Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gears of War 4 [PC/XB1]

233 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Gears of War 4 - Ultimate Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 8 (0) 499:-

#1

Postad 27 januari 2014 - 15:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Äntligen kan vi börja se fram emot nya multiplayermatcher :)

http://news.xbox.com...os-gears-of-war

Blir intressant att se här alltså, Black Tusk Studios är helt oprövade av vad jag förstått. Det är ett all star team för shooters som MS satsar på där de tagit in en person som hade en ledarroll i Gears från Epic. Kanske tillkommer flera.

Så detta är ett av de typ fem team som de satsar sin miljard i förstapartysutveckling på antar jag. Gött att Gears får en bra budget och antagligen kommer det vara ett av MS flaggskepp för Xbox One.

De ska säga mer om detta under året.. E3?

#2

Postad 27 januari 2014 - 21:46

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Yes!! Det där ser vi fram emot Zoiler. :) Nästa Gears våren 2015 kanske?

Redigerat av SejLax, 27 januari 2014 - 21:48.


#3

Postad 27 januari 2014 - 23:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
De skulle väl släppa Halo till vintern 2014 antar jag, så kanske vintern 2015? Dunno, men tror inte de vill släppa dem för tätt inpå varandra.

Unreal Engine 4 kommer att bli fett. Motorsåga sönder någon med allt blod och lemmar som flyger iväg, nu så realistiskt att du känner blodsmaken i munnen :P .

Jag skulle tro att de kanske kommer lägga in en del förstörbar geometri, det hade med i techdemot till första Gears, men i slutändan var inte 360 kraftfull nog. Det hade varit kul att kunna använda banan till sin fördel.

I övrigt tycker jag inte de ska ändra särskilt mycket. Judgment var ett test, det gick inte väl hem. Det hade några bra idéer, jag personligen gillade i slutändan att bara ha ett main weapon. Man kunde ju använda retro lancern, döda någon och sedan plocka upp dennes gnasher (som 95 % kör med). Väldigt effektivt sätt att lura motståndaren att tro att man inte är bra i närstrid, och sedan rulla/växla till gnashern när de kommer nära.

Så det var en bra sak, gick väl dock inte hem hos majoriteten. Det mesta övriga klagade på annars var väl:
  • Inga locusts i MP (vilket är skitdåligt)
  • På tok för få kartor, sämre kartor, samt att de inte var symmetriska vilket är uselt eftersom det tar bort hela grejen med att kämpa för supervapnen inledningsvis
  • Detta j-vla separerande av spelbasen via all dlc som laddas ner och alla olika lägen
  • Skins/karaktärer som kostar irl-pengar och inte kan låsas upp i spelet
  • Olika höjdnivåer (bra eller dåligt? Vet ej, hade inga större problem med det)


De behöver bara göra ett Gears 3 som går back to basics genom att fixa det ovan och lägga in nextgengrejer som ny fysik och vad annat de nu kan hitta på, kanske fler raser.
  • En j-vla massa banor ska in, gör om de BRA klassiska banorna och kör på med nya.
  • Alla kommer äntligen ha dedikerade servrar, ingen mer host quit. SKITBRA.
  • Fixa så all DLC är gratis. Ja det kostar för MS, men de delar inte upp spelarna och det kommer göra att alla som gillar spelet behåller det och fortsätter spela. Behåll gärna microtransactions för de som vill köpa skins/karaktärer så de får in pengar på det sättet, men gör det också möjligt att låsa upp i spelet.
  • Massiv grafik förstås, gör det till det snyggaste Xbox One-spelet för att locka in köpare. Folk gillar uppenbarligen grafik över allt annat.

Mer behöver de inte göra, gör de så här så är Gears återigen en serie att räkna med försäljningsmässigt och jag är nöjd :)

Redigerat av Zoiler, 27 januari 2014 - 23:59.


#4

Postad 28 januari 2014 - 00:35

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Äntligen cloud baserad MP för Gears. Kanske man hade kunnat börja spela det. :)

#5

Postad 28 januari 2014 - 11:37

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Detta är iaf riktigt bra nyheter för oss Gears-fans, att det iaf kommer exklusivt borgar för hög kvalité förhoppningsvis.

