Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Prisjakt har fått ny design

446 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#401

Postad 30 oktober 2012 - 11:19

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Idag har jag upptäckt att ingen filterpanel överhuvudtaget finns med på sidan.. vi kan inte göra nånting då ju, nada. Varför är den borta?

Edit: Jo nu funkade de, jag ändrade till Klassiskt inne på mina inställningar för "Placering av kategorifilter" :).


Det funkar även till höger nu. Tack för infon!

#402

Postad 31 oktober 2012 - 17:20

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

Idag har jag upptäckt att ingen filterpanel överhuvudtaget finns med på sidan.. vi kan inte göra nånting då ju, nada. Varför är den borta?

Edit: Jo nu funkade de, jag ändrade till Klassiskt inne på mina inställningar för "Placering av kategorifilter" :).

Det stämmer att det var ett fel där just den 29:e. Det mesta med filtret i högerläge bör fungera nu, det är en visuell bugg med kolumnväljaren men i övrigt finns det inga kända problem.

#403

Postad 04 november 2012 - 19:52

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Och så vore det UNDERBART om det kunde bli lite mer fart på sajten... fortfarande vidrigt seg enligt mig, och jämfört med förra versionen ca 10 ggr längre responstider.

#404

Postad 04 november 2012 - 20:15

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 1
Lite besviken att det inte står watt-förbrukning på fler datorkomponenter såsom grafikkort, moderkort osv.

#405

Postad 05 november 2012 - 10:35

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

Och så vore det UNDERBART om det kunde bli lite mer fart på sajten... fortfarande vidrigt seg enligt mig, och jämfört med förra versionen ca 10 ggr längre responstider.

Tyvärr är det inte mycket vi kan göra med den här typen av klagomål. Faktum är att den i de flesta fallen är snabbare än tidigare. Stäng av "Sökresultat i realtid" om du har det igång - detta är troligen det stora problemet om du har det igång på en sämre dator.

Sen kan du sänka antalet produkter per sida om du vill ha bättre prestanda.
Om du kör med "Sökresultat i realtid" OCH 1000 produkter t.ex. så kommer det vara långsamt att använda filtret, oavsett dator.

#406

Postad 05 november 2012 - 12:21

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Det går fortfarande inte välja kategori i "dagens ändrade lägstapriser" vad är det egentligen som gör att det krävs sådan tid att fixa det?

Sen vill jag påpeka att på min iPad fungerar Minhembio väldigt dåligt nu. Om man börjar scrolla ned på sidan före allt laddas så avbryter den sidladdningen och man får refresha och börja om och vänta tills sidan är laddad innan man börjar scrolla.

#407

Postad 05 november 2012 - 15:31

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Det går fortfarande inte välja kategori i "dagens ändrade lägstapriser" vad är det egentligen som gör att det krävs sådan tid att fixa det?

Sen vill jag påpeka att på min iPad fungerar Minhembio väldigt dåligt nu. Om man börjar scrolla ned på sidan före allt laddas så avbryter den sidladdningen och man får refresha och börja om och vänta tills sidan är laddad innan man börjar scrolla.


Det är inplanerat att ske i början av december. Vi har fullt upp med andra aktiviteter just nu och måste planera in när saker ska göras i tiden. Hoppas ni kan stå ut några få veckor till. När det gäller iPad och Minhembio funkar det bra när vi testar. Det kan inte vara så att du haft dålig uppkoppling just den gången?

#408

Postad 05 november 2012 - 15:52

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0

Lite besviken att det inte står watt-förbrukning på fler datorkomponenter såsom grafikkort, moderkort osv.


Tack för ditt förslag men den informationen brukar tyvärr inte framgå normalt i den utsträckning som skulle behövas.

#409

Postad 05 november 2012 - 16:18

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

Det går fortfarande inte välja kategori i "dagens ändrade lägstapriser" vad är det egentligen som gör att det krävs sådan tid att fixa det?

Det är inplanerat att ske i början av december. Vi har fullt upp med andra aktiviteter just nu och måste planera in när saker ska göras i tiden. Hoppas ni kan stå ut några få veckor till.

Värt att notera är att faktiskt går att välja kategori, det har gått hela tiden, det finns en sökruta på "dagens ändrade lägstapriser".
Det går även att klicka i som alternativ i filtret på vanliga kategorisidor.

Vi har funderingar på *hur* valet ska göras dock.

#410

Postad 05 november 2012 - 18:35

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 1
Sökruta är långt ifrån samma sak som kategorilista. Nu måste man både veta vad kategorin heter och dessutom skriva för att välja kategori. Det ska vara en lista som man snabbt klickar med musen.

