Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Trinnov altitude?

110 svar till detta ämne Trinnov
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 november 2016 - 17:54

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Hej
Hur många här kör trinnov ?
Jag undrar lite om den.. Den finns väl eller snart upp till 64 Kanaler...
Men det är väl bara fejkade kanaler?? Finns det flera kanaler ut från en disc än 7.1.4?
Resten är väl omräknade kanaler typ?

Finns det någonstans uppsatt för demo? 
Mvh Niclas



#2

Postad 17 november 2016 - 18:11

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 1

Jag är en av dom som kör Trinnov.

 

Finns ett gäng uppställda, Nicklas på NSHT har en, Perra1 har en  . . sen många av deras kunder som ställer upp om man vill lyssna

 

En ny video där Trinnov pratar lite om deras maskin :)  o han förklarar rätt bra varför man vill ha mer kanaler o hur det funkar

 

https://www.youtube.com/watch?v=bDZpr4AOnBQ


Redigerat av Jolt, 17 november 2016 - 18:17.


#3

Postad 17 november 2016 - 18:46

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Sen ligger det INTE 7.1.4 kanaler på en skiva...ATMOS är objektbaserat och "säger" till processorn vart i rummet ett specifikt ljud skall komma ifrån INTE vilken högtalare som skall spela det ljudet...sen räknar processorn ut vilka högtalare som behöver spela för att ljudet skall hamna på rätt ställe i ditt rum.

 

Enligt Dolbys spec kan man ha 24st högtalare i baslagret o 10st "overhead" till ATMOS. . . så maxar du en Trinnov med ett 20.2.10 högtalarsystem är alla "äkta" kanaler för ATMOS....DTS:X är tyvärr lite mer begränsade i antal kanaler ( max 11.2 ) men man kan länka kanaler i arrayer i Trinnoven så tex två sides spelar samma kanal  ( han förklarar o visar detta i sista videon jag postade nedan )

 

från DOLBY

 

". Dolby Atmos content is mixed as audio objects instead of traditional channels. This means the content is not tied to any specific playback configuration. Further, the technology automatically adapts the object audio to take full advantage of the number and placement of your speakers, from systems with five speakers on the floor and two speakers producing overhead sound up to a Dolby Atmos system with as many as 24 speakers on the floor and 10 overhead speakers."


Redigerat av Jolt, 17 november 2016 - 19:50.


#4

Postad 17 november 2016 - 18:58

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Här är dom olika färdiga konfigarna man kan börja med. . men man kan göra egna också :)

 

 

Bifogad fil  2015-05-Trinnov-Altitude32-Vorab-09.jpg   93,57K   2 Antal nerladdningar

 

 

 



#5

Postad 17 november 2016 - 19:11

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Lite dålig video men här der man hur det ser ut när man väljer speakerlayout i Trinnovs mjukvara

 

https://www.youtube.com/watch?v=DDFx64RnveM



#6

Postad 18 november 2016 - 17:08

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Tackar Jolt 
Nu har jag lite mer att läsa på ... 
Hmm då skulle jag köpt 2st till atmoshögtalare ;)
Har bara 8 idag...


Redigerat av Unregisteredd27f924d, 18 november 2016 - 17:10.


#7

Postad 18 november 2016 - 18:01

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Haha 8st i taket räcker nog fint. . .. .men många högtalare blir det, hört att Trinnov tycker att en högtalare var 3e fot är optimalt för baslagret



#8

Postad 03 februari 2017 - 12:48

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Trinnov kommer erbjuda en mjukvaru uppdatering till Altitude 32 som ger den hela 48-kanaler

 

http://ce-pro.eu/201...2-av-processor/

 

 

Man kommer också lansera en enklare modell som kommer heta Altitude 16 o ha max 16-kanaler

 

Bifogad fil  Altitude%2016_zpsdekbsa8v.jpg   43,36K   2 Antal nerladdningar

 

 



#9

Postad 03 februari 2017 - 13:05

Synthesis
  • Synthesis
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Trinnov kommer erbjuda en mjukvaru uppdatering till Altitude 32 som ger den hela 48-kanaler

 

http://ce-pro.eu/201...2-av-processor/

 

 

Man kommer också lansera en enklare modell som kommer heta Altitude 16 o ha max 16-kanaler

 

attachicon.gifAltitude%2016_zpsdekbsa8v.jpg

 

16-kanals varianten kan nog bli populär i "vanliga" hembioinstallationer.

