Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Whiskytråden

4731 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 augusti 2003 - 11:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Laphroaig, Ardbeg ;)

Redigerat av Squeezemaster, 16 mars 2010 - 17:09.


#2

Postad 02 augusti 2003 - 11:51

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Är bland de värsta som finns, Whiskey alltså, har alldrig riktigt gillat drycken.

#3

Postad 02 augusti 2003 - 11:57

2Late
  • 2Late
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Då har du inte smakat riktig whiskey!!

Gå till systemet och köp nån sort från ön ISLAY!
Mina 5 favvisar är:

1. Lagavulin 16 Years
2. Laphroaig 10 Years
3. Bowmore 12 Years
4. Bunnahabhain 12 Years
5. The Macallan 12 Years


Dessa är grymt goda, smak/lukt/eftersmaken är grym!

#4

Postad 02 augusti 2003 - 12:08

MasterOfPuppetz
  • MasterOfPuppetz
  • Beroende

  • 1 362 inlägg
  • 0
Jag har inte heller riktigt lärt mig att tycka om whiskey men det är väl som med öl antar jag. Det tar ett tag att lära sig tycka om det. ;)

#5

Postad 02 augusti 2003 - 12:22

Unregisterede99670b2
  • Unregisterede99670b2
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Blended whiskey funkar bara till irish coffee om ens det.
Singelmalt ska det vara.

#6

Postad 02 augusti 2003 - 12:54

Foppa21
  • Foppa21
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Här är mina favorit whisky sorter

Laphroaig
McAllan
Ardbeg
Lagavulin

#7

Postad 02 augusti 2003 - 13:11

rts
  • rts
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Balvenie Doublewood 12 years är favoriten.
Annars så är Bowmore Darkest rätt god också.

#8

Postad 02 augusti 2003 - 13:16

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Trevligt med lite tips! Får ta en tysklandsresa framåt hösten och öka på förrådet lite. Kostar ju trots allt inte mer än en 1/3 -1/4 av vad det kostar hemma på skitbolaget

Vilka av dessa är riktigt mörka Whiskeys, har mest ljusa i samlingen nu så lite mörka sorter skulle inte sitta fel

2Late: Jag har smakat Lagavulin 16 Years, väldigt fin! Men till "vardags" får det bli fasanen iaf ;)

#9

Postad 02 augusti 2003 - 14:04

Unregisterede9af8e11
  • Unregisterede9af8e11
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 1
Oban Single Malt

Färg: Bärnsten.
Doft: Stor, eldig, rökig doft med tydlig fatkaraktär.
Smak: Eldig, komplex, torr, rökig whisky med lång eftersmak.

;)

#10

Postad 02 augusti 2003 - 16:46

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0
Många dissar god blended av ren modenyck då de är så fina av sig!
Jag kan med säkerhet säga att några bra blended hade ej kunnat skiljas ut mot många maltwhiskey i en blindtest av en stor majoritet av dessa personer! ;)

The Famous är en helt ok blended!
Chivas eller 12'årig Ballentines är len god blended!

Laphroig och Ardbeg är rökig njutning!
Macallan Elegancia 1990 är len och god!

Men du satanic, hur smakar Loch Lomond? Är sugen på att beställa två flaskor Kapten Haddoch whiskey på bolaget! Ena flaskan ska gå åt när jag snart inviger min hemmabio! :(

#11

Postad 02 augusti 2003 - 16:54

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
hehe, har du vart inne o kollat på mina prylar :(
Har faktiskt inte öppnat den ännu, får väl ta det ikväll kanske bara
för att ge en recencion!
Ganska sjukt att Loch Lomond kostar kostar 400 på bolaget.
Jag köpte min för 12 euro ;)

#12

Postad 02 augusti 2003 - 16:56

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0
He he, jo det var på din sida som jag såg den ;)

Klart du ska öppna den ikväll, vi måste få veta hur den smakar :(

#13

Postad 02 augusti 2003 - 19:06

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Får se sen om jag ska våga mig på det, är fortfarande sliten sen igår hehe.

#14

Postad 03 augusti 2003 - 10:19

Unregistered01ee2784
  • Unregistered01ee2784
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
The MacAllan är min favorit, mycket fin! Har iofs inte smakat mer än kanske 7-8 olika sorter.

