Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dune HD Solo 4K - ny spelare med BR-menyer

182 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dune HD Solo (Mediaspelare) 3 7,5 (1) Inga priser

#51

Postad 14 april 2016 - 15:42

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0


Har testat både Nvidia Shield och Popcorn Hour Vten som också har ett Sigma chip(föregångaren till det nya som Dune HD Solo har) och VXP video processor som också nya Dune har och den har en betydligt renare bild och ett helt annat djup, Nvidian upplevs platt och grynig i jämförelse!

Väntar också på min Dune, får den förhoppningsvis i början på nästa vecka!

 

Bildkvaliteten kan säkert stämma, ska bli kul att testa och jämföra lite :)

 

Första exemplaret i Sverige ?

 

https://www.minhembi...c_id=491122.jpg

 

:)



#52

Postad 14 april 2016 - 15:45

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

När hamnar den i svenska butiker, och till vilket pris tro..? :)

Då går det alltså att köra kodi på den? Grymt att få den bildkvalite Dune har isf, och det trevliga programmet Kodi. :) 



#53

Postad 14 april 2016 - 15:50

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Bildkvaliteten kan säkert stämma, ska bli kul att testa och jämföra lite :)

 

Första exemplaret i Sverige ?

 

https://www.minhembi...c_id=491122.jpg

 

:)

 

Nice...Testa, testa, testa!!! ;P 



#54

Postad 14 april 2016 - 19:04

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0

Första exemplaret i Sverige ?


2:a 😝

När hamnar den i svenska butiker, och till vilket pris tro..? :)
Då går det alltså att köra kodi på den? Grymt att få den bildkvalite Dune har isf, och det trevliga programmet Kodi. :)

Svenska distributören har inte kommit överens med Dune om pris och annat, så räkna med någon månad till

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpeg   75,52K   0 Antal nerladdningar


#55

Postad 14 april 2016 - 19:48

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

2:a 😝

Nedrans osis ;)

 

Då går det alltså att köra kodi på den? Grymt att få den bildkvalite Dune har isf, och det trevliga programmet Kodi. :)

Här är Dune:s egna sida med information:

http://dune-hd.com/firmware/android/

 

Som synes står det än så länge:

"KODI / XBMC: most probably not in the nearest future."

 

Lite bilder på gränssnitt:

 

Bifogad fil  Dune_HD_Solo_4K_Bild_09.jpg   123,1K   3 Antal nerladdningar

som synes är menyer på svenska

 

Bifogad fil  Dune_HD_Solo_4K_Bild_10.jpg   145,79K   3 Antal nerladdningar

Blu-ray menyer fungerar utmärkt över nätverk - 2D som 3D



#56

Postad 14 april 2016 - 19:52

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

Snyggt, kul att se Pulver! Bifogad fil  thumbsup.gif   339bytes   0 Antal nerladdningar



#57

Postad 14 april 2016 - 20:59

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0


Snyggt, kul att se Pulver! attachicon.gifthumbsup.gif

 Tackar :)

 

Här finns ett galleri med bilder:

 

Dune HD Solo 4K


Redigerat av Pulver, 15 april 2016 - 06:41.


#58

Postad 15 april 2016 - 00:58

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0

Funkar Zappiti på dessa precis som på de äldre Base 3.0 osv?



#59

Postad 15 april 2016 - 06:39

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 1

Funkar Zappiti på dessa precis som på de äldre Base 3.0 osv?

Ja, det ska fungera - detta är från avs forumtåd om spelaren - "Zappiti 2.8.15 works"

 

Jag trodde själv att filmer var tvungna att ligga på en windows-server för att man skulle köra dessa program tills Erik_N påpekade att det inte var nödvändigt - testade själv Yadis 2.3 igår och det gick utmärkt med mina filmer som ligger på en linux-server :)



#60

Postad 18 april 2016 - 12:41

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0
Dune 4k solo fungerar utmärkt med YaDis i alla fall. Var bara att switcha mellan min Dune Base 3D och Solon.

#61

Postad 19 april 2016 - 20:14

fredrikjansson
  • fredrikjansson
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Haft funderingar på en nexus player, men ändrade mig och blev mer intresserad av en nivida shield tv. Så fick man nys om denna.