 

Då många anser klara sig med 7.1.4.

 

Riktpris? 150k?


Redigerat av Synthesis, 04 februari 2017 - 10:16.


#10

Postad 03 februari 2017 - 13:10

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Just 16-kanals varianten av Altitude har varit den populäraste, i alla fall här i landet ( 9.1.6 räcker långt )  . . .så troligen kommer denna nya "döda" 8 o 16-kanals varianten av Altitude 32 .

 

Pris har dom inte gått ut med mer än "billigare än 16-kanals varianten av Altitude 32"


Redigerat av Jolt, 03 februari 2017 - 13:11.


#11

Postad 23 februari 2017 - 12:42

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Ny Mjukvara V4.1 för Trinnov Altitude 32 som inehåller

 

-Every output channel now includes fully Parametric EQ that supports peak/notch filters as well as high/low shelving filters (both first- and second-order). These PEQs can be used with either active or passive loudspeakers and for either driver-specific or overall speaker compensation.

 

-To complement these new PEQ capabilities, the Altitude32's active crossovers now extend to include 6th and 8th order filters. These high-order crossovers support specific loudspeaker requirements and offer effective bandpass capabilities (for example, to strictly limit the frequencies allowed into a subwoofer).

 

-An entirely new and simpler/faster Bass Management interface to quickly and easily set up even the most sophisticated subwoofer systems.

 

-A new, adjustable "Dim" parameter should you feel that the default -20 dB setting isn't quite right for your application.

 

-For systems that use integrated control systems, information about the current upmixer in use (Dolby Surround, Auro-3D, or Neural:X) is now available to the control system via either RS-232 or IP.

 

-For people using our UPnP/DLNA Network input, we have improved compatibility with those controllers that do not support gapless playback.



#12

Postad 04 augusti 2017 - 10:32

ec777
  • ec777
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Schematisk ritning av baksidan samt pris på Altitude 16 finns på:

 

https://www.highend-...ltitude-16.html

 

Vet dock ej vad det är för butik. Blev osäker om man får länka till butik.


Redigerat av ec777, 04 augusti 2017 - 10:35.


#13

Postad 01 september 2017 - 08:10

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Nya HDMI kortet till Altitude 32 är släppt nu, verkar kosta runt $700 o byts på plats hemma hos kund

 

"HDMI 2.0 is here!
We have started shipping some HDMI 2.0 units to dealers and distributors. The new board has 18 GHz bandwidth and passes 4k and HDR. However: please understand that HDMI 2.0 is still a fairly young technology and many companies have not implemented it as completely as they might have. It seems to be working well with everything we have in the lab, but we do not own every source and every display available.

For that reason, initially, we would like to focus on updating dealer and distributor units so you can give us feedback on the various hardware combinations you are using. (Note that simple bypass tests like those we used to do with analog signals are not valid for HDMI, with its EDIDs, etc.) 

We expect to start routine end-user shipments in September. 

There are two versions of the update kit depending on the serial number of the unit being upgraded. The upgrade manual is attached. Note that, in most cases, a software update will also be required (which we can do remotely). Also, recall that the upgrade kit is free for units purchased after January 1, 2017, and $700 MSRP otherwise.



#14

Postad 09 september 2017 - 17:29

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Efter lång väntan är nu ROON klart till Altitude o Amethyst.

