Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elder Scrolls V: Skyrim

234 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Elder Scrolls V: Skyrim (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8,92 (11) 200:-

#1

Postad 13 december 2010 - 21:36

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Debut-teaser på Youtube med Max Von Sydow!

Video av den riktigt tunga annonseringen på VGA awards!

Podcast av Betheshda efter annonseringen. (Mp3)

Gameinformers "Skyrim Central" med massor av go info.

Intressant videoserie om skapandet av Skyrims ljud.


Tydligen är det en direkt uppföljare på Elder Scrolls IV, utspelar sig i Skyrim, och ska använda sig av en ny, in-house engine. Allt enligt Wikipedia.

Bifogad fil  elderscrolls5logo.jpg   11,42K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered24c8cfe3, 21 januari 2011 - 16:22.


#2

Postad 13 december 2010 - 22:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Direkt uppföljare? Men va fan.. då måste jag spela Oblivion innan dess. Synd att man måste vara kärnfysiker för att kunna modda spelet ordentligt bara ;(

Redigerat av Zoiler, 13 december 2010 - 22:29.


#3

Postad 14 december 2010 - 07:37

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Största problemet för mig med Iv är hur trasig levlingen är. Man måste ju levla rätt för att klara fienderna som också levlar. Jag har en level 25-gubbe som inte startat mainquest ännu, som stått timme efter timme och framkallat skelett för att förinta dem med eldbollar, eller stått in ngt obskyrt rum i ett hus i en håla och hoppat upp och ned i två timmar för att öka smidighet eller vad det nu var.

#4

Postad 14 december 2010 - 10:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nja det är inte trasigt. Skillsystemet funkar bra om man förstår hur det fungerar. Man ska inte ha skills man använder ofta som primära så råkar man inte levla av misstag.

#5

Postad 14 december 2010 - 15:20

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Just att man kan levla av som du skriver "misstag", och därigenom få en karaktär som är svag på de högre levlarna är för mig trasigt. I alla fall i kombination med level cap och medlevlande fiender.

Älskar spelet trots det, och nördgasmar en gång i timmen av lycka just nu, när femman är annonserad.

#6

Postad 15 december 2010 - 14:00

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

Nja det är inte trasigt. Skillsystemet funkar bra om man förstår hur det fungerar. Man ska inte ha skills man använder ofta som primära så råkar man inte levla av misstag.

Det där lät ganska konstigt. Om man t.ex. bygger en standard soldier som traditionellt ska ha en massa styrka, armor osv. - ska man då ha magi-skills som man aldrig använder som primära?

#7

Postad 15 december 2010 - 14:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Det där lät ganska konstigt. Om man t.ex. bygger en standard soldier som traditionellt ska ha en massa styrka, armor osv. - ska man då ha magi-skills som man aldrig använder som primära?


Nej. Man ska ha skills man har kontroll över som primära. Springa, hoppa och sånt bör man inte ha som primära för då kan man råka levla utan att man vill det och som bekant så får man bonuspoäng efter varje lvl beroende på hur mycket man levlat sina skills så man kan missa rätt många bonuspoäng om man bara toklevlar utan tanke bakom.
Visst man måste itne spela så men vill man ha max bonuspoäng på varje lvl så finns det en del att ta hänsyn till

Läs lite på gamefaqs. Där står allt man bör känna till.

Redigerat av Unregistereddc471864, 15 december 2010 - 14:30.


#8

Postad 15 december 2010 - 14:58

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Samtidigt är det ett spel med ofantliga möjligheter. Magisystemet är ju episkt! Det var länge sedan jag spelade, men vill minnas att man kunde förfärdiga gigantiska buff-spells med vars hjälp man kunde göra meteorliknande fireballs och blixtar som utrotade allt.

#9

Postad 15 december 2010 - 15:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Största problemet för mig med Iv är hur trasig levlingen är. Man måste ju levla rätt för att klara fienderna som också levlar. Jag har en level 25-gubbe som inte startat mainquest ännu, som stått timme efter timme och framkallat skelett för att förinta dem med eldbollar, eller stått in ngt obskyrt rum i ett hus i en håla och hoppat upp och ned i två timmar för att öka smidighet eller vad det nu var.

