Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fable 2

794 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Förväntan. (103 medlem(mar) har röstat)

Förväntan.

  1. 1 (3 röster [2.91%])

    Procent av omröstning: 2.91%

  2. 2 (3 röster [2.91%])

    Procent av omröstning: 2.91%

  3. 3 (11 röster [10.68%])

    Procent av omröstning: 10.68%

  4. 4 (23 röster [22.33%])

    Procent av omröstning: 22.33%

  5. 5 (63 röster [61.17%])

    Procent av omröstning: 61.17%

Rösta Gäster kan inte rösta
Fable II (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 4 7,5 (13) 339:-
Fable II - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser

#751

Postad 23 april 2009 - 12:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Vad f-n har de gjort? Varför kan man inte dö?

Jag måste säga... i början gillade jag spelet ordentligt. Nu, efter att ha väckt 2 av 3 hjältar, så fattar jag inte - utveckling har avstannat abrubt...

- Kopia av första Fable. Man har lagt till några uttryck, några spells, lite i storyn. Men annars är det samma spel med förbättrad grafik.
- Har förvisso inte varvat det ännu men jag gillade definitivt förändringen av ens person om man blev god eller ond mer i Fable. Här får man lite tatueringar, blek hy och ögonskugga so far.
- Magisystemet. Ska det här vara ett RPG? Saknar djup totalt. Magierna är bara olika versioner av varandra - samma range, samma användningssätt, samma snabbhet. Det finns slow time, confuse och wake dead, men annars är det ju ingen mening att välja någon annan offensive spell än lightning som gör mest skada. De används ändå på exakt samma sätt. Det är inte som i Diablo där du kan kasta flera firewalls och låta dem stå i den, eller kasta blizzard för sin grymma range.
- Items. Det finns ju knappt några. Patetisk variation på vapen och kläder verkar inte ens ha någon armor?
- MAN KAN INTE DÖ? Ingen bestraffning om man dör. Vilket bara leder till att man kan stå i godan ro och kasta lightning. Låt dem slå på dig, du får ändå fullt med liv efteråt. Kom bara ihåg att suga in expen så du inte "förlorar" någon. Peter M snackade om att man skulle förlora så mycket om man dog och att man kunde välja vad man ville förlora. Vad hände med det? Combat kan inte bli mer statiskt och ointressant.
- Hunden. En skattjägare som man kan kasta en boll till, inget mer.
- Spawning av vakter i städer. Spelar ingen roll hur många du dödar, det kommer alltid fler (precis som i ettan). I Two Worlds dog de för evigt om man mördade dem.
- Kontrollen. Han halkar omkring som om han gick på is, kameran autocentrerar störigt, och springknappen är på A istället för LB/LT så man kan inte ändra kameran och springa samtidigt.
- Interfacet. Fy vad dåligt, som i ettan.

Musik och grafik är på topp och jag kommer spela färdigt det, men... besvikelse :)

#752

Postad 23 april 2009 - 13:32

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Började spela Fable 2 förra veckan. Har inte spelat ettan och hade noll förväntningar på tvåan. Har knappt sett screenshots ens.

Jag tycker det är ett skitmysigt spel. Saknar djup? Det håller jag helt med om. Men i det här fallet tyckte jag det var ganska skönt. Det är enkelt, lättillgängligt och vackert. Knallar bara runt och gör det jag känner för, slåss lite, jobbar lite, gör några quests. Har fixat första hjälten precis och har spelat kanske 4-5 timmar.

Tycker det är ganska skön känsla i striderna. Det gör inget att det är lätt. Bara skönt att kunna smaska sönder allt man vill och få känna sig lite mäktig. I vanliga fall sitter jag på helspänn med CoD eller GoW online och kämpar för mina kills så detta känns bara som skön avkoppling.

299 kr inklusive frakt gav för detta. Lågt inköpspris samt avsaknad av hype och förväntningar kanske är receptet för en trevlig stund med Fable 2? :)

#753

Postad 23 april 2009 - 13:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

299 kr inklusive frakt gav för detta. Lågt inköpspris samt avsaknad av hype och förväntningar kanske är receptet för en trevlig stund med Fable 2? :)

Mja, vet inte. Jag köpte det för ännu mindre. Fast jag var lite mer hypad. Jobs är roliga dock.