Var i Skottland förra året och det jag slogs av var att Whiskeyn inte var särskillt mycket billigare i allmänhet än priserna i Sverige, trots våra höga alkoholskatter. Å andra sidan kunde man hitta en Whiskey på rea där.. det lär väl dröja innan vi ser rea på systembolaget ;)

#15

Postad 03 augusti 2003 - 10:40

2Late
  • 2Late
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
photo Oban är den vidrigaste jag har smakat!
fast det är väl tur att alla inte tycker lika!


SEN till er som inte gillar whiskey testa en single malt från ön ISLAY, en Bowemore eller Laphroaig! dom smakar mycket! ingen direkt spritsmak utan mycket tjära,rök,fat

#16

Postad 03 augusti 2003 - 12:18

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Får nog köpa en flaska Laphroaig, många verkar ha den på sin favoritlista!

#17

Postad 03 augusti 2003 - 12:41

Unregisterede9af8e11
  • Unregisterede9af8e11
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0

photo Oban är den vidrigaste jag har smakat!
fast det är väl tur att alla inte tycker lika!

:( ;) ;)

#18

Postad 03 augusti 2003 - 16:12

Unregistered863dc400
  • Unregistered863dc400
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Macallan är en Speyside, right?

#19

Postad 04 augusti 2003 - 14:47

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Var i Skottland förra året och det jag slogs av var att Whiskeyn inte var särskillt mycket billigare i allmänhet än priserna i Sverige, trots våra höga alkoholskatter.

Beror på att britterna har ungefär lika hög alkoholskatt. Folk som jag pratat med som jobbar på destillerierna var måttligt glada över att det var billigare att åka till Frankrike och köpa whiskyn de själva gjorde isf att köpa den direkt i den egna fabriken.

Angående egna åsikter hänvisar jag till den trevliga tråden https://www.minhembi...wtopic=19086 eller https://www.minhembi...wtopic=20802

2 snabba tips -
17 årig Ardbeg (Islay)
15 årig Glenn Garioch (Highland) ...

AnonSeagull - Allan är en Spey, men det är enligt min uppfattning synd att säga att smaken är typiskt spey.

#20

Postad 04 augusti 2003 - 16:57

2Late
  • 2Late
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Ardbeg är inte heller helt fel, men jag har bara smakat den 10-åriga!
hifisnubben det ska finnas en 60%ig Laphroaig,Bowmore eller om det var Ardbeg!? har du smakat den?

#21

Postad 04 augusti 2003 - 17:19

2Late
  • 2Late
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Gå och köp en 70is Laphroaig, fyll sedan i lappen som ligger i röret! skicka in och vips så har du blivit ägare av 1 kvadratfot mark på ön ISLAY!

Ägarbeviset ser ut såhär!

Laphroaig ägarbevis
verkar vara nåt skit med passagen, om länken inte funkar testa att kopiera detta och klistra in i browsern!

http://hem.passagen....e/laphroaig.jpg

#22

Postad 05 augusti 2003 - 09:12

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Ardbeg är inte heller helt fel, men jag har bara smakat den 10-åriga!
hifisnubben det ska finnas en 60%ig Laphroaig,Bowmore eller om det var Ardbeg!? har du smakat den?

Det är ett ruggigt lyft om du går till den 17-åriga, men visst ... 10an är fin! Tyvärr lite dyra.
De 60%iga du far efter är nog sk caskstrength(?) dvs styrkan den har då den kommer direkt från fatet.
Jag har en Laphroag cask. Det kan ju skilje en del på 2 olika cask. Har själv bara jämfört med den vanliga 10an och faktum är att det är lite skillnad. (Gick att få fram i blindtest.)
Provade även cask på Bowmore, men såg inte till någon på Ardbegs trevliga lilla servering. (På Bowmore har jag dock ingen vettig kommentar att ge. Träffade en mycket trevlig tös som efter en stunds språkande bjöd på stora delar av sortimentet och de har ju som bekant en hel del att välja på både vad gäller ålder och woodfinish, så ... på slutet var inte smaklökarna i så känsligt skick om man säger så....)

