Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Telia IP-TV in i HTPC?

592 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
88 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV * (34368 inlägg) 23 timmar sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 8 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 10 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 12 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 12 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 13 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 13 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 13 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 13 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 13 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 13 år sedan
installations problem (1 inlägg) 14 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 14 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 14 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 14 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 14 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 14 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 14 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 14 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 14 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 14 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 14 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 14 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 14 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 14 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 14 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 14 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 14 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 14 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 14 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 14 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 14 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 14 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 14 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 14 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 14 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 14 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 14 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 15 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 15 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 15 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 15 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 15 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 15 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 15 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 15 år sedan
ip tv (1 inlägg) 15 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 15 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 15 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 15 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 15 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 15 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 15 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 15 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 15 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 15 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 15 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 15 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 15 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 15 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 16 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 16 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 16 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 16 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 16 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 16 år sedan

#51

Postad 26 april 2005 - 17:24

swedan
  • swedan
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Jag tror att du kan välja att ansluta till port 10000 istället och sen välja kanaler från "Video > Video track"-menyn i vlc. När jag skickar ut mina kanaler från mitt tv-kort via broadcast sådär så räcker det i alla fall att ansluta till den lägsta porten och skifta kanal inne i vlc.
Det kan ju vara värt att prova ;)

Jag har boxer och tv-kort men eftersom alla kanalerna på samma frekvens sänds ut tillsammans så bör jag klara att ratta in svt1 på en dator och svt2 på en annan samtidigt och det borde ju innebära att ni med bbb kan se på en kanal med boxen och en annan på datorn samtidigt.
Edit: Bara man läser tidigare inlägg lite noggrannare så inser man rätt snabbt att det kan ni ja  ;) 

Frågan är ju som sagt vad som händer när de krypterar?
Försöker jag ansluta till en krypterad boxerkanal nu så får jag ingen bild och bara oväsen i ljudet.

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, det gick inte för mig, vad jag kunde se i varje fall. Men precis som ni skriver, och som jag inte har vetat om, verkar BBB kryptera nu. Jag fick nämligen ett brev som säger att de ska komma och byta ut min box mot en med kryptering. Och jag blir uppriktigt ledsen, det här var ju anledningen till att jag gick omkring och dansade för mig själv i går av pur glädje över att jag kunde ta emot teven via datorn. Jag insåg potentialen. Men nu alltså... Hmmm. Hur löser vi det här?

#52

Postad 26 april 2005 - 21:11

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0

Hur löser vi det här?

<{POST_SNAPBACK}>

Som jag ser det så finns det två olika lösningar:

1. Lagligt - låter boxen sköta dekrypering men förlorar tillgången till MPEG-strömmen (och allt vad det innebär, att se på flera kanaler samtidigt, post processing etc.).

2. Olagligt - låter en PC sköta dekrypteringen för tillgång till en okrypterad MPEG-ström. Efter mer än 25 år i datorsvängen så har jag inte sett ett enda digitalt system som inte knäckts om bara efterfrågan varit tillräckligt stor...

#53

Postad 26 april 2005 - 21:12

Unregisteredc6e77bda
  • Unregisteredc6e77bda
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0
ingen som har telia som kan prova?
krypterat?
flera samtidigt?
portar?

//Lasse

#54

Postad 26 april 2005 - 21:23

Mackan2
  • Mackan2
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Varför ska de kryptera, någon som ser meningen med det? De tappar ju den edge de hade mot boxer och sat!

#55

Postad 26 april 2005 - 21:26

Unregisteredc6e77bda
  • Unregisteredc6e77bda
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0

Varför ska de kryptera, någon som ser meningen med det? De tappar ju den edge de hade mot boxer och sat!

<{POST_SNAPBACK}>


Förmodligen för att inte vi ska kunna titta gratis!

SWEDAN:::Hur gjorde du för att ta reda på ip o port nummer.Tänkte om du berätta kunna jag kolla här

//Shaggy

Redigerat av Unregisteredc6e77bda, 26 april 2005 - 21:36.


#56

Postad 26 april 2005 - 21:41

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0

Varför ska de kryptera, någon som ser meningen med det? De tappar ju den edge de hade mot boxer och sat!

<{POST_SNAPBACK}>


Förmodligen för att inte vi ska kunna titta gratis!

<{POST_SNAPBACK}>


Men ni kan väl inte titta gratis?
Var inte kanalerna låsta om man inte redan hade ett abb?
BBB multicastar väl bara till de lägenheter som har box, inte till alla lägenheter?

Synd med krypteringen är det i alla fall, nu när det precis började fungera. Men det var ju ganska väntat att de skulle göra så här får man ju ändå säga.

#57

Postad 27 april 2005 - 09:31

Unregistered1a1a8abb
  • Unregistered1a1a8abb
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0

Men ni kan väl inte titta gratis?
Var inte kanalerna låsta om man inte redan hade ett abb?
BBB multicastar väl bara till de lägenheter som har box, inte till alla lägenheter?

Synd med krypteringen är det i alla fall, nu när det precis började fungera. Men det var ju ganska väntat att de skulle göra så här får man ju ändå säga.




Precis, man kan inte se nåt, helt enkelt för att de kan välja att skicka ut strömmen, dvs alla som beställer BBB-TV får rätt portar öppna. Detta är mycket effektivt skydd vilket gör det i princip omöjligt att se gratis.