Det är ju därför man ska spela på PC där de moddat bort det. Eller jag kan ju göra det iaf som väntat så här länge :ph34r:

#10

Postad 15 december 2010 - 15:48

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Det låter som en mycket bra ide. Hmm...kanske man skulle göra också...

#11

Postad 18 december 2010 - 12:02

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Haha nar jag spelade Oblivion hade jag en lapp dar jag skrev upp precis alla stats som jag okade i. Sen nar jag var nara en lvl up sa spammade jag secondary skills sa jag skulle fa max bonus.

Sjukt drygt egentligen men powergamern i mig tvingar mig till detta. :)

#12

Postad 18 december 2010 - 14:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Haha nar jag spelade Oblivion hade jag en lapp dar jag skrev upp precis alla stats som jag okade i. Sen nar jag var nara en lvl up sa spammade jag secondary skills sa jag skulle fa max bonus.

Sjukt drygt egentligen men powergamern i mig tvingar mig till detta. :)


Precis så gjorde jag också :lol: Jag levlade alla skills för max bonus först innan jag gjorde några quests så jag inte skulle råka levla av misstag B)

#13

Postad 18 december 2010 - 17:05

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Det gjorde jag med! Problemet nu är att jag glömt bort var jag ligger i "levlingsrundan"... :D

#14

Postad 03 januari 2011 - 19:09

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
PC-gamers lista över femton saker de vill ha i Skyrim.

Håller med om det mesta, har dock ingen direkt uppfattning om PC-interface.

#15

Postad 04 januari 2011 - 14:27

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

PC-gamers lista över femton saker de vill ha i Skyrim.

Håller med om det mesta, har dock ingen direkt uppfattning om PC-interface.

Spot on! Antar det gamla dilemmat att man måste sitta och skrolla i en evighet i inventoryt är en del av det som avses i 'PC-interface'.

#16

Postad 04 januari 2011 - 14:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Spot on! Antar det gamla dilemmat att man måste sitta och skrolla i en evighet i inventoryt är en del av det som avses i 'PC-interface'.

Det fixades väl också med mods tror jag.

#17

Postad 04 januari 2011 - 14:33

Lazaroth
  • Lazaroth
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

Antar det gamla dilemmat att man måste sitta och skrolla i en evighet i inventoryt är en del av det som avses i 'PC-interface'.

Precis. Även att saker göms på olika sidor och underflikar, trots att de utan problem hade synts i en skärm, vilket hade gjort det både enklare, snabbare och lättöverskådligare. Finns ju en anledning att moddar till Oblivion som förändrar GUIn är bland de populäraste och med på allas "must have mods"-listor.
Med hänsyn till GUI; Morrowind = yes, Oblivion = no!

#18

Postad 04 januari 2011 - 19:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
GUI't lär de inte göra olika bara för att det är PC. Jag är nöjd om det håller samma kvalitet som 4an.

#19

Postad 04 januari 2011 - 19:45

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Det fixades väl också med mods tror jag.

Inte på 360-versionen va? Men visst, förhoppningsvis drar de lärdom av vilkar moddar som dök upp...

#20

Postad 04 januari 2011 - 19:50

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

GUI't lär de inte göra olika bara för att det är PC. Jag är nöjd om det håller samma kvalitet som 4an.

GUI:t var ju i lika stort behov av en fix på 360. Morrowind spelade jag på först PC och sedan 360(xbox?). Oblivion på 360 enbart. Antog att alla pratade 360 iom att vi är i den tråden :)

#21

Postad 04 januari 2011 - 19:53

Lazaroth
  • Lazaroth
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

GUI't lär de inte göra olika bara för att det är PC. Jag är nöjd om det håller samma kvalitet som 4an.

Det är inte jag. Som jag nämnde, 3ans var bättre än 4an, så i mina ögon var det ett steg tillbaka. 4ans är knappt bättre än 2ans GUI. Men spelar man på konsol så förstår jag att man ev kan vara nöjd med som det var.


Inte på 360-versionen va? Men visst, förhoppningsvis drar de lärdom av vilkar moddar som dök upp...

Tror inte 360 har moddar alls. Synd, för de förbättrar spelet väldigt mycket.

#22

Postad 06 januari 2011 - 21:05

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Bifogad fil  cov_214_front.jpg   34,12K   0 Antal nerladdningar

Februariutgåvan av gameinformer kommer att ha 14 sidor om spelet med screens och massor av detaljer.