 

Man får kontakta sin handlare för mjukvaran samt en kod för gratismånad (månader?) av ROON

 

Skall bli intressant att testa ROON mot mitt Meridian Sooloos system :)



#15

Postad 10 september 2017 - 09:17

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Egentligen är det förvånandsvärt lätt att göra ( om man har micen )

 

Men normalt sätt låter man sin handlare göra alla mätningar o "låsa" dessa. . . när väl mätningarna är gjorda så sätter handlaren en target kurva, denna kan man sen leka med lite o göra egna targetkurvor som man sparar i egne presets. .  .att ändra target påverkar inte mätningarna.

 

Jag kan som exempel göra en "basigare" target om jag vill ha det osv.. . 

 

Det finns otroligt mycket man kan göra i en Trinnov om man vill o om man vet vad man gör . . men enklast är det att låta någon som har erfarenhet att ställa in en Trinnov att göra det. . .billigare än att köpa micen o göra det själv o blir troligen bättre



#16

Postad 10 september 2017 - 09:38

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Bilder på den nya "billigare" Altitude 16 o slutsteget Amplitude 8m

 

Bifogad fil  dfe34edf7ef95797940c6602fe5e97ff.jpg   41,05K   1 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  4bbb7442c236e8c84f1a0adfef6acf63.jpg   69,9K   0 Antal nerladdningar

 

 



#17

Postad 10 september 2017 - 16:26

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Liten video från CEDIA . .

 

Intressant att han säger att det är samma DAC i Altitude16 som i Altitude32, trodde inte det va fallet.. . jag funderar lite att byta till en Altitude16

Den där Amplitude 8m ser extremt trevlig ut. .  lite sugen på en sån :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=7aPUVAN9nIM



#18

Postad 10 september 2017 - 16:37

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Vad går 16 kanalaren lös på i svenska kronor ca? Finns det nån ÅF som säljer och demar dessa i Sverige?



#19

Postad 10 september 2017 - 16:39

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0
Drygt 150.000kr inkl 3d codecs. Vi har en Altitude 32 i ett demorum vi har tillgång till på bokade tider.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#20

Postad 10 september 2017 - 16:51

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Det finns ett antal Altitude32 uppställda hos återförsäljare eller i rum som återförsäljarna har tillgång till där man kan höra Trinnov...

 

Har en känsla av att nya Altitude16 kommer bli "populär" även för en produkt i denna prisklass. . då den är 100k billigare än 16-kanals versionen av Altitude32



#21

Postad 10 september 2017 - 17:45

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 712 inlägg
  • 0

Jag har kollat lite på nätet om altitude, och en sak jag inte kan förstå hur de hanterar, eller om de inte ens gör det.

 

Hur funkar kalibreringen av högtalar-positioner i förhållande till duken? Det ska tydligen finnas funktioner för att "flytta" de fysiska högtalarna till rätt position genom att mixa om ljudet till den andra kanalerna, men vad är rätt position? Man kan ju inte bara utgå från vinklar till högtalarna, det måste ju stämma med den korrekta placeringen bakom AT-duken också. Matar man någonstans in dukens storlek och avstånd till sweet-spot, eller måste man placera duk/sweet spot så att vinklarna stämmer överens med vad som finns inkodat i altituden som optimala positioner?



#22

Postad 10 september 2017 - 17:58

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Inte helt med på vad du menar. . men Trinnov annvänder 4st micar för att beräkna var dina högtalare står sen korrigerar den placeringen efter det

 

ser man till min mätning ser det ut såhär för höjd, djup o avstånd. .

 

Bifogad fil  pos1.jpg   39,88K   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  pos2.jpg   56,98K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  pos3.jpg   49,41K   0 Antal nerladdningar

 

 

 



#23

Postad 10 september 2017 - 20:27

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 712 inlägg
  • 0

Inte helt med på vad du menar. . men Trinnov annvänder 4st micar för att beräkna var dina högtalare står sen korrigerar den placeringen efter det

 

ser man till min mätning ser det ut såhär för höjd, djup o avstånd. .

