-fil flytta över den till datorn och sen välja importera i google kontakter i datorn, så pushas de till mobilen efter en stund och får man dubbletter så tar man bort dem som är lagrade som telefonkontakter.

#1621

Postad 13 juni 2011 - 15:32

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Flecks

Dock så finns det andra lösningar..
Ett program som gör att de tänds en ikon när du har missat samtal på låsskärmen.
Och så har en del pratat om ett program som tänder touchknapparna på olika sätt..

Inte lika bra som en lampa men.

Jag trode de skulle va värre men de går bra..
Tar ändå upp mobilen var 5:e minut hehe.


cowman81
Öppna kontakter.
Tryck på touchknappen längst ner i vänstra hörnet.
Tryck på import/export
Import från sim-kort

#1622

Postad 13 juni 2011 - 20:11

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Flecks

Dock så finns det andra lösningar..
Ett program som gör att de tänds en ikon när du har missat samtal på låsskärmen.
Och så har en del pratat om ett program som tänder touchknapparna på olika sätt..

Inte lika bra som en lampa men.

Det där med att tända touchknapparna låter ju riktigt bra! Har dock letat en stund utan resultat, det enda jag hittade var en sådan app för LG O 2X.
Nån som haft större lycka?

#1623

Postad 13 juni 2011 - 20:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Den här kanske funkar.
kostar några spänn å mobilen måste vara rootad men de kan de väl vara värt

https://market.andro...e=search_result

#1624

Postad 13 juni 2011 - 20:35

radx
  • radx
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Tänkte kolla om någon av er har haft samma problem som mig och kanske vet vad man kan prova.

Vi köpte 2st Samsung SGS 2 och 2st Plantronics Discovery 975 (Bluetooth headsets).
Jag fick ena uppsättning och den andra gick till min andra kollega.

Nu till kruxet.

Min kollega så funkar headsettet felfritt och inget hack eller strul. Men min telefon tenderar att hacka till o från och då är headsettet precis bredvid telefonen. Både telefonen och headsettet är fulladdat. Jag har för sakens skull provat mitt headset på kollegans SGS2 och de funkar helt som de ska, så de måste vara min mobil som är bäng.

Jag har provat ta bort min bluetooth parning och parat om enheterna men de gör ingen skillnad. Har ni något tips på vad man kan prova? Någon dold inställning eller nåt?

min privata MW600 funkar bättre dock inte heller felfritt hackar och har sig till o från också.

Redigerat av radx, 13 juni 2011 - 20:36.


#1625

Postad 14 juni 2011 - 07:10

Flecks
  • Flecks
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Sedär ja, det skulle ju vara ett alternativ. Har du koll på vad programmet heter?

Flecks

Dock så finns det andra lösningar..
Ett program som gör att de tänds en ikon när du har missat samtal på låsskärmen.
Och så har en del pratat om ett program som tänder touchknapparna på olika sätt..

Inte lika bra som en lampa men.

Jag trode de skulle va värre men de går bra..
Tar ändå upp mobilen var 5:e minut hehe.


cowman81
Öppna kontakter.
Tryck på touchknappen längst ner i vänstra hörnet.
Tryck på import/export
Import från sim-kort



#1626

Postad 14 juni 2011 - 07:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
NOLED
https://market.andro...e=search_result

Live Screen Notifier
För att kunna tända touchknapparna vid missa samtal
https://market.andro...e=search_result

#1627

Postad 14 juni 2011 - 08:50

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

NOLED
https://market.andro...e=search_result

Live Screen Notifier
För att kunna tända touchknapparna vid missa samtal
https://market.andro...e=search_result


Live Screen notifier behövde inte en rootat telefon (Needn't be rooted) men jag lyckas dock inte få den att bara tända knapparna utan även skärmen tänds. Har mailat utvecklaren så vi får se vad han svarar.

#1628

Postad 14 juni 2011 - 09:37

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Live Screen notifier behövde inte en rootat telefon (Needn't be rooted) men jag lyckas dock inte få den att bara tända knapparna utan även skärmen tänds. Har mailat utvecklaren så vi får se vad han svarar.


egentligen skulle det räcka med en larmsignal när man har ett missat samtal eller sms (vibrator skulle kunna gå också)
Det borde finnas sådant program (har ej sökt) annars så känns det som ett bra projekt om man skall börja utveckla för android.(det man sätter en loop som spelar en trudelutt under en tid tills man väckt skärmen).

#1629

Postad 14 juni 2011 - 10:44

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
Ska lägga in Handcent SMS, hur "avaktivera" jag standard sms programet så att jag inte får dubbla meddelande?

