Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur organisera filmer i XBMC

62 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 augusti 2011 - 20:41

umehume
  • umehume
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har precis börjat testa XBMC efter att ha fått det rekommenderat, i vanliga fall använder jag Mediaportal.
Tyvärr har jag lite svårt att se storheten i XBMC vilket antingen beror på att programmet står sig slätt mot Mediaportal eller att jag inte förstått alla funktioner än.

T.ex. har jag lagt alla mina filmer i mappar efter genrer (utspritt över ett par hårddiskar). Sedan har jag i "Moving Pictures" (Mediaportal-plugin) skapat filmkategorier så att filmerna visas utifrån vad mappen heter. Mycket smidigt.

I XBMC har jag hittills inte hittat något vettigt sätt att organisera filmer. Vad jag hittat är sortering efter IMDB genrer vilket är helt värdelöst och att bara ha filmerna i en enda rad inte heller ett alternativ. Tyvärr hittar jag inga lösningar trots intensivt googlande så nu vänder jag mig Minhembio i hopp om att kunna få hjälp :blink:
Det måste ju finnas ett sätt att organisera filmerna, varför använder folk annars programmet?

*Jag har lite halft ryggskott och är väldigt trött, därav den kanske förvirrade texten*

Redigerat av umehume, 24 augusti 2011 - 23:09.


#2

Postad 24 augusti 2011 - 20:52

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0
I XBMC så kan man sortera efter Titel, Genre, Skådespelare, Regissör och "Senast tillagd". När du har markören över filmer så trycker du höger i stället för ok. Själv gillar jag XBMC för det grymma addon som finns som laddar ner undertexter från alla dom stora siterna som Swesub, undertexter.se osv. så man slipper fixa det manuellt.

Sen tror jag folk gillar XBMC för att det stöder alla platformar som finns i stort sett. ATV, Mac, Windows, Linux, Mac osv.
Finns även jätte mycket "skins" så att man kan få det att se ut precis som man vill.

Redigerat av ganksta1, 24 augusti 2011 - 21:00.


#3

Postad 24 augusti 2011 - 22:25

umehume
  • umehume
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Okej, får försöka leva med att möjligheterna att sortera filmerna är väldigt begränsade.
Vilka skins rekommenderas? Körde Alaska ett tag men gillade inte det speciellt mycket, då var Confluence bättre.

Subtitles stödet är skönt men jag hade gärna sett filnamnet i samband med att man söker efter undertexten, för att enklare kunna välja rätt översättning. EDIT: Det var ju inte så svårt...

Hur gör folk egentligen med sina filmer, jag har lagt in 59 filmer som test och 36 av dem hamnar t.ex. under Drama. Skulle man ha ca. 300 filmer blir det ju totalt omöjligt att bläddra runt med fjärrkontroll.

Dessutom har både Ember och Media Companion lagts ner så det är svårare på att få ordning Meta-datan...

Redigerat av umehume, 24 augusti 2011 - 22:46.


#4

Postad 24 augusti 2011 - 23:27

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0
När du lägger till en Source i XBMC så kan du specifiera vad för typ av filer är i den mappen. Musik, Film eller Serier. Och då kan den hämta correct meta data från passande sida. I XBMC heter detta "Scraper" och för film används som standard themoviedb.org och det funkar klockrent imo. Denna inställning kan du hitta genom att högerklicka på din source och välja "sätt innehåll"

För mig så har jag ungefär 150 filmer och jag sorterar dom efter tillagt datum och så gömmer jag filmer jag sett så blir det mycket mer överskådligt. Använder Confluence själv då det duger fullt ut imo.

#5

Postad 24 augusti 2011 - 23:38

umehume
  • umehume
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Den inbyggda funkar ju helt ok, men t.ex. lyckades den få för sig att Game of Thrones var TV-serien Game. Inga problem att styra upp det manuellt dock.

Lite synd att XMBC är så begränsat, en kombination av Mediaportals inställningsmöjligheter och XBMCs stabilitet vore det bästa.

