Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Test Drive Unlimited 2

87 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Test Drive Unlimited 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 4,5 (5) Inga priser
1 relaterade trådar

#51

Postad 14 februari 2011 - 06:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Haha,snacka om epic fail.
Gillar gametrailers som vägrar göra en recension förän det går att spela det :unsure: Deras videoreview just nu är bara några kommentarer på att det inte är spelbart.

#52

Postad 14 februari 2011 - 06:50

Unregistered79b188d7
  • Unregistered79b188d7
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Meh.. :unsure: Köpte spelet igår och spelade flera timmar med ett leende på läpparna. Mindes med glädje alla timmar man suttit med TDU1!
Nu ville jag läsa vad alla andra tycker och det verkar som jag är den enda i världen som gillar spelet :(
Enda jag tyckte va irriterande var att i första staden är det väldigt mycket online spelare, så det laggade något förjävligt och gick ner till typ 10 fps. Men det är väl som med alla andra spel, det tar lite tid att fixa servrarna och så. Man har juh aldrig kunnat spela COD bra från början heller.

#53

Postad 14 februari 2011 - 07:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jag tyckte det var skräp för det går fan inte att köra på asfalt med bilarna. De sladdar otroligt mycket även med alla hjälpfunktioner på. Totalt värdelöst. Trodde de hade lärt sig ngt från ettan som var exakt likadant. Så fel jag hade.

Redigerat av Unregistereddc471864, 14 februari 2011 - 07:10.


#54

Postad 14 februari 2011 - 07:10

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

  • 791 inlägg
  • 0
Jag har spelat detta till pc med xbox kontroll och det enda jag kan säga är att spelet är helt värdelöst och nästintill ospelbart då det för min del saknar körkänsla överhuvudtaget.

#55

Postad 14 februari 2011 - 12:19

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Ja det var ingen höjdare. Ratten var trög och svarade inte bra alls på mina inställningar. Plus att det var väldigt klurigt att knalla runt med ratten.

/Niklas

#56

Postad 14 februari 2011 - 12:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Man har juh aldrig kunnat spela COD bra från början heller.

Jo =/

#57

Postad 17 februari 2011 - 02:15

Mihlberg
  • Mihlberg
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Fan vad jag är trött på Gamereactor's recencenter eller vad det heter.
De ger verkligen skamm betyg på de nya spelen. Det är dåligt och gör mig arg.

Nu till det possitiva, jag verkligen älskar TDU 2. Det är värt 8/10 i betyg tycker jag iaf.

Grafik: 8
Spelbarhet: 8
Ljud: 7
Hållbarhet: 9

Plus att jag kör med ratt, så det höjer kännslan mkt.

#58

Postad 17 februari 2011 - 06:51

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Köp tärningar och Wunderbaum så får du kanske ännu bättre känsla och ger det 10/10...

#59

Postad 17 februari 2011 - 15:50

Mihlberg
  • Mihlberg
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0

Köp tärningar och Wunderbaum så får du kanske ännu bättre känsla och ger det 10/10...


Det låter som en ypperligt god ide :(

#60

Postad 17 februari 2011 - 16:03

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

  • 791 inlägg
  • 0

Fan vad jag är trött på Gamereactor's recencenter eller vad det heter.
De ger verkligen skamm betyg på de nya spelen. Det är dåligt och gör mig arg.

Nu till det possitiva, jag verkligen älskar TDU 2. Det är värt 8/10 i betyg tycker jag iaf.

Grafik: 8
Spelbarhet: 8
Ljud: 7
Hållbarhet: 9

Plus att jag kör med ratt, så det höjer kännslan mkt.


Du spelar inte så mycket bilspel antar jag?
Pröva forza, shift eller nån annan "sim" så får vi se vad du tycker om tdu sedan.
Det går inte att spela bilspel där utvecklarna inte brytt sig om fysiken för bilarna, sen att ljudet och grafiken är extremt dåligt hjälper ju knappast.

#61

Postad 17 februari 2011 - 16:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Fight plz.

Edit: Skickade en friend invitetill dig Mihlberg, men "co-op"-grejerna verkar iofs vara rätt trista ;)

Precis som i ettan finns ett race runt hela ön (Ibiza till att börja med). Det lär ta runt 45 minuter =P.

Lyssnar ni på Hariba Radio förresten? Grymma låtar :P . Sänker motorljud osv och har musik på max. Går det med custom soundtracks månntro?

