Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox Series X|S - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

2574 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#401

Postad 24 februari 2020 - 23:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Iofs då bara för Sony att erbjuda PS5 för $299.

En $200-diff mellan BOM och retail har de ju klarat förr. ;)

#402

Postad 24 februari 2020 - 23:29

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
All in liksom.
Jäkligt spännande nu, spesiellt efter det konstiga uttalandet från den föredetta ps5 ingenjörn som ifrågasätter xbox....

https://twitter.com/...3001053184?s=20

Redigerat av Demon Slayer, 24 februari 2020 - 23:32.


#403

Postad 25 februari 2020 - 01:23

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Personligen tror jag Sony inte trodde att MS skulle göra en såna kraftfull konsol som Series X och är nu lite tagna på sängen av dess prestanda. Skulle inte förvåna mig om PS5 ligger på runt 8-9 Tflops och att dom blir tvungen att släppa en Pro version ganska snart.

Verkar bekräftat med 12 Tflops.



#404

Postad 25 februari 2020 - 02:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Iofs då bara för Sony att erbjuda PS5 för $299.

En $200-diff mellan BOM och retail har de ju klarat förr. ;)

 

Om båda förlorar ungefär lika mycket kan ju MS sänka ännu mer. Ett absurt priskrig skulle inte Sony ha resurserna att vinna direkt.

 

Verkar bekräftat med 12 Tflops.

 

 

Verkar?

 

DF:

 

https://www.youtube....eature=emb_logo


Redigerat av Zoiler, 25 februari 2020 - 02:59.


#405

Postad 25 februari 2020 - 09:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
MS går starkt framåt, den prestandan i en konsol blir otroligt bra. Precis som min screenshot indikerar så börjar Sony kännas som gårdagens nyheter :)

Bifogad fil(er)



#406

Postad 25 februari 2020 - 10:13

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1
Sony känns som inga nyheter. Förutom Corona skräck.

Än så länge...så det är klokt av MS att passa på. Antar att de som alla andra väntade på Feb reveal. Så blev det inget, "hey Phil, slänger du ihop ett blogg-inlägg så det händer nått". :D

#407

Postad 25 februari 2020 - 10:46

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Ja, det är ju ca 9månader kvar tills dom finns i butik, man får ju inte slå på stora trumman för tidigt. Men vad kan MS ha kvar att visa upp? (Exakta klockfrekvenser och dylikt?)
Dom har ju redan sagt att series X är ett monster i prestanda 😋

Spel verkar det ju vara tunnt med från bådas sidor?

VR är väl uteslutet ifrån MS?

#408

Postad 25 februari 2020 - 11:33

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Vr är väl inte uteslutet. Ms är bra på tänka kortsiktigt så de kan nog hoppa på snabbt igen.

#409

Postad 25 februari 2020 - 11:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Men vad kan MS ha kvar att visa upp?

Spel verkar det ju vara tunnt med från bådas sidor?

 

MS kan ha secret sauce kvar att visa upp precis som Sony har sagt att de har. De släpper inte alla hemligheter så här tidigt. MS har fortfarande inte sagt något om två konsoler men det innebär inte att det är uteslutet.

 

Sen allt med tjänster etc, gamepass, live gold, UI:t. Vad kommer förändras och hur.

 

Phil har ju sagt att VR inte är något prio så det lär inte hända. Sen vet man inte vad de hittar på längre fram.

 

När det gäller spel så är det ju förmodligen runtomkring E3 som gäller.



#410

Postad 25 februari 2020 - 12:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det fanns ju en del läckor som hade hittat testdata som sa 12tflop för ms. Ökar risken att Sonys konsol bara har 9.2 nu? 😱

12tflop är ju 2080 super-styrka innan den nya arkitekturen är inräknad (utan att veta vad det sista innebär)!

Redigerat av Zartok, 25 februari 2020 - 12:31.


#411

Postad 25 februari 2020 - 12:58

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Jag tillhör dem som inte är låst vid ett viss märke. Gick från 360 till ps3 och slutligen ps4 dels pga priset och kraftigare konsoll denna generation.

Det som jag finner mest intressant för min del är inte vilket som har mest powah, utan då jag främst spelar fps är hur bad ping kommer hanteras.