#411

Postad 07 november 2012 - 00:09

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Tyvärr är det inte mycket vi kan göra med den här typen av klagomål. Faktum är att den i de flesta fallen är snabbare än tidigare. Stäng av "Sökresultat i realtid" om du har det igång - detta är troligen det stora problemet om du har det igång på en sämre dator.

Sen kan du sänka antalet produkter per sida om du vill ha bättre prestanda.
Om du kör med "Sökresultat i realtid" OCH 1000 produkter t.ex. så kommer det vara långsamt att använda filtret, oavsett dator.

Synd att det inte går att göra något åt försämringar som ni skapat. Faktum är inte att den i de flesta fallen är snabbare än tidigare, utan segare... Jag har inte ändrat några av mina inställningar, och inte heller förstått att man inte kan presentera önskade sökresultat i realtid. Har nu letat efter inställningarna att stänga av realtidspresentationen, men resultatet är i stort sett detsamma. Det som tar tid är bl.a. att reklambilderna i er banner och på sidorna verkar vilja uppdateras efter varje filterval. Även en produktlista som är öppen tar flera sekunder att visa upp sig efter varje liten ändring av filter / flik eller liknande, även när inga ändringar gjorts i listan. Känns som om några inställningar är helt fel.
Sen kan jag nog påstå att datorn jag har inte är "sämre"...

#412

Postad 07 november 2012 - 07:16

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

http://validator.w3....=Inline&group=0

87 error, 8 varningar... hum.... ;)



#413

Postad 07 november 2012 - 11:03

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

Synd att det inte går att göra något åt försämringar som ni skapat.

Vi kan inte göra något när klagomålen är svepande ("allt är långsamt") eftersom det helt enkelt inte är sant.
Det kanske är sämre under dina omständigheter, men då måste du ju ge oss information om vad du använder och på specifika saker. Rapporterar du sakligt och ger oss tillräckligt med information för att kunna replikera problemet så blir det fixat. Annars är vi tyvärr maktlösa att gör något.

Jag har inte ändrat några av mina inställningar, och inte heller förstått att man inte kan presentera önskade sökresultat i realtid. Har nu letat efter inställningarna att stänga av realtidspresentationen, men resultatet är i stort sett detsamma.

Uppdateringen av produkterna i realtid blev infört som standardinställning, men vi har lagt den lätt tillgängligt i filtret.

Det som tar tid är bl.a. att reklambilderna i er banner och på sidorna verkar vilja uppdateras efter varje filterval.
Även en produktlista som är öppen tar flera sekunder att visa upp sig efter varje liten ändring av filter / flik eller liknande, även när inga ändringar gjorts i listan.

Du menar att du går in t.ex. här "https://www.prisjakt...gori.php?k=1594" klickar på 1 alternativ i filtret (t.ex. "Android") och detta skulle ladda om våra banners & sidebar?

Har du testat en annan browser / annan dator? Upplever du samma sak?

#414

Postad 07 november 2012 - 13:33

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Vi kan inte göra något när klagomålen är svepande ("allt är långsamt") eftersom det helt enkelt inte är sant.
Det kanske är sämre under dina omständigheter, men då måste du ju ge oss information om vad du använder och på specifika saker. Rapporterar du sakligt och ger oss tillräckligt med information för att kunna replikera problemet så blir det fixat. Annars är vi tyvärr maktlösa att gör något.


Uppdateringen av produkterna i realtid blev infört som standardinställning, men vi har lagt den lätt tillgängligt i filtret.


Du menar att du går in t.ex. här "https://www.prisjakt...gori.php?k=1594" klickar på 1 alternativ i filtret (t.ex. "Android") och detta skulle ladda om våra banners & sidebar?

Har du testat en annan browser / annan dator? Upplever du samma sak?

Jag har rapporterat direkt i PM(som jag inte hittar nu) till en av era medarbetare i så mkt detalj som jag tycker att jag kunnat och det bara någon vecka efter att ni bytte version (denna gång). Jag har varit med om ett antal tidigare versionsbyten och då läst om användarnas våndor och upprördheter och upplevde strax före mitt lilla utbrott ovan att INGET GÖRS trots att man rapporterar snällt å fint... nåja...