Nu är min fråga: VAR FÅR JAG TAG I DET?!?!?!?!

#23

Postad 06 januari 2011 - 21:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Pressbyrån?

#24

Postad 07 januari 2011 - 09:19

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Jasså, den finns på pressbyrån. Något förslag på vilken pressbyrå i Sthlm?

#25

Postad 07 januari 2011 - 11:44

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Ingen aning men centralstationer/flygplatser och liknande brukar ha utlandska tidningar.

#26

Postad 08 januari 2011 - 03:02

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
http://img717.images...94436166308.jpg
http://img510.images...94436506003.jpg
http://img522.images...94437115139.jpg
http://img80.imagesh...94438061177.jpg
http://img408.images...94438461636.jpg

#27

Postad 08 januari 2011 - 04:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Yes. Dragons! :) :) :lol:

#28

Postad 08 januari 2011 - 10:33

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Grymt! Tack för det, du sparade mig ett års prenumeration med frakt från usa! :)

Läser febrilt!

Låter som en vettig överhalning av levlingen... hittar dock inget om medlevelande fiender. Hoppas de är borta!

Edit: Tydligen är levlingen av fiender mer som i Fallout 3, om det nu säger någon nåt. Enligt Kotaku.

Redigerat av Unregistered24c8cfe3, 08 januari 2011 - 14:11.


#29

Postad 08 januari 2011 - 14:25

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

On leveling: Totally revamped, no more class selection at the start of the game, every skill you level contributes to your overall level. And each time you level you get extra health plus the ability to get either more health, magicka or stamina. Each level also brings you perks. Cool abilities I guess like in Fallout 3. Also, the leveling was moved from 1-25 or something like that to 1-50, but 50 is soft-capped, you just advance really slow after that.

On skills: Mysticism is gone. 18 skills, down from 21 on Oblivion, and 27 on Morrowind. Tries to accomodate players who want to specialize in a certain proffesion (like mage or thief), while at the same time giving room for players who like to do plenty of everything. They want to keep a special care so that this feels good, not prone to cheating and organic.

On the story and lore: 200 years after Oblivion. Set in Skyrim, a region north of the imperial city, where the Nords live. The dragons are returning, as it was prophetized. You are gonna be trying to stop the wicked dragon god. You are a dragonborn, a dragon hunter. Your mentor is one of the last blade, voiced by some old dude from Shutter Island and Minority Report. Also, there is a civil war, since the king is dead. Enemies include were-yeti's, giant spider, dragons and other cool creatures.

On combat: They want to make it more dynamic and tactical. You have to assign each hand with a function I think, either magic, 2 weapons, a weapon and a shield, etc. You can also waste stamina by sprinting, allowing you to get access to tactical postitions. Emphasis on really improving the combat this time around. They are also putting care on how each weapon feel on your hand.

Other: Third person view has been improved 5 massive cities, more variation in caves and underground stuff.

On quests: Quests are much more dynamic now. The quests are now more determined by how you build your chracter, individual actions and overall much more dynamic. Examples provided: If you are more of a magic user, some other mage may approach you who may not have had if you were just a melee character. Or if you killed some dude who owned a store that was gonna give you a quest, his sister would inherit the store, but she may resent you before giving you the quest. Also, if you drop a weapon in the street instead of selling it, it may just dissapear, some kid may get it and give it back to you, which would lead to a series of stuff, or some dudes may fight over who gets it. Also, it said that the quests you are given would be modified by how you have played (I guess like scaling the quests). For example, the location of a rescue mission would be determined by which location you have visited (it will try to give you a dungeon you haven't been in) and I guess also giving you appropiate enemies to your level.


I can add that there is an option for no HUD.


On Conversations: (thanks MrBig) Conversations aren't done in a zoomed in static shot anymore. Start a conversation with some and they will act like someone would in real life, looking at you occasionally and walking around a bit and also continue doing a task if they were doing one while talking.

On Weapon smithing: Go to a forge and carve a new weapon out of red hot metal.


Recap from raphier

Dual-wielding: you have two hands now in combat and you can wield anything to both hands. You may assign a dagger on left hand and use a mace with right hand. The choice as they say is yours.

Duel: You may duel any NPC on the streets western style.

Inheritence: When you kill a shopkeeper, his/her family member will inherit the shop and will be angry about you, but stil give you missions.