#6

Postad 24 augusti 2011 - 23:47

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0
För mig så dög mycket av det som är standard men har du lite ork så prova alla skins med diverse "Vyer" av ditt film biblotek. Fanns nåt skin med nån lite mer överskådlig "Vy" av sitt biblotek. typ en vägg med film posters typ 6x8 fick väl plats eller nåt. Men jag förstår vad du menar med att det blir lite bökigt med fjärren om man ska bläddra igenom många filmer.

Finns ju schysta XBMC Andriod/Iphone appar så man kan välja film i sin iphone så börjar den på datorn. Där kan man ju ofta bläddra fram betydligt snabbare.

Här är en tråd som är ungefär vad du letar efter tror jag. Länk lite äldre tråd men det går nog att tillämpa. GL

Hitta även denna Serenity XBMC skin verkar vara det du söker.

Redigerat av ganksta1, 24 augusti 2011 - 23:49.


#7

Postad 25 augusti 2011 - 00:05

Pixelsin
  • Pixelsin
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Det finns även ett sett att skapa egna "huvudmenyer" så du skulle kunna ha alla olika mappar på start sidan typ.
Hemma hos oss så kör vi med fjärren typ 600 filmer i biblioteket, sen har vi en barn meny med bara barn/familje film.

så typ Filmer, Barn filmer, TV-Serier, musik. Använder aeon som skin.

Men absolut xbmc är inte perfect, enda anledningen att jag bytte var för att det fungerade från början inga inställningar behövdes.

Redigerat av Pixelsin, 25 augusti 2011 - 00:05.


#8

Postad 28 augusti 2011 - 19:33

Torva
  • Torva
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Lånar tråden lite eftersom min fråga också handlar om att organisera upp filmerna lite

Jag sorterar mina filmer efter år, men om jag har nåra filmer som ingår i en serie, trilogi etc. så vill jag ha dom jämte varandra när man bläddrar, går detta att lösa på nåt sätt?

#9

Postad 29 augusti 2011 - 21:09

umehume
  • umehume
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen alla, jag har kommit en bit på väg nu, jag använde Ember för att ändra genrer på alla filmer, gick relativt smidigt.
Största problemet nu är att jag tycker att XBMC är dåligt på att scanna filer man lägger till efterhand. För TV-serier fungerar det i princip inte alls.

#10

Postad 29 augusti 2011 - 21:24

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0
Hur menar du? Den scannar hela ditt biblotek varje gång du startar xbmc. Har man mycket filmer så tar det dessvärre rätt lång tid. Efter Initial scannen så scannar den inte automatiskt nya filmer som du lägger till medans xbmc är igång. Däremot kan man högerklicka när man är i sin film mapp och trycka "uppdatera bibliotek" i dina video inställningar kan du även välja att den visar en progress bar för hur det går med scanningen då det ofta tar längre än man tror och om man inte ser framstegen så uppfattar man det lätt som att det inte funkar.

För att serier ska funka rätt så måste du ha dom i en egen mapp. Din serie mapp kan inte vara en undermapp i din film mapp. När du lägger till din mapp med serier som en "Källa" så är det viktigt att du specificerar källan som en seriemapp och väljer matchande "scraper" då xbmc använder olika scrapers för filmer och serier. För att det skulle funka för mig så fick jag även skapa en undermapp i serie mappen för varje serie då den inte kunde sortera upp det rätt om alla serier låg i en mapp osorterade.

#11

Postad 31 augusti 2011 - 22:00

Bladman
  • Bladman
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Jag har en stationär dator med Windows 7 Ultimate 64-bit där alla mina filmer och serier ligger och en Asrock Ion 3D 152B med Windows 7 Ulitimate 64-bit som HTPC i vardagsrummet. Trådat via router.

Problemet är när jag ska "set content" till alla filmer och serier så händer inte ett dugg! Tycker ok och det händer absolut INGET! Och sen går jag in igen då är inställningarna som jag precis gjort i "Get content" helt borta.

