Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield Bad Company 2 (Xbox 360)

1550 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield: Bad Company 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9,13 (15) Inga priser
Battlefield: Bad Company 2 - Limited Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 6,5 (3) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 04 februari 2010 - 15:30

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

  • 561 inlägg
  • 0
Jag har sätt att du kör på med demot Genan får hoppa på någon kväll gick ju bra när vi körde ihop.

// peace :)

#102

Postad 04 februari 2010 - 16:47

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag har sätt att du kör på med demot Genan får hoppa på någon kväll gick ju bra när vi körde ihop.

// peace :blink:


Jo jag tycker det är kul när man spelar ihop med andra, det är inget singelplayerdominerahelalagetsjälvspel BF. Jag och Moolie kommer köra ikväll, bara att haka på Le Schwede :)

#103

Postad 04 februari 2010 - 18:25

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Jo det är gravitation, märker man när man drar iväg en RPG te.x på ett mål långt bort, man får sikta över. Sniperbössan har jag dock inte förstått mig på, har dödat en person med den. Han stod med ryggen vänd mot mig på 5m avstånd :blink:


Japp, märkte av det igår när vi spelade.
Kul spel dock, blir nog ett köp men måste plöja igenom ettan först.
Ses ikväll! :)

#104

Postad 04 februari 2010 - 21:50

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

  • 662 inlägg
  • 0
lägg gärna till mig på xbox live om ni vill ha en riktig killer i laget. Abborren82 är mitt användarnamn. :)

#105

Postad 05 februari 2010 - 10:22

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Det blir lite av en vanesak att bedöma, jag spelade väldigt mycket sniper under ps3betan och låste upp m95an vilket är en trevlig kanon.

Men att skjuta riktskott är ju inte fel, bara man kommer ihåg ungefär sin position så man inte behöver skjuta provskott nästa gång. Risken är ju rätt stor att du avslöjar din position.

Men när du väl får in flytet med bössan/bössorna så kommer det gå som på räls, absolut svårast är ju att plocka personer i flykten.


Japp! Tror inte jag lyckats döda nån på flykt än, bara de som sprungit mot mig och även sprungit ifrån mig (kul och skjuta folk i ryggen :)).... men att skjuta någon i sidled verkar vara svårt. I Modern Warfare 2 kan man ju ha siktet på en gubbe och följa honom när han springer för att sedan sänka honom.... det verkar vara omöjligt i detta spelet då styrningen är segare och det känns som gubbarna hackar fram lite mer, flyter inte på samma sätt.... Blir mer att försöka beräkna vart gubben är nästa sekund och skjuta framför.

Vill också låsa upp en ny bössa.... första snipern måste man ju ladda om hela tiden... lite drygt när de inte dör på första skottet... då hinner de gömma sig innan man kan sjuta igen.

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 05 februari 2010 - 10:23.


#106

Postad 05 februari 2010 - 14:48

Unregistered79b188d7
  • Unregistered79b188d7
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Sitter o väntar på UPS nu för att få tillbaka min RROD xbox. Den dog såklart några datar innan demot kom ut, men ikväll får man äntligen testa! :)

#107

Postad 05 februari 2010 - 18:23

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Japp! Tror inte jag lyckats döda nån på flykt än, bara de som sprungit mot mig och även sprungit ifrån mig (kul och skjuta folk i ryggen :)).... men att skjuta någon i sidled verkar vara svårt. I Modern Warfare 2 kan man ju ha siktet på en gubbe och följa honom när han springer för att sedan sänka honom.... det verkar vara omöjligt i detta spelet då styrningen är segare och det känns som gubbarna hackar fram lite mer, flyter inte på samma sätt.... Blir mer att försöka beräkna vart gubben är nästa sekund och skjuta framför.

Vill också låsa upp en ny bössa.... första snipern måste man ju ladda om hela tiden... lite drygt när de inte dör på första skottet... då hinner de gömma sig innan man kan sjuta igen.

Det hela "det ar inte MW2 dvs det suger" tjaffset ar ganska uttjatat. Ja du ska berakna var gubben kommer att vara, och leda honom med kulan, men inte for att gubbarna hackar fram utan for att detta spelet inte teleporterar kulan direkt in i motstandarens skalle utan det faktisk tar tid och rum i berakning. Den har snubben verkar inte ha nagra storre problem med kontrollerna. http://www.youtube.c...h?v=sYyt-puk9a4 Kolla tex vid 1.46

#108

Postad 06 februari 2010 - 11:53

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Jag tycker att det lite slöare "verkligare" tempot bara är positivt jämfört med hypersnabba MW2.