Varför vill de köra krypterat då? Enda anledningen jag kan se är att man inte ska kunna skicka vidare strömmen med en proxy-server till exemepelvis en kompis. Men då suger den givetvis ut din bandbredd ganska snabbt, två kanaler blir ca 10 mbit.

Jag var iaf igår och testade hos min granne som har BBB-TV, körde med vlc utan några som helst problem, men det verkade faktiskt som att tv-strömmen tog bandbredd av de 10 mbit han har. körde man två kanaler, en på datorn och en på med boxen så blev bilden dålig.

Men jag ser det inte en omöjlighet att köra via datorn om de nu börjar köra krypterat. Har för mig att det är ngn typ av "smartcard"-reader som sitter i kreatel boxen. Så om man kunde simulera det på ngt sätt, ex. med en liknande kortläsare i HTPC:n.

Jag hade beställt utan att tveka tills jag fick reda på att de ska kryptera (om de nu stämmer??). Den här informationen fick jag när jag testade att beställa på BBB:s hemsida:

* Under första halvåret betalar du ingen kortavgift. Därefter tillkommer en kortavgift på 249kr/halvår. Kortet, som ansluts till din digitalbox kommer att sändas separat till dig inom 6 månader.

#58

Postad 27 april 2005 - 09:47

swedan
  • swedan
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Varför ska de kryptera, någon som ser meningen med det? De tappar ju den edge de hade mot boxer och sat!

<{POST_SNAPBACK}>


Förmodligen för att inte vi ska kunna titta gratis!

SWEDAN:::Hur gjorde du för att ta reda på ip o port nummer.Tänkte om du berätta kunna jag kolla här

//Shaggy

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tror att de ska erbjuda flera tjänster som kräver större säkerhet: video on demand etc. Det kan vara en anledning till att de vill kryptera och säkra. Men i övrigt vet jag inte. Och det är jäkligt surt eftersom det var så nära att BBB skulle ha världens bästa ip-tv-tjänst.

Jag fick reda på ip-adresserna genom att ladda ner Ethereal (http://www.ethereal.com/) och sniffade. När digital-boxen är igång så kommer strömmarna.

#59

Postad 27 april 2005 - 12:41

flyerboy145
  • flyerboy145
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
Kan man kanske emulera signalen i stil som Patchman har gjort med boxer

Kör i Mytheatre 3.21 och använder plugin univiacamemu och Adtekniks USB Phoenixläsare(den oranga) samt naturligtsvis boxers programkort

Eftersom man ändå får kort från BBB borde det inte vara olagligt heller?!?!

#60

Postad 27 april 2005 - 16:09

jeppe_sthlm
  • jeppe_sthlm
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Varför ska de kryptera, någon som ser meningen med det? De tappar ju den edge de hade mot boxer och sat!

<{POST_SNAPBACK}>

En anledning skulle väl kunna vara att dom vill införa möjligheten att kunna anpassa utbudet och inte bara sända rubbet till alla. Man skulle kunna tänka sig att det blir en sjuhelsikes administration om man på portnivå i switcharna ska strypa vilka kanaler varje person ska få.

Det kan man ju ändå inte klandra dom för - även om ingen hade varit gladare än jag om dom fortsatt att köra okrypterat...

//Jesper

#61

Postad 27 april 2005 - 16:40

trancestar
  • trancestar
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har också BBB digital tv, och jag testade igår att kolla med hjälp av VLC eller vad det hette. Men jag fick ingen bild... ljud vet jag inte för jag hade inga högtalare inkopplade. Behöver man nåt speciellt codec installerat? Det är mpeg2 va?


Mvh

David

#62

Postad 27 april 2005 - 22:21

swedan
  • swedan
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

En anledning skulle väl kunna vara att dom vill införa möjligheten att kunna anpassa utbudet och inte bara sända rubbet till alla.  Man skulle kunna tänka sig att det blir en sjuhelsikes administration om man på portnivå i switcharna ska strypa vilka kanaler varje person ska få. 

Det kan man ju ändå inte klandra dom för - även om ingen hade varit gladare än jag om dom fortsatt att köra okrypterat...

//Jesper

<{POST_SNAPBACK}>


Håller fullständigt med. En annan anledning kan ju vara för att förhindra att jag sätter upp en multicastserver själv och drar vidare utbudet till mina grannar och polare. Men det kan jag väl i och för sig göra - om än med störra problem - om jag har ett programkort. Jaja, hursomhelst ser jag lösningen idag som för bra för att vara sann :rolleyes:.

Och ja, det vore jäkligt skönt om man kunde strypa vissa kanaler. Som Viasport 1,2 och 3 t ex. (Och här skulle jag kunna gå igång med min oförståelse om varför sporten får ta upp så innihelvitte mycket mediautrymme, men det är väl kanske för att alla utom jag bryr sig.)

#63

Postad 27 april 2005 - 22:21

swedan
  • swedan
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
En sak till förresten: Är det någon som har fått en ny box och vet vad det är för någon?

#64

Postad 09 maj 2005 - 19:17

grand_master
  • grand_master
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Boxen som Telia tänkt använda till IP-TV är förnärvarande "Kreatel IP-STB 1510". Då jag såg att boxen hade en USB-utgång blev jag nyfiken och slängde iväg en fråga till Kreatels tekniska support. Enligt Kreatel så klarar boxen rent tekniskt att skicka ut ljud och bild genom USB-utgången till datorn, MEN enligt han jag prata med så tillät inte Telias mjukvara detta, men boxen klarar det rent tekniskt.

