Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Resident Evil 7 går tillbaka till sina gamla rötter

79 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 maj 2016 - 14:16

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Resident evil 7 ska tydligen gå tillbaka till skräck igen jag hoppas på det för de första resident evil spelen var riktigt bra tycker jag hoppas detta går tillbaka till det. Det ska ju visas upp på e3 nästa månad. resident evil är bland de bästa zombiespel jag någonsin spelat. 6an kändes inte så där megabra saknade skräcken från de äldre spelen. Evil within tyckte jag var rätt bra.
Får hoppas detta blir som dom äldre i story och gameplay.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   100,5K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Andreas3200, 18 maj 2016 - 14:18.


#2

Postad 18 maj 2016 - 14:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det ska ju visas upp på e3 nästa månad.

Officiellt bekräftat är det väl ännu inte, det är väl analytikern som tweetar det? Lär i och för sig vara sannolikt, det är dags nu.



#3

Postad 20 maj 2016 - 05:52

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Hoppas på att dom går tillbaka till den skräcken de första spelen hade man kunde ju hoppa till riktigt när man satt och spela resident evil 1-3 det brukar vara tyst och sen rätt vad är så säger det pang. Gillade dom läskiga zombie ljuden med. Blir 7an så här Då kommer jag inte kunna hålla mig ifrån ett köp från detta spel när det släpps
Sen ska det släppas ett resident evil 2 remake en av mina favoritspel i residentevil serien. Ska bli spännande och se hur det blir också. I den första HD remaster var det en del nytt. Och remaken på 2an ska tydligen bli ombyggt från grunden.

Redigerat av Andreas3200, 20 maj 2016 - 05:57.


#4

Postad 20 maj 2016 - 08:55

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Jag kom till slutbossen på RE6 med Chris kampanj. Där blev det tufft och sen lade jag spelet åt sidan.

 

Sänka svårighetsgrad för att klara boss? Nej!

Lägga spel åt sidan och kontinuerligt blänga ilsket på sin unfinished business där i högen? Ja!  

 

Ska bli kul att se vad de gör av sjuan med tanke på det Zoiler klistrade in angående Capcoms nyvunna kvalitetstänk.


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 20 maj 2016 - 08:58.


#5

Postad 20 maj 2016 - 09:56

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Jag spelade även igenom 6an med Leons kampanj tyckte det car ok men saknades mycket jämfört med dom äldre spelen.
6an har dom ju släppt åter igen på xbox one/ps4 sen kommer även resident evil 5 och 4 i år till både Xbox one och ps4.
De karaktärer jag tycker är bäst är Leon och jill
Men även chris och Claire är bra karaktärer i mitt tycke

#6

Postad 20 maj 2016 - 11:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag kom till slutbossen på RE6 med Chris kampanj. Där blev det tufft och sen lade jag spelet åt sidan.

Vi (körde coop) klarade alla bossar, de var ju inte helt lätta dock. Men sedan kom vi till Avas kampanj som man låser upp och det gick fan inte. Nån båt som blir vattenfylld och man drunknar varje gång, buggad i coop eftersom vi gjorde det så snabbt som möjligt.

 

Ska bli kul att se vad de gör av sjuan med tanke på det Zoiler klistrade in angående Capcoms nyvunna kvalitetstänk.

 

De hade en enda person som jobbade med nätverkskoden i SFV :D . Konstigt att det var lite ostabilt.



#7

Postad 14 juni 2016 - 04:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Utannonserat som väntat.

 

Kommer vara i förstaperson.

 

 

Resident Evil 7 biohazard Ushers in a New Era of Fear

Horror fans all have one thing in common: We live to be terrified. Capcom has heard fans’ masochistic cries for a Resident Evil game far more terrifying than anything that has come before it. Resident Evil 7 biohazard is the harrowing homecoming you’ve been waiting for, and it’s coming to PS4 (with the full gameplay experience also available via the included PlayStation VR Mode), Xbox One, and Windows PC (Steam and Windows 10 Store).

