Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - InFocus SP4805 *

1993 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1951

Postad 05 september 2006 - 16:17

Unregisterede50895c8
  • Unregisterede50895c8
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Jag måste fråga om Infocus SP4805 klarar av 1080i som det står på prisjakts hemsida. Lyckas inte få den att visa det. Någon som vet hur man ska fixa detta?
En annan sak är att när jag kör den på 720p så visar inte projektorn hela bilden utan den är utanför projektorns pixlar eller hur man ska förklara.

PS. Kör DVI

Skulle vara tacksam för hjälp med detta!

MvH

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är int proffs på dethär, Men som jag fattar det så klarar den att visa det, men projektorn skalar ner det avtomatiskt till 480p, tror det är så det funkar:P

<{POST_SNAPBACK}>



Okej, tack för svaret. Men varför visar projektor 720p för brett för själva bilden? Om man drar musen från vänster till höger så flyttas bilden. Lite konstigt.. varför gör den då?

MvH

<{POST_SNAPBACK}>


Projektorn ska ju klara 1080, annars hade det inte stått på i stort sett alla specifikationssidor att den klarar det. Detta måste ju vara testat av flera personer, inklusive produktutvecklarna själva. Och andra privatpersoner som köpt projektorn och upptäckte att den inte klarar att visa 1080, trots att det står på pappret, skulle bli måttligt förbannade och skriva hej vilt om det på 100 olika forum. Och det har jag inte sett något om att någon skrivit tidigare, så ja... Den klarar nog 1080 ska du se :)
Jag har tyvärr inte själv haft någon källa som jag kunnat använda för att prova att mata projektorn med riktigt högupplöst material, annat än min PC. Och med datorn fungerade det finfint för mig. Hade inga som helst problem.

Efter att bara ha läst ditt första inlägg tänkte jag först tipsa om att försöka prova att ändra aspect view (4:3, native, 16:9, letterboxed). Detta bör ju vara inställt på 4:3 eller 16:9 för det mesta,´kör man native så stänger man helt av skalningen i projektorn och en grafisk pixel trycks då ut på en fysisk spegel i projektorns panel. Projektorn visar ju 480 punkter på höjden, kör du då in t.ex en bild med 720 punkter och visar det som native så kommer du då missa 720-480=240 bildpunkter på höjden som den inte kommer att kunna visa. 4:3-läget skalar automatiskt ner/upp bilden till en 4:3-bild som täcker hela panelen på höjden och 16:9 skalar automatiskt bilden till en 16:9-bild. Detta oavsett upplösning på insignalen.
Letterboxed verkar däremot vara ett fixerat skalningsläge. Detta kan man använda om man t.ex har en laserdisc-spelare som inte kan ge ut en 16:9-bild, utan visar bredbildsfilmer som en letterboxad 4:3-bild (en 4:3-bild fast med svarta kanter där uppe och nere).
Den andra inställningen som jag tänkte att du kunde kolla var overscan, prova att slå på/av och se om det blir någon skillnad.
Tänk också på att riktigt högupplöst material bara accepteras genom komponent- och M1-DA-ingången.

När jag sedan läste att hela bilden flyttar sig när du rör musen så förstår jag att detta problem inträffar för dig när du har datorn inkopplad till projektorn.
Eftersom hela bilden rör sig tillsammans med musen så tyder det på att det inte alls har något att göra med projektorn. (Men se till att projektorn är inställd på 4:3 eller 16:9 för säkerhets skull.)
Det hela verkar i så fall istället ha med ditt grafikkort i datorn att göra. Grafikkortet har aktiverat ett läge då inte hela arbetsytan/skrivbordet är synligt, utan att man har en mycket större arbetsyta än vad man har upplösning på skärmen. (T.ex att man har 1024x768 som går ut till monitorn, men arbetsytan på skrivbordet är det dubbla, 2048x1536). Då kommer bilden dras med när du flyttat musen ut i en kant och sedan fortsätter att flytta musen åt det hållet.
Jag trodde inte alls att dessa typer av "dragable"-skärmlägen var så vanliga längre, jag har mest sett dom i Amiga-datorer, och inte ens där var det så vanligt att man valde att använda ett sådant skärmläge.

