Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sanyo PLV-Z4 *

690 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 07 oktober 2005 - 23:24

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Dessvärre så var Z4:an som visades på mässan alldeles för överstyrd i skärpan. Förmodligen för att skapa "WOW-känsla" hos den gemene besökaren.

Har ju haft Z4 ett tag inne hos oss och testat och den ser bättre ut. Om ni ändå är på mässan ta även en titt på Hitachi TX200 som var vass och på epson 520 som också finns där.

Bor ni i stockholm kan ni ju alltid palla er ut till Lidingö som ett lördagsnöje och ta en titt i lugn och ro :)

Ni kan sen läsa mer om Z4 vs AE900 och HS50 här

#102

Postad 09 oktober 2005 - 15:32

Unregistereda507860d
  • Unregistereda507860d
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Nu finns recensionen av Z4:an uppe på component.se.

LÄNK

#103

Postad 09 oktober 2005 - 18:02

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Pacman (för jag antar det är din recension :o), jag blir konfunderad över ett par saker när man jämför med avbuzz koll på Epson TW600. Vissa jämförelser borde ju gå att göra då det är samma paneler.Jag tänkte du kanske kunde rädda mig från mina huvudbry :huh:

1. I Sanyorecensionen har du mätt upp svartnivån till ett ljusflöde av 0.006-0.008 fL vid 0 IRE (och Z3:an har du mätt upp till 0.012fL). CKLhar mätt upp TW600 till 0.16-0.02 lux vid 0 IRE. Går det att jämföra dessa resultat på något sätt? Går det att "översätta" lux till fL?

2. Du skriver att Epson har uppgett en ökning av panelerna med 50% sedan D4, vilket dina mätresultat verkar bekräfta, är då CKL ute och cyklar, är det jag som abra inte fattar, eller är TW600 INTE förbättrad på den punkten jämfört med Sanyon (vilket verkar märkligt med tanke på att det är samma paneler) när CKL i sin recension skriver "The measurement indicates the D5 panel doesn't enhance the native contrast comparing the D4 panel" (under rubriken picture quality)?
Han ahr också uppmätt kontrasten till 702:1 i iris off-läge, vilket ju itne heller verka stämma riktigt med Epsons angivna 750:1.

Säkert bara jag som inte förstår att utläsa allt korrekt, men en liten hjälp på vägen hade varit trevligt B)

Grym artikel förresten! Tack för intressant läsning!

#104

Postad 10 oktober 2005 - 08:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
B8! Mycket intressanta för att inte säga kniviga frågor! Vissa kan jag inte svara på på rak arm.

Vi gör så här, på grund att tidsbrist så kommer jag ta hand om de ev. frågor/kommentarer som rör artiklen i den här tråden: Länk

See ya there, B8 och ni andra! Ok? :o

Redigerat av pacman, 10 oktober 2005 - 08:44.


#105

Postad 10 oktober 2005 - 08:44

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Misstänkte jag skulle få det svaret :huh:

Jag får väl ta tummen ur och registrera mig till slut då efter att ha tjuvläst där sedan dess födelse :o

#106

Postad 11 oktober 2005 - 21:19

Lepricon
  • Lepricon
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
En report av Avbuzz på Z4 måste vara ny för det står 12:e oct 2005 och idag är det 11:e än så länge i sverige...

http://www.avbuzz.co...yo-z4/index.htm

#107

Postad 11 oktober 2005 - 21:31

Lepricon
  • Lepricon
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Kändes lite som dött lopp mellan Z4 vs Tw600 .....
Z4 hade bättre skärpa Tw600 lite bättre färger...

Det är nog hugget som stucket...

14995:- är ännu mer lockande....