Men som du säger Zoiler, ett Gears 3 2.0 hade varit trevligt. Behöver inte vara så nytänkande som Judgment försökte vara. Dock ändrade dom i det spelet så man alltid hade gnasher ändå :)

#6

Postad 28 januari 2014 - 18:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Dock ändrade dom i det spelet så man alltid hade gnasher ändå :)

Jo, de patchade ju in det när alla hade stuckit redan =P

#7

Postad 29 januari 2014 - 19:39

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Postad bild

Känns som det kan dröja detta?



#8

Postad 29 januari 2014 - 21:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Slutet av 2015 så har de fått 2 år på sig som sagt, känns inte helt orimligt iaf när motorn redan är klar.

Halo vintern 2014 är väl småtroligt även om vi inte vet mycket om det. Troligtvis har de jobbat på det sedan Halo 4 släpptes.

#9

Postad 16 augusti 2014 - 13:39

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Reveal i November? Nytt Gears eller en kanske en remastered collection likt Halo MCC?
http://www.hardcoreg...november/99036/

EDIT:
Hackarnas fel! LOL
http://www.nerdacy.c...ts-were-hacked/

Redigerat av Zerox_no1, 16 augusti 2014 - 13:50.


#10

Postad 17 oktober 2014 - 17:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Holy... det verkar vara en Gears collection på gång till Xbox One.

Postad bild

Det vore dumt att inte göra det. Nu sa han sedan att tweeten var ett misstag förvisso men om det är sant och är i samma stil som Halo MCC så är det löjligt bra. Gears of War 3 MP med dedikerade servrar, ett nytt aktivt community, 60 FPS, och ALLA kartor. Fasen vad jag skulle spela sönder det.

#11

Postad 17 oktober 2014 - 17:06

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Holy... det verkar vara en Gears collection på gång till Xbox One.

Postad bild

Det vore dumt att inte göra det. Nu sa han sedan att tweeten var ett misstag förvisso men om det är sant och är i samma stil som Halo MCC så är det löjligt bra. Gears of War 3 MP med dedikerade servrar, ett nytt aktivt community, 60 FPS, och ALLA kartor. Fasen vad jag skulle spela sönder det.


Jag skulle SÅGA sönder DIG! :P

#12

Postad 17 oktober 2014 - 17:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
detta kommer förmodligen fixa tillbaka ett par gamla gamers som inte köpt X1 än, kul!
Hade dock hellre sett ett nytt spel men detta skulle ändå vara 100% givet i samlingen. Halo kan gräva ner sig djupt :D

#13

Postad 17 oktober 2014 - 17:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Hade dock hellre sett ett nytt spel men detta skulle ändå vara 100% givet i samlingen.

Ja men det är ju redan bekräftat :)

Jag skulle SÅGA sönder DIG! :P

Finns ingen friendly fire ;)

#14

Postad 17 oktober 2014 - 18:03

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Bara första gears som va bra online. resten är lite sådär... mer noobigt nu... tyvärr....

#15

Postad 17 oktober 2014 - 18:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
På vilket sätt?

Menar, du är ju i en minoritet, de flesta anser att trean är den bästa.

Redigerat av Zoiler, 17 oktober 2014 - 18:06.


#16

Postad 17 oktober 2014 - 18:13

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Förstår inte hur man kan föredra något annat än 3:an onlinemässigt. Var väl nästan helt fritt från buggar, glitchar och fuskare vad jag minns? 1:an kommer dock alltid vara speciellt för min del då det var första spelet jag spelade på 360 och fick mig helt att tappa hakan.

#17

Postad 17 oktober 2014 - 18:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Enda problemet var hostadvantage men det fanns ju i allt. I övrigt var det perfekt balanserat, gick att döda med alla vapen.

#18

Postad 17 oktober 2014 - 18:55

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Enda problemet var hostadvantage men det fanns ju i allt. I övrigt var det perfekt balanserat, gick att döda med alla vapen.


Hade inte 3:an dedikerade servers?

#19

Postad 17 oktober 2014 - 19:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Man fick det om man köpte säsongspass, men det gjorde inte jag till en början. Det är ju något som borde varit standard för alla, tror det stod på paketet också.

