Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The New Xbox Experience

758 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 juli 2008 - 22:13

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Lite mer info om det.
http://kotaku.com/50...tars-live-party


Själv är jag lite skeptiskt, känns som en dålig kopia av Apples stil. Kanske blir bättre.

Redigerat av PalmiNio, 08 september 2008 - 21:03.


#2

Postad 14 juli 2008 - 22:15

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
I LOVE IT!!!!!!!!!!!!

#3

Postad 14 juli 2008 - 22:18

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Bara det funkar bra så. Ser dock ingen anledning att byta bort den som finns nu, det enda jag stör mig på är att responsen är lite taskig ibland.

#4

Postad 14 juli 2008 - 22:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Bara frameraten är bra så kan det vara kul.

#5

Postad 14 juli 2008 - 22:25

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
blir problem nu om man har köpt en massa gamerpics och themes, vad händer med dem nu?

#6

Postad 14 juli 2008 - 22:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Du kan ju välja att köra antingen det nya eller det gamla. Säkert switcha fram och tillbaka också.

#7

Postad 14 juli 2008 - 22:40

Xzim
  • Xzim
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Nej usch! Det ser inte lovande ut :)

#8

Postad 14 juli 2008 - 22:50

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Varför ens designa ett nytt? Det de har idag fungerar ju kanon och tillfredsställer alla mina behov.

Detta kunde de ju ha designat för nästa Xbox IMO, inte direkt så det kommer ge merförsäljning.

#9

Postad 14 juli 2008 - 23:01

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Ahh, det där ser ännu slöare ut än det nuvarande. Kan de inte åtminstone ha en snabb helt avskalad dash som val?
De där avatarerna vill jag inte ha i närheten av min box.

Redigerat av Unregistered6116c5cb, 14 juli 2008 - 23:01.


#10

Postad 14 juli 2008 - 23:07

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Varför ens designa ett nytt? Det de har idag fungerar ju kanon och tillfredsställer alla mina behov.

Detta kunde de ju ha designat för nästa Xbox IMO, inte direkt så det kommer ge merförsäljning.


Nykelordet är val. Alla uppskattar inte den nuvarande och då får de en annan möjlighet.

Dock håller jag med Igge att de gärna få släppa en enkel och snabb modell. Gillar på många punkter enkelheten i XMB så gärna något i den stilen.

#11

Postad 15 juli 2008 - 07:45

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Äntligen:

· Play from hard drive. Copy your games from the game disc and play directly from the hard drive. Not only will the drive not spin, but load times are quicker, as well. Of course, you will still need the disc in the tray to prove you own the game.

Från majornelson.com

#12

Postad 15 juli 2008 - 08:26

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Mycket välbehövligt, som det är nu ser det väldigt mycket 90-tal ut, dags för MS att ge sig in i matchen igen.

#13

Postad 15 juli 2008 - 08:49

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
Så länge det går kvickare att navigera interfacet så är jag positiv. Avatarer tycker jag verkar lite kul faktiskt. Jag vill ha en avatar med Master Cheif-hjälm.

Hoppas det går att lägga teman på bakgrunden och menyerna. Det känns som den där vita bakgrunden kan bli lite tråkig i längden.
Att spara spel på hårddisken är verkligen guld! Diskplatsen är inget problem för mig då jag sällan spelar mer än ett spel i taget. Det nyaste spelet samt det man kör mest multiplayer med får ligga på hårddisken. De andra kör man från DVD.

Att det inte blev någon spring update men istället blir denna uppdatering känns helt ok nu. Var lite besviken i våras.

#14

Postad 15 juli 2008 - 09:01

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Jag gillar verkligen det nya interface:et. Och Avatarsen. Känns verkligen nytt och fräscht.

#15

Postad 15 juli 2008 - 09:12

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Gillar också det nya bättre, mer stilrent och mindre plottrikt/knallfärgat.

#16

Postad 15 juli 2008 - 09:23

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
När man läser kommentarer i bloggar så känns det som att folk tror att det kommer vara avatarer över hela interfacet. Av de videos jag har sett så syns de ju endast under community-delen, om man bortser från den lilla avataren på gamercarden. Tror att denna lösning kommer att fungera för allt mellan hardcore gamers och småsyskon.

Vill ha något nytt och roligt att pilla med nu! Min iPhone börjar bli tråkig :)


Vad tror ni om 1 vs. 100 & Netflix i Sverige? Netflix lär vi ju inte se men kan vi kanske få något liknande.

Redigerat av iohan, 15 juli 2008 - 09:26.


#17

Postad 15 juli 2008 - 09:27

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Att spara spel på hårddisken är verkligen guld! Diskplatsen är inget problem för mig då jag sällan spelar mer än ett spel i taget. Det nyaste spelet samt det man kör mest multiplayer med får ligga på hårddisken. De andra kör man från DVD.