#108

Postad 12 oktober 2005 - 08:59

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0
Tycker att någonting med CLK:s tester verkar märkligt och det är att han påstår att D5 panelerna inte har förbättrat kontrasten(native) jämfört med D4!!?? :)
Epson säger ju själva att man har ökat panelkontrasten med 50% ifrån 500:1 till 750:1 vilket inte känns som överdrivna siffor efter att ha sett bilden själv.
Eftersom han är den enda av testarna som påstår det så känns som ett mät- eller kalibreringsfel eller något.....SBS???

#109

Postad 12 oktober 2005 - 12:43

matterunken
  • matterunken
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Var o såg z4:an på älsjö och måste säga att jag tyckte att den var gryyyymmm!!!!
Det var inte ens mörklagt.
I princip inga bildstörningar över huvudtaget.
Har själv en pannasonic pt ae500 hemma som jag matar med komponent frå pion 939, den är inte ens i närheten. :)

Och lade till och med örat intill fläktutblåstet utan att höra den, nu var det ju inte tyst på mässan men man borde väl höra den på två cm håll.

Redigerat av matterunken, 12 oktober 2005 - 12:45.


#110

Postad 12 oktober 2005 - 16:26

Unregistereddab41093
  • Unregistereddab41093
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Det låter ju kanon (matterunken)! Jag har beställt en Z4. Det blir min första porjje och beställt av Pipro. Jag går här hemma och bara väntar på att de skall leverera den. Det blir inte bättre av att läsa vad alla skriver om den. Men den som väntar på något gått ;)

#111

Postad 12 oktober 2005 - 17:07

mange_b
  • mange_b
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

En report av Avbuzz på Z4 måste vara ny för det står 12:e oct 2005 och idag är det 11:e än så länge i sverige...

http://www.avbuzz.co...yo-z4/index.htm

<{POST_SNAPBACK}>


Är det någon som har sett både Z4 och TW600 och som kan bekräfta det avbuzz testet kommit fram till? Det verkar ju konstigt att Z4 inte skulle prestera bättre än TW600 med all irisjustering som går att göra - borde det inte öka kontrasten ytterligare?
En annan fundering är om det kan vara så att de nya LCD'erna inte mäter så bra då man kalibrerar för D65. Det verkar ju vara då som kontrasten ryker så att säga? Hur viktigt är det att hålla sig till D65 igentligen?

Mer frågor än svar tyvärr ;)

/Magnus

Redigerat av mange_b, 12 oktober 2005 - 17:08.


#112

Postad 12 oktober 2005 - 18:35

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Jag gjorde några amatörmässiga jämförelser mellan ett färdig ex av Z4 och ett förproduktionsex av Epson TW600 i Epson-tråden här.

#113

Postad 12 oktober 2005 - 19:06

Altheus
  • Altheus
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
roleb75 beställde du en tunad z4 eller utan ? nyfiken på om det är värt en extra 100 euro som det verkligen är på z3. någon som vet ?

#114

Postad 13 oktober 2005 - 16:26

Unregistereddab41093
  • Unregistereddab41093
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Hej Altheus!
Nej jag beställde en otunad Z4. Jag hoppas att den bilden inte är alltför fel när jag får den. Eller att det är ett helsike att ställa in den. Jag är ju inte ett bildproffs som många andra här i forumet. Så jag kanske inte ser allt som det snackas om i bildväg. Men Jag har en del bekanta som har projjar och som man kan ta hjälp av.

#115

Postad 13 oktober 2005 - 19:06

Altheus
  • Altheus
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0

Hej Altheus!
Nej jag beställde en otunad Z4. Jag hoppas att den bilden inte är alltför fel när jag får den. Eller att det är ett helsike att ställa in den. Jag är ju inte ett bildproffs som många andra här i forumet. Så jag kanske inte ser allt som det snackas om i bildväg. Men Jag har en del bekanta som har projjar och som man kan ta hjälp av.

<{POST_SNAPBACK}>



okaj tack för svaret roleb75. Jag får söka vidare angående tunade z4

#116

Postad 14 oktober 2005 - 13:13

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0

Coming soon  The Z4 is VERY WELL tweakable, but rather difficult...