Men sen gillar jag typ Ninja Gaiden så för enkel svårighetsgrad drar alltid ned betyget för mig - Prey, I´m looking at you.

#754

Postad 23 april 2009 - 14:50

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Du borde spela Gudfadern 2, Zoiler. Man kan lägga ifrån sig kontrollern i en eldstrid och ändå vinna...

#755

Postad 24 april 2009 - 08:31

Unregisteredce156b63
  • Unregisteredce156b63
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Jag tycker det är ett skitmysigt spel.

Tycker det där summerar Fable 2 riktigt bra. Det är typ som en söndagsmatiné på tv. Spelet inbjuder till att ha fötterna på bordet ligga tillbakalutad och bara glida runt.

Jag tog mig igenom spelet på ett par kvällar, känns inte som att det finns något direkt återspelningsvärde. Kommer dock köra en liten runda till för några achievements jag inte fått fatt på än, men sen är det färdigspelat.

#756

Postad 24 april 2009 - 08:46

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Jag körde igenom spelet med tre olika karaktärer (god, ond, tjuvaktig). Alla världar blev lite annorlunda för mig, då jag under sista genomspelningen struntade i de flesta sidouppdragen ;)

Har fortfarande en del saker kvar att göra, då jag varken öppnat alla dörrar, samlat nycklar eller gjort gargoyle-questen.

Det bästa tipset jag kan ge till de som spelar är att ta det lugnt genom spelet. Att skynda sig igenom spelet vinner man inget på.

Ska bli intressant att se hur kommande DLC blir till Fable 2. Knothole Island har inte känts speciellt lockande för mig.

"See the Future" som snart släpps verkar även innehålla content till alla (även de som inte köper tillägget):
http://community.lio...06/3322251.aspx

#757

Postad 24 april 2009 - 09:23

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0

Tycker det där summerar Fable 2 riktigt bra. Det är typ som en söndagsmatiné på tv. Spelet inbjuder till att ha fötterna på bordet ligga tillbakalutad och bara glida runt.


Haha, säg bara som det är. Det är en grymt bakis-spel! ;)

#758

Postad 08 juni 2009 - 11:50

Shine_on7
  • Shine_on7
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

Haha, säg bara som det är. Det är en grymt bakis-spel! :(


Couldn't agree more! 5 av 5 dock!

#759

Postad 10 juni 2009 - 07:41

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Saknar att bara springa runt i Albion.

Jag gjorde mig av med min 360 för en PS3 och det var verkligen ett lyft, men jag saknar att spela Fable. Jag gissar att det kommer fler Fable spel framöver. Men för att dom skall kunna marknadsföras så fordras lite mer av Lionheads innovativa tänkande.

Flera som spelat Fable 2 har blivit upprörda över det bristande motståndet, att man inte kan dö under spelets gång.
Vidare så är alla uppdragen alldeles för enkla och kanske tilltalar en yngre generation. Men samtidigt marknadsförs spelet som en upplevelse som skulle kunna vara gränsöverskridande generationer emellan, och varför inte?

Om de kommande spelen även dyker upp på PS3 så kan det bli intressant.

Att då släppa Fable 3 med:

  • Flera svårighetsnivåer (inte lika uppenbara ledtrådar och framför allt möjligheten att misslyckas och dö)
  • Att fortsätta släppa uppgraderade äventyr som dom gör nu, men kanske göra dem lite mer komplexa
  • Förbättra online gaming

Redigerat av Glidtassen, 10 juni 2009 - 07:48.


#760

Postad 10 juni 2009 - 12:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Saknar att bara springa runt i Albion.

Haha, priceless så som du klagade ;)

Om de kommande spelen även dyker upp på PS3 så kan det bli intressant.

Tyvärr men det är uteslutet. Fable ägs av Microsoft. Kommer aldrig komma till PS3.

#761

Postad 10 juni 2009 - 19:55

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Det stämmer, min kritik var rättfärdigad.

Vad jag saknar är omgivningarna, detaljerna vilket jag hade svårt att se mig mätt på. Jag har aldrig ifrågasatt spelets estetiska företräden, men för övrigt saknas ganska mycket för att mig behållning.