Idag är det ju så, sitter nån med trampcykel och modem har de en fördel över oss fibernissar. Fortsätter de i samma anda de mindre intressant även om de pungar i 20tlflops

#412

Postad 25 februari 2020 - 15:07

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Har det vart någon mer info om den gamla kommentaren att "Lockhart is flat" ? Det kan betyda så mycket.....bärbar konsol? Tunn som fan konsol? Några ideer? Vad gör Nintendo om MS bara micedroppar en 4TF bärbar!



#413

Postad 25 februari 2020 - 15:11

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Jag tillhör dem som inte är låst vid ett viss märke. Gick från 360 till ps3 och slutligen ps4 dels pga priset och kraftigare konsoll denna generation.

Det som jag finner mest intressant för min del är inte vilket som har mest powah, utan då jag främst spelar fps är hur bad ping kommer hanteras.

Idag är det ju så, sitter nån med trampcykel och modem har de en fördel över oss fibernissar. Fortsätter de i samma anda de mindre intressant även om de pungar i 20tlflops


Kommer alltid vara nån form av kompensation tyvärr tror jag. Men beror ju på spel. Cod så delas väl man in i ping grupper? (Dvs den söker games inom samma range 30-50/50-80 osv Medans i serverbaserade spel så som bf, där jag kan välja själv att spela på usa med 300 i ping är det svårt att råda bot mot.

#414

Postad 25 februari 2020 - 15:24

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Har det vart någon mer info om den gamla kommentaren att "Lockhart is flat" ? Det kan betyda så mycket.....bärbar konsol? Tunn som fan konsol? Några ideer? Vad gör Nintendo om MS bara micedroppar en 4TF bärbar!


Hade varit riktigt cool, men är väl helt orimliga siffror. Kungarna på bärbart Nintendo har ju 1TF i sin Switch om jag minns rätt. Skulle nog bli mer släp-bart och kass batteritid, för att nå upp till 4TF

#415

Postad 25 februari 2020 - 15:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Kommer alltid vara nån form av kompensation tyvärr tror jag. Men beror ju på spel. Cod så delas väl man in i ping grupper? (Dvs den söker games inom samma range 30-50/50-80 osv Medans i serverbaserade spel så som bf, där jag kan välja själv att spela på usa med 300 i ping är det svårt att råda bot mot.

 

Gears of War så väljer man region sen får man (efter ett halvårs patcher) runt 20 ping i varje match.

 

Smash Bros, när motståndarna håller på att förlora kan de ibland dra ut nätkabeln för att det ska lagga. Men det laggar lika för båda oavsett anslutning så det blir ingen fördel till någon.

 

Känns inte som de är så intresserade av bärbar hårdvara, de tänker ju använda molnet för att skicka spelen till bärbart istället.



#416

Postad 25 februari 2020 - 15:53

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Gears of War så väljer man region sen får man (efter ett halvårs patcher) runt 20 ping i varje match.

Smash Bros, när motståndarna håller på att förlora kan de ibland dra ut nätkabeln för att det ska lagga. Men det laggar lika för båda oavsett anslutning så det blir ingen fördel till någon.

Känns inte som de är så intresserade av bärbar hårdvara, de tänker ju använda molnet för att skicka spelen till bärbart istället.

Smart och smart, men är väl bara typ Sverige och Finnland man har vettiga priser på mobildata, så nå vidare bärbart i t.ex Usa's landsbyggd blir de inte 😋 och wifi only känns som fail. Går ju inte buffra en videostream med oändligt antal outcomes, innan man ska comuta 😉

Update: fastnade i hårdvarutänket.
Prövat lokal streamning till mobilen, suger ju, kan ju såklart alltid bli bättre. Men inte tillräckligt bra för min typ av användande.

Redigerat av SKIBBE, 25 februari 2020 - 15:55.


#417

Postad 25 februari 2020 - 16:05

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Hade varit riktigt cool, men är väl helt orimliga siffror. Kungarna på bärbart Nintendo har ju 1TF i sin Switch om jag minns rätt. Skulle nog bli mer släp-bart och kass batteritid, för att nå upp till 4TF

Ja asså jag anar inte vad som är möjligt idag med dagens chip, jag tänkte mer på ideen och vad som kan menas med "flat". Har inte lyckats få ut den tanken ur huvvudet, men det kan ju betyda att den är flatare än Series X vilket inte ska så mycket till.