Tog f.ö. ett kort över den mark som mutas in för dessa kvadratfot. (Man vill ju dokumentera sina ägor ...) En form av hed skulle jag kalla det ...

#23

Postad 05 augusti 2003 - 09:23

lill-danne
  • lill-danne
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Jag kan tipsa om Bunnahabhain 12-årig som på bolaget kostar 309:-. Den är väldigt prisvärd och smakrik. Ska man gå på lite mer exlusiv whisky så är ju förstås alla varianter av Springbank att rekommendera. Den börjar dock ta slut och är följdaktligen på väg att bli svindyr...köp, köp, köp! Annars är en The Macallan 18-årig också otroligt god...

Gillar man Laphroaig 10-årig är det värt att prova Cask Strength-varianten som brukar finnas på tax free. Den är precis som namnet antyder direkt från fatet och är alltså inte utspädd, utan håller 60 %. Tipset är att själv späda den med LITE vatten och man har en mycket god, rökig whisky som har bra mycket mer karaktär och doft än vad den vanliga 10-åriga varianten har.

Gillar man bourbon kan jag rekommendera Wild Turkey Rare Breed som på systemet kostar 425:- och är ljusår bättre än sina billigare syskon. Mycket vanilj och honung.

Som kuriosa kan jag nämna att så länge vi snackar whisky från Skottland eller Kanada så heter det "Whisky" och inget annat... :D

Hoppas att man var till någon hjälp!

#24

Postad 05 augusti 2003 - 09:49

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Oj vad tips man fått här, jag tror nästan jag måste handla på bolaget, orkar nog inte vänta tills nästa gång jag drar till tyskland!
O jag som har svurit att aldrig mer stödja monopolet hehe, där sprack det löftet! :D

#25

Postad 05 augusti 2003 - 10:10

Unregisteredaa036c64
  • Unregisteredaa036c64
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0
Lagavulin 16yrs
Bowmore 16yrs + darkest
Laphroaig

Fick tag på en specialutgåva av Lagavulin på en resa till London. Den var som en smekning i gommen.

#26

Postad 05 augusti 2003 - 12:23

lill-danne
  • lill-danne
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Och där verkar jag vara en idiot...såg inte hifisnubbens inlägg innan jag svarade... Men, men: nu blev det extra tydligt vad Cask Strength innebär :D

#27

Postad 05 augusti 2003 - 14:59

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Jag tar dig inte för en idiot i alla fall.
Om du tar en titt i de trådar jag hänvisade till förut så ser du att även jag tycker Bunnahabhains 12a är otroligt prisvärd. (Är sugen på deras 21a, men jag har helt enkelt inte råd att utöka samlingen just nu.) När man är inne på den typen av whisky (även Oban, Highland Park m.fl) så tycker jag Scapas 12a för ca 360:- är mycket prisvärd. Annars är Macleods regionswirre otroligt prisvärda.

På tal om cask så har jag en Aberlour caskstrength som är klasser bättre än den vanliga 10-åringen (enligt min smak).

ska man rekommendera en whiskey så är ju Bushmills inte alls dumma för pengen (vare sig 10an eller 16).

#28

Postad 06 augusti 2003 - 10:16

lill-danne
  • lill-danne
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Vi är ett gäng som brukar ha whiskyprovningar lite då och då, och för ett halvår sedan gjorde vi just en "lågbudgetprovning" med alla Macleod. Då kom vi fram till att de var just prisvärda och om jag minns rätt att det var Speyside-varianten som var intressantast. Vi jämförde dem också med Bunnahabhain och kom fram till att den senare nog fortfarande kändes mer prisvärd, men det är ju helt klart trevligt att man kan få prova olika regioners "typiska" smaker för en relativt billig penning.

Aberlour cask strength har jag aldrig smakat, men den verkar synnerligen intressant!