Det verkar ju förstås väldigt konstigt att ditt grafikkort ställer in sig på ett sådant sätt bara för att du har kopplat ihop det med projektorn.
Vad kör du för anslutning till grafikkortet? Kör du med den medföljande VGA till M1-DA kabeln, eller kör du digital utgång från grafikkortet?
Om du kör med den medföljande kabeln, strunta i att koppla in USB-kabeln i datorn om du inte ska använda projektorn för powerpoint-presentationer eller något liknande. USB-kontakten används bara för två saker så vitt jag vet, att uppgradera projektorns firmware och någon slags muspekarfunktion eller nåt i vissa presentationsprogram, en funktion som jag inte provat än och finner ganska onödig.
Eftersom Windows är plug-and-play när det gäller det mesta, särskilt USB-apparater, så skulle jag inte koppla in USB-kontakten i onödan... Vem vet, projektorn kanske försöker säga att
"Hej, jag är en projektor som vill bli matad med dessa upplösningar, så ställ in dig på något av dom" och datorn svarar
"Ok, men jag har inte dom upplösningarna i grafikkortet tillgängliga, jag tar närmaste bästa istället" och så ställer grafikkortet in sig på något helt konstigt skärmläge som man absolut inte vill ha :)
Kanske inte så troligt att det är just detta som skett för dig, men jag menar bara att jag vill gärna vara på säkra sidan så jag struntar i att koppla in onödiga kablar :P
Jag kör ju VGA när jag kör till datorn, och genom en sån kabel går inte mycket mer information än själva bildinformationen. Så datorn har inte mycket till chans att ställa om skärmläget utan att jag säger till den att göra det. Men det var därför jag frågade om du kör digitalt. För om du kör digital anslutning så är det möjligt att det går massa extra signaler genom din digitalkabel, signaler där projektorn och datorn "pratar" med varann. Detta kanske du inte kan göra något åt i så fall, men om det är så, så lär ju bara datorn ändra skärmläget en gång för alla och det är när du slår på projektorn och datorn tillsammans. Sedan kan du ju gå in och ändra skärmläge som vanligt på datorn.
Det är bara att prova att mecka med inställningar så brukar det vanligtvis lösa sig B)

#1952

Postad 07 september 2006 - 12:17

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Blir man arg eller blir man arg
Detta fick jag den 10/8-06 (just det en månad sedan) efter det att jag mailat kundservice via hemsidan om att min projektor har missljud men ännu inget svar.
"En servicerepresentant kommer att tilldelas din begäran och du kan vänta dig ett svar inom två (2) arbetsdagar. Skicka inte ytterligare kopior på denna begäran.
"

det är rent ut sagt för ###### dåligt.

#1953

Postad 07 september 2006 - 12:31

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Det låter inge bra, tur att jag inte var tvugen att ha och göra med infocus själv det gjorde dom jag handlade hos, (ljudshopen):unsure: och nu så ska jag fara och hämta min In72 för samma pris som jag betalade för min 4805, det tog 3 veckor knappt men det var det mkt värt:D

#1954

Postad 07 september 2006 - 14:36

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Hur gick det till att få en ny 72a mot samma pris?

Innan gick jag via handlaren o jag fick en ny projj med ny lampa utan strul men nu tänkte jag kolla med Infocus för jag var nyfiken på vad problemet beror på.

#1955

Postad 07 september 2006 - 23:30

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
okej såhär var det, det var sakt att jag skulle lägga i mällan 2000 för dom sålde dom på kanpanj för 12000 och jag betalade 10 000 för min 4805, men sen idag då vart den en ny kanpanj som ljudshopen började me, dom sålde dom för 10 000 och då slappa jag lägga mällan:P..då vart det ett takfest och en kabel så lite pluss gick dom ju:D Tack vara Ljudshopens förstålse så gick allt bra:D

#1956

Postad 08 september 2006 - 14:01

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0

okej såhär var det, det var sakt att jag skulle lägga i mällan 2000 för dom sålde dom på kanpanj för 12000 och jag betalade 10 000 för min 4805, men sen idag då vart den en ny kanpanj som ljudshopen började me, dom sålde dom för 10 000 och då slappa jag lägga mällan:P..då vart det ett takfest och en kabel så lite pluss gick dom ju:D Tack vara Ljudshopens förstålse så gick allt bra:D

<{POST_SNAPBACK}>



jag som gav 16 000 för två år sen får jag pengar tillbaka och en ny projj då? :P
ska höra med min affär om vi kan göra någon deal för jag vill ha en ny projj.