 

Ska man satsa på denna isället? Vill streama film och serier



#62

Postad 20 april 2016 - 06:19

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Om du med "streama film och serier" menar att streama via appar som viaplay, hbo och netflix så är denna inte lämplig - denna fungerar endast att streama dina egna filmer och serier via lokalt nätverk än så länge, men det gör den bra :)

 

Android ska komma senare, men man ska nog inte iskallt räkna med att det kommer bli bra.

 

Personligen tycker jag fortfarande att Nvidia Shield är en av de bästa mediaspelare, men eftersom den inte fixar blu-ray iso (bra) så kompletterar Shield och Dune Solo varandra bra :)



#63

Postad 20 april 2016 - 15:28

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Nvidia Shield fixar BD-ISO med Kodi utan problem. Däremot har den ju inte stöd för meny och 3D i BD-ISO ännu.

 

Nå så vad är omdömmet om Dune? Är den guds gåva till mänskligheten?



#64

Postad 20 april 2016 - 16:59

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Nvidia Shield fixar BD-ISO med Kodi utan problem. Däremot har den ju inte stöd för meny och 3D i BD-ISO ännu.

Det var lite det jag menade - jag har många 3D Blu-ray ISO lagrade i mitt nätverk och eftersom Kodi på Shield inte kan spela upp dem (i 3D) och inte verkar kunna göra det inom den närmaste tiden heller (?) samt att den inte klarar menyer så menar jag att den inte gör det bra.

Men den fixar ju Blu-ray iso i 2D :)

Nå så vad är omdömmet om Dune? Är den guds gåva till mänskligheten?

Den är guds gåva till dem som vill spela upp 3D Blu-ray iso med menyer från lokalt nätverk ;)

 

Den är snabbare än tidigare dune, har bra bildkvalitet (som tidigare dune), men det är fortfarande "bara" en dune. 

 

Med det menar jag att den inte skiljer sig nämnvärt mot tidigare modeller förutom funktionen att spela upp 3D iso med menyer (2D med menyer har fungerat tidigare, bla i modellen jag har: Dune Smart B1)

 

De har visserligen stöd för 4K, men det finns ju inte mycket film-material för detta ännu (och UHD Blu-ray lär ju inte gå att rippa själv på många år)

 

De enda apparna som finns är youtube och facebook (i princip)

 

Att android ska komma till spelaren är ju intressant, men jag ställer inga stora förhoppningar eller tilltro till att det blir bra.

 

Om kodi går att köra med hd-ljud, 3D iso och menyer skulle det vara fantastiskt, men det tror jag inte en sekund på.

 

Netflix lär ju vara i SD och övriga appar kommer kräva special-styrning.

 

Men, i mitt fall var den tänkt att ersätta Popcorn Hour A-400 som jag använt fram tills nu för 3D iso, och det gör den med bravur :)



#65

Postad 20 april 2016 - 17:02

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Bättre bildkvalite än Shield med? Tyckte jag att jag läste nånstans... men Dune har väl alltid vart kända för att ha riktigt bra bildkvalite. :)

Menar givetvis strömning av filmer genom nätverket. :) 


Redigerat av Garrett, 20 april 2016 - 17:03.


#66

Postad 20 april 2016 - 17:31

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Bättre bildkvalite än Shield med?

 

Nu har jag inte haft några större invändningar mot bildkvaliteten i Shield - tycker den har bra bild, men visst det går att se att bilden är lite bättre i dune :)

 

Har båda dessa inkopplade till en 4K Oled TV.



#67

Postad 20 april 2016 - 18:12

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0

Nvidia Shield fixar BD-ISO med Kodi utan problem. Däremot har den ju inte stöd för meny och 3D i BD-ISO ännu.
Nå så vad är omdömmet om Dune? Är den guds gåva till mänskligheten?

Utan problem skulle jag inte säga men... Framförallt ger Dune bättre bild och det är det viktigaste för min del. Kodi är också lite halvbuggigt, spola i en film är ju bara att glömma utan problem.
Dune är inte perfekt, men den är betydligt stabilare rakt genom, det bara fungerar.

#68

Postad 21 april 2016 - 15:29

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0
Kanske dags att byta ut sin gamla trotjänare, boxee box.
Denna ser ju onekligen intressant ut.