Med handen på hjärtat tror jag att jag är för gammal för denna typ av spel. Känner mig bara besviken över att jag anser att upplägget är genialt, men undergrävs av bristen på konsekvenser av ens handlingar.

Redigerat av Glidtassen, 10 juni 2009 - 20:04.


#762

Postad 10 juni 2009 - 20:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Jag håller med, jag slutade spela 2/3 in eller nåt för att man inte kunde dö så att säga. Pinsamt.

#763

Postad 10 juni 2009 - 20:08

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Fable 2 är ett av de vackraste spel jag sett på länge.

Det innehåller underbara scenerier, musik, fina animationer men faller desvärre på vad som skulle varit spelets drivkraft, känslan av ansvar och inflytande över hur berättelsen fortskrider.

Zoiler, jag håller helt med dig - det dröjde inte länge innan jag fann mig själv spela ett spel som jag redan tröttnat på innan jag ens nått hälften.

Redigerat av Glidtassen, 10 juni 2009 - 20:08.


#764

Postad 12 juni 2009 - 12:05

nybörjar micke
  • nybörjar micke
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med om att spelet är väldigt snyggt men tyvärr levde det inte upp till mina högt ställda förväntningar. Den frihet och komplexitet som utlovades tyckte inte jag levererades. Att det sen inte går att dö i spelet gör själva spelupplevelsen mindre spännande. Efter ett tag gick jag helt enkelt bara förbi motståndarna för att jag tyckte det var för långtråkigt att slåss...

#765

Postad 18 juni 2009 - 01:16

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Hej!

HAr ni upplevt screen tearing mellan varven? Kör i 720p....

#766

Postad 10 juli 2009 - 18:18

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Meh. Mediokert spel...

Vet inte varför ni klagar på svårighetsgraden, dog hela tiden när jag skulle fly från
Spoiler
... Men det är ju lite konstigt att man bara hoppar upp som inget hade hänt...

Men spelet känns som det har ett djup motsvarande ett A4-ark. Items, weapons, clothes, etc är helt ointressanta...

Det riktigt tråkiga är att det är, som vanligt, helt svart eller vitt... Den där episka 'every action has a consequence' är ju riktigt blaha. Handlar ju i princip om att om du dödar en person så kan du inte ta quests från dem senare. Mmmmhmmm....

Fast; hur gör man när man byter spells? Fipplat med 'spell selectorn', men säg att du har två level 4 spells; knives för direkt attack och inferno för area attacken, hur byter man mellan dessa båda utan att gå in i spell selectorn och byta lvl 4 spell. Skulle ju vilja kunna charga till Lvl 4 och där välja vilken jag ska avlossa...

#767

Postad 10 juli 2009 - 21:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Vet inte varför ni klagar på svårighetsgraden, dog hela tiden när jag skulle fly från

Spoiler
... Men det är ju lite konstigt att man bara hoppar upp som inget hade hänt...

Vad spelar det för roll att du dör då? Det är ju det som är grejen. Jag "dog" hela tiden eftersom det får noll påföljder.

Skulle ju vilja kunna charga till Lvl 4 och där välja vilken jag ska avlossa...

Det går icke.

#768

Postad 10 juli 2009 - 22:18

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Vad spelar det för roll att du dör då?


Mja, nu var det ju svårighetsgraden det klagades på... Vill man simulera irritation så kan man ju alltid ta och ladda det senaste saven varje gång man dör. Jag gillade det här systemet, man slapp iallafall sava stup i kvarten. :P

Svårighetsgrad för mig är att man aldrig dör; typ som i början av spelet. Det var först när jag skulle fly som jag började dö, men sen skedde det på löpande band. Detta är bara en genväg för att jag ska slippa ta min 30 sekunder gamla save. :(

Det går icke.


Som jag trodde då... Det är rätt värdelöst... :(


Detta spelet HADE kunnat vara jättebra, något i det gör att man vill bara göra nästa lilla grej... Det är det som är viktigt i ett spel, att inte känna att göra nästa steg är som en uppoffring. Det är bra speldesign. Tyvärr har de misslyckats rejält med en hel del andra grejor (inventory management är ju fan värre än Mass Effect!) som gör att spelet inte riktigt kan rekommenderas...