#1957

Postad 08 september 2006 - 15:23

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
det tycker jag, men min första 4805 han jag inte äns ha i några timmar innan den gick sönder, och andra funkade inte när jag fick den, och tredje gick sönder efter 1 vecka, och IN72 hemtade jag indag och ska snart starta den:D vilken pärla det är:D

#1958

Postad 08 september 2006 - 18:06

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Men är det inte tre projjar som ska pajja innan det gäller eller det är handlarens goda vilja?

skriv gärna dina omdömme om 4805 vs IN72

#1959

Postad 08 september 2006 - 18:42

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Det är nog infocus vilja tror jag, dom vill vell ha got ryckte!

Och det jag har suttit och kollat nu så kan jag bara säga om man tycker 4805 är bra så kommer man att bli överlycklig när man får see IN72 modell:D

#1960

Postad 08 september 2006 - 18:46

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Förbätringarna som jag tycker har förbätras från 4805 är!

färtrycket käns bättre.

mindre brus.

mer inställnings möligheter.

den inställbara foten

bätreskärpa.

HDMI utgången

mer intima tester kommer under morrondagen:P

#1961

Postad 08 september 2006 - 19:12

Unregisterede50895c8
  • Unregisterede50895c8
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

okej såhär var det, det var sakt att jag skulle lägga i mällan 2000 för dom sålde dom på kanpanj för 12000 och jag betalade 10 000 för min 4805, men sen idag då vart den en ny kanpanj som ljudshopen började me, dom sålde dom för 10 000 och då slappa jag lägga mällan:P..då vart det ett takfest och en kabel så lite pluss gick dom ju:D Tack vara Ljudshopens förstålse så gick allt bra:D

<{POST_SNAPBACK}>


!! Tanken var att du skulle lägga 2000 emellan!?
Alltså, detta rörde sig om att din SP4805 inte fungerade, eller?

Enligt konsumentköplagen så har kunden rätt att få en trasig apparat (som har garanti kvar förstås) reparerad eller utbytt helt gratis. Om ett byte blir aktuellt istället för reparation och den apparaten som garantin gäller inte finns kvar i produktion, så ska kunden få en ny motsvarande modell istället. Jag vet inte om SP4805 har slutat säljas nu, men den närmast motsvarande borde ju vara just IN72.
Alltså så ska du inte behöva lägga ett öre emellan, även om utbytesmaskinen kostar lite mer.

Men det är klart... Om det är så att dom fortfarande har möjlighet att erbjuda en annan SP4805 för att den fortfarande säljs, DÅ har du ingen rätt att få en IN72 till samma pris. Då kanske det till och med blir så att butiken inte går med på att du tar en IN72 istället, även om du säger att du kan lägga till några kronor. För då har du ju förstås inte rätt att göra ett sånt byte enligt komsumentköplagen.

#1962

Postad 08 september 2006 - 19:14

Unregisterede50895c8
  • Unregisterede50895c8
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

det tycker jag, men min första 4805 han jag inte äns ha i några timmar innan den gick sönder, och andra funkade inte när jag fick den, och tredje gick sönder efter 1 vecka, och IN72 hemtade jag indag och ska snart starta den:D  vilken pärla det är:D

<{POST_SNAPBACK}>


Du vet att det är en pärla innan du ens har startat den? :P

#1963

Postad 08 september 2006 - 19:28

Unregisterede50895c8
  • Unregisterede50895c8
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Men är det inte tre projjar som ska pajja innan det gäller eller det är handlarens goda vilja?

skriv gärna dina omdömme om 4805 vs IN72

<{POST_SNAPBACK}>


Njae, det är tre försök till reparation på SAMMA exemplar som gäller, och är den inte fixad då så har man rätt till en ny från butikens/leverantörens lager istället. Vilket förstås innebär en IN72 istället om det nu är så att man inte kan få en ny SP4805 pga att dom inte säljs längre, för då har man rätt till en ny motsvarande produkt.