Jag har inte nystat vidare i detta och kontaktat Telia, så jag kan inte verifiera med säkerhet om det är på detta viset. Nån annan kanske vet nåt?

#65

Postad 09 maj 2005 - 22:39

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Nästa logiska fråga måste vara vilken hård och mjukvara som används i Kreatel IP-STB 1510? Frågan är väl hur den kan hackas på bästa sätt. Om Telia har en egen mjukvara så måste det gå att modda mjukvaran på något sätt. Frågan är bara om det är möjligt för någon annan än Kreatel...

Ps. Efter en del sökande på nätet så ser det ganska mörkt ut... Men det är klart att om drivkraften är stark nog så... Ds.

Latens integrates it’s next generation Conditional Access with Kreatel’s leading IP set-top-box solution

Latens and Kreatel combine at IBC to provide IP broadband operators the security required by leading content providers with lower set-up and running costs than existing solutions

LINKÖPING, SWEDEN, September 8, 2003 – Latens and Kreatel today announce that Latens next generation Conditional Access has been integrated with the Kreatel® TV Application Platform to reduce both the set-up and running costs of IP broadband operators. This solution, which is commercially available now, and is to be launched at IBC2003, means that IP broadband operators can select both companies technology secure in the knowledge that they can rollout IP broadband quickly, cost-effectively and securely.

A demonstration of the Kreatel and Latens integration will be running on the TANDBERG Television IBC stand (1. 461) over a TANDBERG Television head-end. Latens integrated its CA system using a Kreatel software development kit that provides the open interfaces for integration with the Kreatel software platform.

“As an advanced next generation entrant to the Conditional Access market we are pleased that Kreatel, the leader in IP set-top-box technology, was so keen to work with us to integrate our CA technology with their IP platform,” says Jeremy Thorp, CEO of Latens Systems Limited. “In theory our advanced next generation architecture means that it is much simpler to integrate with the software layer of a set-top-box and this was borne out by our integration with the Kreatel TV Application Platform, which we carried out in weeks rather than the months required to integrate with traditional smartcard based conditional access systems.”

“We are aware that for many IP operators the cost of traditional conditional access can be prohibitive, while at the same time content owners are insisting that their content is secured over broadband networks. By integrating Latens conditional access with the Kreatel TV Application Platform, Kreatel can ensure that broadband operators can cost-effectively satisfy the security demands of content providers,” says Lars Bengtsson, CEO of Kreatel.

About Latens next generation Conditional Access

Latens employs new IT security techniques and the power of the two-way digital network to be provide next generation Conditional Access for broadband and digital cable networks through Secure Software Modules (SSM) in the set-top-box. The SSM are monitored and managed through the network and whenever necessary are up-dated or replaced through the network. The main advantages of next generation Latens Conditional Access System (CAS) include; it reduces the total cost of security by up to 50% and reduces the threat of attack by increasing the effort needed for a pirate to produce a hack to a Latens CAS and removes the possibility for a hacker to profit from his endeavours by removing the most common method of distributing a hack – the smartcard.

About Latens

Latens is a privately held company based in Belfast, Northern Ireland that has the sole focus of designing next generation Conditional Access systems for digital cable and broadband networks. At the birth of digital television a chip, either in a smartcard or embedded in the set-top-box was the most appropriate security solution. However, over 15 years later security technology and techniques have now moved on. Latens is making the most of both the power of the network and new advanced security systems to produce Conditional Access systems that are cost-effective, scalable and have the power and flexibility to cost-effectively secure advanced networks and services. The Latens next generation Conditional Access (CA) technology approach has many advantages over existing CA systems, including; reduction in security costs by up to 50%, ensuring that an operator is much less likely to come under attack and increasing an operators business flexibility.

About Kreatel

Kreatel fulfills necessary conditions for high-quality end user experience of TV-centric services in IP-based networks. The Kreatel TV Application Platform, the corner stone of the Kreatel IP-STB System, is an open multi-application environment for creation and rollout of profitable TV services. Kreatel delivers an optimized combination of software, set-top boxes, and professional services, proven to satisfy service providers’ need for a stable and future-proof solution. Through established partnerships with leading companies, Kreatel can offer the best complete solution and is the preferred choice among xDSL and fiber operators worldwide. For more information, please visit www.kreatel.com

Referens: http://www.kreatel.c...9_Latens_CA.htm

Linköpingsföretaget Kreatel är med i världens största satsning på teve över bredbandnätet. Det är den spanska teleoperatören Telefónica som ska sälja tevetjänster över adsl-nätet till sina kunder i Spanien och man har valt Kreatels plattform och set-top-boxar.
- Telefónica är den första riktigt stora teleoperatören i världen som drar igång ip-tv på allvar. Telefónica har totalt över 90 miljoner abonnenter i de spansk- och portugisisktalande länderna, säger en glad Lars Bengtsson, vd för Kreatel, till nyteknik.se.

Kreatel och Telefónica har förberett projektet under vintern och i dag offentliggjorde man ett nyskrivet ramavtal och en beställning på set-top-boxar för de tre första utrullningarna av systemet i Alicante, Barcelona och Madrid.

- Att Telefónica, en av världens största teleoperatörer, nu lanserar tv-tjänster över adsl är ett starkt incitament för andra teleoperatörer att göra likadant. Det avtal som vi har undertecknat utgör en väldigt viktig referens för oss, säger Lars Bengtsson.