#109

Postad 06 februari 2010 - 14:46

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Det hela "det ar inte MW2 dvs det suger" tjaffset ar ganska uttjatat. Ja du ska berakna var gubben kommer att vara, och leda honom med kulan, men inte for att gubbarna hackar fram utan for att detta spelet inte teleporterar kulan direkt in i motstandarens skalle utan det faktisk tar tid och rum i berakning. Den har snubben verkar inte ha nagra storre problem med kontrollerna. http://www.youtube.c...h?v=sYyt-puk9a4 Kolla tex vid 1.46


Ja ######r, han hade skills.
Man ser att han siktar ovanför den röda triangeln hela tiden (vid långa skott) - förmodligen för att kompensera gravitationen?
Måste ta och prova sniper mer, fick inspiration nu :)

#110

Postad 08 februari 2010 - 11:02

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Det hela "det ar inte MW2 dvs det suger" tjaffset ar ganska uttjatat. Ja du ska berakna var gubben kommer att vara, och leda honom med kulan, men inte for att gubbarna hackar fram utan for att detta spelet inte teleporterar kulan direkt in i motstandarens skalle utan det faktisk tar tid och rum i berakning. Den har snubben verkar inte ha nagra storre problem med kontrollerna. http://www.youtube.c...h?v=sYyt-puk9a4 Kolla tex vid 1.46


Jag bara kommenterade skillnaden mellan spelen... något "det ar inte MW2 dvs det suger"-snack kan jag ej hitta i mitt inlägg.

Flöt på ganska bra på PS3... dag och natt om man jämför hur mjukt det är när han spelar och jag spelar demot på xbox live...

Har dom andra banor på PS3 demot.. eller är det nån speciell Beta han kör?

Kommer det finnas flera spelsätt? Saknar capture the flag från BF1942!

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 08 februari 2010 - 11:07.


#111

Postad 09 februari 2010 - 02:07

mole
  • mole
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0

Kommer det finnas flera spelsätt? Saknar capture the flag från BF1942!


conquest (capture the flag) kommer i fullversionen

#112

Postad 09 februari 2010 - 12:22

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Ja ######r, han hade skills.
Man ser att han siktar ovanför den röda triangeln hela tiden (vid långa skott) - förmodligen för att kompensera gravitationen?
Måste ta och prova sniper mer, fick inspiration nu :(


Provade lite att sikta så igår och det fungerade så länge folk satt stilla, tror jag dödade 5pers innan jag tröttnade på sniper. Jag är ingen sniper i själen ;) .

#113

Postad 09 februari 2010 - 12:32

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

  • 561 inlägg
  • 0

Provade lite att sikta så igår och det fungerade så länge folk satt stilla, tror jag dödade 5pers innan jag tröttnade på sniper. Jag är ingen sniper i själen :( .



Du var bra igår gennan men det gäller att få så många pins som möjligt ;)
Kommer in vid 16 tiden.

#114

Postad 09 februari 2010 - 13:20

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0
Spelade hela kvällen igår och nu sitter sniper-skotten där dom ska :(.... Dock så missar man en del också. Stilla-sittandes mål är ju helt klart att föredra men desto roligare när man väl träffar nåt som rör sig... Hade 3 stycken riktigt sköna träffar under gårdagens lir.... en i huvudet på en som satt vid kulsprutan på en stridsvagn som var i rörelse... sedan en kula i pannan på föraren i nån typ av stridsbil... sist men inte minst en som kom som en galning på fyr-hjuling.... annars känns det typ omöjligt och träffa folk som åker jeep eller motorcykel.
Nån som vet om det går att skjuta ner föraren i den stora helikoptern?

Den lilla helikoptern, är den radiostyrd?... fattade nada när jag ställde mig vid den där datorn...


conquest (capture the flag) kommer i fullversionen


Det är väll det som är ungefär som domination på Modern Warfare 2 där man ska ta över baser?.... Jag menar capture the flag där man ska in till Fiendens bas och hämta deras flagga och åka och lämna i sin egen bas.