Allting ligger på Local Disk (D på stationära datorn och delas ut till HTPC:n

Såhär är alla filmer fördelade:
Local Disk (D >> Videos >> Chalet Girl (2011) >> Chalet.Girl.2011.R5.XviD

Såhär är alla Serier fördelade:
Local Disk (D >> Serier >> How I Met Your Mother >> How I Met Your Mother.S01 >> How I Met Your Mother - 1x03 - Sweet Taste of Liberty - hdtv.xvid-tcm

Det varierar själv klart men oftast ser det ut så här. Fattar att den kanske inte hittar alla filer men den hittar ju inte en ända! VAD GÖR JAG FÖR FEL?!

En annan sak jag märkt är att jag inte har något ljud på vanliga avi filer men när det är AC3 ljud funkar det perfekt?

#12

Postad 11 september 2011 - 08:08

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Lånar också tråden lite.
Jag har installerat xbmc på min Apple tv2. har precis klurat ut hur man lägger till shares mm.
Hur gör man på ATV för att xbmc ska hämta ifon om tv serier och filmer? hur gör man för att den ska hitta subs?
Finns ingen möjlighet att högerklicka i xbmc i atv2 :)
Ska sitta och leka med detta idag och se om jag komme rnågon vart. Gränssnittet är helt ok. Skulle vilja att man ser sina filmer som i plex där coverart mm hämtas.

#13

Postad 11 september 2011 - 08:47

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0

Lånar också tråden lite.
Jag har installerat xbmc på min Apple tv2. har precis klurat ut hur man lägger till shares mm.
Hur gör man på ATV för att xbmc ska hämta ifon om tv serier och filmer? hur gör man för att den ska hitta subs?
Finns ingen möjlighet att högerklicka i xbmc i atv2 :)
Ska sitta och leka med detta idag och se om jag komme rnågon vart. Gränssnittet är helt ok. Skulle vilja att man ser sina filmer som i plex där coverart mm hämtas.



När du lägger till en Source i XBMC så kan du specifiera vad för typ av filer är i den mappen. Musik, Film eller Serier. Och då kan den hämta correct meta data från passande sida. I XBMC heter detta "Scraper" och för film används som standard themoviedb.org och det funkar klockrent imo. Denna inställning kan du hitta genom att högerklicka på din source och välja "sätt innehåll"


Så får du coverart osv. precis som i Plex. När du får upp OSDn under en film uppspelning så kan du välja undertexter. Sen kan du även söka på addons inne i XBMC och där finns det ett addon som automatiskt laddar ner undertexter från dom stora svenska sidorna och även engelska eller vad man nu vill ha. undertexter.se osv.

Fråga mig inte hur man högerklickar på en ATV2 eller hur man alternativt gör där för det har jag ingen anning kör en MBP själv.

Redigerat av ganksta1, 11 september 2011 - 08:49.


#14

Postad 11 september 2011 - 10:50

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 938 inlägg
  • 0
Apple remote keymap

#15

Postad 31 januari 2012 - 11:18

LionKing
  • LionKing
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Har upptäckt ett problem, som jag hoppas att någon här har en smart lösning på...

Om man har t.ex. Toy Story 1-3 så verkar dessa läggas samman lite var stans. Skulle helst vilja ha samtliga titlar under "Toy Story Collection", men nu hamnar 3:an i "rooten" vilket är rätt störande. Kan man flytta in denna 3:a till rätt ställe, eller kommer den alltid att ligga utanför samlingen där de andra två ligger?

Tittar man på http://www.themovied...e/862-toy-story (det är ju här XBMC hämtar info) så ser man i menyn till vänster att filmen tillhör just "Toy Story Collection", medans på 3:an saknas denna informationen, och således hamnar i "rooten" för film-biblioteket. 1:an och 2:an läggs samman i "Toy Story Collection"...

Nu till min fråga: Kan man skapa egna "Collections" att lägga till filmer i, eller flytta filmer till befintliga samlingar, som inte flyttas tillbaka när man uppdaterar biblioteket?