Capcom announced Resident Evil 7 biohazard, the next major entry in the famed Resident Evil series, today during Sony’s press conference at E3 2016 in Los Angeles, California. While Resident Evil 7 draws from the series’ roots of atmospheric survival horror, it also delivers a whole new level of terror. In the classic Resident Evil games of yesteryear, players braced for fear in the first-person via the creepy door-opening scenes, and Resident Evil 7 ramps up that tension with an immersive first-person view and a photorealistic graphical style.

Capcom is able to achieve a shocking degree of visual fidelity thanks to the new proprietary in-house RE Engine that includes VR oriented tools. Last year’s “KITCHEN” tech demo for PlayStation VR was in fact built on this new engine as well. With the RE Engine plus industry leading audio and visual technologies, you experience every abhorrent detail up close and personal in Resident Evil 7. Playing the game in the PlayStation VR Mode escalates the unsettling feeling of presence to a level that horror fans have never experienced. That’s right, the full gameplay experience is available in the included PlayStation VR Mode from beginning to end. No Resident Evil you’ve ever survived could prepare you for this.

Of course, a horror story is only as frightening as its setting, and Resident Evil 7 pays tribute to the franchise’s origins on this front as well. Resident Evil 7 is set after the events of Resident Evil 6, taking place in modern day and revolving around a foreboding, derelict plantation mansion in rural America. Players must explore and survive the horrors within the mysterious, sprawling estate.

Courageous PS4 owners can get a taste of this exciting new chapter of the Resident Evil series by downloading the “Resident Evil 7 Teaser: Beginning Hour” demo. This free demo of Resident Evil 7 is available exclusively to all PlayStation Plus subscribers at this time, and offers a sense of the intense and terrifying experience awaiting you. We don’t want to spoil your time playing Beginning Hour by offering too many details, so start your download now and prepare to face your fears.

Pre-orders for North America via the PlayStation Store are available starting today and come with the exclusive Resident Evil 7 dynamic PS4 theme. True survivalists who pre-order the Standard or Digital Deluxe version of Resident Evil 7 will receive the Survival Pack, which includes an early unlock to the hardest difficulty mode as well as a special item set when the game releases. Pre-orders for Xbox One and PC will be available soon.

The Resident Evil saga started 20 years ago with the launch of the 1996 original, and this exciting new evolution makes now the perfect time to be a fan. Experiencing the exploration and immersive atmosphere in the new, unnervingly intimate first-person view of Resident Evil 7 is guaranteed to be the stuff of nightmares when the game releases for PlayStation 4, Xbox One, and PC on January 24, 2017.

 



#8

Postad 14 juni 2016 - 04:16

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0

Hyyyyyyype! Back till mansion :) Förstaperson känns konstigt, men kul. Fick ju ingen hum om vilken karaktär man spelade heller, kanske är helt nya. RE2 ska tydligen komma senare i år också!



#9

Postad 14 juni 2016 - 04:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Hyyyyyyype! Back till mansion :) Förstaperson känns konstigt, men kul. Fick ju ingen hum om vilken karaktär man spelade heller, kanske är helt nya. RE2 ska tydligen komma senare i år också!

Uppföljare till RE6 iaf.



#10

Postad 14 juni 2016 - 08:36

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Finns ett "teaser demo" på PS Store om man har PS Plus.



#11

Postad 14 juni 2016 - 09:40

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Visste att 7:an var på gång, men inte att det skulle bli en sån här brutal reboot och förändring :)

 

Undrar om det bara är PS versionen som går att spela i VR, eller om det även kommer till Vive/Rift?