#115

Postad 09 februari 2010 - 13:30

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

  • 974 inlägg
  • 0

Spelade hela kvällen igår och nu sitter sniper-skotten där dom ska :(.... Dock så missar man en del också. Stilla-sittandes mål är ju helt klart att föredra men desto roligare när man väl träffar nåt som rör sig... Hade 3 stycken riktigt sköna träffar under gårdagens lir.... en i huvudet på en som satt vid kulsprutan på en stridsvagn som var i rörelse... sedan en kula i pannan på föraren i nån typ av stridsbil... sist men inte minst en som kom som en galning på fyr-hjuling.... annars känns det typ omöjligt och träffa folk som åker jeep eller motorcykel.
Nån som vet om det går att skjuta ner föraren i den stora helikoptern?

Den lilla helikoptern, är den radiostyrd?... fattade nada när jag ställde mig vid den där datorn...




Det är väll det som är ungefär som domination på Modern Warfare 2 där man ska ta över baser?.... Jag menar capture the flag där man ska in till Fiendens bas och hämta deras flagga och åka och lämna i sin egen bas.


Du kan knäppa föraren i helikoptrarna med M95an, vet inte av något annat vapen som går igenom glaset.

#116

Postad 09 februari 2010 - 13:57

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

  • 662 inlägg
  • 0
om ni inte lägger till mig på xbox live, så riskerar ni att hamna i mitt skottfält, och majoriteten dör. Så för eran skull: abborren82

he he

#117

Postad 09 februari 2010 - 13:59

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Måste man sikta under målet om det är närmre än inställt avstånd på siktet?

Redigerat av Unregistered6810b893, 09 februari 2010 - 14:00.


#118

Postad 09 februari 2010 - 16:02

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Du kan knäppa föraren i helikoptrarna med M95an, vet inte av något annat vapen som går igenom glaset.


Frågan är om det är tjockare glas på helikoptern än på de där pansarbilarna

http://www.myps3.com...d-Company-5.jpg

Borde gå och skjuta igenom glaset på helikoptrarna med sniper också kan man tycka... Hade vart skön känsla och sätta en kula i pannan på piloten så helikoptern störtar ;)


Måste man sikta under målet om det är närmre än inställt avstånd på siktet?


Vad är inställt avstånd på siktet... hur ställer man in avstånd?

#119

Postad 09 februari 2010 - 17:27

mole
  • mole
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0

Den lilla helikoptern, är den radiostyrd?... fattade nada när jag ställde mig vid den där datorn...

Det är väll det som är ungefär som domination på Modern Warfare 2 där man ska ta över baser?.... Jag menar capture the flag där man ska in till Fiendens bas och hämta deras flagga och åka och lämna i sin egen bas.


helikoptern är radiostyrd ja så man verkar inte riskera sitt eget liv. såg lite videos på youtube där en snubbe var inuti byggnader och flög med den.

conquest är ett annat namn för capture the flag aka. domination ja.

#120

Postad 09 februari 2010 - 21:06

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

helikoptern är radiostyrd ja så man verkar inte riskera sitt eget liv. såg lite videos på youtube där en snubbe var inuti byggnader och flög med den.

conquest är ett annat namn för capture the flag aka. domination ja.

Nu vet jag inte hur det är i BF:BC2 men domination är inte CTF, domination brukar gå ut på att "dominera", därav namnet, vissa kontrollpunkter.

#121

Postad 10 februari 2010 - 07:57

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte hur det är i BF:BC2 men domination är inte CTF, domination brukar gå ut på att "dominera", därav namnet, vissa kontrollpunkter.


Japp, Domination heter Conquest i BF.... Man ska försöka erövra alla kontrollpunkter där man spawnar. När man erövrat alla har fienden ingenstans och spawna och man vinner matchen.


http://www.youtube.c...h?v=f5lnzScc6ZE

Bra spelat av han snubben man följer :)


helikoptern är radiostyrd ja så man verkar inte riskera sitt eget liv. såg lite videos på youtube där en snubbe var inuti byggnader och flög med den.


UAV Roadkill Montage
http://www.youtube.c...h?v=Hb-xxkCGRY0

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 10 februari 2010 - 09:18.


#122

Postad 10 februari 2010 - 11:49

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Du var bra igår gennan men det gäller att få så många pins som möjligt :(
Kommer in vid 16 tiden.