Redigerat av LionKing, 31 januari 2012 - 15:21.


#16

Postad 31 januari 2012 - 16:06

Unregisteredc14925b9
  • Unregisteredc14925b9
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Skapa NFO filer för varje film. Då kan du editera den och se till att du har en <set>Toy Story Collection</set> för varje Toy Story film.
Kolla på Ember Media Manager som kan hjälpa till att skapa alla NFO filer.
Fördel med dessa NFO filer är att om du vill scanna in ditt bibliotek någon annanstans är att alla XBMC bibliotek kommer att innehålla samma information.

Kolla här:
http://www.howtogeek...ion-into-shape/

#17

Postad 31 januari 2012 - 16:23

LionKing
  • LionKing
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Skapa NFO filer för varje film. Då kan du editera den och se till att du har en <set>Toy Story Collection</set> för varje Toy Story film.
Kolla på Ember Media Manager som kan hjälpa till att skapa alla NFO filer.
Fördel med dessa NFO filer är att om du vill scanna in ditt bibliotek någon annanstans är att alla XBMC bibliotek kommer att innehålla samma information.

Kolla här:
http://www.howtogeek...ion-into-shape/


Suveränt. Ska titta på det lite senare.

Kom att tänka på: Gäller detta endast XBMC som ligger installerat på PC? Jag kör XBMC på min aTV, och har således ingen koppling till datorn...

#18

Postad 04 februari 2012 - 11:41

sissel
  • sissel
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Går det att kolla filmer på någon annans dator? Säg att jag har en kompis som har ett stort film bibliotek. Kan jag då koppla upp mig mot hans dator över internet (ssh eller nåt säkert) och sen kolla direkt över nätet?

#19

Postad 05 februari 2012 - 08:30

trampare
  • trampare
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Det funkar utan problem att streama över nätet. Jag kör med ftp för att streama från min nas hemmifrån när jag är hos någon polare. Krävs ju lite kräm i uppkopplingen men det har ju de flesta i sverige. Hört att även webdav skall funka. Det går ju köra med kryptering där med Webdavs men vet ej om det funkar.

Redigerat av trampare, 05 februari 2012 - 08:33.


#20

Postad 06 februari 2012 - 13:21

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0

Skapa NFO filer för varje film. Då kan du editera den och se till att du har en <set>Toy Story Collection</set> för varje Toy Story film.
Kolla på Ember Media Manager som kan hjälpa till att skapa alla NFO filer.
Fördel med dessa NFO filer är att om du vill scanna in ditt bibliotek någon annanstans är att
alla XBMC bibliotek kommer att innehålla
samma information.

Kolla här:
http://www.howtogeek...hip-your-media-
collection-into-shape/

Måste man lägga alla serieavsnitt i separata mappar också när man använder den där?


j*vla iphone och radbyten. Det var ju såklart jag som undrade om man måste lägga serieavsnitten i separata undermappar, men det hamnade i citatet

#21

Postad 06 februari 2012 - 13:42

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Och nu såg jag att det inte finns för macanvändare. Finns det något liknande för osx? Gillar iden med att spara all info med filmerna och att det känns som ett lättare gränssnitt att jobba med än direkt i xbmc

#22

Postad 06 februari 2012 - 17:37

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Också: jag har problem med tv-serier. Film fungerar bra, serier inte alls. Mapparna och filnamnen är typ samma mönster på både filmer och serier, och jag fattar inte vad som går snett. Serierna heter tex bbc.invisible.world.blablabla.etcetc

#23

Postad 06 februari 2012 - 17:50

monkie79
  • monkie79
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Också: jag har problem med tv-serier. Film fungerar bra, serier inte alls. Mapparna och filnamnen är typ samma mönster på både filmer och serier, och jag fattar inte vad som går snett. Serierna heter tex bbc.invisible.world.blablabla.etcetc

Hur har du delat upp mapparna?
jag har delat upp så här: "e:\filmer och serier\filmer" och "e:\filmer och serier\serier"
Då blir det lätt när man lägger till mapparna att välja om det är movies eller tv-series.