Men visst det fanns ju om man köpte :)

#20

Postad 17 oktober 2014 - 19:27

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Man fick det om man köpte säsongspass, men det gjorde inte jag till en början. Det är ju något som borde varit standard för alla, tror det stod på paketet också.

Men visst det fanns ju om man köpte :)


Haha ja det hade jag fan glömt att det fungerade så.

#21

Postad 17 oktober 2014 - 20:39

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Fast var inte hostadvantagen grymt mycket "värre" i ettan? Känns som att man ibland sköt med hagelbössan mot väggen och att det tog evigheter innan man såg avtrycken. Just den delen var inte lika illa i trean. Dessutom hade man inte riktigt samma fördel av det om man inte hela tiden sökte upp duels dvs...

Gears3... saknar det :)

#22

Postad 18 oktober 2014 - 09:28

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0

Förstår inte hur man kan föredra något annat än 3:an onlinemässigt. Var väl nästan helt fritt från buggar, glitchar och fuskare vad jag minns? 1:an kommer dock alltid vara speciellt för min del då det var första spelet jag spelade på 360 och fick mig helt att tappa hakan.

Samma här. Första spelet till 360 och det var så j*vla bra! Spelade online sjukt mycket.

Fast var inte hostadvantagen grymt mycket "värre" i ettan? Känns som att man ibland sköt med hagelbössan mot väggen och att det tog evigheter innan man såg avtrycken. Just den delen var inte lika illa i trean. Dessutom hade man inte riktigt samma fördel av det om man inte hela tiden sökte upp duels dvs...

Gears3... saknar det :)

Jo det var sjukt laggigt i ettan, för alla utom host! Så det var enorm skillnad om man var host. Sen var det nog ännu värre pga att det var dåligt med europeiska spelare, när jag spelade iaf. Spelade mest med amerikaner och dom hade stor fördel mot mig. Men ändå spelade jag massor online! Man fick provskjuta i väggen för att kolla fördröjningen och sen fick man kompensera genom att sikta lite framför fienden. Sjukt när man tänker på det nu men så var det och det var ändå sjukt kul.

Redigerat av SejLax, 18 oktober 2014 - 09:31.


#23

Postad 14 maj 2015 - 08:13

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Här är en video ifrån Gears of War remaster betan. Jag blev mäktigt sugen på att såga sönder något. Tråkigt att jag kommer missa detta.
Oj, glömde länken,

http://www.allgamesb...ootage.html?m=1

#24

Postad 14 maj 2015 - 12:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag menar, stor skillnad mot originalet men jag hade hellre sett Gears 3 eller varför inte alla spelen i en förpackning.

 

i3xNxRke2h5Wz.png

 

iV1GrAZUHXzWo.png


Redigerat av Zoiler, 14 maj 2015 - 12:35.


#25

Postad 14 maj 2015 - 12:42

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Jag menar, stor skillnad mot originalet men jag hade hellre sett Gears 3 eller varför inte alla spelen i en förpackning.

i3xNxRke2h5Wz.png

iV1GrAZUHXzWo.png


Tyckte SP-delen var roligast i 1:an men som det är nu är man ju mest ute efter MP och förhoppningsvis blir det lika bra som 3:an. Hade dock helst sett 3:ans banor för onlinedelen, där fanns väl ändå ett par remastrade banor från 1:an om jag inte minns fel.

#26

Postad 14 maj 2015 - 13:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag spelade inte ens ettan online, inte kul att alla andra får ett försprång. Layouten på treans banor kan jag rabbla upp i sömnen.



#27

Postad 14 maj 2015 - 13:30

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Skönt att se en remaster som får lite kärlek, inte bara de standard högre upplösning och framerate.

#28

Postad 14 maj 2015 - 20:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Over the past couple of days, testers for a company called VMC Games have been leaking out videos from their current build, the upcoming (unannounced) Gears of War remake for Xbox One. Both VMC and Microsoft are not pleased, and today, they came down hard, telling testers in an e-mail that the leakers have been not only banned from VMC’s program, but will lose access to their Xbox Ones entirely for a period of time to be determined by Microsoft in the future.