Ska bli otroligt skönt att slippa oväsendet från DVD-läsaren... Bra jobbat MS! Synd bara att man måste ha skivan i läsaren, då måste man ju ändå resa sig från soffan om man ska byta spel :)

#18

Postad 15 juli 2008 - 10:28

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Äntligen:

· Play from hard drive. Copy your games from the game disc and play directly from the hard drive. Not only will the drive not spin, but load times are quicker, as well. Of course, you will still need the disc in the tray to prove you own the game.

Från majornelson.com

Då får man köpa en större hårddisk med andra ord.

#19

Postad 15 juli 2008 - 11:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Spela från hårddisken är nog för att göra folk vana vid DD som kommer med nästa generation av Xbox.
Nya interfacet ser lovande ut.

#20

Postad 15 juli 2008 - 12:50

hedda
  • hedda
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Vad jag har läst så kommer det INTE att gå att skifta fram och tillbaka mellan nya och gamla interfacet. Det här nya kommer för att stanna. Däremot kommer alla themes och sånt som man köpt att fungera även i det nya och se jättesnyggt ut, enligt Microsoft själva.

Källa

"Fans of the current "blades" interface may be saddened to learn that the update isn't an optional redesign, it's a total replacement."

"Your Old Stuff will still work in the new interface. The gamerpics and themes you downloaded will work with NXE. And while we didn't get to see it in action, Marc Whitten swears they look "beautiful" on the new interface."

#21

Postad 15 juli 2008 - 16:29

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Funkar det snabbare än det nuvarande är jag glad. Sen att kunna skapa en grupp redan i dashen och inte behöva pilla med det i spelen är ju fantastiskt bra! Underbart.

#22

Postad 15 juli 2008 - 17:28

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Då får man köpa en större hårddisk med andra ord.


Hur mkt plats pratar vi om per spel?

#23

Postad 15 juli 2008 - 18:26

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

Hur mkt plats pratar vi om per spel?


Absoluta max borde ju vara 9,4 GB.

Jag har dock svårt att tro att:

1. De flesta spel fyller upp en hel DL skiva.
2. Att man tankar över precis allt innehåll på skivan till Hårddisken.

Men vad vet jag... ;)

#24

Postad 15 juli 2008 - 19:20

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0

Ska bli otroligt skönt att slippa oväsendet från DVD-läsaren... Bra jobbat MS! Synd bara att man måste ha skivan i läsaren, då måste man ju ändå resa sig från soffan om man ska byta spel :)

Precis vad jag tänkte, när jag såg det tänkte jag : "Yes! Inget mera vankande fram och tillbaka mellan soffan och spel-hyllan", men så var inte fallet ;)

#25

Postad 15 juli 2008 - 20:07

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0
Betyder detta att man kan uppdatera sin nuvarande box med de här funktionerna, eller är det i kommande krysslåda ? Lite trög här ;)

#26

Postad 15 juli 2008 - 20:17

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Uppdateringen kommer via XBL och kräver bara en Xbox 360, vilken som helst.

#27

Postad 15 juli 2008 - 21:21

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Bra om man kan lägga in spel på HDn, känns nödvändigt på vissa stora spel med relativt långa laddningssekvenser ;)

#28

Postad 15 juli 2008 - 22:05

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0

Absoluta max borde ju vara 9,4 GB.

Jag har dock svårt att tro att:

1. De flesta spel fyller upp en hel DL skiva.
2. Att man tankar över precis allt innehåll på skivan till Hårddisken.

Men vad vet jag... :D


Eventuellt kanske man kan lägga in multi-disc-spel?
Det ger ju en extra funktion i att slippa byta disk.

#29

Postad 15 juli 2008 - 22:17

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Gud vad skönt att kunna installera spelen på hårddisken och slippa oljudet, men hur blir det med piratkopieringen då ?
Vet att man inte får prata om sådant här, men tex skulle man ju i princip kunna låna en polares skiva och lägga in på sin egen hårddisk.

Läste precis att man måste ha skivan instoppad ändå :D
Lite surt faktiskt med tanke på att man skulle slippa skivbytet, men det är väl ända sättet att hindra piratkopiering.

Redigerat av BioBerra, 15 juli 2008 - 22:19.


#30

Postad 15 juli 2008 - 22:24

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Det är väl ett steg i rätt riktning iaf.
Men om folk spelar pirat nu så funkar ju deras skivor som orginal och då borde det ju funka iaf...

Anyways är det en bra grej för ljudnivån och laddningstiderna :D

#31

Postad 15 juli 2008 - 22:25

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

Eventuellt kanske man kan lägga in multi-disc-spel?
Det ger ju en extra funktion i att slippa byta disk.


Just ja, det har du ju rätt i...tänkte inte så långt.