HA ha du och dina pins!! :)

Jag var aldrig inne igår som du säkert märkte, är lite sjuk. Skall se om jag inte kan spela ikväll i alla fall! :blink:

#123

Postad 10 februari 2010 - 12:07

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

  • 561 inlägg
  • 0
Frun ligger på BB men va fan hon kan vänta :) blir 19:00 bra för dig gennan sen får vi kolla han som har problem med tarmarna ska vara med. :blink:

Redigerat av Hitman TheSwede, 10 februari 2010 - 12:08.


#124

Postad 10 februari 2010 - 12:12

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Frun ligger på BB men va fan hon kan vänta :( blir 19:00 bra för dig gennan sen får vi kolla han som har problem med tarmarna ska vara med. :(


HA ha ja hon kan säkert vänta men kan den lilla människan det? :)

1900 skall nog gå bra, menar du det bruna guldet?

Jag skall se om Moolie skall vara med också.......

Edit: eller du skall vi säga 2000? Måste plugga lite "kom jag på" :blink:

Redigerat av genstruktur, 10 februari 2010 - 12:17.


#125

Postad 10 februari 2010 - 17:04

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=f5lnzScc6ZE

Bra spelat av han snubben man följer :)

Ja, för det är ju säkert inte "scriptat" av dom som gör filmen :blink:
"Nu springer ni in i huset, och kolla inte till vänster för där står han som ska spränga er"

#126

Postad 10 februari 2010 - 18:25

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Skall du vara med ikväll bajsniklas? Jag går in vid 2000, hoppas le schwede är där i alla fall :)

#127

Postad 10 februari 2010 - 18:27

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

  • 662 inlägg
  • 0
jag vill med vara med! abborren82

#128

Postad 10 februari 2010 - 18:30

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

jag vill med vara med! abborren82


ok då skall jag adda dig, jag heter annars precis som på minhembio :)

#129

Postad 10 februari 2010 - 18:35

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

  • 662 inlägg
  • 0
addade dig, antaligen före du addade mig. :)



någon som vet om poängen man samlar överförs till fullständiga spelet?

#130

Postad 10 februari 2010 - 18:37

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

addade dig, antaligen före du addade mig. :)



någon som vet om poängen man samlar överförs till fullständiga spelet?


He he gött!

Ingen aning du men det låter lite fuskigt om det gjorde det.

#131

Postad 11 februari 2010 - 00:56

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

jag vill med vara med! abborren82


Kul att spela med dig!

MEN, lite småsegt att lira ett samarbetsspel som BF utan mick. Du kan inte vaska fram en? :D

#132

Postad 11 februari 2010 - 09:11

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Ja, för det är ju säkert inte "scriptat" av dom som gör filmen :P
"Nu springer ni in i huset, och kolla inte till vänster för där står han som ska spränga er"


Möjligt! Men han är ju nära och dö en gång... desutom är det inte precis nån ovanlighet att folk rusar in i huset för och defusa...jag gjorde samma sak igår och fick 3 pers... C4 is the shit :D

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 11 februari 2010 - 09:11.


#133

Postad 11 februari 2010 - 11:52

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Sträckspelat i 2 dar nu, beroendeframkallande! :D

Fattar dock inte hur folk kan aima så sjukt bra med de vanliga gevären, men man vänjer sig väl, är för van vid mus+t-bord.
Snipra är helt klart roligast dock! :P


Det är väl inget autosnap sikte som i mw2?

#134

Postad 11 februari 2010 - 12:25

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Sträckspelat i 2 dar nu, beroendeframkallande! :D

Fattar dock inte hur folk kan aima så sjukt bra med de vanliga gevären, men man vänjer sig väl, är för van vid mus+t-bord.
Snipra är helt klart roligast dock! :P


Det är väl inget autosnap sikte som i mw2?


Det är väll inte autoaim i MW2?.. ytterst lite isf...

Läste lite annat på en sida:

Tydligen 150 ändringar från Betan till orginalspelet.
Tex en ändring som kommer ske är att de som har klassen recon (Snipers) kommer bli lite klenare (dö enklare) för att väga upp spelet. Tydligen var det för lätt att skjuta prick på väldigt långt håll under betatestet. Precisionen kommer sänkas lite... och kulorna kommer att falla litet snabbare.

Själv tycker jag det är precis lagom svårt... rörliga mål fortfarande svåra och träffa!

Lixom i senaste Call Of Duty-serien så kommer man att kunna köra “Hardcore“. Då tas även gränssnittshjälpen bort (ingen HUD!), vi blir skörare (1 skott dödar) och vi kan skada lagmedlemmar (Friendly Fire=på). Dessutom försvinner killcamen!