#24

Postad 06 februari 2012 - 18:02

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Dom ligger på d:\filmer och d:\serier. Jag har valt att det är det och scannat med tvdb men den enda som fungerar är en mapp med family guy avsnitt. Dock saknas även där avsnittsspecifik info och det står inte vilken säsong eller något

#25

Postad 07 februari 2012 - 09:08

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Jag lyckades lösa det genom att:

1. Skapa en mapp med ett enkelt namn för varje serie som säsongerna sedan ligger i. Tex d:\serier\workaholics\workaholics.s02.blabla.etc.720p.blabla

2. Såg till att säsong och avsnittsinfo i filnamnen är enligt modellen S01E01. På vissa serier tex. BBC Life och Human planet så var det istället EP01.

På det stora hela så är mitt intryck av tvdb scrapern att den är rätt så kinkig. Dessutom saknar den massa info, som jag vet finns på imdb. Konstigt att man inte kan använda imdb för serier. Tex sherlock holmes (nya) och Life's too short hittar inte rätt info. Knappast obskyra produktioner.

#26

Postad 16 februari 2012 - 12:48

Icee
  • Icee
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Jag lyckades lösa det genom att:

1. Skapa en mapp med ett enkelt namn för varje serie som säsongerna sedan ligger i. Tex d:\serier\workaholics\workaholics.s02.blabla.etc.720p.blabla

2. Såg till att säsong och avsnittsinfo i filnamnen är enligt modellen S01E01. På vissa serier tex. BBC Life och Human planet så var det istället EP01.

På det stora hela så är mitt intryck av tvdb scrapern att den är rätt så kinkig. Dessutom saknar den massa info, som jag vet finns på imdb. Konstigt att man inte kan använda imdb för serier. Tex sherlock holmes (nya) och Life's too short hittar inte rätt info. Knappast obskyra produktioner.


Om den väljer fel serie brukar det bara vara att leka lite med namnet då man kör manuell sökning. T.ex Hawaii Five-0 hittar den alltid gamla för mig, men om jag kortar sökningen till Hawaii så hittas även ny produktionen. Då jag sedan lägger till ett nytt avsnitt till en serie brukar jag markera serien och klicka på sök efter nytt innehåll. Mycket snabbare än att köra uppdatera bibliotek.
Hunnit sitta och leka lite då jag skulle ha igång delning i hemmanätverket, kom även fram till då att trots de ligger på samma dator som xbmc är det smartast att välja sökningen 192.168.x.xxx/tv ... istället för att lägga till mappen lokalt. Nu funkar det perfekt, huvudenheten i vardagsrummet. Sedan ansluter en dator i sovrummet till xbmc så slipper man att hålla på och krångla med skilda bibliotek och avsnittet markeras som visad oavsett var man kollar på det.

Här är mina favorit inställningar
Använder själv skalet Transparency
Serierna kör jag i Fanfart visning
Filmerna visas som Miniatyrbild.

Redigerat av Icee, 16 februari 2012 - 12:54.


#27

Postad 16 februari 2012 - 17:39

Unregisteredcb3b3aed
  • Unregisteredcb3b3aed
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Om man har flera datorer med XBMC är det enklaste att köra en gemensam databas:

http://wiki.xbmc.org..._XBMC_libraries

Den sparar all information om filmer och serier, vilka man sett och inte och till och med hur långt man sett på filmer...