 

attachicon.gifpos1.jpg

attachicon.gifpos2.jpg

attachicon.gifpos3.jpg

Ja, men hur vet den var din skärm är, och hur stor den är? För när man använder "remappern" för att skapa virtualla högtalare på exakt rätt platser, då måste man ju veta hur högtalarna står i förhållande till skärmen?



#24

Postad 10 september 2017 - 20:30

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 712 inlägg
  • 0

Med en dum förstärkare kan jag ju se till att ställa mina högtalare på rätt plats bakom duken, dvs så det bildmässigt står på samma sätt som när filmen mastrades (strax innanför kanten på en 16:9 duk enligt gängse praxis). Men om jag tycker om att sitta nära duken kan det ju ge mig betydligt större, eller mindre, öppningsvinkel mot L/R högtalarna än de 22.5 grader som brukar rekommenderas. Om inte altitude'n då vet hur stor min duk är, kan den ju omöjligt veta hur högtalarna ska mappas på bästa sätt för att få matching mellan ljud/bild.



#25

Postad 10 september 2017 - 20:38

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Inte riktigt mitt område. . men eftersom Trinnoven mäter ut exakt vart mina LCR står så "vet" den ju också hur stor duken är ( om jag nu ställt högtalarna på rätt plats )

Du kan göra MÅNGA mätningar o sedan be Trinnoven prioritera dessa olika. . .du kan ha en preset där du sitter nära, en långt ifrån en där du är själv o en där ni är många i bion mm mm



#26

Postad 11 september 2017 - 09:27

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 712 inlägg
  • 0

Ja, borde onekligen gå att göra, mest nyfiken om/hur det görs eftersom jag inte sätt något nämnas om det. Samtidigt är det mycket snack om att den kan "remappa" ens dåligt placerade högtalare så att det låter som att ljudet kommer från rätt position, och det är i samband med det jag tycker det känns väldigt intressant att veta vad som definieras som rätt position, och tycker det är konstigt att det inte nämns.

 

Är ju t.ex inte alla som har AT-duk, så om högtalarna står strax utanför så måste ju altituden veta det, och vinklar är som sagt väldigt beroende på avstånd till duken.



#27

Postad 11 september 2017 - 11:27

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Trinnov har ju en "standard" för hur högtalarna sitter ( eller mängder beroende på vilket typ av system du har ). . .i bilderna ovan är det dom mörkgröna högtalarna som representerar "referece" läget o dom ljusblå vart mina stod vid mätningen.

 

Sen används dom högtalare du har i den placering du har för att placera ljudet rätt i rummet. . . .objektbaserade format som ATMOS fungerar egentligen bara när processorn vet vart högtalarna faktiskt står. enbart då kan processorn placera "objekten" rätt



#28

Postad 11 september 2017 - 18:21

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 712 inlägg
  • 0

 

Sen används dom högtalare du har i den placering du har för att placera ljudet rätt i rummet. . . .objektbaserade format som ATMOS fungerar egentligen bara när processorn vet vart högtalarna faktiskt står. enbart då kan processorn placera "objekten" rätt

Ja, i princip alla konsumentprodukter är väl fusk-atmos nuförtiden, så i princip är ljuden där fortfarande hårdkodade, bara att det görs i förstärkaren istället för i mastringen, men ingen skillnad i praktiken, om man inte pungar ut för en altitude då :)



#29

Postad 04 februari 2019 - 14:24

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Om du känner att 32-kanaler är för lite så har nu Trinnov en lösning på detta wink.png

 

Altitude 48ext

 

Med denna "add-on" box får man 48 diskreta kanaler totalt

 

https://www.trinnov....altitude-48ext/

 

 

post-1576-0-47606800-1548310995_thumb.jpg



#30

Postad 09 juli 2019 - 19:06

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Någon annan som har en Trinnov o kör Netflix via Apple TV 4K ?

