Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

14326 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 januari 2020 - 18:41

hassesolo
  • hassesolo
  • Mega-Guru

• 9 976 inlägg
  • 0

Jag tyckte första Zombieland var lagom lång och den var knappt 1,5 timme. Allt måste inte vara tre timmar tycker jag.

Postad 13 januari 2020 - 21:18

Fisher_king
  • Fisher_king
  • Lärjunge

• 417 inlägg
  • 0
Lyckligare kan ingen vara (Blu ray)

Tänkte innan att det nog kunde vara en lagom lättsmält och trevlig film på en söndagkväll. Nej, jag hade fel. Den var bara seg och långtråkig.

Betyg 3/10

Postad 13 januari 2020 - 22:02

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 13 132 inlägg
  • 0

Jag tyckte första Zombieland var lagom lång och den var knappt 1,5 timme. Allt måste inte vara tre timmar tycker jag.

Den var ju inte dålig pga sin korthet, men den kunde fått vara längre, precis som senaste Star Wars väldigt gärna kunde ha varit kortare.

(imho)

Redigerat av frollic, 13 januari 2020 - 22:03.

Postad 15 januari 2020 - 02:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 8 009 inlägg
  • 1
Rambo: last blood. Stallone kopierar taken. 2/5 gubbar.

Postad 15 januari 2020 - 17:57

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 122 inlägg
  • 0
Once Upon a Time... in Hollywood 2.5/5

Har inte så värst mycket att säga egentligen. Bra skådespelare, snyggt foto och intressant tidskänsla. Men ändå förvånansvärt likgiltig.

Spoiler

Avslutningsvis kan nämnas att 35 mm biograffilm rör sig med en hastighet av 1½ fot i sekunden, vilket sedvanligt även gäller Tarantinos bildspråk.

Redigerat av Zacabeb, 15 januari 2020 - 18:01.

Postad 16 januari 2020 - 10:51

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 1 958 inlägg
  • 0

Terminator: Dark fate

Njaeej, vilket meeeeeh jag fick i känsla av denna rulle..

Jag rangordnar "serien" i kvalisort såhär!

T-2

Salvation
T (1)
T-3
Genisys
Dark Fate

Postad 16 januari 2020 - 11:03

hassesolo
  • hassesolo
  • Mega-Guru

• 9 976 inlägg
  • 3

Ettan är hundra ggr bättre än Salvation IMO.

Postad 16 januari 2020 - 19:37

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

+1

Postad 17 januari 2020 - 08:46

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 895 inlägg
  • 1

Terminator: Dark fate

Njaeej, vilket meeeeeh jag fick i känsla av denna rulle..

Jag rangordnar "serien" i kvalisort såhär!

T-2

Salvation
T (1)
T-3
Genisys
Dark Fate

Salvation och Genisys är skräp. Dark Fate var åtminstone underhållande.

Postad 17 januari 2020 - 21:35

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 8 009 inlägg
  • 0

De flesta har vart semiunderhållande ändå. Dark Fate var ju bara en remake av T2 så egentligen minst intressant även om nya tittare blir nog imponerade igen :)

Postad 17 januari 2020 - 21:46

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 1 958 inlägg
  • 0

+1

+1

Höll mer er till för något år sen då jag av nån anledning (tror test av anläggning) kollade Salvation ett par ggr, på några månader och den växte till sig! ska jag klassa lite hårdare så kan jag nog tycka 1 och salvation delar andraplatsen, de är bra på helt olika saker helt enkelt, men att jämföra den med genisys är för mig helt konstigt! är som att jämföra kolfiber och plast!

Postad 18 januari 2020 - 02:12

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 2 614 inlägg
  • 4

Om The Terminator eller  Terminator 2: Judgment Day är bäst låter jag faktiskt individen bestämma. Det är lite som Alien eller Aliens. Alla är fantastiska filmer om än olika.