Exemplet du angav ger inga problem och är ruggigt snabbt. Däremot så laddas banners & sidebar(listor) om på varje annan sortering av sökresultat eller om jag "backstegar" i menystrukturen uppe till vänster. Dessa omladdningar känns totalt meningslösa och vid radering av objekt i lista så sker motsatsen, dvs. ingenting (=pris uppdateras inte förrän jag gör något mer påtagligt än att förvänta mig ett nytt pris...). Omladdningarna tar märkligt nog nästan längre tid än om jag trycker på bildvisning på 500 artiklar t.ex.
Min superdator:
AMD Quad 2,6GHz 16GB
256GB SATA 3 SSD
(men inte lika super kanske...)
Windows 7 ultimate alltid uppdaterad och med senaste Explorer.

Jag menar när jag skriver ovan att det är "ruggigt snabbt" att när jag trycker på ett alternativ som inte genererar uppdateringstrams så är det ögonblicklig respons(så var det i huvudsak alltid i förra verionen av prisjakt!).

Jag tycker om det mesta nya i denna nya version av prisjakt, MEN tycker att test-/inkörningstiden inte borde hamna i knät på användarna. Jag vet inte om någon annan större sajt som sätter användarna som betatestare, utom kanske MS då.

Kan vi hitta någon inställning kanske som stänger av detta larviga uppdaterande, är det kanske någon inställning i explorer? Eller i AVG? Någon psykotisk säkerhetsinställning som tror att vissa bilder måste virus-skannas om man tryckt på musknappen?

#415

Postad 07 november 2012 - 14:29

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

Däremot så laddas banners & sidebar(listor) om på varje annan sortering av sökresultat eller om jag "backstegar" i menystrukturen uppe till vänster.

Sorteringar (Pris, Omdöme o.s.v.) har alltid gjort så att hela sidan laddar om. Även att utföra en sökning har (om man stänger av realtid) kan göra att sidan laddas om. Det beror på antal produkter i resultatet. Förut har webbläsare helt enkelt inte klarat av att ladda in så mycket material via javascript.

Det är inte sidebar och banners, utan hela sidan. Det kanske känns annorlunda för att sidan o övrigt laddar in snabbare än förut.

Ska också erkänna att jag personligen inte hunnit lägga någon tid på att prestandatesta sidebaren. Det är andra utvecklare som jobbat med den och jag tar bara fram den när jag ska använda den - jag surfar alltid med den stängd. Det är möjligt att väldigt stora listor kan ta lång tid att ladda.

Dessa omladdningar känns totalt meningslösa och vid radering av objekt i lista så sker motsatsen, dvs. ingenting (=pris uppdateras inte förrän jag gör något mer påtagligt än att förvänta mig ett nytt pris...).

Att skippa omladdning av hela sidan vid sortering kan bli aktuellt i framtiden. När du går till en annan sida så kommer det dock laddas om, det får man nog räkna med.

Omladdningarna tar märkligt nog nästan längre tid än om jag trycker på bildvisning på 500 artiklar t.ex. Min superdator:

Klickar du på bildvisning så görs precis samma sak (vanlig sidomladdning). Skillnaden är att bildläget alltid visar 100 produkter.

AMD Quad 2,6GHz 16GB 256GB SATA 3 SSD (men inte lika super kanske...) Windows 7 ultimate alltid uppdaterad och med senaste Explorer. Jag menar när jag skriver ovan att det är "ruggigt snabbt" att när jag trycker på ett alternativ som inte genererar uppdateringstrams så är det ögonblicklig respons(så var det i huvudsak alltid i förra verionen av prisjakt!).

Sakerna du beskriver har fungerat likadant innan, inklusive sidebar (så vitt jag vet - och, såklart, med en annan stilmall) så jag har lite svårt att se att det skulle vara nån större skillnad. Har du normalt en väldigt stor lista igång i sidebaren? Jag kan testa med en liknande lista i v7/v6 och se om det är något i det läget som känns påtagligt.

MEN tycker att test-/inkörningstiden inte borde hamna i knät på användarna. Jag vet inte om någon annan större sajt som sätter användarna som betatestare, utom kanske MS då.

Jag kan inte mer än hålla med. Jag hoppas att vi ska slippa göra det igen.

Kan vi hitta någon inställning kanske som stänger av detta larviga uppdaterande, är det kanske någon inställning i explorer? Eller i AVG? Någon psykotisk säkerhetsinställning som tror att vissa bilder måste virus-skannas om man tryckt på musknappen?

Som sagt, de sakerna du beskriver: sortering, navigeringen bland olika kategorier: Dessa har alltid gjort att sidan laddar om. Så det är inget nytt där. Det är möjligt dock, att det är sämre laddningstider för många produkter, men stor lista i sidebar, i internet explorer.
Tester jag har gjort har alltid varit med standardinställningar (stängde sidebar, 200 produkter).
Ska se om jag kan hitta något under dessa omständigheter som vi kan fixa till.