#69

Postad 23 april 2016 - 15:47

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Pulver: Hur smidig är den att spola fram och tillbaka med? Vi kollar ofta på konserter som ligger på HDD på HTPCn, och då blir det ju skuttande fram och tillbaks mellan låtar, och där tycker jag Boxeen är väldigt smidig, så på den biten vill man inte ha det sämre. :)

Och hur är det med popcorn hour Hven på den biten, vet du det? Står nog mellan dom två som nästa mediaspelare... :) 



#70

Postad 23 april 2016 - 17:57

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0

Pulver: Hur smidig är den att spola fram och tillbaka med? Vi kollar ofta på konserter som ligger på HDD på HTPCn, och då blir det ju skuttande fram och tillbaks mellan låtar, och där tycker jag Boxeen är väldigt smidig, så på den biten vill man inte ha det sämre. :)
Och hur är det med popcorn hour Hven på den biten, vet du det? Står nog mellan dom två som nästa mediaspelare... :)

Kan bara svara för mig själv, Shield och Kodi är sämsta betyget vad gäller förflytta sig fram och tillbaka! Här är Dune riktigt bra att man genom sifferknapparna 0-9 kan direkt trycka 2 för 20% spolning. Snabbt enkelt vanlig spolning finns också och fungerar bra

#71

Postad 24 april 2016 - 09:03

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Pulver: Hur smidig är den att spola fram och tillbaka med?

Jag använder inte spolning så mycket själv och har varit upptagen med att testa Samsung UBD-K8500 denna helg, så det är bra att vi är fler användare och att eureka_swe rycker in :)
 
Såg att användaren "blackssr" på avs-forum postat diverse tester som han gjort på Dune HD Solo, tycker vi klistrar in dem här:
 
 

I figured posting a complete list of test results in one place would help some potential buyers with their decision to buy or not now that the players are ready to go. 


These results are based off firmware: Ver:160414_0134_r11

Miscellaneous Test results and features:

1)Network speed: 38 MB/s as compared to 11MB/s on Dune Base 3.0 and 26 MB/s on Base 3D.

2)This player will never support Cinavia. Cinavia is not hard coded into the chip set, therefore it is not capable of detecting it.

3)Forced subtitles are honored in Full ISOs, Ripped ISOs and MKVs

4)Discrete IR On/Off Power codes are working.

5)Auto Frame rate is working in both 2D and 3D ISOs

6)The Solo handles the right/left eye play order correctly when playing 3D ISO back through Full BD engine. 

7)Source Direct is implemented.

8)VXP Processing works in BD Lite Engine. No adjustment at this time. (only high/off/demo)

9)Supported and Confirmed front ends: Zappeti, My Movies and Yadis.

10)VXP Processing not implemented yet in Full BD Engine

11)Z-wave and TV Tuner not on US models.

12)Not all BD Menus loaded correctly. However, in my testing 39 out of 42 titles loaded perfectly as well as 2 out of 2 two DVD menus. 

13)The Solo does not handle right/left eye play order correctly when playing back 3D ISO through BD Lite engine. It must be switched manually. This is expected.

14)BD live menu extra support- Status Unknown

15)3D Sub Titles not working in 3D ISOs

16) When you hit the "info" button in full BD Engine. Audio is always shown as 7.1 regardless of what the actual audio is. Please note the correct audio is bit streamed as indicted and confirmed by my AVR. This doesn't affect playback. Only the indication is wrong.

17) Android ICON is shown in settings menu. But not implemented yet.

Audio Bit Streaming test results using the BD Lite Engine:

1) True HD- Bit streamed – No issues.

2) DTS HD MA- Bit streamed – No issues.

3) Dolby Atmos- Bit streamed –No issues.

4) DTS:X- Bit Streamed – No Issues.

5) LPCM Audio- No issues

Audio Bit Streaming test results using the Full BD Engine:

1) True HD- Bit streamed – No issues.

2) DTS HD MA- Bit streamed – No issues.

3) Dolby Atmos- Bit streamed –No issues.

4) DTS:X- Bit Streamed – No issues.

5) LPCM Audio- No issues

MKV Audio Bit Streaming Test Results is Lite Engine:

1) True HD- Bit streamed – No issues.

2) DTS HD MA- Bit streamed – No issues.

3) Atmos Bit Streamed- No Issues.

4) DTS:X Bit Streamed- No Issues.

5) LPCM Audio- No issues

Audio 2 channel decoding tests results with ISOs:


______Full BD Engine _______ Lite Engine



DTS HD ___Yes _____________ Yes

DTS:X HD _Yes _____________ Yes

True HD ___Yes _____________ Yes

Atmos ____Yes _____________ Yes

LPCM _____Yes _____________ Yes

Audio 2 channel decoding test results with MKVs: (Auto defaults to Lite Engine).