Men att ens antyda att de avskräden som kommit efteråt (i båda franchiserna) skulle vara i närheten tyder på dålig smak. Så lägg av!  :D

Postad 19 januari 2020 - 00:40

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 8 009 inlägg
  • 0

Finns det något ex där uppföljare 3 och uppåt har bedömts vara bättre än de som orsakat en sån uppföljarvåg? Kan på rak arm inte komma på något. Finns ju några mekanismer som gör det svårt :) De kan ju inte göra samma som i Dark Fate för då har man sett det förut. Man kan inte göra helt nytt och fräscht för då är det inte samma heller. Så hur gör man?

Postad 19 januari 2020 - 02:49

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 2 614 inlägg
  • 0

Tyckte mest det var ett sömnpiller .... om, tja .... ingenting.

Såg Zombieland Double Tap igår, kul dialog och massor av CGI-blod och zombies.

Alla är vi olika, och vår smak verkar vara motsatt ;) Jag tyckte zombieland var ny och kul, men uppföljaren tyckte jag var rent pinsam. 

Postad 19 januari 2020 - 07:01

zephir
  • zephir
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Finns det något ex där uppföljare 3 och uppåt har bedömts vara bättre än de som orsakat en sån uppföljarvåg? Kan på rak arm inte komma på något. Finns ju några mekanismer som gör det svårt :) De kan ju inte göra samma som i Dark Fate för då har man sett det förut. Man kan inte göra helt nytt och fräscht för då är det inte samma heller. Så hur gör man?

Bond kanske? Många tycker väl att de senare filmerna generellt är bättre än de flesta 80-90-00-talsrullarna. Annars har även jag svårt att komma på något.

Edit: Det skulle väl iofs kunna vara Mission Impossible och Fast and the furious också. Även om det i slutändan handlar om tycke och smak så är de senare inte allmänt betraktade som sämre än föregångarna.

/R

Redigerat av zephir, 19 januari 2020 - 07:26.

Postad 19 januari 2020 - 10:05

Takeo
  • Takeo
  • Mästare

• 3 666 inlägg
  • 0
Lethal Weapon tycker jag både 3’an och 4’an stod sig bra.

Batman har definitivt bara blivit bättre.

X-men har varit lite varierande men de flesta riktigt bra.

Pirates of the Caribbean är alla riktigt underhållande.

Jurassic Park har väl stått sig ok.

Star Wars är en älskar/hatar när det kommer till alla uppföljare.

Edit: Missade ju helt Harry Potter, samt många verkar gilla Transformers.

Redigerat av Takeo, 19 januari 2020 - 10:35.

Postad 19 januari 2020 - 11:01

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 1

Då har man varit på stadens biosalong igen. Mitt i Januari och en tredje uppföljare som inte fått så mycket hype i försnacket. Det brukar bara betyda en sak. Men så fel, Bad Boys For Life var riktigt bra. Även om Martin Lawrence inte varit med i film på evigheter och Michael Bay inte har stått för regin så är det en riktig Bad Boysrulle. Kemin mellan Smith och Lawrence är väldigt bra. Storyn känns helt klart relevant och det är självklart mycket action genom hela filmen, men den tar bra pauser för att berätta saker om övriga karaktärer som är med och framförallt varva med humor. 

Eftersom det enbart erbjöds en sen visning när biljetterna släpptes, så var man förstås orolig att den yngre publiken skulle förstöra upplevelsen. Det hände däremot inte, alla var med i filmen och skrattade när det var roligt. 

Inte lika bra som ettan, men mycket bättre än tvåan. Bra början på bioåret 2020. 8 av 10 köttklubbor blir det i betyg. Ser fram emot att få se den hemma om ett tag. 

Postad Igår, 07:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 895 inlägg
  • 0

De flesta har vart semiunderhållande ändå. Dark Fate var ju bara en remake av T2 så egentligen minst intressant även om nya tittare blir nog imponerade igen :)

Känns lite märkligt att som 50+ och såg Terminator 1 och 2 på bio när de var nya kallas för "nyare tittare". Eller kan man inte gilla en uppföljare om man såg originalen som nya?