#416

Postad 07 november 2012 - 17:50

BestRip
  • BestRip
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Tack för uttömmande svar!

Ingen av mina listor som jag arbetat med innehåller fler än ca 8-10 artiklar (de flesta är "skisser" på nya datorer, kompisar ber mig bygga sånt ibland), men det tar ca 4-5 sekunder!!!! för sidan att bläddra klart. Först försvinner allt i sidebaren helt, efter ca 2-3 sek återkommer bilderna i full bildstyrka för någon del av sekund för att sedan bli ca 50% gråtonade för en halv till 1 sekund därefter 100% igen... och DÄREFTER kommer reklambannern på toppen av sidan åxå bläddrad in på sidan och inte som en bildsökning som bara sitter smack på skärmen, 100 bilder eller så...

Jag är alergisk mot "seghet" i surfning å annat i datorer så jag tror mig kunna vara ganska säker på att en större skillnad tillkommit i senaste prisjaktversionen.

Mycket av irritationen uppstår då man klickar på en knapp eller annat objekt men inget händer och man får klicka igen efter 4-5!!!!!!!!sekunder för att inget hände, detta trots att man försöker få maximalt flyt (inväntar färdig sida) i de steg man vill göra på den aktuella sidan. Så här upplevde jag nog aldrig förra versionen (utom möjligen vid värsta användarstormen) och det resulterar ibland i frustration och utbrott enligt ovanstående fetstilsinlägg. Jag skulle bli glad om du/ni kunde acceptera att jag FAKTISKT har en helt annan upplevelse av den nya sajten än den gamla. Det ÄR skillnad, STOR skillnad.

Jag skulle inte bara få för mig att klaga utan anledning, för jag älskar prisjakt såsom verktyg att välja ut bra produkter, oavsett typ eller område. Brukar åxå tjata på bekanta att använda sajten, men inte sedan versionsbytet är jag ledsen att behöva säja. Jag har fullt förtroende för att ni kommer hitta och kunna åtgärda det jag pratat om, bara önskar att det vore avklarat snart, tycker det är skitjobbigt att använda mitt favvoverktyg...

Annan dator (liten laptop) gav samma resultat om inte ännu sämre, men jag har inte testat annan browser, någon rekommendation? Har ingen lust att installera en massa program som jag inte kommer att använda.

#417

Postad 08 november 2012 - 06:19

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

  • 387 inlägg
  • 0

Ingen av mina listor som jag arbetat med innehåller fler än ca 8-10 artiklar (de flesta är "skisser" på nya datorer, kompisar ber mig bygga sånt ibland), men det tar ca 4-5 sekunder!!!! för sidan att bläddra klart. Först försvinner allt i sidebaren helt, efter ca 2-3 sek återkommer bilderna i full bildstyrka för någon del av sekund för att sedan bli ca 50% gråtonade för en halv till 1 sekund därefter 100% igen... och DÄREFTER kommer reklambannern på toppen av sidan åxå bläddrad in på sidan och inte som en bildsökning som bara sitter smack på skärmen, 100 bilder eller så...


Upplever precis samma beteende i IE (9 som jag har installerad här på jobbet. Möjligt att det är likadant i IE10 som jag använder hemma, men har inte tänkt på det i så fall) och vi ska så klart se över det. Så länge är det generella tipset att ha sidebar stängd om man inte ska använda den. Då laddas inget som har med sidebar in alls förrän det behövs. Inte för att Prisjakt inte ska fungera fullt tillfredsställande på IE men, när det nu för tillfället inte gör det så prova Chrome eller Firefox.


Uppdatering: Kollade på det nu direkt och har lyckats lokalisera åtminstone en del av problemet. Förhoppningsvis kommer det ut en fix för våra IE-användare under dagen.

#418

Postad 18 november 2012 - 10:30

RickysHand
  • RickysHand
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Behöver återigen klaga på att en hel del saker kräver "hovering" i nya designen.

Opera mini (min huvudsakliga läsare för smartphonen) stödjer inte mouseover/hover så detta resulterar i:

1) Ett faslig massa extra klickningar för att komma någonstans (så att ha möjlighet att visa "alternativ kategoribox" utan att logga in vore trevligt (i detta fall kan ni med fördel göra det med javascript för att minska väntetiden för att behöva ladda om sidan, men sätt gärna en cookie om ens preferens när man gör det))

2) Avsaknaden av breadcrumbs gör det direkt smärtsamt att hoppa i "trädet"

3) Omöjligt att ändra vilka kolumner man vill visa (och jag förstår mig fortfarande inte på varför ni ens har dessa checkboxes gömda under en mouseover)


(Tillägg: Att försöka aktivera mouseover på saken ivägen för "visa kolumn" i androids inbyggda webläsare är ett smärre äventyr - testa själva)

Och nej, jag hittade inte hur man filtrerade i er mobila sida så den används inte (pris är tyvärr oftast sekundärt när man bestämmer sig för vad man vill köpa - oftast är det viktigare att sakerna faktiskt kan göra det man vill ha dom till)

Å den ljusa sidan så fungerar nya prisjakt snabbt (utöver att sidorna är lite väl stora) i opera mini på smartphonen.