Regards,
Ekkehart, www.cine4home.de

Appropå tunad/tweakad Z4 så låter ju Ekkeharts ordval "VERY WELL tweakable" mycket lovande :P


Ps. quoten är ifrån avsforum.com

Redigerat av Unregistered4b026b86, 14 oktober 2005 - 13:15.


#117

Postad 14 oktober 2005 - 13:41

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
ATT den kommer tweakas! :lol:
Beställer nog filter nästa vecka eller så. Blir att latcha lite och senare i höst får colorfacts berätta i klarspråk vad som händer. Svintufft, vore fint om man kunde ordna en fajt mellan Z4 pacman-tweak och Z4 cine4home-tweak. :P

Redigerat av pacman, 14 oktober 2005 - 13:43.


#118

Postad 14 oktober 2005 - 14:55

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

  • 1 411 inlägg
  • 0

ATT den kommer tweakas!  :lol:
Beställer nog filter nästa vecka eller så. Blir att latcha lite och senare i höst får colorfacts berätta i klarspråk vad som händer. Svintufft, vore fint om man kunde ordna en fajt mellan Z4 pacman-tweak och Z4 cine4home-tweak.  :P

<{POST_SNAPBACK}>


Haha! En sån kul grejj! Kanske Pipro ställer upp med ett ex med?

Mvh

#119

Postad 14 oktober 2005 - 22:23

JockeB
  • JockeB
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
projectorcentral

Z4 VS AE900 :P

#120

Postad 17 oktober 2005 - 08:41

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0
Fick tillfälle att se Z4:an i helgen.......så nu har jag en hemma :)

*Otroligt tyst - i alla lamplägen!!! (även i high mode fullt jämförbar med min förra z2:a i eco mode)
*Otroligt "ren" bild - Inga spår av VB eller screendoor (därifrån jag sitter), brus eller liknande.

Sa jag flexibel....jisses vad inställningar man kan göra på denna :)

#121

Postad 17 oktober 2005 - 09:20

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

  • 1 411 inlägg
  • 0

Fick tillfälle att se Z4:an i helgen.......så nu har jag en hemma :)

*Otroligt tyst - i alla lamplägen!!! (även i high mode fullt jämförbar med min förra z2:a i eco mode)
*Otroligt "ren" bild - Inga spår av VB eller screendoor (därifrån jag sitter), brus eller liknande.

Sa jag flexibel....jisses vad inställningar man kan göra på denna :)

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har ju en snart två år gammal Z2 hemma, så du menar att denna är klart överlägsen meda avseende på bild och inställningsmöjligheter? Då känns det s om om tuning före leverans kan vara värd de extra slantarna?
¨

Mvh

#122

Postad 17 oktober 2005 - 10:16

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0

Jag har ju en snart två år gammal Z2 hemma, så du menar att denna är klart överlägsen meda avseende på bild och inställningsmöjligheter? Då känns det s om om tuning före leverans kan vara värd de extra slantarna?¨
Mvh

<{POST_SNAPBACK}>

Mot en Z2:a....svar ja!!
Z4:an ger:
*mer tryck i bilderna, kontrasten har ökat vilket ger en mer levande bild helt enkelt.
*Bättre färger med mera tryck och en bättre återgivning av(man ser fler detaljer) ljussvaga partier.
*bättre svärta (även om det fortfarande saknas en del här, så förvänta dig inget underverk ang. svärtan)
*Klart mindre screendoor.
*Ingen VB (möjlighet finns att justera bort/minimera , ifall att man råkar få problem).
*Bättre möjligheter att göra ren panelerna, ifall du skulle få dammproblem.
*Tyst fläkt i high mode.
*Mycket bättre justeringsmöjligheter för färger etc.
*Större flexibilitet för placering (2xzoom)
etc.

Vissa människor skulle beskriva skillnaderna som natt och dag, men andra tycker säkert inte att skillnaderna är så stora alls.......jag tycker i alla fall att det var värt att byta för mig.
Kan annars bara rekommendera att du tittar på en själv innan du bestämmer dig!!