Köpte ATV 4K idag o sitter o tittar på Stranger Things. . .o udda nog står det ljud codec ”None” i Trinnov displayen.....men låter gör det.
Med ”Jessica Jones” får jag Atmos på displayen . . . Men att få ”None” känns udda....känner Trinnoven inte igen inkommande ljud?

Redigerat av Jolt, 09 juli 2019 - 19:06.


#31

Postad 09 juli 2019 - 19:47

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
Jag slår igång bion <och kollar vad jag får. Har visserligen EN AL16 men i allafall

#32

Postad 09 juli 2019 - 19:54

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Var kollar du? kollar jag i styrappen så står det ”none” under ingångs format.

Men ser man på ”Meters” så kommer det in ljud i alla kanaler.

Men jag får i Atmos nu på dom serierna som har det...köpte den för att få Atmos i Netflix, så jag är nöjd :)

#33

Postad 09 juli 2019 - 20:31

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
Står samma för mig. Fick inte atmos först men det kom igång efter omstart och fippling av ljudinställningarna i atvn.

#34

Postad 09 juli 2019 - 22:17

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Jo det är lite småstruligt. . när jag går från en "ej Atmos" serie till en Atmos serie så verkar jag få Atmos ljud men Trinnovens display/app visar det inte.  .hmm

 

En anna fråga när jag har en annan Trinnov ägare på tråden. . . har du denna meny, jag har den då inte

 

Bifogad fil  tri.JPG   56,55K   0 Antal nerladdningar

 

 



#35

Postad 10 juli 2019 - 07:20

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 1
Nej, det är tydligen en betaversion, när den skarpa versionen släpps är oklart.

#36

Postad 11 juli 2019 - 17:26

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 075 inlägg
  • 0

Ja, i princip alla konsumentprodukter är väl fusk-atmos nuförtiden, så i princip är ljuden där fortfarande hårdkodade, bara att det görs i förstärkaren istället för i mastringen, men ingen skillnad i praktiken, om man inte pungar ut för en altitude då :)

Yamaha med Atmos har då 3D mätning när man kör YPAO så förstärkarna borde veta var Atmos högtalarna är.
Man måste dock som med alla förstärkare säga vilket Atmos konfigurering man har om det är Dolby Atmos enable högtalare eller högtalare i taket.

#37

Postad 11 juli 2019 - 17:43

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
3d-mätning med en mikrofon kan aldrig funka, inte ens 2d. Det enda en mikrofon talar om är ju avståndet/tidsförskjutningen.
Trinnovs mic mäter ju upp avstånd samt placering i vertikal och horisontalled. Därav förmågan att mappa om högtalarplaceringen.

Edit.
Eller består yamahas mikrofon av flera mikrofonkapslar?

Redigerat av macman, 11 juli 2019 - 17:44.


#38

Postad 11 juli 2019 - 19:44

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

Tror yamaha har en "bricka" som man placerar micen på flera positioner under mätningen. . . men lika bra som Trinnovs lösning blir det ju inte. . .tror Trinnovs mic med möjlighet att "se" var alla högtalare finns är rätt unik. . lite andra prisnivåer dock. bara Trinnovs mic kostar mer än många Receivers  



#39

Postad 11 juli 2019 - 22:33

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
Där ser man. Man lär sig nåt nytt varje dag..

#40

Postad 12 juli 2019 - 09:23

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

Kalman Rubinson skriver om Altitude 32 i sin kolumn Music in the Round i Stereophile. Som vanligt intressant och välskrivet!

https://www.stereoph...ce-evolve-ii-4k



#41

Postad 12 juli 2019 - 09:52

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 075 inlägg
  • 0

Tror yamaha har en "bricka" som man placerar micen på flera positioner under mätningen. . . men lika bra som Trinnovs lösning blir det ju inte. . .tror Trinnovs mic med möjlighet att "se" var alla högtalare finns är rätt unik. . lite andra prisnivåer dock. bara Trinnovs mic kostar mer än många Receivers

Trinnovas mätmikrofon har 4 mikrofoner. Yamahas har en mikrofonfot med stång och man mäter på 4 ställen med mikrofonen som man flyttar runt.