#12

Postad 14 juni 2016 - 09:46

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Ser väldigt intressant ut iallafall spelade 6an och där saknade man skräcken. Här ser det ut som dom har ändrat på det Så man kanske kan uppleva horror igen som man gillade från resident evil 1-3 och code Veronica. Glömmer aldrig när man satt och spela de första spelen som man kunde hoppa till absolut de bästa zombiespelen jag någonsin spelat. bara vänta typ 7 månader på resident evil 7 innan det släpps

Redigerat av Andreas3200, 14 juni 2016 - 09:50.


#13

Postad 14 juni 2016 - 16:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 2

Logotypen är btw riktigt snyggt/smart gjord.

 

resident-evil-7-biohazard.jpg



#14

Postad 15 juni 2016 - 07:15

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

Logotypen är btw riktigt snyggt/smart gjord.

resident-evil-7-biohazard.jpg

Ser snyggt ut kollade trailern såg lovande ut
Såg dock inga zombies i trailern

#15

Postad 15 juni 2016 - 08:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Såg dock inga zombies i trailern

 

Såg på en gameplay video av demon, och det sista som dyker upp, ser ut som en zombie/infekterad :)



#16

Postad 15 juni 2016 - 14:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ni kan ju spela demot som är ute nu om ni vill, det är inte en del av själva huvudspelet.



#17

Postad 15 juni 2016 - 18:29

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Eftersom det ändå är del 7, och inte en "riktig" reboot, så undrar jag på hur dom kommer att knyta ihop det med tidigare spel i serien.

Undrar om nån av de gamla karaktärerna dyker upp, eller om dom kör på med helt nya?

 

Gött att Capcom äntligen gick tillbaks till skräck igen.

Låt oss hoppas på att serien stannar i den genren i fortsättningen.



#18

Postad 15 juni 2016 - 18:40

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Demot som finns ute var ju nice lite för kort bara :( men det finns helt klart skräck potential i detta. Hoppas hoppas

#19

Postad 15 juni 2016 - 18:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Eftersom det ändå är del 7, och inte en "riktig" reboot, så undrar jag på hur dom kommer att knyta ihop det med tidigare spel i serien.

Undrar om nån av de gamla karaktärerna dyker upp, eller om dom kör på med helt nya?

Ska alltså vara en uppföljare till sexan och med tanke på hur många karaktärer de har skapat så lär det komma tillbaka gamla karaktärer, säkert blandat med nya.

 

men det finns helt klart skräck potential i detta. Hoppas hoppas

 

 

Ja VR-versionen tänker jag då inte spela =P



#20

Postad 15 juni 2016 - 19:41

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Haha nä troligen inte 😬

#21

Postad 16 juni 2016 - 01:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ska alltså vara en uppföljare till sexan och med tanke på hur många karaktärer de har skapat så lär det komma tillbaka gamla karaktärer, säkert blandat med nya.

 

Tydligen inte.

 

And when I asked would we see any familiar faces – Chris, Jill, Leon – or the nefarious Umbrella Corp?

"Basically no. It’s a whole new set of characters and situations," said Kawata, who has worked on the franchise since 2005's Resident Evil 4. But he did say, "There could be some interesting surprises in store as well." So expect there to be some easter eggs in there at least.

 

 

Mer info.



#22

Postad 16 juni 2016 - 02:50

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0

Intressant. De säger att det inte är en reboot, men det känns som att det är typ samma som ettan fast med helt andra personer. Fast kanske inte så mycket zombies den här gången, mer mystiskt. Bra att de ska satsa på pussel och resurshantering igen också. Verkar lovande iaf!

 

 

 

"The teaser is kind of a tonal preview instead of a content preview," says Nakanishi. It’s also not showing off all the gameplay pillars we’re going to have. It’s focussing on up front to the key pillars, which are fear, horror, and exploration of an environment. The other key pillars of Resident Evil – puzzle solving, resource management, and combat – they're coming down the line. They’re all in there, but we’re focussing on horror has come home as a kind of theme for the teaser demo. So if you thought the games were going away from horror in previous years, this is just a statement of intent, purpose, to say it’s back.