Tuning före lev. kan kanske vara värt pengarna, men det vet jag inget om!!

Redigerat av Unregistered4b026b86, 17 oktober 2005 - 10:22.


#123

Postad 17 oktober 2005 - 10:33

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
Z2 till Z3 kunde disskuteras då förbättringarna inte var många och jätte stora

Z3 till Z4 verkar vara en hel del som har föbättrats och en bra uppgradering

Z2 till Z4 här känner man nog att man gjort en rejäl uppgradering på alla fronter.

men dema innan du köper :)

#124

Postad 17 oktober 2005 - 14:08

Andreas79
  • Andreas79
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Är väldigt sugen på att köpa en projj den närmsta tiden och det verkar stå mellan Sony HS-50, Sanyo Z4 och Epson tw600. Ska antagligen gå o dema Z4 idag och undrar vilka saker jag ska tänka på och särskilt prova under demon. Det känns som det drar mest mellan Z4 och tw600. Det som jag funderar över är det här med irisen. I vilken maskin fungerar den mest tillfredställande? :)
Är den ok i tw600 så tar jag nog den maskin i.o.m det låga priset 15000kr.

#125

Postad 17 oktober 2005 - 14:36

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

  • 1 887 inlägg
  • 0
Tydligen ska Epson-projjen och Sanyo-projjen vara ungefär lika dåliga på irisen tyvärr. Man kan få dessa höga kontrast-siffror med hjälp av irisen men då blir färgerna helt kajko. Så läser man lite i de olika testerna av dessa projjar så blir det bäst bild med "lamp"-irisen helt avslagen.

Snackar man om irisen så kanske Pannan (900an) vara bättre. Den har en egen iris-lösning som skall vara snabb. Det ska bli kul och se den jämförd med 600an och Z4an.

Sen måste jag tillägga att irisen inte är allt. Vad jag har sett så är dessa två projjar duktiga på sina saker, som färgåtergivning, tysthet etc etc. Det bästa här är nog att gå och se dessa två projjar live...

#126

Postad 17 oktober 2005 - 21:59

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Nima01:

De arbetar olika och jag skulle tippa att olika personer stör sig olika mycket. På panasonic 900 med IRIS på kan man se i samma scen i en panorering där ett ansikte finns att den arbetar för färgerna kan ändras per frame. Det kan vara väl så irriterande.

På z4 och TW600 verkar IRISen jobba lite långsammare vilket gör att det inte märks lika väl i scener med mycket ljusförändringar som det gör på AE900. På andra sidan går de inte ner lika fort i svärta och därför känns 900 kanske lite mer dynamisk.

TW600 kan kännas att ha en aningen bättre grundkontrast i sina theatermodes där den har ett internt rödfilter som fälls ner och optimerar färghanteringen. Sen är nog Z4 skarpast av de tre.

Är väl som vanligt inte helt enkelt att välja och det kommer väl bli läger av personer som föredrar ena före andra. Alla tre är de i alla fall väldigt prisvärda för vilken bildkvalitet de ger.

#127

Postad 18 oktober 2005 - 09:57

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Mot en Z2:a....svar ja!!
Z4:an ger:
*mer tryck i bilderna, kontrasten har ökat vilket ger en mer levande bild helt enkelt.
*Bättre färger med mera tryck och en bättre återgivning av(man ser fler detaljer) ljussvaga partier.
*bättre svärta (även om det fortfarande saknas en del här, så förvänta dig inget underverk ang. svärtan)
*Klart mindre screendoor.
*Ingen VB (möjlighet finns att justera bort/minimera , ifall att man råkar få problem).
*Bättre möjligheter att göra ren panelerna, ifall du skulle få dammproblem.
*Tyst fläkt i high mode.
*Mycket bättre justeringsmöjligheter för färger etc.
*Större flexibilitet för placering (2xzoom)
etc.