Kreatel IP-STB 700
Har hälften av världsmarknaden
Lars Bengtsson hävdar att Kreatel är världsledande på ip-tv med mer än hälften av alla levererade ip-baserade set-top-boxar. Konkurrenterna finns i England, Frankrike, Korea - och Sverige, men ingen har sålt lika mycket som Kreatel, menar Lars Bengtsson.

I Sverige finns Kistaföretaget i3 Micro Technology, som haft framgångar med sitt system för ip-telefoni och ip-tv.

Kreatels hittills största kund är det italienska bredbandsbolaget Fast Web, som använder sig av Kreatels IP-STB-system för att distribuera tv-program och filmer över bredbandsnätet till sina kunder. Fast Web har hittills köpt 50.000 set-top-boxar av Kreatel.

- Telefónicas satsning kan snabbt bli lika stor i volym som Fast Webs, säger Lars Bengtsson.

Pilotprojekt på Cypern
I vintras valdes Kreatel ut som samarbetspartner till den cypriotiska telemyndigheten Cyta för ett pilotprojekt med multimedia över adsl-nätet. På Cypern finns ingen lokal bredbands- eller satellitoperatör så Cyta har tagit på sig rollen som adsl-operatör till de 220.000 hushållen och de 100.000 hotellrummen på Cypern.

Kreatels verksamhet är ännu inte självfinansierande. Så sent som i maj var man tvungen att be ägarna om 23 friska miljoner kronor, men Lars Bengtsson säger till nyteknik.se att han räknar med att Kreatel hamnar på plus mot slutet av året.

Kreatel ägs av grundarna, företagsledningen och de fyra riskkapitalbolagen Innovationskapital, Bure, SEB Företagsinvest och ABN Amro.

Referens: http://nyteknik.se/art/29233

Kreatel picked for Swedish IPTV rollout
TeliaSonera Sweden has selected local manufacturer Kreatel Communications to supply IPTV set-top boxes to its recently launched IPTV service in Sweden. The package includes the Kreatel IP-STB 1510 and the Kreatel TV software. The platform will combine with TeliaSonera’s own middleware and conditional access provided by Irdeto Access. The recently launched IPTV services offers consumers with a number of TV packages and a video on demand selection.

Referens: http://www.broadband..._uk/030305.html

The NDS Group plc, a leading provider of technology solutions for digital pay TV and Kasenna Inc. announced a partnership to integrate NDS's VideoGuard content protection, as part of NDS Synamedia's broadband solution, with Kasenna's MediaBase XMP video-on-demand (VoD) solution. NDS and Kasenna are collaborating to provide secure VoD services across broadband networks.

NDS and Swedish based Kreatel Communications AB announced an agreement that will integrate NDS's VideoGuard content protection software, as part of NDS Synamedia's broadband solution, into Kreatel's IP set-top box (STB). The deal with Kreatel will expand the range of STBs now available to operators who want to deploy secure broadband IP services with the integration of NDS's industry leading content protection solution.

NDS also announced that it has become the world's first company to supply smart cards to 30 million active digital pay-TV subscribers, up from 24.5 million at 30 June 2001. This confirms its position as the world's pre-eminent supplier of secure solutions for consumer access to high-value pay-TV content.

This announcement followed on the highest-ever revenues in any quarter for NDS announced in August 2002 -- £65 million -- and a 20 percent increase over the last quarter of the previous financial year. For the full year, revenues increased 12 percent from £215.6 million to £240.8 million, with conditional access revenues at £41.7 million for the quarter.

Both Sue Taylor, vice president and general manager, Asia Pacific and Diane Powers, director marketing and corporate communications said India is of considerable interest to NDS. The firm will be participating in the forthcoming Convergence India 2003 show in New Delhi.

Referens: http://www.convergen.....shows 01.html

Redigerat av EmuMannen, 09 maj 2005 - 22:52.


#66

Postad 20 maj 2005 - 08:59

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
om de skulle sälja enskilda kanaler så skulle det bli dyrare .med bredbands bolaget så ingår även alla tv1000 kanaler dvs 6 st .det är väl ca 37 kanlaler nu :)

#67

Postad 20 juni 2005 - 22:34

Brämpa
  • Brämpa
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Jaha, har vi gett upp att få Telias IP-TV i HTPCn...? :)

#68

Postad 28 januari 2006 - 17:17

Unregisteredb7b695e2
  • Unregisteredb7b695e2
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Lyfter lite..

Nån som hittat nån lösning på problemet ännu?
Fick bbbs box med viasat guldkort för nån vecka sedan om det kan vara till nån hjälp.

#69

Postad 15 februari 2006 - 14:32

kanylbullen
  • kanylbullen
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag har läst lite i den här tråden och letat lite här och var på nätet.

Jag vill ju självklart också spela upp/spela in mpegströmmen från BBB's digitaltv direkt i min dator. Jag testade att ansluta VLC till de portarna som någon hade sniffat fram och mycket riktigt får jag upp en krypterad bild, så det borde ju gå på något sätt!

Finns det ingen programvara som gör att man kan ta en vanlig kortläsare och avkryptera skiten med hjälp av kortet?