#769

Postad 11 juli 2009 - 13:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Inventory management och interfacet överhuvudtaget är totalt idiotiskt. Det är inte många sk toppspel jag bara slutar spela men det här var ett av dem. Meningslöst. Ettan var mycket bättre.

Mja, nu var det ju svårighetsgraden det klagades på... Vill man simulera irritation så kan man ju alltid ta och ladda det senaste saven varje gång man dör. Jag gillade det här systemet, man slapp iallafall sava stup i kvarten.

Om man tänker på det sättet kan man själv göra alla spel svårare genom att t ex inte använda de bästa vapnen eller försöka spela utan att ta skydd/blocka eller ge fienden första slaget i varje duell. Självklart ska man inte behöva göra så. Det här är som Prey fast ännu enklare.

Och det är väl för väl att man inte behöver spara stup i kvarten med tanke på hur omständigt det är och hur lång tid det tar att ladda :(

Antar dessutom att det hade gått att göra livet lite enklare som den wizard jag spelade om jag maxat speed för det gick verkligen inte att spela utan att dö när man är tvungen att stå still för att ladda upp sina spells och fienden anfaller en under tiden. Nåågot bättre castrate hade varit välkommet. Att däremot spela melee var jätteenkelt.

#770

Postad 11 juli 2009 - 19:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Antar dessutom att det hade gått att göra livet lite enklare som den wizard jag spelade om jag maxat speed för det gick verkligen inte att spela utan att dö när man är tvungen att stå still för att ladda upp sina spells och fienden anfaller en under tiden. Nåågot bättre castrate hade varit välkommet. Att däremot spela melee var jätteenkelt.


Tycker jag varit smart som placerat timespell på både lvl 1 och 3. Först en lvl 1 så man får tid att kasta lvl 3 sen kan man ladda ******** på Inferno. :)

#771

Postad 11 juli 2009 - 23:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Eheh, låter riktigt omständigt bara :)

#772

Postad 24 juli 2009 - 05:22

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Jag vet att det kommer fler spel i Fable-serien.

Kanske kommer dom att ta till sig den bitande kritiken angående: svårighetsgrad, onlinegaming, buggar osv.
Jag blev störtförälskad i spelets konstnärliga uttryck som: skog, statsmotiv och torg osv.

Jag sålde Fable 2 innan dom skickade ut en patch, kände mig lurad pga. man inte kunde dö, uppdragen saknade samma engagerande dramaturgi som första spelet hade. Första Fable hade uppdrag med en känslomässig konflikt som engagerade spelaren.

Jag studerar bildpedagogik och kommer att undervisa i media ( webdesign, foto, bildredigering osv) samt konst och lärande. Med andra ord, jag är en blivande bildlärare.

Min lilla analys av spelets brister upplever jag ändå inte som overkill med tanke på hur mycket pengar spelindustrin investerar i att beröra barn och ungdomskulturen på ett djupare plan. Varje spel måste ha en engagerande konflikt i form av en (exposition). Vidare skall berättelsen också gärna innehålla och en enerverande knut där vår hjälte inser att det inte finns någon väg tillbaka (peripeti). Både "expositionen" och "peripetin"är två huvudingredienser i den klassiska dramaturgin.

Visst måste manusförfattarna haft händerna fulla inför detta spelet. Jag tror att originalmanuset är över 1500 sidor.

I Fable 2 så tjänar spelet mer på sina visuella företräden, men knepiga gåtor och känslan av spänning uteblir.
För mig kan jag bara känna vemod med tanke på att jag väntade på detta spel i två års tid. Vi får se vad som händer i framtiden.

;)

Redigerat av Glidtassen, 11 augusti 2009 - 05:19.


#773

Postad 12 augusti 2009 - 01:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag håller med, jag slutade spela 2/3 in eller nåt för att man inte kunde dö så att säga. Pinsamt.