 

Ser ut så här och mäter i ett större områden än Trinnovas mikrofon

 

ypao-mic.jpg?w=1200



#42

Postad 03 september 2019 - 18:21

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
Ny firmware: https://www.trinnov.com/?p=15022

#43

Postad 03 september 2019 - 18:32

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0

 

Känns som en intressant uppdatering, min håller på att uppdateras nu



#44

Postad 03 september 2019 - 19:01

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
Intressant. Behövde du hjälp att lyfta spärren att göra uppdat själv eller kör trinnov ner uppdateringen remote? Eller Perra :)

#45

Postad 03 september 2019 - 19:47

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 1

Intressant. Behövde du hjälp att lyfta spärren att göra uppdat själv eller kör trinnov ner uppdateringen remote? Eller Perra :)

 

Jag gick bara in o uppdaterade, tror Perra tog bort spärren när jag bytte HDMI board o behövde uppdatera mjukvaran

Eller hade han "anmält" min uppdatering då jag gav han mitt S/N igår.

 

Hur som helst gick uppdateringen bra o det finns lite nytt att leka med :)

Gillar den omfattade informationen om insignalen man nu ser


Redigerat av Jolt, 03 september 2019 - 19:47.


#46

Postad 12 oktober 2019 - 14:24

Michael Olsson
  • Michael Olsson
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Grymt kul läsning, men ta hans varning på allvar i slutet... jag var och lyssnade på detta i veckan... gaaaaaahh blir nog dyrt detta...

 

https://hometheaterr...mizer-reviewed/



#47

Postad 16 december 2019 - 17:53

PEH61
  • PEH61
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

Ni som har Trinnov är det stabilt eller fortfarande buggar t.ex vid byte av ingång? Byte av ljudformat? Är hanskakningstiderna långa?



#48

Postad 18 december 2019 - 08:32

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Ni som har Trinnov är det stabilt eller fortfarande buggar t.ex vid byte av ingång? Byte av ljudformat? Är hanskakningstiderna långa?

Nej inte varit problem på länge .
Men senaste FW kan du till och med styra hdcp per ingång.

#49

Postad 27 december 2019 - 09:42

Michael Olsson
  • Michael Olsson
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Ni som har Trinnov är det stabilt eller fortfarande buggar t.ex vid byte av ingång? Byte av ljudformat? Är hanskakningstiderna långa?

Jag upplever att det ibland tar tid, eller rent av att jag får starta om Trinnov:en ibland. Med 2 bildkällor att växla mellan brukar det gå att "lura" igång den igen. Bilden är blå från projektorn från Oppo spelaren ibland, och oftast är enda sättet att få igång det igen att starta om Trinnov:en. Överlag händer det så sällan så det är ett litet praktiskt problem 



#50

Postad 27 december 2019 - 11:12

PEH61
  • PEH61
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

Jag upplever att det ibland tar tid, eller rent av att jag får starta om Trinnov:en ibland. Med 2 bildkällor att växla mellan brukar det gå att "lura" igång den igen. Bilden är blå från projektorn från Oppo spelaren ibland, och oftast är enda sättet att få igång det igen att starta om Trinnov:en. Överlag händer det så sällan så det är ett litet praktiskt problem 

Tack för svar,  Har beställt en Altitude 16 som bör komma i början på januari.

Har läst lite i manualen och det verkar som on och off av maskinen ej går att köra över ir? Hur löser ni detta?

Jag har Logitech Harmony fjärrkontroll och den går ju i så fall ej att använda vi på och avslag.

En annan sak jag kommer köra ett 9.1.4 system således två kanaler ledigt och kan koppla om basarna till ett 9.3.4 system så utnyttjas alla kanaler, hittar inte mycket om hur Trinnov hanterar basar blir dom som en baskanal eller justerar man var för sig?






Även taggad med Trinnov

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.