Det kan ju bli MS försvar mot allt tjatande om att DVD börjar bli för utrymmessnålt för dagens spel.

#32

Postad 15 juli 2008 - 22:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Samma som man haft på PC i massa år. Full install men man behöver skivan i för att starta spelet.

#33

Postad 16 juli 2008 - 21:04

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
Major Nelson har publicerat lite fler bilder på det nya menysystemet för Xbox 360 på Flickr. Dessa bilder ser riktigt läckra ut.

Postad bild
If you purchased a theme on your Xbox 360 in the past, this is an example of what it would look like on the New Xbox Experience

Postad bild

Postad bild

Läs mer på: http://www.xbox360fa...nd-launch-area/

Sista bilden är från Gamerscore blogs Flickr.
Postad bild
You will be able to access every part of what exists in the "blades" today, by calling up the Guide. A quick way to get to something specific, all without leaving the game you're in.

Redigerat av iohan, 16 juli 2008 - 21:09.


#34

Postad 16 juli 2008 - 21:50

Upp_o_ner
  • Upp_o_ner
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

Gud vad skönt att kunna installera spelen på hårddisken och slippa oljudet, men hur blir det med piratkopieringen då ?
Vet att man inte får prata om sådant här, men tex skulle man ju i princip kunna låna en polares skiva och lägga in på sin egen hårddisk.

Läste precis att man måste ha skivan instoppad ändå :D
Lite surt faktiskt med tanke på att man skulle slippa skivbytet, men det är väl ända sättet att hindra piratkopiering.

Du måste ha skivan i för att spela. När du tar ut skivan "resetas" spelet.

Tyvärr så kommer inte 20gb-hårddisken vara till mycket hjälp, ett spel kan vara upp till 8.5gb ( ensidig DVD med dubbla spår). Med en 60gb på 99$ (vilket blir till 990kr för oss) blir det en dyr investering för att utnyttja denna funktionen.

Men det kan det vara värt att slippa oljudet och "texture-poppin" som varje spel som använder Unreal Engine 3 dras med.

Nya dashboarden ser snygg ut med undantag för "avatarer".

Redigerat av Upp_o_ner, 16 juli 2008 - 21:52.


#35

Postad 16 juli 2008 - 21:58

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Skönt att kunna lägga över spel på hdd och spela utan att läsaren låter som en hårtork. Äntligen får jag användning av att jag köpte Elite med 120Gb.

Redigerat av belzebubb, 16 juli 2008 - 21:59.


#36

Postad 17 juli 2008 - 14:13

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
En videointervju med Major Nelson på Gamespot.

Han nämner bland annat att de som inte är intresserade av avatars i princip kan strunta i dessa. Gamerpics kommer att vara kvar. Möjlighet att belönas med olika kläder m.m. till din avatar i och med att du låser upp en achievment låter som en jättebra idé.

Vore ju kul att ex. få en Halo kostym till din avatar om du klarat Halo 3 eller något liknande. Blir lite som i Halo 3 där man kan låsa upp olika rustningar för multiplayer med skillnaden att dessa skulle synas i samtliga spel. Vill ha!


Källa: http://www.gamespot....age-show-demo-1

#37

Postad 17 juli 2008 - 19:34

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

En videointervju med Major Nelson på Gamespot.

Han nämner bland annat att de som inte är intresserade av avatars i princip kan strunta i dessa. Gamerpics kommer att vara kvar. Möjlighet att belönas med olika kläder m.m. till din avatar i och med att du låser upp en achievment låter som en jättebra idé.

Vore ju kul att ex. få en Halo kostym till din avatar om du klarat Halo 3 eller något liknande. Blir lite som i Halo 3 där man kan låsa upp olika rustningar för multiplayer med skillnaden att dessa skulle synas i samtliga spel. Vill ha!


Källa: http://www.gamespot....age-show-demo-1



Hahah vilken soft snubbe, han borde de ha på sen. Snacka om jordnära, trodde först han var själv programledare. Ytterst bra på att snacka också. Gillar han skarpt.

Bra info annars, känns som det kommer bli riktigt bra till sist.

#38

Postad 18 juli 2008 - 23:17

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Tyvärr så kommer inte 20gb-hårddisken vara till mycket hjälp, ett spel kan vara upp till 8.5gb ( ensidig DVD med dubbla spår).


Mja, jag brukar hålla mig till max två spel åt gången; så min 20Gb lär enbart behöva stå ut med att få reducerat antal demos på sig, men det kan jag leva med om jag slipper laddningen i ett par spel där det stör mig. :)

#39

Postad 18 juli 2008 - 23:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Hahah vilken soft snubbe, han borde de ha på sen. Snacka om jordnära, trodde först han var själv programledare. Ytterst bra på att snacka också. Gillar han skarpt.