Detta hände mig med en proj för många år sedan och jag utnyttjade självklart min rätt och fick en ny proj istället som jag inte hade några problem med. Reparationsfirman som butiken (eller kanske leverantören?) har anlitat för att genomföra alla inkomna garantireparationer har jag inte något förtroende för alls efter detta, och jag skulle inte ens lämna in min projektor där om jag fick betalt för det. Det enda dom skulle göra på min projektor när detta hände var att rengöra LCD displayen från lite damm. Detta hade jag kunnat göra själv utan problem, men vile inte öppna projjen pga att jag hade pajat garantin. Men "elektrikerna" klarade inte av det utan att paja projen för mig! :P
Min nya proj jag fick rengjorde jag massor med gånger själv efter att garantin hade gått ut, och det var en ganska lätt procedur som jag inte hade några som helst problem med. Dom är verkligen kompetenta på vissa ställen, jo jo... :P

När det gäller att man fått flera utbytesexemplar av samma modell som inte fungerat vet jag däremot inte på rak arm exakt vilka lagar som gäller, men troligtvis gäller pengarna tillbaka efter tre exemplar eller något...? Kan ju vara värt att kolla upp i så fall om man befinner sig i den situationen.

#1964

Postad 08 september 2006 - 19:59

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Hur lång garantitid är det?
Har för mig att man har två års fabriksgaranti men det har gått nu i September.

Jag har ju kompisar som vill ha projektor och jag skulle kunna sälja min till dom för 4-5 papp elller något men vem vill sälja en projj som man vet har så många fel och sen står kompisen där med en projj som låter som en vinkelslip och som helt plötsligt dör...

nä den får nog hänga med tills den hostar på sista versen och då kan det bli aktuellt med ett byte sen kastar jag ut den, det kostar ju nästan mer att byta lampan än att köpa en ny 4805a snart.

Infocus IN 72 ligger på runt 12 papp, är det en vettig investering att lägga de pengarna, alltså är det värt att byta eller ska man vänta ett tag till det kommer något nytt på marknaden?
Jag är ju nöjd bildmässigt med 4805an men tycker att den är för högljudd o lider av missljud så en ny vore skoj.

Såg att IN 72 hade 900 ansilumen, 4805 ligger på 750 så förhoppningsvis kräver den inte lika mörkt rum.

Edit: Ljudshoppen.se har den för 10 000:-, börjar bli sugen på att maila min leverantör o höra om jag får samma pris.
Kanske fler o fler kommer dumpa priserna på den precis som med 4805 som gick från 16 000 till 9000 över en natt på order av Infocus för att öka försäljningen så man kan hitta IN72 för 9000 snart?

Redigerat av Unregistered33cc6995, 08 september 2006 - 20:08.


#1965

Postad 08 september 2006 - 23:44

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Hej Kim jag tycker först att du ska göra ett försök att byta rak av, vist har du bytt din felera gånger lr?

Om du var missnöjd med den höga ljudnivån så kan jag säga att IN72 har blivit bättre men det är inte som en del lcd projjar, men kan man leva me ljudet från en 4805 då är man lycklig me IN72,

Om du är nöjd bildmessigt med 4805 som jag var, så kommer du bli ännu nöjdare, Den funkar med lite daksjus/lampa i rummet me, fast det optimala hel mörk, Jag har ju int den bästa DVD en toshiba sd-350 och komponent från hama till det, och bilden blir fantastig, och det går både få ut mer bild ur den om man skaffar en bra DVD/HD-DVD + HDMI kabel, (kommer mer om hur bra bild det blir me dom sakerna 15sep)

Är den värd 12k o ja tack vare att man får me en duk me så är den helt klart värd det!

Garantin är 2år på helaprojetorn stämmer. Lampgarantin 1år /max 16 timmar dagen. (läs på Ljudshopen.se)

Nej tror inte den går hitta för 9000 snart denhär prissänkningen är en sommar kanpanj som infocus kör med fick jag höra av ljudshopen, Och dom som fortsätter sälja dom för 12+ & 15+ dom vill väll bara käna mer på affären,

Fattar att du inte skulle vilja sälja en sån proj åt dit polare men om du får den fixad av infocus och säljer den så tycker jag att du ska lägga dina pengar på en IN72, Om int din lokala afär har det priset beställ från infocus dom är jävligt lätta att ha och göra me.

Och Jeams BOMB Det jag menar me päla innan jag hadde startaden att den är så vacker, det är inte lika ful som den förra moddellen, nu är det int min pärla längre den är min älskling och käns som att jag aldrig ska göra mej av me den, (men den dagen kommer väll tillslut

Redigerat av kimpa888, 08 september 2006 - 23:50.