Redigerat av RickysHand, 18 november 2012 - 10:35.


#419

Postad 19 november 2012 - 14:34

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 1

Behöver återigen klaga på att en hel del saker kräver "hovering" i nya designen.

Opera mini (min huvudsakliga läsare för smartphonen) stödjer inte mouseover/hover så detta resulterar i:

1) Ett faslig massa extra klickningar för att komma någonstans (så att ha möjlighet att visa "alternativ kategoribox" utan att logga in vore trevligt (i detta fall kan ni med fördel göra det med javascript för att minska väntetiden för att behöva ladda om sidan, men sätt gärna en cookie om ens preferens när man gör det))

2) Avsaknaden av breadcrumbs gör det direkt smärtsamt att hoppa i "trädet"

3) Omöjligt att ändra vilka kolumner man vill visa (och jag förstår mig fortfarande inte på varför ni ens har dessa checkboxes gömda under en mouseover)


(Tillägg: Att försöka aktivera mouseover på saken ivägen för "visa kolumn" i androids inbyggda webläsare är ett smärre äventyr - testa själva)

Och nej, jag hittade inte hur man filtrerade i er mobila sida så den används inte (pris är tyvärr oftast sekundärt när man bestämmer sig för vad man vill köpa - oftast är det viktigare att sakerna faktiskt kan göra det man vill ha dom till)

Å den ljusa sidan så fungerar nya prisjakt snabbt (utöver att sidorna är lite väl stora) i opera mini på smartphonen.

Väldigt bra punkter här, jag ska se till att det tas upp för diskussion igen.

#420

Postad 25 november 2012 - 18:31

Unregistered6e2456b8
  • Unregistered6e2456b8
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Vad fan är det ni inte förstår med att ALLT ÄR SLÖARE. Spelar ingen roll om jag kör på min Note 10.1 eller min stationära med 3,4 GHz quad och 8Gb ram, allt är sämre än och segare än förra versionen som inte direkt var snabb den heller men en speedkula jämfört med detta fiasko.

#421

Postad 26 november 2012 - 10:24

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

Vad fan är det ni inte förstår med att ALLT ÄR SLÖARE. Spelar ingen roll om jag kör på min Note 10.1 eller min stationära med 3,4 GHz quad och 8Gb ram, allt är sämre än och segare än förra versionen som inte direkt var snabb den heller men en speedkula jämfört med detta fiasko.

Eftersom ditt värmande inlägg inte specificerar några som helst ledtrådar om var eller med vilken browser du har problem så får jag gissa att följande är problemet:
* Sänk till 200 produkter per sida (längst ner på kategorisidan)
* Stäng av "Sökresultat i realtid" (knapp i filtret)

#422

Postad 26 november 2012 - 15:04

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

  • 387 inlägg
  • 0
...och stäng sidebar (prouktlistorna till vänster) om du har en lista med många produkter i öppen.

#423

Postad 27 november 2012 - 17:47

detector42
  • detector42
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
SERIÖSA medarbetare får gärna titta hit!

Innan den nya designen på prisjakt använde jag det varje dag. Allting fungerade smidigt och jag var nöjd. Ingenting gick långsamt och du kunde t.o.m. använda prisjakt på mobilen.
När den nya designen kom så hoppades jag på förbättring. Jag fick den raka motsatsen. Prisjakt blev fult och osmidigt. Sökningar tog århundraden. Knappar, tex den här Postad bild knappen kommer jag åt varje gång jag ska titta på en produktbild. Detta är INTE OKEJ! Nu använder jag knappt prisjakt alls för att det är så löjligt långsamt. Snälla, ge oss åtminstone alternativet att byta tillbaka till ett fungerande prisjakt.
JAG VAR NÖJD MED DET SOM DET VAR. JAG TYCKTE OM DET.

#424

Postad 28 november 2012 - 08:35

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

SERIÖSA medarbetare får gärna titta hit!