#28

Postad 16 februari 2012 - 23:41

m0t04u
  • m0t04u
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Lånar tråden till ett organiseringsproblem jag också stött på.
Jag har en ATV2 och strömmar all media från TimeCapsulen trådlöst. Det mesta funkar hur bra som helst och jag har döpt mapparna i TC till //Data/Film/DvD-R, //Data/Film/XviD, //Data/Film/Serier. Har valt att DvD-R och XviDs innehåll är Filmer och ska hämta info från IMDB, och att Serier innehåll är TV-serier och hämtar info från TVDB..
TV-Serierna hamnar klockrent i TV-seriersfliken och med bilder och bakrunder namn på avsnitt osv.. Men i fliken Filmer vill även XBMC ta med serierna som filmer... Den tror att mina Revenge-avsnitt är massa kopior av en lam film som heter Sweet Revenge från 1976...
Sen vill XBMC gärna lägga in dubbla kopior på vissa Filmer jag har i Film-mappen och det går inte att ta bort via rensa bibliotek utan man måste manuellt klicka bort var och en... som sedan dyker upp igen om man skannar om biblioteket.... Frustrerande!! Någon som har stött på något liknande? Jag tycker att jag har knappat runt på det mesta och försökt rensa och göra om... Har försökt googla en del också men har än så länge inte hittat lösning..

#29

Postad 26 februari 2012 - 19:34

m0t04u
  • m0t04u
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Lånar tråden till ett organiseringsproblem jag också stött på.
Jag har en ATV2 och strömmar all media från TimeCapsulen trådlöst. Det mesta funkar hur bra som helst och jag har döpt mapparna i TC till //Data/Film/DvD-R, //Data/Film/XviD, //Data/Film/Serier. Har valt att DvD-R och XviDs innehåll är Filmer och ska hämta info från IMDB, och att Serier innehåll är TV-serier och hämtar info från TVDB..
TV-Serierna hamnar klockrent i TV-seriersfliken och med bilder och bakrunder namn på avsnitt osv.. Men i fliken Filmer vill även XBMC ta med serierna som filmer... Den tror att mina Revenge-avsnitt är massa kopior av en lam film som heter Sweet Revenge från 1976...
Sen vill XBMC gärna lägga in dubbla kopior på vissa Filmer jag har i Film-mappen och det går inte att ta bort via rensa bibliotek utan man måste manuellt klicka bort var och en... som sedan dyker upp igen om man skannar om biblioteket.... Frustrerande!! Någon som har stött på något liknande? Jag tycker att jag har knappat runt på det mesta och försökt rensa och göra om... Har försökt googla en del också men har än så länge inte hittat lösning..


Det löste sig när jag tog bort allt och ändrade från IMDB till The MovieDB. Nu visar sig allt på rätt sätt och på rätt plats. //m0t04u

#30

Postad 01 mars 2012 - 11:30

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med att den inte sparar set content? Jag hade samma fel tidigare och hittade en lösning, hittar dock inte igen den nu efter att jag installerat eden.

Problemet är alltså att jag väljer vad mappen innehåller men det lagras inte och mappen scannas inte, det känns som att det borde vara något rättighets problem att xbmc helt enkelt inte kan spara vad mappen innehåller. Har provat köra som admin utan resultat.

#31

Postad 08 juli 2012 - 09:43

holetaker
  • holetaker
  • Lärjunge

  • 342 inlägg
  • 0

I XBMC så kan man sortera efter Titel, Genre, Skådespelare, Regissör och "Senast tillagd". När du har markören över filmer så trycker du höger i stället för ok. Själv gillar jag XBMC för det grymma addon som finns som laddar ner undertexter från alla dom stora siterna som Swesub, undertexter.se osv. så man slipper fixa det manuellt.

Sen tror jag folk gillar XBMC för att det stöder alla platformar som finns i stort sett. ATV, Mac, Windows, Linux, Mac osv.
Finns även jätte mycket "skins" så att man kan få det att se ut precis som man vill.

Vart finns detta add-on som hämtar subtitles från swesub och undertexter?

#32

Postad 08 juli 2012 - 14:45

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0
under add-ons subtitles sen får man gå in i inställningarna på den och välja ut vilka källor den ska använda sig av.

#33

Postad 01 augusti 2012 - 12:47

Torva
  • Torva
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Har en fråga om hur man sorterar trilogier och filmserier så att dom lägger sig jämte varandra.
Jag har använt mig av ember media manager och det har fungerat bra om man skriver in ett samlingsnanm och sen sorterar efter namn, men finns det nåt sätt att göra samma sak om man sorterar efter årtal ist?

