Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Strippa HDCP

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 november 2016 - 22:21

Immigranten
  • Immigranten
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har en HD-box från Canal Digital som är kopplat med scart till en DVD-recorder, Sony, snart 10 år gammal. Det går att banda TV-signalet på recordern men på grund av HDCP går det inte att bränna ut bandade program på skivor. Boxen skickar ut HDCP från alla kanaler. 
 
Jag behöver helt enkelt en HDCP-strippare i form av en scart-till-scart kabel eller en HDMI-till-scart kabel, eller en mojäng man kopplar in mellan TV-boksen och recordern, som strippar HDCP bort från TV-signalet. 
 
Hur kan jag få till detta? Har sökt efter kablar men hittar bara sånna som tillåter HDCP att följa med TV-signalet.
 
Om ni kommer i håg Macrovision förr i tiden så fanns det små dosor man kunde köpa som hyvlade bort  Macrovision mellan DVD och videoinspelare. Behöver samma sak nu, fast med HDCP.
 
Tacksam för svar.


#2

Postad 18 november 2016 - 08:15

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

HDCP är ett digitalt kopieringsskydd så just den biten är i lite fel forum. ;)

 

Så ska du ta bort HDCP så behöver du alltså en hdmi-hdmi mojäng, vanligen en hdmi-splitter med "hdcp removal".

 

Men nu kör du ju analogt via scart så uppenbarligen är det inte HDCP som ställer till det. Antar att Canal Digital boxen skickar ut nått otyg som ställer till det, t.ex just Macrovision ACP. För säkerhets skull behöver du nått som tar bort både ACP Level 1 och Level 2 och eventuellt även CGMS-A (se länken). Har inte gjort mig besvärat att leta upp nån produkt som kirrar detta med googla dessa +removal +scart så borde du hitta nått (hoppas jag). 


Redigerat av pacman, 18 november 2016 - 08:34.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.