Vissa människor skulle beskriva skillnaderna som natt och dag, men andra tycker säkert inte att skillnaderna är så stora alls.......jag tycker i alla fall att det var värt att byta för mig.
Kan annars bara rekommendera att du tittar på en själv innan du bestämmer dig!!

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har inget större intresse av bild även om jag tycker dte är kul med stor bild. Jag är alltså ingen expert alls på projjar och ser och värderar skillnader som en lekman. Då jag såg skillnaderna mellan Z2 och Z3 så såg jag visserligen skillnader, men jag tyckte de var så små att jag föredrog Z2 då jag vägde in priset.
I helgen kikade jag på Z4 och kan inte annat än bekräfta det stefan skriver. Här var det faktiskt skillnad! (De saker jag inte kan bekräfta är rengöringsmöjligheter och justeringsmöjligheter då jag inte kollade på detta, men det stämmer säkert.)
Är det då värt mellanskillnaden? Nja, med tanke på att det fortfarande handlar om "introduktionspriser" på Z4, dvs att den är 65-70% dyrare än Z3 så skulle jag, med mina värderingar, fortfarande tveka, men ramlar Z4 några tusen så skulle jag absolut välja den. (Dessutom brukar första prissänkningen indikera att man är rejält på rull med produktionen, vilket brukar indikera att de värsta barnsjukdomarna är botade.)

Däremot tycker jag det var svårt att jämföra mot Pannas 900 då jag såg den i ett annat rum med annat material. Helt omöjligt för mig att säga vilken av Z4 och 900 som skulle passa mig bäst.

Redigerat av Unregistered37573cc1, 19 oktober 2005 - 12:44.


#128

Postad 18 oktober 2005 - 17:50

Unregisteredf2a67da0
  • Unregisteredf2a67da0
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Jag köpte en Z4 i förra veckan och är mycket nöjd med bilden.

Men, men, men :blink:

Projektorn ger ifrån sig ett högfrekvent ljud! riktigt irriterande faktiskt. Jag har tidigare haft både Z2 och Z3 och har inte upplevt detta tidigare.

Är det ingen annan som känner igen sig?

#129

Postad 18 oktober 2005 - 19:04

geggen
  • geggen
  • Forumräv

  • 508 inlägg
  • 0
Någon som vet om det fanns mässpriser på Z3 eller Z4 på mässan i stockholm?

Hoppas på ett bra mässpris i Malmö till helgen! :blink:

#130

Postad 19 oktober 2005 - 12:46

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Jag köpte en Z4 i förra veckan och är mycket nöjd med bilden.

Men, men, men  :)

Projektorn ger ifrån sig ett högfrekvent ljud! riktigt irriterande faktiskt. Jag har tidigare haft både Z2 och Z3 och har inte upplevt detta tidigare.

Är det ingen annan som känner igen sig?

<{POST_SNAPBACK}>


Hur menar du? Som om det kommer från fläkten eller som från en TV eller ....?

#131

Postad 19 oktober 2005 - 14:16

Unregisteredf2a67da0
  • Unregisteredf2a67da0
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Jag köpte en Z4 i förra veckan och är mycket nöjd med bilden.

Men, men, men  :)

Projektorn ger ifrån sig ett högfrekvent ljud! riktigt irriterande faktiskt. Jag har tidigare haft både Z2 och Z3 och har inte upplevt detta tidigare.

Är det ingen annan som känner igen sig?

<{POST_SNAPBACK}>


Hur menar du? Som om det kommer från fläkten eller som från en TV eller ....?

<{POST_SNAPBACK}>



Det låter faktiskt som om det kommer från lampan...

#132

Postad 19 oktober 2005 - 14:50

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Testa att ställ lampirisen i Off eller On, dvs inte i Auto. Om du inte redan provat det förstås...