#418

Postad 25 februari 2020 - 17:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Prövat lokal streamning till mobilen, suger ju, kan ju såklart alltid bli bättre. Men inte tillräckligt bra för min typ av användande.

 

Men eftersom MS satsar på streaming till viss del så känns det ju inte så troligt att de vill komma med en bärbar modell, har aldrig gjort det tidigare heller. Det skulle vara en stor överraskning i så fall.

 

Nintendo hade nog inte svettats direkt. De hade utan problem vunnit på spelen precis som de gjorde när Sony försökte.

 

Men Internet är ju på väg att lanseras i rymden så vissa problem lär lösas längre fram. Det handlar bara om tid som med det mesta.



#419

Postad 25 februari 2020 - 17:14

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Kungarna på bärbart Nintendo har ju 1TF i sin Switch om jag minns rätt. 

0.4 resp 0.24 TF (Dockat/Portable)..

 

En 20 nm krets dock. Med en splirrarns 7 nm EUV historia är ju läget förstås ljusare men upp till 4 TF blir lite väl svettigt.


Redigerat av pacman, 25 februari 2020 - 17:16.


#420

Postad 25 februari 2020 - 17:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

En Nintendokonsol med 4 TF hade inte vart helt fel  :D

 

Vad var det de sa, Series X är som 1 760 ihoptejpade Gamecubes.



#421

Postad 27 februari 2020 - 08:30

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Att inte dom går in för VR? Det är ju riktigt häftigt, spelat en del på grabbens oculus rift, är en helt annan spelvärld ju.
Tänk om nån av konsolerna hade gjort sin konsol Oculus Quest compatibelt, så hade jag köpt den konsolen direkt. Trådlöst för enklare spel, sen koppla in en sladd till konsolen för spel som behövs mer kraft.


Redigerat av Garrett, 27 februari 2020 - 09:38.


#422

Postad 27 februari 2020 - 08:37

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Ser verkligen fram emot jul och all info om xbox och tillbehör. Men som med One där man vart helt inställd på 60fps minimum så vart man ju rejält besviken på sony/ms så även om man kan tycka att denna generation måste väl ändå ha 60fps som lägsta krav. Men är äldre och klokare nu... 😋
30fps kommer fortfarande vara majoriteten av spel, 4K och mer eyecandy. Är väl det som säljer till den stora massan.
Personligen hade jag nöjt mig med 1080p, möjligtvis 1440p. Lirar ändå på 1080p men kan tänka mig uppgradera till 1440p för lite skarpare bild, men ändå inte slösa för mycket kraft på en 4K bild.

#423

Postad 27 februari 2020 - 12:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

Larry Hryb:
That was exciting and people got to see for the first time and now they're kind of getting some more details so we were just kind of getting all this great information that we're going out there. We've got a lot more ahead. Right,

Jason R:
Absolutely. As Phil mentioned, you know our commitment and our promise is to be transparent with the community and share details between now all the way through launch and even though we've shared a lot of information there's a lot more coming and we're excited to share more over the coming months.

 



#424

Postad 27 februari 2020 - 12:52

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Det är ju en rostad pungspark mot Sony.



#425

Postad 27 februari 2020 - 13:29

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Ser verkligen fram emot jul och all info om xbox och tillbehör. Men som med One där man vart helt inställd på 60fps minimum så vart man ju rejält besviken på sony/ms så även om man kan tycka att denna generation måste väl ändå ha 60fps som lägsta krav. Men är äldre och klokare nu... 😋
30fps kommer fortfarande vara majoriteten av spel, 4K och mer eyecandy. Är väl det som säljer till den stora massan.
Personligen hade jag nöjt mig med 1080p, möjligtvis 1440p. Lirar ändå på 1080p men kan tänka mig uppgradera till 1440p för lite skarpare bild, men ändå inte slösa för mycket kraft på en 4K bild.


Vore väl trevligt om utvecklare fortsätter med att tillhandahålla ett performance mode för de som föredrar högre fps. Tror inte jag använt det i något spel än iofs.

#426

Postad 27 februari 2020 - 13:31

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Körde i senaste Tomb Raider, i de innan eller om de var första med 3 alternativ valde jag lägre upplösning, snyggare och ostabil framerate 😋

#427

Postad 27 februari 2020 - 13:34

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Vad vill man helst ha?
1. 1080p ultra @30fps
2. 1080p medium @60fps
3. 4K medium @30fps.