#70

Postad 17 februari 2006 - 10:53

Swaffe
  • Swaffe
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Även jag har sökt runt lite om detta ämne med BBB´s digitaltv direkt till datorn. Ska väl inte påstå att jag är någon expert på detta ämne men rent spontant så måste det ju gå att använda datorn till att "avkryptera" mpeg-strömmen om man har ett kort + abbonemang från BBB. Är det så att det inte är helt "rumsrent" att göra så och att det därför inte pratas om det? Personligen kan jag inte se att det skulle vara olagligt så länge man har ett "ärligt" abbonemang vilket vad jag förstår är en förutsättning för att mpeg-strömmarna ska nå fram till bredbandsjacket överhuvudtaget. Är det något jag missat eller ska man fortsätta forska i ämnet? Så för att sammanfatta mig citerar jag tollstorp:

Finns det ingen programvara som gör att man kan ta en vanlig kortläsare och avkryptera skiten med hjälp av kortet?

:)

#71

Postad 17 februari 2006 - 12:55

Unregisteredb7b695e2
  • Unregisteredb7b695e2
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Jag har sett att det finns digitaltv-kort med kortläsare, kan de funka måntro?

#72

Postad 17 februari 2006 - 13:16

Mr_Hell
  • Mr_Hell
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej!

Har också BBB:s TV-tjänst sedan någon månad. Gick och funderade på att bygga en HTPC, men det verkade surt att vara tvungen att ha boxen emellan och bara kunna se/spela in en kanal åt gången. Så efter lite letande hittade jag detta forum och blev överlycklig.

När jag först provade med VLC att ta emot strömmarna funkade det bra, såg TV3 med några mindre störningar. Men när jag provade nästa gång var det bara gröt, verkar som felaktig codec eller att det är krypterat.

Det konstiga är att när jag återigen försökte tidigare i veckan så fick jag in SVT2 klockrent, såg damernas curling (Sverige - Skottland om jag inte minns fel) helt utan störningar, SVT2 var dock den enda kanal som funkade.

Så till frågan, sänds visst material okrypterat? eller beror det på något annat? för idag när jag provade var det återigen bara gröt, endast en liten del överst på bilden visas någorlunda korrekt, oavsett kanal.

#73

Postad 17 februari 2006 - 13:30

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Nu spånar jag bara men det är nog ganska komplicerat.

Först och främst så tror jag bara att det sänds en kanal åt gången, alltså för er som har boxen/abonnemang så är det knutet till antingen er IP eller uttag. När ni väljer kanal så skickas en signal till media servern hos BBB/Telia som streamar ut vald kanal till er.
Redan där finns ju problemet hur man ska kommunicera med deras server och få den att skicka ut vald kanal. Jag tror inte att alla kanaler streamas ut över hela nätet, det skulle belasta något oerhört!..

Sen finns ju problemet med krypteringen, gissningsvis så är det en helt vanlig transport ström med Mpeg2 som är crypterad. Antingen kan dom ha valt någon av dom redan befintliga standarderna som används idag såsom conax viaccess NDS eller annat?
Så när man väl har fått deras server att skicka rätt kanal så ska den kodas av. Men här kan det bli lättare pga att om dom skulle använda en känd avkodning så kan man ju koda av själva streamen.
Vad använder dom ? finns det kort i boxarna? alltså ett smartcard?
Är det någon som analyserat korten i en läsare för att ta reda på cryptot isåfall?

#74

Postad 17 februari 2006 - 13:36

Swaffe
  • Swaffe
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Ja det finns ju lösningar till exempelvis comhem och boxer men frågan är ju om dessa skulle funka ihop med exempelvis BBB. Hoppas någon med kunskap i ämnet kan reda ut begreppen här.
Finns det kanske någon på forumet som har BBB´s digitaltv i kombination med en htpc och i sånt fall, hur har ni löst det?

#75

Postad 17 februari 2006 - 14:12

Unregisteredfa0a24d8
  • Unregisteredfa0a24d8
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

Nu spånar jag bara men det är nog ganska komplicerat.

Först och främst så tror jag bara att det sänds en kanal åt gången, alltså för er som har boxen/abonnemang så är det knutet till antingen er IP eller uttag. När ni väljer kanal så skickas en signal till media servern hos BBB/Telia som streamar ut vald kanal till er.
Redan där finns ju problemet hur man ska kommunicera med deras server och få den att skicka ut vald kanal. Jag tror inte att alla kanaler streamas ut över hela nätet, det skulle belasta något oerhört!..

<{POST_SNAPBACK}>


Det enda som är korrekt i ovanstående påstående är att det skulle ta oerhört mycket bandbredd om man streamar ut alla kanaler till alla användare var för sig samtidigt. Givetvis fungerar det inte så heller. Man använder multicasting.

Multicasting och innebär att en viss ström av data skickas vidare ut på många olika nätverk samtidigt. Huruvida datat ska skickas ut på ett visst nät eller ej beror på om någon nod längre ner i kedjan har anmält intresse för den multicastadressen. Lägger man sedan till flera noder så belastar de inget extra, de lyssnar på samma data som redan sänts.

För mer detaljer, varsågod och läs: http://www.cisco.com...doc/ipmulti.htm

#76

Postad 17 februari 2006 - 15:19

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
R.borgmaster: Du verkar veta lite om det här, jag har faktiskt ingen aning. Men mitt resonemang om att alla kanaler inte streamas ut alltid stämmer väl?
Låt säga att man vill titta på kanal3 men ingen på den noden man sitter på gör det för tillfället så måste man väl säga åt servern att sända ut den? När det väl görs så kan andra hänga på den i sin tur och även dom kolla.
Men programmet som måste finnas på HTPC'n måste både kunna snappa upp strömmen samt även kunna fråga servern efter en som inte för tillfället finns på den noden man tillhör?

#77

Postad 17 februari 2006 - 15:26

Swaffe
  • Swaffe
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Jag frågar väl på lite mer om detta nu när jag ändå är igång...