/Lennart

#1630

Postad 14 juni 2011 - 11:10

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Är det meningen att varje gång man vill surfa att man måste aktivera datanätverksläge? Eller ska man ha igång den hela tiden?

#1631

Postad 14 juni 2011 - 12:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Har på de jämt ..
Aldrig aktiverat nå

#1632

Postad 14 juni 2011 - 12:17

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Är det meningen att varje gång man vill surfa att man måste aktivera datanätverksläge? Eller ska man ha igång den hela tiden?


Jag har alltid data igång, men det beror ju på om du har data på ditt mobilabb, kan bli dyrt om du inte har det

#1633

Postad 14 juni 2011 - 13:48

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Jag har alltid data igång, men det beror ju på om du har data på ditt mobilabb, kan bli dyrt om du inte har det


Jo jag har det Tele2 mobilsurf. Men efter 1GB så går hastigheten ner. Så då är det nog bättre att ha den avaktiverad om inte jag använder den.

#1634

Postad 14 juni 2011 - 13:55

tazzi
  • tazzi
  • Forumräv

  • 512 inlägg
  • 0
har ett problem :/

mitt blåtandsheadset soe mw600 funkerar endast i samtal och röstkommandon tillsammans med s2an, alltså inte för medialjud, tex telefonens musik,video och spotify. någon som har samma problem eller är det en bugg som det inte finns en lösning på?

tacksam för hjälp

#1635

Postad 14 juni 2011 - 14:53

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jo jag har det Tele2 mobilsurf. Men efter 1GB så går hastigheten ner. Så då är det nog bättre att ha den avaktiverad om inte jag använder den.


1Gb klarar man sig ganska långt på om man inte streamar musik och video och kör wifi hemma så man uppdaterar appz och sånt där. Jag har 100Mb/vecka och det brukar räcka för nån timmes surfning om dagen och sync av mail, väder mm.

#1636

Postad 14 juni 2011 - 15:17

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

1Gb klarar man sig ganska långt på om man inte streamar musik och video och kör wifi hemma så man uppdaterar appz och sånt där. Jag har 100Mb/vecka och det brukar räcka för nån timmes surfning om dagen och sync av mail, väder mm.


Men drar inte det mer batteri att ha datanätverksläge igång hela tiden?

#1637

Postad 14 juni 2011 - 15:35

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
Mer, hur spelar man upp film mm. Dvs. vilket program använder man eller är det bara att öppna respektive fil med filhanteraren? Klarar den video.ts, dvs. "vanlig DVD"

/Lennart

#1638

Postad 14 juni 2011 - 17:49

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

har ett problem :/

mitt blåtandsheadset soe mw600 funkerar endast i samtal och röstkommandon tillsammans med s2an, alltså inte för medialjud, tex telefonens musik,video och spotify. någon som har samma problem eller är det en bugg som det inte finns en lösning på?

tacksam för hjälp

Håll inne play på mw600 och kolla så att den står på telefonen och inte dator eller radio.
Har hänt mig några ggr.

#1639

Postad 14 juni 2011 - 18:27

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Jag fick hem min mhl adapter idag. Jag är konfunderad. Spelar inte mobilen in i upplösningen 1080p?

Jag har en full hd plasma skärm (Panasonic PZ 800), och den visar att klippen som är inspelade med min Galaxy S2 är i upplösningen 1080i!!

Eller är det kanske adaptern som konverterar signalen från 1080P till 1080i?

#1640

Postad 14 juni 2011 - 21:06

Havsgetingen
  • Havsgetingen
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man spelar in samtal? Måste man ladda ner app och i såna fall vilken?

#1641

Postad 14 juni 2011 - 22:03

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag fick hem min mhl adapter idag. Jag är konfunderad. Spelar inte mobilen in i upplösningen 1080p?

Jag har en full hd plasma skärm (Panasonic PZ 800), och den visar att klippen som är inspelade med min Galaxy S2 är i upplösningen 1080i!!

Eller är det kanske adaptern som konverterar signalen från 1080P till 1080i?



Tror absolut inte att adaptern skulle göra något sådant, skulle krävas en del elektronik för det, troligast att den bara spelar in i 1080i om det inte är en inställning, borde vara en enkel sak att kolla om det tex har med mhl-gränssnittet att göra, slit över filmen till en dator och prova spela upp den därfifrån i tex pdvd så kan du få info om filen.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 14 juni 2011 - 22:06.


#1642

Postad 15 juni 2011 - 00:27

Ruotria
  • Ruotria
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Sådär ja, då blev man en ägare till en första smartphone och en Samsung galaxy s2.
Känns som det är lika bra man vänjer sig vid det bästa direkt.
Efter att ha laddat batteriet ca 18 timmar började jag använda det och hade W-lan igång nästan hela tiden. Kollade lite youtube klipp och hade igång lite spel och maps. Var inne på default webb läsaren rätt mycket också.