Ja väljer mellan 1, 2 beroende på spel.

#428

Postad 27 februari 2020 - 14:00

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Fast var inte valen något mer i stil med med Tomb Raider?

1. 1080p high, sort of stable 60fps

2. variable res, but mostly 4k high, 30fps

3. 4k high, stableish 30fps

 

Då föredrar iaf jag default alternativ 2. :)


Redigerat av appel_, 27 februari 2020 - 14:07.


#429

Postad 27 februari 2020 - 14:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Fast var inte valen något mer i stil med med Tomb Raider?

1. 1080p high, sort of stable 60fps

2. variable res, but mostly 4k high, 30fps

3. 4k high, stableish 30fps

 

Då föredrar iaf jag default alternativ 2. :)

 

Sort of stable och stableish kommer dock inte längre vara ett problem i "framtiden" för konsoler tack vare VRR. Uppskalningsmetoderna blir också bättre och bättre, och MS patenterade VRS är ett annat sätt att effektivisera prestandakostnad vs bildkvalitet/framerate.

 

Men ja vore bra om de ger alternativ. Problemet med det är väl att man alltid måste kolla upp eller testa vilket som är bäst då vissa lägen ibland är ospelbara. Det står 60 fps, men är i själva verket 40-60 etc.



#430

Postad 27 februari 2020 - 14:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ifall folk har missat det så, man kan ju spela flera spel samtidigt och växla mellan dem sömlöst på SX. 

 

Även om man startar om konsolen så är det bara att fortsätta köra. Vad det gör är att det tar bort startskärmar och initiala laddningstider helt och hållet utom första gången man startar ett spel, om det funkar som det ska.

 

“I had to reboot because I had a system update, and then I went back to the game and went right back to it,” reveals Hryb in the podcast. “So it survives a reboot.” That will be useful for any dashboard updates that would usually interrupt any progress in a game, and it sets the stage for encouraging player habits of simply switching off a console and not worrying about save points.



#431

Postad 27 februari 2020 - 15:32

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Vad vill man helst ha?
1. 1080p ultra @30fps
2. 1080p medium @60fps
3. 4K medium @30fps.

Ja väljer mellan 1, 2 beroende på spel.

 

Jag tror nog Series X klarar betydligt mer än så?
Det är ju typ vad One X klarar idag.

 

Ett 2080 Super klarar The Divion 2 i 120 fps i 1080p Ultra

1440p i ca 90 fps Ultra

Ca 40 fps i 4k Ultra

 

Ett 2080 Super är till och med något svagare än GPUn  i Series X.

 

Många spel kommer klara av 4k @ 60 fps på series X.

 

https://www.sweclock...assen/6#content



#432

Postad 27 februari 2020 - 15:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ett 2080 Super klarar The Divion 2 i 120 fps i 1080p Ultra

 

Man kan såklart inte utgå från dagens spelgrafik då spelen inte kommer se ut som Division 2. Vad Series X klarar beror på hur mycket utvecklarna pressar grafiken och fysiken nästa generation.



#433

Postad 27 februari 2020 - 16:58

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Att inte dom går in för VR? Det är ju riktigt häftigt, spelat en del på grabbens oculus rift, är en helt annan spelvärld ju.
Tänk om nån av konsolerna hade gjort sin konsol Oculus Quest compatibelt, så hade jag köpt den konsolen direkt. Trådlöst för enklare spel, sen koppla in en sladd till konsolen för spel som behövs mer kraft.

Ja rida på SteamVR det är nog inte Valve som sätter stopp där. Oculus vet jag inte Oculus har haft mer lås in kunder tänk.  Men gubbarna som valde att sopa mixed reality under mattan vill väl inte se det hända då de bestämt sig för att VR är en förlustaffär.

VR gör inte mycket för att sänka priset om det är faktor 1 för konsol. Rörelsekontroller är ju dock inte absolut nödvändigt där kan de spara in en del att inte behöva ha spårning och bara fortsätta optimera spelen för standardkontrollen så gott det går. 

Att anpassa dem till rörelsekontroller är klurigt. Skyrim och Fallout fann jag närmast ospelbara. Skyrim har lyckligtvis gamepad stöd så jag fick köra igenom det igen. Roomscale är mäktigt och bra för cardion men finns nog många soffpotatisar som vill köra sittandes och bara uppleva korrekt skala.