 

Helt rätt.



#29

Postad 15 maj 2015 - 15:44

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Jag spelade inte ens ettan online, inte kul att alla andra får ett försprång. Layouten på treans banor kan jag rabbla upp i sömnen.


Nästan alla banorna från 1:an har dykt upp i senare spel. Finns ju ett par dock som man kan vara utan.

#30

Postad 15 maj 2015 - 15:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Men jag tycker det är synd om det nu bara är ettan.

 

Tänk dig själv en remaster med ALLA kartorna i 60 FPS och dedikerade servrar. Det är vad de BORDE göra om de vore godhjärtade och humana.



#31

Postad 15 maj 2015 - 15:55

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Men jag tycker det är synd om det nu bara är ettan.

Tänk dig själv en remaster med ALLA kartorna i 60 FPS och dedikerade servrar. Det är vad de BORDE göra om de vore godhjärtade och humana.


Ja det hade väl varit det ultimata. Allt från 2:an klarar jag mig dock utan :D hatar det spelet

#32

Postad 15 maj 2015 - 15:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Inte spelat det heller, bara singleplayer fram till trean. Var det så kasst alltså?

 

Tja, egentligen vill jag bara ha trean med alla DLC-kartor =P



#33

Postad 15 maj 2015 - 16:10

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Tvåan va ganska kass mp. Så de kommer eventuellt bara bli ettan de gör om? Härligt, vilket lir de va på mp

#34

Postad 18 maj 2015 - 08:20

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Ettans multiplayer hade rejäla problem men jag har ända starkast minnen av just ettan. Spelade så jäääkla mycket gears 1 multiplayer. Good times.

Blir spännande att se hur de balanserar det i den nya versionen. I ettan var det 95% gnasher som gällde. Den var mycket kraftigare än vad den är i de senare spelen. Och det fanns ju inte lika många olika vapen som nu.
Går dom tillbaka till den gamla stilen eller bakar dom in det nya? Jag vet att det var ett j*vla liv i Epics gearsforum när de gjorde gnashern sämre och sämrefrån Gears 2 och framåt. Det finns säkert en hel hög med gamla fans som gärna skulle gå tillbaka till den gamla stilen. Samtidigt så är nog dessa spelare en kraftig minoritet.

Redigerat av SejLax, 18 maj 2015 - 08:20.


#35

Postad 18 maj 2015 - 09:03

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Ettans multiplayer hade rejäla problem men jag har ända starkast minnen av just ettan. Spelade så jäääkla mycket gears 1 multiplayer. Good times.

Blir spännande att se hur de balanserar det i den nya versionen. I ettan var det 95% gnasher som gällde. Den var mycket kraftigare än vad den är i de senare spelen. Och det fanns ju inte lika många olika vapen som nu.
Går dom tillbaka till den gamla stilen eller bakar dom in det nya? Jag vet att det var ett j*vla liv i Epics gearsforum när de gjorde gnashern sämre och sämrefrån Gears 2 och framåt. Det finns säkert en hel hög med gamla fans som gärna skulle gå tillbaka till den gamla stilen. Samtidigt så är nog dessa spelare en kraftig minoritet.


Haha ja det var ju just hagelduellerna från 1:an man har mest minnen från, kanske också det som var roligast. Blev väldigt snabb spelstil pga alla närkamper som blev jämt. Så stod det ALLTID en feg sniper och "downade" en med active reload som det var på den tiden.
Sen kom problemet med alla glitchar folk gillade att nyttja, roadie run med motorsåg osv...

I tvåan hade dom förstört haglet helt, hitboxen var horribel och tempot var nerskruvat i botten. Kändes som man gick i sirap i jämförelse.

Trean känns ändå bäst balanserat hittills helt klart. Hyfsat snabbt tempo med bra tryck i gnashern :)

#36

Postad 18 maj 2015 - 12:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Senaste Gears fick man bara välja ett vapen, om man då körde med retron men hade lyckats döda någon och tagit en shotgun så lurades väldigt många gnashern4bs att rusha en medans man sköt dem med retron för att de trodde att det var det enda man hade. Så fort de kom nära så bytte jag till gnasher och vann enkelt duellen.