Innan den nya designen på prisjakt använde jag det varje dag. Allting fungerade smidigt och jag var nöjd. Ingenting gick långsamt och du kunde t.o.m. använda prisjakt på mobilen.
När den nya designen kom så hoppades jag på förbättring. Jag fick den raka motsatsen. Prisjakt blev fult och osmidigt. Sökningar tog århundraden. Knappar, tex den här Postad bild knappen kommer jag åt varje gång jag ska titta på en produktbild. Detta är INTE OKEJ! Nu använder jag knappt prisjakt alls för att det är så löjligt långsamt. Snälla, ge oss åtminstone alternativet att byta tillbaka till ett fungerande prisjakt.
JAG VAR NÖJD MED DET SOM DET VAR. JAG TYCKTE OM DET.


Har skickat dig ett PM för att få mer info så vi kan lokalisera dina problem bättre. Ser fram emot ditt svar.

Mvh Maria Hall

#425

Postad 17 december 2012 - 08:56

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
Alltså jag vet att jag lyckats exkludera butiker från sökresultat men nu hittar jag inte den funktionen igen.
(I'm looking at you Pixmania)

Har för mig att det tidigare doldes under "like/dislike"-klustret men nu finns bara alla dela-alternativen där.

Hjälp?

#426

Postad 17 december 2012 - 09:35

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Alltså jag vet att jag lyckats exkludera butiker från sökresultat men nu hittar jag inte den funktionen igen. (I'm looking at you Pixmania) Har för mig att det tidigare doldes under "like/dislike"-klustret men nu finns bara alla dela-alternativen där. Hjälp?


Det är möjligt att exkludera butiker när man gör en bevakning men annars har det inte varit möjligt. För att exkludera från en bevakning går du först in på den aktuella butiken och väljer tumme ner. När du sedan gör en bevakning har du möjlighet att välja att exkludera butiker du ogillar.

#427

Postad 19 december 2012 - 13:52

yann
  • yann
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Idag får man lite fantastiskare symboler än vanligt (lade först märke till det i pristrendmärket, som är ruskigt virrigt). Känns vältestat det här...
Postad bild

#428

Postad 19 december 2012 - 14:31

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

  • 348 inlägg
  • 0

Idag får man lite fantastiskare symboler än vanligt (lade först märke till det i pristrendmärket, som är ruskigt virrigt). Känns vältestat det här...

Du måste tillåta att sidan väljer font. Våra ikoner är numera en font, om du skriver över den med en egen så blir det tokigt.

#429

Postad 19 december 2012 - 16:48

karl_robin
  • karl_robin
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Det har hänt något med ens persnonliga produktlista, listan presenteras inte längre i expanderat läge som den alltid kunnat göra förr och även om man trycker på knappen för att visa den expanderat så händer det inget... Någon som vet något om detta?

#430

Postad 21 december 2012 - 09:35

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

  • 387 inlägg
  • 0

Det har hänt något med ens persnonliga produktlista, listan presenteras inte längre i expanderat läge som den alltid kunnat göra förr och även om man trycker på knappen för att visa den expanderat så händer det inget... Någon som vet något om detta?


Vi fick önskemål om att listorna borde följa det visningsläge man valt för listor i sin profil. Därav ändringen. Sen blev där tyvärr, som du påpekar ett litet fel som gjorde att man inte kunde få dem expanderade. Det är fixat nu.

Återkom gärna med feedback om huruvida detta var en bra idé eller inte. Skulle även kunna tänka mig att man, för sina egna listor, kunde spara vilket visningsläge man föredrar - lista för lista.

#431

Postad 25 december 2012 - 22:00

karl_robin
  • karl_robin
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag har hittat en ny bugg inne på "Ljuskällor", efter man har sorterat ut vilka tillverkare man vill se så försvinner dom efter att man har laddat om sidan..för då efter sidan är omläst så finns bara de översta tillverkare i raden med i resultatet och man får förfina allt igen. Buggen kan vara lite jobbig till en början då man inte märkt de förens man misstänker varför de plötsligt blir aningen lite resultat..

Postad bild

Redigerat av karl_robin, 25 december 2012 - 22:03.


#432

Postad 26 december 2012 - 09:52

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0
Särskrivning att korrigera.

Bifogad fil  Annons.PNG   18,25K   3 Antal nerladdningar

#433

Postad 07 januari 2013 - 15:54

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Jag har hittat en ny bugg inne på "Ljuskällor", efter man har sorterat ut vilka tillverkare man vill se så försvinner dom efter att man har laddat om sidan..för då efter sidan är omläst så finns bara de översta tillverkare i raden med i resultatet och man får förfina allt igen. Buggen kan vara lite jobbig till en början då man inte märkt de förens man misstänker varför de plötsligt blir aningen lite resultat..