 



#434

Postad 27 februari 2020 - 17:59

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Man kan såklart inte utgå från dagens spelgrafik då spelen inte kommer se ut som Division 2. Vad Series X klarar beror på hur mycket utvecklarna pressar grafiken och fysiken nästa generation.

 

Precis. De kommer att pressa in en massa lull lull och låta spelen gå i diabildsfrekvens. Precis som vanligt på konsol...



#435

Postad 27 februari 2020 - 18:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Precis. De kommer att pressa in en massa lull lull och låta spelen gå i diabildsfrekvens. Precis som vanligt på konsol...

 

Av de spelen jag tyckte var bäst förra året var det bara RDR2 som var låst till 30. Beror på vad man spelar men inte direkt som att 60 fps är något ovanligt fenomen man sällan stöter på.

 

Tror det bli vanligare nästa gen ändå, Phil vill gärna ha 60 i MS egna spel.



#436

Postad 05 mars 2020 - 14:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Nu har Series S dykt upp mot ytan (i det förhållandevis stillsamma rykteshavet) igen.

https://wccftech.com...ckhart-details/


Redigerat av pacman, 05 mars 2020 - 14:30.


#437

Postad 05 mars 2020 - 15:09

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

$300 Damn! Vad kommer då X att kosta? Minst $500 ?

 

Men....spelar dom i händerna på Sony här om dom nu tänkt sig på $399 för PS5?



#438

Postad 05 mars 2020 - 15:40

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Snart släpper dom väl en modul baserad xbox, aka pc 😋

Men 2 modeller känns som rätt väg, då fångar man in fler köpare. Och förhoppningsvis nyckeln till att vinna denna generations striden! (Att ha det vid launch dvs)

#439

Postad 05 mars 2020 - 15:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Ja att X kostar mindre än $500 (499) är ju extremt osannolikt.

 

Är Series S vad man tror/hoppas så får nog MS ta en del förlust för att klara $299.



#440

Postad 05 mars 2020 - 15:56

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

$300 Damn! Vad kommer då X att kosta? Minst $500 ?

 

Men....spelar dom i händerna på Sony här om dom nu tänkt sig på $399 för PS5?

 

Spännande tider. One X var ju $499 vid lansering så helt omöjligt är det ju inte, speciellt inte med en billigare Series S samtidigt. 

 

Ryktas ju om att Sony ska lansera både PS5 och PS5 Pro också. Tex https://www.gamesrad...ps5-pro-rumors/



#441

Postad 05 mars 2020 - 15:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Och förhoppningsvis nyckeln till att vinna denna generations striden!

 

Vet att du är Xboxspelare, men det ironiska är att Phil Spencer själv tar avstånd från "strider" och liknande benämningar. Konsolkrig känns inte särskilt aktuellt idag, och betydelsen av att "vinna" i bemärkelsen sålda konsoler meningslös. MS vinner inte nu och det försämrar inte deras tjänster, tvärtom eftersom de varit tvungna att steppa upp. När de "vann", med 360, så försämrades däremot tjänsten med Xbox One. Sonys tjänster har försämrats i och med PS4. Nintendo gick ner sig efter Wii. Så känns som att man ska hoppas på att det går bra för alla, utan att det blir någon överlägsen vinnare  ;)

 

Vad den här generationen har visat är att det finns utrymme för alla tre att gå bra tack vare olika tillvägagångssätt, tror det kommer fortsätta så.



#442

Postad 05 mars 2020 - 16:00

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Absolut, men man vill ju gärna sitta på den sidan med flest spelare för ens egna del. Nu börjas ju det med crossplay, kanske är framtiden?

#443

Postad 05 mars 2020 - 16:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Absolut, men man vill ju gärna sitta på den sidan med flest spelare för ens egna del. Nu börjas ju det med crossplay, kanske är framtiden?

 

Är du rädd att det ska gå så dåligt att du inte hittar onlinespelare  :D ? Beror nog mer på spelets popularitet i så fall.

 

Ja crossplay lär vara oundvikligt, så tror inte det spelar någon roll i slutändan.



#444

Postad 05 mars 2020 - 16:13

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Vi blir vinnarna denna gång!