Detta gillar jag då jag inte vill att folk ska se vart ifrån jag sköt dem när jag ligger med sniper... jobbigt och dö direkt när man sprungit långt för och hitta ett bra sniper-ställe. Nackdelen är att man kan bli dödad av medspelare... BF:BC känns ju redan lite flummigt och kan folk döda sina medspelare så kommer de göra det.... spränga plan/helikoptrar m.m. när man ska lyfta. Hade vart bättre med "hardcore ricochette" som d ehar i MW2.

#135

Postad 11 februari 2010 - 15:39

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Vet inte, har bara kört MW2 singleplayer, då går det ju snapa till närmsta fiende.

Tycker bara att det verkade konstigt att jag blev skjuten av assaults/medics på ett avstånd jag knappt såg dem på när jag själv använde snipersiktet. För jag låg liksom i buskarna medans de var mitt ute på fältet.
Men det beror kanske på att jag inte är så van att lira fps på boxen. :rolleyes:

#136

Postad 11 februari 2010 - 17:21

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

  • 662 inlägg
  • 0

Kul att spela med dig!

MEN, lite småsegt att lira ett samarbetsspel som BF utan mick. Du kan inte vaska fram en? :rolleyes:



Jag har xbox headset, men då kan jag inte ha mina trådlösa hörlurar på mig. Ni får låtsas ni har en stum soldat med er. :lol: Nu ska jag förhandsboka spelat. :P


edit, då var det bokat. mmmmmm

Redigerat av Unregistered03a0e558, 11 februari 2010 - 19:12.


#137

Postad 11 februari 2010 - 20:38

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

Jag har xbox headset, men då kan jag inte ha mina trådlösa hörlurar på mig. Ni får låtsas ni har en stum soldat med er. :P Nu ska jag förhandsboka spelat. :rolleyes:


edit, då var det bokat. mmmmmm


Jag brukar spela med hörlurar och headset samtidigt. Headset:et hänger jag runt halsen och riktar sedan upp mic:en framför munnen. Ljudet går ju att styra om i dashboarden, så att man får ut andra spelares snack i högtalare/hörlurar.

#138

Postad 12 februari 2010 - 01:17

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag brukar spela med hörlurar och headset samtidigt. Headset:et hänger jag runt halsen och riktar sedan upp mic:en framför munnen. Ljudet går ju att styra om i dashboarden, så att man får ut andra spelares snack i högtalare/hörlurar.


Ja det var ju en smart ide för er som lirar med hörlurar :rolleyes:

#139

Postad 12 februari 2010 - 07:53

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

  • 561 inlägg
  • 0
Hardcore kommer att lyfta spelet (får man hoppas) :)
Får nog ta en runda i kväll Haze du kan ju skicka en inv i kväll.

#140

Postad 12 februari 2010 - 11:17

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Vet inte, har bara kört MW2 singleplayer, då går det ju snapa till närmsta fiende.

Tycker bara att det verkade konstigt att jag blev skjuten av assaults/medics på ett avstånd jag knappt såg dem på när jag själv använde snipersiktet. För jag låg liksom i buskarna medans de var mitt ute på fältet.
Men det beror kanske på att jag inte är så van att lira fps på boxen. ;)


Okej, ja singel player är en helt annan grej, snappa mellan fiende går inte i MP... tråkigt det hade vart :P

Jag märkte de igår också.... jag satt på uppskattningsvis 300 meters håll och skulle snipea en men blev skjuten av honom istället och då använde han SAW.... träffytan med den verkade vara som med en hagelbössa ungefär.... så de med maskingevär och k-pistar verkar ha stort handicap på långa avstånd.


Hardcore kommer att lyfta spelet (får man hoppas) :)
Får nog ta en runda i kväll Haze du kan ju skicka en inv i kväll.


Blir nog inget lir ikväll *dambesök*... så det blir helt andra skott som kommer avfyras hemma i min lägenhet ikväll.... ;) .... Men vilken annan dag som helst så skickar jag invite!

#141

Postad 12 februari 2010 - 12:43

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0

Okej, ja singel player är en helt annan grej, snappa mellan fiende går inte i MP... tråkigt det hade vart :)


Så är det nog ja!