 

Om det nästan enbart är gnashers i ettan så kan man väl förvänta sig massa slumpmässigt rushande och inte lika mycket taktik/variation.



#37

Postad 18 maj 2015 - 13:47

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Håller helt med, shotgun va de som va så jäkla roligt när man lirade ettan. Goa dueller man hade där. inte alls samma som i tvåan och trean, kanske därför de va sämre enligt mitt tycke.

 

Om man spelade seriöst på gow 1 som jag gjorde så är det en hel del taktik. gow2 samt trean kan man bara stå med sin lancer och döda vem som, inte så skillat...

 

Men vi får se med detta, hoppas det blir som ettan! :)



#38

Postad 18 maj 2015 - 14:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

trean kan man bara stå med sin lancer och döda vem som, inte så skillat...

Här har du lite statistik från verkligheten.

 

http://www.youtube.com/watch?v=wta5Icmc9so

 

Gears 2 där du säger att man bara kan stå och lattja med lancern = gnasherkills 10:1 mot lancern. Gnasher dödar mest i trean också. T o m SOS dödar mer än lancern, många noobs som rushade fram och pangade på med den räckvidden. Shotgun är det klart mest använda vapnet och det som dödar mest i tvåan och trean.

 

Retron använder ju nästan ingen eftersom den förstås är svårast att hantera med sin recoil, ynka 8 % kills med retron i trean, trots det mitt favvovapen, bonusvapnen ej inräknat.

 

Det finns de som är bra med enbart gnasher också, särskilt de som vet hur man väggstudsar, men jag menar att det är så många som gillar att använda den men inte kan, för de tycker det är roligare att använda något som dödar nästan på en träff och så blir det ju massa blodsplatter som folk tycker är häftigt.

 

Retro var det väldigt få som använde för där behöver man skjuta längre innan man dödar, samt att de flesta inte kan kontrollera recoilen, svårare att spela med. Jag mötte sällan några bra retrospelare, sällan några som ens mainade den. Folk gillade att göra självmord genom att rusha med svärdet iofs.

 

Om du nu verkligen anser att det inte krävs någon skill att spela med lancern (som för övrigt är det sämsta vapnet imo) så kan du inte ha spelat särskilt seriöst som du påstår. Alla vapen, t o m boomshot, kräver skill att bemästra, för det är så mycket mer än att bara stå och skjuta, men vissa vapen gillas mer och används således mer även fast de som använder det inte alltid kan. Shotgun är det mest populära vapnet och således flest nybörjare som kommer använda det = massa som rushar.



#39

Postad 18 maj 2015 - 19:28

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Senaste Gears fick man bara välja ett vapen, om man då körde med retron men hade lyckats döda någon och tagit en shotgun så lurades väldigt många gnashern4bs att rusha en medans man sköt dem med retron för att de trodde att det var det enda man hade. Så fort de kom nära så bytte jag till gnasher och vann enkelt duellen.

 

Om det nästan enbart är gnashers i ettan så kan man väl förvänta sig massa slumpmässigt rushande och inte lika mycket taktik/variation.

 

Det var lika mycket taktik i 1:an, allt handlade ju oftast (precis som uppföljarna) om att försöka få tag på power weapons och då behövde man samarbeta. Visste man att det fanns en duktig sniper i laget så var ju fokus på att låta hen plocka den samtidigt som man störde andra lagets sniper så gott man kunde. Att få t.ex Boomshot kunde ju helt vara avgörande för matchen. Banorna var i regel mycket mindre och tightare så det var rätt naturligt att det blev mycket gnasherdueller här och var. Lancern var dessutom relativt värdelös om man inte stod flera stycken och malde samtidigt. En annan stor skillnad var att man spelade antingen Warzone eller Execution vilket innebar ETT liv så man fick ju tänka efter lite innan man bara sprang in som nån slags rambo. Det var dock fantastiskt kul att chocka motståndarna med en 4 pers gnasherrush emellanåt :)

 

Blir ju intressant om dom gått back to basics eller tagit vapnen från 3:an och gjort något av det.

 

F.ö ändrade dom inte i 3:an så man hela tiden startade med två vapen sen?