Lite Engine

DTS HD___ Yes 

DTS:X ____ Yes 

True HD ____No 

Atmos _____No 

Remote control tests while watching movies.

MKVs

Chapter Up: +1 Chapter

Chapter Down: -1 Chapter 

Fast Forward: + 2x, 4x, 8x, 16x, 32x (very fast and responsive)

Rewind: - 2x, 4x, 8x, 16x, 32x (very fast and responsive)

Number Keys: 1= 10%, 2=20% etc… (instantaneous)

Direction Up: + 1 Minute

Direction Down: -1 Minute

Direction Right: + 10 Seconds

Direction Left: -10 Seconds

ISOs(Lite Engine)

Chapter Up: +1 Chapter

Chapter Down: -1 Chapter 

Fast Forward: + 2x, 4x, 8x, 16x, 32x (very fast and responsive)

Rewind: - 1 minute each press. (very fast and responsive)

Number Keys: 1= 10%, 2=20% etc…(instantaneous)

Direction Up: + 1 Minute

Direction Down: -1 Minute

Direction Right: + 10 Seconds

Direction Left: -10 Seconds

ISOs (Full Engine)

Chapter Up: + 1 Chapter (very fast and responsive)

Chapter Down: - 1 Chapter (very fast and responsive)

Fast Forward: + 2x, 4x, 8x, 16x, 32x, 64x, 128x (very fast and responsive)

Rewind: - 2x, 4x, 8x, 16x, 32x, 64x, 128x (very fast and responsive)

Number Keys: Nothing

Direction Up: Nothing

Direction Down: Nothing

Direction Right: Nothing

Direction Left: Nothing

Some quick Tips:

Quick Setting of Video Output Mode
1)Quick Setting of Video Output Mode.



The “REC” RC button allows quick setting of video output mode without entering the player setup menu. This way of video output configuration may be required if you see no picture on the screen after connecting your player to a TV.

Press the “REC” RC button and then one of the RC buttons “1”, “2”, “3”, “4”, or “5” to switch to one of the following video output modes respectively:

1. Composite PAL

2. Composite NTSC

3. HDMI, 480i, 60 Hz

4. HDMI, 720p, 60 Hz

5. HDMI, 1080i, 60 Hz



After you see a picture on the TV screen, press the “ENTER” RC button, and then go to the player setup menu to perform a more precise configuration of the video output mode if needed.

NOTE: The procedure of quick setting of video output mode cannot be used during playback and in some other cases. To ensure this procedure can be used, switch the player off, then switch the player on, and then wait about 1 minute to ensure the player loading is finished. After that press "STOP" RC button to ensure playback is stopped. Then use "REC" RC button.

2) "D" Button on the Remote Control:

The"D" button on the remote control calls up an "on screen" keyboard to enter IP, Server name, Login and Password for network shortcut.

3) VXP Processing in BD lite Engine:

The "C" button the Remote Control toggles On-off-Demo only at this time.



#72

Postad 25 april 2016 - 08:33

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Tack för svar ni bägge! :)

Frågan är om det är värt att köpa denna eller Hvten...Hvten har ju sigmachip med... sen har väl Eureka här en Dune Base 3D i annons med... det kanske vore nåt. :P

Inga av dom här har ju tyvärr Kodi... men hellre grym bild och bra ljud... kodi skulle bara va en bonus...  :ph34r:



#73

Postad 25 april 2016 - 10:13

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 1

Tack för svar ni bägge! :)
Frågan är om det är värt att köpa denna eller Hvten...Hvten har ju sigmachip med... sen har väl Eureka här en Dune Base 3D i annons med... det kanske vore nåt. :P
Inga av dom här har ju tyvärr Kodi... men hellre grym bild och bra ljud... kodi skulle bara va en bonus... :ph34r:


Base 3D är grym spelare. Med tanke på att det knappt finns några 4k titlar så är nya Dune ganska onödig. Framförallt gillar jag när de är fullstora maskiner inte småprylar :) Base 3D klarar ju 3D, Atmos och DTS-X skulle väl vara fulla BD menyer som nya Dune är bättre på, själv använder jag ändå lite versionen då de fortfarande är buggigt med fulla menyer. Jag vill se en film inte 5 min massa crap innan filmen är igång :)
Så slå till på min Dune tycker jag 👍

#74

Postad 27 april 2016 - 17:40

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

För de som nu skaffar Solo 4K kan det kanske vara av intresse att det ryktas om nytt gränssnitt för Dune, som inte kommer att funka med äldre spelare. Det har egentligen varit snack om det här i ett par år, men enligt den här tråden på My Movies forum verkar det börja hända något nu.