Postad bild

Jag lyckas tyvärr inte återskapa det du rapporterar. Är det fortfarande så? Vilken browser använder du?

Särskrivning att korrigera.

Bifogad fil  Annons.PNG   18,25K   3 Antal nerladdningar


Jag har felrapporterat det så borde snart fixas.

#434

Postad 07 januari 2013 - 16:01

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Jag lyckas tyvärr inte återskapa det du rapporterar. Är det fortfarande så? Vilken browser använder du

Jag har felrapporterat det så borde snart fixas.

Det är inte så längre. Bara några dagar efter att jag postat inlägget så var det korrigerat.

#435

Postad 19 januari 2013 - 10:54

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Det har nu gått över 4 månader sedan påpekandet och det går fortfarande inte att välja färdiga kategorier på sidan "Dagens ändrade lägstapriser". Inser ni inte hur dumt det är att man i förväg måste kunna namnet på den kategori man vill sortera och dessutom skriva in den manuellt. Visst sökmotorn visar ett gäng kategorier då man börjar skriva, men det tar inte bort det faktum att vet du inte åtminstone en liten del av namnet på kategorin så hittar du den inte.

Sen är det roligt att kunna gå igenom flera olika kategorier utan att behöva börja skriva i sökraden varenda gång man vill kolla på en annan. Ni hade lovat att kolla över detta redan i september och inget har fortfarande hänt. Men det är väl som vanligt när nya designer blir sämre, väntar man tillräckligt länge så slutar folk att klaga och så spelar det ingen roll. Hade varit lättare att acceptera ifall den gamla versionen inte var bättre...

#436

Postad 19 januari 2013 - 13:18

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

  • 387 inlägg
  • 0
altair4: Håll ut lite, lite (lite) till.

#437

Postad 19 januari 2013 - 13:30

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0

Eftersom ditt värmande inlägg inte specificerar några som helst ledtrådar om var eller med vilken browser du har problem så får jag gissa att följande är problemet:
* Sänk till 200 produkter per sida (längst ner på kategorisidan)
* Stäng av "Sökresultat i realtid" (knapp i filtret)

Kan ni inte ställa in detta som ett slags "default-läge" när man besöker sidan.
Så kan ju den som vill använda lite mer avancerade möjligheter aktivera sökresultat i realtid och ha mer än 200 produkter i sin lista ändra det vid behov.

Vi är många som allt oftare använder pricerunner enbart p.g.a. responsen är bättre där, även om de inte alls erbjuder samma kraftfulla verktyg som prisjakt erbjuder.

Poängen är den att hur kraftfulla verktyg man än har så lär man inte använda dom om inte det fungerar smidigt...

#438

Postad 20 januari 2013 - 21:28

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 1
Jag saknar länken till MHB, nu ligger det en länk längst ner på sidan men det är inte där jag vill ha den.. :unsure:

#439

Postad 13 februari 2013 - 14:18

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Det har nu gått över 4 månader sedan påpekandet och det går fortfarande inte att välja färdiga kategorier på sidan "Dagens ändrade lägstapriser". Inser ni inte hur dumt det är att man i förväg måste kunna namnet på den kategori man vill sortera och dessutom skriva in den manuellt. Visst sökmotorn visar ett gäng kategorier då man börjar skriva, men det tar inte bort det faktum att vet du inte åtminstone en liten del av namnet på kategorin så hittar du den inte.

Det finns nu en "kategoriväljare" för att lättare välja kategori på följande ställen:
https://www.prisjakt...gori.php?k=v217
https://www.prisjakt...=204&lista=prod
https://www.prisjakt.nu/fight.php

Hoppas ni finner den användbar :).

#440

Postad 13 februari 2013 - 19:38

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Tackar, äntligen! ;)

#441

Postad 12 januari 2019 - 06:19

LastNinja
  • LastNinja
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 2

• • • Jag vill säga tack till er på Prisjakt! • • •  :) 

______________________________________________________

 

Många år har gått sedan omdesignen, men ni förtjänar en eloge för att ni valde att erbjuda Prisjakt i dess båda former, utan några hyss, och nu är vi inne i 2019 och båda alternativen erbjuds fortfarande era användare. Superbra!  :)

 

Själv kör jag alltid "Gamla filtret" på datorn, och många gånger väljer jag även det gamla på min smartphone med.

 

Ni behöver verkligen inte hetsa fram något nytt interface eftersom prisjakt redan funkar alldeles ypperligt. Det är bra att ni har is i magen.