Håller inte med. Man kunde inte dö i Bioshock heller och det håller jag som topp 3 genom tiderna.
Tycker Fable är ett bra spel som gav mig 15-20 timmars nöje.
Till skillnad från Zoiler så hatar jag frustration så svåra spel går bort hos mig. Fastnar jag i ett spel så slutar jag spela det och spelar ngt annat istället ;)

#774

Postad 12 augusti 2009 - 03:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Till skillnad från Zoiler så hatar jag frustration så svåra spel går bort hos mig.

Nej, till skillnad från mig så suger du :lol: ;)

#775

Postad 12 augusti 2009 - 22:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Nej, till skillnad från mig så suger du ;) :)


Ja du är rolig du. Kanske dags att inse att inte alla vill ha vansinnigt svåra spel. En del vill ha avkoppling när de spelar.
Tycker Fableserien är helt perfekt. Hoppas de fortsätter i samma stil.

#776

Postad 12 augusti 2009 - 23:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Ja du är rolig du.

Inte fullt lika rolig som dig dock :) ! Jag kan lätt vända på argumentet och köra "kanske dags att inse att alla inte gillar barnspel som skedmatar dig tutorials med haklapp och rekommenderas till 3+ för att man inte kan dö eller gå fel".

Jag gillar utmaning, jag gillar inte frustration som du ack så felaktigt påstod. Det är bara det att... om vi tar Guitar Hero som ett symboliskt exempel och låter det representera alla spel... du spelar på beginner och jag på expert. De spel som är frustrerande svåra för dig är på sin höjd utmanande för mig. Och alla får väl spela på vilken nivå de vill, det är bara vad jag personligen föredrar, blanda inte in alla ;)

Fable är för lätt för mig. Det innebär precis samma problem för mig som det innebär för dig när du spelar svåra spel. Nöjet är totalt bortblåst. Att säga att jag gillar frustration för att du tycker det är frustrerande är som att jag skulle säga att du gillar att låta spelen varva sig själva.

Tänk på att allt är relativt :P

#777

Postad 13 augusti 2009 - 22:33

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Funderar på att spela igenom det igen som ond. Spelet är oerhört estetiskt tilltalande vilket gör det till en fröjd att spela, tyvärr har det många brister.

Fable 2 var definitivt inte så bra som jag hoppats och det berodde dels på det låga svårighetsgraden, men även på att all hype om alla fantastiska val och deras konsekvenser bara var rent skitsnack. Sedan inventorysystemet ska vi inte snacka om...

#778

Postad 14 augusti 2009 - 00:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Precis, det var inte bara enkelt till svårighetsgraden. Det var barnsligt primitivt när det kom till djup i alla sektioner, vare sig det var items, krafter eller valmöjligheter. Det enda som var onödigt komplicerat var interfacet.

#779

Postad 14 augusti 2009 - 08:04

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Jag har börjat spela lite igen. Tycker det är helt okej att knalla runt och grejja och fixa och döda och hålla på, trots att jag klarat main quest. Köpte tom Knothole Island när det var deal of the week för ett litet tag sedan, men har inte åkt över till ön än.

Man får ta spelet för vad det är. Jag hade inga förväntningar alls, och jag tycker det är ett riktigt bra spel. Håller med om allt ni säger dock. Alla nackdelar det har och vad som kunde varit bättre. Men det är ändå ett roligt spel, tycker jag.

#780

Postad 15 augusti 2009 - 06:19

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Det känns som det mesta är sagt i denna tråd, vi får vänta på Fable 3.

#781

Postad 15 augusti 2009 - 13:04

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0
Nåon som fixat achivement: "dollcatcher"? ;)

#782

Postad 15 augusti 2009 - 13:39

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Det känns som det mesta är sagt i denna tråd, vi får vänta på Fable 3.

Varför, vad är det som är så speciellt med Fable? Jag tyckte inte heller att första spelet var speciellt imponerande. ;)

#783

Postad 15 augusti 2009 - 15:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

jag tyckte inte heller att första spelet var speciellt imponerande. :)

Det tyckte däremot jag :D . Men jag hade inte förväntat mig att få spela nästan exakt samma spel med bättre grafik i tvåan. Hundens funktion i spelet förresten, som skulle vara så revolutionerande känslosam... glorifierad skattjägare ;)

#784

Postad 15 augusti 2009 - 16:39

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Det tyckte däremot jag ;) . Men jag hade inte förväntat mig att få spela nästan exakt samma spel med bättre grafik i tvåan. Hundens funktion i spelet förresten, som skulle vara så revolutionerande känslosam... glorifierad skattjägare :)

Jag missade Fable när det begav sig och spelade det på min 360 i början av 2007. Kanske därför jag inte fattar dess storhet?