Vad är det som gör att man inte kan skippa digitalboxen och använda sig av datorn istället.
Alltså låta datorn vara digitalbox. Är det att inte inte finns program som klarar detta eller finns det inte kortläsare som kan läsa kortet.
Helt enkelt vart ligger problemet? :huh:

//Swaffe

#78

Postad 17 februari 2006 - 15:50

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0

R.borgmaster: Du verkar veta lite om det här, jag har faktiskt ingen aning. Men mitt resonemang om att alla kanaler inte streamas ut alltid stämmer väl?
Låt säga att man vill titta på kanal3 men ingen på den noden man sitter på gör det för tillfället så måste man väl säga åt servern att sända ut den? När det väl görs så kan andra hänga på den i sin tur och även dom kolla.
Men programmet som måste finnas på HTPC'n måste både kunna snappa upp strömmen samt även kunna fråga servern efter en som inte för tillfället finns på den noden man tillhör?

<{POST_SNAPBACK}>

Kan det inte vara så att man kan se den kanal man valt med boxen i datorn?

#79

Postad 17 februari 2006 - 16:19

Mr_Hell
  • Mr_Hell
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Kan det inte vara så att man kan se den kanal man valt med boxen i datorn?

<{POST_SNAPBACK}>


Att ta emot flera strömmar samtidigt är inget problem. Kan enkelt testas genom att dra igång flera instanser av VLC och välja olika strömmar och sen välja "Visa/Ström och mediainfo", ser man att man får olika strömmar.

Problemet ligger väl snarare i hur vi skall bete oss för att avkod dom.

#80

Postad 17 februari 2006 - 16:38

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Finns det någon här som har IP-tv som kan berätta om det är ett smartcard i boxen eller har den ett unikt ID eller liknande?
Om det finns ett smart card står det något på det?
Gärna modell nummer och märke på olika boxar också. Men gissar att det bara är Kreatel som finns just nu men man vet ju inte...

Ni som kunde snappa upp streamar med VLC på olika portar. Vilken kanal kollade ni på via boxen innan?

Kan andra i samma nät/sub nät även dom kolla på streamarna på samma portar? eller är det endast till en viss IP det är knutet?

Kan någon spara en stream på disk och analysera den med exvis TS reader?

#81

Postad 17 februari 2006 - 17:08

Unregisteredfa0a24d8
  • Unregisteredfa0a24d8
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0

R.borgmaster: Du verkar veta lite om det här, jag har faktiskt ingen aning. Men mitt resonemang om att alla kanaler inte streamas ut alltid stämmer väl?
Låt säga att man vill titta på kanal3 men ingen på den noden man sitter på gör det för tillfället så måste man väl säga åt servern att sända ut den? När det väl görs så kan andra hänga på den i sin tur och även dom kolla.
Men programmet som måste finnas på HTPC'n måste både kunna snappa upp strömmen samt även kunna fråga servern efter en som inte för tillfället finns på den noden man tillhör?

<{POST_SNAPBACK}>


Precis som med "riktig" TV sänds alla kanaler hela tiden. Men det är inte säkert att den alla strömmar/någon ström alls passerar i ett visst nät vid en viss tidpunkt. Det går att göra på många sätt. Stömmen kan ju vara t.ex. MPEG2-TS (Transport Stream) och så kan den innehålla många olika kanaler på en gång. Eller också har man olika strömmar uppsatta med olika portnummer, och varje ström är t.ex. MPEG2-PS.

Vad som strömmas ut i ett visst nät eller inte vid en viss tidpunkt avgör systemet och routrarna. Det borde fungera som så att noden som vill titta registrerar sig uppströms att den vill ta del av en multicastgrupp.

Exakt hur IPTV fungerar vet jag ej, har inte kommit åt att mickla med det nångång. Men jag kan en hel del om nätverk och sen snappar man upp ett och annat. Jag är minst lika intresserad som ni att kunna se detta via vanligt nätverkskort och på så vis slippa tunerkort. Men jag har ingen lust att slanta upp stålar för detta i dagsläget enbart för att labba på. Även om det skulle vara intressant. Vertyg att labba med finns det gott om. Det är väl däremot dokumentationen och standardiseringen som gör att hela biten blir något besvärlig att arbeta med.

IPTV hade kunnat bli stort för länge sen med de distrubutionskanaler vi har idag. Men det byråkratiska sätter oftast käppar i hjulen och låter ingen ny teknik bli annat än en flopp. Där jag bor har vi haft fibernät nedgrävt i backen sen ca 9 år tillbaka. IPTV har gått att få sedan länge. VoD, PPV och allt. Men pga att det är så få som tecknat sig så har de inte fått tillgång till alla kanaler eller särskilt nya filmer. Och ingen vill teckna sig pga att det är en dyrt tjänst som knappt erbjuder något mervärde.

Snacka om moment 22.

#82

Postad 17 februari 2006 - 17:09

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Ni får ursäkta mitt tidigare svammel!... Hade inte läst hela tråden så det visade sig ju att jag var helt ute och simmade...

Men nu när jag har läst allt så verkar det vara helt klart hur dom skickar ut datat.