#1966

Postad 09 september 2006 - 09:30

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Hej

Du har haft en trevlig filmkväll igår antar jag?

På måndag reklammerar jag nog denna också och hänvisar till dess missljud som är allt annat än normala.

Får jag en ny då så kanske jag säljer den för 3-4 papp o sen lägger mellanskillnaden på en IN72a.
Duken får kompisen för jag köpte en fin duk när jag slog till på 4805an.

#1967

Postad 09 september 2006 - 19:10

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
jooo jag hadde en grymt filmkväll igår, det var längesen jag hade en sån bra filmkväll:P


Det tycker jag låter som en bra ide!

lycka till.

#1968

Postad 11 september 2006 - 07:18

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Får man till duk på alla ställen med IN72an?
En kompis ger 5000 om jag kan skaffa en ny 4805a och om han får duk till.

#1969

Postad 11 september 2006 - 09:23

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
jooo jag tror det är en årder direckt från infocus att dom ska skicka med en duk!

#1970

Postad 30 september 2006 - 14:06

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Så har det då hänt...
Jag har haft så mycket att göra med lägenheten att jag glömt bort att ringa o klaga på missljuden, prioriterat annat kan man också säga och vad händer nu för en timme sen när jag ser på The actors studio med Michael J Fox...

Svart...lampan dör och projjen blinkar rött...

Det är bara att stänga av den på strömbrytaren och dra ut tjocktvn i vardagsrummet tills vidare.

Ska ringa dit direkt på måndag men f*n jag blir så arg för det är nu över en månad sedan jag mailade Infocus kundtjänst och på deras hemsida skriver dom ju att dom svarar snarast, det kommer jag ta upp när jag reklammerar den och lampan har absolut inte gått 2000 timmar, kanske 1000-1200.

#1971

Postad 02 oktober 2006 - 19:41

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Så nu har jag fyllt i alla formulär och skrivit vad som är fel på hemsidan.

De ska kontakta mig inom 2 dagar så får vi se, det står att dom tar 30 Euro för att hämta upp projjen om den inte är "Dead on arrival" vilket jag hoppas innebär att jag slipper betala om den är kass.
Hur som så kommer jag INTE tillåta att dom fakturerar mig några pengar för att hämta en produkt som de sålt som inte fungerar.

Jag hoppas att jag går samma öde till mötes som Kimpa och får en ny IN72:a men tyvärr tror jag att jag får en 4805:a, egentligen spelar det inte så stor roll sålänge den är felfri men det vore skoj med en ny modell och lite plåster på såren borde man få.

Redigerat av Unregistered33cc6995, 03 oktober 2006 - 16:29.


#1972

Postad 17 oktober 2006 - 08:50

volley
  • volley
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Så nu har jag fyllt i alla formulär och skrivit vad som är fel på hemsidan.

De ska kontakta mig inom 2 dagar så får vi se, det står att dom tar 30 Euro för att hämta upp projjen om den inte är "Dead on arrival" vilket jag hoppas innebär att jag slipper betala om den är kass.
Hur som så kommer jag INTE tillåta att dom fakturerar mig några pengar för att hämta en produkt som de sålt som inte fungerar.

Jag hoppas att jag går samma öde till mötes som Kimpa och får en ny IN72:a men tyvärr tror jag att jag får en 4805:a, egentligen spelar det inte så stor roll sålänge den är felfri men det vore skoj med en ny modell och lite plåster på såren borde man få.

<{POST_SNAPBACK}>


Hej
Oturen har även drabbat mig,jag fyllde i formuläret så nu är det bara att vänta.....jag är inne på min tredje 4805 som låter 3ggr av 10 som en vinkelslip.Man börjar tröttna på allvar,och projen har endast 190 timmar på nacken.Men det är väl inte så konstigt att de utbytesprojar man får hem inte fungerar,de har väl rest land och rike runt innan den hamnar hos ngn som inte bryr sig.Jag hoppas att de har tröttnat på mitt gnällande så att de skickar en ny IN 72.Den som lever får se.(KIM) hur har det gått för dig,har du fått ngt besked från Infocus?