#23

Postad 16 juni 2016 - 08:09

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Skulle det vara mindre zombies och liknande än de gamla spelen.
Då kanske dom satsar på mer andra infecterade monster och liknande.

#24

Postad 16 juni 2016 - 12:24

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Bara sett trailern men det ser väldigt likt ut Silent Hills (P.T), som iofs lades ner.

#25

Postad 16 juni 2016 - 13:45

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Hoppas inte det blir som outlast där man måste springa och gömma sig och inte kan försvara sig. De 2 första dlc i evil within var också lite så att man måste smyga och inte fick bli sedd av monsterna tyckte det var jobbigt klarar inte av det riktigt.
Vill ha skrämmande zombiespel men gärna att man kan ha vapen och så.
Hoppas det blir lite som de gamla residentevil där man möter zombies och bossfights då och få och löser pussel får liv med herbs. Och man kombinerar olika föremål.

Redigerat av Andreas3200, 16 juni 2016 - 13:47.


#26

Postad 16 juni 2016 - 15:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Bara sett trailern men det ser väldigt likt ut Silent Hills (P.T), som iofs lades ner.

De har anställt en viktig kille som jobbade på P.T. så makes sense.



#27

Postad 21 juni 2016 - 14:26

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Hittar inte demot på PSN, är det borttaget? 



#28

Postad 22 juni 2016 - 08:07

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Läste nånstans att det fanns en chans på ett resident evil 2 remake demo när resident evil 7 släpps.
Resident evil 2 remake ska ju inte vata som de andra 2 remakes som har släppt utan ska byggas om helt och hållet ska bli spännande och se resultatet på 2an men även 7an.
Stog att 7an ska ha biologiska hot och herbs det gillas

Redigerat av Andreas3200, 22 juni 2016 - 08:08.


#29

Postad 22 juni 2016 - 10:09

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Hittar inte demot på PSN, är det borttaget? 

 

Finns kvar då jag söker på PS Store iaf.



#30

Postad 22 juni 2016 - 13:09

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Finns kvar då jag söker på PS Store iaf.

 

Hittade det nu när jag gick in på Demos... men inte när jag sökte efter det, märkligt... eller va jag bara trött... nattajobb sätter sina spår  :ph34r:  :P



#31

Postad 28 juni 2016 - 08:09

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Då har man hört att demot på resident evil 7 är inte en del av huvudspelet. Deg ska vara helt nya karaktärer men tvivlar på att dom kommer släppa de klassiska karaktärerna. Jag hoppas dom kommer tillbaka i ett senare resident evil.

#32

Postad 28 juni 2016 - 08:15

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Idag släpps även resident evil 5 blir ett köp på Xbox one idag.

#33

Postad 02 juli 2016 - 21:11

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Hoppas dom släpper en remake av RE Code Veronica som är det klart bästa i RE serien. :)

#34

Postad 15 september 2016 - 19:47

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Får lite vibbar från gamla hederliga Motorsågsmassakern, runt mitten av trailern ;)

https://www.youtube.com/watch?v=WV5J1TeDN7A



#35

Postad 02 december 2016 - 09:16

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Nu börjar det närma sig med resident evil 7 ser bra ut. Snackas även om ett smakprov på resident evil 2 remaster. Och resident evil 2 remaster kan kommer senare på det året. 2an var en av mina favoriter i serien kan knapp vänta och se hur det blir

Redigerat av Andreas3200, 02 december 2016 - 09:16.


#36

Postad 05 december 2016 - 13:01

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Dom uppdaterade demo'n för ett par dar sen, med lite nya ytor att utforska.

Nu fick vi även VR support, och fy fan vilken inlevelse!

Först och främst så blir det ju en brutalt bättre FOV, då denna känns lite väl tajt emellanåt i vanliga 2D läget.

Men detta är ett av de VR spel, där det VERKLIGEN känns som att man är på plats, och det blir genast lite lättare att titta sig omkring, när man letar efter föremål.