Om du inte redan prenumerar på hans podcast så är det näst intill obligatorisk lyssning.

#40

Postad 19 juli 2008 - 11:39

niklaas
  • niklaas
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Tycker det vi har nu verkar bättre faktiskt. Då jag tycker att det fungerar helt okej.

#41

Postad 19 juli 2008 - 12:16

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Tyvärr så kommer inte 20gb-hårddisken vara till mycket hjälp, ett spel kan vara upp till 8.5gb ( ensidig DVD med dubbla spår).



MS tillåter inte utvecklare att använda alla 8,5 gb. Ligger mer på max 7,6 eller något. Har med laddning att göra. De flesta spel är dock under 7gb.

#42

Postad 19 juli 2008 - 12:21

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0

Tycker det vi har nu verkar bättre faktiskt. Då jag tycker att det fungerar helt okej.


Bättre eller snyggare?

Funktionen kommer att förbättras avsevärt då alla funktioner som du idag når i menyera kommer att flyttas in i "Guiden". Alltså den meny som du kommer åt när du trycker på Xbox-knappen när du är inne i ett spel. Idag är den menyn rätt kraftigt begränsad och dessutom rätt seg att navigera.

#43

Postad 19 juli 2008 - 15:14

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
Videogenomgång av nya menysystemet. Underligt nog så ser jag inget sätt att invita vänner till spel när han går igenom "Guiden". Var helt övertygad om att den biten skulle ligga med i Guiden.

http://www.gametrail...ayer/36412.html

Redigerat av iohan, 19 juli 2008 - 15:15.


#44

Postad 19 juli 2008 - 17:46

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Om de inte lägger till funktionen att skapa grupp i Guiden, kommer det säkert finnas bland Community och bland avatarerna på ett smidigt sätt.

#45

Postad 20 juli 2008 - 17:25

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
"As an example, Joystiq was told that Devil May Cry 4 is approximately a 4 or 5GB installation and takes about 10 minutes to copy onto a harddive" http://www.xbox360fanboy.com/

#46

Postad 20 juli 2008 - 18:13

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Undrar hur detta kommer att fungera i spel där man måste fuska genom att signa ut om man vill starta om? :rolleyes:

#47

Postad 20 juli 2008 - 20:24

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0

Bättre eller snyggare?

Funktionen kommer att förbättras avsevärt då alla funktioner som du idag når i menyera kommer att flyttas in i "Guiden". Alltså den meny som du kommer åt när du trycker på Xbox-knappen när du är inne i ett spel. Idag är den menyn rätt kraftigt begränsad och dessutom rätt seg att navigera.


Eftersom ingen av oss här har provat nya dashboarden så vet vi inte om den är bättre. Dock kan vi ju alla hoppas att det inte blir sämre iaf.
Att menyerna/guiden är seg behöver inte nödvändigtvis förbättras iom ny dash, även om jag själv hoppas på det. Kanske blir ännu segare när de ska klämma in mer funktioner?
Personligen så är jag nöjd med dagens dash och känner mig inte särskilt lockad av varken 3D, avatarer eller communitys, skulle bara vilja ha bort den seghet som jag upplever i menyerna. Utseendet tycker jag är bra då allt är lättöverskådligt och går att få riktigt snyggt.


Angående det att det itne syns någon invitefunktion i guiden i trailern:
Det står ju 'Connect to Xbox Live' på "huvudfliken", vilket betyder att han nog inte är online, i dag kan man inte hller se sina vänner eller bjuda in dem om man inte är online.

#48

Postad 20 juli 2008 - 22:47

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
Själv ser jag framemot mer integration i Live på WWW-internät. Skall bli skönt att kunna browsa tex Marketplace på datorn istället för på 360:n. XBLM tycker jag är den single-most enerverande och långsammaste delen av 360:s Dashboard.

-lk

#49

Postad 21 juli 2008 - 07:38

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0

Att menyerna/guiden är seg behöver inte nödvändigtvis förbättras iom ny dash, även om jag själv hoppas på det. Kanske blir ännu segare när de ska klämma in mer funktioner?

Tycker mig minnas att Microsoft sagt att de nya menyerna skall vara snabbare än de tidigare. Själv tycker jag att mina menyer går mycket långsammar nu än när min Xbox var ny. Undrar om de blivit långsammare i och med dashboard updates eller om det beror på att min friendslist är betydligt längre nu.

Angående det att det itne syns någon invitefunktion i guiden i trailern:
Det står ju 'Connect to Xbox Live' på "huvudfliken", vilket betyder att han nog inte är online, i dag kan man inte hller se sina vänner eller bjuda in dem om man inte är online.

Ah, det missade jag helt. Förmodligen något sådant.

#50

Postad 20 augusti 2008 - 19:00

MorpeuS
  • MorpeuS
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
har den nya dashboarden kommit än?

Mvh



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.