#1973

Postad 17 oktober 2006 - 09:39

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Hej Volley

För mig har det gått bra, jag fick hem en ny? projj med en ny lampa i och den är så tyst så tyst i jämförelse med den gamla.
Igår kontaktade jag Septon och köpte ett års extra försäkring för garantitiden gick ut nu.
Det kostar 1000:- men jag vågar inte riskera att stå utan försäkring med dessa strulprojjar.

Hatten av för Infocus i detta fallet som två ggr har bytat min projektor utan några egentliga problem, jag var väldigt irriterad innan men det beror ju på att man blir så arg när projektorn efter 8 månader går sönder och man ska sitta och fylla i massa formulär och skicka bevis på att man faktiskt köpt den så man har garanti, nu när man inte är arg så är det ju fullt förståligt dock.

En ny IN72 tror jag inte man får av Infocus, det är snarare din säljares goda vilja isf men skulle denna också gå sönder så kommer jag dock ta ett ordentligt snack med säljare och Infocus och förklara för dom att jag inte är så upphetsad över att få en till 4805 men det blir då det.

#1974

Postad 17 oktober 2006 - 19:09

tobakshandlarn
  • tobakshandlarn
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
hejsan.. snor lite tid av denna tråden

är det värt att köpa loss en 4805 (120 brinntimmar ) med takfäste och 2 dukar , en 100" hemmagjord samt en 70" köpt ( glömt av specen, inget "halvfabrikat" iaf...) för 6000 kr ??

inte hört speciellt mycke negativt men då den har nåt år på nacken och allt nyare modeller dyker upp

mvh tobakshandlarn

#1975

Postad 18 oktober 2006 - 08:40

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Hej

Du kan få en ny utan duk men med garanti för 6000:-
Lägg till 4000:- så får Du en IN72a med duk.

Efter mina erfarenheter hade jag inte köpt en begagnad 4805.

#1976

Postad 18 oktober 2006 - 13:31

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Jag håller me kim när det gäller Infocus då ska man ha garanti:D Specillt 4805an

#1977

Postad 28 december 2006 - 14:02

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0
Hade planerat att tillverka ett eget projektorfäste, men såg denna Postad bild skulle den duga? Tycker att priset var riktigt lockande. Till projektorfästet

Har beställt en sådan nu iaf, får väl skriva och berätta sen hur bra det funkar.

Redigerat av Unregistered32555851, 28 december 2006 - 16:59.


#1978

Postad 08 januari 2007 - 21:29

H30jwm
  • H30jwm
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Det verkar har varit folk här som kan 4805:an Jag undrar var man kan köpa billiga lampor till den för runt 2,500 kr Tacksam om någon kunde hjälpa mig

#1979

Postad 08 januari 2007 - 21:43

bychen
  • bychen
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
InWarehouse 2931:- Tycker dom är bra att handla av.

#1980

Postad 08 januari 2007 - 21:46

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0
Projektorlampor

Där kan du söka och hitta många butiker.

#1981

Postad 09 januari 2007 - 02:31

H30jwm
  • H30jwm
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen :angry: Det är synd att lamporna går sönder. Det är nackdelen med projektorer

#1982

Postad 09 januari 2007 - 02:34

H30jwm
  • H30jwm
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Eller jag hoppas det är lampan. Tappade den och så ramlade det ut glassplitter. Hoppas det inte var någon glasplatta i linsen. Eller är lampan "öppen" på projektorer? Bilderna på nätet är för små för att se. Iallafall dom jag hittade

Neeeej. Tror det var färghjulet i projektorn som gick sönder. gjasskärvorna är röd,grön och gulfärgade vad jag kan se. :angry:

Redigerat av H30jwm, 09 januari 2007 - 02:57.


#1983

Postad 09 januari 2007 - 05:37

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0

Eller jag hoppas det är lampan. Tappade den och så ramlade det ut glassplitter. Hoppas det inte var någon glasplatta i linsen. Eller är lampan "öppen" på projektorer? Bilderna på nätet är för små för att se. Iallafall dom jag hittade

Neeeej. Tror det var färghjulet i projektorn som gick sönder. gjasskärvorna är röd,grön och gulfärgade vad jag kan se.  :angry:

<{POST_SNAPBACK}>


Bättre att köpa en ny Infocus IN72 för 6-7.000kr isåfall...