Kom ihåg att om det kommer en dag där ni väljer att uppdatera interfacet att ni ändå alltid bör fortsätta erbjuda "Prisjakt classic" (gamla filtret) som är genialiskt designat för skrivbordsdatorer.  ^_^

 

 

Bra jobbat som sagt!

 

Mvh

Simon

 

PS. varför jag skriver detta är en slags reminder på att många andra företag lider av någon slags förändringshets där man panikartat är beredda på att försämra välfungerande system bara för att just "förändra". Saker man tagit för givet som användare brukar ofta bli lidande då. En tidigare genialisk grunddesign där kärnan monteras sönder, och välavägd överskådlighet och funktion begränsas.


Redigerat av LastNinja, 12 januari 2019 - 06:23.


#442

Postad 12 januari 2019 - 22:40

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 1

Finns det något sätt förrutom att googla på en äldre produkt för att få fram den i prisjakt? Som tex idag när jag ska jämföra en ny digitalbox med den gamla. Googlar jag på den gamla dyker den upp som sökträff på prisjakt och jag kan klicka på lämnken och får upp den, lägga till den i en jämförelselista och sedan söka fram den nya. 



#443

Postad 13 januari 2019 - 00:57

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 1

Finns det något sätt förrutom att googla på en äldre produkt för att få fram den i prisjakt?

Hej  :) 
För att hitta gamla produkter kan du använda sökrutan på MinHembio istället för den på Prisjakt. Ett klick på sökresultatet tar dig sedan till produktsidan på Prisjakt.



#444

Postad 13 januari 2019 - 09:30

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 2

• • • Jag vill säga tack till er på Prisjakt! • • •  :) 

______________________________________________________

 

Många år har gått sedan omdesignen, men ni förtjänar en eloge för att ni valde att erbjuda Prisjakt i dess båda former, utan några hyss, och nu är vi inne i 2019 och båda alternativen erbjuds fortfarande era användare. Superbra!  :)

 

Själv kör jag alltid "Gamla filtret" på datorn, och många gånger väljer jag även det gamla på min smartphone med.

 

Ni behöver verkligen inte hetsa fram något nytt interface eftersom prisjakt redan funkar alldeles ypperligt. Det är bra att ni har is i magen.

Kom ihåg att om det kommer en dag där ni väljer att uppdatera interfacet att ni ändå alltid bör fortsätta erbjuda "Prisjakt classic" (gamla filtret) som är genialiskt designat för skrivbordsdatorer.  ^_^

 

 

Bra jobbat som sagt!

 

Mvh

Simon

 

PS. varför jag skriver detta är en slags reminder på att många andra företag lider av någon slags förändringshets där man panikartat är beredda på att försämra välfungerande system bara för att just "förändra". Saker man tagit för givet som användare brukar ofta bli lidande då. En tidigare genialisk grunddesign där kärnan monteras sönder, och välavägd överskådlighet och funktion begränsas.

 

Bara hålla med. Använder gamla filtret istort sett dagligen och aldrig det nya. Provat det nya vid ett par tillfällen, men det faller platt i jämförelse med det gamla. Även på mobiltelefonen kör jag alltid gamla. Även om det är lite besvärligt navigera på en mindre skärm så är det mycket mer värt med ett väl fungerande filter där man kan sortera som man vill istället för ett knasigt filter där man ska ha tur ifall det sorterar på ett användbart sätt.



#445

Postad 13 januari 2019 - 14:27

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

prisjakt funkar bra för det mesta. Tycker dock det är lite för ofta att priserna inte stämmer överens när man sen går vidare till butiken. 

vet dock inte om det är prisjakts fel eller om butikerna själva kan "fuska" med det.



#446

Postad 21 januari 2019 - 19:37

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 4

Knappt hann vi berömma att gamla filtret fortfarande finns kvar och så släpper de beta av deras nya sida som sannolikt kommer ta bort gamla filtreringen. Jag hoppas jag har fel och de låter oss fortsätta använda ett filter där man inte ska scrolla igenom metervis för att hitta rätt. Så synd att designen för mobiltelefoner ska måsta användas även på desktop sidan.



#447

Postad 18 mars 2019 - 15:32

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 0

Jag låser denna tråd då den ursprungligen handlar om den design som infördes 2012, dvs. den som efter den nya nya designen blev den gamla designen och som återfinns på classic.prisjakt.nu  :) För åsikter, och svar, gällande den design som nyligen infördes hänvisas till tråden Testa nya Prisjakt.

(hjärter kung, arcticblue, ruva, dencre och altair4, era inlägg återfinns i tråden som länkas till ovan)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.