#133

Postad 20 oktober 2005 - 07:35

MatsB
  • MatsB
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Z4 med Pipro-tuning beställd :) 18300:-

Min första projje, vet inte hur man gör allsköns inställningar, så jag tänkte att jag beställer en som är förinställd.

#134

Postad 20 oktober 2005 - 08:41

Unregisteredca25cca2
  • Unregisteredca25cca2
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0

Någon som vet om det fanns mässpriser på Z3 eller Z4 på mässan i stockholm?

Hoppas på ett bra mässpris i Malmö till helgen! ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Cavena-Multimedia som demade bl.a. Sanyo är generalagent = säljer INTE och ville INTE ens prata priser med mig ;)

#135

Postad 20 oktober 2005 - 08:51

Unregistered99c85d53
  • Unregistered99c85d53
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Jag köpte en Z4 i förra veckan och är mycket nöjd med bilden.

Men, men, men  ;)

Projektorn ger ifrån sig ett högfrekvent ljud! riktigt irriterande faktiskt. Jag har tidigare haft både Z2 och Z3 och har inte upplevt detta tidigare.

Är det ingen annan som känner igen sig?

<{POST_SNAPBACK}>



Hej Vanderluck
Ljudet kan bero på irisen eller så är det något knas med din Z4.
Ring mig 070-6554701 så löser vi det.

MVH
Gustaf

Cavena Multimedia

#136

Postad 20 oktober 2005 - 08:54

Unregistered99c85d53
  • Unregistered99c85d53
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Någon som vet om det fanns mässpriser på Z3 eller Z4 på mässan i stockholm?

Hoppas på ett bra mässpris i Malmö till helgen! ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Cavena-Multimedia som demade bl.a. Sanyo är generalagent = säljer INTE och ville INTE ens prata priser med mig ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Du får Hemmabiotidningen i ett år om du bestämmer dig att köpa den under mässdagarna hos någon av våra ÅF.

MVH
Gustaf

Redigerat av Unregistered99c85d53, 20 oktober 2005 - 08:55.


#137

Postad 20 oktober 2005 - 12:28

soren
  • soren
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
Gustaf,

Skulle inte erbjudandet varit bättre om ni erbjöd att se till att man ABSOLUT INTE inte fick den tidningen. Det skulle jag nog nappat på ;)

/Sören

#138

Postad 20 oktober 2005 - 14:56

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Aj, aj Sören. Nu ska vi inte vara såna! ;)

Gratis är ofta prisvärt. Däremot kanske man inte ser det som det som avgör om man vil köpa eller inte.

#139

Postad 20 oktober 2005 - 19:27

geggen
  • geggen
  • Forumräv

  • 508 inlägg
  • 0

Någon som vet om det fanns mässpriser på Z3 eller Z4 på mässan i stockholm?

Hoppas på ett bra mässpris i Malmö till helgen! ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Cavena-Multimedia som demade bl.a. Sanyo är generalagent = säljer INTE och ville INTE ens prata priser med mig ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Du får Hemmabiotidningen i ett år om du bestämmer dig att köpa den under mässdagarna hos någon av våra ÅF.

MVH
Gustaf

<{POST_SNAPBACK}>


Helst hade jag hoppats på att kunna köpa Z3 för 10 000:- :P

#140

Postad 21 oktober 2005 - 10:12

Ree
  • Ree
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
Nu har jag varit och jämfört Panna AE900 med Sanyo Z4 och har bestämt mig. Det blir en Z4.
Förutom lite småsaker som såg bättre ut på Z4'an (som säkert hade med inställningar att göra) tyckte jag att Z4'an hanterade rörelser smidigare.

Så nu är det bara att spara lite till..
Och om HS60'in hinner dyka upp innan jag klippt till får man väl ge den en chans också.. i guess. ;)

#141

Postad 22 oktober 2005 - 10:13

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0
Nu har bigscreen recenserat Z4. Läs gratistestet här!