Om man läste EmuMannens klipp ifrån Kreatel så verkar det som om dom ska använda samma kodsystem som Viasat, alltså NDS med unika boxid.
Deras system emuleras redan på softcam så då borde det fortfarande gå att göra en PC lösning med kortläsare och ett riktigt smartcard. (Obs man måste fortfarande ha en box som man kan ta Boxid från, men sedan kan man lägga den i garderoben)
Fast jag vet ju att Telia kan välja att köra utan kort. Det gör/gjorde nämligen visat ett tag på deras NDS system, då knöt dom endast till boxid nummret.
Så allt hänger väl mer eller mindre på om kodningen kommer ske i boxen eller i ett smartcard. Om det är i smartcard så kommer det förmodligen gå att göra en softcam och använda en kortläsare för att koda av..
Var det inte någon här som sa att det kommer att tas ut en kortavgift? Isåfall är det smartcard lösningen dom kommer gå på.

NDS softcams finns att ladda ner, sök på "ncemucam".

Sen hur man ska koppla VLC att sammarbeta med softcam är en annan femma som upplåtes till dom som kan programera, VLC är väl open source?

Redigerat av Kurben, 17 februari 2006 - 17:11.


#83

Postad 17 februari 2006 - 21:12

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0
Jag har BBB's lösning, det är med kort.

Det jag menade med mitt tidigare inlägg var att om man har boxen igång på t.ex. TV1000, avkodas ju den, om det sen går att få ut det i datorn eftersom båda ju är ihop kopplade på nätverket.

Det här är inget som jag kan, utan jag bara spånar.

Men det kanske finns någon som kan tala om jag är helt ute och snurrar.

#84

Postad 17 februari 2006 - 23:01

Unregisteredb7b695e2
  • Unregisteredb7b695e2
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Jag har BBB's lösning, det är med kort.

Det jag menade med mitt tidigare inlägg var att om man har boxen igång på t.ex. TV1000, avkodas ju den, om det sen går att få ut det i datorn eftersom båda ju är ihop kopplade på nätverket.

Det här är inget som jag kan, utan jag bara spånar.

Men det kanske finns någon som kan tala om jag är helt ute och snurrar.

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, det funkar inte.
Har provat kika på tv1000 via vlc när jag haft igång det på boxen.
Ingen bild.

#85

Postad 20 februari 2006 - 13:07

Mr_Hell
  • Mr_Hell
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Finns det någon här som har IP-tv som kan berätta om det är ett smartcard i boxen eller har den ett unikt ID eller liknande?
Om det finns ett smart card står det något på det?
Gärna modell nummer och märke på olika boxar också. Men gissar att det bara är Kreatel som finns just nu men man vet ju inte...

Som nämnts tidigare är boxen som används Kreatel IP-STB 1510, på undersidan av boxen står "NDS BOX ID: ***********". Det är även ett smartcard, i ena hörnet står NDS sen kortnummer mitt på kortet.

Ni som kunde snappa upp streamar med VLC på olika portar. Vilken kanal kollade ni på via boxen innan?

Vilken kanal man har på boxen är oväsentligt, mpeg-strömmarna skickas ut via multicast, se r.borgmaster:s inlägg tidigare. Bara att ansluta till den ström man vill ta emot.

Här är en lista som jag kom fram till när jag sniffade samtidigt som jag bläddrade igenom kanalerna på boxen.

SVT1 233.33.194.1 10001
SVT2 233.33.194.2 10002
TV3 233.33.194.3 10003
TV4 233.33.194.4 10004
Kanal 5 233.33.194.35 10035
ZTV 233.33.194.7 10007
TV4+ 233.33.194.31 10031
ZTV 233.33.194.7 10007
TV1000 233.33.194.14 10014
TV1000+One 233.33.194.16 10016
TV1000 Action 233.33.194.15 10015
TV1000 Nordic 233.33.194.18 10018
TV1000 Family 233.33.194.17 10017
TV1000 Classic 233.33.194.19 10019
TV4 Film 233.33.194.33 10033
Viasat Sport 1 233.33.194.11 10011
Viasat Sport 2 233.33.194.12 10012
Viasat Sport 3 233.33.194.13 10013
Explor/Playboy 233.33.194.21 10021
Viasat History 233.33.194.20 10020
Reality TV 233.33.194.36 10036
Action/Nature 233.33.194.6 10006
TV4 Fakta 233.33.194.32 10032
TV400 233.33.194.30 10030
E! 233.33.194.27 10027
Disney Channel 233.33.194.29 10029
Toon Disney 233.33.194.26 10026
Barnkanalen 233.33.194.25 10025
Nickelodeon 233.33.194.6 10006
MTV 233.33.194.23 10023
VH1 233.33.194.22 10022
BBC World 233.33.194.9 10009
CNN 233.33.194.10 10010
24 233.33.194.24 10024
Kunskapskanalen 233.33.194.25 10025
Playboy Plus 233.33.194.6 10006
Playboy UK 233.33.194.21 10021
SVT Extra 233.33.194.25 10025


Kan någon spara en stream på disk och analysera den med exvis TS reader?

Tog ner programmet TSReader Lite kopplade upp mig mot strömmen för SVT2. Är ingen expert i ämnet, men vad jag kan förstå så är det en transportström med ett antal underströmmar varav infon för videoströmmen ser ut så här:

Elementary Stream PID 2411 (0x096b) MPEG-2 Video
MPEG Video: Bitrate 15.000 Mbps Resolution 720 x 576i
MPEG Video: Framerate 25 fps Aspect Ratio 4:3 Chroma Format 4:2:0
AFD descriptor: Active format is the same as the coded frame

Nån annan som är bättre insatt kanske kan få ut mer, bifogar en dump från SVT2.
Bifogad fil  BBB_IP_TV_SVT2__Raw_dump_.mpg   20,75MB   359 Antal nerladdningar

#86

Postad 20 mars 2006 - 15:55

Unregisteredb7b695e2
  • Unregisteredb7b695e2
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Snackade just med BBBs tekniska support och frågade om dom hade nån lösning på hur man skulle kunna streama in deras tv-tjänst i datorn och snubben sa att de var inget som fanns i dagsläget men han trodde att de skulle komma en lösning till det senare.