Vad gäller att utöka sin samling brukar jag ha den dåliga ovanan att alltid hinna dricka upp första flaskan i samlingen innan jag hinner köpa nya flaskor...resultatet är att jag sällan har fler än en flaska ståendes... :D

#29

Postad 06 augusti 2003 - 11:59

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
lill-danne - inga andra favoriter? (Bra med tips)

Jag byggde upp min samling genom att köpa på mig ganska mycket under ett par täta utlandstrippar.
Nu köper jag alltid en ny flaska (om den var bra och ny finns att tillgå på systemet) när det är dryga decilitern kvar. Dessutom köper jag nya sorter på utlandsresor.
Bjuda gör jag oftast i små mängder och är det större mängd, många personer eller folk som inte vet att uppskatta blir det Faous, Catty Sark, Jim Beam eller någon annan av de som jag inte finner särskilt mumsiga.

På så sätt har det blivit en, i mitt tycke, ganska stor samling.

#30

Postad 06 augusti 2003 - 17:04

Unregistered2e63069d
  • Unregistered2e63069d
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Hur länge klarar sig whiskyn att stå i flaskan egentligen utan att smaken påverkas?

#31

Postad 06 augusti 2003 - 19:35

2Late
  • 2Late
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Japp då drickar man en Laphroaig 10:a då!
det är sååååå gooootttt!

Exocet JAG var på whiskey provning med systembolaget och då sa dom att en öppnad flaska ska man dricka ur under 1 år!
Dom tjänar inte på Lagring!

Snart kommer hifisnubben med ett mothugg! LOL

#32

Postad 06 augusti 2003 - 21:15

Unregistered01ee2784
  • Unregistered01ee2784
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Tar gärna lite vatten i whiskeyglaset, men finns det någon slags måttstock på vad som är optimalt? kanske 1 del vatten och 7 delar whiskey eller så (exempel taget ur luften). Självklart ska man väl prova sig fram själv, men någon kanske har hittat en lösning som han/hon är nöjd med.

mvh

#33

Postad 06 augusti 2003 - 22:50

rts
  • rts
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0

Exocet JAG var på whiskey provning med systembolaget och då sa dom att en öppnad flaska ska man dricka ur under 1 år!
Dom tjänar inte på Lagring!

Jag trodde whisky var som vanlig sprit, dvs om man "lagrar" den så händer
ingenting med smaken, varken bättre eller sämre, men jag kanske har fel.

För den som vill veta så består min samling av:
Balvenie Doublewood 12 years (favoriten!)
Dalmore 12 years
Glenfiddich 12 years
Bowmore 12 years
Laphroaig 10 years (ett gäng småflaskor)
Isle of jura 10 years
Aberlour 10 years (snart slut)
Glen Alpin (hemsk billighetswhisky, vann det på en tävling)
Macleods Islay 8 years

Ska ta en båtresan till Kiel snart, då lär jag köpa mig en ny whisky.
Undrar bara vad jag ska köpa. Nån som vet nåt om Bowmore surf(finns på båten)?
Eller om det finns nån schysst whiskybutik i Kiel?

Visste ni föressten att Macleods serien egentligen är whiskys från kända destillerier,
men tappade lite för tidigt, nu kommer jag inte ihåg alla, men islay-whiskyn är
tydligen en lagavulin som är 8 år. Detta hörde jag på "Det goda köket"-mässan
förra hösten av en snubbe. Rekommenderar förövrigt den mässan, där får man
chansen att testa massor med god whisky <_<

#34

Postad 07 augusti 2003 - 09:22

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Hur länge klarar sig whiskyn att stå i flaskan egentligen utan att smaken påverkas?

Du har ett bra svar i en av de ovan angivna trådarna.

#35

Postad 07 augusti 2003 - 09:51

lill-danne
  • lill-danne
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
hifisnubben: Mitt hetaste tips är att smaka Springbank som jag tidigare skrev om. Alla som är intresserade av skottsk single malt whisky bör ha provat den, brukar vara en referens hos kännare. I övrigt har jag gått lite grann ifrån enbart rökiga whiskyar (heter kanske whiskies?) till att prova sorter med kanske mer komplex smak. Med andra ord tycker jag att Laphroaig och Bowmore är lite trista och att äldre varianter av The Macallan, Lagavulin och Talisker är mer intressanta. Annars har jag inte så många tips andra än de sorter som nämnts tidigare i tråden. Jo, förresten: om man inte har provat de japanska whiskysorterna från Suntory och det andra bolaget som jag inte riktigt kommer ihåg nu (Nikka skulle det kunna vara), så är det ganska kul, intressant och annorlunda!