#40

Postad 18 maj 2015 - 20:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det var lika mycket taktik i 1:an

Jag förstår ju att man behövde spela lagspel och ha taktik och att grundidén att gå efter supervapnen var likadant, men det kan ju inte ha varit LIKA taktiskt med färre vapen, mindre ytor och sämre vapenbalansering. Det ger ju färre variabler att ta hänsyn till.

 

Jag kollade på lite matcher nu för att se hur det var och som du säger var lancern föga effektiv. Nu förstår jag varför vissa tyckte den blev OP i tvåan/trean, de är ju vana att kunna springa/rulla rakt igenom skottelden och döda med gnasher. Lägg till stopping power till det och man förstår varför de blev putta över att den faktiskt blev funktionell, även om den i mitt tycke fortfarande var det sämsta vapnet, mest för att retron ändå var bättre och hade samma funktion. Motorsågskills var kul dock.

 

Men balanseringen i trean är perfekt, alla vapen är fullgoda alternativ, men det krävs träning för att bli bra med dem. Jag kunde spela med nästan alla vapen, t o m hammerburst var ju effektiv och revolvern var kul att få headshots med, som knappt någon använde. Sedan bättre banor uppenbarligen eftersom de inte var så små, ju större ytor desto mer rum för andra taktiker. Bättre nätkod, ingen host advantage (om man köpte säsongspasset).

 

Vad menade du förresten med active reload? Det fanns ju i trean också eller var det annorlunda mot ettan?

 

 

F.ö ändrade dom inte i 3:an så man hela tiden startade med två vapen sen?

 

Man startade med två från början i trean, det var Judgment jag pratade om, det senaste. De ändrade det sedan för att folk klagade.

 

Judgment var grymt enligt mig, många roliga nya vapen. Men de klantade sig med asymmetriska kartor.... big nono. Nivåskillnader kan de också behålla för sig själva.



#41

Postad 19 maj 2015 - 04:27

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

I ettan kunde man bli downed av ett enda sniperskott (oavsett vart det träffade) om det var active reload vilket var ganska irriterande eftersom vissa bara gjorde en ny active reload och väntade tills man klev upp och gjorde om samma sak igen. Tre ggr sen är man ju död. 

 

Motorsågen var också mycket mer effektiv i första spelet, man sögs in i den löjligt enkelt.

 

Men som du säger, vapenbalanseringen och dedikerade servers samt avsaknaden av massa buggar gjorde 3:an till det klart bättre spelet overall.

 

Just det ja, det var Judgment...ganska kul spel men att kunna hoppa ner från tak osv var en fet miss och värdelöst.



#42

Postad 19 maj 2015 - 08:08

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

De roliga va ju i ettan man kunde bara köra shotgun,oftast. Spelade inte tvåan och trean så mycket men tröttnade ganska snabbt då shogunen va sämre och Wall Bounce fungerade inte lika effektivt som i ettan. Man fastnar ju i väggen..

 

Enligt mitt tycke iaf så är första spelet mp helt klar bästa, bästa kartorna också. Sen vissa host på gow 1 va inte så kul o möta om han va bra.

 

Hoppas de jämnar ut de lite mer nu med remasterd. Ska bli kul iaf!

 

Spelade bara seriöst på ettan, klart man använde lancern mycket då för att slowa motståndarden men i tvåan och trean blev de för mycket....



#43

Postad 19 maj 2015 - 12:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Just det ja, det var Judgment...ganska kul spel men att kunna hoppa ner från tak osv var en fet miss och värdelöst.

Tog de inte bort downs och executions också? Samt ingen Locust. Många dåliga beslut som sänkte det spelet i allmänhetens ögon, det var ett experiment för att försöka bli mer som CoD.

 

I ettan kunde man bli downed av ett enda sniperskott (oavsett vart det träffade) om det var active reload vilket var ganska irriterande eftersom vissa bara gjorde en ny active reload och väntade tills man klev upp och gjorde om samma sak igen. Tre ggr sen är man ju död.

 

Haha, låter väldigt obalanserat. Sköna med snipern i trean är ju att de måste sätta huvudet för att döda direkt, så om man rör sig bra så kan man komma närmare.