 

Men det var även i VR som jag oväntat stötte på ett monster för första gången, och det va mindre kul, då det blev max panik :D

Nu vet jag iaf att det blir mer än Hillbilly freaks som man stöter på.

 

Spelet såg även riktigt bra ut i PSVR, iaf på Pro maskinen, och det va inga problem med illamående.

Men vette fan om jag vågar spela igenom det i VR. Men kan väl inte bli värre än en brutal hjärtattack :D


Redigerat av Svante Skoog, 05 december 2016 - 13:02.


#37

Postad 05 december 2016 - 23:04

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Ja tror spelet kommer var mer än läskigt nog att spela vanligtvis.
Själv föredrar jag att ha mörkt i rummet så att det får upp känslan lite. Skönt att 7an kommer att ta tillbaka mycket av det som de första resident evil spelen hade.

Redigerat av Andreas3200, 05 december 2016 - 23:04.


#38

Postad 07 december 2016 - 00:54

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Demot kommer släppas till Xbox One och PC



#39

Postad 08 december 2016 - 22:52

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Blir att ladda hem demot imorgon. Nu vet man iallafall att där kommer finnas herbs och itembox som dom hade i tidigare resident evil riktigt bra tycker jag

#40

Postad 12 december 2016 - 09:08

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0
Har spelat demot nu i helgen. Och måste säga att jag blev positivt överraskad. Den skrämmande känslan är äntligen tillbaka i resident evil. Känns mycket mer som resident evil än de 2 senaste. Kan knappt vänta till 24 januari ser fram emot att spela det då. Och sen remaken senare på året. Hoppas även på att
Det kommer ett evil within 2. 1an var riktigt lyckad mycket bra skräckspel med roliga fiender. I väntan på resident evil 7 kommer jag nog köra om evil within.

#41

Postad 12 december 2016 - 09:51

bobbyewing
  • bobbyewing
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0

j*vla skit att första "riktiga" VR-spelet som kommer är ett spel jag inte vågar spela :(
Verkar bli galet skrämmande....



#42

Postad 12 december 2016 - 20:29

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 0

j*vla skit att första "riktiga" VR-spelet som kommer är ett spel jag inte vågar spela :(
Verkar bli galet skrämmande....


Riktigt skrämmande det märkte jag redan av demot

#43

Postad 14 december 2016 - 09:40

bobbyewing
  • bobbyewing
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0

Riktigt skrämmande det märkte jag redan av demot

Var tvungen att testa igår... laddade ner demot, satte på VR-headsetet med pulsen redan hög innan spelet startat.

Fick direkt känslan som någon skrev ovan att jag VAR på plats, olustigt minst sagt. 

 

Lyckades ta mig igenom kanske 15 minuter av ångestfylld utforskning innan jag fick nog (vid ett speciellt tillfälle) slet av mig headsetet

och stängde av spelet.

 

Det där kommer bli så otroligt bra för dom som gillar skräckspel, men troligtvis för magstarkt för mig. Längtar tills man får ett GTA i VR :D 



#44

Postad 09 januari 2017 - 15:55

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 673 inlägg
  • 1
Börjar närma sig allt med resident evil 7 och hoppas man får ett smakprov på resident evil 2 remake. Kommer också se fram emot det fulla resident evil 2 remake. Stort plus att dom släpper remkes på de gamla riktigt bra resident evil spelen sen hoppas jag även på resident evil 3 nemisis och code Veronica remakes

Redigerat av Andreas3200, 09 januari 2017 - 15:55.


#45

Postad 23 januari 2017 - 09:37

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Dåligt med recensioner än så länge. Men jag fann en iaf :)

http://pureplaystati...s4psvr/2017/01/

#46

Postad 23 januari 2017 - 15:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Ännu en:
http://thisgengaming...n-to-its-roots/

#47

Postad 24 januari 2017 - 11:47

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
http://www.fz.se/art...il-7-biohazard/

#48

Postad 24 januari 2017 - 12:08

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Har det på PC men kan inte spela förrän nästa vecka då jag ska varva det i sällskap med en vän. Min förhoppningar är höga, kanske lite för höga...