Stealth edit: Oh my god, det finns inte. Det hade ju varit helt perfekt för ett sånt race eller öht... det var väl själva f-n också... första spelet som jag känner att custom soundtracks kan vara kul att ha och så finns det inte =/.

Redigerat av Zoiler, 18 februari 2011 - 00:13.


#62

Postad 18 februari 2011 - 08:23

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

Oh my god, det finns inte. Det hade ju varit helt perfekt för ett sånt race eller öht... det var väl själva f-n också... första spelet som jag känner att custom soundtracks kan vara kul att ha och så finns det inte =/.


Någon föreslog följande nödlösning:

If you have music on your 360, it's really easy:

Start up the music with the 360 media player, and it will continue to run throughout the game.
You can control the music (while your playing the game) by hitting the xbox guide button.

Now, I haven't done this in TDU2, but it worked in TDU1 and just every other game I've tried it on.



#63

Postad 18 februari 2011 - 12:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Någon föreslog följande nödlösning:

Mja fast då spelar musiken i menyer och allt ju =/.

Anyway, klarade loppet igår och det tog som förväntat ungefär 45 minuter. 7-8 minuter till godo mot den satta tiden, man kunde göra många misstag. 1 mille och en lotus i belöning ;)

#64

Postad 18 februari 2011 - 20:37

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0

Mja fast då spelar musiken i menyer och allt ju =/.

Anyway, klarade loppet igår och det tog som förväntat ungefär 45 minuter. 7-8 minuter till godo mot den satta tiden, man kunde göra många misstag. 1 mille och en lotus i belöning ;)



Kommer ihåg det där loppet i TDU1 som gick runt hela ön. Det tog väl över 50 minuter för mig har jag för mig ^^

#65

Postad 18 februari 2011 - 21:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Kommer ihåg det där loppet i TDU1 som gick runt hela ön. Det tog väl över 50 minuter för mig har jag för mig ^^

Japp, det är ju samma nu. Finns säkert på Hawaii också (hela ön från första spelet låser man upp vid lvl 10). Man får alternera fingrar som man kör med eftersom det är rätt jobbigt att hålla ned så länge =/.

Men jag vetefan vad det är med online, har inte kunnat köra en match online men jag ser vart alla är =P.

#66

Postad 19 februari 2011 - 07:34

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Hur väl stämmer Aftonblaskans artikel överens med verkligheten?

#67

Postad 19 februari 2011 - 14:55

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Rätt så bra skulle jag vilja påstå.

Det här spelet suger ******pung, om jag ska vara ärlig. Kan inte begripa att man släpper sånt här ogenomtänkt skit.

Det som irriterar mig mest är nog avd. ljud. Att biltillverkarna ens godkänner att deras produkter låter så illa i detta spel är för mig helt obegripligt.

Spelet saknar nytänkande så det stinker om det. Man skulle nästa kunna påstå att Eden utvecklat detta spel tillsammans med ett gäng praktikanter som läst en kursbok anno 2001-2002. Spel som Forza 1/2 och PGR 3/4 Dirt1, som har flera år på nacken, knäcker skiten ur detta trams så kallat spel.

En vettig människa köper inte detta spel för inom några veckor kommer det att finnas i överflöd på beg.marknaden, och inte ens då kommer det att finnas något värde i det, tro mig.

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 19 februari 2011 - 16:20.


#68

Postad 19 februari 2011 - 17:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Hur väl stämmer Aftonblaskans artikel överens med verkligheten?

Online har inte fungerat för mig alls. Jag ser de andra åka omkring men jag kan inte göra mycket åt det. Jag förstår inte hur Gamereactor kunde köra så mycket online som de påstår. Har också hört om förstörda sparfiler och folk som måste dra ut nätsladden. Tyvärr är onlinedelen ickefunktionell än så länge och de borde självklart ha testat det bättre.

Som GR skrev om onlineläget så ger de ju intrycket av att det inte bara fungerar utan berättigar spelet... vilket jag kan tycka är något felaktig konsumentinformation med tanke på hur verkligheten är.

Men som tur är trängs även det ständigt närvarande onlineläget om utrymmet. Befinner jag mig på rätt ställe är en nätutmaning bara några knapptryck borta och hela det här upplägget som MMO-racingspel fungerar ganska hyggligt, även om det inte är någon jättehöjdare. Vad som däremot är riktigt trevligt är det mer styrda onlinespelandet i form av bildande av klubbar för prestigekamper med rivaliserande grupperingar. Bland spelformerna sticker särskilt Follow the leader ut, där ett koppel bilar ska ta sig genom en serie checkpoints, men bara den som är ledare för tillfället ser nästa mål.