Level-scaling: It is coming back

18 skills: supposedly even less skills to play with?

No mysticism

Perks: Rumored to be in Skyrim. I may have understood it wrong.

Boosts: Pick stamina, health, magic boosts on level up.

Enchanting: This skill makes a return.

"Radiant storytelling" or Level Scaling 2.0: "The game eventually logs a huge storehouse of knowledge about how you've played, and subsequently tailors content to your capabilities and experiences. Entering a city, a young woman might approach you and beg you to save her daughter from kidnappers. The game will look at the nearby dungeons you've explored, automatically set the mission in a place you've never visited, and designate opponents that are appropriately matched to your strengths and weaknesses."

Fast-Travel: As you probably expect, you can instantly travel to previous locations with a tap of the button

Sprinting: You can now sprint about!

Town visiting: You may do more in towns, like tailor weapons, cooking, farming or mining. Not much details about this or how detailed they are as jobs.


Yet another recap:

-A variation of level scaling. -Dynamic Shadows -Overhauled Combat-system -Improved Faces/Improved Models Example: Faces have been dramatically overhauled. Characters now exhibit more emotion show of distinctions between different races and just plain looks better. -Radiant AI -Updated Engine Snow falls dynamically (not as a basic texture on the ground) Trees and branches move independently with the wind Water flows -Randomly generated quests. -Beards -You can't run backwards as fast as you do forward. -10 races to choose from (Holy crap thats a lot of races) -confirmed creatures: zombies, skeletons, trolls, giants, ice wraiths, giant spiders, dragons, wolves, horses Elk, mammoth, saber-toothed cats -presumeably open cities (as dragons can attack) -Hud-free first-person view and improved third-person perspective -very unique landscapes! Also unique dungeons! In other words, lots of uniqueness! -Character creation improved, body features customizable -2-handed weapons and duel wielding confirmed. -Finishing moves, unique to each weapon and enemy you fight. -Kids -The game takes place 2 centuries after Oblivion -Sprint is added ! - Dialog will pop up when you approach an enemy - cooking/farming/mining/woodcutting/blacksmithing -18 skills. -Perk picking at every level-up -5 Magic Schools Destruction Alteration Conjuration Restoration Illusion.

Also Werewolves and vampires are back,Ebbron one of the last reamin Blades is your mentor he is voiced by Max von sydow the Narrator in the trailer. Also the player character is A Novakilin A dragonborn dragon hunter and one of the last ones in fact just like the blade's also it is revealed that not just Imperial can be dragon born any race can if bestowed the power by the nine divines.



#30

Postad 18 januari 2011 - 21:08

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Bifogad fil  skyrimshot.jpg   54,8K   0 Antal nerladdningar

Ett första screenshot tillsammans med info om grafikmotorn, från Ripten.com.

#31

Postad 21 januari 2011 - 10:20

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Bifogad fil  dragonshoutfeatured.jpg_610x0.jpg   53,28K   0 Antal nerladdningar

Om Dragon Lore och det nya magisystemet.

Redigerat av Unregistered24c8cfe3, 21 januari 2011 - 10:21.


#32

Postad 21 januari 2011 - 11:02

Unregistered37f22742
  • Unregistered37f22742
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Jag är sjukt taggad på det här spelet. Älskade morrowind och Oblivion. Något jag hoppas på är att dom förbättrat 3:e personsperspektivet avsevärt, Kunde knappt spela med det alls i Oblivion. Sedan hoppas jag på fler röstskådespelare och lite sdana småsaker för att dra in mig ännu mer i upplevelsen.

November kan inte komma snabbt nog. Någon som vet när det kommer släppas lite mer detaljerad info och kanske till och med videos på spelet? Ingen mässa som drar igång snart där dom kanske kan visa någon demo?

Taggad!!!!

#33

Postad 21 januari 2011 - 12:07

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Spelade Oblivion i 80 timmar men röstskådespelarna och enormt stela fula animationer störde jag mig på varenda sekund av de timmarna. Fallout 3 lider lite av stelheten också men det är bättre. Kan ju hoppas på att dom tagit det ytterligare ett steg i Skyrim för det påverkar känslan i hela spelet för mig.

Och striderna var helt utan känsla. Kändes inte att man träffade när man svingade ett svärd mot en fiende tex. Och 3e person sög.