#445

Postad 05 mars 2020 - 18:03

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Är du rädd att det ska gå så dåligt att du inte hittar onlinespelare :D ? Beror nog mer på spelets popularitet i så fall.

Ja crossplay lär vara oundvikligt, så tror inte det spelar någon roll i slutändan.


Har upplevt de så förr iaf, köttade ju bf1 i 2 år i slutet var det peak 10k på 24h för xbox men på ps så var det 25k, är ju mer än den dubbla spelarbasen, så visst påverkar det. Och såklart mer i icke mainstream/populära spel. Och då är 10k hela världen, så kanske 2k eu spelare en vardagskväll på 7 spellägen...

#446

Postad 05 mars 2020 - 18:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Har upplevt de så förr iaf, köttade ju bf1 i 2 år i slutet var det peak 10k på 24h för xbox men på ps så var det 25k, är ju mer än den dubbla spelarbasen, så visst påverkar det. Och såklart mer i icke mainstream/populära spel. Och då är 10k hela världen, så kanske 2k eu spelare en vardagskväll på 7 spellägen...

 

Just Europa blir dock svårt för MS att ta, Sony har ett rätt fast grepp där. MS är ju mer USA.

 

Men visst man kan alltid önska fler spelare. 



#447

Postad 05 mars 2020 - 18:41

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Spännande tider. One X var ju $499 vid lansering så helt omöjligt är det ju inte, speciellt inte med en billigare Series S samtidigt.

Som jag var inne på tidigare, baserat på One X pris så är $599 rimligt för Series X. Detta eftersom Series X är garanterat dyrare att tillverka.

Men det kanske finns en annan subventioneringsvilja den här gången...så $499 är absolut inte uteslutet.

Men relaterat till det så har vi ju S. Är det någonstans man ska subventionera så är det där, den vänder sig ju till den priskänslige trots allt. Och jag tror att ute i den stora världen, utanför gamingforumen, så är "$299" ett större säljargument än "12 TF".


Redigerat av pacman, 06 mars 2020 - 10:05.


#448

Postad 06 mars 2020 - 06:36

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

AMD has just announced that its next-generation RDNA2 based Radeon RX GPU family will feature 50% better performance per watt than existing RDNA based gaming graphics cards. The new GPUs would also feature additional features which would deliver better gaming experience while being based on the latest 7nm process node.

AMD-Radeon-Roadmap-2020_4-2060x1159.png

AMD-Radeon-Roadmap-2020_RDNA2-Radeon-RX-Navi-2x-GPUs_1.png

 

https://wccftech.com...ng-2020-launch/


Redigerat av pacman, 06 mars 2020 - 11:07.


#449

Postad 06 mars 2020 - 08:48

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Undra hur stor XS blivit med 12 TF på RDNA1.

#450

Postad 06 mars 2020 - 13:51

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Med tanke på S... Har nämnt det här tidigare men det är rätt intressant.

Vilken Nvidia Turing TFlops och minnesbandbredd krävs för klara 60 fps? Där, "klara 60 fps" definieras som "i snitt över 60 fps i TechpowerUps testsvit".

Jo:
1080p60 kräver: GTX 1650S (4.4 TF/192 GBps), snittar 68.7 fps (vanliga 1650, 3.0 TF/128 GBps, snittar 51.4 fps)
1440p60 kräver: GTX 1660S (5.0 TF/336 GBps), snittar 60.5 fps
2160p60 kräver: RTX 2080S (11.2 TF/496 GBps), snittar 63.1 fps

Givetvis har det här brister, eftersom vi pratar snittfrekvens så kommer dessa kort ge klart mindre än 60 fps i vissa spel (och dessutom är det ju "this-gen" spel - kompenseras dock en del av att tester sker med väldigt höga settings), men det påvisar ändå varför en Series S är vettig: 1080p60? Easy peasy. 1440p60? Inte så jobbigt. 2160p60? Oumpf! Krävande!

Hoppas dock Series S ligger närmare 5 st RDNA2 TFlops. Och minst 12 GB, dvs en 192 bit buss för en minnesbandbredd på upp mot 336 Gbps.

Lyckas MS sen få ut S resp X för $299/349 och $499 är det bara att lyfta på hatten, jäkligt bra tänkt.


Redigerat av pacman, 22 april 2020 - 13:04.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.