Det är istället det smarta onlineläget som ger Test Drive Unlimited 2 det mesta av existensberättigandet. Men visste hade jag hoppats på mer.


Men å andra sidan är det andra saker i deras recension som inte stämmer med verkligheten heller och att man ens jämför grafiken i TDU2 med spel som Dirt och PGR... *facepalm*.

Som tur är så går det att spela offline.

#69

Postad 20 februari 2011 - 22:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Min recension ;)

#70

Postad 21 februari 2011 - 07:28

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Bra och nyanserad recension, men angående detta:

Säg att man vill byta bil till Enzo Ferrari, vart lämnade man den då? Den är i något garage som tillhör något hus på någon av öarna. Men det är inte lätt att veta vilket. Och är man på fel ö så måste man åka (teleportera) till flygplatsen för att byta ö och sedan sticka till huset, in i garaget och ta bilen. Ganska mycket jobbigare process än att bara ge oss en lista där vi kan välja.


I varje garage kan du ju gå till din info board och bara välja en av alla dina bilar som du vill "take for a spin".

#71

Postad 21 februari 2011 - 10:33

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Min recension :)


Men hur funkar det med en ratt?

#72

Postad 21 februari 2011 - 13:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Men hur funkar det med en ratt?

Jag har ingen ratt så jag har inte testat. Men kanske någon annan i tråden har gjort?

I varje garage kan du ju gå till din info board och bara välja en av alla dina bilar som du vill "take for a spin".

Jasså, måste ha missat det, tackar :) . Jag har inte bytt bil så ofta när jag inte behövt.

#73

Postad 23 februari 2011 - 16:43

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Hur gör jag för att få mina bilar i samma garage?

Äger 5 ferraris som jag vill ha i samma villa...men alla bilar är ju här o var, huset e på Hawai.

När jag går genom info-skylten så försvinner bilen jag hade förut, på så sätt så har jag alltid en bil i garaget. Kan man hoppa till olika hus utan att ta med sig bilen man senast kört?

Makes no sense..

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 23 februari 2011 - 16:54.


#74

Postad 27 februari 2011 - 15:08

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Startade spelet och efter tio minuter hade jag insett att det inte var nåt för mig. Bilfysiken var ju väldigt arkadig. Visst att miljöerna verkar snygga men grafiken kändes ju sådär.

Lite besviken blev jag allt :(

#75

Postad 27 februari 2011 - 16:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Startade spelet och efter tio minuter hade jag insett att det inte var nåt för mig. Bilfysiken var ju väldigt arkadig. Visst att miljöerna verkar snygga men grafiken kändes ju sådär.

Du skulle läst min.... =/

#76

Postad 27 februari 2011 - 18:03

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0

Du skulle läst min.... =/


Äh jag köpte aldrig spelet, svågern hade med spelet så jag fick testa lite. Men som sagt behövdes det inte lång tid för att se felen :-/

#77

Postad 27 februari 2011 - 18:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Men som sagt behövdes det inte lång tid för att se felen :-/

Tänkte likadant de första timmarna, men fördelen/nackdelen med att skriva recensioner är att man måste ge spelen en ärlig chans och precis som i Bulletstorm så växer spelet ju mer man spelar. Gillade inte du ettan? Oh well, det fanns inte lika stort utbud då heller.

#78

Postad 27 februari 2011 - 18:36

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0

Tänkte likadant de första timmarna, men fördelen/nackdelen med att skriva recensioner är att man måste ge spelen en ärlig chans och precis som i Bulletstorm så växer spelet ju mer man spelar. Gillade inte du ettan? Oh well, det fanns inte lika stort utbud då heller.


Jag gillade ettan jo! Men kanske för att det var mitt första bilspel på 360 och mitt andra spel totalt efter THAW. Så antagligen var jag ganska häpnad över grafik och miljö.

"Synd" att man blivit bortskämd med Forza :(

#79

Postad 27 februari 2011 - 19:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Jag gillade ettan jo! Men kanske för att det var mitt första bilspel på 360 och mitt andra spel totalt efter THAW. Så antagligen var jag ganska häpnad över grafik och miljö.