#34

Postad 06 augusti 2012 - 18:34

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0
Den automatiska collection funktionen i XBMC (eden) sorterar filmeran i samlingarna efter årtal automatiskt.

#35

Postad 14 september 2012 - 17:00

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
jag är inte riktigt med, jag har BARN FILM, FILM, HD FILM mappat i den ordningen.. i XBMC så visas alla filmer i samma katalog så att säga när jag väljer Movies. Hur fixar man det?

#36

Postad 03 januari 2013 - 20:16

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 0

jag är inte riktigt med, jag har BARN FILM, FILM, HD FILM mappat i den ordningen.. i XBMC så visas alla filmer i samma katalog så att säga när jag väljer Movies. Hur fixar man det?


Kan man göra egna Custom på startsidan?

#37

Postad 07 januari 2013 - 15:10

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Kan tipsa alla macanvändare som inte kan köra the renamer om File Bot. Jätteenkelt litet javaprogram som man kan scripta till att göra lite allt möjligt. Genom väldigt enkla scripts som du kan klistra ihop från deras faq eller forum kan du ställa in den så att du bara drar in dina osorterade filer och den döper om filerna och flyttar dom till rätt plats i ditt bibliotek (samt skapar nya mappar om det inte finns) redo att scannas och hittas av xbmc. Funkar otroligt bra.

#38

Postad 07 januari 2013 - 18:54

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 0
Ingen? Eller göra egna genrer?

#39

Postad 07 januari 2013 - 19:10

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Det beror nog på vilket skin du använder? Aeon nox har säkert någon smidig lösning, genom att tex använda en av custom menyerna och länka dom till valfri genre

#40

Postad 07 januari 2013 - 19:50

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0
Hinken, du kan göra customs med tex aeon nox skinnet. enkelt och smidigt via skin settings och det funkar riktigt bra.

#41

Postad 08 januari 2013 - 10:52

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 0
Tack för tipset!

#42

Postad 15 januari 2013 - 08:02

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

under add-ons subtitles sen får man gå in i inställningarna på den och välja ut vilka källor den ska använda sig av.


Vilken av källorna skall man köra för att få bäst träffar på svenska undertexter?
Hade ju vart fint om undertexter.se fanns med bland någon av dessa som söks igenom.

#43

Postad 15 januari 2013 - 09:00

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0
undertexter.se och swesub finns båda två.

#44

Postad 15 januari 2013 - 10:16

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

undertexter.se och swesub finns båda två.


Nu hittade jag inställningarna för detta, men om jag går till settings och subtitles vilken folder skall den ligga på där?
Innan så har jag dragit ner externa subs till en viss folder men antar att inte det går att ha kvar nu.

#45

Postad 15 januari 2013 - 15:12

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Jag som inte fattat att man skulle trycka på symbolen nere på högersidan, sådär nu funkar det som det skall.
Trodde att den skulle hitta HELT själv, men riktigt så bra var det inte :)

#46

Postad 16 februari 2013 - 19:11

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Hur gör man för att lägga upp en mapp med bara Musik DVD. Har nu en med Film, tv serier och en med musikvideo. Vill ha en som har samma inställning som Film men vill ha min Musik dvd separat

#47

Postad 06 december 2013 - 23:10

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Om man redan har lagt till source, hur fasen scrapar man då?
Jag kör via androidbox och kan ju inte högerklicka .
Känns lite omständligt att unmounta o lägga till varenda gång jag vill scrape!

#48

Postad 07 december 2013 - 00:39

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Tryck C när du är i Film- eller TV-vyn, sen väljer du Update Library.

#49

Postad 07 december 2013 - 03:27

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Vart hittar jag "C"?
Det är ju android???

#50

Postad 07 december 2013 - 21:30

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Ok så, man har inget tangentbord då?

Vad använder du för att styra en sån box.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.