Ja mycket skit blir det, men mycket av detta verkar det ju som att de har förbättrat. Kan bara hoppas att det är förbättringar som verkligen syns.

#34

Postad 21 januari 2011 - 12:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
3:e person gick inte att spela i överhuvudtaget :)

#35

Postad 21 januari 2011 - 12:14

Unregistered37f22742
  • Unregistered37f22742
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

3:e person gick inte att spela i överhuvudtaget ;)


Nu missförstod jag dig nog. Menar du att funktionen inte fanns, eller att 3:e persons perspektivet var dåligt? =P

#36

Postad 21 januari 2011 - 12:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Nu missförstod jag dig nog. Menar du att funktionen inte fanns, eller att 3:e persons perspektivet var dåligt? =P


Det var så uselt så det var ospelbart menade jag.

#37

Postad 21 januari 2011 - 12:31

Unregistered37f22742
  • Unregistered37f22742
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Jag tänkte väl det^^

Fantastisk spelserie. Härligt med drakar också. Hoppas att det kommer vara mer variation i utbudet av fiender i skogarna också. Jag kikade på mina sparfiler på oblivion igår, har över 200 speltimmar på 2 av filerna. Man kunde lira mer när man gick på gymnasiet (Musik estet) ^^

#38

Postad 21 januari 2011 - 16:21

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Gameinformers "Skyrim Central" med massor av go info.

Intressant videoserie om skapandet av Skyrims ljud.

#39

Postad 25 januari 2011 - 10:40

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Bifogad fil  Combat_TrollFireSword.jpg   96,87K   0 Antal nerladdningar

Artikel på gaminformer.com om det nya stridssystemet.

Redigerat av Unregistered24c8cfe3, 25 januari 2011 - 10:41.


#40

Postad 30 januari 2011 - 23:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det blir nog att ta semester en vecka när det här släpps. Eller 2 :)

#41

Postad 31 januari 2011 - 11:38

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Jag ska börja göra mig omöjlig redan nu, har man tur får man kicken och kan ägna spelet den tid det förtjänar.

#42

Postad 31 januari 2011 - 16:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag ska börja göra mig omöjlig redan nu, har man tur får man kicken och kan ägna spelet den tid det förtjänar.


;)

#43

Postad 03 februari 2011 - 18:38

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Bifogad fil  special_edition_skyrim_610.jpg_610x0.jpg   54,13K   0 Antal nerladdningar

Special edition Podcast, Q&A med Todd Howard.

#44

Postad 04 februari 2011 - 19:28

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Ungefär så här blir det nog!

#45

Postad 04 februari 2011 - 23:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Haha, klockren den där.

#46

Postad 11 februari 2011 - 18:05

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Bifogad fil  168091_496599036403_131368351403_6226395_3944807_n.jpg   108,87K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  179879_496598931403_131368351403_6226390_1994586_n.jpg   68,34K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  182739_496598911403_131368351403_6226388_3548322_n.jpg   51,08K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  168727_496599006403_131368351403_6226393_6001308_n.jpg   92,98K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  179831_496598976403_131368351403_6226391_5901826_n.jpg   120,36K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  168327_496613526403_131368351403_6226549_7841164_n.jpg   92,62K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  179831_496613461403_131368351403_6226547_1927306_n.jpg   107,6K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  179859_496613591403_131368351403_6226550_2332545_n.jpg   68,4K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  180343_496613636403_131368351403_6226551_5124960_n.jpg   78K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  182839_496613506403_131368351403_6226548_1735883_n.jpg   98,3K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered24c8cfe3, 11 februari 2011 - 18:03.


#47

Postad 20 februari 2011 - 00:10

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Nya (och gamla) avslöjanden om Skyrim:

'Magnetism' is used to prevent friendly fire in combat, by slightly 'pulling' your attacks towards enemies

Some, apparently unique, enchanted weapons will have "concealed" effects. You won't know what those are until you try the weapon.

You cannot block if you have a sword in one hand, and a spell in another. Only players wielding two-handed blades or sword and shield can use block.

The Spell Shield effect returns.

Taverns will play a large role in the game. You will be able to overhear people's conversations, start quests, acquire information, and much more.