 

Om någon av er som skaffat denna spelare är sugna på testa My Movies nya gränssnitt för Dune så erbjuder de nu att skicka ut den för test. Mer info finns här.



#75

Postad 27 april 2016 - 19:44

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0

Om någon av er som skaffat denna spelare är sugna på testa My Movies nya gränssnitt för Dune så erbjuder de nu att skicka ut den för test. Mer info finns här.


Ska testa den imorgon

#76

Postad 28 april 2016 - 08:14

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

  • 806 inlägg
  • 0

Var kan man köpa den nu?



#77

Postad 28 april 2016 - 09:58

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0
My Movies API är endast för Windows så Nej Tack sa jag :)

#78

Postad 02 maj 2016 - 09:46

Unregistereda2d8f3b8
  • Unregistereda2d8f3b8
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Har haft spelaren nu i drygt 1v och hunnit testa den en del, måste säga att det är en otroligt ren och lugn bild som den presterar, har testat en hel del mediaspelare på sistone och det är väl bara Popcorn Hour Vten som har i stort sett samma chip som är i närheten.

Man liksom glömmer bort duken(kör projektor) och du ser bara ett enda stort fönster rakt in i filmen,  härlig känsla!

Sen är ljudet lite annorlunda dock inte på något vis sämre än den tidigare mediaspelaren jag haft, utan ljudbubblan är betydligt större, väggarna liksom försvinner och ljudet känns mer homogent oavsett vart det kommer ifrån,det enda som gnager lite i mig är att jag tycker av någon anledning att just dialogen som jag förövrigt är rätt så kräsen på ibland känns lite processad, dvs lite hårt och skarp och om möjligt också lite tillbakahållen om jag jämför med övriga ljudbilden, men det kan bara vara en vanesak!

Ska givetevis testa vidare och låta den få jobba ett tag så kanske skallen också vänjer sig ;-)!

För övrigt är den väldigt snabb i menyerna och smidig på alla sätt och vis som verkar klara av de flesta filformaten,inte haft ett enda problem sen jag slog på strömmen!



#79

Postad 02 maj 2016 - 12:22

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Så du låter Dune avkoda ljudet?



#80

Postad 02 maj 2016 - 13:36

Unregistereda2d8f3b8
  • Unregistereda2d8f3b8
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Kör bitstream!



#81

Postad 02 maj 2016 - 15:16

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Då kan ljudet omöjligen bli annorlunda eftersom det är förstärkaren som packar upp datan. Antingen kommer all data fram eller så tappas data på vägen vilket resulterar i saknad information i uppspelningen eller synkproblem. Att ljudbilden skulle påverkas går inte.

Placeboeffekt.


Redigerat av Unregistered577c6879, 02 maj 2016 - 15:22.


#82

Postad 02 maj 2016 - 15:56

Unregistereda2d8f3b8
  • Unregistereda2d8f3b8
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Har hört det där argumentet tidigare vad gäller digital överföring, och tvekar inte att informationen är den samma men någonstans i kedjan gör den någonting annorlunda, för att det låter olika är helt klart! Och som jag tidigare nämnde så är det bara små detaljskillnader!

#83

Postad 02 maj 2016 - 18:15

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Finns någon mer info om när den når Sverige?

#84

Postad 02 maj 2016 - 18:30

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0

Finns någon mer info om när den når Sverige?

Beställ den från Amazon UK, tar 2 dagar inkl hemleverans. Säkerligen till betydligt bättre pris än vad den kommer kosta i Sverige. Hembiobutiken skulle fått hem dem men verkar vara strul med svenska distributören och prissättning.
Gav 3790 kr totalt. Beställde på Torsdag fick den på Måndagen.

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 02 maj 2016 - 18:33.


#85

Postad 02 maj 2016 - 20:27

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Ja det kanske är den vägen jag får gå!

#86

Postad 03 maj 2016 - 08:00

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

  • 952 inlägg
  • 0

Beställ den från Amazon UK, tar 2 dagar inkl hemleverans. Säkerligen till betydligt bättre pris än vad den kommer kosta i Sverige. Hembiobutiken skulle fått hem dem men verkar vara strul med svenska distributören och prissättning.
Gav 3790 kr totalt. Beställde på Torsdag fick den på Måndagen.