Men efter 11 h 47 min tog batteriet slut. Har ingen direkt åsikt om det är mycket eller inte men det var iallafall vad den höll efter första laddningen. Är ju en mini dator så tycker väl det är ändå rätt ok med tanke på vad den används till. Jag starta telefonen och fixa gmail via wlan på telefonen ska tilläggas.

Har dock en lite fråga, men min gamla icke smartphone mobil, kunde jag föra över musik och liknande från dator via bluetooth. Men när jag försöker göra samma sak med S2 så får jag fram att det inte stöds. Funkar med alla sorters telefoner och det är bara smartphone jag inte provat med. Så S2 är första telefonen smartphonen jag provar med och det funkar ej.

Är det så att det behövs en app till det?


Edit: Glömde skriva att när jag kollar på batter usage så kan jag se kruvan gått upp en eller två procenenheter vid något tillfälle. Precis som om den ladda batteriet utan att ha något laddare kopplat till sig :)

Redigerat av Ruotria, 15 juni 2011 - 00:34.


#1643

Postad 15 juni 2011 - 07:12

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Hur är det med GPS. Måste man ha igång surf-funktionen? Kan man inte använda den som alla andra vanlig bil-navigatorer, dessa fungerar ju utan internet och abonnemang.

Eller måste man köpa en app för detta ändamål?

#1644

Postad 15 juni 2011 - 09:52

Viggen69
  • Viggen69
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Har dock en lite fråga, men min gamla icke smartphone mobil, kunde jag föra över musik och liknande från dator via bluetooth. Men när jag försöker göra samma sak med S2 så får jag fram att det inte stöds. Funkar med alla sorters telefoner och det är bara smartphone jag inte provat med. Så S2 är första telefonen smartphonen jag provar med och det funkar ej.

Är det så att det behövs en app till det?


Jag undrade samma sak lite tidigare i tråden och har inte löst problemet än.

#1645

Postad 15 juni 2011 - 09:59

Viggen69
  • Viggen69
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Hur är det med GPS. Måste man ha igång surf-funktionen? Kan man inte använda den som alla andra vanlig bil-navigatorer, dessa fungerar ju utan internet och abonnemang.

Eller måste man köpa en app för detta ändamål?


Man kan (såvitt jag vet) inte förladda alla kartor, utan de hämtas online vid behov, Det verkar dock finnas en cache som sparar lite i alla fall.

#1646

Postad 15 juni 2011 - 11:01

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Hur är det med GPS. Måste man ha igång surf-funktionen? Kan man inte använda den som alla andra vanlig bil-navigatorer, dessa fungerar ju utan internet och abonnemang.

Eller måste man köpa en app för detta ändamål?


Om du vill ha kartorna lagrade lokalt så blir det att köpa ett navigeringsprogram, tex copilot eller navigon mfl.

#1647

Postad 15 juni 2011 - 12:02

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
ok, tack.
copilot eller navigon finns var? Android market?

#1648

Postad 15 juni 2011 - 12:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

ok, tack.
copilot eller navigon finns var? Android market?


Japp, kostar ca 500 har jag för mig

#1649

Postad 15 juni 2011 - 14:44

Ruotria
  • Ruotria
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Hur är det med GPS. Måste man ha igång surf-funktionen? Kan man inte använda den som alla andra vanlig bil-navigatorer, dessa fungerar ju utan internet och abonnemang.

Eller måste man köpa en app för detta ändamål?


Om jag går in på maps t ex medan jag är uppkopplad så kan jag zomma in rätt nära på olika platser och på så sätt "låsa upp" den delen. När jag sedan inte är uppkopplad till internet så kan jag inte zomma in längre in än där jag varit med internet på. Men på Navigation som följer med så måste man vara uppkopplad verkar det som.


Jag undrade samma sak lite tidigare i tråden och har inte löst problemet än.


Har inte sett det isåfall men skriv gärna om du löser det, jag tänker göra samma sak. Lite förvånad att fler inte nämnt det. Känns som det är smidigare att skicka över filer än att gå via kabel.


Vill även tillägga att om jag knappt använder telefonen så verkar det gå åt ca 1 procenenhet per timme. Så Max antal timmar man kan ha den i standby tror jag ligger på runt 100 h då. Det är dock min egen teori och ingen fakta.

#1650

Postad 15 juni 2011 - 16:20

jimmy1976
  • jimmy1976
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
vilken webläsare använder ni?
tipsa gärna om ett bra blåtandsheadset alt. trådbundna hörlurer



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.