#142

Postad 22 oktober 2005 - 10:25

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

  • 1 887 inlägg
  • 0
Nu har jag läst testet! Intressant test!

Dock reagerade jag på en sak, ljudnivån! Iallafall på testexemplaret låg det inte alls på några 22 dB tydligen utan snarare 28-30 dB.

Nån mer som känner igen detta?

Redigerat av Unregisteredbf364490, 22 oktober 2005 - 13:56.


#143

Postad 22 oktober 2005 - 10:34

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0

Nu har jag läst testet! Intressant test!

Dock reagerade jag på en sak, ljudnivån! Iallafall på testexemplaret låg det inte alls på några 22 dB tydligen utan snaraare 28-30 dB.

Nån mer som känner igen detta?

<{POST_SNAPBACK}>


Det varierar en del. Den kan säkert ligga på 22db ibland men vid normal drift så är min subjektiva uppfattning att 900:an är tystare.

#144

Postad 22 oktober 2005 - 13:41

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

  • 1 887 inlägg
  • 0
Varierar?? Mellan Z4or eller vid olika irisnivåer?

Hitachin då? Hur är den i jämförelse?

Redigerat av Unregisteredbf364490, 22 oktober 2005 - 13:42.


#145

Postad 22 oktober 2005 - 13:53

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

  • 1 411 inlägg
  • 0

Nu har jag läst testet! Intressant test!

Dock reagerade jag på en sak, ljudnivån! Iallafall på testexemplaret låg det inte alls på några 22 dB tydligen utan snaraare 28-30 dB.

Nån mer som känner igen detta?

<{POST_SNAPBACK}>


Det var gissad, inte uppmätt ljudnivå i det testet.

#146

Postad 22 oktober 2005 - 15:09

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Nu har jag varit och jämfört Panna AE900 med Sanyo Z4 och har bestämt mig. Det blir en Z4.

<{POST_SNAPBACK}>


Får man fråga avrför du valt bort den för tillfället billigare Epson TW600?

#147

Postad 22 oktober 2005 - 17:43

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
vad jag har hört så är TX200 klart bäst.

sedan är det jämt mellan Z4, TW600 och 900:an men att TW600 kanske är lite vassare.

skulle till mycket för att jag skulla lägga mellan skillnaden från vad en TW600 kostar idag på en 900 eller en Z4.

TW600 kommer ju senare att hamna runt 18-19k och då kan man disskutera och väga mellan den och Z4/900 men när den kostar 15k så är det klart i min mening

skall man lägga runt 20k på en Z4 så hadde jag DEFINITIVT lagt 2k extra och köpt TX200 men det är oklarare om dom 7000 extra för TX200 jämfört med TW600 är värda.

Redigerat av ZoomAir, 22 oktober 2005 - 17:45.


#148

Postad 23 oktober 2005 - 12:49

lunkwill
  • lunkwill
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0

Nu har jag läst testet! Intressant test!

Dock reagerade jag på en sak, ljudnivån! Iallafall på testexemplaret låg det inte alls på några 22 dB tydligen utan snarare 28-30 dB.

Nån mer som känner igen detta?

<{POST_SNAPBACK}>


Han körde ju i fullt lamp-läge, klart som sjutton fläktarna lät mer än 22db då...

#149

Postad 23 oktober 2005 - 20:10

Unregistered96bcffe5
  • Unregistered96bcffe5
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Hejsan. jag har en Sanyo PLV-Z4 och är grön på detta med projje min första :)
KAn man få lite inställnings tips kanske?
HAr lite nybörjar funderingar som tex ska jag köra bildstorlek i "full" med dvd ..?
Hur ställer jag in projjen för tystast möjliga gång..?
Jag kör min med hdmi och med 100" duk ..
Mvh

#150

Postad 23 oktober 2005 - 20:28

Unregistered0dabe3b2
  • Unregistered0dabe3b2
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
hej. är du nöjd med den.
skriv gärna en liten rad om vad du tycker är bra och dåligt med z4 :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.