#87

Postad 22 mars 2006 - 14:16

Mr_Hell
  • Mr_Hell
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Satt idag och lekte lite med VLC, nu funkar det plötsligt att få in både SVT2, TV3, TV4 & Kanal 5.

Hur kan det komma sig att dessa kanaler fungerar och övriga inte? Och varför funkar det nu och inte förut?

#88

Postad 22 mars 2006 - 19:21

Unregisteredc6e77bda
  • Unregisteredc6e77bda
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0
dom sänds väl okodat!


//Lasse

#89

Postad 27 mars 2006 - 17:44

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0
Jag har BBB's fiber.

Jag har på skoj försökt med VLC att få bild i min dator.

Men jag får bara följande felmeddelande:
access_http error: cannot connect to 233.33.194.1:10001
access_http error: cannot connect to 233.33.194.1:10001
access_mms error: cannot connect to 233.33.194.1:10001
main error: no suitable access module for `http://233.33.194.1:10001/'

När jag tittar under "Visa/meddelanden" i menyn.



Vad gör jag för fel tro?

#90

Postad 28 mars 2006 - 07:28

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Hade helt glömt av den här tråden...

Analyserade filen som Mr Hell hade sparat och den har kod systemet "News datacom"
News Datacom är det gamla namnet som NDS tidigare använde, vilket betyder att det förmodligen är NDS som används av IP tv.

Då borde det finnas ett sätt att testa detta på.

Först och främst spara en stream på disken.
Installera exvis Mytheartre och en NDS softcam.
Leta upp vilket ID eran riktiga IP tv box har, den ska ha ett unikt ID som NDS knyter sitt kort till.
Detta ID ska ni mata in i NDS softcamen.
Köp eller skaffa en Phoenix smatmouse läsare och sätt i erat smartcard i den, konfigurera eran NDS softcam att läsa på rätt com port som ni har Phoenix läsaren på.
Döp om filen ni sparat till *.ts och öppna den i Mytheatre.

Funkar det? Om inte öppna softcam plugin delen ifrån Mytheatre för för att få upp loggen och se vad den säger.

OBS detta är inte en guide utan ett förslag för att testa för er som har IP tv. Jag vet inte om detta fungerar.

#91

Postad 02 april 2006 - 15:31

sham69
  • sham69
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
BBB funkar hos mej men det blir mycket mer fel än via boxen.
VLC buffrar tydligen inte tillräckligt.
Jag antar att om man spelar in eller time shiftar blir det inga fel.

#92

Postad 02 april 2006 - 17:47

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0

BBB funkar hos mej men det blir mycket mer fel än via boxen.
VLC buffrar tydligen inte tillräckligt.
Jag antar att om man spelar in eller time shiftar blir det inga fel.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan inte ge lite tips på hur du får det att fungera?

#93

Postad 03 april 2006 - 17:31

Mr_Hell
  • Mr_Hell
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

BBB funkar hos mej men det blir mycket mer fel än via boxen.
VLC buffrar tydligen inte tillräckligt.
Jag antar att om man spelar in eller time shiftar blir det inga fel.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du definiera vad du menar med "funkar", innebär det att du kan se samtliga kanaler?

Själv får jag endast in SVT1, SVT2, TV3, TV4 & Kanal 5, och några störningar har jag inte upplevt när jag kollat.

#94

Postad 03 april 2006 - 19:03

sham69
  • sham69
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Kollade bara ettan igår, nu ser jag att det bara är ettan till femman som funkar.
Får ofta macroblockfel, men det finns ju massor av inställningar i vlc att pilla på.
Kreatel boxen behöver inte vara igång, drog ur strömmen och kan byta kanal på
PCn ändå.

Eric

#95

Postad 05 april 2006 - 13:49

dreamcode
  • dreamcode
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
kan man spela inn iptv från BBB via vcl eller något annat program ?

#96

Postad 05 april 2006 - 14:51

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0

kan man spela inn iptv från BBB via vcl eller något annat program ?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det går.

#97

Postad 05 april 2006 - 14:54

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0
Jag har lyckats spara en liten test-fil, när jag kör i VLC fungerar det bra.

Hur ska jag göra för kunna bränna den på en DVD?

Ska filen sparas i något särskilt format?

#98

Postad 05 april 2006 - 15:03

dreamcode
  • dreamcode
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

kan man spela inn iptv från BBB via vcl eller något annat program ?

<{POST_SNAPBACK}>


Ralle1

hur gjorder du det?
kan du förklara lite...skulle vilja testa det med,
har Viasat via BBB och tycker det är intresant.

Redigerat av dreamcode, 05 april 2006 - 15:04.


#99

Postad 05 april 2006 - 17:52

dreamcode
  • dreamcode
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
har fixat hur man spelar inn (tsreader)

#100

Postad 22 augusti 2006 - 14:22

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Ingen som till ngn lösning på detta problem med streamning??
Är det så illa så man blir tvungen att använda programkortet o ett smartcard? plus en egen snickrad programering på det :rolleyes:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.