Jag märkte de igår också.... jag satt på uppskattningsvis 300 meters håll och skulle snipea en men blev skjuten av honom istället och då använde han SAW.... träffytan med den verkade vara som med en hagelbössa ungefär.... så de med maskingevär och k-pistar verkar ha stort handicap på långa avstånd.



Exakt, det hände mig flera gånger igårkväll!

Men när man väl lärt sig aimandet med spaken så kan man nog få rätt bra precision.
Jag själv har inte fått klämm på det riktigt än. haha
Nu skjuter man mer av ett helt magasin runtom gubben man försöker träffa. Flabbar runt med aimspaken som en galning. ;)

#142

Postad 12 februari 2010 - 16:52

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

  • 662 inlägg
  • 0
hardcore?
har jag missat något??

#143

Postad 15 februari 2010 - 08:27

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Så är det nog ja!




Exakt, det hände mig flera gånger igårkväll!

Men när man väl lärt sig aimandet med spaken så kan man nog få rätt bra precision.
Jag själv har inte fått klämm på det riktigt än. haha
Nu skjuter man mer av ett helt magasin runtom gubben man försöker träffa. Flabbar runt med aimspaken som en galning. :)


I just detta spel lär det vara en stor fördel med mus istället för dosa när man ska snipea. På långa avstånd när man ska snipea så kan det ibland ta över 5 sekunder och få in siktet precis där man vill, så det är exakt i mitten och exakt det avståndet över huvudet för att få headshot. Det handlar ju om att dra spaken nån mm hit eller dit... ofta gubbarna hinner springa iväg eller röra sig innan man fått iväg skottet.

Jag längtar till fullversionen av spelet kommer nu så man kan köra lite Deathmatch... jag vill mest bara sitta och snipea och få kills, bryr mig inte så mycket om bomberna... dessutom ska det bli fruktansvärt gött och slippa killcamen i hardcore!

#144

Postad 15 februari 2010 - 09:49

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Spelar du sniper så är en något lägre sens att rekommendera. Blir mycket lättare på långa avstånd då. Jag körde typ 3/4 av max sens när jag spelade och det funkade fint. Men kan tänka mig att lägre sens är ännu bättre om man vill satsa mest på sniper. Sen beror det ju på hur duktig man är med handkontrollen. Det är ju att rekommendera att börja med låg sens och sen jobba sig uppåt ju bättre man blir.

#145

Postad 15 februari 2010 - 13:32

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Börjar få in sniperaimandet nu!

Har inte ens tänkt på att ändra sensen, tycker den är bra som den är faktiskt..


Nu har jag också förstått att de där runda bollarna man har som recon är rörelsesensorer, det hjälper ju faktiskt endel! :(
Någon som vet hur långt avstånd de känner av på?

#146

Postad 15 februari 2010 - 16:45

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Var inne på EBgames precis och skulle byta in Mass effect och GOW2 men där blev det stopp, nu är tydligen GOW2 tillagt på exkluderingslistan också. Fick åka hem med mössan snällt i handen igen, får göra ett nytt försök imorgon istället!

#147

Postad 15 februari 2010 - 17:28

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Tjena är gärna med o lirar med er grabbar live id SMITTAN 2 hade varit ruskigt kul o spela med lite svenskar

#148

Postad 15 februari 2010 - 18:19

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Var inne på EBgames precis och skulle byta in Mass effect och GOW2 men där blev det stopp, nu är tydligen GOW2 tillagt på exkluderingslistan också. Fick åka hem med mössan snällt i handen igen, får göra ett nytt försök imorgon istället!

Dom tar bara emot spel från 2010 och nyare snart :(

#149

Postad 15 februari 2010 - 18:50

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Börjar få in sniperaimandet nu!

Har inte ens tänkt på att ändra sensen, tycker den är bra som den är faktiskt..


Nu har jag också förstått att de där runda bollarna man har som recon är rörelsesensorer, det hjälper ju faktiskt endel! :(
Någon som vet hur långt avstånd de känner av på?


I början kastade jag dem på pansarvagnar i hopp om att det skulle smälla, när de inte gjorde det kastade jag dem framför pansarvagnarna i hopp om att de skulle fungera som nån typ av mina.... Hur fungerar dem?, ser man på nån skärm när fordon och fienden närmar sig?... Jag har uppmärksammat att mina bollar försvinner ganska fort när jag kastat dem.

#150

Postad 16 februari 2010 - 01:29

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Dom tar bara emot spel från 2010 och nyare snart ;)


Va? Oh fyfan....



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.