Finns för 346 Euro hos Amazon DE. Jag beställer oftast från Tyskland då man då får med rätt strömkabel. Men de kanske skickar DUNE från UK med både "normal" samt engelsk adapter ?



#87

Postad 03 maj 2016 - 10:22

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0

Finns för 346 Euro hos Amazon DE. Jag beställer oftast från Tyskland då man då får med rätt strömkabel. Men de kanske skickar DUNE från UK med både "normal" samt engelsk adapter ?

Jag fick svensk i alla fall

#88

Postad 30 maj 2016 - 12:01

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

En fråga bara. Funkar denna mediaspelare bra med HD-ljudformaten (DTS-HD, True HD, Atmos)

 

Alltså vill lägga in min egna Blu Ray filmer rippade från dator. Fungerar detta bra med denna spelare?

Är helt ointresserad av appar som YouTube, Netflix mm i denna spelare. Har det i TV och i min UHD spelare.

Vill bara ha den till att spela upp mitt BD bibliotek ifrån externa hårdiskar med ett snyggt gränssnitt. Gör Dunes spelare det bra?

 

#89

Postad 30 maj 2016 - 15:02

PEH61
  • PEH61
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

 

En fråga bara. Funkar denna mediaspelare bra med HD-ljudformaten (DTS-HD, True HD, Atmos)

 

Alltså vill lägga in min egna Blu Ray filmer rippade från dator. Fungerar detta bra med denna spelare?

Är helt ointresserad av appar som YouTube, Netflix mm i denna spelare. Har det i TV och i min UHD spelare.

Vill bara ha den till att spela upp mitt BD bibliotek ifrån externa hårdiskar med ett snyggt gränssnitt. Gör Dunes spelare det bra?

 

 

Ja det fungerar, även ISO filer med fullt menystöd

Har haft lite ljuddropp på Atmos ljudfiler men kan lika gärna var mitt nätverk.



#90

Postad 30 maj 2016 - 15:34

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
Hur får man tag i den? Finns ju inte i lagret någonstans?

#91

Postad 30 maj 2016 - 15:55

PEH61
  • PEH61
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

Hur får man tag i den? Finns ju inte i lagret någonstans?

Här köpte jag min http://hdland.fr/en/6_dune-hd



#92

Postad 14 juni 2016 - 16:09

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0
Ny FW ute

#93

Postad 17 juni 2016 - 11:37

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0
Köpte min på amazon.de beställde på tisdag hade på torsdag.

#94

Postad 25 juni 2016 - 14:12

Slinger
  • Slinger
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0

Hur stora externa hårddiskar stödjer den här maskinen?


Redigerat av Slinger, 25 juni 2016 - 14:13.


#95

Postad 25 juni 2016 - 14:19

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

Hur stora externa hårddiskar stödjer den här maskinen?

"Play content from any HDD (internal, USB, NAS) of any size (including newest 6TB+ HDD models)"



#96

Postad 25 juni 2016 - 14:48

Slinger
  • Slinger
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0

wow!



#97

Postad 27 juni 2016 - 12:29

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Någon som vet ett bra sätt att rippa automagiskt på (utöver MyMovies som kräver windows home server 2011 eller liknande)?



#98

Postad 15 juli 2016 - 16:30

knutte
  • knutte
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Nyss köpt en solo och prövade en mkvfil med extern subtextfil. Men jag kunde inte få den att visas.

Går detta inte på solon?

kommer från en tvix 6600 som fungerat kanon och var väldigt enkel jämnfört med denna.

har även haft problem med nätverksdiskar också.



#99

Postad 16 juli 2016 - 09:42

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

På tidigare spelare från Dune var det så att filen med texten måste heta exakt som filen med filmen samt ligga i samma mapp, har du gjort så?

 

Jag har ingen Solo, och har inte testat andra spelare än min HD Max, så jag vet inte om det är lika, men detta är en sak det ofta blir fel på om man tidigare använt andra spelare där man t.ex. kan ha textfilerna i en separat mapp.



#100

Postad 16 juli 2016 - 11:57

knutte
  • knutte
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Dom låg i samma mapp, det vet jag.

Men är osäker på om dom hade exakt samma namn.

Ska kolla så fort jag är hemma igen.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.