#1984

Postad 09 januari 2007 - 11:43

H30jwm
  • H30jwm
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Jag tycker om min sp4805. Ingen som vet någon som utför service på Infocus i Gbg? Men det är en vanesak. Skulle nog hata den om jag fick se på kvaliteten på¨nyare projektorer :angry:

Redigerat av H30jwm, 09 januari 2007 - 11:44.


#1985

Postad 09 januari 2007 - 15:45

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0

Jag tycker om min sp4805. Ingen som vet någon som utför service på Infocus i Gbg? Men det är en vanesak. Skulle nog hata den om jag fick se på kvaliteten på¨nyare projektorer  :(

<{POST_SNAPBACK}>


Tycker du om 4805:an så lär du ju inte tycka sämre om IN72:an, lägre fläktljud, bättre bild osv.
Såg att den fanns för runt 5500kr NY nu, det är billigt.

Jag skulle aldrig lägga ut nån/några tusenlappar på att repa en projektor som idag är värd kanske 3000kr...

#1986

Postad 09 januari 2007 - 19:22

H30jwm
  • H30jwm
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Jag tycker om min sp4805. Ingen som vet någon som utför service på Infocus i Gbg? Men det är en vanesak. Skulle nog hata den om jag fick se på kvaliteten på¨nyare projektorer  :(

<{POST_SNAPBACK}>


Tycker du om 4805:an så lär du ju inte tycka sämre om IN72:an, lägre fläktljud, bättre bild osv.
Såg att den fanns för runt 5500kr NY nu, det är billigt.

Jag skulle aldrig lägga ut nån/några tusenlappar på att repa en projektor som idag är värd kanske 3000kr...

<{POST_SNAPBACK}>


Du har nog en poäng. Får väl köpa en ny och skrota den gamla. Vad hittade du IN72:an för 5500kr? Skulle jättegärna vilja ha en sådan. Den har både ett estetisk tilltalande utseende och bra pris.

#1987

Postad 09 januari 2007 - 20:53

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0

Jag tycker om min sp4805. Ingen som vet någon som utför service på Infocus i Gbg? Men det är en vanesak. Skulle nog hata den om jag fick se på kvaliteten på¨nyare projektorer  :(

<{POST_SNAPBACK}>


Tycker du om 4805:an så lär du ju inte tycka sämre om IN72:an, lägre fläktljud, bättre bild osv.
Såg att den fanns för runt 5500kr NY nu, det är billigt.

Jag skulle aldrig lägga ut nån/några tusenlappar på att repa en projektor som idag är värd kanske 3000kr...

<{POST_SNAPBACK}>


Du har nog en poäng. Får väl köpa en ny och skrota den gamla. Vad hittade du IN72:an för 5500kr? Skulle jättegärna vilja ha en sådan. Den har både ett estetisk tilltalande utseende och bra pris.

<{POST_SNAPBACK}>


Har inte tid att leta upp tråden, men den borde finnas på första sidan under denna forumdel. Tror det var en tysk sida.

#1988

Postad 10 januari 2007 - 05:55

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Här var den: https://www.minhembi...ic=138089&st=60

#1989

Postad 10 januari 2007 - 13:25

H30jwm
  • H30jwm
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Här var den: https://www.minhembi...ic=138089&st=60

<{POST_SNAPBACK}>


Tack. Har beställt en nu. Måste bara säga att jag älskar minhembio's forum B)

#1990

Postad 30 januari 2007 - 03:03

Unregisterede50895c8
  • Unregisterede50895c8
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Hade planerat att tillverka ett eget projektorfäste, men såg denna Postad bild skulle den duga? Tycker att priset var riktigt lockande. Till projektorfästet

Har beställt en sådan nu iaf, får väl skriva och berätta sen hur bra det funkar.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag är också i behov av ett fäste till min 4805 så jag kan takmontera den. Hur har det gått med det där fästet? Fungerar det bra eller har projjen lossnat och drattat i golvet? ;)
Det var ett väldigt bra pris måste jag säga. Men skulle gärna vilja ha lite mer info innan jag beställer själv. Går den att tilta fram och tillbaka, och är det lätt att sedan låsa den i det läge som man vill ha den tiltad utan att fästet håller på att krångla? Det går att rotera projjen också va, och låsa den på plats? Detta också utan problem?

Skriv gärna och berätta, vore bussigt.