They mention breaking and entering to find out more about people, but I'm not sure as to what extent

"Because of the open world set up you can even progress by snooping around - following people, looking out for strange behaviour and even some light breaking and entering".

Quest givers can give you more or less information about their quest depending on their disposition towards you.

One dungeon is called 'Bleak Falls Barrow', and it is inhabited by the Draugr (the undead Nord warriors we first met in Bloodmoon). As you proceed through the dungeon, you'll eventually encounter a 'ghostly dragon priest', and eventually the dungeon boss, a giant 'Frostbite Spider'. It is said the dungeon is 'terryfing'.
The quest to Bleak Falls Barrow is given to you by a shopkeeper called Lucan, whose priceless Draconic family heirloom (a golden claw) was stolen recently.

Several new spell effects, including "Ice Trap" (only triggered when an enemy walks over it), "Circle of Protection" (push the enemies in your vicinity away), "Fury" (make enemies fight each other), and so on.

One of the finishing moves involves "plunging your sword into your enemy's chest", coupled with gurgling death noises.

The 'free-form' activities you can perform include cooking, woodcutting, mining and metalwork.

A Dragon Shout that slows down time (a la Bullet Time) is mentioned.

Some Dragon Shouts are found in dungeons.

There's a city called Riverwood. It is described as 'A smattering of timber buildings, including a sawmill'.

Radiant Story is in part inspired by the random encounters in Fallout 3.
The game apparently looks amazing in motion, with great environment effects such as the wind making the water swirl and making waves.

It is possible to raise all skills to 100 but not possible to get all perks.

The death of the King of Skyrim has sparked a civil war in the country.

Dragon encounters aren't scripted. If one comes across a town in its travels, it might decide to attack it without warning. This may or may not involve setting it ablaze. :)

It talks about the improvement of NPC's and Radiant AI.
Every big settlement is unique. The city of Markarth Side, for example, is set into "dramatic stone cliffs, with buildings teetering on the end of sheer drops."
Haarfingar is said to be home to the largest trading port in Skyrim.

The game apparently includes 'meteorogical effects': clouds gathering around mountaintops, etcetera.

The glorious return of the Dwemer ruins is once again confirmed.

One of the cities in Skyrim will apparently be heavily inspired by the Dunmer (Dark Elves), and may even be a full-fledged Dunmer settlement.
They're trying to go back to the "eccentricity" of Vvardenfell. Every Nord faction will have their own customs, colors, and so on.

The economy of the game is better developed than in Oblivion. If you destroy a city's means of income (for instance, their crops) they'll need to buy crops from another nearby city, and prices in the city will go up.

Archers can 'hold their breath' while aiming. This consumes stamina, but gives the archer a better chance of hitting the enemy.

A wounded dragon has a chance of crashing into the ground.

You can cut dialogue short by walking away from the NPC.

Dragon Shouts are assigned to the R3-button on the PS3 gamepad.
Not every NPC will have a complete set of dialogue like in Oblivion. It'll be more like in Fallout 3, where only the 'important' NPC's have anything substantial to say.


An interview with Todd Howard in the same magazine gives us some more info (some of this may be badly translated, so don't immediately believe everything you see here).

Quests can influence each other. Quest A may be changed for you because you completed Quest B beforehand.

Quest givers now give more detailed instructions, in a style that's apparently akin to Morrowind. They might even escort you to the road, to show you where to go.

The game has 120 unique dungeons, worked on by 8 designers.

#48

Postad 23 februari 2011 - 13:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
*mums*

#49

Postad 24 februari 2011 - 17:31

Unregistered37f22742
  • Unregistered37f22742
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Ny trailer ute nu! Lite in game foto blandat med den gamla Trailern. Finns på den officiella hemsidan och på denna länken.

http://www.youtube.c...h?v=E_wsk__BOR0

Bkev lite taggad av den :rolleyes:

#50

Postad 24 februari 2011 - 17:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Postad bild
Postad bild

Kommer alltså i samma månad som Uncharted 3 och Mass Effect 3. Hmmmmmmmmm. Error Overload.


Eh, såg precis trailern. Holy Shit :rolleyes:. Epic. Morrowind-temat är ju bara för bra.


Just to clarify, all of this trailer was captured on Xbox 360. Also, the draw distance is not faked in any way.


Ser ju sjukt bra ut.

Redigerat av Zoiler, 24 februari 2011 - 17:52.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.