#785

Postad 15 augusti 2009 - 17:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Kan ju vara så, men jag och säket du har ju spelat många spel senare än de kom ut så det är inte säkert :) . God of War spelade jag t ex långt efter men det äger ändå.

Det var många som inte fattade Fables storhet så det är inget att haka upp sig på iofs.

Edit: Storhet och storhet. Jag skulle klassa det som ett bra spel, typ en svag nia. Inget överlägset dock.

Redigerat av Zoiler, 15 augusti 2009 - 17:48.


#786

Postad 15 augusti 2009 - 22:47

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Kan ju vara så, men jag och säket du har ju spelat många spel senare än de kom ut så det är inte säkert :) . God of War spelade jag t ex långt efter men det äger ändå.

Ja, God of War, Ninja Gaiden Black, ICO, Shadow of the Colossus, Metal Gear Solid och Metroid Prime.
Oerhört bra spel allihop. ;)

Fable var ett ok spel i min bok, men inte mycket mer. En sexa kanske.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 15 augusti 2009 - 22:48.


#787

Postad 16 augusti 2009 - 07:41

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Bah, stället för Fable 3; ge oss bra remakes på Power Monger, Dungeon Keeper och Populous...

#788

Postad 16 augusti 2009 - 10:23

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Bah, stället för Fable 3; ge oss bra remakes på Power Monger, Dungeon Keeper och Populous...

Glöm inte Syndicate. :)

#789

Postad 20 november 2009 - 18:06

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Väcker lite liv i den här tråden då jag har börjat ge mig ut på jakt för att hitta det här spelet för nån hundring :D
Tankade ner första episoden som var gratis och provade och tyckte det var lite småkul. Börjar bli lite sugen på ett RPG ala oblivion där man utforskar en större värld, men är inte så sugen på att läsa massa böcker och ha långa dialoger med folk för att fatta nåt av storyn.
Men Fable 2 kan man väl mest glida runt och ändå fatta endel eller?

#790

Postad 20 november 2009 - 18:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Men Fable 2 kan man väl mest glida runt och ändå fatta endel eller?

Jo såklart. Det är ju inget RPG trots allt :D

#791

Postad 20 november 2009 - 20:07

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Jo såklart. Det är ju inget RPG trots allt :D

Ok, vilket fack ska man stoppa det i då? Kanske jag som nästan aldrig kört riktigt riktiga RPGer utan tänker mer att får man välja lite var man vill sätta skillpoints och om man hittar prylar man utrustar karaktären med så är det ett RPG men kanske krävs mer :)

#792

Postad 20 november 2009 - 20:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Jojo, det är ju ett RPG men det kan inte jämföras med "riktiga" RPG :D . Det är som ett actionspel egentligen med små rollspelsinslag. Finns inget djup. Så storyn är inget du behöver oroa dig för att du inte ska fatta.

#793

Postad 07 juni 2010 - 13:23

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Plockade upp detta tämligen nyligen men måste säga att det är en riktigt trevlig bekantskap. Givetvis otroligt mycket mindre djup i jämförelse med Oblivion och Dragon Age men som arkad-rollspel tycker jag det håller hög klass. Master turret rifle måste ju vara bland de mer underhållande vapnen i ett spel någonsin... :P

#794

Postad 10 juni 2010 - 02:29

CCCP
  • CCCP
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Får nog bli att man köper detta. Återkommer med intryck.

#795

Postad 10 mars 2011 - 15:39

Unregistereda43257a3
  • Unregistereda43257a3
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Misstänker att alla redan lämnat bort detta spel eller så har det samlat damm bra länge. Dock undrar jag om det är någon som har klarat av de två cheevos"Dollcatcher" eller "Colorist"? Det är nämligen 2 av de 3 jag har kvar och det hade ju varit trevligt att ha 100% när man ändå kommit så långt. Lite irriterande att det är så omständiga cheevos men men. :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.