Belos: Vatten är helt ok att ha i ibland. Jag tycker att man alltid ska testa utan först och sedan eventuellt ha i lite vatten. Det är inte alla whiskysorter som tjänar på att vattnas! Ett tips är att (om man är ren om fingrarna förstås) doppa fingrarna i vatten och sedan stänka i ett par droppar eller så. På så sätt undviker man ganska enkelt att övervattna whiskyn, vilket ju inte är speciellt gott.

rts: Det stämmer att det är för respektive region typisk whiskysort i Macleods, tyvärr märks det lite för väl att de bara har legat 8 år. Väntar man 4 eller ännu hellre 8 år till får whiskyn en helt annan karaktär med mer komplexa smaker och dofter. Alla har ju olika smak, så man ska ju inte tolka mina åsikter som absoluta sanningar. Hur som helst tycker jag att de är kanon som introduktionswhisky till de olika regionerna och till single malt...

#36

Postad 07 augusti 2003 - 10:05

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Tar gärna lite vatten i whiskeyglaset, men finns det någon slags måttstock på vad som är optimalt? kanske 1 del vatten och 7 delar whiskey eller så (exempel taget ur luften). Självklart ska man väl prova sig fram själv, men någon kanske har hittat en lösning som han/hon är nöjd med.

mvh

Tror du hittar svaret i ovan angivna trådar.

Om jag minns fel, så är mitt svar att det finns lite olika religioner även kring detta, men de flesta är överens om att en man späder tills man når en alkoholhalt ca 30% (+/- 5%), men det är olika för olika whisky (och olika personer). Ta det därför nätt med vattnet till du hittar nivån. Observera att det finns folk som anser att man ALDRIG ska späda en whisky. För varje droppa man tillsätter förändrar man karaktären på smak och lukt. Om det är en förbättring eller försämring är en subjektiv bedömning. Däremot är de flesta överens om att man får fram nya smaker och lukter med lite vatten.

Personligen brukar jag tillsätta med en tesked då jag provar eftersom jag tycker det är lättast att dosera då (men å andra sidan är jag ingen fin kännare heller ...)

Lite länkar för den intresserade
http://www.algonet.s...vning/prov9.htm
http://www.whiskyspot.com/
http://www.whiskyakademien.com/
http://www.whiskycenter.se/
http://www.whiskyweb.com/
http://www.mackmyra.se/

#37

Postad 07 augusti 2003 - 10:07

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Japp då drickar man en  Laphroaig 10:a då!
det är sååååå gooootttt!

Exocet JAG var på whiskey provning med systembolaget och då sa dom att en öppnad flaska ska man dricka ur under 1 år!
Dom tjänar inte på Lagring!

Snart kommer hifisnubben med ett mothugg! LOL

Nope. De tjänar inte på lagrning på flaska. Hur lång hållbarheten är kan diskuteras, men systemet vill för det första vara på säkra sidan då de anger och för det andra så tjänar de på lite omsättning på varorna ...

Jag är på bjarnes linje.

#38

Postad 07 augusti 2003 - 10:17

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

hifisnubben: Mitt hetaste tips är att smaka Springbank som jag tidigare skrev om. Alla som är intresserade av skottsk single malt whisky bör ha provat den, brukar vara en referens hos kännare. I övrigt har jag gått lite grann ifrån enbart rökiga whiskyar (heter kanske whiskies?) till att prova sorter med kanske mer komplex smak. Med andra ord tycker jag att Laphroaig och Bowmore är lite trista och att äldre varianter av The Macallan, Lagavulin och Talisker är mer intressanta. Annars har jag inte så många tips andra än de sorter som nämnts tidigare i tråden. Jo, förresten: om man inte har provat de japanska whiskysorterna från Suntory och det andra bolaget som jag inte riktigt kommer ihåg nu (Nikka skulle det kunna vara), så är det ganska kul, intressant och annorlunda!