Postad Igår, 09:08

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 211 inlägg
  • 0
Aquaman på Netflix i HD.

Hade låga förväntningar på denna efter allt man hört, därav har det dröjt innan jag fått tummen ur och sett denna.
Jag blev dock väldigt positivt överraskad då de 2,5 timmarna bara flög förbi.
Fanns en del att önska av vissa skådespelare och slutet kändes väldigt framstressat.
Väldigt imponerad av bildkvaliten, riktigt bra!

3,5 av 5 sjömonster.

Postad Igår, 13:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 8 009 inlägg
  • 0

Känns lite märkligt att som 50+ och såg Terminator 1 och 2 på bio när de var nya kallas för "nyare tittare". Eller kan man inte gilla en uppföljare om man såg originalen som nya?

Gilla kan man men det är ju svårt få samma effekt som något nytt och fräscht. En som inte sett de tidigare gillar nog dess remake dark fate bättre.

Postad Igår, 14:02

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 895 inlägg
  • 0

Gilla kan man men det är ju svårt få samma effekt som något nytt och fräscht. En som inte sett de tidigare gillar nog dess remake dark fate bättre.

Nu är ju inte Dark Fate en remake, utan en fortsättning på Judgment Day som ignorerar alla övriga uppföljare.

Redigerat av agpath, Igår, 14:02.

Postad Igår, 16:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 8 009 inlägg
  • 0

Nu är ju inte Dark Fate en remake, utan en fortsättning på Judgment Day som ignorerar alla övriga uppföljare.

Det är en remake. Även om tidsresorna kan ge sken av att vara både prequel och sequel :)

Postad Igår, 19:09

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 091 inlägg
  • 0

Kolla in denna om ni är osäkra på vad som är vad  :D

https://youtu.be/q7pxJrDUUxc

https://youtu.be/q7pxJrDUUxc

Muppit forum som inte kan hantera youtube längre.

Redigerat av Lactoferrin, Igår, 19:12.

Postad Igår, 19:14

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 5 932 inlägg
  • 0

Vill inte se ytube videon, rädd för spoilers...

Men är det forts från T2 med ignorans från alla andra uppföljare, eller en remake?!  :ph34r:  :o

Redigerat av Garrett, Igår, 19:14.

Postad Igår, 22:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 8 009 inlägg
  • 0

Vill inte se ytube videon, rädd för spoilers...

Men är det forts från T2 med ignorans från alla andra uppföljare, eller en remake?!  :ph34r:  :o

Det är exakt samma upplägg som T2 men annan dimension typ

Postad Idag, 13:21

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 895 inlägg
  • 0

Ja, den tar vid i nutid, med flashbacks från vad som hänt sedan T2. Dvs inget av de andra uppföljarna nämns ens. Så nej, jag ser den inte som en remake utan en uppföljare. Sen kan man ju tycka att delar av konceptet är återanvänt, precis som med The Force Awakens t ex.

Postad Idag, 16:13

hassesolo
  • hassesolo
  • Mega-Guru

• 9 976 inlägg
  • 0

War for the Planet of the Apes, BD

En film som kunde varit väldigt mycket bättre. Nu blir det bara hyfsat.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Alla tre sittplatser utan Dirac
    philipbtz
    2020-01-21 14:05:28
  • Karmen på plats
    fire1se
    2020-01-20 22:50:32
  • Torrläggning av plattorna.
    fire1se
    2020-01-20 22:49:10
  • Skulle fixa lite kring dörren så jag passade på att ta bort några plattor som lät konstigt när jag trampade på dom.
    fire1se
    2020-01-20 22:47:22
  • Början av ställ för ljudutrustningen
    Hangadrott
    2020-01-20 22:17:04
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.