"Synd" att man blivit bortskämd med Forza :(

Japp, det har stått stilla sedan dess. Det var ju ett av de första spelen man spelade typ. Problemet är att spelet är så stort så man kan inte göra samma grafik som i andra bilspel. Men i min mening så är grafiken sämre i TDU2 än i TDU1 eftersom man tagit bort blur-effekten som tilltalade mig mycket i första spelet. Men å andra sidan så tycker jag att Ibiza är klart snyggare än Hawaii när jag jämför (mer varierat).

De har nog knappast samma budget som t ex EA heller.

#80

Postad 28 februari 2011 - 14:20

JocPoc
  • JocPoc
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Patch på gång!

Postat den 25:e februari

Loyal TDU2 Fans,

The upcoming patch has been sent to Microsoft for approval. We will post additional information as soon as we hear back.

The goal of this patch is as follows:

* Improve login process to allow a higher volume of successful connections
* Increase online stability across all multiplayer functionality
* Improve performance and stability of Friends List and Friend Invites
* Address issues related to file corruption
* Enable Club and MyTDULife functionality
* Enable Co-Op races
* Enable weather while offline
* Address an issue where players can get a Lancia which has no car data (the patch should prevent this from occurring in the future, and restore players who are currently affected by the issue)


This post will be continually updated with all the latest details.

We're very thankful for our Xbox 360 players who have shown passion and dedication while we get these issues resolved. Thanks to everyone that has posted their issues, feedback, and positive words here on the official TDU2 forum.

Sincerely,

GMDestra and the TDU2 Team



#81

Postad 28 februari 2011 - 14:34

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Hmm...vad sägs om en patch som addar force feedback i ratten! Då kanske man köper spelet!!

#82

Postad 28 februari 2011 - 20:13

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Jag har force feedback i min ratt. Men tycker det är lite för arkadigt för att vara nödvändigt att köra med ratt.

#83

Postad 16 mars 2011 - 12:03

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Då kanske man ska hålla sig till del 1 om det nu är bättre ...såg att det fanns en patch för FF till min ratt och en massa goa bilar att ladda hem!

#84

Postad 16 mars 2011 - 13:19

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Online har inte fungerat för mig alls. Jag ser de andra åka omkring men jag kan inte göra mycket åt det. Jag förstår inte hur Gamereactor kunde köra så mycket online som de påstår. Har också hört om förstörda sparfiler och folk som måste dra ut nätsladden. Tyvärr är onlinedelen ickefunktionell än så länge och de borde självklart ha testat det bättre.

Som GR skrev om onlineläget så ger de ju intrycket av att det inte bara fungerar utan berättigar spelet... vilket jag kan tycka är något felaktig konsumentinformation med tanke på hur verkligheten är.



Men å andra sidan är det andra saker i deras recension som inte stämmer med verkligheten heller och att man ens jämför grafiken i TDU2 med spel som Dirt och PGR... *facepalm*.

Som tur är så går det att spela offline.

Lite sent men jag läste just detta. Jag har en del kontakter i spelbranschen som vill vara anonyma men de menar att Gamereactor blivit rejält sämre de sista året, de bryter embargon, skriver recensioner som inte stämmer, skriver artiklar som känns som rena köpprodukter. Då just detta kommer från en person får man ta det för vad det är men jag anser att han har relativ god insyn. Själv har slutat läsa deras recensioner för länge sedan.

#85

Postad 16 mars 2011 - 15:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Lite sent men jag läste just detta. Jag har en del kontakter i spelbranschen som vill vara anonyma men de menar att Gamereactor blivit rejält sämre de sista året, de bryter embargon, skriver recensioner som inte stämmer, skriver artiklar som känns som rena köpprodukter. Då just detta kommer från en person får man ta det för vad det är men jag anser att han har relativ god insyn. Själv har slutat läsa deras recensioner för länge sedan.

Stämmer säkert, de hade spelat en massa KZ3 MP när servrarna var nere för alla och sedan skrev de en hel mening om det i recensionen =/. Både det och berömmet för TDU2:s onlinedel bör vara bevis nog på att något är fel. Nu har de spelat Motorstorm online, jag kan dock inte spela.

Men det spelar ingen roll eftersom det är där alla läser ändå :D

#86

Postad 18 mars 2011 - 09:28

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att titta runt i cockpiten när man provar bilar hos återförsäljaren när man använder sig av ratt? Med handkontrollen är det ju simpelt! Har provat att ha en handkontroll upptill men den funkar inte då utan endast ratten!

#87

Postad 21 mars 2011 - 09:01

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Ingen som vet? Har tryckt alla möjliga knappkombinationer men inget tycks funka!

#88

Postad 31 mars 2011 - 10:11

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som vet?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.