Visst är springbank intressant, men jag tycker inte den motsvarar priset. Passade på att dricka ett gäng då jag var över, men ... Visst - mums, men jag är för dålig kännare för att tycka att det motsvarar priset. (Föredrar då Port Ellensfåtaliga som finns kvar, men det är det nästan bara jag som gör om jag tolkar det jag läst av "kunniga" rätt.)

Är på samma linje som du angående de rökiga. Däremot så tyckte jag inte så mycket om The Macallans jubileumsutgåva av gamla årtionden. (Vet inte om den sålts utanför deras butik och välsorterade whiskybutiker?) Kul att ha provat, men annars inte min smak.

Japsarna är kul, men så vansinnigt dyra. Har länge pratat om en provning av japansk whisky, men det blir så %&¤ dyrt.

Såg att även du svarat på vattenfrågan. Min tur att vara idiotisk tvåa ... <_<

#39

Postad 07 augusti 2003 - 11:30

Unregistered2e63069d
  • Unregistered2e63069d
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Exocet JAG var på whiskey provning med systembolaget och då sa dom att en öppnad flaska ska man dricka ur under 1 år!
Dom tjänar inte på Lagring!

Ok, då gäller det att dricka upp även de finare flaskorna <_<

#40

Postad 07 augusti 2003 - 18:39

joga
  • joga
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Köpte en The Macallan 18 årig till polarn när han fyllde 30 och den var jäkligt god så det är nog min favorit.

#41

Postad 08 augusti 2003 - 02:43

Spiroue
  • Spiroue
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
Bruichladdich 15 år (Islay) är min favorit för tillfället, tyvärr är det den de flesta kompisar väljer när de kommer på besök så den är väl snart slut <_< Men men.. There is more where that came from.

#42

Postad 08 augusti 2003 - 12:48

Unregistered11a38506
  • Unregistered11a38506
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Inte mycket Amerikansk whiskey här inte, själv föredrar jag Jim Beam. Ingen dyr lagrad whiskey men ack så god.

#43

Postad 08 augusti 2003 - 13:18

Unregistered78987662
  • Unregistered78987662
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Inga amerikanska för mig heller om jag får välja... Bowmore, Lagavulin och Laphroaig är de jag helst dricker <_<

#44

Postad 08 augusti 2003 - 13:56

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Jag tycker iaf att Famous Grouse funkar kanon som "Vardags dricka" fick en flaska igår i present av en tjejkompis, hon chansa på att jag
skulle tycka om den, mkt stabilt måste jag säga ;)
Annars verkar ju Laphroaig och Lagavulin vara mångas favoriter.
Får införskaffa dom när skatten kommer! <_<

#45

Postad 08 augusti 2003 - 14:06

Unregistered78987662
  • Unregistered78987662
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Famous Grouse har jag och bakar med *fniss* och bjuder syrrans kille när han kommer till oss.... dricker inte det så ofta själv - möjligen guldkant då där det skall vara en ganska mild whiskey

#46

Postad 08 augusti 2003 - 14:21

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Japp milt o gott, en vardags dryck som man kan svepa en hel flaska av
för att sedan bege sig mot staden! <_<
Så sent som i våras tryckte jag i mig 1L på 2 timmar, himla gott var
det och kul vart det =P
Poängen är att jag vet det inte är någon finsmakarwhiskey direkt, men den är god för det!

#47

Postad 08 augusti 2003 - 14:26

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Annars verkar ju Laphroaig och Lagavulin vara mångas favoriter.
Får införskaffa dom när skatten kommer! <_<

Gillar du inte rökig dryck ska du nog sikta på något annat.

Visst är det intressant vad mycket man säger att skatten ska räcka till ... ;)

#48

Postad 08 augusti 2003 - 14:29

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Jo jag gillar rökig dryck, det är kanon!
Är så dålig på alla namn bara, därför jag ville ha lite tips!

#49

Postad 08 augusti 2003 - 15:09

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Ja, då kommer du att bli nöjd. Som sagt - har du just en varkorv med räksallad för mycket så några kronor saknas så slå till på Macleod Islay. Mycket rök för lite pengar ... och utan eld ...

#50

Postad 09 augusti 2003 - 22:52

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0
Tacka vet jag annars Mekong whisky :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.