#49

Postad 24 januari 2017 - 12:21

ante_nordin
  • ante_nordin
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

Någon som vet om RE7 inkluderar demo av RE2 remake :D ???



#50

Postad 25 januari 2017 - 01:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Fick spelet idag. Började spela kl 13, och blev tyvärr klar med spelet runt 23 tiden.

Tog några pauser, och hade tänkt att spara på spelet, så det skulle hålla ett par dagar, men jag sögs in i det så förbannat, att jag inte kunde sluta spela :D

Blev väl ca 9 timmar sammanlagt. Missade dock en del saker, bl.a. nåt VHS band, vapen m.m.. Så hade nog fått ut några timmar till, om jag letat lite bättre.

Likt övriga RE spel, så finns det även vissa saker i spelet, som bl.a. påverkar slutet lite.

 

Började spela med PSVR, men efter ca 1 och en halv timma, så orkade jag inte mer.

Inte pga att det var för skrämmande, det blev bara tröttsamt i längden.

 

Det funkade i demo versionen, som inte var så lång, men då den enda vettiga lösningen för mig, är att vända mig om i den riktning jag vill gå, istället för att vrida på kameran, då blev det drygt att stå upp och spela så länge (har ingen snurrstol).

Prövade att sitta ner och använda kameran, men när jag körde på de mjuka vändningarna, så mådde jag bara dåligt efter ett tag, och det ryckigare valet, är för långsamt, när man ska fly.

Sen blev det för skakigt i de värsta striderna.

Det funkar i de lugnare partierna, men jag skulle inte palla med de sista 2-3 timmarna av spelet ;)

Sen bryts illusionen lite, när det kommer nån cutscene, och man får en big screen framför sig istället.

 

Så jag körde på i hederligt soffläge framför TV:n istället, BETYDLIGT bekvämare.

Men samtidigt lite av en besvikelse, då jag först hade planerat att spela igenom det i VR.

 

Nåväl. Spelet är iaf redigt bra!

 

Allt det man minns från de första RE spelen, finns här.

De klassiska pusselmomenten är tillbaks, även om det "tyvärr" inte blir lika svårt som i de första spelen.

Blir nostalgisk av att den klassiska inventoryboxen är tillbaks, och det är lika svårt att bestämma sig vad man ska stoppa undan, eller plocka med sig, som på den gamla goda tiden. Skrivmaskinen har bytts ut mot en bandspelare, men nu kan man iaf spara obegränsat många ggr.

 

Det bjuds på en hel del klassiska "hoppa till" moment (skrek rakt ut ett par ggr), fast som vanligt, så blir man ju avtrubbad mot dessa efter ett tag.

Men jag är glad över att dom drar ut på dom, och inte vräker på non-stop, likt många andra moderna skräckspel.

 

Det blir en hel del "Alien Isolation" liknande, smyga förbi fienden, moment.

Fast till skillnad mot Alien spelet, så betyder det inte att man dör direkt, utan Baker familjen tycker det är roligare att "leka" lite först. Dom tål otroligt mycket stryk, och det känns svettigt att ha dom flåsandes i nacken på en, när man t.ex. försöker plocka ett föremål under flykten. Speciellt pappan i familjen, är riktigt "kul" att möta ;)

 

Boss striderna är redigt spektakulära, och det kan va lite klurigt ibland, när man inte riktigt vet hur man ska ta kål på dom.

Stort plus för en fight med motorsågar :D

 

Även om man saknar de klassiska karaktärerna, så känns det ändå som ett riktigt klassiskt Resident Evil spel.

 

Bra jobbat Capcom!





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.