#1991

Postad 30 januari 2007 - 03:07

Unregisterede50895c8
  • Unregisterede50895c8
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Var kan man köpa en DVI <-> M1-DA adapter? Jag har frågat i några få hemmabiobutiker, men dom har inte ens en aning om vad M1-DA är för slags anslutning.

Sedan undrar jag om det finns 10 meters HDMI <-> M1-DA kabel att köpa, så jag då slipper köpa adaptern? Eller finns det bara HDMI <-> DVI, och så får jag sedan koppla DVI-kontakten i adaptern som sen går in i M1-DA porten på projektorn?

#1992

Postad 19 februari 2007 - 05:38

Unregisterede50895c8
  • Unregisterede50895c8
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Nu har jag rotat reda på lite mer info och tänkte att jag kan lika gärna svara på mitt eget inlägg för dom som är intresserade.


Enligt lite sökande så kan man få tag på M1-DA adaptern på dessa ställen:

http://www.hembioconsult.com Artikelnummer 814 för HDMI-M1DA eller 815 för DVI-M1DA

https://www.digitalconnection.com Sök efter artikel SPHDMIADPT (för HDMI) eller DVIRPDP (för DVI).
Kanske lite jobbigt att beställa från utlandet då det kan bli längre leveranstid samt högre portoavgifter, men det är alltid ett alternativ.

http://www.hemmabiobutiken.com Här fick jag tag på min HDMI-M1DA adapter, men jag fick maila dom och fråga först om dom hade någon på lager då den inte finns med på deras hemsida. Mailadress finns på hemsidan.

En kabel direkt från HDMI eller DVI till M1DA verkar omöjlig att få tag på, jag har letat runt men inte hittat någon. Många butiker verkar inte ens känna till M1DA-kontakten. Men det kanske är lika bra att ha en adapter, så kan man lätt få tag på en ny HDMI-HDMI kabel om man skulle bestämma sig för att möblera om och plötsligt kanske bara behöver 5m kabel mellan DVDn och projektorn.


Förresten, efter att jag fick hem adaptern så kom jag bara att tänka på att en sån där liten sak inte kan kosta särskilt mycket att tillverka. Jag tycker det är halvkasst av InFocus att ta ut såna hutlösa priser för en sån där liten adapter, för dom flesta vill ju kunna köra DVI eller HDMI in i sin projektor och då är InFocus minsann så finurliga så att dom inte skickar med en sådan adapter med projektorn utan tar ut ockerpriser för den när man sedan ska köpa den. Och inte går den att få tag på av tredjepartstillverkare eller nåt, för M1-DA är en väldigt ovanlig kontakt som verkar vara InFocus egna "standard" eftersom den bara finns på vissa InFocus-projektorer.
Så egentligen kostar projektorn 'Proj+Adapter', fast när man köper projjen så tittar man ju bara på priset som står på projjen för då vet man ju inte om att en adapter inte ingår.
Lite halvt oshysst spel av InFocus så här när man tänker på det i efterhand. För går jag till Expert och köper en adapter av liknande storlek av mer standardiserade kontakter så kostar ju en sån 50 spänn, högst 100.
Men, men... Såna smällar man får ta antar jag. Och nu vet jag att InFocus brukar göra på det sättet också. Kan vara bra att veta till eventuella framtida projektorköp, då jag kan ta med detta i beräkningarna vid jämförelser mellan olika märken och modeller. :D

#1993

Postad 27 april 2007 - 12:36

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Så jobbigt...
Nu har min projektor börjat låta igen.
Denna gången spelade jag in hur det lät på telefonen som ett bevis om den skulle gå sönder snart.
Lampan har inte gått 1000 timmar sen jag fick projjen bytad för några månader sen.

Får väl börja leta alternativ inom projektorer eller byta till en vägg tv istället.

#1994

Postad 22 juli 2007 - 22:26

swOOp
  • swOOp
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Tja!

Har precis köpt mig denna projektor och jag kan inte säga att jag är annat än nöjd. Men det är en sak jag inte riktigt vet hur jag ska göra. Ska jag köra så att projektorn skalar upp bilden eller ska man låta projektorn göra det ? Har en Denon 1730 DVD spelare.

Ska jag köra Prog eller Interlace ? :S

Redigerat av swOOp, 22 juli 2007 - 23:17.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.