#44

Postad 19 maj 2015 - 13:44

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Ja, snipern var lite lätt obalanserad i början även om den krävde sin man att bemästra. Det ändrades dock vid en senare update vill jag minnas. Även stopping power blev väl introducerat ungefär då också.

#45

Postad 19 maj 2015 - 14:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Kom det i ettan? Står här att det kom till tvåan.

 

Stopping Power is the term used by game developer Epic Games to describe the "stopping" effect of bullets on enemies featured in Gears of War 2. Stopping Power is present in all of the weapons in the Gears of War 2, whether or not they fire bullets, explosives, etc.

The idea of Stopping Power was inspired by a popular tactic in Gears of War, which consisted of rushing up to an enemy with a Gnasher Shotgun, doing a combat roll, and then firing into the enemy at point-blank range. Multiplayer games usually degenerated into matches of such tactics, as players abandoned the use of cover and ranged weapons in favor of shotguns. Stopping Power was developed by Epic Games to prevent the use of this tactic in Gears of War 2, as now players attempting to use this tactic will be slowed down and killed before coming into shotgun range.

 

 

Bekräftar även hur jag såg matcherna på YT, shotgun och man rullar fram och skjuter eftersom det inte finns någon stopping power i lancern. Det blir ju då mer taktik när man har effektiva mellandistansvapen man måste anpassa sig till.



#46

Postad 19 maj 2015 - 14:57

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Ja de fanns inte på ettan dock om man rushade så blev man downd ganska snabbt med lancer. Ska bli kul o lira gow igen, flera år sen sist

#47

Postad 19 maj 2015 - 15:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja de fanns inte på ettan dock om man rushade så blev man downd ganska snabbt med lancer.

Om du rushade från 20 meter i en rak linje tror jag säkert men de införde ju stopping power just för att det var för mycket gnasher rushing. Jag är iofs van vid Gears 3 men av de klipp jag såg av ettan gjorde lancern knappt någon skada i jämförelse.

 

Om man nu gick ned tillräckligt snabbt och effektivt med lancern så vore det ingen mening med att införa stopping power. Var jag än kollar säger folk att spelet var gnasher rushing och det visar statistiken också.

 

So is multiplayer still rush with shotgun to win?

 

Ju mer jag läser desto tråkigare verkar det, jag hoppas att de mixar in treans gameplay och banor på något sätt, men det är väl önsketänkande.

 

 

Edit: Eller det går ganska snabbt 5:50 in här.

 

http://www.youtube.com/watch?v=VKmUbpVSuMs

 

 

Däremot 1:29 här så är den inte effektiv. Kanske är hur man träffar + lagg. Men rusha verkar ha varit en fungerande taktik iaf.

 

http://www.youtube.com/watch?v=TrIhYHiex28


Redigerat av Zoiler, 19 maj 2015 - 15:34.


#48

Postad 19 maj 2015 - 15:39

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Minns antagligen fel då, var helt säker på att det kom med nån update i första spelet.

Förmodligen lär dom ha med stopping power i remaken vilket inte gör det till samma rush fest. Däremot så hoppas jag att gnasher-dans ändå kommer vara i fokus som det var förr.
Var ju fantastiskt nervöst och spännande att sitta i skydd 10m från varandra, fixa fullt mag active reload och bjuda upp till dans :D

#49

Postad 19 maj 2015 - 16:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Fast jag såg banorna, de var rätt trånga som ni säger =/

 

Ska bli mycket intressant att se hur de väljer att göra på E3.



#50

Postad 19 maj 2015 - 17:24

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Just rushmomentet jag gillar. Duellerna med shotgunen, där sitter skillen. Detta försvann enligt mig på tvåan och trean.
Active realod, vilken panik man fick på folk som tömde magget och sen laddade med de för sen gå in i duell.vidrigt....
Banorna i ettan håller jag som de bästa. Tighta och snabba. Dåliga spelare hänger inte me då.
Lancer tar endå bra med skada i ettan, lagom. Jag själv ser inget problem med att ta ettan rakt av till x1. Dock fixa med den sjuka host advantage som fanns...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.